Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+millään+lailla+ole+suosimassa+epärehellistä+yrittämistä+ja+yritänkin+katsoa,
löytyykö+tästä+mitään+hyvää.
Tuontiautot,+joihin+tässä+viitataan,+on+joka+tapauksessa+täytynyt+niiden+myyjälle+maksaa,+joten+rahaa+on+ainakin+ostaessa+tarvittu.+Ellei+sitten+ymmärrä,+että+vakiintuneen+tavan+mukaan+autot++myydään+tieliikennekelpoisina,+niin+se+on
sitten+eri+juttu.
Kysymys+lienee+kuitenkin+uudehkoista+autoista,+joten+talvirengaskerran+hankkiminen+ennen+edelleenmyyntiä+ei+olisi+suuri+menoerä+ja+tämä+olisi+nimenomaan+myyntivaltti+ostajan+kannalta.
Tosin+viime+vuonna+voimaan+tulleen+lain+mukaan+talvirengaspakkoa+ei+enää+ole.
Riittää+kun+on+keliin+sopivat+renkaat+alla.
Jokainen+toimii+kuitenkin+tyylillään.
10.08.2021 10:44
Asia+selvä!
Asian+voi+tietenkin+viedä+Kuluttajansuojaan,+mutta+ellei+myyjä+lautakunnan+suosistusta+noudata,+on+asia+lakitupaan+vietäväksi+turhan+kallis,+vaikka+voittaisikin.
Tämän+varaan+monet+epärehelliset+kauppiaat+laskevat.
Asia+kannattaa+siis+yrittää+sopia+toisin.
10.08.2021 10:22
Miksi+kukaan+ei+puhu+niistä+kelvottomista+venttiileistä+joita+on+kaupan.
Ostin+neljän+paketin,+peräti+kaksi+niistä+vuoti+-+ei+nyt+valtoimenaan,+mutta+kuplaa+tuli+kuitenkin.
Ehjä+kokonaisuus+pysyy+paineessa+koko+kauden+ja+ylikin.
Turhaa+kokoamista+ja+purkamista+-+käsienpesualtaaseen+tunkemista+koska+vika+oli+muualla.
02.08.2021 17:35
Kerro+hankinnastasi+vähän+enemmän!
01.08.2021 14:30
Olen+ajankulukseni+joskus+mittaillut+pidempien+matka-ajojen+keskikulutuksia.
Ainakin+isoimmissa+mersuissa+tarjotaan+päivän+ajot+erikseen+ja+sitten+vielä+lisäksi+trippimittari,+joka+taitaa+laskea+ainakin+lukemaan+9999+-+en+ole+varma,+meneekö+tästä+ylitse.
Useimmilla+talviajot++jäävät+kesäajoja+vähäisemmiksi,+joten+voi+vaikka+laskeskella+kuinka+paljon+nastarenkailla+ajo+vaikuttaa kulutukseen,+ellei+mittaria+koko+ajan+ole+nollailemassa.
Merkkihuollossa+tuppaavat+sen+kyllä+tekemään,+ellei+asiasta+työnvastaanotossa+ensin+pidä+palopuhetta.
01.08.2021 09:58
Pari+Tipparellua+minullakin+on+ollut+vv.+1976+-+1980.
Vähän+sitä+sen+aikaisten+teiden+tientukkona+oli,+kun+ei+koko+ajan+raaskinut
pyytää+sitä+110+km/h.
Vetoakselit+ja+ruostesuojaus+heikkoa+tasoa.+Ei+talviautona+ollut+erityisen+hyvä,+koska+ovista+sananmukaisesti+veti!
Lohkolämmitin+oli+välttämätön.
Kävin+sillä+uudemmalla+Norjassakin+mm.+Ryokanissa.+Erikoinen++kaupunki+sijainniltaan,+sillä+aurinko+talvella+jää+vuoren+taakse,+jonka+säteitänyt+peileillä+ohjataan+keskustaan.
24.07.2021 15:50
Varallisuuttaan+voi+tarkoituksella+myös+vähän+piilottaa!
Tiedän+yhden,+joka+sitten+myöhemmin+osoittautui+varakkaaksi,+mutta+joka+siitä
huolimatta+osti+Moskvitshin+-++(408)+-+jotta+häntä+taloyhtiössä+ei+luultaisi+varakkaaksi.
Kertomus+on+ajalta,+jolloin+autoja+oli+vähän+ja+niitä+oli+korkeintaan+rakennusammattimiehillä,
jotka+tarvitsivat+autoa+työpaikalle+päästäkseen,+koska+rakennustyömaat+aina+siirtyivät.
24.07.2021 14:37
Kaikki+hyvin?!
Ei+tämän+parempiin+sopimuksiin+juuri+pääse!
Toki+sinulla+ei+kaiketi+nyt+ole+autoa,+mutta+melkein+kaikki+rahat+ovat+tallella!
