Bilteman maine ja edullisuus.

kritiikki

Bilteman tuotteilla on huono maine. Onko kyse ainoastaan kilpailijoiden kateudesta?

Joka alallahan on aina joku joka myy halvemmalla kuin muut.

Turvallisuuteen vaikuttavista osista, kuten esim. jarruosat. En ole ikinä kuullut että nimenomaan Bilteman varaosa olisi ollut onnettomuuden pääasiallinen syy.

Myymälät ovat ainakin aina täynnä, eli kuluttajat tuntuvat luottavan.

Toisaalta korjaamot jotka ehkä ovat sitoutuneet toisiin (kalliimpiin) varaosiin. Haukkuvat Biltema-osat alimpaan helvettiin.

Antakaapa ihmiset rehellinen kommentinne.

85

17427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tema

      Kyllä se on niin että halvalla tehdyt Biltema auton osat ovat huonoja. Löytyy sieltä ei Biltema merkkisiä osia jotka merkin mukaan laadukkaita tai ei. Mutta löytyy sieltä muutakin tavaraa kuten työkaluja, joista osa on hyviä ym. Yleisesti huonoa ja hyvää tavraa, etsimällä löytää "helmiä".

    • J.P

      Eipä ole hyvää sanottavaa sen puljun tuotteista esim. ostin 2 purkkia sprey maalia ,kummastakaan ei tullut tuhahdustakaan ulos väriä. Jos jotain suht asiallista haluaa sieltä löytää, niin 10-vuoden takuulla olevat kiinto-ja lenkki avaimet.

      • Dase

        Minä maalasin niilä auton oven ja kun keväällä n.4kk päästä pesin auton liuotin pesulla niin lähtivät myös paikka maalit


      • samperi
        Dase kirjoitti:

        Minä maalasin niilä auton oven ja kun keväällä n.4kk päästä pesin auton liuotin pesulla niin lähtivät myös paikka maalit

        kyllä on perkele kun ei autosta tullut uudenveroista piilteman maalilla,
        suohon joutaisi koko piilteema


      • Ikeat ja biltemat

        Kannattaa varoa tositoimissa noita 10v. takuukalujakin.
        Hylsyavaimen päässä ollut hylsy petti yllättäen kovassa väännössä ja olin
        teloa käteni. Hylsyn seinämät levisivät kuin jokisen eväät. Sellaista jauhoista metallia.

        Ruotsista päin tulee muitakin tällaisia samanlaisia rihkamataloja, jotka teetttävät tavaransa
        halpatyövoimamaissa (ei mitään työ- tai muutakaan laisäädäntöä) ja sitä kautta saadaan hintaa halvemmaksi.


      • Mike

        Oon samaa mieltä että ei siellä kaikki parasta laatua ole. Mutta sorruin itse ja ostin 150 euron hylsy sarjan 10 vuoden takuulla kylläkin.. saa nähdä miten kestää? Onko kellään kokemusta kyseisestä sarjasta missä on kiintoavaimista lähtien kaikki kolmen koon hylsyt sun muut nippelit ja nappelit?


      • OOh
        Ikeat ja biltemat kirjoitti:

        Kannattaa varoa tositoimissa noita 10v. takuukalujakin.
        Hylsyavaimen päässä ollut hylsy petti yllättäen kovassa väännössä ja olin
        teloa käteni. Hylsyn seinämät levisivät kuin jokisen eväät. Sellaista jauhoista metallia.

        Ruotsista päin tulee muitakin tällaisia samanlaisia rihkamataloja, jotka teetttävät tavaransa
        halpatyövoimamaissa (ei mitään työ- tai muutakaan laisäädäntöä) ja sitä kautta saadaan hintaa halvemmaksi.

        sul oli putkee jatkona? Metri? Eikä ees sitä kestäny. Kyl O surkeet.


      • pepepahis
        Mike kirjoitti:

        Oon samaa mieltä että ei siellä kaikki parasta laatua ole. Mutta sorruin itse ja ostin 150 euron hylsy sarjan 10 vuoden takuulla kylläkin.. saa nähdä miten kestää? Onko kellään kokemusta kyseisestä sarjasta missä on kiintoavaimista lähtien kaikki kolmen koon hylsyt sun muut nippelit ja nappelit?

        Ihan sairaan hyvä hintasekseen ja tuuma kokojakin löytyy ihan asiallisesti. Räikät tuntuu kestävän oikein käytettynä mitä vain!


      • Kilikali
        Dase kirjoitti:

        Minä maalasin niilä auton oven ja kun keväällä n.4kk päästä pesin auton liuotin pesulla niin lähtivät myös paikka maalit

        No perkale, hyvinhän nuo Bilteman maalit sitte on kestäny, jos neljä kuukautta on pysynyt. Eipä taida sellaista sraymaalia ollakkaan, joka liuottimia kestäisi...

        ...tarkoitan spraymaaleilla tavallisia yksikomponenttisia aerosolimaaleja, enkä esim. spraypulloon painettuja automaaleja, jotka kuivuvat säilytyksessä...

        Omat kokemukseni Bilteman spraymaaleista ovat varsin mairittelevia, sillä oikein käytettynä ovat omissa projekteissani toimineet mainiosti!


    • vaan

      Ostin (kun halvalla sain) biltemasta muutaman kiintolenkkiavaimen. Toleranssit oli aika isot niissa suurimmissa...Yli 30mm kokoluokassa avaimet "nuljahtivat" mutteria kiristaessa, lenkit vaan oli liian suuria.

      Samalla reissulla ostin tuulilasin pyyhkijat ja jarrupalat. Molemmat kestivat puolet vahemman aikaa kuin ne osat, joita "vakio"korjaamoni myy. Vakiokorjaamollani em. osat ovat 25% kalliimpia.

      Varmaankaan kaikki kama biltemassa ei mee saman kamman alle, mutta ma en osta biltemasta enaa koskaan mitaan.

      • so

        on muuten kaksi asiaa joita ei kannata ostaa Biltemasta, eli tuulilasinpyyhkijät ja jarru osat.


      • Ajattelija

        mitä takoitat tuolla "nuljahduksella" ?


      • vaan
        Ajattelija kirjoitti:

        mitä takoitat tuolla "nuljahduksella" ?

        Tarkotan nuljahtamisella sitä tapahtumaa, kun mutteri kiristäessä pääsee pyörähtämään lenkissä. Nuljahduksen jälkitauteja ovat usein esim. veriset rystyset, haavaumat ranteissa ja voimakkaiden äänien purkautuminen (suun kautta).


      • Ajattelija
        vaan kirjoitti:

        Tarkotan nuljahtamisella sitä tapahtumaa, kun mutteri kiristäessä pääsee pyörähtämään lenkissä. Nuljahduksen jälkitauteja ovat usein esim. veriset rystyset, haavaumat ranteissa ja voimakkaiden äänien purkautuminen (suun kautta).

        No ei tuolla 32 mm koossa nuljahtele vaikka olisi millin heitto, että lienetkö noin suurta mutteria vääntänytkään. Nuo veriset rystyset ja äänet kuuluvat kyllä osaamattomalle.


      • Stahlwille
        Ajattelija kirjoitti:

        No ei tuolla 32 mm koossa nuljahtele vaikka olisi millin heitto, että lienetkö noin suurta mutteria vääntänytkään. Nuo veriset rystyset ja äänet kuuluvat kyllä osaamattomalle.

        Niin, eihän se lenkki välttämättä nuljaa, vaikka 32mm mutteriin pistääkin n.33mm avaimen. Mutta jos joku on joskus päättänyt, että avaimen on oltava 32 mm, niin eikö se silloin voisi olla aina ja joka paikassa sen 32mm, eikä jotain muuta. Ääni muuttuisi varmaan kellossa, jos se avain olisikin millin liian pieni, eli ei sopisi mutteriin lainkaan. Kyllä silloin saisi Biltema huutia. Tai jospa sattuisi niin, että olisi Bilteman mutteri ja avain, ja molemmissa olisi mittaheitoa, että avain olisi millin liian iso, ja mutteri millin liian pieni, niin johan kaivettaisiin putkitonkeja ja aseveliavainta ja kirottaisiin Biltemaan rihkamat alimpaan helvettiin. Vielä kun tämä kaikki tapahtuisi lauantai-iltana marraskuisessa räntäsateessa jossain Kainuun korvessa. Joissakin asioissa kannattaa panostaa laatuun, ja köyhän ei kannata ostaa halpaa/huonoa. Kyllä Biltemasta ihan asiallistakin tavaraa löytyy, samaa tuotetta kuin muuallakin, mutta halvempaan hintaan.


      • vaan
        Ajattelija kirjoitti:

        No ei tuolla 32 mm koossa nuljahtele vaikka olisi millin heitto, että lienetkö noin suurta mutteria vääntänytkään. Nuo veriset rystyset ja äänet kuuluvat kyllä osaamattomalle.

        ...jollei sun 32 mm nuljahda, mun nuljahtaa, kuten 36 mm teki kans. Ei tosin nuljahtele enää, ku vaihdoin merkiä.


      • JPE

        Biltamassahan on samoissa hyllyissä sekä ihan rihkamakamaa että tosi korkealuokkaista tavaraa. Sieltä voi ostaa siis kumpaakin ihan oman valinnan mukaan. En ymmärrä niitä, jotka ostavat halvimpia työkaluja ja valittavat, kun ne eivät olekaan niin hyviä kuin kalliit. Itse olen löytänyt sieltä mm. pari ihan upean laadukasta hylsysarjaa, mutta vieressä oli kyllä niitä halpojakin. Nämäkin biltemalaisittain kalliit sarjat olivat kuitenkin vähintään puolta halvempia verrattuna johonkin tunnettuun brändiin. Eli kyllä Biltemassa voi säästää ostamatta halvinta.


    • halvalla

      Bilteman huono maine on varmaan monien asioiden summa. Biltemasta saa halvalla osia ja se on sen putiikin imago. Joku viisas on sanonu, ettei halvalla saa parasta. Ei varmaan kukaan mee ostoksille biltemaan saadakseen parasta laatua, vaan saadakseen edullista kamaa.

      En oo kans koskaan kuullu, ett bilteman osat ois ollu "pääasiallinen syy" johonkin onnettomuuden.

      Bilteman putiikeissa on asiakkaita paljon, varmaankin johtuen edullisista hinnoista.

      Mun mielipide on, ettei vähärahaisen kannata ostaa halpaa ja siksi en käytä biltemaa. (enää)

    • Kuluttaja

      ...ei-autotarvikkeet, kuten kännykkätarvikkeet, ovat jo niin aikansa eläneitä ilmestyessään, että ihmettelen mitä järkeä niitä on edes tehdä. Joihinkin 5 vuotta vanhoihin malleihin myydään akkuja ja latureita. Jos kerran myydään, niin pitäisi pystyä tarjoamaan tilpehööriä uusiin malleihin.

      • Yrjö

        Kerran erehdyin ostamaan kierteentekosarjan kyseisestä putiikista. Juu ei sillä mitään tee. Täyttä rihkamaa.


      • tarvitsija

        JOku niitäkin vielä tarttee ja jostain niitäkin on ostettava. Ja uusimpien tilpehöörien myyntiä rajoittaa valitettavan usein erilaiset mallisuojaukset ja kopiointirajoitukset!


    • MJV

      Well!

      Katselin Xantiaan pyyhkijänsulkia. TB'n huoltsikalla Bosch'in sulat jotakin FIM 700.- yhteensä. Biltema'ssa alle FIM 50.- yhteensä. Arvatkaa, mistä ostin! Ovat toimineet useita kuukausia moitteetta.

      T. Matti

      • XANTIA 95

        Osta sulat Auto-Artikkelista.Muistaakseni n.300mk


      • ei ole totta

        Siis xantian pyyhkimen sulta maksavat jossain 700 mk???? Mistä aineesta xantian sulat on tehty? Kullasta? En ole koskaan nähnyt noin kalliita sulkia ja tuo 300 mk tuntuu aika arvokkaalle....


      • toveri

        Kylläpä kuulostavat melko kalliilta nuo mainitsemasi hinnat. Itse ostin Mondeoon kuopiolaisesta halpatavaraliikkeestä (Maxi-makasiini) Boschin spoilerisulat viime syksynä ja maksoivat n 150 mk.
        Takaikkunassa minullakin on bilteman sulka ja on siellä ainakin toiminut oikein hyvin.
        Muuten Biltema on kuten muutkin alansa edustajat, ostoksia pitää tehdä harkiten ja tavaroita tarkkaan tutkien. Itse sieltä ostamistani tavaroista useimmat ovat toimineet kuten olen odottanutkin.
        Halvalla ei saa hyvää mutta missä halvan laatu riittää niin Bilteman kamat ajaa asiansa ihan OK.


      • XANTIA 95
        toveri kirjoitti:

        Kylläpä kuulostavat melko kalliilta nuo mainitsemasi hinnat. Itse ostin Mondeoon kuopiolaisesta halpatavaraliikkeestä (Maxi-makasiini) Boschin spoilerisulat viime syksynä ja maksoivat n 150 mk.
        Takaikkunassa minullakin on bilteman sulka ja on siellä ainakin toiminut oikein hyvin.
        Muuten Biltema on kuten muutkin alansa edustajat, ostoksia pitää tehdä harkiten ja tavaroita tarkkaan tutkien. Itse sieltä ostamistani tavaroista useimmat ovat toimineet kuten olen odottanutkin.
        Halvalla ei saa hyvää mutta missä halvan laatu riittää niin Bilteman kamat ajaa asiansa ihan OK.

        Muisti pettää.Auto-artikkelissa Xantian sulat 25 euroa yhteensä.


