Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

19

  1. Viestisi+on+todella+sekava+ja+epäselvä,+mutta+sanottakoon,+että+Rooman+valtakunnan+asettaman+maaherra+Pilatuksen+toimesta+Jeesusta+ei+tuomittu+kuolemaan+sapatin+rikkomisesta+vaan+sen+vuoksi,+että+hän+oli+syyllinen+maanpetokseen,+koska+väitti+olevansa+"kuningas"+ja+Rooman+lain+mukaan+vain+keisari+oli+Israelin+kansan+kuningas+ja+Herodeksen+jälkeläiset+palvelivat+Roomaa+sen+valtakunnan+alamaisina+(neljännysruhtinaina),+joten+väitteesi+on+perätön.
  2. Matteuksen+evankelumi:+18:15+Mutta+jos+veljesi+rikkoo+sinua+vastaan,+niin+mene+ja+nuhtele+häntä+kahdenkesken;+jos+hän+sinua+kuulee,+niin+olet+voittanut+veljesi.18:16+Mutta+jos+hän+ei+sinua+kuule,+niin+ota+vielä+yksi+tai+kaksi+kanssasi,+'että+jokainen+asia+vahvistettaisiin+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla.'18:17+Mutta+jos+hän+ei+kuule+heitä,+niin+ilmoita+seurakunnalle.+Mutta+jos+hän+ei+seurakuntaakaan+kuule,+niin+olkoon+hän+sinulle,+niinkuin+olisi+pakana+ja+publikaani.18:18+Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki,+minkä+te+sidotte+maan+päällä,+on+oleva+sidottu+taivaassa,+ja+kaikki,+minkä+te+päästätte+maan+päällä,+on+oleva+päästetty+taivaassa.1.Timoteuksen+kirje:5:1+Älä+nuhtele+kovasti+vanhaa+miestä,+vaan+neuvo+niinkuin+isää,+nuorempia+niinkuin+veljiä,5:2+vanhoja+naisia+niinkuin+äitejä,+nuorempia+niinkuin+sisaria,+kaikessa+puhtaudessa....5:20+Syntiä+tekeviä+nuhtele+kaikkien+kuullen,+että+muutkin+pelkäisivät.+2.Timoteuksen+kirje:4:1+Minä+vannotan+sinua+Jumalan+ja+Kristuksen+Jeesuksen+edessä,+joka+on+tuomitseva+eläviä+ja+kuolleita,+sekä+hänen+ilmestymisensä+että+hänen+valtakuntansa+kautta:4:2+saarnaa+sanaa,+astu+esiin+sopivalla+ja+sopimattomalla+ajalla,+nuhtele,+varoita,+kehoita,+kaikella+pitkämielisyydellä+ja+opetuksella.1.Johanneksen+kirje:5:16+Jos+joku+näkee+veljensä+tekevän+syntiä,+joka+ei+ole+kuolemaksi,+niin+rukoilkoon,+ja+hän+on+antava+hänelle+elämän,+niille+nimittäin,+jotka+eivät+tee+syntiä+kuolemaksi.+On+syntiä,+joka+on+kuolemaksi;+siitä+minä+en+sano,+että+olisi+rukoiltava.5:17+Kaikki+vääryys+on+syntiä.+Ja+on+syntiä,+joka+ei+ole+kuolemaksi.+Mitä+jos+lukisit+Raamattua+ja+eläisit+sen+kirjoitukset+todeksi+sen+sijaan,+että+puutut+asioihin,+joista+et+paljon+mitää+tiedä?
  3. Jeesus+Kristus+jätti+meille+Sanansa+ja+käskynsä,+joidan+meidän+tulee+noudattaa,+jos+mielimme+pelastua.+Tämä+on+sanottu+niin+monessa+eri+Raamatun+kohdassa,+että+tiedä+jaksanko+kovin+monia+edes+lainata,+mutta+jos+nyt+muutamia+näin+alkuun:+5.Mooseksen+kirja:18:15+Sinun+keskuudestasi,+veljiesi+joukosta,+Herra,+sinun+Jumalasi,+herättää+sinulle+profeetan,+minun+kaltaiseni;+häntä+kuulkaa.18:16+On+tapahtuva+aivan+niin,+kuin+sinä+Herralta,+sinun+Jumalaltasi,+anoit+Hoorebilla,+silloin+kun+seurakunta+oli+koolla+ja+sanoit:+'Älköön+minun+enää+suotako+kuulla+Herran,+minun+Jumalani,+ääntä+älköönkä+nähdä+tätä+suurta+tulta,+etten+kuolisi.'18:17+Ja+Herra+sanoi+minulle:+'Mitä+he+ovat+puhuneet,+on+oikein+puhuttu.18:18+Profeetan+minä+olen+herättävä+heille+heidän+veljiensä+keskuudesta,+sinun+kaltaisesi,+ja+minä+panen+sanani+hänen+suuhunsa,+ja+hän+puhuu+heille+kaikki,+mitä+minä+käsken+hänen+puhua.Apostolien+teot:3:19+Tehkää+siis+parannus+ja+kääntykää,+että+teidän+syntinne+pyyhittäisiin+pois,3:20