Iltalehti ranking osoittaa että autot hylätään katsatuksessa huoltamattomuuden vuoksi.
Etuakseliviat useimmin ovat helposti ja edullisesti korjattavissa.
Toisaalta miksi korjata jos autossa ei ole huomattu vikaa, siksi katsastus.
10 v sarjassa hyvimenestyneissä iskarit on sököt. Senhän TRÖÖLInkin pitää ymmärtää.
Jarrut vaativat vuosien kertyessä huoltoa, TRÖÖLI ei sitä tee vaan huutelee palstalla.
Etuakselistossa on 10 v keskivertoautossa 3 vikapaikkaa alapallo, raidetanko tai koiranluu
Jousituksessa on yleisimmin joko jousi poikki (MB) tai iskunvaimennusteho on loppu.
Mistään näista asioista ei peräkämmarin trooli ymmärrä.
Kannattako 10 v auton huolto
35
110
Vastaukset
- Anonyymi
Noista kirjoittamistasi vioista mikään ei korjaannu huoltamalla - ne pitää korjata.
- Anonyymi
Niin, mitäsminä sanoin pitää korjata!
Mitäs se huolto oikeastaan on?
Eikös kaikki vaihdot ole korjaamista, suodattimet öljyt jarrupalat, lamput jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mitäsminä sanoin pitää korjata!
Mitäs se huolto oikeastaan on?
Eikös kaikki vaihdot ole korjaamista, suodattimet öljyt jarrupalat, lamput jne.Mitä sitä suotta etukäteen lähtee korjailemaan. Tarjoaa koslaa katsastusinsinöörille, ja korjaa sitten ne viat jotka katsastaja huomaa. Voi olla, ettei se kaikkea edes huomaa, joten säästää rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitä suotta etukäteen lähtee korjailemaan. Tarjoaa koslaa katsastusinsinöörille, ja korjaa sitten ne viat jotka katsastaja huomaa. Voi olla, ettei se kaikkea edes huomaa, joten säästää rahaa.
Olet nero..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mitäsminä sanoin pitää korjata!
Mitäs se huolto oikeastaan on?
Eikös kaikki vaihdot ole korjaamista, suodattimet öljyt jarrupalat, lamput jne.Jokainen täysillä käyvä tietää mikä on korjaamista ja mikä huoltoa.Esim. jakopään vaihto on korjaamista. Öljyä syövän moottorin tai mäntien vaihto on korjaamista. Öljyjen ja muidenkin nesteiden ja suodattimien vaihto on huoltoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitä suotta etukäteen lähtee korjailemaan. Tarjoaa koslaa katsastusinsinöörille, ja korjaa sitten ne viat jotka katsastaja huomaa. Voi olla, ettei se kaikkea edes huomaa, joten säästää rahaa.
Tuollaisten nerojen autot aiheuttavat vuosittain useita onnettomuuksia. Katsastuskuntoinen auto takaa paremmin auton oikean käyttäytymisen ääritilanteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisten nerojen autot aiheuttavat vuosittain useita onnettomuuksia. Katsastuskuntoinen auto takaa paremmin auton oikean käyttäytymisen ääritilanteissa.
"Tuollaisten nerojen autot aiheuttavat vuosittain useita onnettomuuksia."
Olisiko sinulla laittaa tuosta asiasta joku tutkimuslinkki, tai mahdollisesti vaikka joku linkki onnettomuuteen jonka tuollainen auto on aiheuttanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mitäsminä sanoin pitää korjata!
Mitäs se huolto oikeastaan on?
Eikös kaikki vaihdot ole korjaamista, suodattimet öljyt jarrupalat, lamput jne.Huolto=kunnossapito =korjaamista..
Jos et korjaa autosi on epäkunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitä suotta etukäteen lähtee korjailemaan. Tarjoaa koslaa katsastusinsinöörille, ja korjaa sitten ne viat jotka katsastaja huomaa. Voi olla, ettei se kaikkea edes huomaa, joten säästää rahaa.
Sikäli oikein että tojot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mitäsminä sanoin pitää korjata!
Mitäs se huolto oikeastaan on?
Eikös kaikki vaihdot ole korjaamista, suodattimet öljyt jarrupalat, lamput jne.Huolto on öljy suodatin ja samalla laitetaan lamppu loistamaan koneelle tunnista kahteen ja asiakkaalle kirjoitetaan 250-350€ lasku.
Todelliset asiat mitä ohjekirjassa kerrotaan huoltoon kuuluvaksi ovat vain höpinää kirjassa, ei niitä tarkasteta.