    • kadettikuski

      Mulla on 88 kadettinrohjo ja olen ostanut siihen biltemasta lähes kaiken mitä olen tarvinnut. Auto on ollut minulla vuodesta 90 ja hyvin on pelannut. Vaikka jarruosat kuluvatkin ehkä nopeammin kuin opelin omat ovat ne niinpaljon halvemmat että olen laskenut tienaavani vaikka ostaisin kahdet biltemat yksien "aitojen" tilalle. Missään nimessä biltematkaan eivät sen nopeammin kulu että tarttis ostaa kolmet... Olen hommannut kaikki jarruosat pariinkertaan ja vaijereita, suodattimet ja öljyt. Käytin biltemaa jo ennen kuin se rantautui suomeen "valitettavien" hurrisukulaisten innoittamana. En kyllä siltikään usko että ostaisin biltemaa enää mihinkään uudenkarheaan autoon mutta kun romulla ajaa ei varaosavaatimuksetkaan ole kummoisia!
      Järki mukaan vaan osat ovat kelvollisia mutteivät huippulaatua!

    • Janne

      Biltemasta ostettu ilmakompressori on putkuttanut muutaman vuoden lähes moitteettomasti. Öljyt vaihdoin täyssynteettisiksi, koska ei muuten jaksanut kylmässä tallissa pakkasella käynnistyä. Toisaalta halvat jarrulevyt ovat sekundaa; riittää kun kerran ajaa jarrut kuumaksi niin johan alkaa ravistus jarruttaessa.

    • Scuderia QV

      Ei yhtä ainoaa Piiltema-osaa minun autoihini, niin paljon pahaa olen niistä kavereiltä kuullut. Esimerkkeinä vaikkapa vuodessa loppuvat alapallot, yhdellä jarrutuksella kieroksi vedetyt jarrulevyt, lähinnä takaluukun kaasupumpuiksi soveltuvat iskarit, ei-mihinkään soveltuvat takaluukun kaasupumput jne jne.

      Turhaa hankkia mahdollisesti huonosti toimivaa / paikalleen sopivaa osaa hitusen tavallista tarvikeliikettä halvemmalla. Vaikka pallonivelet tai iskarit voisi hintansa puolesta vaihtaa vaikka joka vuosi, on vaihtotyöstä aina kuitenkin oma riesansa. Samoin sunnuntai-iltana ei palikan halpa hinta paljoa lämmitä, jos auto on purettu jo osiin ja osoittautuu, että kökkö onkin hitusen liian iso paikalleen.

      Eipä silti, ei sieltä Alfoihin oikeastaan mitään saisikaan, joten eipä tule turhaa kiusausta. Edesmenneeseen, jo silloin myyntiin menossa olleeseen Bemariini hommasin Bilteman pyyhkijänsulan, ei yhtä ainoaa pyyhkäisyä kunnialla suorittanut. Jotkut ovat toisaalta sanoneet noiden toimivan ihan OK, johtuneeko sitten lasin muodosta.

      Kyseisestä putiikista hankituista työkaluista taas on monestakin ollut iloa, esmes noin satasen arvoinen kuusiokolo- ja torx-hylsysarja on käytössä harva se viikko ja hyvin on kestänyt. Samoin harvemmin käytetyt erikoiskapineet kuten venttiilivinka ja männänrengaspihdit ovat hoitaneet hommansa halvalla.

      10 vuoden takuun räikät muuten ainakin näyttävät erehdyttävästä omilta Kamasan kapineiltani, ovatpahan vaan reilusti halvempia. Tiedä vaikka tulisivat samalta hihnalta.

      Halvempiin työkaluihin en koskisi pitkällä tikullakaan, kindermunahylsyillä rikkoo niin pultit kuin rystysetkin. Näiden jälkeen halkeaa tietysti myös itse hylsy, mikä ei kuitenkaan tässä tapauksessa liene mikään menetys. Mitä tekee 17 millin hylsyllä, jonka koko on tapauskohtaisesti jotain viidentoista ja kahdenkymmenen väliltä?

      • ?

        kaupunki tarinoita?
        "Mitä tekee 17 millin hylsyllä, jonka koko on tapauskohtaisesti jotain viidentoista ja kahdenkymmenen väliltä?"
        Viitisiks näyttää?


      • Scuderia QV
        ? kirjoitti:

        kaupunki tarinoita?
        "Mitä tekee 17 millin hylsyllä, jonka koko on tapauskohtaisesti jotain viidentoista ja kahdenkymmenen väliltä?"
        Viitisiks näyttää?

        ...tule katsomaan, ole hyvä. Hilppasen ovat väljiä verrattuna vaikka Kamasan, Stahlvillen tai Saltuksen "vastaaviin".

        Ei tuota ollut tarkoitettu ihan kirjaimellisesti otettavaksi, mutta teepäs vaikka pari koneremonttia rihkama-"kromivanadiineilla" niin tiedät varmasti mitä tarkoitan.


      • 33 QV
        Scuderia QV kirjoitti:

        ...tule katsomaan, ole hyvä. Hilppasen ovat väljiä verrattuna vaikka Kamasan, Stahlvillen tai Saltuksen "vastaaviin".

        Ei tuota ollut tarkoitettu ihan kirjaimellisesti otettavaksi, mutta teepäs vaikka pari koneremonttia rihkama-"kromivanadiineilla" niin tiedät varmasti mitä tarkoitan.

        ainakin omaan vähän vanhempaan Quatro Valvoleen löytyi Piilteemasta niin pirusti palikkaa kun jakso vaan perehtyä asiaan. Esim jarrupalat molempiin päihin, ölikkäputsari, bensan suutatin, tulpat, sulat , öljyt, kempparit...

        ...Piilteeman suositustaulukot ovat vaan liian suppeita varaosien soveltuvuuksiin nähden...

        ...ja kymppivuodentakuuhylsysatsit on todellakin epäilyttävän samankaltaisia neljä kertaa kalliimpien Kamasoiden kanssa...


    • teeeeema

      Ei biltemasta kannata, eikä edes voi ostaa enää nykyään autonvaraosia, eihän siellä edes ole kuin jotain venäläisiä hanoja ja korealaisia fillarin rojuja.

      Ennen vanhaan biltemassa oli laatuakin, vaan kilpailu ja voitontavoittelu on ajanut siihen, että kun isointa voittoa haetaan, ei kannata myydä autonosia, koska ei paskaa kukaan osta.

      Onneksi on Motonet, siellä asiakkaalla on usein halvempi ja kalliimpi vaihtoehto, itseään voi siis vain syyttää jos huonoa ostaa.

      Biltema oli 8 vuotta sitten paras, 4 vuotta sitten keskimääräinen ja nyt kiistatta pohjoismaiden surkein autovaraosakauppa.

      Voi bilteeeeema , minkä teit, enää teiltä voi ostaa nappibattereita, nekun näyttää olevan NYT Panasonicilta, tosin hintakaan ei ole enää biltema-luokkaa.

    • Pajero

      Ostinpa kerran maasturiini iskarit biltemasta kun katsastusmies vaati vanhat vaihtoon.Iskarit testattiin sellaisella virallisella laitteella(ylivieskan katsastusasema) joka tulosti oikein paperille tiedot.Vanhat iskarit pomppas testissä jokainen ja kun sitten menin uusintaan uusilla hienoilla biltema iskareilla niin etuiskarit meni testin läpi rimaa hipoen ja takapää oli huonompi kuin vanhoilla iskareilla.Katsastusmies jostain syystä kuitenkin löi leiman paperiin koska alla oli hienot uudet iskarit.En ole sen jälkeen ostanut bilemasta mitään enkä ole kyllä käynyt kyseisellä katsatuskonttorillakaan,ei oikein tiedä mihin luottaisi.

      • kaha

        Ostin Jettaan iskarit, kesti 3000 km jonka jälkeen olivatten täysin löysät. Motonetista ostetuilla ajettu jo 25000 km ja "kuin uudet".


    • jarski

      Ostin viimekesänä w124 Mersuun kirkkaat etuvilkut Biltemasta ja hyvin istuvat paikalleen ja ovat kestäneet. Hintaa vilkuilla oli 148mk/pari, kun muualla hinnat pyörivät 250-300mk tienoilla. Sitten ostin vielä puuvärit sieltä, mutta niitä ei ollu tehty värittämiseen, terä katkesi aina ja jokaikisestä kynästä ,kun niitä yritti teroittaa.

    • Isoturpo

      Bilteman huono maine ei todellakaan ole kilpailijoiden kateutta. Ainakin omalla kohdallani piiltema on sen ihan itse ansainnut. Työkaluissa löytyy paljon hyvääKIN tavaraa ja kyllähän niitä puutarhatarvikkeita ja tököttejä käyttää ei-tärkeissä kohteissa. Autooni en kyllä osta sieltä edes polttimoita.

    • JiiPee

      Huonoja kokemuksia on ainakin Bilteman polttimoista, pyyhkijänsulista, jarrulevyistä ja jarrupaloista.
      Jarrupalat kuluivat loppuun 20 tkm aikana, kun alkuperäiset 49 mk kalliimmat palat olivat kestäneet 110 tkm. Jarrulevyt taas vetivät kieroiksi vedettyäni niillä asuntovaunua ensimmäisen kerran. Hyväksi taas ovat osoittautuneet 10 vuoden takuulla olevat työkalut sekä köydet, lepuuttajat yms venetarvikkeet. Myös bilteman laimentamattomaan lasinpesunesteeseen olen ollut tyytyväinen, lienee hinta-laatu suhteeltaan parasta tähän asti kokeilemistani. Taisi muistaakseni pärjätä aika hyvin jossain testissäkin. Itse en ainakaan osta sieltä enää varsinaisia autonosia, lähinnä ehkä pieniä sähkönippleitä, jäähdytysnestettä yms. Ja niitä 10 vuoden takuulla olevia työkaluja. Kuten tiedämme, halvalla ei voi saada hyvää.

      • Jarrupala

        taannoin Audiin laikkoja vaihtaessani huomasin levujen olevan saman lafkan duunaamat kun alkuperäsetkin ja Biltemasta ostamani Audin etuiskaritkin olivat Bogen tekemät ja muistaakseni ainakin joissain Audeissa oli kuulemma Boget ihan hihnalta lähtiessä...


    • AntiBiltemisti

      Ostin Biltemasta 300 mk sumarit ja:

      1. Asentaminen mahdotonta hepposilla kannattimilla (valot tärisi kolme pyttyisessä autossa). Tein siis itse jämäkämmät.
      2. Asennuksen jälkeen polttimot paloivat. Liitännät oli varmasti oikein.
      3. Umpiot meni sateella täyteen vettä!!! Varsinaiset sumarit.

      Lopputulos: asennukseen kului aikaa viikko. Uudet polttimot toivat lisäkustannuksia 70 mk ja pidikkeet 50 mk. Kaikenkaikkiaan en siis tehnyt sumareilla mitään, vaan hermot meni ja aikaa tuhraantui turhaan säätelyyn.

      • kantapään kautta

        Ostin Omegaan jarrulevyt ja meni kieroksi alta aikayksikön.


      • kritiikki
        kantapään kautta kirjoitti:

        Ostin Omegaan jarrulevyt ja meni kieroksi alta aikayksikön.

        Tästä on kehkeytynyt hyvä ja asiallinen keskustelu.
        Ei muuta kuin lisää kokemuksia vaan.


        Luulen että tätä keskusteluketjua luetaan Bilteman henkilökunnan toimesta aika ahkerasti. Joten, saattaapa tällä olla vaikutuksensa vaikkapa laadun-valvontaan Bilteman tavaranhankinnassa.

        Kiitos. Keskusteluketjun aloittaja.

        ps. Yksi asia mikä toimii Biltemassa: Säilytä kuitti, palauta tavara. Saat rahat takaisin.


    • 106xsi

      ..eivät minun kokemuksenikaan paljon parempia ole.
      -Tilasin poranterien teroituslaitteen- muuten hyvä, mutta poranterät eivät ainakaan teroitu.

      Myöskään Biltemasta tilaamani sähköantenni ei tainnut kestää 3kk pidempään. Ensimmäiset pakkaset ja antenni oli entinen.

      Samoin Biltemasta tilaamani viilapenkki oli aivan surkea. Lonksuu ja takertelee jatkuvasti.

      On sieltä jotain hyvääkin tullut tilattua, mutta tässä muutama huono esimerkki. En ole kuitenkaan nyt ihan viimeiseen neljään vuoteen tilaillut mitään. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

      • Scuderia QV

        ...että sähköantenni kolme kk? Sehän oli sitten jo hyvä saavutus!

        Itse laitoin samanlaisen lelun vuosia sitten ensimmäiseen autooni, ensimmäisen moottoritiepätkän jälkeen varsi oli niin kiero ettei enää kelautunut sisään asti.

        Eipä sinänsä ollut iso menetys, radion kuuluvuus oli yhtä "hyvä" pelkällä antennikaapelilla.


    • Kari

      No itse en osa mitään biiltemasta, joka vaikuttaa ajoturvallisuuteen. Jarrulevyistä olen kuullut yhtä ja toista miten ne vääntyilee tms. Mutta pahin tilanne josta olen kuullu, on jarrulevyn hajoaminen hätäjarrutuksessa. Auto meni tiellä poikittain ja rekka oli tulossa vastaan. Noh, onni onnettumuudessa, ystäväni sai autonsa ohjattua jotenkuten penkan kautta ohi (tais tippua vaan pakoputki ojan pohjalle). Jarrulevy oli ostettu biltemasta ja kyse ei ollut ensimmäisestä levystä joka rikoutu, mut se oli kuulemma viimeinen.

    • Teme

      Biltemasta löytyy edullisia tuotteita, kestävyydestä en tiedä, mutta uskoisin niiden olevan ihan hyviä. Ostimme takapakoputken autoon ja hyvin on toiminut, tosin penkinpesuaine ei oikein riittänyt kuin n. 3 istuimeen (taisin vaahdottaa liikaa). Volvoon Biltemasta löytyy osia paljon (ja edullisesti), myös muihin merkkeihin.

    • make

      Varaosista ei ole paljoa kokemuksia, ostan ne motonetista, jossa se puoli pelaa tosin hyvin ja voi itse käydä netistä katsomassa hinnat ja löytyykö varastosta ym.

      Olen ostanut kotikäyttöön monia Bilteman työkaluja esim ilmakoneita. Ehkä siksi koska ne on tosi halpoja muihin verraten. Ne koneet on pelannut ihan hyvin. Kerran ostin valosummerin joka maksoi silloin (n.8v sitten) vähän yli 10 mk, vastaava Hellan maksoi yli 80 mk. Olin silloin tietenkin epäluuloinen että kestääkö se kovinkaan pitkään, mutta yllättävää kyllä se toimii vieläkin.

      Olen sitä mieltä että jos joku osa tai tavara on huonoa, ei pidä yleistää, että kaikki mitä Biltema myy on huonoa. Minulla ainakin monet ilmatyökalut olisi jäänyt ostamatta jos ei olisi Biltemaa. Jos jollain on hynää niin paljon ettei hinta merkitse mitään, ei kannata Biltemaan poiketa.

    • ok

      OSTAN KAIKKI AUTONI TARVIKKEET (SEKÄ MUUTAKIN ROINAA) JOKO BILTEMALTA,
      MOTONETILTA TAI HESSUMOBIILILTA.
      VIALLISTA TAI HUONOA TARVIKETTA EI OLE OSUNUT KOHDALLENI KERTAAKAAN.

    • kaha

      Olen ostanut Mazdaan ja Pösöön oljyn- ja ilmansuodattimet. Ovat täysin samanlaiset kuin alkuperäiset, mutta kolmasosa hintaan! Myös bensansuodattimet on edullisia ja hyviä.

      • Yrjö

        Paitsi että öljynsuodattimet ainakin testien mukaan ovat ihan pohjukkaissuolesta.


      • Entinen asiakas

        Mullapa kävikin tossa pari vuotta sitten näin;
        Sierrasta leikkasi yllättäen 110tkm kohdalla kone kiinni. Kiertokanki murusina ja kampiakselikin oli aika heikkona.
        Syy: Biltemasta ostetusta öljynsuodattimesta oli irronnut ns. ylipaineventtiili. Irrottuaan se tukki koneeseen kulkevan öljyn tien siten että öljyvalolle paine kyllä riitti, mutta laakereille 140kmh vauhdissa ei.
        Soitellessani mm. maahantuojalle ja VTT:lle sanottiin molemmista että irronnut venttiili voi aiheuttaa moisia tuhoja.
        Kuluttaja-asiamies kannusti valittamaan asiasta.
        Pari viikkoa jaksoivat biltemassa vetkutella mutta lopulta myönsivät vian mahdollisuuden.
        EIKÄ OLLUT KUULEMMA ENSIMMÄINEN KONERIKKO...!!!
        Oli vielä pokkaa sanoa se!
        No, kolme viikkoa ilman autoa ja sen jälkeen oli autossa Tammerdieselin tehdasuusi moottori.
        Suodatin maksoi 9.90 remontti n.11000 mk.
        Että näin...


      • felix

        Citroen/Peugeot -moottoreiden alkuperäinen öljynsuodatin (Purflux)on oleellisesti paremmin tehty kuin biltemassa myytävä vastaava? tuote. Kun uuden suodattimen avaa (leikkaa koteloon aukon)niin rakennetta voi tarkastella. Jos halutaan moottorin kestävän pitkään ottaen huomioon pitkät öljynvaihtovälit ei öljynsuodattimen laadusta tule tinkiä. Tarvikeliikkeistä hankittuna suodattimien hinnoissa ei ole suurta eroa. Hintaluokka 8 - 9 €/kpl.


      • suutattimet

        ...joo, biliksen suodattimet on yllättävän saman kaltaisia kuin monien automerkkien alkuperäiset ja ooppeliini ostin jokinaikaa sitten aivan pakkusta myöden alkuperäistä vastaavan AC Delcon suodattimen Biltemasta ja noin kolme kertaa mahantuojaa halvemmalla...

        ...myös öljyjen ja kiilahihnojen olen havainnut olevan todella hyvä laatuisia hintaansa nähden...

        ...kai se vaan on niin ettei edes Bilteman ole varaa säästää laadussaan tärkeissä paikoissa, esim. jakohihnavauriot kalliita korvattavia, jos tuotteet huonoja!!!


      • suutattimet

        ...joo, biliksen suodattimet on yllättävän saman kaltaisia kuin monien automerkkien alkuperäiset ja ooppeliini ostin jokinaikaa sitten aivan pakkusta myöden alkuperäistä vastaavan AC Delcon suodattimen Biltemasta ja noin kolme kertaa mahantuojaa halvemmalla...

        ...myös öljyjen ja kiilahihnojen olen havainnut olevan todella hyvä laatuisia hintaansa nähden...

        ...kai se vaan on niin ettei edes Bilteman ole varaa säästää laadussaan tärkeissä paikoissa, esim. jakohihnavauriot kalliita korvattavia, jos tuotteet huonoja!!!


      • Anonyymi
        suutattimet kirjoitti:

        ...joo, biliksen suodattimet on yllättävän saman kaltaisia kuin monien automerkkien alkuperäiset ja ooppeliini ostin jokinaikaa sitten aivan pakkusta myöden alkuperäistä vastaavan AC Delcon suodattimen Biltemasta ja noin kolme kertaa mahantuojaa halvemmalla...

        ...myös öljyjen ja kiilahihnojen olen havainnut olevan todella hyvä laatuisia hintaansa nähden...

        ...kai se vaan on niin ettei edes Bilteman ole varaa säästää laadussaan tärkeissä paikoissa, esim. jakohihnavauriot kalliita korvattavia, jos tuotteet huonoja!!!

        Onnittelen! Jo yhden kerran halvempi suodatin on ilmainen. Mutta kolme kertaa halvempi se vasta onnistunut ostos onkin! Saat suodattimen ja rahaakin vielä kahden suodattimen hinnan verran. Jos minulle noin havalla jotain myytäisiin, niin ostaisin ja paljon vaikka en tarvitsisikaan.
        Vai valehtelitko kuitenkin - taas?


    • Jep Jep

      Todella paljon hyvää kamaa halvalla, mutta valitettavasti myös melko paljon rojuakin...
      Meillä kimppatalli täynnä bilteman kamaa (mig,prässi,laatikostot,työkalut,kompurat,melkein kaikki kemikaalit ym.ym.) Näissä ei ikinä sanomista!!! Kovin paljon ei autoon löydy enää osia joita kannattaisi laittaa, vaijerit menee samoin auto hifi on ihan jees... siis johdot ym. tarvikkeet, mutta ei soittimet, vahvarit,kajarit! Yleensä ottaen järjen käyttö on sallittua myös bilteman ostosten teossa!!!
      Joku sanoi että bilteman 300mk:n lisävalot vai sumarit eivät olleet hyvät... HALOO!!!

    • FordFord

      En ole käyttänyt bilteeman palveluja about
      yhdeksään vuoteen, kun omistin silloin vanhan Ford Taunuksen jossa oli perästä jotkut tukivarren kumit loppu. Jolloin painelin bilteemaan halvan hinnan perässä, mutta kumipuslat oli tasan yhtä huonot kuin vanhat!!!
      Seurauksena kävin ostamassa hieman kalliimmalla paikallisesta tarvikeliikkeestä vallan erinomaiset kumipuslat!!!
      Vaikkakin edelleenkin tätänykyä ajan kymmenen vuotta vanhalla autolla, on elintaso(vaatimustaso)
      noussut edes hieman=
      ELI Köyhän ei ole varaa ostaa huonoa!!!

      • Teema

        Se että et ole käyttänyt ko. firman tuotteita 9 vuoteen tekee susta jäävin arvioimaan nykyistä tilanntta!!! Se että skoda teki 70-80 luvulla paskoja autoja, ei tarkoita että teki 40-luvulla tai tekee nyt! Toki jokainen luo omat mielipiteet omalla tavalla, mutta on väärin haukkua mutu menetelmällä...


      • ????
        Teema kirjoitti:

        Se että et ole käyttänyt ko. firman tuotteita 9 vuoteen tekee susta jäävin arvioimaan nykyistä tilanntta!!! Se että skoda teki 70-80 luvulla paskoja autoja, ei tarkoita että teki 40-luvulla tai tekee nyt! Toki jokainen luo omat mielipiteet omalla tavalla, mutta on väärin haukkua mutu menetelmällä...

        Katos katos, nyt rupes puolusteleem bilteman duunari. Aika voimaton kommentti kuitenki. Koita parempaa.


      • köyhä
        ???? kirjoitti:

        Katos katos, nyt rupes puolusteleem bilteman duunari. Aika voimaton kommentti kuitenki. Koita parempaa.

        Niinpä!!

        Kun on köyhä niin on vähän pakko katsoa tuota hinta tasoakin.

        Yksityisautoilu ja remontointi ja tarvikkeiden osto ja niistä ja niiden hinnoista sekä laadusta keskustelu on meille köyhille annettu "elämän suola".

        Itse olen valitettavasti siinä tilassa taloudellisesti ,että en voi käyttää liikkumiseeni vain taksia ja asua vain hotellissa.

        Siksi asuntoremonttia tai autoa korjatessani olen viime aikoina aina ensin suunnannut Biltemaan.
        Siellä kun on pihapiiriä katsellu ,niin ei siellä ole paljoa taksilla tulleita asiakkaita olekkaan ...taunuksilla kylläkin...siis sinun ja minun seurakunta siellä kokoontuu.

        Olen tehnyt lukuisia edullisia ja laadukkaita ostoksia ,josta johtuen olen pystynyt käyttämään vähiä rahojani muihin hankintoihin..esim:asuntolainan lyhennyksiin..

        Jos olisin toiminut samalla tavoin kuin sinä yhdeksän vuotta sitten eli hylännyt kyseisen liikkeen kokonaan ja ostanut vain parasta ,olisi minulla varmasti nyt parhaat työkalut sekä uusi mersu, mutta ei olisi mökkiä ,autoa niin kuin omaa asuntoa.

        Joten pikaisena yhteenvetona voin sanoa ,että jos taunuksesi puslien takia olisin jättänyt astumatta bilteman kynnyksen yli uudestaan olisin monta itse arvostamaani asiaa köyhempi.

        Ja oletko ikinä kuullut sitä mistä siihen taunukseen saa sellaiset puslat mitkä eivät väljisty koskaan.

        Voin lisäksi sanoa sen että minulla ei ole biltemasta mitään pahaa sanottavaa. Jos olen ollut johonkin tuotteeseen tyytymätön olen saannut aina kuittia vastaan rahat takaisin.

        Ja tiedoksesi se että en ole kyseisen yrityksen palkka listoilla.


    • Repa

      Ostin -90 luvun puolivälissä Escortiin katkenneiden takajousien tilalle uudet jouset ja iskarit Biltemasta. Jouset olivat niin löysät, että riitti kun kaksi ihmistä istui takapenkillä niin jouset pohjasivat todella helposti. No pienen riitelyn jälkeen sain jousien hinnan takaisin, mutta työkulut jäivät omaan piikkiin. Samoin erehdyin kerran ostamaan alatukivarret Biltemasta. Puolen vuoden kuluttua alatukivarret oli pakko uusia.

      Näistä kokemuksista viisastuneena en osta Biltemasta autooni mitään. Auton osat (öljyt, suodattimet, varaosat) olen nyttemmin ostanut Motonetistä, eikä ole ainakaan vielä tullut pettymyksiä laadun suhteen. Hintakin on Motonetissä lähes yhtä edullinen, kuin Biltemassa.

    • Logos

      TUNTUU LÖYTYVÄN ESIM. TAMPEREELLA BILTEMA TARRALLA JA LÖYTÖTAVARATALOSTA JOLLAIN MUULLA TARRALLA. K-RAUDASTAKIN LÖYTYY SAMOJA HYLSYSARJOJA YM. MUTTA KPROF TAI VASTAAVALLA TARROITUKSELLA. JA NE OVAT PELKKÄÄ POTASKAA..

      MUTTA ESIM. BILTEMA RÄIKÄT ELI NE PIKKUISEN KALLIIMMAT "TAKUU" TUOTTEET OVAT PELANNEET PITKÄÄN JA HYVIN.

    • Paskaa

      Paskaa !!!

    • jk

      on semmonen liike että pitää tietää mitä ostaa... Kuitenki esim. autovaraosat ostan paljon mieluummin esim. Motonetistä. Itselläni on lisäksi enemmän huonoja kokemuksia kuin hyviä juuri tuolta biltemasta...

      • Jebulis

        Taitaapi olla niin että teemaankin tulee samoja varaosia/tarvikkeita usealta
        eri valmistajalta ja niihin laitetaan vain bilteman tunnus.Itsellä useamman
        vuoden/parin kokemus mm.pyyhkijänsulista joista osa ollut ala-arvoisia,toiset
        taas on pelannut hyvin samassa autossa.(kestänyt siinä missä Boshinkin)
        Lampuilla ja polttimoilla taas ei tee mitään,niitäkin tulee välillä kokeiltua..
        Kemikaalit ei muita häpeä.jarrupalat ei tosiaan kestä kun hetken ja
        pitää aika vinguntaa oli kitinälevyt tai ei.Takaluukun nostopumpuista tuli
        mieleen kun -99 farmari Mondeosta alkuperäiset väsähtivät niin vastapai-
        noksi teeman oli liiankin tehokkaat...kansi aukesi niin kovalla voimalla
        että oikein hirvitti.


      • typy
        Jebulis kirjoitti:

        Taitaapi olla niin että teemaankin tulee samoja varaosia/tarvikkeita usealta
        eri valmistajalta ja niihin laitetaan vain bilteman tunnus.Itsellä useamman
        vuoden/parin kokemus mm.pyyhkijänsulista joista osa ollut ala-arvoisia,toiset
        taas on pelannut hyvin samassa autossa.(kestänyt siinä missä Boshinkin)
        Lampuilla ja polttimoilla taas ei tee mitään,niitäkin tulee välillä kokeiltua..
        Kemikaalit ei muita häpeä.jarrupalat ei tosiaan kestä kun hetken ja
        pitää aika vinguntaa oli kitinälevyt tai ei.Takaluukun nostopumpuista tuli
        mieleen kun -99 farmari Mondeosta alkuperäiset väsähtivät niin vastapai-
        noksi teeman oli liiankin tehokkaat...kansi aukesi niin kovalla voimalla
        että oikein hirvitti.

        Ostinpa polkupyörän ko. putiikista pari vuotta sitten. Onneksi se oli viimeinen kyseistä mallia, siksi sain valmiiksi rakennetun kappaleen myymälästä mukaani. Kuitenkin myivät siihen mukaan pumpun, jolla ei todellakaan voi niitä renkaita pumppailla, venttiilit kun on saman sorttiset kuin autossa. Ei tullut myyjälle mieleen mainita: hän kävi lisäämässä renkaisiin ilmaa takahuoneessa piilossa! Minä blondi koetin sitten myöhemmin sen pumpun kanssa hulluna puurtaa... Pyörä on kyllä toiminut, tosin säännöllisestä huoltamisesta huolimatta siitä putoilee ruuveja, käsijarru juuttuu itsestään päälle ja hirmuinen kolina ja rouskutus kuuluu milloin mistäkin päin vekotinta. Viimeksi irtosi tarakka. Halvalla ei saa hyvää!


      • markettifillaristi
        typy kirjoitti:

        Ostinpa polkupyörän ko. putiikista pari vuotta sitten. Onneksi se oli viimeinen kyseistä mallia, siksi sain valmiiksi rakennetun kappaleen myymälästä mukaani. Kuitenkin myivät siihen mukaan pumpun, jolla ei todellakaan voi niitä renkaita pumppailla, venttiilit kun on saman sorttiset kuin autossa. Ei tullut myyjälle mieleen mainita: hän kävi lisäämässä renkaisiin ilmaa takahuoneessa piilossa! Minä blondi koetin sitten myöhemmin sen pumpun kanssa hulluna puurtaa... Pyörä on kyllä toiminut, tosin säännöllisestä huoltamisesta huolimatta siitä putoilee ruuveja, käsijarru juuttuu itsestään päälle ja hirmuinen kolina ja rouskutus kuuluu milloin mistäkin päin vekotinta. Viimeksi irtosi tarakka. Halvalla ei saa hyvää!

        En aina oikein jaksa ymmärtää ihmisten tilityksiä ostettuaan fillareita automarketeista. Ns. kloonipyöräthän myydään lähes poikkeuksetta "esikoottuina" ja "esisäädettyinä" joka useimmiten tarkoittaa erimerkkisten komponenttien yhteensovittamista kokoonpanolinjalla, mutta ei todellakaan ajovalmiita säätöjä. Ja tähän ymmärtääkseni perustuukin näiden pyörien edullisuus verrattuna esim. kotimaisiin pyörämerkkeihin verrattuna. Itse olen ollut todella tyytyväinen samaisesta liikkeestä ostamaani fillariin, sekä pumppuun, joka muuten ainakin minun tapuksessani toimii kaikille venttiileille. Ja käsittääkseni suurimmassa osassa em. kaupan myymissä pumpuissa on omani kaltainen kääntösuutin, joka toisin päin toimii perinteisille fillariventtiileille ja toisin päin auton venoille!

        Ostamani fillarin kiikutin suoraa päätä myyjän kehotuksesta paikalliselle fillarikorjaamolle säädettäväksi ja parin kybän säätöjen jälkeen pyöräni on toiminut moitteetta ja sen hinta versus varusteet on todellakin kohdallaan, sillä avovaimoni osti lähes samoilla osilla olevan ns. merkkipyörän kolme kertaa kalliimmalla hinnalla ja tämäkin pyörä vaati samanlaisen säätöurakan toimiakseen moitteetta.


      • Laatunen
        Jebulis kirjoitti:

        Taitaapi olla niin että teemaankin tulee samoja varaosia/tarvikkeita usealta
        eri valmistajalta ja niihin laitetaan vain bilteman tunnus.Itsellä useamman
        vuoden/parin kokemus mm.pyyhkijänsulista joista osa ollut ala-arvoisia,toiset
        taas on pelannut hyvin samassa autossa.(kestänyt siinä missä Boshinkin)
        Lampuilla ja polttimoilla taas ei tee mitään,niitäkin tulee välillä kokeiltua..
        Kemikaalit ei muita häpeä.jarrupalat ei tosiaan kestä kun hetken ja
        pitää aika vinguntaa oli kitinälevyt tai ei.Takaluukun nostopumpuista tuli
        mieleen kun -99 farmari Mondeosta alkuperäiset väsähtivät niin vastapai-
        noksi teeman oli liiankin tehokkaat...kansi aukesi niin kovalla voimalla
        että oikein hirvitti.

        Jos olen oikein ymmärtänyt, Biltema markkinoi muiden autovaraosaliikkeiden tavoin monien eri valmistajien tuotteita, mutta ainakin käsitykseni mukaan pakkaa tuotteet omiin pakkauksiinsa ja myy ne omilla myyntiehdoillaan, joihin muista vastaavista liikkeistä poiketen kuuluu vähintään vuoden takuu.

        Kokemuksieni mukaan useissa Biltema tuotteissa on ilmeisesti valmistajaa vaihdettu nimenomaan laatuongelmien vuoksi ja kuulemani mukaisesti esim. taannoin huonosti testeissä pärjänneet polttimomallita olisi korvattu uusilla, jotka ovat jo Ruotsin puolella testattu paikallisen lehdistön toimesta ja todettu oikein huomattavasti aiempia malleja paremmiksi.


    • tyytyväinen

      olen käyttänyt kolme vuotta bilteman auto-varaosia,enkä kertaakaan ole pettynyt.enemmän osien kestävyyteen vaikuttaa ajotapa.teinpä kerran moottori remontin bilteman osilla,ja nyt olen ajanut 97000 km maantie-ajoa,eikä moottorista kuulu minkään laisia epätavallisia sivu.ääniä

      • AM

        Bilteman myyjä osallistuu keskusteluun!


      • :-()
        AM kirjoitti:

        Bilteman myyjä osallistuu keskusteluun!

        Annoin palautelomakkeen kautta Biltemalle tietoa tästä keskustelusta. Kantaa näköjään hedelmää :-)


    • Antti

      Autossani oli bilteman etujarrupalat ja levyt kun ostin sen ja jarrut olivat todella takapainoiset=Hengenvaaralliset.Kun ostin uudet lucaksen palat jarrut muuttuivat normaaleiksi eli palat olivat täyttä paskaa,kyllähän niitä Tekniikan maailmakin joskus testasi ja haukkuivat ne ihan surkeiksi.Toivottavasti ei tarvitse enää ikinä ostaa sieltä mitään mikä vaikuttaa turvallisuuteen.

      • Toyota

        Ei se auta vaikka auton huoltaa kalliisti.
        Minulla meni viimmeksi jarrulaikat autosta vaikka
        käytän auton huollossa ja jarrut oli takapainoiset
        kun auto tuli huollosta eli liekkö vika sitten
        missä.


      • Toyotalle
        Toyota kirjoitti:

        Ei se auta vaikka auton huoltaa kalliisti.
        Minulla meni viimmeksi jarrulaikat autosta vaikka
        käytän auton huollossa ja jarrut oli takapainoiset
        kun auto tuli huollosta eli liekkö vika sitten
        missä.

        Kirjoitustaidostasi päätellen sinun kannattaa kuitenkin käyttää autoasi edelleen merkkiliikkeessä huollettavana, sillä esim. Bilteman markkinoimiin varaosiin kuuluu oleellisena osana useimmiten käyttöohjeet ja jos sisälukutaitosi on kirjoitustaitosi luokkaa, epäilen remontin onnistumista.

        vrt.Ei se auta, vaikka auton huoltaisikin kalliilla. Minulta meni viimeksi jarrulaikkani (kieroiksi) autostani, vaikkakin käytän autoani huollossa. Jarrut olivat takapainoiset, kun auto tuli huollosta. Liekö vika ollut missä?


    • Voi JUMApiip sentään

      Tiesin kyllä että Bilteeeeman kristeri oli lisännyt kaikenmaailman puutarhavehkeitä kuvastoonsa, mutta..olihan se yllätys kun ne myi mulle konehuoneeseen sadettimen.

      Onneksi tsekkasin silloin sattumalta peiton alle. Olin ostanut bilteman bensaletkua, olihan se samannäköistä kuin vanhoissa Skodissa aikanaan(siis kestävää ja halpaa), vaan miten kävi vuosi meni ja talven jäljiltä bensaletku muuttui sähköisen bensapumpun käskemänä sadettimeksi, aivan kuin semmoset valokuitulamput, onneks en lähtenyt reissuun kuumalla päivällä, tuskin tässä enää kirjoittelisin.

      Nim.toinen elämä

      (eronnut (bilteman kanta-asiakaspiiristä) ja siksi hengitän

    • tume

      Ei liity autoihin mutta..
      Ostin biltemasta verkkokortin joka yllätyksellisesti paljastui tunnetun piirivalmistaja kortiksi ja asennus windowsiin onnistui helposti. Hintaa kortilla oli alle kolmasosa täällä niin mainostettujen "merkkiliikkeiden" hinnasta. Ja hyvin pelittää! Eli LAATUA saa EDULLISEMMIN!!

    • Anonyymi

      Ystäväni volvoon ostettiin Perus huolto tarvikkeet rekkarin mukaan.Neljä viidestä ei Edes käynyt kyseiseen autoon ainoastaan öljyt.Niin jos ostat sähkötyökaluja esi
      m sirkkeleitä ym valmistaudu Jo valmiiksi palauttamaan se.Kokemus kertoo.

    • Anonyymi

      Haettiin volvoon rek numerolla 5 huoltoon tarvittavaa osaa 4 meni vaihtoon.palautettiin.tuntui olevan palautustiskillä enenmän ruuhkaa Kun kassalla ja jos henkilö kunta ei osaa käytää mauseria niin send takia tuli ajettua 120km .ps kilpailekian on ja ihan kulmilta.

    • Neuvoisin sinua nyt alkuun, että harjoittele kirjallistav ilmaisua!
      Vaikka täällä olisi joku, joka haluaisi sinua auttaa, hän ei pääse asiaan "kiinni",
      koska itse kirjoitus vaikuttaa viisivuotiaan tekemältä!
      Oletan kuitenkin, että kirjallista ilmaisua on opeteltu peruskoulussa.
      Mitä nyt sitten Bilteman tai jonkun muun toimijan "asiakaspalveluun" tulee, niin on jo tässä vaiheessa nyt ymmärrettävä, ettei sitä enää ole olemassa.
      Nykyään - lue: kahteenkymmeneen vuoteen - ostajan on täytynyt tietää kaikista asioista enemmän kuin myyjä!

    • Anonyymi

      Älkää ostako ainakaan Bilteman palloventtiileitä, surkeita ovat ja vuotavat heti uutena. Ei väliä onko ns. rosteria tai ei , sutta ja sekundaa ovat. Kokemuksia molemmista.

    • Anonyymi

      Pisin tiski Biltemassa on palautustiski jossa aina pitkät jonot.

    • Anonyymi

      Biltema myy ihan samaa laatua (made in halpatuontimaa) kuin muutkin. Kyl minä olen saanut rahalle vastineen lähes aina, yhtä usein kuin muuallakin. Bilteman spraypaikkamaalit jopa muita tusinatuotteita parempia. Kestää yllättävän hyvin mm. auringonpaistetta, ei himmene.

      • Anonyymi

        Tilaaja hankkii itse tuotteen ja määrittelee mitä myy. Etsii valmistajan ostaa tai valmistuttaa, seuraa tuleeko kunnollista. Ei ole olemassa ns halpatuontimaata. Bilteman tuotteiden hinta ei ole halpa kun katsoo laatua, osaa ei viitsi ottaa edes ilmaiseksi.

        En tarvitse hylsyä joka tehty paljon suuremmilla mitoilla että väljä karaan ja pultin kantaan. Euroopassa on halpoja ja hyvin tehtyjä työkaluja. Raha jää tänne.

        Aasian maista voi tulla täysin erilaiset, toinen on suunniteltu ja tehty paremmin. Toinen biltemassa ja toinen ison työkalumerkin pdf kuvastossa.

        Tuotteita biltemasta jotka oli parempia 10-15 vuotta sitten ja valmistajan tehdas taiwanissa. Biltema lopetti ostamisen ja nyt huonompi vastaava hieman erilainen tulee kiinasta.


        Itsellä tuotteet ja työkalut tulee muualta.

        Muistakaa takuu ei kerro onko tavara tehty kunnolla.


    • Anonyymi

      Ei kyllä viitti tehdä remontteja moneen kertaan huonolaatuisten varaosien vuoksi , varsinkin jos itse tekee , mutta kantapään kauttahan tuo yleensä opitaan ja uskotaan , aikamoista arpomistahan tuo on millaista laatua saa , voi joko vähän voittaa rahassa tai hävitä paljon työtä , pitkällä aikavälillä ei taida arpominen lyödä leiville oikein missään lajissa . Alaspäinhän tuo tarjonta on ajan saatossa mennyt ja muualta tulee tarvittava haettua .

    • Anonyymi

      Biltemasta voi ostaa hyvälaatuisia tuotteita, myös huonolaatuisiakin tuotteita voi ostaa jos haluaa. Aika monesta tuotteesta on vaihtoehtona kahta eri laatua ja hintakin on sen mukaista. Kyse on kateuden lisäksi myös ihmisten uusavuttomuudesta, eikä ymmärretä että se hieman hinnakkaampi tuote on monesti laadukkaampi. Jotkut tuotteet mitä myydään Biltemassa ovat hinnaltaan halvempia kuin tismalleen sama tuote jossakin toisessa kaupassa tuplasti kalliimmalla hinnalla.

      Sitten on niitä ihmisiä jotka onnistuvat rikkomaan hyvälaatuisiakin tuotteita väärin käytöllä, eivätkä silti näe mitään vikaa heidän työkalujen käytössä. Tästä voidaan ottaa esimerkiksi tavallisen räikkä-avaimen päällä hyppiminen jos ei pelkät käsivoimat riitä kääntämään räikkä-avaimella pulttia tai mutteria auki. Toisena räikkä-avaimen tai jakoavaimen käyttäminen vasaran korvaajana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2139
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1306
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1276
    Aihe