Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kukaan+ei+valitettavasti+vastaa+aloittajan+kysymykseen!
Olen+nimittäin+itse+miettinyt+samaa.
Sellaisenaan+on+tietenkin+hyvä,+että+vanhoihin+ydinkeskustan+arvorakennuksiin+saadaan+toimintaa,+eikä+rakennuksia+pureta,+mutta+näen+asian+niin,+että+pääkaupunkiseudulla+on+tähän+saakka+täytynyt+olla+melkoinen+hotellihuoneitten+vaje.
Tämä+lienee+näkynyt+Messukeskuksessa+pidettävien+suurien+messujen+aikaan,+jolloin+näytteilleasettajat+on+jouduttu+majoittamaan+Espoon+tai+Vantaan+puolelle.
10.04.2022 14:52
Kirjoitin+jo+edellä++(11.02.22+17:27h,)++että+ellette+ole+erikseen+sopineet+mistään+maksullisesta+pikatoimituksesta,+niin+osat+tulevat+silloin,+kuin+myyjälle+sopii.
Tosin+lienee+myös+täysin+mahdollista,+että+itse+järjestätte+osien+noudon.
Suomi+on+täynnä+kuriiriliikkeitä,+jotka+mielihyvin+noutavat+pakettinne+Saksan+päästä+ja+toimittavat+sen+arvatenkin+48+tunnissa+kotiovellenne+tai+paikalliseen+ÄRRÄÄn.
Harmi,+että+tämä+palvelu+ei+ole+erityisen+halpaa,+koska+kartonki+tulee+osan+matkaa+lentorahtina,+mutta+ainahan+sitä+voi+kysyä,+sillä+kysyminen+ei+vielä+maksa+mitään.+Tiedoksi,+että+rahtihintaan+vaikuttaa+vain+pakkauksen+tilavuus,+ei+niinkään+sen+paino,+joten+tätä+tietoa+kuljetusliike+tilattaessa+kysyy+ensin.
Näin+ollen,+mikäli+varaosia+tarvitaan+pikaisesti,+niitä+ei+juurikaan+mistään+postimyynnistä+kannata+hankkia.
09.04.2022 10:05
Aika+moni+-+minäkin+-+ajaisin+niin,+että+välillä+on+ladattava,+koska+eteläsavolaisella+järvenrannalla++-+vain+5,2+km+valtatiesta+5,++ei+ole+sähköä.
Joku+sanoo,+että+mikset+hanki?!
Se+tulisi+muuten+järvenpohjaan+upotettavaa+kaapelia+pitkin+-+kysyin.
Siksi,+että+verkkosähköntarve+on+tilallamme+toistaiseksi+kesäaikana+ollut+pientä.+Lisäksi+sähkön+käyttö+niille+muutamalle+kesäkuukaudelle+tulee+kalliiksi,+koska+perusmaksu+juoksee+koko+vuoden+ja+lisäksi+tilan+kiinteistövero+nousee.
09.04.2022 09:30
Tässä+näkemyksessä+on+vahva+"minä"+-+asenne,+tai+vähintään+minä+ensin!+(14:09h)
On+osattava+nähdä+kokonaisuuksia.
Joku+onnistui+edellä+kiteyttämään+asian+aika+hyvin+vertauksella,+ettei+mikään+polttiskaan+vie+tankkauspaikkaa+pidempään.
08.04.2022 16:41
Tähän+ei+kukaan+kolmeen+viikkoon+ole+vastannut.
Vastaan,+koska+minulla+oli+samanlainen+auto+lähes+yhdeksän+vuotta.
Tämähän+on+W211?!
Ajokilometrit+ovat+nyt++jo+kieltämättä+sellaiset,+että+riskejä+tietenkin+on.
Jos+maalipinta+on+moitteeton,+ovat+omistajat+huolehtineet+autosta+muutenkin+hyvin.+Milloin+auto+on+katsastettu?
Itse+vaihdoin+uudempaan+km-lukemalla+220.000+auton+ollessa+ehjä.+Siihen+mennessä+oli+vaihdettu+vesipumppu+ja+laturin+laakeri+-+ei+siis+koko+laturia+ja+jarrut+kertaalleen.
Lisäksi+etupään+niveliä+ja+iskunvaimennusta.+Yhden+jousenkin+olin+tietämättäni+"saanut"+poikki,+eikä+sitä+havainnut+ajon+aikana+-+pysyi+kuitenkin++"hallelujan"+avulla+kasassa+ja+huomattiin+vasta+vuosihuollossa+Veholla.
Olin+siis+vuosittain+merkkihuollattanut.
