Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oenethera
profiilit
oenethera
oenethera
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juuri+näinä+viikkoina,+kun+päivä+on+alkanut+lyhenemään+ja+auringonvaloa+ei+ole+jokaisena+päivänä,+on+vanhimmat+lehdet+alkaneet+muuttua+keltaisiksi.+Täytyy+sanoa,+että+koskaan+ei+mikään+kukka+ole+viehättänyt+minua+sisäkasveissa+kuin+tämä.++Kerta+toisensa+jälkeen+olen+pysähtynyt+sen+lähelle+ja+koskettanut+ja+katsellut+sen+reagointia,+lehtien+suppuun+sulkeutumista+sekä+myös+varren+taittumista+rungosta.+Pohtinut+miten+paljon+kasvi+käyttääkään+energiaa+noihin+toimintoihin;++se+on+tuntunut+hyvin+persoonalliselta+ja+onhan+se+elävä+organismi.
20.08.2018 20:23
Aloittajan+teksti+kyllä+vaikuttaa+juuri+päinvastoin+kuin+hän+toivoo.+Näin+ulkopaikkakuntalaisena+ihmettelen+kokkolalaisen+suvaitsemattomuutta.+Hänellä+on+oikeus+omaan+vakaumukseensa+ja+sama+oikeus+kuuluu+olla+toisellakin+ihmisellä.
14.06.2018 20:00
Makriina-+on+juuri+noin+kuin+kirjoitit.++Ja+rohkaisevaa+kuulla,+miten+suvussanne+pantiin+piste+kaunalle+ja+aloitettiin+ikäänkuin+puhtaalta+pöydältä.+Omalla+kohdallani+suvussani+koen+niin,+että+minun+avoimmuuteni+on+vain+sulkenut+muiden+suut+mykkyyteen+ja+pelkoon.+Minua+kaihdetaan+,+herättänen+nin+paljon+pelkoa+ja+epävarmuutta+koska+edustan+uutta+ja+mahdotonta+puhumiskulttuuria.++Tulee+mieleen+se+vanha+vertaus+tuulimyllyjä+vastaan+taistelemisesta,+miten+turhaa+se+on.+Sellaiseksi+koen+roolini+nyt.++Mutta+sitten+ajattelen,+että+omalla+kohdallani+olen+yrittänyt+korjata++tilannetta,++olen+vastuussa+vain+itsestäni+,+kun+ketään+ei+voi+pakottaa+mihinkään+mihin+ei+ole+valmis.++En+voi+kantaa+toisten+tunteita+jne.++Jos+polkuni+on+vaeltaa+näin+ilman+suvun+yhteisöllisyyttä,++niin+parempi+yksin+kuin+valheellisessa+hyssyttelyssä+ja+puhumattomuudessa+porukan+keskellä.
10.02.2018 15:25
Tartun+vain+tuohon+sukuriita+ongelmaan.+Joskus+vain+käy+niin,+että+vilpittömästi+yrittää+auttaa+ja+lopputulos+onkin+sekasotku+ja+katkenneet+välit.++Live+elämässäni+samoin.++Eihän+koskaan+voi+unohtaa,++mutta+pakko+on+vain+oppia+asian+kanssa+elämään+ja+jatkaa+elämää.++Aika+tekee+onneksi+tehtävänsä+ja+pahimmat+kaunat+ohenee,++kun+uusia+tapahtumakerroksia+tulee+entisten+päälle.+Ihannehan+olisi+tuo+oikaisu+heti,++mutta+jos+vastapuoli+ei+halua+on+tilanne+kinkkinen.++Ja+siten+tapahtuu+vääristyminen++ja+haitallisten+tulkintojen+vahvistuminen.+Tällä+hetkellä+ajattelen+niin,+että+meidän+ja+seuraavakin+sukupolvi+kantaa+puhumattomuuden+taakkaa+sotarasitteena.++Kun+sodan+jälkeen+piti+painautua+vain+työhön+ja+selviytymiseen,++ei+puhuttu+sodan+traumasta.++Lapset+oppivat+++työn+ja+avoimmuus+jäi+suoritusten+alle.++Jatkamme+samaa+puhumattomuuden+kulttuuria++omissa+vaikeissa+asioissamme.++Puhumisen+ja+asioiden+avaamisen+malli+on+niin+vieras,+ettei+"ikimaailmassa"+minunkaan+suvussani+kokoonnuttaisi+puhumaan+avoimesti+ja+sopien.+Jokainen+vain+vaikenee+ja+puskee+elämäänsä+eteenpäin.++Vaikka+jakamisessa+juuri+olisi+yhteisöllinen+voimaannuttava+arvo.+Mutta+miksi+vaikeneva+haluaa+rangaista+itseään+yhteyden+kieltämisellä+ja+samalla+rangaista+myös+muita.++Siinä+on+kiveä+kengässä+ja+leivässä+ottajalla+ja+antajalla.
07.01.2018 20:17
Hyvä+kirjoitus+ja+yhteenveto+;+kiitos+siitä!
04.01.2018 10:23
1 / 1