Ihmetyttää joidenkin vilkun tapa käyttää vilkkua

Anonyymi

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Totta tuo. Itse ainakin osaan vilkuttaa, liikenneympyräänkin tullessani aina vilkku vasemmalle.

    • Anonyymi

      Vilkun käyttö on aivan turhaa. Kyllä sen muut sitten huomaa minne olen kääntynyt, ei sen kertomiseen mitään vilkkuja tarvita. Vilkun käyttö vain hidastaa etenemistäni, olenhan uraohjus ja pikkasen parempi kuski muutenkin, autostani puhumattakaan.

      - Mersun Mies -

      • Anonyymi

        Sarkasmi on taitolaji. Jotkut osaavat ja toiset eivät. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmi on taitolaji. Jotkut osaavat ja toiset eivät. Ei jatkoon.

        Ja kaikki eivät ymmärrä. Vai mitä?


    • Anonyymi

      "35 §
      Suuntamerkki

      Ajoneuvon kuljettajan, joka aikoo lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksessä tai tiellä taikka vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa, on muiden varoittamiseksi annettava merkki suunnanosoittimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla.

      Merkki on annettava hyvissä ajoin ennen aiottua toimenpidettä, ja sen on oltava hyvin näkyvä ja ymmärrettävä. Merkinanto ei vapauta kuljettajaa velvollisuudesta varmistua siitä, ettei aiottu toimenpide aiheuta vaaraa tai tarpeetonta estettä."

      Tuossa pykälässä on tarvittava informaatio. Jotkut vaan ovat niin tyhmiä tai asennevammaisia, etteivät noudata lakia.

    • Odotan usein kolmion takana turhaan, kun luulen että väistettävä ajoneuvo
      ajaa suoraan, koska ei näytä vilkkua.
      Kas, se kääntyykin!
      No minulla ei ole kiire, koska olen työni tehnyt, mutta vilkun käyttämättä jättäminen hidastaa muuta liikennettä.

      • Tiedän yhden risteyksen, jossa kaksi kaistaa menee suoraan ja lisäksi vasemmanpuoleiselta pääsee vasemmalle ja oikeanpuoleiselta oikealle. Mutta yleensä oikeaa kaistaa ei ajeta suoraan...

        Siinä aina välillä kolisee, kun joku olettaa sen oikealla ajavan kääntyvän... Vilkkua ei toki näytä, mutta harva muutenkaan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tiedän yhden risteyksen, jossa kaksi kaistaa menee suoraan ja lisäksi vasemmanpuoleiselta pääsee vasemmalle ja oikeanpuoleiselta oikealle. Mutta yleensä oikeaa kaistaa ei ajeta suoraan...

        Siinä aina välillä kolisee, kun joku olettaa sen oikealla ajavan kääntyvän... Vilkkua ei toki näytä, mutta harva muutenkaan.

        Mutta jos oikeanpuoleiselta kääntyy oikealle, niin silloinhan menee myös suoraan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      304
      9888
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      68
      2241
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2044
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1766
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1348
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1246
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe