Vapaa kuvaus

Aloituksia

66

Kommenttia

1802

1. Kirjoitin+jo+edellä++(11.02.22+17:27h,)++että+ellette+ole+erikseen+sopineet+mistään+maksullisesta+pikatoimituksesta,+niin+osat+tulevat+silloin,+kuin+myyjälle+sopii.Tosin+lienee+myös+täysin+mahdollista,+että+itse+järjestätte+osien+noudon.Suomi+on+täynnä+kuriiriliikkeitä,+jotka+mielihyvin+noutavat+pakettinne+Saksan+päästä+ja+toimittavat+sen+arvatenkin+48+tunnissa+kotiovellenne+tai+paikalliseen+ÄRRÄÄn.Harmi,+että+tämä+palvelu+ei+ole+erityisen+halpaa,+koska+kartonki+tulee+osan+matkaa+lentorahtina,+mutta+ainahan+sitä+voi+kysyä,+sillä+kysyminen+ei+vielä+maksa+mitään.+Tiedoksi,+että+rahtihintaan+vaikuttaa+vain+pakkauksen+tilavuus,+ei+niinkään+sen+paino,+joten+tätä+tietoa+kuljetusliike+tilattaessa+kysyy+ensin.Näin+ollen,+mikäli+varaosia+tarvitaan+pikaisesti,+niitä+ei+juurikaan+mistään+postimyynnistä+kannata+hankkia.
  2. Tähän+ei+kukaan+kolmeen+viikkoon+ole+vastannut.Vastaan,+koska+minulla+oli+samanlainen+auto+lähes+yhdeksän+vuotta.Tämähän+on+W211?!Ajokilometrit+ovat+nyt++jo+kieltämättä+sellaiset,+että+riskejä+tietenkin+on.Jos+maalipinta+on+moitteeton,+ovat+omistajat+huolehtineet+autosta+muutenkin+hyvin.+Milloin+auto+on+katsastettu?Itse+vaihdoin+uudempaan+km-lukemalla+220.000+auton+ollessa+ehjä.+Siihen+mennessä+oli+vaihdettu+vesipumppu+ja+laturin+laakeri+-+ei+siis+koko+laturia+ja+jarrut+kertaalleen.Lisäksi+etupään+niveliä+ja+iskunvaimennusta.+Yhden+jousenkin+olin+tietämättäni+"saanut"+poikki,+eikä+sitä+havainnut+ajon+aikana+-+pysyi+kuitenkin++"hallelujan"+avulla+kasassa+ja+huomattiin+vasta+vuosihuollossa+Veholla.Olin+siis+vuosittain+merkkihuollattanut.Jos+jotain+tulee,+on+osattava+itse+korjata.Kaupalliset+korjaamot+ovat+tähän+vain+liian+kalliita.+Tosin+kaikkia+asioita+eivät+nyrkkipajat+osaa+tehdä,+tarvitaan+erikoistyökaluja,+joskus+ohjelmointiakin.Myyjä+on+yksityinen,+mutta+tämä+on+tämän+ikäisessä+pelkästään+etu.Voi+hyvinkin+olla,+että+jarrut+on+uusittava,+jokunen+nivel+ja+ehkä+iskunvaimennusta.Auton+alustaa+on++hyväksyttävästi+muutettu,+mutta+suhtautuisin+näihin+varauksella.Jos+auto+vaikuttaa+liian+pirteältä,+moottoria+on+"lastutettu"+joka+ei+millään+lailla+ole+hyvä+asia.100kW+on+aivan+riittävä,+mutta+ei+vielä+tee+painavasta+autosta+rakettia.Pääsee+alle+viiden+litran+kulutuksiin+hyvissä+olosuhteissa.Mitäpä+jos+veisit+kuntotestaukseen?!