Taas hybridit blokkaamassa latauspaikkoja

Anonyymi

Viikonlopun ROI:n matkalla:
1) Plug-In hybridi latauksessa teholatauspaikalla, en pääsyyt lataaman piti jatkaa matkaa sen vuoksi.
2) Hotellin parkkihallissa joku piti koko yön plugaria kiinni latauspisteessä, kävin vielä puolilta öin katsomassa josko olisi kohteliaasti siirretty, ei ollut. Aamu alkoi sitten marketin parkkipaikalla.

Niitä plugareita ei ole tarvis ladata kuin kotona. Jätetään ne latauspisteet niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat ja ei turhaan varata niitä seisottamalla hybridiä paikassa jota joku muu oikeasti tarvitsee.

61

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta kunnon auto (polttis) niin ei tarvi tuollaisista murehtia. Mitäs ostit kelvottoman patteriauton.

      • Anonyymi

        Sodassa sähköautot pakoautoina surullisen huonoja. Ne sammuvat nopeasti jos sähköt pommitettu pois. Nyt aivan kaikki energiaan ja liikkumiseen liittyvät asiat pitäisi tehdä sodan ehdoilla.


      • Anonyymi

        PLUG-IN HYBRODOT EIVÄT VIE TEHOLATAUSPAIKKOJA KUN N IIDSSÄ EI OLE TEHOLATAUSMAHDOLLISUUTTA.

        SIIS VALEHTELET.


      • Anonyymi kirjoitti:

        PLUG-IN HYBRODOT EIVÄT VIE TEHOLATAUSPAIKKOJA KUN N IIDSSÄ EI OLE TEHOLATAUSMAHDOLLISUUTTA.

        SIIS VALEHTELET.

        Mullakin on ladattava hybridi, jossa on teholataus.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Mullakin on ladattava hybridi, jossa on teholataus.

        Missä ne DC ladattavat plug-in HYBRODOT ladataan jos ei teholatauspaikalla.


    • Anonyymi

      Tälläkin palstalla plug-in -hybridit luetaan aina sähköautojen joukkoon jos esim. myyntimääristä on kyse.

      Plugareilla on ihan yhtäläinen oikeus käyttää niitä latauspisteitä, jos latauspiste on varattu niin sitten on vaan etsittävä joku toinen vapaana oleva piste. Kun on sähköauton hankkinut niin ei tuo tilanne voi tulla yllätyksenä.

      • Anonyymi

        Tosi asia on kuitenkin se, että plugaria ei tarvitse ladata välttämättä lainkaan. Sähköautolle taas lataaminen on matkanteon perusedellytys. Jätetään ne latauspaikat niille joilla todellinen tarve on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi asia on kuitenkin se, että plugaria ei tarvitse ladata välttämättä lainkaan. Sähköautolle taas lataaminen on matkanteon perusedellytys. Jätetään ne latauspaikat niille joilla todellinen tarve on.

        Missään säännöissä ei lue, että latauspaikat olisivat vain täyssähköautoille. Plugarit saa siis täysin vapaasti ladata latauspaikoissa. Tästä on typerää ruikuttaa. Jos on plugari ja latauspaikka on vapaa niin auto vain lataukseen.

        Tietenkin eri asia on, että autoa ei pitäisi latauspaikkaan, jos lataus on valmis. Mutta tämä pätee sekä plugariin että täyssähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään säännöissä ei lue, että latauspaikat olisivat vain täyssähköautoille. Plugarit saa siis täysin vapaasti ladata latauspaikoissa. Tästä on typerää ruikuttaa. Jos on plugari ja latauspaikka on vapaa niin auto vain lataukseen.

        Tietenkin eri asia on, että autoa ei pitäisi latauspaikkaan, jos lataus on valmis. Mutta tämä pätee sekä plugariin että täyssähköautoon.

        Paitsi jos on laittanut autonsa lataukseen iltaa vasten niin kyllä se voi siinä aamuun asti olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään säännöissä ei lue, että latauspaikat olisivat vain täyssähköautoille. Plugarit saa siis täysin vapaasti ladata latauspaikoissa. Tästä on typerää ruikuttaa. Jos on plugari ja latauspaikka on vapaa niin auto vain lataukseen.

        Tietenkin eri asia on, että autoa ei pitäisi latauspaikkaan, jos lataus on valmis. Mutta tämä pätee sekä plugariin että täyssähköautoon.

