Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aloittajan,++sinällään+aivan+hyvä+huomio,+onnistuttiin+taas+tässäkin+vesittämään+kokonaan!
Peltikolarit+ja+sen+sellaiset,+tapahtuvat+useinkin+juuri+siksi,+että+liikenteessä+nopeasti+tapahtuu+joku+ns.+"Ennalta+arvaamaton+tapahtuma",+joka+sitten+vaikuttaa+kauas+taakse!
Pidän+edellä+kuvattua+tapahtumaa+liikennesääntöjen+vastaisena,+silloinkin+kun+kyyditettävää+ei+tarvitse+odottaa,+koska+kaksoispysäköinti+on+jo+aikaisemminkin+ollut+kiellettyä.+Pidän+edelleen+myös+nykyään+luvallista+taskuparkkeerausta+vastakkaiselle+puolelle+katua+ongelmallisena,+nimenomaan+sen+aiheuttaman+arvaamattomuuden+vuoksi.
Tapa+-+jos+se+yleistyy+-+vaarantaa+liikennettä+aivan+turhaan,+sillä+asia+tulee+kyllä+pitkään+yllätyksenä+monille+autoilijoille.+Oikeusistuimien+ruuhkat+vain+lisääntyvät,
kun+näitä+asioita+aletaan+puida+siellä.
Kannatan+vanhaan+käytäntöön+palaamista,+ei+yhden+momentin+muuttaminen+niin+paljon+lainsäädäntötyötä+vaadi.
01.09.2020 10:17
Asialla+ei+liene+suurempaa+merkitystä,+enkä+ala+siitä+inttämään,+mutta+kannattaisi+kenties+lukea+autolehtiä!
2,2+moottorin+asennus+C+-+Vectrassa+poikkeaa+lähes+kaikista+muista+alunperin+etuvetoisiksi+suunnitelluista+moottoreista.+Moottori+oli+käytössä+myös+Omegoissa.
Avaa+konepelti,+niin+huomaat,+että+moottorin+imupuoli+on+edessä+eikä+takana.+Minulla+oli+parikin+2,2+Vectra+C:tä++10+-+15+vuotta+sitten.+
Uusien+autonmoottoreiden+suunnittelu+kaikkine+nykyisine+päästövaatimuksineen+on+nimittäin+sen+verran+kallista+puuhaa,+että+aika+usein+vanhaa+vain+päivitetään,+koska+joka+hätään+ei+saada+uutta.
Tästä+saadaan+lisäksi+hyvä+"aasinsilta"+mm.+mersuihin,+joka+on+päättänyt+ostaa+osan+moottoreistaan+Ranskasta.
Sama+koskee+Toyotan+HI-Acea,+jonka+moottori+olisi+tullut+suunnitella+uudelleen,+mutta+päädyttiin+yhteistyöhön+eurooppalaisen+valmistajan+kanssa.+Kysymys+on+ns,+WIN+-+WIN+tilanne,+molemmat+saavat+yhtenevistä+moottoreista+ns.+suurtuotantoedun.
01.09.2020 09:34
Voi+olla,+ettei+Opelilla+enää+ole+ketjukoneita,+mutta+minulta+hyppäsi+ketju+yhden+hampaanvälin+yli+autoa+pihassa+käynnistäessä.+Se+riitti+kannen+viottumiseen.
Vectra+C,+2,2.+Kilometrilukema+vain+41.000!
Ei+siinä+mitään+varottelua+ollut!
Nuorimmatkin+Vectra+C:t+ovat+nyt+jo yli+kymmenvuotiaita.+Meni+toki+kokonaisuu-dessaan+takuuseen,+mutta+silloin+uskoin+lopulta,+ettei+GM+sananmukaisesti+"osaa"+valmistaa+autonmoottoreita.
Se+2,2+on+aikanaan+suunniteltu+Opel+Recordiin+pitkittäisasennukseen+huomattavasti+pienitehoisempana,+eikä+se+siis+vuosimallista+riippuen+enää+Vectrassa+110+kW+molemmilla+puolin+olevilla+tehoilla+ole+mitenkään+varma+peli.
31.08.2020 11:02
Ei+näköjään+kukaan+nuorempi+viitsinyt+asiaa+tutkia,+vaikka+niin+odotin!
Huomasin,+ettei+kukaan+puoleentoista+vuoteen+ollut+tuonut+yhtään+S250+autoa,+jota+vähän+ihmettelen,+vaikka+niitä+Saksassa+kyllä+on+kaupan.
Veroihin+saa+helposti+vähänkin+nuoremman+yksilön+kyseessä+ollen+kulumaan+7+-+8.000,-+euron+verran.
