Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
MInulla+on+niitä+ollut+kolme.
Yksi+E61+520+ja+kaksi+E60-mallia,+josta+toinen+520d.
Bensavehkeet+olivat+uusina+molemmat+sähkövikaisia,+paras+näistä+oli+se+520d.
Mukavia+ajettavia+-+upeat+moottorit,++pieni+kulutus+-+siis+tosiaan+sitä+ajamisen+iloa.
Renkaita+kuluu+paljon,+mikäli+valoista+aina+oltava+ekana.
En+tiedä,+mitä+tapahtuu,+kun+autot+tulevat+vanhemmiksi+ja+ajokilometrejä+kertyy.
Auto+on+kyllä+tarkoitettu+vähän+paremmilla+teillä+ajettavaksi,++jolloin+ajo-ominai-suudet+tulevat+esiin.
Yhdellä+ajoin+Saksan+halki+hiihtolomaksi+Ranskan+Alpeille+ja+takaisin.+Kiihtyy+vielä+hyvin,+vaikka+olisi+jo+170+lasissa.+Paluussa+Malmö+-+Tukholma+alle+kuusi+tuntia+vähän+"sakkorajalla",+koska++keskinopeus+oli+112+km/t.
Nykyisistä+uusista+en+tiedä,+siirryin+mersukantaan+jo+v.+2012.
16.08.2020 21:33
Omituista+höpötystä.
Kyllä+auto+ja+sen+moottori+kestävät+parhaiten,+jos+ja++kun+autolla+ajaa+siten+kun+valmistajatehdas+on+ajatellut.
Jos+tehoa+mielestäsi+on+liian+vähän+olet+ostanut+väärän+auton.
16.08.2020 20:28
Nykyisen+autoni+edellinen+3v-leasingkäyttäjä+oli+kyllä+ruksannut+listasta+automaattisen+taskuparkin,+mutta+jättänyt+mm.+sumuvalot+ja+kääntyvät+taustapeilit+ruksaamatta.
Muuten+jännä+vehje,+parkkeeraa+aika+ahtaaseen+väliin+kumpaan+suuntaan+tahansa.
16.08.2020 20:10
Minun+MB:ssä+Webasto+sulkeutuu,+jos+akun+jännite+laskee+liian+alas.
16.08.2020 20:04
Ostakaa+auto+vasta+sitten+kun+teillä+on+rahaa+maksaa+se+ylläpitää+se.
Ajat+olivat+toiset,+olin+jo+28v+kun+ostin+ensimmäisen+autoni+tosin+pankkilainalla+eikä+millään+autoliikkeen+rahoituksella.
Olin+ostohetkellä+ollut+vajaa+kaksi+vuotta+vakituisissa+töissä.
Auto+oli+Renault+4,+jonka+huippu+alamäessä+mittarin+mukaan+120km/t.+Sitä+oli+siis+koko+ajan+tien+tukkona,+tosin+autoja+oli+vähemmän+ja++moottoritietäkin+Lahteen+päin+vain+Järvenpäähän+saakka.
13.08.2020 17:51
Katselin+minäkin+kiinnostuksesta+autoscout.de:stä+pienintä+mahdollista,+siis+S250+CDI-mallia,+jossa+on+siis+OM651+2143cm3+moottori+ja+150kW.
Näyttää+niitä+saavan+15.000,-+-+20.000+väliin+useitakin+ja+kohtuullisesti+ajettuja+D7-automaatteja.+Kulutuskaan+ei+ollut+posketon.
Annetut+tekijät+ovat+sitten+dieselissä+EURO5+ja+aika+korkea+CO2-luku.
Suomen+autoverotuskin+voi+sitten+olla+vähän+harvinaisemman+tuontiauton+kanssa+arpapeliä.+Jos+on+tuuri,+vero+voi+olla+alhainen,+verottaja+kun+vähän+tahtoo+ottaa+varman+päälle.