        Jos on tarjolla sekä perus- että pikalataus niin toki plugarilla voi valita sen peruslatauspisteen.

        Mutta se että ajaisin kalliimmalla bensalla siksi etten veisi latauspaikkaa joltain täyssähköautolta... never gonna happen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on tarjolla sekä perus- että pikalataus niin toki plugarilla voi valita sen peruslatauspisteen.

        Mutta se että ajaisin kalliimmalla bensalla siksi etten veisi latauspaikkaa joltain täyssähköautolta... never gonna happen.

        Jos plugarissa on dc lataus niin kai sitä voi ladata siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi asia on kuitenkin se, että plugaria ei tarvitse ladata välttämättä lainkaan. Sähköautolle taas lataaminen on matkanteon perusedellytys. Jätetään ne latauspaikat niille joilla todellinen tarve on.

        Mitä varten luulet, että plug-in hybridejä hankitaan. Olisikohah ihan sitä varten, että niiden kulutus on pienempi kuin bensa-auton, mutta että ne sopii myös pidemmille matkoille. Onko tullut mieleen, että plugaria ladataan sen takia, että kulutus pysyisi pienenä myös tien päällä. Olisiko nyt niin, että olet hankkinut käyttöösi sopimattoman menopelin ja ongelmasi olisivat itse aiheutettuja.
        Aivan kuin muidenkin parkkiruutujen kanssa, jos ruutu on varattu niin menet muualle ja lataat toisaalla. Ei siinä itkupotkuraivarit tai trendikäs mielensäpahoittaminen auta.


    • Anonyymi

      Paalaa se patteriautosi ja osta plugin hybridi tai pidä se kaupumkiautona ja osta plugin hybridi. Latausta tarvitsi se hybridi joten oleppa hiljaa ja kerro latauspaikkaasi että saako lisää latauspaikkoja. Täyssähkö hopan kanssa on normi elämää tuo itkusi joten niele ja lataa kun pystyt olet sarkasi valinnut.

    • Anonyymi

      Itse harkitsen plugaria ihan vain tuo takia että voisin blokata latauspaikkoja :D Samalla voi kiertää veroja tosi hyvin. Ajan niin vähän ettei bensan hinta häiritse, kotona ei kuitenkaan latausmahdollisuutta mutta olemattoman auto ja ajoneuvoveron ottaisi mielelläni vastaan. Lataisin aina pitkiä aikoja huoltsikoilla ja kauppakeskuksissa.

    • Anonyymi

      Itselataavalla on kiva ajaa ilman lataus- ja toimintamatkastressiä :)

      Kulutus pysyy kuitenkin aina mahdollisimman matalana ja voi aina käyttää polttomoottoria optimaalisella hyötysuhteella.

      • Anonyymi

        Ei vain valitettavasti ole sellaista itselataavaa minkä haluaisi ostaa.


      • Anonyymi

        Sellainen itselataava kelpaa ainoastaan, mihin ei tarvitse mitään aineita tankata. Mutta sellaisia ei taida olla, koska ikiliikkujaa ei ole keksitty.

        Itselataavia autoja ei siis ole olemassa. Yksikään bensa- tai dieselauto ei ainakaan sellainen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vain valitettavasti ole sellaista itselataavaa minkä haluaisi ostaa.

        corolla farkku 1,8 hybrid rules!


    • Anonyymi

      Teknisesti ajatellen, miten plugaria voi ladata pikalatauspisteellä (DC) ?

      En tiedä yhtään plugaria missä olisi DC-lataus.
      Kaikissa on kyllä Type2-latausliitin.

      itekin lataan ilmaisissa paikoissa plugariani. Miksi en lataisi. Ne on asiointilatausta varten kaikille ladattaville.

      • Anonyymi

        Joissakin uusimmissa plugareissa on myös DC-lataus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin uusimmissa plugareissa on myös DC-lataus.

        Tuskin niistä oli kyse, luulisin. Enkä kyllä oikein usko että hotelleissa tai kaupoissakaan juuri olisi pikalatausasemia.
        Uskoisin että pikalatausasemalle on aika tiukat turvallisuusmääräykset eikä niitä varmaan saa sijoittaa sisätiloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin niistä oli kyse, luulisin. Enkä kyllä oikein usko että hotelleissa tai kaupoissakaan juuri olisi pikalatausasemia.
        Uskoisin että pikalatausasemalle on aika tiukat turvallisuusmääräykset eikä niitä varmaan saa sijoittaa sisätiloihin.