Joku+mainitsi,+että+hääajoautoksi+ÄSSÄN+kannattaisi+kenties+tuoda,+mutta+ajoja+pitäisi+sesonkiaikanakin+olla+aika+paljon.+Lisäksi+ei+mikä+tahansa+kelpaa,+koska+auton+tulisi+mielellään+olla+valkoinen+sekä+siinä+pitäisi+olla+kattoluukku+ja+nahkasisustus.
Ei+taida+kannattaa+ainakaan+ainoana+työnä+pelkästään+työn+kausiluonteisuuden+takia.+Harrastuksena+tietenkin,+mutta+se+on+kallis+harrastus.
29.08.2020 18:42
Niin+on+minunkin+mersussani,+mutta+valo-ongelma+on+usein+kyllä+siinä,+ettei+nykyautomatiikka+aina+reagoi+sateeseen,+sumuun,+tms.+jolloin+valot+etenkin+taakse+monasti+jäävät+syttymättä.
Toisaalta,+mikäli+kuljettaja+itse+sisäistää+asian,+ei+ole+mielestäni+niin+suuri+vaiva+itse+kääntää+katkaisin+pois+automaattiasennosta+-+vain+yksi+pykälä!
Kokonaan+oman+ryhmänsä+muodostavat+ne+yksivaloiset+autoilijat,+jotka+eivät+autoa+ajaessaan+koskaan+katso+mittaristoa.+Arvelevat+mittariston+olevan+turha+lisävaruste.
Kaikki+autot+-+halvemmatkin+-+ovat+jo+noin+vuodesta+2000+alkaen+itse+ilmoittaneet+kuljettajalle,+mikä+polttimo+on+palanut.
Okei,+polttimon+vaihto+voi+joskus+olla+kallista+ja+jopa+ns,+kätilön+touhua,+mutta+oman+turvallisuuden+kanssa+on+kyllä+turha+urheilla.
26.08.2020 11:32
Korjatkaa,+jos+olen+väärässä,+mutta+mielestäni+ensimmäinen+Audi+1960-70+luvun+taitteessa+oli+Audi+60.++(Voi+toki+olla,+että+Audi+100+esiteltiin+vähän+aikaisemmin)
Audi-60:n+korimalli+oli++kutakuinkin+suoraan+otettu+DKW+F102-mallista+vain+pienin+ulkonäkömuutoksin.
Ei+myöskään+pidä+unohtaa+ns.+välimalliksi+jäänyttä+porrasperäistä+NSU+K70-mallia,+josta+sitten+kaupan+jälkeen+tuli+ensimmäinen+etuvetoinen+VW,+eli+VW+K70!
26.08.2020 10:55
Minä+en+ainakaan+voinut,+vaikka+yritin,+sillä+koeajoin+jo+v.19+Mondeon,+silloisen+Avensiksen+ja+Octaviankin+ajatuksella,+että+kahden+hengen+taloutemme+auto+voisi+kenties+olla+halvempi.+Asia+on+ollut+esilla+aikaisemminkin.
Tuntuivat+kaikki+kuitenkin+W211+-+Face+Lift+-+mallin+jälkeen+heppoislta,+etenkin+automaatin+toiminta+jätti+paljon+toivomisen+varaa.
Auto+vaihtui+sitten+maaliskuussa+-19++S+212+220CDI+autoon,+johon+pääsääntöisesti+olen+ollut+tyytyväinen.+Myönnän+kyllä,+että+samalla+välirahalla+olisi+saanut+uusiakin+autoja,+mutta+farkussa+on+kuitenkin+tilaa+sen+verran,+että+se+välillä+käy+pienestä+pakettiautosta.
Ei+siinä+vanhassakaan+-+vuosittain+merkkihuollettu+-+mitään+vikaa+ollut,+maksoin+siis+vain+siitä+turvallisuudentunteesta,+etteivät+korjaamiset+heti+tule+eteen.+Keskikulutus+per+100+km+laski+litralla,+sillä+nykyisessä+on+EURO-6+moottori,+edellisessä+EURO-5.
25.08.2020 11:38
Vaikka+ajelenkin+aika+tuoreella+mersulla,+ei+minulla+ainakaan+täällä+Helsingissä+ole+ollut+tarvetta+olla+noudattamatta+sääntöjä.+Ajan+säästö+on+minimaalinen.
Ehkä+se+johtuu+siitä,+että+rikkeet+tulevat+uusienkin+sakotussääntöjen+perusteella+turhan+kalliiksi.
Toisaalta+minulla+on+ollut+aikaa+seurata,+kuinka+autot+liikennevaloristeyksissä+ajavat+selvästi+punaisilla,+eikä+edes+vanhoilla+keltaisilla.+Ns.+liikennesilmän+puuttuminen+merkittävä+haittatekijä+liikenteen+sujuvuudessa,+koska+vihreät+valot+palavat+jo+toiselle+suunnalle.+Risteyksiä+tukitaan+aivan+turhaan+-+usein+siksi,+että+on+ajettu+punaisella.
