Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tekosi+olisi+mielestäni+monesta+syystä+myös+voitu+jättää+sakottamatta,
mutta+virkamies+ei+tunnetusti+saa+käyttää+järkeään.
04.03.2020 18:14
Hieno+toiminto,+mutta+eikö+sitä+ominaisuutta+mainita+käyttöohjeissa?
Vihaan+kaikissa+vekottimissa+sitä,+ettevät+laitteen+erikoisemmat+ominaisuudet+ole+mainittu+ohjeessa,+joten+selviä+asioita+joutuu+"kokeilemalla"+hakemaan.
Eivät+kaikki+jaksa.
03.03.2020 15:50
Kun+kysyit,+että+maksoitko+-+niin+sanon,+että+maksoin!
Kieltomerkki+olisi+nimittäin+pitänyt+"hakea"+pitkien+merkin+peittävien+koivunoksien+alta+-+minulle+lähetettin+kyllä+kuvat+ja+kaikki.+En+vain+ulkopaikkakuntalaisena+asiaa+ollut+huomannut.+Lähellä+olisi+ollut+kuinka+paljon+vapaita+maksuttomia+paikkoja,+eikä+minun+sananmukaisesti+turistina+olisi+ollut+mikään+pakko+pysäköidä+alle+tunniksi+juuri+siihen.
En+sen+jälkeen+kahteenkymmeneen+vuoteen+ole+kaupungissa+käynyt,+kun+noin+kalliiksi+tulee.
03.03.2020 11:57
Vai+niin!
Kaikki+kauppa+perustuu+kyllä+siihen,+että+on+oltava+kyky+ostaa+alle+markkinahinnan+ja+myydä+markkinahinnalla+-+mielummin+yli+markkinahinnan.
Tili+tehdään+ostaessa+ei+myydessä,+vai+ovatko+nämä+säännöt+muuttuneet?!
03.03.2020 11:38
Hyvä,+uskon,+mutta+pääsääntöisesti+autoon+on+tapana+hakea+katsastuksesta+ns.+vikalista+ja+jos+se+o+pitkä+tai+"kallis",+niin+aika+usein+tyydytään+autosta+saatavaan+kilohintaan.
Auton+hengissä+pitäminen++edellyttää lisäksi+omaa+osaamista+ja+vaivannäköä+-+vähän+tuuriakin,+sillä+kaupallisin+ehdoin+korjaaminen+on+mielestäni+poissa+laskuista.
03.03.2020 11:34
Perustin+ennen+eläköitymistäni+osakeyhtiön+vuonna+2005.+Se+on+edelleen+on+hengissä+v.+2020.+En+siis+missään+vaiheessa+elellyt+yli+varojeni.+Liikevaihtoa+Oy:llä+ei+enää+paljoakaan+ole,+mutta+yrittämisen+voi+puhelinsoitolla+heti+aloittaa+uudelleen.
Osakeyhtiötä+kun+on+vaikea+hukata,+eikä+sen+nimeäkään+voi+vaihtaa+kuten+paitaa.
Sen+osakepääoma+oli+ja+on+edelleen+€+8.000,-+
Tänään+noita+summia+ei+enää+tarvitse+pistää+tiskiin+ennen+rekisteröintiä.+Tosin+koko+rahaa+ei+enää+ole+kasassa.
Harrastin+yritykseni+nimiin+alv-velvollisena+vajaa+kymmenen+vuotta+sitten+yrityksien+kouluttamista+muutaman+vuoden+lähinnä+vientiin+ja+tuontiin+liittyvissä+sopimusasioissa.
Aluksi+mielessä+ollut+agentuuritoiminta+kuivui+kokoon,+koska+riskit+olivat+liian+suuret.+Olisi+pitänyt+olla+varaa+voittaa+tai+hävitä+100.000,-+kerralla.
Niin+ja+mitä+siihen+kielioppiin+tulee,+niin+minäkin+olin+huono+koulussa+suorastaan+laiska,+mutta+elämä+opettaa+-+jos+pitää+silmänsä+ja+korvansa+auki,+vai+osuiko+joku+kielioppivirhe+herra+Anonyymin+eteen?
