Vapaa kuvaus

Aloituksia

70

Kommenttia

238

1. Kyllä+minä+ainakin+jouduin+opettelemaan+ja+opettelemaan+oikein+lujasti.Tiedän,+että+Pattayalla+on+ukkoja,+jotka+ei+puhu+juuri+sanaakaan+englantia,Yritän+nytkin,+hakea+aina+uusia+sanoja,+joita+en+ymmärrä+netistä+ja+käytän+Tranleitteria,,,+Ja+haen+sanoja..+miten+haette+seuraa+jos+ja+viihdettä++tietokoneelle,+jos+ette+osaa+mitään+?
  2. Minulla+jäi+nyt+pois+se+kielitaito+keskustelu+kokonaan.Niin,+minulla+itselläni+oli+myös+heikko+kielitaito+ja+kyllä+minulle+naurettiinja+ivailtiin+ja+vaikka+mitä.+Mutta+kun+en+periksi+antanut+ja+yritin+ja+yritin,niin+kyllä+siitä+nyt+sitten+on+tulut+jotenkin+ymmärrettävää.+Minä+oikeastaan+matkustin+juuri+sen+vuoksi+paljon+eurooppaan+ja+kävinja+jäin+yöksi+Tallinnaan+ja+Latviaan+ja+yritän+ja+yritän..+Niin+kyllä+sitä+sitten+on+oppinut.+Yksin+olen+tosiaankin+viettänyt+Thaimaassa+kuukausiaja+matkustellut+Thaimaahan+ja+kiinaan+ja+Vietnamiin..+Ihan+yksin+ja+olen+ollut+Venäjällä+yksin+ja+monessa+paikassa+yksin.++Opettelln+juuri+sitä,+että+minä+pärjään+ja+minä+osaan.+Olen+availlut+pankkitilejä,+hakenut+viisumeita+ja+hakenut+ajokorttia+ulkomailta+ja+kyllä+ne+on+kaikki+onnistuneet.+Minä+tiedän,+että+minä+opin,+kun+minä+yritän+ja+haen+sanoja+ja+minä+muistanyllättäen+sitten+niitä+sanoja+ja+siitä+se,+niin+kuin+lähteee+rullaamaan.+Opetellaan+ensin+substantiivit+ja+verbit+ja+adjektiivi...+Niin++siitä+se+lähtee.+En+minä+tarkoita,+etten+saisi+seuraa.+Minulla+on+kyllä+lapsia+ja+muuta.+Seuraa+saa+baarista+ihan+riittämiin+ja+kerran+yksi+nainen+tuli+perässä+kiinaanja+Tahimaahan.++Että+kyllä+seuraa+saa.+Oikeastaan+minä+tahdon+olla+välilläyksin.++Minä+en+taas+käsitä+sitä+mikä+tarve+jollakin+on+olla+jotakin,+kuten+nationalisti+tai+pitää+sanoa,+että+olen+suomalainen+tai+muuta+vastaavaa.+Mihin+sitä+niin+kuin+käytännössä+tarvitaan,+muuhun+kuin+psyykkiseen+olemukseen+?Mutta+siitä+kielitaidosta,+niin+älkää+antako+periksi...+ottakaa+Cd+tai+joku+kurssi+netissä+ja+aloittakaa+vaikka+alusta+ja+katsotaan,+kuinka+se+kehittyy.Pattaya+on+helppo+ihan+suomella+ja+sitä+ei++edes+kannata+pelätä.+++Eikä+muutenkaan+kannata+pelätä+ihmisiä.+Niitä+on+kaikkialla+ja+monet+on+todella+paljon+ystävällisempiä,+kuin+suomessa.
  3. Pankkitili+tietenkin...+Ei+tarvi+tyynyn+alla+pitää+rahoja.++Kaikkein+huvittavintaon+pitää+rahoja+suomessa+ja+nostaa+visalla...+joopa+joo.++Pankkiiirrolla+saatparhaan+kurssin,+kestää+2+-4+päivää...++Mutta+hyvä+kurssi+jos+saat+vaikka+eläkettä.+Mr.+Fatman+on+aika+hyvä+kertomaan+asioita+ja+taitaa+siellä+suomessa+ne+vähemmän+viisaata+ja+fiksut+ihmetellä+Fatmaniä...+Asuuko+se+tosiaan+Thaimaassa+...+Joo+sillä+on+rahaa.