Näille+tarjoan+aina+kaukovalovilkkua,+mutta+eivät+useinkaan+ymmärrä+mitä+tarkoitan.
18.08.2020 20:12
En+minäkään+ole+mitenkään+kateellinen,+on+minunkin+mielestä+kivaa+jos+noin+hyvin+osaa+asiansa.+Tässäkin+pätee+vanha+totuus,+että+se+tili+tehdään+ostaessa+-+ei+myydessä.+Niitä+€+150,-+autoja+ei+vain+joka+päivä+ole+tarjolla,+eivätkä+työssäkäyvät+niitä+ennätä+metsästellä.+Yli+15+vuotta+vanhat+autotkaan+eivät+ole+kovin+suosittuja.+Myyntiä+auttoi+tietenkin+tuore+leima.
Eikö+kannattaisi+tehdä+jonkinmoiset+laskelmat+ja+anoa+starttirahaa+oman+lafkan+perustamiseksi?
18.08.2020 19:59
MInulla+on+niitä+ollut+kolme.
Yksi+E61+520+ja+kaksi+E60-mallia,+josta+toinen+520d.
Bensavehkeet+olivat+uusina+molemmat+sähkövikaisia,+paras+näistä+oli+se+520d.
Mukavia+ajettavia+-+upeat+moottorit,++pieni+kulutus+-+siis+tosiaan+sitä+ajamisen+iloa.
Renkaita+kuluu+paljon,+mikäli+valoista+aina+oltava+ekana.
En+tiedä,+mitä+tapahtuu,+kun+autot+tulevat+vanhemmiksi+ja+ajokilometrejä+kertyy.
Auto+on+kyllä+tarkoitettu+vähän+paremmilla+teillä+ajettavaksi,++jolloin+ajo-ominai-suudet+tulevat+esiin.
Yhdellä+ajoin+Saksan+halki+hiihtolomaksi+Ranskan+Alpeille+ja+takaisin.+Kiihtyy+vielä+hyvin,+vaikka+olisi+jo+170+lasissa.+Paluussa+Malmö+-+Tukholma+alle+kuusi+tuntia+vähän+"sakkorajalla",+koska++keskinopeus+oli+112+km/t.
Nykyisistä+uusista+en+tiedä,+siirryin+mersukantaan+jo+v.+2012.
16.08.2020 21:33
Omituista+höpötystä.
Kyllä+auto+ja+sen+moottori+kestävät+parhaiten,+jos+ja++kun+autolla+ajaa+siten+kun+valmistajatehdas+on+ajatellut.
Jos+tehoa+mielestäsi+on+liian+vähän+olet+ostanut+väärän+auton.
16.08.2020 20:28
Nykyisen+autoni+edellinen+3v-leasingkäyttäjä+oli+kyllä+ruksannut+listasta+automaattisen+taskuparkin,+mutta+jättänyt+mm.+sumuvalot+ja+kääntyvät+taustapeilit+ruksaamatta.
Muuten+jännä+vehje,+parkkeeraa+aika+ahtaaseen+väliin+kumpaan+suuntaan+tahansa.
16.08.2020 20:10
Minun+MB:ssä+Webasto+sulkeutuu,+jos+akun+jännite+laskee+liian+alas.
16.08.2020 20:04
Ostakaa+auto+vasta+sitten+kun+teillä+on+rahaa+maksaa+se+ylläpitää+se.
Ajat+olivat+toiset,+olin+jo+28v+kun+ostin+ensimmäisen+autoni+tosin+pankkilainalla+eikä+millään+autoliikkeen+rahoituksella.
Olin+ostohetkellä+ollut+vajaa+kaksi+vuotta+vakituisissa+töissä.
Auto+oli+Renault+4,+jonka+huippu+alamäessä+mittarin+mukaan+120km/t.+Sitä+oli+siis+koko+ajan+tien+tukkona,+tosin+autoja+oli+vähemmän+ja++moottoritietäkin+Lahteen+päin+vain+Järvenpäähän+saakka.
13.08.2020 17:51
Katselin+minäkin+kiinnostuksesta+autoscout.de:stä+pienintä+mahdollista,+siis+S250+CDI-mallia,+jossa+on+siis+OM651+2143cm3+moottori+ja+150kW.
Näyttää+niitä+saavan+15.000,-+-+20.000+väliin+useitakin+ja+kohtuullisesti+ajettuja+D7-automaatteja.+Kulutuskaan+ei+ollut+posketon.
Annetut+tekijät+ovat+sitten+dieselissä+EURO5+ja+aika+korkea+CO2-luku.
Suomen+autoverotuskin+voi+sitten+olla+vähän+harvinaisemman+tuontiauton+kanssa+arpapeliä.+Jos+on+tuuri,+vero+voi+olla+alhainen,+verottaja+kun+vähän+tahtoo+ottaa+varman+päälle.