En+viitsi+laskea+(siis+arvioida)+mitä+tuollainen+tuotuna+maksaisi+Pohjois-Espalla,
mutta+jos+joku+nuorempi+viitsii.
11.08.2020 15:40
Hei!
Minulla+oli+pitkään+kolme+rengaskertaa+vanteilla,+siis+kahdet+talvirenkaat+ja+yhdet+kesikset.
Syy+oli+tosin+se,+että+ajan+paljon+muualla+kuin+Suomessa,+joten+Keski-Eurooppaa+ja+lumettomia+Etelä-Suomen+talvia+varten+oli+kitkat.
Muistan,+että+jonain+vuonna,+kun+lunta+alkoi+taivaalta+tulla+enemmän,+vaihtaneeni+kesken+kauden++nastoihin,+jota+rengasliikkeessä+toki+vähän+ennätettiin+ihmetellä.
Ulkomaanajo+sittemmin+vähentynyt,+mutta+ongelmaksi+muodostui+myös+niiden+kahden+setin+säilytys.
Ensi+syksynähän+sitä+rengasrumbaa+ei+enää+samalla+tavalla+tarvita,+kun+itse+SAA+päättää,
millaisilla+renkailla+ajaa,+eikä+niissä+tarvitse+lukea+edes+M+S.
10.08.2020 17:55
Anonyymi+on+väärässä.
Suora+kuutosdieseli+on+kyllä+W213-ohjelmassa+v.+2018+lähtien.
Tehokkaampi+kuin+vanha+V6.
Lähde:+Wikipedia
08.08.2020 22:06
Asia+lienee+hoidettu+tai+vanhentunut!
MInä+ainakin+sain+ostettuun+ja+maksettuun+autoon+vakuutuksen+merkityksi+pelkällä+puhelinsoitolla+Berliinistä+vakuutusyhtiöön.
Vuosi+tosin+oli+2010.
Asia+tuskin+tällä+välin+muuttunut.
08.08.2020 21:42
Vai+niin!
Olen+itse+vuosien+varrella+sen+verran+kuitenkin+autoillut+ulkomailla+-+käynyt+jopa
Välimeren+rannalla-++joten+tiedän,+ettei+Suomea+minkään+FIN-kyltin+tai+eksoottisen+rekisterikilven+perusteella+tunne+juuri+kukaan.
Saattavat+kyllä+kysyä,+että+missä+se+on+-+onneksi+mieltävät+usemmiten+Suomen+kuitenkin+Eurooppaan+kuuluvaksi+maaksi.
06.08.2020 11:33
Vanha+ketju,+mutta+kyllä+minäkin+-+MB+S212:n+omistaja+-+suosittelisin+ensimmäiseksi+jonkun+hiljattain+katsastetun,+omaan+käyttöön+tarpeeksi+suuren+japsin+ostoa.
Halvat+varaosat+ja+yksinkertainen+perustekniikka.
En+kuitenkaan+yli+10-vuotiasta+ja+yli+150.000+km+ajettua.
Miksi+niin?!
Mahdollisen+yhteenajotilanteen+selvityksessä+syyttömänkin+auto+helposti+lunastetaan,+eikä+sillä+rahalla+harvoja+poikkeuksia+lukuunottamatta+edes+saa+samanlaista,+vaan+paljonkin+huonomman.
Sen+ikäisiin+ei+yleensä+myöskään+saa+itselleen+merkityksi+kaskovakuutusta,+joten+pikkuvikainenkin+tielle+jäänyt+auto+jää+tapahtumapäivänä+usein+hinaamatta+pois+vandaalien+käsistä.
2010-jälkeen+kaikissa+autoissa+on+jo+aika+hyvät+ajo-ominaisuudet+ja+varusteet,+mikäli+niiden+toiminnasta+on+ymmärretty+pitää+huolta.
Automaattia+ei+kannata+kavahtaa,+sillä+se+on+paljon+parempi+kuin+kytkin-+tai+vaihdevikainen+manuaali.
