Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+aloittaja+ei+ymmärrä,+että+€+4.000,-+maksava+auto+ei+ole+uusi!
02.09.2018 12:14
No+niin,+nyt+on+sitten+käynyt+taas+kerran+Tallinnan+Mese-huollossa.
Aika+oli+varattu+klo+10+-+johon+ennättää+ensimmäisellä+aamulautalla
Länsiterminaalista.
Sain+auton+valmiina+jo13:30h.
Auto+pyysi+C-huoltoa.+Huollon+lisäksi+pyysin+vaihtamaan+vaihteistoöljyn,
koska+vaihdettu+edellisen+kerran+lukemalla+75.000.+Nyt+197T.
Pyysin+myös+katsomaan+autoa+päällisin+puolin+alta.+Pohja+kuiva.
Jokainen+päättäköön,+kannattiko+hinnan+vuoksi+vai+muuten,+sillä+se+oli+€+590,-
24.08.2018 11:21
Olen+tässä+kahden+vaiheilla,+päivitänkö+E-dieselmeseni,+km-lukema+197T,++uudempaan+dieseliin+-++esim.+2017+-+vai+ajanko+vanhalla+vielä+200T+lisää?!
Edellistä+vaihtoehtoa+puoltavat+halvemmat+käyttöverot,+huolettomuus+ja+ajan+hermolla+oleminen.
Jälkimmäinen+saa+puoltoääniä+siitä,+että+voi+hyvinkin+olla,+ettei+mitään+suurempaa+laitettavaa+tule+ensimmäisen+lisä+100Tn+aikana+eteen.++Suuttimien+vaihtoa+en+pidä+kalliina,+sen+sijaan+öljyvuotoja+jonkun+akselin+päästä+voi+hyvinkin+tulla,+mutta+osat+ovat+halpoja.+Autoa+on+tosin+usein+purettava+enemmän+korjauskohteeseen+pääsemiseksi.
Koska+öljytikkua+ei+juurikaan+vuoden+aikana+tarvitse+nostaa,+kallistunen+jälkimmäiseen+vaihtoehtoon.
Kyllä+niitä+autoja+myöhemminkin+saa,+eivät+ne+maailmasta+lopu.
20.08.2018 12:56
En+usein+puutu+näihin+valituksiin,+mutta+kenen+mielestä+v.+2011+ensirekisteröity+auto+on+uusi.
Riippuen+ajotavasta,+siis+sananmukaisesti+siitä,+kuinka+paljon+on+jarrutellut,+jarrut+menevät+ns.+vaihtoon+siinä+seitsemän+vuoden+tietämillä,+vaikka+olisi+jarruja+herkistellyt+ja+vaihtanut+jarrunesteetkin+parin+vuoden+välein.
Pelkästään+auton+huoltokirjasta+näkee,+on+auto+alkutaipaleellaan+saanut+minkäänlaista+huolenpitoa,+vai+onko+sillä+kenties+vain+ajettu.
Ostajan+on+itse+osattava+ostaessaan+ottaa+tämä+huomoon+ja+varata+rahaa+näihin+korjauksiin.+Ei+se+automyyjän+vika+ole,+hän+tekee+vain+työtään,+ei+hän+tiedä+kaupan+olevista+autoista+yhtään+mitään.
Sama+asia+pätee+valitettavasti+monen+muunkin+asian+kohdalla.+Ostajan+on+jo+kauan
ollut+pakko+tietää+kaikista+asioista+enemmän+kuin+myyjä.
20.08.2018 11:26
Olen+ollut+mersumies+vasta+kymmenisen+vuotta+ja+autot+ovat+kauttaaltaan+olleet+nuorempia.
Ruosteet,+öljyvuodot,+moottorin+puristuspaineet.
Mitään+noista+ei+myyjä+pysty+takaamaan,+joten+niistä+on+ennen+kauppaa+itse+osattava+yksin+tai+asiantuntijan+kanssa+ottaa+selvää.
Autohan+ei+ole+uusi!