        No ainakin minulla on A sarjan mersussa DC lataus. Lataa akun 20min tyhjästä täyteen ja ihan samalla laiturilla millä sähköautollakin ladataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin niistä oli kyse, luulisin. Enkä kyllä oikein usko että hotelleissa tai kaupoissakaan juuri olisi pikalatausasemia.
        Uskoisin että pikalatausasemalle on aika tiukat turvallisuusmääräykset eikä niitä varmaan saa sijoittaa sisätiloihin.

        Lue vielä ensimmäinen postaus tarkkaan. Ensimmäisessä tapauksessa oltiin teholatauspaikalla ja se ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin DC-latausta. Ja DC-lataustakin on sijoitettu jopa Suomessa sisätiloihin. Esimerkiksi Rovaniemen Tesla Supercharger on sisätiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue vielä ensimmäinen postaus tarkkaan. Ensimmäisessä tapauksessa oltiin teholatauspaikalla ja se ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin DC-latausta. Ja DC-lataustakin on sijoitettu jopa Suomessa sisätiloihin. Esimerkiksi Rovaniemen Tesla Supercharger on sisätiloissa.

        Lisään... Eikä tuo Rovaniemen Supercharger ole ainoa pikalatausasema sisätiloissa Suomessa, koska sen lisäksi Espoossa Lippulaiva-ostoskeskuksessa on 10 pikalatauspaikkaa parkkihallissa.


      • Mulla on plugari, ollut jo 4 vuotta, missä on DC-latauskin. DC- laturissa akku tyhjästä 80% 25 min.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin niistä oli kyse, luulisin. Enkä kyllä oikein usko että hotelleissa tai kaupoissakaan juuri olisi pikalatausasemia.
        Uskoisin että pikalatausasemalle on aika tiukat turvallisuusmääräykset eikä niitä varmaan saa sijoittaa sisätiloihin.

        Onhan pikalatureita (CCS ja Chademo) monenkin kaupan parkkihalleissa, ainakin ABC:llä ja K-latureilla olen ladannut monestikin parkkihallissa, jopa lämpöisessäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin minulla on A sarjan mersussa DC lataus. Lataa akun 20min tyhjästä täyteen ja ihan samalla laiturilla millä sähköautollakin ladataan.

        Ja mulla Mitsun Outlanderissa on DC-lataus, tyhjästä täyteen puolessa tunnissa.
        Mitsun Eclipse Crossissakin on sama Dc-lataus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin niistä oli kyse, luulisin. Enkä kyllä oikein usko että hotelleissa tai kaupoissakaan juuri olisi pikalatausasemia.
        Uskoisin että pikalatausasemalle on aika tiukat turvallisuusmääräykset eikä niitä varmaan saa sijoittaa sisätiloihin.

        Eikö ne pikalatauspisteet ole yleensä ulos asennettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue vielä ensimmäinen postaus tarkkaan. Ensimmäisessä tapauksessa oltiin teholatauspaikalla ja se ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin DC-latausta. Ja DC-lataustakin on sijoitettu jopa Suomessa sisätiloihin. Esimerkiksi Rovaniemen Tesla Supercharger on sisätiloissa.

        Lueppa aloitus vieläkin tarkemmin. Ei siinä puhuta mistään sisätiloissa olevista pikalatauspisteistä.


    • Anonyymi

      Kauankos blugari tarvitsee aikaa siellä hotellin laturissa jotta akku on tikissä, sillä onhan niissä pienemmät akut, eli onko sen "sähköautoilijan" pakko pitää paikka varattuna aamuun saakka?

      Niin, ja miksi noihin hotellien latauspaikkoihin ei voisi laittaa systeemiä, joka ilmoittaa respaan kun paikalla x lataus on valmis ja jos muut paikat ovat täynnä, niin respa ottaa yhteyttä autoilijaan jottaa siirtä rakkineensa pois tieltä. Tietty eihän sitä passaa aamulla kolmen aikaan soitella asiakkaiden huoneisiin, että auto pois ruudusta ja soittaa odottajalle, että nyt voit kömpiä lataamaan autoasi.