En+viitsi+laskea+(siis+arvioida)+mitä+tuollainen+tuotuna+maksaisi+Pohjois-Espalla,
mutta+jos+joku+nuorempi+viitsii.
11.08.2020 15:40
Hei!
Minulla+oli+pitkään+kolme+rengaskertaa+vanteilla,+siis+kahdet+talvirenkaat+ja+yhdet+kesikset.
Syy+oli+tosin+se,+että+ajan+paljon+muualla+kuin+Suomessa,+joten+Keski-Eurooppaa+ja+lumettomia+Etelä-Suomen+talvia+varten+oli+kitkat.
Muistan,+että+jonain+vuonna,+kun+lunta+alkoi+taivaalta+tulla+enemmän,+vaihtaneeni+kesken+kauden++nastoihin,+jota+rengasliikkeessä+toki+vähän+ennätettiin+ihmetellä.
Ulkomaanajo+sittemmin+vähentynyt,+mutta+ongelmaksi+muodostui+myös+niiden+kahden+setin+säilytys.
Ensi+syksynähän+sitä+rengasrumbaa+ei+enää+samalla+tavalla+tarvita,+kun+itse+SAA+päättää,
millaisilla+renkailla+ajaa,+eikä+niissä+tarvitse+lukea+edes+M+S.
10.08.2020 17:55
Anonyymi+on+väärässä.
Suora+kuutosdieseli+on+kyllä+W213-ohjelmassa+v.+2018+lähtien.
Tehokkaampi+kuin+vanha+V6.
Lähde:+Wikipedia
08.08.2020 22:06
Asia+lienee+hoidettu+tai+vanhentunut!
MInä+ainakin+sain+ostettuun+ja+maksettuun+autoon+vakuutuksen+merkityksi+pelkällä+puhelinsoitolla+Berliinistä+vakuutusyhtiöön.
Vuosi+tosin+oli+2010.
Asia+tuskin+tällä+välin+muuttunut.
08.08.2020 21:42
Vai+niin!
Olen+itse+vuosien+varrella+sen+verran+kuitenkin+autoillut+ulkomailla+-+käynyt+jopa
Välimeren+rannalla-++joten+tiedän,+ettei+Suomea+minkään+FIN-kyltin+tai+eksoottisen+rekisterikilven+perusteella+tunne+juuri+kukaan.
Saattavat+kyllä+kysyä,+että+missä+se+on+-+onneksi+mieltävät+usemmiten+Suomen+kuitenkin+Eurooppaan+kuuluvaksi+maaksi.
06.08.2020 11:33
Vanha+ketju,+mutta+kyllä+minäkin+-+MB+S212:n+omistaja+-+suosittelisin+ensimmäiseksi+jonkun+hiljattain+katsastetun,+omaan+käyttöön+tarpeeksi+suuren+japsin+ostoa.
Halvat+varaosat+ja+yksinkertainen+perustekniikka.
En+kuitenkaan+yli+10-vuotiasta+ja+yli+150.000+km+ajettua.
Miksi+niin?!
Mahdollisen+yhteenajotilanteen+selvityksessä+syyttömänkin+auto+helposti+lunastetaan,+eikä+sillä+rahalla+harvoja+poikkeuksia+lukuunottamatta+edes+saa+samanlaista,+vaan+paljonkin+huonomman.
Sen+ikäisiin+ei+yleensä+myöskään+saa+itselleen+merkityksi+kaskovakuutusta,+joten+pikkuvikainenkin+tielle+jäänyt+auto+jää+tapahtumapäivänä+usein+hinaamatta+pois+vandaalien+käsistä.
2010-jälkeen+kaikissa+autoissa+on+jo+aika+hyvät+ajo-ominaisuudet+ja+varusteet,+mikäli+niiden+toiminnasta+on+ymmärretty+pitää+huolta.
Automaattia+ei+kannata+kavahtaa,+sillä+se+on+paljon+parempi+kuin+kytkin-+tai+vaihdevikainen+manuaali.
Niin+ja+jos+auton+alla+on+tuore+öljyläikkä,+unohda+auto+ja+siirry+seuraavaan.+Viallinen+osa+maksaa+euron,+mutta+vuodon+korjaaminen+helposti+tonnin.
Summa+summarum:+Kaupan+kohde+on+ymmärrettävä+itse+tai+jonkun+avustuksella+huolella+käydä+lävitse,+eikä+luottaa+lipeviin+autonmyyjiin,+jotka+eivät+myytävästä+autosta+tiedä+yhtään+mitään+ja+jotka+sitäpaitsi+sillä+hetkellä+menettävät+muistinsa+kokonaan,+kun+kauppa+on+tehty.
05.08.2020 09:42
54 / 91