Nyt on saatavilla 180hv neliveto-Superb. Kallishan tuo on kuin mikä. Toisaalta 3,6 litraista V6 superbia saa käytettynä jo ihan siedettävään hintaan.
Onko kokemuksia? Tottakai koeajo kertoo kaiken mutta kyselen tässä vain alustavia juttuja itäautopalstan-tietäjiltä. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
ps. youtuben perusteella ei mitään jakoa siinä etteikö V6 kuulostaisi paremmalta
Tehokkaat Superbit
13
85
Vastaukset
- Anonyymi
Olisko nelivetoa tarjolla?
- Anonyymi
Skoda Superb 3,6 FSI V6 4x4 Elegance DSG.
Ensin herkut:
Teho: 191 kW / 260 Hv
Vääntö: 350 Nm
Huippunopeus: 250 km/h
Kiihtyvyys (0-100): 6,50 s
Sitten haitat:
Kulutus:
Kaupunki: 14.9 l/100km
Maantie: 6.9 l/100km
Yhdistetty: 10.0 l/100km
CO2 -päästöt: 235 g/km
Ajoneuvovero: 392 €/Vuosi- Anonyymi
Miten nuo FSI ja DSG, onko ne mainettaan parempia? Uskaltaako käytettyä ostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten nuo FSI ja DSG, onko ne mainettaan parempia? Uskaltaako käytettyä ostaa?
FSI parempi kuin TSI. Paitsi että aivan järkyttävä kulutus tässä koneessa. DSG huono valinta. Osta joku muu merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
FSI parempi kuin TSI. Paitsi että aivan järkyttävä kulutus tässä koneessa. DSG huono valinta. Osta joku muu merkki.
Tuossa Superbissa on sellainen DSG, jossa ei vikoja ole. Ei trööllin pidä aina kaikkea yleistää.
Riippumatta siitä, minkä automerkin sivulla ollaan, aina toivotaan vain niitä tehoja!
Olen ajanut Euroopan halki Välimerelle saakka parikin kertaa ja yli 10 kertaa Itävaltaan ja Ranskaan. Ainoa paikka missä pienitehoinen auto hyytyy, on Saksan Kassel-nimisen kaupungin lähellä olevat pitkät nousut eteläänpäin ajaessa.
Olisiko tämä se asia, jonka vuoksi niitä tehoja tarvitaan?
Suomessa 80 - 100 kW riittää aivan hyvin.
Aika moni ei autolla edes käy ulkomailla, vaikka asia voi vähitellen yleistyä, kun lentokoneen käyttö huvimatkoihin nykyisestään kallistuu.
Lehtitietojen mukaan voidaan jo todeta, että liian tehokkaat autot sellaisten henkilöiden käsissä, jotka yleiselle liikenneturvallisuudelle antavat palttua, on selvä ja lisääntyvä liikenneturvallisuusriski.- Anonyymi
Ei kait normaaliiauto nyt sentään hyydy ylämäessä? Saksan autobaanoilla saat kyllä olla tarkkana takaa nopeasti lähestyvien isojen poikien kanssa jos haluat pelata liikenteen mukana eikä niin että ohituskaistalla olevat joutuvat kokoajan jarruttelemaan tumpeloiden takia joilla ei ole sivu- eikä taustapeilejä.
Niin ja nuo nk. nopeat autobaanalla eivät tosiaankaan ole Skodia jotka jäävät armotta jalkoihin.
Puhuin asiasta yleisellä tasolla.
Käypä kokeilemassa niitä mäkiä - sinne on Travemündestä n. 400 km - mutta sen lupaan, että joutuu pistämään pienempiä vaihteita pesään.
Oletko anonymi ajanut Euroopassa niin paljon, että tiedät, ettei Saksassa ketään saa "pussittaa"! Olen viimeksi kunnolla kinannut tästä asiasta tällä palstalla n. puoli vuotta sitten, eikä asia oikein ollut mennä jakeluun.
Tästä syystä lujaa - sanotaan nyt vaikka yli 180 lasissa - jatkuvasti ajavan mielestä tuntuu, ettei edellä olevissa autoissa ole taustapeilejä tai ettei niitä käytetä.