Mieti+myös+käytännön+kulutusta,++renkaiden+hintaa,+varaosien+saatavuutta+huollettavuutta+ellet+itse+osaa.
Kauppakassiksi+taitaa+kuitenkin+olla+liian+kallis,+samalla+hinnalla+saa+nuorempia+autoja,+joiden+ylläpito+on+halvempaa.
09.08.2018 11:34
Vastaan+heti,+kun+näin+tämän.
Olen+aina+-+siis+vuodesta+2013+-+käynyt+Silberissä.+Luepa+kuitenkin+miten+minulla+kävi+viime+vuonna,+aikaisempi+kirjoitus++30.08.2017!
08.08.2018 22:04
Olen+ketjun+aloittaja,++(314)+ja+totean,+että+taas+on+vuosi+kulunut+ja+olen+varannut+elokuun+loppupuolella+Tallinnasta+määräaikaishuollon+W211-09+malliselle+dieselille+nyt+jo+kuudetta+kertaa+peräkkäin.
Km-lukema:+n.+197.000+km,+eli+vajaa++22+Tkm+vuodessa.
Auto+pyytää+C-huoltoa+ja+sen+hinnaksi+ilmoitettiin+sitä+kysyessä+€+230,-+ilman+lisätöitä.
Ensimmäisellä+aamulautalla+olen+korjaamolla+klo+10+pintaan+ja+paluu+on
19:30h+vaikka+aikaisemmallakin+ehkä+ennättää.
Matka+maksaa+kahdelta+autoineen+runsaan+satkun.+Prosentuaalisesti+ehkä
paljon,+mutta+korjaamoajan+voi+käyttää+ulkoiluun,+kävely+keskustaan+kestää
45+min,+vaikka+tosin+bussi+(18)+lähtee+lähes+ovenpielestä.
Raitiovaunukin+lähellä.
Palstalla+on+lisäksi+keskusteltu+polttoaineen+kulutuksesta.+Nollasin+tripin+kun
vaihdoin+kesäpyörät+maaliskuun+lopussa.+Nyt+on+sekalaisessa+ajossa+yli+10Tkm:n+matkalla+kulunut+6,2/100,++johon+siis+sisältyy+kaikki+liikennevaloissa+seisomiset++ja+muu pätkäajo.+Pienempiinkin+osakulutuksiin+pääsee,+mutta+ratkaisevaa+on+mielestäni+käytännön+kulutus.+Kun+talviajon+lisää+Webaston+käyttöineen,+menee+yhteensä+n.+6,5.
Auto+painaa+sentään+1800+kg+ja+alkaa+olla+jo+vanha.
Kerron+myöhemmin,+kuinka+äijän+tällä+kertaa+Tallinnassa+kävi.
04.08.2018 09:26
Minulla+on+vain+hyviä+kokemuksia+Bilteman+vähän+isommista+akuista+-+siis+yli+100Ah.
En+ole+käyttänyt+niitä+autoissa+vaan+aurinkopanelijärjestelmissä,+jossa+jännite
käytännön+syistä+välillä+laskee+aika+alas,+siis+lähelle+12V+kun+auringopaistetta
ei+ole!
Biltemahan+ostelee+suuremipia+eriä+eri+toimittajilta+ja+varmasti+kilpailuttaa+valmistajat+ennen+kaupan+tekoa,+joten+kokemukseni+eivät+ehkä+kauttaaltaan+päde.
26.07.2018 20:57
Ellet+ole+trolli,+niin+oletko+yhtään+miettinyt+mitä+auton+tuominen+Egyptistä+käytännössä+maksaisi?
Israeliin+ei+välttämättä+tarvitse+ajaa,+sillä+Suomeen+on+Alexadriasta+-+ellei+sitten+suoria+laivayhteyksiä+-+niin+ainakin+jonkun+Keski-Euroopan+sataman+kautta+Härmään.
Oletan,+että+olet+ostamassa+käytettyä,+koska+Samaraa+ei+valmistettane+enää+vientiin+edes+Egyptissä.+Lisäksi+siellä+on+vasemmanpuolinen+liikenne,+joten+ratti+on+sitten+oikealla.