      Mutta ei se elo ole lainkaan helppoa patteriautoilla ja sitten vielä sähköautot joutuu kisaamaan "sähköautojen" kanssa latauspaikoista ja jo ladatut autot roikkuvat piuhan päässä latauspaikkoja turhaan blokaten, ei muuta kuin "urheuiluhenkiselle" s-autolomalle EU:ta kiertelemään ... mutta polttarilla tankkaus on nopeasti tehty.

      • Anonyymi

        Monella plugarilla menee lataukseen nelisen tuntia kun niissä on yksivaiheiset laturit. 9 aikaan hotelliin saapunut olisi siirtämässä autoaan yhdeltä yöllä. Hotellit voisivat tietenkin palveluna hoitaa autojen siirtely yöaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella plugarilla menee lataukseen nelisen tuntia kun niissä on yksivaiheiset laturit. 9 aikaan hotelliin saapunut olisi siirtämässä autoaan yhdeltä yöllä. Hotellit voisivat tietenkin palveluna hoitaa autojen siirtely yöaikaan.

        Tässä nyt yritetään tehdä ongelmaa asiasta joka ei ole ongelma.

        Tälläkin palstalla on kehuttu vaikka kuinka monta kertaa että täyssähköön saa ladattua kahvitauon aikana useamman sata km rangea. Jos siis autoa ei saa jonnekin hotellin parkkikseen yöksi lataukseen niin se ei voi olla oikeasti iso ongelma.


    • Anonyymi

      Nuo on niitä murheita jotka eivät köyhää polttomoottoriautoilijaa koske, siksipä tulinkin oikein hyvälle mielelle tuosta😊
      Persaukisella ei elämässä niin paljon ilonaiheita ole, kuumeisesti latauspaikkaa etsivä täyssähköautoilija on yksi sellainen.

      Ihan kuten te sähköautoilijatkin avoimesti ilkutte meitä köyhiä, joiden pakollisesta liikkumisesta tulee aina vain kalliimpaa ja elämästä kurjempaa, ja saatte suurta nautintoa siitä.

    • Anonyymi

      Itse jätän usein dieselini sähköauton latauspaikalle, koska se on ainoa vapaa paikka.

      • Anonyymi

        Minä taas varaan aina sen viimeisen ökysähköauton lataus paikan kasarivolvollani ihan vaan siksi että patteripeteä vituttaisi.


    • Vaihda sinäkin plugariin, niin ei tarvitse kadehtia toisten autoja, eikä kytätä autopaikoilla vapaita latureita.
      Plugaria ladataan silloin, kun se on vaivattomasti mahdollista, muutoin mennään polttomoottorilla. Plugarilla ei tule range-, varattu laturi-, eikä muutakaan ahdistusta.

      • Anonyymi

        Eiköhän plugarit ole jo katsottu. Niiden aika alkaa olla kohtapuolin ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän plugarit ole jo katsottu. Niiden aika alkaa olla kohtapuolin ohi.

        Niin no jahka sähköautojen akut vielä vähän kehittyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän plugarit ole jo katsottu. Niiden aika alkaa olla kohtapuolin ohi.

        2022 rekisteröity 3 401 täyssähköautoa.
        2022 rekisteröity 4 443 plugaria.
        Maaliskuussa 2022 tuotiin ulkomailta käytettynä:
        781 sähköautoa
        1 435 plugaria.


    • Anonyymi

      Plugarit ovat uudistuvan autokannan syöpä!

    • Anonyymi

      "Taas hybridit blokkaamassa latauspaikkoja"

      Sähköautojen ongelma vaivaton lataaminen, tällaista ongelmaa ei ole polttisautoilla.

    • Olen dieselautoilija.
      Olen siitä huolimatta sitä mieltä, että tästäkin pitäisi selvitä yhteispelillä, siis kaikkien hyväksymillä säännöillä.
      Niin kauan kuin latauspaikoista selvästi on pulaa, tulisi tavalla tai toisella huolehtia siitä, etteivät jo ladatut autot turhaan vie niitä vähiä latauspaikkoja.
      Saattaa olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta vaikeimmistakin asioista on yleensä selvitty.
      Tiedän kyllä, että etenkin vanhoissa kiinteistöissä paikkojen lisärakentamista rajoittaa "sähkön puute".

