Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikä+ihmeen+autokuume+ihmisillä+on?
Miksi+täällä+ei+ymmärretä,+että+ne+asiat,+jotka+ostaja+ennen+käytetyn+auton+kauppaa+on+huolimattomuudessaan+jättänyt++selvittämättä,+eivät+oikeuta+oikeustoimen+purkuun.
Kysymyksessä+on+toki+lievä+petos+ja+se+on+sellaisenaan+virhe,+että+auton+omistaja+onkin+kaupantekotilaisuudessa+muu+henkilö+kuin+sitä+myyvä.
Ostajan+on+aivan+itse+ymmärrettävä+kauppakirjasta+katsoa+tämä.+Asia+kuuluu+kyllä+jopa+kansalaistiedon+kursseihin.
Asiaa+ei+ainakaan+olemassa+olevan+jutturuuhkan+vuoksi+kannata+viedä+oikeuteen,++eikä+Kuluttajansuoja+juurikaan+voi+auttaa.
07.01.2021 17:46
Vanha+ketju,+mutta+puutun+asiaan,+koska+minulla+on+lähes+samanlainen+auto,+S+212.
Olen+ajanut+E-mersuilla+nyt+toistakymmentä+vuotta+ja+viime+viikolla+kojelautaan+syttyi+ensimmäisen+kerran+ns.+"joulukoriste"!
Ei+ollut+väriltään+punainen.
Luetutin+vikakoodin+pienessä+korjamossa,+jossa+oli+Bosch-laite+käytössä.
Vika+viittaisi+testerin+mukaan+Nox-tunnistimeen,+joka+saadun+tiedon+mukaan+on+usean+sadan+euron+hintainen.
Ongelmana+on+vain+se,+että+itse+vika+voi+olla+muualla,+eikä+siis+välttämättä+korjaannu+kalliin+tunnistimen+vaihdolla.
Veholla+käydessäni+olisivat+halunneet+omilla+laitteillaan+itse+lukea+vikakoodin+-+se+minun+saama+-+ei+muka+kertonut+heille+mitään.
Vaihtoehtoina+ovat+jatkaa+ajoa,+koska+valo+ei+vaikuta+auton+toimintaan+millään+lailla.+Katsastuskin+on+vasta+18+kk:n+kuluttua.+Vaarana+on+tietenkin,+että+korjaamatta+jättäminen+saattaa+johtaa+kalliimpaan+vikaan.
Jos+vika korjaantuu+tunnistimen+vaihdolla+kohtuuhintaan,+en+pidä+kustannusta+ylivoimaisena,+koska+autossa+mittarilukemalla+104.000+ei+juurikaan+ole+ollut+korjaamista,+alustan+niveletkin+ovat+säilyneet+ehjinä.
Joidenkin+kirjoittajien+mielestä+auton+pitäisi+koko+käyttöaikansa+toimia+ilman+korjaamista.+Näin+ei+kuitenkaan+ole,+sillä+mikä+tahansa+auto+kuluu+käytössä,+eikä+joka+vikaa+tule+kaikkiin+autoihin,+koska+autot+ovat+yksilöitä.+Lisäksi+ajosuoritteet+sekä+käyttö-+ja+säilytysolosuhteet+vaihtelevat.
07.01.2021 11:14
Kun+kysyt,+niin+kerron,+että+se+oli+ensin+vajaat+kolme+vuotta+ALD:n+liisauksessa.
2016-mallia+220CDI+loppuvuoden+-15+kilvissä,++jonka+ostin+sen+keväällä+-19
58.000+km+ajettuna.
Nyt+mittarissa+104.000+km,+eikä+iskareita+eikä+niveliä+ole+ollut+tarpeen+vaihtaa.
Polttoainetta+menee+litran+vähemmän+kuin+W211.
Toiminut+odotusten+mukaan,+mutta+pientä+aika+halpaa+laitettavaa+on+ollut.
Olen+vähän+huolissani,+että+moottori+kenties+nokeentuu,+sillä+sen+9-vaihteinen+automaatti+laskee+tarvittaessa+kierrokset+niinkin+alas+kuin.+1300-1400+kohdille.
9+menee+päälle+jo+hieman+alle+110+km/h.nopeudessa.
+Kasi+ja+ysi+siis+ylivaihteita,+mutta+Saksassa+kokeilin,+että+ysillä+pääsee+n.160,
vaikka+kierrokset+ovat+vasta+2.000!
+
Olitko+se+sinä,+joka+kerroit,+että+taksikäyttöön+tulevat+ovat+"eri+autoja"+-+en+tiennyt?
04.01.2021 20:05
Onneksi+olkoon,+kiva+kuulla!
Ajan+itse+uudempia+mersuja.+Vaihdoin+v.+2019+ehjän+W211-auton+lukemalla+211.000+km,+koska+ajattelin,+ettei+tätä+juhlaa+ehkä+kauan+kestä.
Arvelin+siis+jotain+kalliimpaa+korjattavaa+kuitenkin+tulevan+eteen+ja+"ostin+turvan"+satsaamalla+uudempaan.
Voi+olla,+että+se+vanha+olisi+kannattanut+pitää.
Olen+myös+ajatellut,+että+tämä+nykyinen+(S212)+olisi+viimeinen+autoni,+joten+sitä+ehkä+kannattaa+ajaa+pidempään.
On+myös+ymmärrettävä,+etteivät+mitkään+autonvalmistajat+-+ei+edes+MB+-+ole+suunnitelleet+autojaan+sellaisille+km-määrille,+joilla+niillä+Suomessa+ajetaan.
Tosin+näin+Hampurissa+W211-takseja+vielä+v.+2019,+mutta+ehkä+niitä+sittenkin+kannattaa+korjata+ja+uusia,+mikäli+keskeinen+tekniikka+pysyy+kasassa.
Täällä+pääkaupunkiseudulla+niitä+ei+taksissa+enää+juuri+näe.
04.01.2021 18:02
Et+sitten+ketjuun+ole+tarvinnut+koskea?
Entä+pakoputki?+Onko+mikään+osa+ruostunut+puhki?
Entä+öljynkulutus?
Vesipumppuja+ja+iskunvaimentimia+sekä+niveliä+lienee+noilla+lukemilla+kuitenkin+mennyt.
03.01.2021 10:45
Vähän+vanha+aloitus,+mutta+vastaan+silti.
Oletko+nyt+aivan+varma,+että+hinnat+sisältävät+Tanskan+ALV:n?
Se+on+nimittäin+25%+ei+hieman+kalliimpi+kuin+Suomen+vastaava.
Yksityishenkilölle+vero+mätkaistään+hinnan+päälle.
Vain+alv-rekisteröity+yritys+voi+ostaa+auton+verotta,+mutta+joutuu+sitten+Suomessa+myöhemmin+maksamaan+Suomen+veron.
Juuri+kun+luulet,+että+verottaja+on+unohtanut+veron,+postiluukku+kolahtaa.
Tulee+lisäksi+rapsuja,+koska+verottaja+ei+usko+selityksiäsi,+ettet+muka+tiennyt.
30.12.2020 19:57
En+ymmärrä,+mitä+tarkoitat?
Olen+yksityishenkilönä+myynyt+käteisellä+viisi+autoa+suoraan+loppukäyttäjälle.
Kukaan+ei+vielä+ole+piessyt+minua.
Missä+siis+meni+vikaan?
50.000+km+ajetun+Bemarin,+(520)+,+60.000+km.+ajetun+VW-Polon,+100.000+km+ajetun+Fiat+Punton,+20.000+km+ajetun+Ladan,+(2105)+ja+Renault+4-+merkkisen+paljon+ajetun+kauppakassin.
Nykyinen+mersunikin+on+myynnissä,+mikäli+hinnasta+sovitaan.
S212+-16+220CDIA,+103+tkm.
Sen+hintalappu+ylittää+kuitenkin+€+30.000,-
Puhelinnumeroni+saat+varmasti+ylläpidosta+pyytämällä.
26.12.2020 16:28
Rasittavaa+lukea+näistä,+jotka+ylistävät+autoja,+joita+valmistettiin+40-50+vuotta+sitten.
Voi+toki+olla,+että+ne+silloin+olivat+aikalaisiaan+parempia,+mutta+eivät+samalla+tavalla+enää.
Painon+vuoksi+ja+ruosteenkin+nykyään+rakenteissa+käytetään+paljon+alumiinia.