Jos+jotain+tulee,+on+osattava+itse+korjata.
Kaupalliset+korjaamot+ovat+tähän+vain+liian+kalliita.+Tosin+kaikkia+asioita+eivät+nyrkkipajat+osaa+tehdä,+tarvitaan+erikoistyökaluja,+joskus+ohjelmointiakin.
Myyjä+on+yksityinen,+mutta+tämä+on+tämän+ikäisessä+pelkästään+etu.
Voi+hyvinkin+olla,+että+jarrut+on+uusittava,+jokunen+nivel+ja+ehkä+iskunvaimennusta.
Auton+alustaa+on++hyväksyttävästi+muutettu,+mutta+suhtautuisin+näihin+varauksella.
Jos+auto+vaikuttaa+liian+pirteältä,+moottoria+on+"lastutettu"+joka+ei+millään+lailla+ole+hyvä+asia.
100kW+on+aivan+riittävä,+mutta+ei+vielä+tee+painavasta+autosta+rakettia.
Pääsee+alle+viiden+litran+kulutuksiin+hyvissä+olosuhteissa.
Mitäpä+jos+veisit+kuntotestaukseen?!
08.04.2022 09:58
Miksi+olette+kateellisia+pörssiyhtiön+menestyksestä?
Jos+yrityksellä+on+varaa+avata+liikkeitä+mm.+Ruotsiin+ja+Saksaan,+maksaa+niiden+toimitilavuokrat++sekä+palkata+henkilökunta,+niin+se+perustuu+vain+siihen,+että+ns.
viivan+alle+on+jäänyt+jotakin,+eivätkä+ne+luvut+ole+punaisia.
Jokaisella+on+mahdollisuus+kotisohvalta+hypätä+itse+kyytiin,+ostamalla+vaikkapa+100+Kamuxin+osaketta+pörssistä+-+hinta+oli+eilen+€+1.087,-++++kulut+€+8,-
Osinkoa+saa+vuodessa+€+0,20+/+kpl,+eli+€+20,-+joka+on+paljon+enemmän+kuin+se,+minkä+pankit+maksavat+talletuksista.
Olin+unohtaa,+että+summasta+menee+vielä+vero.
08.04.2022 08:53
Olen+dieselautoilija.
Olen+siitä+huolimatta+sitä+mieltä,+että+tästäkin+pitäisi+selvitä+yhteispelillä,+siis+kaikkien+hyväksymillä+säännöillä.
Niin+kauan+kuin+latauspaikoista+selvästi+on+pulaa,+tulisi+tavalla+tai+toisella+huolehtia+siitä,+etteivät+jo+ladatut+autot++turhaan+vie+niitä vähiä+latauspaikkoja.
Saattaa+olla+helpommin+sanottu+kuin+tehty,+mutta+vaikeimmistakin+asioista+on+yleensä+selvitty.
Tiedän+kyllä,+että+etenkin+vanhoissa+kiinteistöissä+paikkojen+lisärakentamista+rajoittaa+"sähkön+puute".
08.04.2022 08:30
Ole+hyvä+ja++osta+ne+autot+uudempina!+20+vuoden+ikäisenä+mikään+auto+ei+enää+ole+parhaimmillaan!
Autoni+oli+maalattavana+pari+päivää+siihen+kohdistuneen+ilkivallan+vuoksi.
Sain+vakuutukseen+sisältyvän+vara-auton+-+sellaisen+muka+sähköauton+-+samaksi+ajaksi.
Oli+Corolla.+Autojen+ero+oli++kuin+yöllä+ja+päivällä,+vaikka+vara-auto+oli+alle+20.000+ajettu!
06.04.2022 21:45
Riippuu+vähän+mitä+hakee.
Jos+hakee+tuoretta+Mersua+siten,+että+pitää+valmiina+olla+määrätty+väri,+Webasto,+vetokoukku,+adaptiivinen+vakionopeudensäädin+ja+kahdet+renkaat,+niin+vastaus+voi+olla
pyöreä+0!
Kaikkea+ei+yleensä+löydy+samasta+autosta.+Lisäksi+kannattaa+toimia+yksin+-+ilman+mitään+välikäsiä.
Kokemus+puhuu!
05.04.2022 09:19
Nyt+en+ymmärrä,+miksi+ei+saisi+soittaa?!
Toki+ymmärrän,+että+sähköposteista+jää+"jälki",+mutta+pidän+silti+vainoharhaisena,
jos+ostaja+myyjän+jokaista+elettä+epäilee.