03.03.2020 11:29
Lueskelen+tässä+ns.+"haavi+auki"+näitä+Teidän+taitavuuksianne!
Hyvä,+että+tällaisia+ukkoja+vielä+riittää!
Minulla+on+kyllä+tiedossa,+ettei+marmoritiskillä+juurikaan+mitään+osia
enää+vaihdeta+-+ollaan+kyllä+valmiita+vaihtamaan++kalliita+osakokonaisuuksia,
yhden+viallisen+osan+vuoksi,+vaikka+toimenpiteiden+hinta+ylittäisi+koko+auton
arvon.
Tiedän+erään+Peugeotin+joka+seisoi+korjaamolla+viikkoja,+koska+korjaaminen+olisi+nimen+omaan+ylittänyt+auton+arvon.
Oikeasta+paikasta+saadut+varaosat+++tietämys+johtivat+siihen,+että+auto+edelleen+vuosien+kuluttua+on+liikennekelpoinen+-+merkkikorjaamolla+korjausta+ns.+B-osin
ei+osattu+tehdä.
02.03.2020 13:31
Minulla+on+takavuosien+kokemusta+nimenomaan+Opel+2.2+directistä.
Vain+41.000+ajettuna+ketju+hyppäsi+yli+startatessa.
Muistini+mukaan+maahantuoja+tuli+vain+osittain+vastaan,+mutta+syy+on+kuten+tässä+jo+sanottiin,+että+suunnitteluvirhe.
Onneksi+nämä+moottorit+jäävät+historiaan,+kun+uusien+automallien+nokille+alkaa+tulla+ranskalaiskonsernin+suunnittelemia+moottoreita.
02.03.2020 09:22
Kirjoitin+jossain+muualla+olevani+eläköitynyt+lehtori.
Kun+lähtökohtana+on,+että+"ei+kouluja+tarvitse+käydä"!+niin+sitten+olemme+tässä.
Puoleentoista+lauseeseen+saadaan+helposti+10+kielioppivirhettä+ja+kun+niistä+uskaltaa+huomauttaa,+niin+tulee,+että+mitä+välii!,+ja+loppu+koostuu+vain+v:llä+alkavista+sanoista.+Ongelmana+on+arvatenkin+se,+ettei+kotipuolessakaan+ole+ketään+neuvomassa!
Kukaan+ei+enää+osaa+kaunokirjoitusta+ja+valtaosa+ei+kaunoa+osaa+lukea.
Kysyn,+onko+suuntaus+kenties+hyvä?
01.03.2020 15:58
Olen+aikaisemmikin+huomauttanut,+että+aika+moneen+asiaan+pätee+se+tosiasia,+että+pitää+olla+pienet+menot.
Näitä+kutsutaan+oppikirjoissa+kiinteiksi+menoiksi+-+siis+sellaisiksi+-+jotka+ovat+olemassa+riippumatta+siitä,+myykö+auton+vai+kymmenen+autoa+viikossa.
01.03.2020 10:54
Uskon+jokaiseen+sanaan!
01.03.2020 10:17
Etkö+sitten+voi+opetella+niitä+muutamia+sanoja+ruotsiksi+tai+englanniksi?
Eivätkö+ne+litrat, kilot,+kilometrit+ym.+sen+sellaiset+useimmissa+kielissä+ole+aika+samoja?
Ei+minunkaan+mersuun+saa+suomenkieltä+-+13+muuta+kieltä+löytyy,+mm.+kiinaa!
OK,+ohjekirja+on+suomeksi+-+ei+muuta!
01.03.2020 10:10
Mihin+ajoon+tarvitset+sitä+lisätehoa?
Itselläni+on+ne+400+Nm+170hv+-+W212+ja+hyvin+on+riittänyt+-+Saksassakin.
Muista,+että+W211+on+mersuksikin+jo+vanha+auto,+vaikka+siinä+oleva+OM646
moottori+saattaa+sopia+lastutukseen+paremmin.
Entä+E250CDI?+tai+isompi,+jos+noin+kiire+on.
27.02.2020 15:42
Selvitä+ajatusta+hieman,+tarkoitatko+Mersun+ostamista+vai+sen+huolto-ohjelman+mukaista+huoltamista?