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Oleellista ei ole se, että onko auto plugari tai täyssähköauto vaan se, että käyttääkö auto latauspaikkaa oikein. Latauspaikalla pitäisi yleensä olla vain latauksen ajan (toki poikkeuksiakin voi olla), koska kyseessä ei ole normaali pysäköintipaikka. Eihän bensa-autoilijatkaan pysäköi bensapumpun viereen, tämä on ihan sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Oleellista ei ole se, että onko auto plugari tai täyssähköauto vaan se, että käyttääkö auto latauspaikkaa oikein. Latauspaikalla pitäisi yleensä olla vain latauksen ajan (toki poikkeuksiakin voi olla), koska kyseessä ei ole normaali pysäköintipaikka. Eihän bensa-autoilijatkaan pysäköi bensapumpun viereen, tämä on ihan sama asia.

        No tuo lähtökohtahan käytännössä estää kaiken hotelliyöpymisten aikana tapahtuvan lataamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuo lähtökohtahan käytännössä estää kaiken hotelliyöpymisten aikana tapahtuvan lataamisen.

        Tässä näkemyksessä on vahva "minä" - asenne, tai vähintään minä ensin! (14:09h)
        On osattava nähdä kokonaisuuksia.
        Joku onnistui edellä kiteyttämään asian aika hyvin vertauksella, ettei mikään polttiskaan vie tankkauspaikkaa pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo lähtökohtahan käytännössä estää kaiken hotelliyöpymisten aikana tapahtuvan lataamisen.

        Hotelleissa on usein eri säännöt, mutta sekin riippuu hotellista. Muualla latauspaikat on tarkoitettu vain latausta varten. Ainakin Helsingin keskustan läheisyydessä sakotetaan, jos on latauspaikalla, mutta ei ole latauksessa. Myös täyssähköautot tai plugarit.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Tässä näkemyksessä on vahva "minä" - asenne, tai vähintään minä ensin! (14:09h)
        On osattava nähdä kokonaisuuksia.
        Joku onnistui edellä kiteyttämään asian aika hyvin vertauksella, ettei mikään polttiskaan vie tankkauspaikkaa pidempään.

        No jos hotelliin menee nukkumaan, mikä hotellin tarkoitus lienee, niin tuskin sitä lähdetään autoa siirtämään keskellä yötä. Olisi varsin kätevää jos auto olisi aamulla valmiiksi ladattu mutta ilmeisesti tämä on mahdotonta.


    • Anonyymi

      Hotellien latauspisteissä lataavat illasta aamuun vaikka vähempikin riittäisi.

    • Anonyymi

      Pattreripelle valittaa.

      Eihän sen lataamisen pitänyt olla mikään ongelma. Kuka sitäpaitsi ajelee koskaan niin pitkiä matkoja, että pitää kesken matkan ladata?

      • Aika moni - minäkin - ajaisin niin, että välillä on ladattava, koska eteläsavolaisella järvenrannalla - vain 5,2 km valtatiesta 5, ei ole sähköä.
        Joku sanoo, että mikset hanki?!
        Se tulisi muuten järvenpohjaan upotettavaa kaapelia pitkin - kysyin.
        Siksi, että verkkosähköntarve on tilallamme toistaiseksi kesäaikana ollut pientä. Lisäksi sähkön käyttö niille muutamalle kesäkuukaudelle tulee kalliiksi, koska perusmaksu juoksee koko vuoden ja lisäksi tilan kiinteistövero nousee.


      • Sähköautolla pääsee sen 300-450 km. Mielestäsikö kukaan ei käy koskaan 200 km päässä kotoa???


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Sähköautolla pääsee sen 300-450 km. Mielestäsikö kukaan ei käy koskaan 200 km päässä kotoa???

        Täällä palstalla on tuhanteen kertaan kerrottu, miten suomalainen ajaa keskimäärin 50 km päivässä.
        Eli kukaan ei koskaan käy sen kauempana 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä palstalla on tuhanteen kertaan kerrottu, miten suomalainen ajaa keskimäärin 50 km päivässä.
        Eli kukaan ei koskaan käy sen kauempana 😄

        Joudun talvisin ajamaan henkilöautollani 100 km/päivä, kun tuo asuntoauto seisoo ajamatta tossa pihassa talven, jotta tulee se 50km/päivä....