Sähköposti+on+sitäpaitsi+yhteydenpitoon+monessa+asiassa+täysin+käyttökelvoton,+puhelimessa
kun+voi+heti+sanoa+"hep",+jos+joku+menee+väärin!
05.04.2022 09:07
Anonyymille+31.03.+21:22h.
Mikäli+kysymyksessä+on+auto,+jonka+kauppahinta+on+tasolla+€+40.000++,+niin+kuvaamasi+menettelyä+voidaan+pitää+aika+omituisena,+mikäli+siihen+syyllistyy+tunnettu+autoliike.
Edelleen,+vaikka+toisesta+avaimesta+ei+olisikaan+mitään+merkintää+kauppaehdoissa,
puuttuva+avain+tulisi+pelkästään+ns.+"Good+Willinä"+toimittaa+ostajalle+pikapuolin.
Niiden+toisten+renkaiden+kunnosta+sinun+olisi+ehkä+itse+tullut+varmistua,+avaamalla+pussit+-+jos+sellaiset+oli.
Olen+itse+täällä+kirjoitellut,+että+ostakaa+kalliimpia+autoja,+niin+säästytte+ongelmilta,+joten+hämmästyin+kyllä+itsekin,+huomatessani+että+kaupankäyntitavat+voivat+olla+näinkin+ala-arvoisia.
Lykkyä+tykö!
01.04.2022 17:01
Joopa+joo,+jos+vaikkapa+kiireissään+menee+allekirjoittamaan+kauppasopimuksen,+jonka+sisältö+on+sellainen,+että+siihen+kenties+huomaamattomasti+pienellä
präntillä+on+lisätty+sellaisia+ehtoja,+jotka+ovat+ristiriidassa+voimassa+olevien
irtaimen+kaupan+lakimääräyksiä+vastaan,+niin+sellaista+sopimusta+ei+tarvitse+noudattaa,+vaan+on+reklamoitava+ja+vaadittava+lakiin+perustuvat+ehdot.
Siis+Suomeksi:+Myyjä+ei+siis+millään+tavoin+saa+rajoittaa+hänelle+kuuluvaa
lainmukaista+vastuuta+(siis+se+kuuluisa+kuuden+kuukauden+sääntö)+laatimalla
sellaisen+kauppasopimuksen,+jonka+mukaan+ostaja+kauppasopimuksessa
luopuukin+omista+hänelle+lain+perusteella+kuuluvista+oikeuksistaan!
Tutustukaa+lainsäädäntöön,+niin+luulette+vähemmän!
01.04.2022 16:44
Kun+vaihdattaa+renkaat+auto-+tai+rengasliikkeessä,+on+aina+muistettava+tähdentää,+miten+renkaat+asennetaan+akseleille.+Muuten+voi+käydä+jopa+niin,+ettei+kiireessä+yhtään+"katsota",++joten+renkaiden+pinnat+ovat+käytössä+voineet+kulua+miten+vain.
Minulla+on+raskas+auto,+joten+renkaat+eivät+kulu+tasaisesti,+joten+ostan+minäkin
usein+vain+kaksi+rengasta+kerralla.
Toimii+hyvin,+kun+n.+joka+toinen+tai+kolmas+vuosi+ostaa+ne+kaksi.
Vaikka+tästäkin+jaksetaan+kinata+täällä,+niin+paremmat+renkaat+tulevat+aina+taka-akselille.
01.04.2022 11:23
Miksi+kiusaatte+tahallanne+aloittajaa?
Tämä+on+vain++hyvä+esimerkki+siitä,+mitä+tapahtuu,+kun+autosta+ei+ymmärretä+sitä+pienintäkään+pientä!
Lisäksi+lähes+puolet+autoilijoista+ovat+naisia.
Mielestäni+on+lievä+petos,+mikäli+käytetyn+auton+kaupassa+"mukaan"+laitetaan+tavalla+tai+toisella+sopimattomat+vanteet+tai+renkaat,+joiden+sopimattomuus+käy+ilmi+vasta+sitten,+kun+edessä+on+renkaiden+vaihtoaika.
Lähtökohtana+tulisi+tietenkin+olla,+että+ne+sopivat+kyseiseen+autoon.
Tiedän+useita+-+sekä+miehiä+ja+naisia+-+jotka+kaksi+kertaa+vuodessa+vain+kantavat+renkaat+vanteineen+autoonsa+ja+takaisin+niiden+kausivaihtoa+varten.
He+eivät++kysyessäkään+todella+tiedä,+oliko+niitä+pultteja+nyt+neljä+tai+viisi,+tai+mikä+se+rengaskoko+olikaan,+puhumattakaan+siitä,+kävisikö+autoon+kenties+joku+muu,+ehkä+halvempi+koko+yhtä+hyvin.