Vielä hullumpaa olisi tarkastaa jotain ohjaukseen, jousitukseen tai jarruihin liittyvää ja kertoa asiakkaalle ikävästä turvallisuuteenkin vaikuttavista korjauksista, koska samalla pitäisi myöntää auton olevan paskaa laatua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen täysillä käyvä tietää mikä on korjaamista ja mikä huoltoa.Esim. jakopään vaihto on korjaamista. Öljyä syövän moottorin tai mäntien vaihto on korjaamista. Öljyjen ja muidenkin nesteiden ja suodattimien vaihto on huoltoa.
Eihän jakopään vaihto voi olla korjaamista koska se on määrä aikais huolto-ohjelmassa.
Vasta sitten kun remmi tai ketju katkeaa tarvitsee korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisten nerojen autot aiheuttavat vuosittain useita onnettomuuksia. Katsastuskuntoinen auto takaa paremmin auton oikean käyttäytymisen ääritilanteissa.
Mikäs takaa kuskin oikean käyttäytymisen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs takaa kuskin oikean käyttäytymisen?
Ei mikään.
Onnettomuuksissa kuskin merkitys taitaa olla 95% ja auton 5%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen täysillä käyvä tietää mikä on korjaamista ja mikä huoltoa.Esim. jakopään vaihto on korjaamista. Öljyä syövän moottorin tai mäntien vaihto on korjaamista. Öljyjen ja muidenkin nesteiden ja suodattimien vaihto on huoltoa.
"Jokainen täysillä käyvä tietää mikä on korjaamista ja mikä huoltoa.Esim. jakopään vaihto on korjaamista. "
Kerropa sitten, miksi autoni HUOLTO-OHJELMASSA on "jakopääsarjan vaihto joka
175000 km/5 vuotta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään.
Onnettomuuksissa kuskin merkitys taitaa olla 95% ja auton 5%.Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne RENKAAT ovat se pääsyy onnettomuuksiin. Kuskilla ei ole siihen osaa, eikä arpaa. Aja nastarenkailla kesät talvet, niin olet turvassa! 😁😆
- Anonyymi
Kannattaa mikä kannattaa.
- Anonyymi
Jarrut ovat 10 vuotiaiden yleisin hylkäyssyy. Mikähän siinä on, että jarruremppaan ei tahdo löytyä rahaa, vaikka jarrut ovat tärkeä turvallisuustekijä. Korkeintaan haetaan ja vaihdetaan halpispalat ja kuvitellaan, että ne parantavat huonot jarrut, vaikka jarrulevytkin ovat lopussa.
- Anonyymi
Montako onnettomuutta tiedät tapahtuneen huonojen jarrujen vuoksi?
- Anonyymi
10 vuotta ei ole vielä kovin vanha auto, mulla 17 vuotta autolla ikää ja tähänasti se on mennyt aina eka kerralla läpi katsastuksesta, mutta huoltoa se vaatii.
- Anonyymi
Kyllähän kunnon biili kestää kummasti 10 vuotta huristella, korjaamatta??
- Anonyymi
Autolla voi ajaa montakin vuosikymmentä kun pitää huolen kulutusosien vaihtamisesta/korjaamisesta, öljyjen ja muiden nesteiden oikeasta tasosta,
ruosteenestosta sekä puhtaudesta.
Minulla on alla 33-vuotias jokapäivän käyttöauto. Vai niin!
Siihen ei kuitenkaan kelvanne 95E 10?- Anonyymi
Kai se kelpais, mutta olen tarjoillut 98E 5:ttä niinkauan kun on ollut saatavilla.
- Anonyymi
Missä automerkissä 10 vuotta vanhana on mennyt niveliä? Omassa autossa ei ole koskettu moottoriinkaan 13 vuotta ajettuna. Edes säätönä, tulppina, vesipummpuna tai muuten. Ajettu vasta kylläkin 282 tkm.
Samat jarrunesteet ja jäähdyttäjännesteet. Katsastaja aina kehuu autoa.- Anonyymi
Ja samoilla bensoilla on menty alusta asti.
- Anonyymi
Nissan Qashqai:
60 tkm huollosta soittivat, että etujarrulevyt ovat alle minimin kuluneet. Ihmettelyyni vastasivat, että tämä ESP kuluttaa jarruja nopeasti. Itse arvioin, että alkuperäislevyt ovat tehtaalla jo halpuutettu ohuiksi.
70 tkm katsastuksessa määräsivät etuakselin alapallonivelet uusittaviksi väljyyden vuoksi.
Laitettiin kuntoon ja käytiin vaihtamassa auto uuteen Toyotaan.
En silti pitänyt Nissanin huonona autona. Mutta halpuutus on viety liian pitkälle.