Minulle+tulee+kohta+vuosi+täyteen+ja+26.000+km+ajoa+W212+vm.+-16+mersulla+-kokonaiskilometrit+83.000.
Tavanomaisen+vuosihuollon+lisäksi+olen+joulukuussa+vaihdattanut+akun.+Vanha+akku+olisi+toki+normiajoon+riittänyt,+mutta+tarvitsen+siinä+tehdasasennuksena+ollutta+Webastoa+tämän+tästä.
Katsastus+on+edessä+vasta+syksyllä,+joten+en+vielä+tiedä,+paljonko+etupään+niveliä+menee.
En+pidä+sen+huoltomenoja+sen+suurempina+kuin+millään+muullakaan+autolla.
27.02.2020 15:29
Jokainen+on+oman+onnensa+seppä!
26.02.2020 11:48
Eikö+sitten+ole+mahdollista+tarjota+autoa+vaihtoon+silloin+kun+mittarissa+on+vain+100.000+Km?
Parempi+kauppa+molemmille?
25.02.2020 16:36
En+jaksa+vääntää+rautalangasta!+Kirjoita+edes+rekisteröidyllä+nimimerkillä!
25.02.2020 08:21
Minulle+ei+juurikaan+töötätä+-+kerran+vuodessa+ehkä.
Itse+tööttään,+kun+joku+aivan+tahallaan+ajaa+punaista+päin!+Takaa+tullessani+valaisen+kuljettajan+niskaa+pitkillä+-+jos+ylinopeutta+vaikka+on+20+-+30+km/h..
Ajan+harvoin+keltaisilla,+sillä+keltainenhan+tarkoittaa+samaa+kuin+punainen.
Ajan+kruiserilla+aina+kuin+voin,+2-3+km/h+yli.
Ei+ole+pariin+vuoteen+tullut+sakkoja,+edellinen+kaupungissa+40+-++aluerajoituksessa+-+47!
Ärsyynnyn,+kun+seison+kolmion+takana,+eikä+käntyvä+ilmoita+aikeestaan+ollenkaan+tai+tekee+sen+liian+myöhään.
Ärsyynnyn+myös+takapuskurissa+roikkujista,+sillä+en+tarvitse+ohittaa+ylinopeutta+ajaen.
24.02.2020 16:55
Minäkin+kysyn,+että+miksi+manuaali?
Olen+ajanut+automaatilla+yli+10v,+kolmella+eri+autolla,+eikä+automaattia+ole+tarvinnut+korjata+koskaan.+Manuaalisissa+hajoavat+kuitenkin+kytkimet+enemmin+tai+myöhemmin.
Myönnän+vastustaneeni+automaatteja+kalliimman+hankintahinnan+(silloin)+takia+-+samoin+isommasta+polttoaineen+kulutuksesta.
Kumpikaan+ei+enää+ole+syy+manuaalin+valitsemiselle!
24.02.2020 15:49
Lukemaan+opitaan+koulussa.+Mikset+siis+osaa+lukea!
En+sanonut+niin!
Sanoin,+että+tunsin+kaiken+sen+muun+historiikin,+jonka+joku+kirjoittaja+toi+esille,+siis+mm.
sen,+että+Renaultin+tehdas+Romaniassa+on+pääsääntöisesti+kokoonpannut+muualla+jo+aikapäiviä+tuotannosta+poistuneita+malleja,+eikä+niinkään+suunnitellut+automallejaan+itse.
Tätä+Dusteria+ei+nyt+muualla+liene+valmistettu,+mutta+voidaan+todeta,+että+Venäjällä+mallia+myydään+Renault+Dusterina,+koska+sillä+on+maailmalla+parempi+laatukuva+kuin+Dacialla.
Ovatko+ne+Renaulteina+Venäjälle+ja+mahdollisesti+muualle+myytävät+autot+sitten+toiselta+kokoonpanolinjalta,+sitä+en+tiedä,+mutta+ehkä+SINÄ+-+itse+virheettömyys+-+tiedät+sen!
24.02.2020 13:07
61 / 91