Vanteet+ovat+aika+kestäviä,+joten+vannekauppaan+on+harvalla+tavallisella+autoilijalla
asiaa,+ellei+sitten++itse+ole+osunut+esim.+jalkakäytävän+reunaan+vauhdilla.
Uskon+myös,+että+tähän+ns.+"offset"+-+asiaankaan+autoilijan+ei+juuri+tarvitse+puuttua,+tarvittava+osaaminen+on+rengasliikkeissä.
Vanteet+olisivat+halvempia,+ellei+niissä+olisi+nykyisiä+varsin+pieniäkin+sopivuuseroja.
31.03.2022 11:52
Kyllä+minä+olen+tietoinen+asiasta.
Siksi+minua+ihmetyttävät+ne+autoilijat,+jotka+ajavat+melkein+edellä+ajavan+takapuskurissa+kiinni.
Ymmärtämättömyyttä+vai+tietämättömyyttä!
29.03.2022 11:31
Mistä+olet+saanut+päähäsi,+että+nykyaikainen+2.0+dieselmoottori+on+mielestäsi+äänekäs?!
Olen+ajanut+E-mersuilla+13v+-+siis+useammilla+-+ja+tilanne+on+kaikissa+ollut+se,+että
moottorin+ääntä+ei+ainakaan+kuulu+matkustamoon+tavanomaisilla+nopeuksilla,+sillä
rengas-+ja+muut+äänet+ylittävät+sen.
Koska+ajan+paljon+myös+Keski-Euroopassa,+autossa+kuulee+tavanomaisen+puheen
myös+160+-+170+km/t+mittarinopeuksilla.+Kierroluku+on+A9+-+vaihteella+silloin+vasta
2.000+rpm..
29.03.2022 11:19
Mitä+taas+höpötätte?!
Kyllä+Kauppalaki+sisältää+aivan+samat+irtaimen+kaupan+virhesäännökset+kuten+Kuluttajansuojalaki.
Ongelmana+on+vain+se,+ettei+riita-asioita+niiden+kalleuden+vuoksi+juurikaan+voi+viedä+käräjille.+Mikäli+petoksen+tunnusmerkistö+täyttyy,+voi+lakimiehellä+ja+käräjillä+ainakin+uhata.
Kannattaisi+oppia+käyttämään+oikeita+sanontoja+-+kun+kirjoittaa!
28.03.2022 18:18
Tuohon+ei+ole+paljoa+lisättävää,+vaikka+onkin+jo+vanha+aloitus!
Mitä+siihen+mainittuun+TV-ohjelmaan+tulee,+niin+mielestäni+myyvät+ne+korjatut+autot+halvalla,+mutta+lienee+niin,+ettei+ostajia+sittenkään+ole+pilvin+pimein+ja+että+se+tienesti+tulee+siitä,+että+myyvät+ohjelmaa+kymmeniin+maihin.
Tosiasia+on,+että+käyttöautoiksi+ne+ovat+korjattuinakin+liian+kalliita+pitää.
Asiaan+vihkiytymätön+saadaan+lisäksi+luulemaan,+että+korjaaminen+on+vain+huks+fluks-hommaa!
Harvoin+olen+nähnyt,+että+vaihtaisivat+esim.+kaikkia+männänrenkaita.
Vaihtoja+tosin+tehdään,+mutta+vain+silloin,++mikäli+yksi+sylinteri+selvästi+on+muita+huonompi.
Korjatutkin+autot+näyttävät+savuavan+välillä.
28.03.2022 18:09
Kiitos+The+Rat,+tätä+tietoa+olen+kaivannut.
Ehkä+ennen+niiden+osien+ostoa+ja+niiden+kanssa+sitten+korjaamolle+viedessä
kannattaa+kysyä,+selviävätkö+työstä.+Muutenhan+kaikki+menee+hukkaan.
Vehon+laskussa+oli+kyllä+sellaisia+"maksullisia" laskurivejä,+joiden+sisältöä+en+ymmärtänyt.
25.03.2022 19:22
Tuoreessa+Taloustaito-lehdessä,++3/22+s.+92+kaksi+asiantuntijaa+sanoo,+että+diesel+on+voimissaan+vielä+pitkään.
Auton+tulee+olla+vähintään+Euro-6+ja+tankkiin+tulee+uusiutuvaa+polttoainetta.
Jossain+vaiheessa+ei+muuta+enää+saa.
25.03.2022 09:44
31 / 91