Täällähän+jossain+toisessa+ketjussa+suureen+ääneen+kinataan+siitä,+että+myyjäliikkeen+tulisi+kunnostaa+ostajan+ostama+"tonnin+pommi"++omalla+kustannuksellaan+kuuden+kuukauden+aikana+uuden+veroiseksi,+koska+laissa+muka+sanotaan+niin!
Se+autonostaja+on+tässä+ymmärtänyt+lain+kirjaimen+väärin.
En+jaksa+toistaa+asiaa,+koska+asiaa+on+täälläkin+vuosikausia+jo+puitu!
24.07.2021 09:25
Aloittajan+kommentti+-+oletan+-++"että+auto+myyty+ehjänä",
on+sellaisenaan,+etten+sanoisi+osuva!!!
Koska+Suomessa+vallitsee+sopimusvapaus+kaupankäynnissä,+niin+eikö+tuota+ilmaisua+voisi+laajemminkin+ottaa+käyttöön+käytettyjen+autojen+kauppakirjoissa?!
Ellei+myyjä+ilmaisua+hyväksy,+auto+kannattaa+jättää+kauppaan.
23.07.2021 08:46
Ettekö+täällä+kirjoittajat+jo+ole+oppineet,+että+kaupan+purku+on+kaikkein+viimeinen+keino+ja+tulee+yleensä+kysymykseen+vasta+sitten,+kun+muut+käytettävissä+olevat+keinot+on+käytetty.
Aloittaja+ei+kerro,+enkä+lähde+arvaamaan,+minkä+ikäisestä++ja+millä+km-lukemalla+olevasta+kaupankohtesta+on+kysymys.
Ne+viat,+jotka+on+merkitty+kauppakirjaan,+pitää+tietenkin+olla,+mutta+ymmärrän,+että+nämä+muut+viat+on+"huomattu"+vasta+kaupan+jälkeen.
22.07.2021 18:47
Olen+vuosikausia+käyttänyt+useaan+autoon+Tammer-Suojan+mittaanommeltuja
suojia.
Olen+pitänyt+niistä,+vaikka+eivät+aina+kaikkein+halvimpia.
Nyt+taita+olla+niin,+etteivät+enää+myy+kuluttajille,+vaan+on+löydettävä+jälleenmyyjä.
21.07.2021 15:40
Pakko+kertoa+tähän+liittyvä+tarina+yli+20+v+sitten.
Olin+menossa+oppilaitokseen+kotoani+opettamaan+aika+pitkän+matkan+päästä.
-+Pimeällä+vilkkaalla+valottomalla+moottoritiellä+tyhjenee+odottamatta++rengas.
-+Saan+kuin+saankin+auton+pysähtymään+pientareelle.
-+On+rapakeli,+kukaan+ei+ainakaan+hiljennä+ohiajaessaan.
-+Tunti+alkaa+08:15h+ja+odottajia+aina+25+henkilöä.
-+Varusteina+puku,+pikkukengät+ja+solmiokin.
-+Loput+tiedätte,+tunkki+ja+rengas+esiin.
-+Vanne+tuli+vaihdetuksi,+enkä+myöhästynyt+kuin+10-15min.
-+Ulkonäkö+ei+työn+jälkeen+oikein+kestänyt+peiliä,+mutta+hommat+tulivat+tehdyiksi.
-+Hinausauto?+ei,+sillä+tämä+tapahtui+ennen+varsinaista+kännykkäboomia,+ehkä
v.+1998.
PS.+Olin+silloin+Opelisti+ja+auto+oli+Vectra+B.
20.07.2021 20:32
Käynyt+olen+minäkin+siinä+kaupassa+Bremenin+lähellä.
Autoja+on+riittämiin,+merkeittäin+ja+malleittain+rivissä,+niistä+ei+siis+ainakaan+ole+pulaa.
En+kuitenkaan+yksityishenkilönä+omaan+käyttöön+ostaisi.
Useimmassa+autossa+on+joku+isompi+tai+pienempi+vika,+joten+ei+ole+sanottu+pääseekö+sillä+tai+niillä+ajamalla+Suomeen+saakka.
Myytävänä+olevat+autot+ovat+lisäksi+usein+aika+uusia,+alle+viisivuotiaita,+eli+monelle+ostajallle+Suomessa+liian+kalliita.
Jos+sen+sijaan+voi+ostaa+usemman+auton+kerralla,+tuoda+ne+vaikka+rekkakuljetuksella,+käydä+autot+Suomessa+lävitse+ja+myydä+vasta+sitten,+niin+voi+olla+että+kannattaa.
On+tietenkin+vähän+tuuristakin+kiinni.
Tämä+vaatii+aikaa,+rahaa,+osaamista,+useampia+palkollisia+ja+työhön+Suomessa+sopivia+toimitiloja.
