Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Siirtolapuutarha
profiilit
Siirtolapuutarha
Siirtolapuutarha
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
2155
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Enkös+minä+jo+tuossa+ylempänä+asian+tuonut+julki.
28.08.2019 20:08
Olen+sen+ihan+julkisesti+täällä+ilmoittanut+ja+joku+ano+minulta+päivällä+tivasi,+että+pitää+kertoa+oma+mielipide.+Ei+vaikuttanut+ateistille.
28.08.2019 20:00
Nooh,+minä+olen+sitä+mieltä,+että+lähinnä+nyt+odotellaan,+miten+asia+etenee+vai+eteneekö+tästä+mihinkään.
28.08.2019 19:39
Ei+meidän+tarvitse+riehua+mistään.+Keskustella+toki+voidaan.
28.08.2019 19:08
Mutta+Päivi+kirjoitti+vain+suhteista,+eikä+eritellyt+niitä.
28.08.2019 19:01
Jäin+kyllä+miettimään+sitäkin,+että+Räsäsellä+on+mielenkiintoinen+sanavalinta...suhteet.+Nyt+hän+näkee+jo+seksiä+kaikkialla.+Suhteita+on+monenlaisia+ja+vain+joissakin+suhteissa+on+seksiä.+Minulla+on+esim.+varsin+paljon+kaverisuhteita,+eikä+niihin+kuulu+minkään+sortin+erotiikkaa+tai+seksiä.+Onko+minulla+siis+kavereihini+avioliiton+ulkopuolinen+suhde...+iiikkk.
28.08.2019 18:51
Voisiko+kuitenkin+twitter-viestissä+olla+kyse+samasta+ajatuksesta,+joka+ilmenee+hänen+arkkipiispalle+lähettämästään+avoimesta+kirjeestä.+Hän+kirjoittaa+siinä+näin:"Pride-tapahtuman+aatteellisena+tavoitteena+on+ylpeys+sellaisista+suhteista,+joita+Raamatussa+johdonmukaisesti+kuvataan+Jumalan+tahdon+vastaisiksi.+Homoseksuaaliset+suhteet,+samoin+kuin+muutkin+avioliiton+ulkopuoliset+suhteet+kuvataan+Raamatussa+synniksi+ja+häpeäksi."
28.08.2019 18:26
Käsittääkseni+kirkko+ei+ole+tässä+tapauksessa+osallinen+meneillään+olevaan+esitutkintaan.
28.08.2019 14:20
Tulin+kommentoimaan,+että+saako+kirkkoa+arvostella+ja+vastasi,+että+saa.+Lisäsin+myös+sen+ettei+Räsästä+viestiä+koskeva+esitutkinta+koske+sitä,+että+hän+arvosteli+kirkkoa,+vaan+nimikkeenä+on+kiihoitus+kansanryhmää+vastaan.
Se+nyt+on+aivan+sama,+mitä+mieltä+sinä+tai+minä+olen+asiasta.+Tätä+ei+ratkaista+tällä+palstalla+ja+muissakaan+torikokouksissa.+Siihen+on+ihan+omat+järjestelmänsä.
Olisi+R+voinut+laittaa+jotain+sen+tyylistä,+että+hänestä+kirkko+ei+ole+oppiensa+mukainen,+kun+on+Priden2019+yhteistyökumppani.+Esim.+sana+häpeä+ei+ollut+kovin+fiksu+valinta.+Toisaalta+Pride+ei+ole+vain+homoseksuaalien+kulttuuri-+ja+ihmisoikeustapahtuma.+Kuten+olen+kysynyt,+niin+eikö+mielestäsi+kirkko+saa+osoittaa+tukeansa+vaikkapa+intersukupuolisille?
28.08.2019 14:11
Tuskin+kaikki+heteroseksuaalisetkaan.
Niin+heteroseksuaalinen+parisuhde+kuin+homoseksuaalinenkin+parisuhde+sisältää+suurimmaksi+osaksi+muuta+kuin+seksiä.
28.08.2019 13:59
Ehkä+se+on+niin,+että+tänä+päivänä+ymmärrämme+homoseksuaalisuuteen+ja+sen+toteuttamiseen+kuuluvan+paljon+muutakin+kuin+pelkkää+seksiä.
28.08.2019 13:38
Turhaa+me+sitä+mietimme.+Sitä+varten+meillä+on+tahot,+jotka+tutkivat+ja+määrittelevät+asian.
Mielipiteeni+kirjoituksesta+on+se,+että+Räsänen+olisi+voinut+tuoda+mielipiteensä+diplomaattisemminkin+esille.
28.08.2019 13:35
Ihan+sen+varassa+tässä+kaikki+ollaan,+että+mitä+media+ja+poliisi+on+asiasta+tiedottanut.
Ilmoittajan+mukaan+viesti+on+vähemmistöihin+kohdistuva+suvaitsemattomuuden+ilmaus.(IS+23.8.2019).+Tämä+on+ilmeisesti+se+rikosilmoitus.