Niin+ja+jos+auton+alla+on+tuore+öljyläikkä,+unohda+auto+ja+siirry+seuraavaan.+Viallinen+osa+maksaa+euron,+mutta+vuodon+korjaaminen+helposti+tonnin.
Summa+summarum:+Kaupan+kohde+on+ymmärrettävä+itse+tai+jonkun+avustuksella+huolella+käydä+lävitse,+eikä+luottaa+lipeviin+autonmyyjiin,+jotka+eivät+myytävästä+autosta+tiedä+yhtään+mitään+ja+jotka+sitäpaitsi+sillä+hetkellä+menettävät+muistinsa+kokonaan,+kun+kauppa+on+tehty.
05.08.2020 09:42
Joo,+mutta+turvallisuudella+ei+ole+tapana+eikä+sillä+kannata+leikkiä.+Lisäksi+pimeät+vuodenajat,+jolloin+edes+ei+ole lunta+maassa+aiheuttaa+omat+yllätyksensä+-+kenties+sen+viimeisen.
03.08.2020 19:07
Olen+kyllä+nähnyt.+En+kylläkään+usein.+Voi+tapahtua+milloin+vain.
03.08.2020 19:01
Kun+käyt+Venäjällä+tankkaamassa,+niin+onko+itselläsi++milloinkaan+käynyt+mielessä,+että++käytät+koko+ajan+Suomen+tarjoamaa+koulutusta,+sosialiturvaa,+terveydenhoitoa++ja+maanteitä+vain+muutamia+hyvinvointivaltion+etuja+mainitakseni.
Ei+ole+ollut+tapana+noukkia+rusinoita+pullasta!
02.08.2020 17:19
Tästä,+vuodesta+2009+lähtien+käytössä+olleesta+moottorista,+(2.143m3)+on+ollut+täällä+paljonkin+kirjoituksia.+En+sitten+tiedä,+kuinka+tosia+ja+paikkansapitäviä+ne+ovat.
Alkuaikoina+ainakin+oli+suutinongelmia.+Moottori+poikkeaa+suuresti+aikaisemmasta+OM+646-moottorista,+(2148+m3)+joka+oli+käytössä+W211-mallissa.
Nokkaketju+on+ainakin+siirretty+moottorin+edestä+sen+taakse,+joten+sen+vaihto,+huolto,+ym.+on+vaikeampaa+ns.+"omin+nokin"!
W213-mallissa+on+taas+jo+eri+moottori,+1950+m3,+joten+ei+jäänyt+erityisen+pitkäikäiseksi+tämä+OM651.
Nykyisessä+autossani,+E220+CDI+on+tämä+sama+moottori,+tosin+vasta+92tkm+ajettu.
Upea+vääntö+-+400+Nm+1400+kierroksesta+lähtien.+Omakohtainen+kokemus+Saksasta+viime+vuonna+160+km/t++D9-vaihteella+kierrosten+ollessa+vain+2000.
Kulutus+on+litran+vähemmän+kuin+OM646-moottorilla.
01.08.2020 17:07
Käytetty+auto+on+aina+yksilö.
Se+on+siis+myynnissä+vain+siellä+missä+se+on.+Auton+ominaisuudet+-+siis+viat+ja+sen+sellaiset+-+eivät+ole+mitenkään+riippuvaisia+siitä,+missä+tai+kenen+toimesta+autoa+pidetään+kaupan.
Siitä+huolimatta+täällä+vuodesta+toiseen+jaksetaan+jauhaa+siitä,+kannattaako+auto+ostaa+sieltä+vai+täältä.
Auton+mahdolliset+viat+eivät+kuitenkaan+kummallekaan+osapuolelle+saisi+tulla+ns.+yllätyksenä.+Täällä+on+jopa+kirjoitettu+autokaupan+lyhyitä+ja+pitkiä+oppimääriä,+joista+tärkeimmät+ovat+kauppaehtojen+kirjaaminen+mustaa+valkoisella+itse+kauppakirjaan.
Kauppaehdoilla+tarkoitetaan+omistuksen+siirtoa,+esim.+mahdollisen+loppuvelan+maksua.
On+edelleen+myös+hyvä+kirjata,+mihin+päivämäärään+mennessä+myyjän+on+kauppakirjaan+kirjatusta+tehtävistä+suoriuduttava.
Ellei+suoriudu,+puhutaan+myyjän+virheestä.
Myös+lupaus+mukaan+tulevista+toisista+avaimista,+autoon+sopivista+vanteista+-+ajokelpoisista+renkaista+tai+ilman+niitä,+kannattaa+sopia+kirjallisesti.
Mikäli+näitä+asioiden+kirjaamista+vähätellään+myyjän+toimesta+,+auto+ja+kauppapaikka+kannattaa+unohtaa,+eivät+autot+Suomesta+lopu.
Siksi+käytetyn+auton+osto+on+tuurikauppaa,+voi+saada+hyvän+tai+huonon.
Itse+auton+ostopaikalla+ei+ole+asialle+suurtakaan+merkitystä.+Toki+valmiiksi+huomaineiset+toimijat+kannattaa+jättää+laskuista.
Älkää+ostako+liian+vanhaa,+säästäkää+rahanne+siihen+saakka,+kunnes+teillä+on+varaa+myös+auton+päivittäisiin+käyttökustannuksiin.
19.07.2020 10:55
Minäkin+koeajon+useita+merkkejä+mm.+Avensista+Helsingin+Itäkeskuksessa+yli+vuosi+sitten+silloin+kuin+malli+vielä+oli+valikoimissa.+Ajatuksena+oli+vaihtaa+Mersu+vähän+halvempaan.
Avensiksen+automaatti+oli+tosiaan+sellainen,+ettei+sellainen+nykimispesä+kelpaa+kellekään+Mersun+automaattiin+tottuneelle.
18.07.2020 09:13
Vai+niin!
Muista+kuitenkin,+että+samaan+autoon+vuodesta+toiseen+voi+myös+kyllästyä!
16.07.2020 09:21
Auto+on+siis+myyty+paikkansapitämättömillä+(yhdyssana)+tiedoilla.
Kyseessä+on+kyllä+Kuluttajasuojalain+tarkoittama+virhe.
Asia+on+tietenkin+pystyttävä+yksiselitteisesti+vielä+näyttämään+toteen.
Sitten+myyjälle+on+annettava+oikeus+korjata+virhe.
Kysymys+lienee+jonkinasteisesta+hinnanalennuksesta.
Mikäli+lisäksi+pystyt+osoittamaan,+että+virhe+on+aiheuttanut+ostajalle+muuta+vahinkoa,+kysymyksessä+on+isompi+asia.
Harmi,+ettei+näitä+asioita+voi+leivättömän+pöydän+ääreen+lähteä+setvimään+pelkästään+kustannuksien+ja+pitkien+käsittelyaikojen+vuoksi.
13.07.2020 20:01
En+ymmärrä+näitä+valituksia!
Kauppa+on+voimassa+olevan+lain+mukaan+pääsääntöisesti+kauppa.+Ei+kauppaa+ole+tarkoitettu+sellaiseksi,+että+kuka+tahansa+seuraavana+päivänä+voisi+tulla+katumapäälle.
Se,+että+jotkut+liikkeet+jostain+syystä+kuitenkin+suostuvat+laista+poiketen+antamaan+myydyille+tuotteille+14+tai+jopa+30+pv:n+vaihto-oikeuden,+on+heidän+oma+vapaaehtoinen+valintansa,+eikä+perustu+lakiin.
Vaatimus+siitä,+että+kaiken+ostamansa+saisi+palauttaa+tai+vaihtaa+ei+tässä+tapauksessa+nauti+lain+tukea,+kuten+lakimies+asian+kenties+ilmaisisi.
Onhan+asia+ilmoitettu+kuitissa!
Posti-+ja+verkkokauppamyynnissä+on+tästä+poikkeavat+säännöt.
12.07.2020 16:43
44 / 80