Egypti+ei+ole+EU-maa,+joten+maahantuonnissa+Suomeen+peritään+täten+tullia,+alv+ja+autovero+päälle.+Lisäksi+voi+tulla+ongelmia+auton+saamiseksi+ns.+"kilpiin"+Suomessa.
Onko+kaikki+sitten+vaivan+väärtti+on+sitten+eri+asia.+Suomestakin+on+elinkaarensa+lopussa+olevia+autoja+pilvin+pimein.
26.07.2018 20:40
Mistä+johtuu,+ettet+tiedä,+että+C+ja+G+ovat+eri+kirjaimia+ja+että+ne+ääntyvätkin+eri+lailla?
Saatat+sanoa,+että+mitä+välii+-+joo+-++mutta+minä+en+ota+kielivammaisia+töihin!
Suomessa+on+koulutustaso,+jota+tullaan+ihmettelemään+joka+maailman+kolkasta!
Miksi+et+vastaa+tätä+odotusta?
26.07.2018 20:24
Kannattaisi+ottaa+Mersu+koeajoon+vaikkapa+vain+viikonlopuksi!
Siinä+ajassa+saattaa+kyselijälle+jo+valjeta,+miksi+kannattaa+maksaa
vähän+enemmän.
Voi+tosin+olla,+ettei+sinulle+Mersua+viikonlopuksi+anneta.++Soita+äidille!
25.07.2018 18:03
Tavalla+tai+toisella+huonoksi+menneen+penkkimateriaalin+voi+myös+päällystää
mittaan+ommeilluilla+päällisillä.+On+myös+nahkaa+ja+vahvistettuja+kylkiä.
Eräs+tamperelainen+yritys+tekee+niitä.
35.000+km+ajetun+autoni+penkkimateriaali+oli+vaalea,+etten+sanoisi+valkoinen.
Koska+tiesin,+ettei+sellaista+voi+pitää+siistinä,+tilasin+konepestävät+lisäpäälliset.
Kuskin+puoleen+tuli+seitsemän+vuoden+jälkeen+pieni+kuluma,+(+m.l.+190.000),
mutta+yllätys,+yllätys,+ao.+liike+suostui+myymään+minulle+yhden+samanlaisen+selkänojaosan+käytössä+kuluneen+tilalle.
Huomasin+edelleen+asennuksessa,+että+lisäsuojamateriaali+oli+kestänyt+käyttöä,+ollen+päällisten+alla+aivan+puhdas.
Tosi+hyvää+palvelua.
25.07.2018 12:16
Korjaan+nimimerkin+"Greisii"+luulemisia.
Tähän+saakka+Eduskunta+-+ei+Valtioneuvosto+-+on+säätänyt+kaikki+lait+ja+asetukset.
Ilmoittaudu+vaikka+Sinisten+ehdokkaaksi+ensi+keväänä,+niin+saadaan+kaikki+asiat+lopulta+kuntoon.
23.07.2018 12:03
Ensinnäkin,+miksi+105+ei+riitä?
Jos+vaihdat+eturattaan+isompaan,+saattaa+käydä+niin,+ettei+nopeus+ollenkaan
lisäänny.
Miksiköhän+niin?
Siksi,+että+tehoa+on+kuitenkin+niin+vähän,+ettei+moottori++muutetulla+välityksellä+suurimmalla+vaihteella+kuitenkaan+jaksa+nousta+huippukierroksille.
Jo+13+piikkiä+tekee+välityksestä+neljänneksen+harvemman!
10/13=+0,77!
10/12=+0,83
Oletko+ollenkaan+miettinyt,+miten+rakkine+pysähtyy?
Mieti+koko+asiaa+uudelleen.
23.07.2018 11:53
Onko+kukaan+huomannut,+että+esimerkiksi+kaikki+"Daciat"+myydään+Venäjällä+ainoastaan+Renaulteina?