Ymmärtääkseni+esitutkinnassa+Räsäsen+osalta+selvitetään,+onko+häntä+syytä+epäillä+kiihottamisesta+kansanryhmää+vastaan.+Esitutkinnan+aloittamisesta+päättää+tutkinnanjohtaja,+mutta+hän+neuvotteli+poliitikkojen+tapauksista+syyttäjän+kanssa,+ennen+kuin+teki+päätöksen+esitutkinnan+aloittamisesta.+Ratkaisevassa+palaverissa+oli+Hätösen+mukaan+paikalla+kolme+syyttäjää+ja+kaksi+tutkinnanjohtajaa+hän+itse+mukaan+lukien.+Luultavasti+on+kaikkien,+myös+Räsäsen+etu,+että+selvitetään+se,+että+onko+häntä+syytä+epäillä+vai+ei+kyseisestä+asiasta.
Edelleen+olisi+mielenkiintoista+keskustella+siitä,+että+onko+Räsäsen+mielestä+niin,+että+intersukupuolisia+tukiessaan+kirkko+menee+synnin+puolelle?
28.08.2019 10:14
Kuten+kirjoitin,+niin+käsittääkseni+se+ei+ollut+syynä+siihen,+että+asiasta+tehtiin+rikosilmoitus,+se+kirjattiin+ja+asiasta+poliisi+aloitti+esitutkinnan.+Miten+asia+etenee,+onkin+sitten+ihan+eri+asia.
Jäin+miettimään,+että+onko+kirkolla+jokin+yhtenäinen+suhtautuminen+asiaan?+Ymmärtääkseni+tässä+tapauksessa+on+erilaisia+kantoja.+Joka+tappauksessa++kirkon+jäsenenä+saa+olla+seksuaali-+ja+sukupuolivähemmistöihin+kuuluvat+ja+he+saavat+osallistua+seurakuntaelämään,+Näiden+vähemmistöjen+edustajia+on+kirkon+työntekijöinä.+Samaa+sukupuolta+solmineille+voidaan+järjestää+avioliiton+
rukous+-tilaisuus.+Kirkossa+on+sateenkaaritoimintaa.+Eli+miksi+Pride2019+olisi+jotenkin+erityisesti+tähän+muuhun+verrattuna+omien+oppiensa+vastaista.+Luomahan+jo+vastasi+Räsäselle,+että+kyse+on+erilaisista+Raamatun+tulkinnoista.
Jo+aiemmin+kyselin+jossain+viestiketjussa+sitä,+että+kun+Helsinki+Pride+on+siis+seksuaali-+ja+sukupuolivähemmistöjen+kulttuuri-+ja+ihmisoikeustapahtuma+ja+näihin+vähemmistöihin+kuuluvat+myös+intersukupuoliset,+niin+mitä+kirkon+omien+oppiensa+vastaista+on+tukea+heitä?
28.08.2019 08:49
Katselin+juuri+Helsingin++Pride2019+kuvia.+Eipä+siellä+puolialastomia+näkynyt.
27.08.2019 12:10
Niinpä.+Mikähän+siinä+on,+että+niiden+syntien+esiin+tuominen+on+niin+kovasti+kiinnostavampaa,+joihin+ei+itse+todennäköisesti+sorru,+kuin+niiden+käsitteleminen,+joita+itsekin+teemme.
27.08.2019 11:54
Antamasi+infon+perusteella+Räsäsen+viesti+muuttuu+entistä+"mielenkiintoisemmaksi"
27.08.2019 11:32
"#kirkko+on+ilmoittanut+olevansa+#seta+n+#Pride2019+virallinen+partneri.+Miten+kirkon+oppiperusta,+#raamattu+sopii+yhteen+sen+kanssa,+että+häpeä+ja+synti+nostetaan+ylpeyden+aiheeksi?"
Hmm..+tämäpä+on+Räsäseltä+mielenkiintoinen+viesti.+Mikä+Pride2019+on?+Pride+on+seksuaali-+ja+sukupuolivähemmistöjen+kulttuuri-+ja+ihmisoikeustapahtuma.+Sukupuolivähemmistöihin+kuuluvat+esim.+intersukupuoliset.+Räsäsen+mielestä+intersukupuolisuus+on+häpeä+ja+synti?
27.08.2019 11:09
Kyse+on+varmaankin+myös+siitä,+että+ihmiset+eivät+halua+enää+sitoutua+uskonnollisiin+yhteisöihin.
Minusta+on+aina+mielenkiintoista+pohdiskella+asiaa+myös+siitä+tulokulmasta,+että+aikoinaan+ei+voinut+olla+kuulumatta+kirkkoon.+Oikeastaan+sinua+ei+ollut+olemassa,+jos+et+kuulunut.+Kirkko+hoiti+asioita,+jotka+nyt+ovat+yhteiskunnan+järjestämiä.+Toisaalta+kirkko+toimi+virallisena+tiedotusvälineenä,+jp:ssä+tavattiin+tuttuja,+katsasteltiin+tulevia+puolisoita,+siellä+koettiin+taide-elämyksiä,+vain+kirkko+suoritti+avioliittoon+vihkimisiä+yms.+
Nyt+me+löydämme+näitä+asioita+muualtakin+ja+lisäksi+sosiaalinen+paine+kirkkoon+kuulumiselle+on+kadonnut.
27.08.2019 10:07
Nooh,+tämähän+nyt+on+esitutkinnassa.+Meistä+kukaan+ei+voi+sanoa+vielä+eitä+tai+joota.+Odotellaan+tilanteen+kehittymistä.
26.08.2019 18:26
49 / 108