Taaempana lujaa ajava sananmukaisesti muilta "pyytää anteeksi", sillä kaikkien on säännösten mukaan annettava edetä omaa valitsemaan vauhtia.
Näitä, siis n. 130 - 140 km/h ajavia "peilittömiä" pikkuautoja ja mielestäsi eteesi oikealta tulevia riittää koko ajan, eikä heidän lain mukaan sananmukaisesti edes tarvitse vilkaista taustapeiliin, todetakseen mikä siltä tulee.
Vain pieni virhearviointi näissä nopeuksissa, niin soppa on valmis.- Anonyymi
Tiedän hyvin tuon Kasselin reitin ja muistan hyvin kun esim, v. 1999 olimme Cliolla Eurooppaa kiertämässä, piti tosiaan vaihtaa pienemmälle. Tänä vuonna piti lähteä myös, taas kerran keväällä Eurooppaan, mutta tuli Korona ja sotki suunnitelmat pariin kertaan. Nyt on autona Tiguan ja lähdemme vaimon kanssa muutaman päivän päästä ruskamatkalle. Paras pikkuauto oli aikoinaan 206 Pösö GTI. Tulimme Italiasta Itävallan kautta Etelä- Saksaan ja silloin ei ollut ruuhkia. Matkanopeus oli 180 - 200 km. Pikku Pösöllä !
- Anonyymi
Niin puhuin minäkin yleisellä tasolla noista taustapeilittömistä, en niinkään että itse olisin noita nopeita jotka ajavat hitaampien tukkimalle vasemmanpuoleiselle kaistalle joita yleensä Porschet, Audit, ja Bemarit, jostain syystä hieman vähemmän Mersut joilla kyllä niilläkin kulkisi jos kuski käskisi. Kaistoja on usein kolme, joskus jopa neljä yhteen suuntaan. Kyllä siinä hitaampien pitää vähän peilejä katsella ennenkuin lähtee ohittamaan ja etenkin vasemmanpuoleista kaistaa. Useimmiten on juuri niin että nuo tumpelot autobaanoilla on ulkomaisissa rekistereissä ihan joka puolelta Eurooppaa, kaikki maista joissa ei ole Itse seuraan koko ajan taustapeilejä ja kiihdytän ohituksen aikana tarvittaessa takaatulevien huomioimiseksi. Eipä muuten Suomessakaan saisi valtatielle tulla risteyksestä niin että tiellä jo olevat joutuisivat jarruttamaan. En tunne Kasselin mäkiä, totta, enkä usko että olen siellä ajanut. Lienee autobaana numero 7.
OK, meidänkin piti lähteä lyhyin päivämatkoin E-Mersulla touko-kesäkuussa Välimerelle ja Andorran kautta Atlantin puolelle.
Saas nähä, jääkö matka kokonaan toteutumatta. Keväällä luulimme vielä, että viimeistään syksyllä pääsee, mutta nyt matkaa odotellessa ennättää jo masentua siitä, saako Finnlinesille etukäteen maksettuja matkoja ja muutamia hotellivarauksia myöhemmin mitenkään hyödynnettyä ja että palaako maailma ylipäätään ennalleen.- Anonyymi
Jokohan Skoda on saatu korjattua että pääset ensi kesänä omalla autolla Eurooppaa ihmettemään?
En ymmärrä vastinetta, sillä tämähän on MB-palsta, eikä täällä mistään Skodista puhuta!!
Mutta mikäli sinua kiinnostaa, niin teimme sen sen automatkan sitten vuotta
myöhemmin syyskuussa 2021 ja töllistelimme - kuten sanoit - Eurooppaa.
Koimme ilman kuljettajaa toimivan Metron Toulousessa ja valtavan automuseon
Mulhousessa Ranskan ja Sveitsin rajalla.
Etukäteen maksetut huoneet ja matkaosuudet hyvitettiin.
Olimme neljä päivää Pariisissakin ja yövyimme 15. kaupunginosassa Seinen vasemmalla rannalla.
Emme kiivenneet Eiffel-torniin, koska siellä olemme jo aikaisemmin olleet.
On sama auto vielä pihalla S212, E220 CDITA, 153.300 km mittarissa.
Ostatko kuleksimasta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976078Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442847- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61246