Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Niinpä+niin.+Pidän+Siljan+Helsinginlaivoja+itse+aika+kolkkoina.Tosin+niitä+"Promenade-laivoja+on+rakennettu+Suomen+Turussa+muuallekin.Oslon+ja+Kielin+väliä+seilaavat+kaksi+20+m+pidempää+ja+Carnival+Cruise+Lineson+vuosien+varrella+saanut+käyttöönsä+viitsen+kpl+yli+300m+pituisia+samalla+periaatteella+rakennettuja+laivoja.Tällaisen+aluksen+kyydissä+olin+vaimoni+kanssa+v.+2015+marraskuussa+Dubaista+Singaporeen.+Mista+suomalaisia+makalle+oli+osunut+neljä!Matka+pysähdyksineen+Intiassa+ja+Malesiassa+kesti+vajaat+kaksi+viikkoa,+eikä+ollut+poskettoman+kallis.+Jos+joku+aikoo+tällaisen+matkan+ostaa,+niin+älkää+uskoko+matkojen+väärää+mainostamista,+että+juomarahat+olisivat+laskettuna+hintaan.+Ne+kattavat+vain+matkalaukkujen+roudaamisen+laiturilta+hyttiin+-+niitä+ei+edes+saa+roudata+itse,+sitten+ollaan+koko+ajan+kerjäämässä.Paluu+tapahtui+lentäen+Lontooseen++BA:n+Airbus-380+koneella.+Onhan+se+iso,+mutta+14+tunnin+matkalla+ennättää+tapahtua+yhtä+sun+toista.Vessat+sun+muut+täyttyvät+loppumatkasta.
  2. Huomaan+nyt+-+vajaan+vuoden+päästä+-++että+et+usko+laskelmiani.Miten+auton+kuljettaminen+onnistui?Laskelmani+perustuvat+yleisiin+alan+käytäntöihin,+mutta+lisäsin+vuosi+sitten+loppuun,+että+joskus+voi+sopia+könttäsummasta+jos+itsellä+on+neuvottelutaitoa.