23.12.2020 22:42
On+rasittavaa+lukea,+kun+suurin+osa+kirjoittajista+ei+ymmärrä,+että+riippumatta+siitä+missä+maassa+joku+auto+on+koottu,+niin+se+on+maasta+riippumatta+autona+aivan+sama.
Robotit+kokoavat,+eivät+ihmiset.
Takavuosina+-+lue:+1970-luvulla,+pieniä+eroja+saattoi+olla,+koska+sähkölaitteet+saattoivat+olla+kotoisin+kokoonpanomaasta,+eli+Englannissa+LUCAS,+Ranskassa+DUCELLIER,+Saksassa+usein+BOSCH++ja+muualla+Keski-Euroopassa+AC-DELCO,+unohtamatta+italialaista+MAGNETI-MARELLIA.
Kauko-Idän+tuotteista+en+tiedä.
Näistä+Lucas+ei+vieläkään+ole+päässyt+maineestaan.
Kaikki+on+edelleen+varsin+tunneperästä.
Tunnen+mm.+Irlantia+sen+verran,+että+tiedän,+ettei+Dublinin+kadulla+näe+ensimmäistäkään+Vauxhallia,+vaan+autot+ovat+kaikki+Opeleita,+vaikka+ne+on+koottu+UK:n+Lutonissa.
23.12.2020 22:32
Olen+kyllä+mersumies,+mutta+nämä+mersut+ovat+mielestäni+rumia+-+etenkin+farkkuversio.
Ovat+toki+kalliita,+mutta+entä+sitten?
Jokaisella+saanee+olla+mielipiteensä.
23.12.2020 22:07
Vanha+kysymys,+mutta+kommentoin+silti.
Mielestäni+se+ei+ole+laitonta.
Auton+huoltokirjalla+ei+enää+ole+aivan+samanlaista+merkitystä+kuten+ennen,+koska+tehdyt+huollot+merkitään+nykyään+ATK:n+muistiin.
Jos+huollattaa+autonsa+muualla+kuin+piirimyyjällä,+voi+pyytää,+että+korjaamo+merkitsee+kirjaan+esim.+mahdollisen+öljynvaihdon,+hihnanvaihdon+ja+kaikki+muutkin+työt+joiden+tekemisellä+tai+tekemättä+jättämisellä+on+merkitystä.
Ellei+autossa+ole huoltokirjaa+on+se+yleensä+merkki+siitä,+ettei+autoa+juurikaan+ole huollettu,+eikä+sillä+tekemättömyydellä+haluta+elvistellä.
En+ostaisi+sellaista+autoa,+koska+sellaisiakin+on,+jossa+kirja+tai+huoltolistaus+löytyy.
22.12.2020 13:48
Olen+joskus+kirjoittanut,+että+n.+kymmenen+vuotta+sitten+minulla+oli+muutamia+E60+ja+E61++2.0+autoja+sekä+bensoja+että+dieseleitä.
Muistan+ne+kuitenkin+sähkövikaisina+autoina.
Uutuusmalleja+esiteltiin+Kalastajatorpalla+ja+muistan+kun+minäkin+vaimoineni+olin+kutsuvieraslistalla.++Autojen+esittelypaikan+valinnasta+voinee+päätellä,+ettei+maahantuoja+selvästikään+keskity+aivan+keskituloisiin+ostajiin.
En+tiedä,+miksi+nimemme+ylipäätänsä+oli+osunut+listalle,+mutta+meillä+oli+toki+hyvä+osoite+Etelä-Espoossa.
Se+varmasti+riitti.
Leivokset+olivat+hyviä.
21.12.2020 11:30
Pitkä+ketju,+mutta+kenelle+nämä+maanantaikappaleet+sitten+osuvat?
Minulla on+kaksi+tuttua,+joiden+autoissa+juuri+on+tämä+kuuluisa+DSG7.
Toinen+näistä+ajaa+päivittäin+170+km+pituisia+työmatkoja+-+tosin+moottoritietä+pitkin.
Kumpikaan+näistä+ei+valita,+eikä+myös+se+Superbisti,+joka+hetki+sitten+kirjoitti,+että+auton+vaihteisto+on+kestänyt+hyvin+-+jopa+ne+nostetut+tehot+-+260+hv.
Toki+myönnän,+että+tämä+kohu+saattaa+vaikuttaa+tulevaan+autonvalintaani,+vaikka+pelkään,+että+uutta+autoa+ei+ikäni+puolesta+enää+tule.