+että+virvoituksen+ajat+tulisivat+Herran+kasvoista+ja+hän+lähettäisi+hänet,+joka+on+teille+edeltämäärätty,+Kristuksen+Jeesuksen.3:21+Taivaan+piti+omistaman+hänet+niihin+aikoihin+asti,+jolloin+kaikki+jälleen+kohdallensa+asetetaan,+mistä+Jumala+on+ikiajoista+saakka+puhunut+pyhäin+profeettainsa+suun+kautta.3:22+Sillä+Mooses+on+sanonut:+'Profeetan,+minun+kaltaiseni,+Herra+Jumala+on+teille+herättävä+veljienne+joukosta;+häntä+kuulkaa+kaikessa,+mitä+hän+teille+puhuu.3:23+Ja+on+tapahtuva,+että+jokainen,+joka+ei+sitä+profeettaa+kuule,+hävitetään+kansasta.'3:24+Ja+kaikki+profeetat+Samuelista+alkaen+ja+kaikki+järjestään,+jotka+puhuneet+ovat,+ovat+myös+ennustaneet+näitä+päiviä.3:25+Te+olette+profeettain+ja+sen+liiton+lapsia,+jonka+Jumala+teki+meidän+isiemme+kanssa+sanoen+Aabrahamille:+'Ja+sinun+siemenessäsi+tulevat+siunatuiksi+kaikki+maan+sukukunnat.'3:26+Teille+ensiksi+Jumala+on+herättänyt+Poikansa+ja+lähettänyt+hänet+siunaamaan+teitä,+kun+käännytte+itsekukin+pois+pahuudestanne."Matteuksen+evankeliumi:7:21+Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.7:22+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'7:23+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+laittomuuden+tekijät.'Johanneksen+evankeliumi:14:20+Sinä+päivänä+te+ymmärrätte,+että+minä+olen+Isässäni,+ja+että+te+olette+minussa+ja+minä+teissä.14:21+Jolla+on+minun+käskyni+ja+joka+ne+pitää,+hän+on+se,+joka+minua+rakastaa;+mutta+joka+minua+rakastaa,+häntä+minun+Isäni+rakastaa,+ja+minä+rakastan+häntä+ja+ilmoitan+itseni+hänelle."14:22+Juudas,+ei+se+Iskariot,+sanoi+hänelle:+"Herra,+mistä+syystä+sinä+aiot+ilmoittaa+itsesi+meille+etkä+maailmalle?"14:23+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Jos+joku+rakastaa+minua,+niin+hän+pitää+minun+sanani,+ja+minun+Isäni+rakastaa+häntä,+ja+me+tulemme+hänen+tykönsä+ja+jäämme+hänen+tykönsä+asumaan.14:24+Joka+ei+minua+rakasta,+se+ei+pidä+minun+sanojani;+ja+se+sana,+jonka+te+kuulette,+ei+ole+minun,+vaan+Isän,+joka+on+minut+lähettänyt.1.Johanneksen+kirje:2:15+Älkää+rakastako+maailmaa+älkääkä+sitä,+mikä+maailmassa+on.+Jos+joku+maailmaa+rakastaa,+niin+Isän+rakkaus+ei+ole+hänessä.2:16+Sillä+kaikki,+mikä+maailmassa+on,+lihan+himo,+silmäin+pyyntö+ja+elämän+korskeus,+se+ei+ole+Isästä,+vaan+maailmasta.2:17+Ja+maailma+katoaa+ja+sen+himo;+mutta+joka+tekee+Jumalan+tahdon,+se+pysyy+iankaikkisesti.Mistä+olet+saanut+päähäsi+sen,+että+joku+sellainen+voisi+pelastua,+joka+ei+tee+meidän+taivaallisen+Isämme+tahtoa+tai+ei+noudata+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+käskyjä+ja+sanoja?+Mikään+tästä+ei+ole+Jumalan+armoa+vastaan+vaan+kaikki+on+sen+puolesta.+Synnissä+eläminen+ja+synnin+tekeminen+on+sen+sijaan+Jumalan+armoa+vastaan.,+koska+on+kirjoitettu:Tiituksen+kirje:2:11+Sillä+Jumalan+armo+on+ilmestynyt+pelastukseksi+kaikille+ihmisille2:12+ja+kasvattaa+meitä,+että+me,+hyljäten+jumalattomuuden+ja+maailmalliset+himot,+eläisimme+siveästi+ja+vanhurskaasti+ja+jumalisesti+nykyisessä+maailmanajassa,2:13+odottaessamme+autuaallisen+toivon+täyttymistä+ja+suuren+Jumalan+ja+Vapahtajamme+Kristuksen+Jeesuksen+kirkkauden+ilmestymistä,2:14+hänen,+joka+antoi+itsensä+meidän+edestämme+lunastaakseen+meidät+kaikesta+laittomuudesta+ja+puhdistaakseen+itselleen+omaisuudeksi+kansan,+joka+hyviä+tekoja+ahkeroitsee.