Olisiko+siis+kenelläkään+tietoa,+ovatko+nämä+Venäjän+Daciat+esimerkiksi+niitä+"samoja"++vai+kenties+paremmin+viimesteltyjä+kuin+Daciat?
Venäjälle+kelpaa+vain+kaikkein+paras,+jos+joku+haluaa+tietää!
22.07.2018 21:22
Kysyjä+varmasti+tarkoitti,+että+voiko+autoedun+saada++tilapäisesti,+eli+esim.+vain+kuukaudeksi.
Kyllä+minä+olen+saanut,+mutta+toisin+päin.
Luovuin+aikanaan+autoedusta+vuosilomani+-+4+viikon+ajaksi+-+koska+minulla+oli+pihassa+oma+auto.
Asia+otettiin+huomioon+verotuksessani+siten,+että+autoetua+oli+vain+11+kk.+Riippuu+toki+vähän
firmasta+ja+koosta+sekä+sen+henkilökunnasta,+sillä+onhan+verotuksen+muuttamisestakin+vain
kuukaudeksi+omat+vaivansa.+Palkkahan+vähenee+autoetua+vastaavasti.
Voin+jopa+kertoa+-+koska+rikos+on+jo+vanhentunut+-+että+pyysin+aikanaan+1,3+litran+autoa,+mutta
kun+sitä+ei+ollut+silloin+antaa,+sain+1,6+litrasen+1,3:n+verolla!
Ei+verottaja+jokaisen+auton+perään+jaksa+juosta.
Lisäksi+isomman,+kalliimman+autoedun+voi+välttää,+ilmoittamalla+yhden+vanhan+Tojon+autoetuautokseen
jos+firma+hankkii+kalliimman+siihen+tosikäyttöön.
En+ole+kuullut,+että+joutuisi+kahdesta+autosta+verolle,+mutta+korjatkaa,+jos+olen+väärässä!
18.06.2018 21:20
Vaikka+vanha+ketju,+mutta+kun+nyt+kysytään,+niin+arvelen,+että+ikää+täytyy+ainakin+olla+tarpeeksi.
Epäilen+kyllä,+että+minulla+on+silloin+ollut+puku.+Olin+36v,+niin+sain+Mazda+626+viikonlopuksi+vain
jättämällä+omani+autoliikkeen+pihaan.
Syytä+en+sen+ihmeemmin+tiedä.+Palautin+auton+maanantaina,+kauppoja+ei+tosin+tullut,+liekö
ollut+hinta+-+en+muista,+koska+siitä+on+aika+kauan.
18.06.2018 20:31
W211+Facelift+2007-09+on+tavallisilla jousilla.
Ulkoisesti+aika+samannäköinen+kuin+vanhemmat,+mutta+peruutusvalo
on+yhtenäinen+näissä+uudemmissa.
18.06.2018 20:18
Niin,+mutta+autossahan+on+muitakin+osia+kuin+moottori!
Harvoin+moottorit+rikkoutuvat,+kysymys+on+enemmän+moottorin+apulaitteista.
Kysymys+on+vielä+suunnittelukustannuksista.
Jos+joku+tarjoaa+sopivankokoista+ja+-hintaista+moottoria,+kannattaa+se+ottaa+sen
sijaan,+että+suunnittelee+itse+kokonaan+oman.
Tavalliselle+autoilijalle+on+hölkkäsen+sama+kenen+valmistama+moottori+autossa+on!
Esimerkkinä+vaikka+Toyota+Hi-Ace,+joka+ei+ruvennut+suunnittelemaan+uutta+dieseliä
jonka+päästöt+olisivat+olleet+alhaisemmat,+vaan+tyytyi+sopimusvalmistuttamaan+pa-
kettiautonsa+Euroopassa+-+luultavimmin+Ranskassa.
14.06.2018 16:52
Harvoin+akut+huonoja.
Epäilen+tässä,+että+autosi+laturissa+on+tai+on+ollut+vikaa+tai+sitten+talvella
kovin+lyhyitä+ajoja,+joten+akku+on+pitkään+tai+koko+ajan+ollut+vajaana.
14.06.2018 16:36
75 / 80