Lisäksi+autojen+tuojaa+odottavat+täällä+lähinnä+vainoharhaiset,+rahattomat+ja+kaikkea+mahdollista++epäilevät+ostajat!
20.07.2021 10:15
Hei+autonostajat!
Ettekö+liikkeeseen+sisään+astuessanne+mistään+huomaa,+milloin+kysymyksessä+on
autoliike+ja+milloin+ei?!
Ulkona+metsän+kulmassa+oleva+autohäkki+ei+täytä+tätä+määritelmää,+sillä+asioimalla+näissä,+menetätte+vain+vähät+rahanne.
Jos+ja+kun+liikkeellä+on+käytössään+lämpimät+toimitilat+ja+kun+sillä+lisäksi+on+varaa+maksaa+toimitilavuokransa+hallin+omistajalle,+niin+liike+on+mitä+ilmeisemmin+myös+luotettava.
17.07.2021 14:12
Onneksi+olkoon,+en+edes+yhtään+ole+kateellinen,+sillä+juuri+näin+tulisi+laajemminkin+toimia+jos+vain+osaa!
Harmi+vain,+että+tämä+ns.+"yleinen+osaaminen"+on+laajalti+väistymässä+ja+näin+ollen+kelvollistakin+tavaraa+-+lue:+ehjiä+osia,+vaihdelaatikoita++ja+moottoreita++jää+hyväksi+käyttämättä.
En+tiedä+asuinkuntaasi,+mutta+eikö+tuolla+tietämyksellä+jo+kannattaisi+pistää+korjaamo+pystyyn?
Aika+pienestäkin+voi+aloittaa,+koska+edes+Oy.n+ei+enää+tarvita+alkupääomaa.
17.07.2021 10:23
Kuluttajasuojalaki+tuli+voimaan+jo+v.+1978.
Laki+säädettiin+nimenomaan+kaupankäynnissä+heikomman+osapuolen,+eli+ostajan+aseman+kohentamiseksi.
Ennen+sitä,+käytettyä+tavaraa,+mm.++autoja+myytiin+sellaisena+ja+niine+varusteineen+kuin+ne+ostohetkellä+olivat.+Kukaan+ei+jälkeenpäin+tullut+valittamaan,+että+vedet+ja+öljyt+olivat+sekaisin,+ellei+ostaja+sitä+itse+ollut+huomannut.
Haluaako+joku+kumota+tämän+lain?
11.07.2021 16:04
Olen+mersumiehenä+itsekin+sitä+mieltä,+että+varaosahinnottelu+voisi+paikoin+kenties+olla+asiakasystävällisempää.
Tämä+on+arvatenkin+maahantuontiorganisation+valittu+strategia.
Olen+joskus+korjaushinnoista+päässyt+neuvottelemaan+ja+joskus+olen+ollut++positiivisestikin+yllättynyt.
En+kuitenkaan+ole+huomannut,+että+kukaan+olisi+valittanut+siitä,+että+mersujen+moottorit+vuotavat+öljyä.
En+yleensä+tarvitse+huoltovälillä+öljytikkua+edes+nostaa,+sillä+lähes+pulloja+ovat.
11.07.2021 07:43
Tässä+aloittaja.
Silber-Autonhan+Tallinnan+Järvessä+omistaa+nykyään+Veho.
Olen+silti+lähdössä+syyskuussa+huoltamaan+W212-autoni+sinne.
Km-lukema+120T,+vm.+2015.
Syksyllä+2020 en+edes+yrittänyt,+arvelin,+ettei+auton+huoltamista+olisi+syyksi
hyväksytty.
Olen+pääkaupunkiseudulta,+joten+matkaan+voi+lähteä+jo+edellisenä+iltana+ja+yöpyä,+jolloin+saan+auton+toimitetuksi+korjaamolle+07:30h.
Voi+olla,+että+hintaetu+ei+ole+suuri,+mutta+selvää+on,+että+matkan+ja+muun+vaivannäön+kyllä+tienaa+muulla+lailla.
10.07.2021 20:30
BMW+on+näistä+sähkövikaisin+auto,+tai+ainakin+oli.
Omakohtainen+kokemus+puhuu!
10.07.2021 10:16
Ei+kai+se+nyt+sillä+lailla+ole+ollut+"kova+sana"+mutta+se+oli+sopiva+joidenkin+käyttöön
nimenomaan+hinta+/+laatusuhteensa+vuoksi.
Pannu+ei+ollut+Fiat+125stä,+vaan+vanhemmasta+Fiat+1500-sarjasta+-+työntötanko?
Lisäksi+oli+farkkua+ja+avolavaakin,+joista+jälkimmäistä+markkinoitiin+nimellä+Polle.
Oli+myynnissä+myös+1300ccm+moottorilla.
09.07.2021 17:11
30 / 80