- Anonyymi
Katsastusta vartenko te autoanne korjaatte tai huollatte? Mikäs siinä jos se leima todistuksessa pääasia. Painotan turvallisuuteen ja siksi voi hieman ennakoida olisiko jotain jo uusittava. 10 vuotias auto ei ole uusi, mutta ei myöskään käyttökelvoton.
Automerkeissä on eroja kun alkaa tuon ikäisiä puntaroimaan paremmusjärjestykseen. Toyota on onnistunut luomaan hinta laatusuhteeltaan kilpailukykyisimmän auton ja ei ihme että myös suosituin.
Osilla tietynlainen laskelmallinen käyttöikä. Toyotalla kokonaisuus balanssissa siksi auto kestää.- Anonyymi
Josseioo leimoo polliisi kahteloo tietokonneelta, eipä jonnen auto oo katastettu. annetaas sakot.
Siitä kun tullee niin hyvälle tuulelle kun sua sakottoo.
- Anonyymi
Mitä nykyauton huollossa oikeasti tehdään?, vai onko se vaan leima huoltovihkossa, osassa sekin on jo sähköisessä muodossa, mistä/miten sen voi omistaja/käyttäjä tarkastaa?
Entäs käytetyn auton ostotilanteessa, miten voit katsoa "sähköisen" (hassu nimitys) huoltohistorian?, pitääkö olla joku sovellut yms. mistä sen tarkastaa, vai pitääkö myyjän se ostajalle pyydettäessä näyttää?- Anonyymi
Määräaikais huollossa, varsinkaan niissä välihuolloissa ehkä öljyt vaihdetaan.
Ne tarkastukset tehdään kynällä.
Sen vuoksi autoa ei takuuajan jälkeen kannata ainakaan merkkihuollattaa.
Öljyt vaihtoon ja menoksi.
Kerran vuodessa suodattimien vaihto.
Sadan tonnin välein remmit uusiksi.
Siinä se, lopuista remonttitarpeista raportoi katsastaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määräaikais huollossa, varsinkaan niissä välihuolloissa ehkä öljyt vaihdetaan.
Ne tarkastukset tehdään kynällä.
Sen vuoksi autoa ei takuuajan jälkeen kannata ainakaan merkkihuollattaa.
Öljyt vaihtoon ja menoksi.
Kerran vuodessa suodattimien vaihto.
Sadan tonnin välein remmit uusiksi.
Siinä se, lopuista remonttitarpeista raportoi katsastaja.Meinaat ettei korjaamon kannata tehdä tarkastuksia huollossa, vaikka niiden seurauksena voisi olla töitä tarjolla, korjausten muodossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat ettei korjaamon kannata tehdä tarkastuksia huollossa, vaikka niiden seurauksena voisi olla töitä tarjolla, korjausten muodossa?
Aika on rahaa korjaamossakin.
Ei ne rupea siellä perushuollossa mitään pallonivelten väljyyttä tsekkaamaan. Tuskin käyvät edes pihaa kauempana koeajolla että kuulisivat lotinat.
Jos asiakas raportoi jostain hämmingistä, niin sitten katsovat.
Vikojen etsinnän merkkihuollot ovat ulkoistaneet katsastukselle, joka tuosta työstä myös laskuttaa.
- Anonyymi
10 vuotta vanha auto voi olla kolhuinen rämisevä romu tai se voi olla upea, katseet kääntävä uuden auton ominaisuudet tarjoava ranskatar. Tai sitten jotain tuolta väliltä.
Auton pito on taito- ja tekniikkalaji. Kaikilta se ei onnistu, mutta osaaville henkilöille puoli miljoonaa kilometriä tai 10 vuotta ei ole vielä mitään.
Osaatko sinä pitää autoasi?- Anonyymi
Huoltaminen ja korjaaminen ennen kuin se aiheuttaa isompia ongelmia ja kertautuu muina vikoina on järkevää jos autolla on tarkoitus ajaa vielä pidempään, näin se tulee halvemmaksi ja vaihtoarvo pysyy parempana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltaminen ja korjaaminen ennen kuin se aiheuttaa isompia ongelmia ja kertautuu muina vikoina on järkevää jos autolla on tarkoitus ajaa vielä pidempään, näin se tulee halvemmaksi ja vaihtoarvo pysyy parempana.
Autoihin, joihin viittasit ja "joilla ei ole tarkoitus ajaa enää pidempään" ei kannata puuttua edes pitkällä tikulla. Tämä riippumatta siitä, onko keulassa mersun vai Peugeotin merkki. Riesaa ja rahan menoa on tulossa varmasti ja paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801914- 1101871
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91694Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151617R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241472