21.12.2020 11:16
Moottori+on+jotain+syystä+vain+vikatilassa!
Kannattaa+selvittää+syy+vikatilaan+menoon,+tuskin+mitään+sen+ihmeempää.
Epäilen,+että+pelkästään+auton+ohjekirjaan+tutustuminen+riittää.
19.12.2020 20:19
Mikä+maksaa??
Usein+työhön+käytetty+aika.
Usein+autoa+joudutaan+purkamaan+jonkun+verran+että+pääsee+ns.+"käsiksi"+kohteeseen.
Kun+näin+on,+kannattaa+samalla+myös+vaihtaa+vesipumppu+-+jos+se+on+samalla+hihnalla+-+vaikka+se+ei+vielä+risa+olisikaan.+Säästyvät+uudet+purkutyöt+ja+mahdollisesti+tielle+jäänti+pumpun+varottamatta+lauetessa.
Tavallista+on,+että+silloin+on+viikonloppu,+sataa+ja+auton+takapenkki+täynnä+huutavia+ihmisiä!
19.12.2020 20:09
Niinpä+niin!
Olen+kieltänyt+vaimoa+lähtemästä+autolla+turhan+lähelle,+sillä+olen+vaatinut,+että+useat+asiat+hoidetaan+ns.+samalla+ajolla.
Aikaisempi+W211+piti+ilman+peittoja+rajottimella+ajaa+lämpimäksi,+jonka+jälkeen+veden+lämpö+kyllä+pysyi+yli++80.+
S212:n+170+hv+pannu+kiertää+normaalisti+vain+1300+-+1500+rpm,+kun+vaihteistona+on+A9.
Ysi+kytkeytyy+alle+110+mittarinopeudella.++
Ajan+paljon+pitkiä+matkoja+Euroopassa,+siksi+diesel.+Lähden+heti+kun+taas+pääsee.
Kahden+hengen+taloudelle+riittäisi+varmasti+myös+C220.
Suuriin+sisätiloihin+tottuu+kyllä+varsin+nopeasti.
18.12.2020 14:45
Ehkä+niin,+koska+Vaihto-Plus+on+Mercedes-liike,+mutta+tuskin+kaikilla+pienemmillä+kauppiailla+varaa+tuohon+lakimiesarmeijaan.
18.12.2020 14:30
Kyllä,+kyllä,+mutta+pysyykö+lämpömittari+ajaessa+runsaassa++80+asteessa?
Minun+molemmat+mersuni,+vm+-15+ja+vm-09+ovat+talvella+vaatineet+jonkinlaisen+nokkapeiton+käyttöä,+mikäli+ei+ole+kysymys+maantieajosta.
Muuten+ajo+kaupunkinopeuksilla++10+asteen+pakkasilla+ei+nosta+lämpöä+kuin+kuuteenkymmeneen.
Lämpöä+riittää+kyllä+sisätiloihin,+mutta+moottorin+käynti+selvästi+alilämpöisenä+on+mielestäni+suurempi+murhe.
17.12.2020 17:55
Selvä+Kuluttajansuojan+tarkoittama+virhe.
Myyjän+tiedossa+ollut+auton+puute+jätetty+ostajalle+kertomatta+ja lisäksi+peitelty.
Jos+viet+asian+Kuluttajansuojaan+-+verkossa+valmis+täytettävä+lomake+-++niin+he+tulevat+suosittelemaan+hinnanalennusta+takapenkkien+kuntoonsaattamisen+verran.
Toki+auto+tulee+korjauksen+jälkeen+aikaisempaa+parempaan+kuntoon+-+jos+työ+tehdään+hyvin+-+joten+jotain+joudut+kyllä+maksamaan.
17.12.2020 16:47
No+kuis+ketjun+aloittajalle+kävi?
Jos+läpäisit+ajokokeen,+niin+muista,+että+saatu+kortti+ei+tosiaankaan+ole+tae+siitä,+että+osaat+ajaa.
Se+on+vain+viranomaisen+antama+dokumentti+siitä,+että+hallitset+jotkut+perusasiat+ja+että+nyt+saat+liikenteessä+jatkaa+harjoittelua.+Harjoittelua+onkin+syytä+jatkaa,+etteivät+taidot+ruostu.
Tervetuloa+liikenteeseen!
17.12.2020 11:52
38 / 80