    • Anonyymi

      Sähköauto olisi muuten hyvä mutta ne akut ovat edelleen heikoinlenkki. Hidas lataaminen on akuille kuin akuille paras vaihtoehto. Vanhoissa kiinteistöissä ei edes kannate ladata sähköautoa 16 ampeerin virralla shukopistokkeista koska siinä on se tulipalon vaara kun pistorasia voi ylikuumentua. Hypridi ei taas poikkea paljoakaan normaali autosta.
      Sähkö on hyvä renki mutta ilmanvalvontaa vaarallinen tulipalon tai sähköiskun vuoksi. Sähköauton hankkiessa kannattee käyttää asiantuntijaa tarkastamassa oman kiinteistöjen johdotukset riittääkö sähkötaulussa pääsulake koko kun ladataan 100Kw akustoja. Vakuutukset on hyvä myös tarkistaa.
      Pikalataus ja suurteholataukset rasittavat sähköauton akkuja ja näin lyhentävät niiden käyttöikää joka vaikuttaa ajokilometrien määrään mutta autoa ei yleensä kannate pitää yli 3-vuotta pitempään. Pakkaset ja kylmät ilmanalat tuo vielä omat haasteensa täyssähköautoiluun kulutukseen ja latauksiin.

    • Anonyymi

      Ykkösväite on ihan mahdollista jo kahdesta syystä:

      - joissakin plugareissa on DC-latausliitin
      - joissakin latureissa on kaikki kolme vaihtoehtoa (AC, CCS ja CHAdeMO), mutta vain kaksi parkkiruutua

      Ja esim. 200 kW latureita löytyy parkkihalleista.

    • Anonyymi

      Mitä uliset? Tankkasin just vähän dieseliä. Taas mennään sellaiset 1200 km eikä tarvitse yöllä hiippailla kyttäämässä jotain latausjohtoja.

      HAH HAH!

      • Anonyymi

        Kiitos.

        Russian President Vladimir Putin


    • Anonyymi

      Latasin hybridini sähköautopaikalla. Missä hitossa se pitäisi sitten ladat! Aloittaja on mielipuoli omaan napaan tuijottaja! Häpäeä jos osaat!

    • Anonyymi

      Sähköauto on vain kaupunki auto . Mitä itket täällä ,osta plugari ÄÄLIÖ!

    • Anonyymi

      Sähköautoilijat ovat omineet latauspaikat ja vetävät herneen nenään kun näkevät hybridin latauksessa. Sähköautoilijoiden mielestä hybridi saisi olla latausjohdossa kiinni korkeintaan 10min max puoli tuntia, kun 80% latauksen menee plugarilla Type2:lla ennemminkin 4 tuntia. Olen lopettanut latauksen hotellien latauspaikuilla koska tuulilasiin on säköautoilijoiden toimesta alkanut ilmestymään röyhkeitä viestejä, uhkasipa yksi jopa poliisilla.

    • Anonyymi

      Tulipas tästä myrsky vesilasiin. Ehkä alkuperäinen kirjoitukseni oli hieman liiankin jyrkkä, pahoittelut siitä. Halusin vain tuoda esiin, että sähköautot tarvitsevat niitä harvoja latauspaikkoja. En tullut ajatelleeksi, että moni ajaa myös ja on valinnut plug-in hybridin nykyään ikään kuin perinteisen dieselin tilalle pitkään matka-ajo käyttöön. Ymmärrän, että plug-in hybridin järkevä käyttö paljon ajavalle edellyttää myös taukolatausta ja mahdollisia latauksia hotellien parkkipaikoilla. Joissakin plug-in hybrideissä näyttää tosiaankin nykyään olevan myös teholataus mahdollisuus ja perinteisemmän plugarin lataus kestää hotellien Type2 paikoissa kestää kauemmin kuin ole kuvitellut. Tarkoitukseni ei ollut olla vaatimassa yöllisiä heräämisiä autojen siirtelyyn se olisi todellakin kohtuutonta.

      Ehkä plug-in autoille pitäisi hotelleissa muuntaa lämpötolppa paikat latauskäyttöön sopiviksi ja huoltoasemien pitäisi tarjota enemmän plugareille sopivaa latausta. Nyt on tilanne kuitenkin se, että vielä mennään jossakin tilanteissa rajallisilla latausmahdollisuuksilla. Koitetaan tulla niillä sovussa toimeen ja pyydän plugarien omistajia ymmärtämään kuinka tärkeää latausmahdollisuudet ovat täyssähköautoilijoille. Jos joku on saanut törkeitä viestejä sähköautoilijoilta tuulilasiinsa se osoittaa vain huonoa makua, jokaisella tarvitsevalla on tietenkin tasavertainen oikeus julkisiin latauspalveluihin auton tyypistä huolimatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe