Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
MichelarkangeIo
profiilit
MichelarkangeIo
MichelarkangeIo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
56
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jahas.+Oletko+sattumoisin+nimimerkki+poieemikko?+Miksi+kirjoitat+eri+nikillä,+jos+olet+hän?+Jatka+toki+nimimerkin+poieemikko+käyttämistä.+Saat+meiltä+ateisteilta+siihen+täyden+tuen.+Kannustamme+sinua+siihen,+joten+jatka+ihmeessä.+Muuten+voi+käydä+niin+huonosti,+että+ateismin+ilosanoman+levittäminen+kokee+takapakkia,+mitä+emme+tahtoisi+nähdä.+Uskovaisen+nikin+varastaminen+edistää+ateismin+leviämistä,+joten+jatka+toki+samalla+tiellä,+jonka+olet+valinnut.+Älä+ainakaan+häpeä+sitä,+että+olet+varastanut+toisen+nikin.+Siihen+ei+ole+mitään+syytä,+sillä+se+on+ateistien+yleisesti+hyväksymä+ja+suosittelma+tapa.+Yksikään+ateisti+ei+sinua+sen+vuoksi+nuhtele+tai+moiti.+Voit+olla+varma+tästä+asiasta,+sillä+se+on+tieteellisesti+todistettu+fakta+ja+ikuinen+totuus,+joka+ei+muutu.
20.10.2018 12:54
Olen+sitä+mieltä,+että+kyseisen+nikin+takana+oleva+henkilö+ei+ole+nedda+ja+koska+olen+ateisti,+niin+minun+sanani+on+niin+luotettava,+että+sitä+ei+tarvitse+lainkaan+epäillä.+On+täysin+mahdotonta,+että+ateisti+valehtelisi+tai+vääristäisi+totuutta+tulkitsemalla+tarkoituksellisesti+väärin+esimerkiksi+tilastoja+tai+tieteellisen+tutkimuksen+tuloksia+tai+havaintoja.+Ateisti+ei+voi+valehdella.+Se+on+tieteellisesti+todistettu+fakta,+joten+arvioni+kyseisestä+henkilöstä+on+sataprosenttisen+varmasti+oikeaan+osunut+eikä+siihen+tarvita+ns.+sisäpiirin+tietoa.
20.10.2018 12:47
Arvoisa+sejase
Kirahvin+4m+pituinen+kurkunpäänhermo+ei+ole+suunnitelman+tulos.+Se+on+evoluution+tulos.+Sen+ei+olisi+pitänyt+yleistyä+populaatiossa+ellei+siitä+olisi+hyötyä+lajille.+Siitä+on+siten+täytynyt+olla+hyötyä+lajille,+mistä+syystä+kirahvi+on+kelpoinen+laji+jatkamaan+sukuaan+ja+viemään+evoluutiota+eteenpäin.+Ehkäpä+kirahvista+tulee+jonakin+päivänä+villi+meressä+elävä+petoeläin?+Kukapa+sen+voisi+etukäteen+tietää?
Kirhavissa+on+lähestulkoon+lukematon+määrä+nerokkaita+biologisia+rakenteita,+jotka+todistavat+älykkäästä+suunnitelmasta+tai+sitten+sattumasta+ja+luonnonvalinnasta,+jolloin+kukaan+ei+ohjaa+evoluutiota+vaikuttamalla+kehitystä+eteenpäinvievien+neutraalien+mutaatioiden+periytymistä+ja+yleistymistä+populaatioissa.+On+jokaisen+ihmisen+oman+valinnan+tulosta,+mihin+hän+uskoo+ja+mihin+ei.+Kukaan+ei+tiedä+totuutta+näissä+asioissa.
20.10.2018 12:25
Jos+luit+tarkoin,+niin+en+pidä+luojan+olemassaoloa+mahdollisena,+koska+kirjoitin+näin:+
luojaa+ei+ole+olemassa+tai+häntä+ei+ole+olemassa".
On+siis+mahdotonta,+että+luoja+on+olemassa,+mutta+minun+mielestäni+hän+voi+olla+olemassa+ja+sen+todennäköisyys+on+jotakin+nollan+ja+yhden+väliltä,+niin+että+se+voi+olla+nolla+tai+yksi:+luoja+on+olemassa+tai+häntä+ei+ole+olemassa.+
Jos+tämä+hämmentää+sinua,+niin+se+ei+varmasti+ole+mitenkään+omituista,+koska+olen+hullu+uskovainen+hihhuli+uskovaisten+ateistien+mielestä.+Koska+olen+hullu+uskovainen+hihhuli,+niin+en+voi+tehdä+virheitä+kirjoittaessani+viestejä,+mutta+jos+olisin+ateisti,+niin+kirjoittaisin+täydellisen+virheetöntä+tekstiä+enkä+tekisi+koskaan+mitää+pahaa+kenellekään+ihmiselle+enkä+aiheuttaisi+vahinkoa+millään+tavalla.
20.10.2018 12:19
Rekisteröityä+nimimerkkiä+ei+ole+mahdollista+varastaa,+joten+syytteesi+on+perusteeton.+Valitsin+itselleni+vapaana+olevan+nimimerkin,+jota+käytän+jatkossa+ja+se+on+täysin+suomi24+foorumin+sääntöjen+sekä+netiketin+mukaista+toimintaa.+Tiedät+tämän+kyllä+itsekin,+mutta+ajattelin+silti+muistuttaa+sinua+tästä+asiasta.
20.10.2018 11:13
Huomaa+vielä+se,+että+kaikki+uusnatsit+ovat+todistetusti+uskoaan+tunnustavia+kristittyjä,+joten+tätä+faktaa+tulisi+käyttää+hyväksi,+kun+lobataan+Eduskuntaan+lakeja,+joilla+rajoitetaan+kristinuskon+harjoittamista+ja+poistetaan+kirkkojen+verotusoikeus+ynnä+muut+etuudet+(esim.+vihkimisoikeus+tulisi+kieltää+kirkoilta+ja+uskonnollisilta+yhdyskunnilta).
20.10.2018 09:24
En+olisi+ikinä+uskonut+sitä,+että+pidät+toimintaani+tyhmänä,+kun+rekisteröin+oman+nimimerkkini,+mutta+pakkohan+se+on+uskoa,+kun+sen+suoraan+päin+näköä+sanoit.+
Pidätkö+myös+RepeRuutikalloa+tyhmänä,+koska+hän+on+valinnut+tietoisesti+ja+tarkoituksella+sellaisen+nikin,+joka+voidaan+varastaa+moneen+kertaan?+
Niin,+rekisteröityä+nikkiä+ei+voida+kirjaimellisesti+varastaa,+mutta+sitä+voidaan+matkia,+jolloin+lukijan+on+hyvin+vaikea+havaita,+että+kyseessä+on+plagiaatio+eikä+alkuperäinen+nikki.+
Olen+kuitenkin+kanssasi+täysin+samaa+mieltä+siinä+asiassa,+että+on+aivan+oikein+ja+hyväksyttävää+sekä+suositeltavaa,+että+uskovaisten+nikkejä+plagioidaan.+Siinä+ei+ole+mitään+pahaa+ja+se+korostaa+ateistien+korkeaa+moraalia+sekä+eettisyyttä.
20.10.2018 09:20
Minä+pidän+nimimerkin+poieemikko+toimintaa+täysin+hyväksyttävänä+ja+se+edistää+meidän+ateistien+sanomaa,+joka+vapauttaa+uskontojen+vangit+kahleistaan+ja+parantaa+uskontojen+kautta+mieleltään+sairastuneet+ihmiset+mielisairaudestaan.+Neuvon+poieemikkoa+jatkamaan+samalla+tavalla+ja+kehotan+myös+muita+ateisteja+antamaan+täyden+tuen+hänen+toiminnalleen.+Ateismin+sanomaa+voi+tuskin+paremmin+tukea+kuin+varastamalla+jonkun+typerän+uskovaisen+hihhulin+nimimerkki.+Täysin+hyväksyttävää,+mutta+se+on+säälittävää+ja+rikollista,+jos+uskovainen+varastaa+ateistin+nikin.+Onneksi+kukaan+ei+ole+varastanut+RepeRuutikallon+nikkiä,+vaikka+se+on+typerästi+valittu,+koska+se+olisi+helppo+varastaa.
20.10.2018 08:41
Kirjain+a+on+etuliite,+joka+on+liitetty+sanaan+teismi+ja+niin+on+saatu+teismin+vastakohta+kreikankielen+sääntöjen+mukaan,+josta+kielestä+tuo+sana+on+johdettu.+Onko+ateismi+sitten+"uskon+puutetta"+vai+"uskon+vastakohta"+on+asia,+josta+voimme+keskustella+aikuisten+tavoin.+Tahdotteko?
20.10.2018 07:45
On+mielenkiintoista,+että+uskovaisilla+ei+ollut+mitään+sijaa+ns.+tieteellisessä+vallankumouksessa.+Jokainen+arvostettu+tiedemies+oli+silloin+ateisti+ja+sama+tilanne+on+vallassa+tiedeyhteisössä+edelleen.+Uskovaiset+ovat+ainoastaan+jarruttaneet+tieteen+eteenpäinmenoa+menneinä+vuosisatoina+ja+tekevät+sitä+vieläkin.+Uskovaisilta+pitää+sen+vuoksi+evätä+pääsy+luonnontieteellisiin+tiedekuntiin+eivätkä+he+muuallekaan+tervetulleita+ole,+koska+saastuttavat+tiedeyhteisön+tuomalla+sinne+uskomuksia,+jotka+eivät+tieteellistä+koettelua+kestä.+Raamattu+kädessä+etsivät+öljylähteitä...
Tuolla+on+muuten+mainio+artikkeli+modernin+tieteen+pioneereista,+jotka+kaikki+olivat+ateisteja.+Steve-nimisiä+ateisteja+oli+tieteellisen+vallankumouksen+takana+enemmän+kuin+uskovaisia+"tiedemiehiä"+koko+tiedeyhteisössä.+Uskovien+on+vain+vaikea+niellä+totuutta+ja+sen+vuoksi+he+vääristelevät+asioita,+tilastoja+ja+totuutta+väittämällä,+että+uskovaisilla+olisi+joskus+ollut+jotakin+tekemistä+tieteellisten+saavutusten+kanssa.+Sehän+ei+pidä+alkuunkaan+paikkaansa.+Nykyään+ei+ole+yhtä+ainoaa+uskovaista+tiedemiestä,+koska+tiede+sulkee+pois+uskovaisuuden:+on+mahdotonta,+että+uskovainen+voisi+olla+tiedemies.+
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/07/11/modernin-tieteen-pioneerit/
20.10.2018 07:39
Kiitos,+veli!+Täytyypä+käydä+katsomassa+niitä+videoita.
On+se+niin+mukavaa,+kun+on+tällainen+toverien+välinen+yhteys+-+veljesyhteisö.
20.10.2018 07:33
Tuli+tuosta+logiikasta+vielä+mieleen+sellainen+tieteellinen+todiste+luomista+vastaan,+että+jos+universumi+on+syntynyt+kerran+ilman+älykästä+luojaa,+niin+universumeja+todennäköisesti+syntyy+vastekin.+Ja+koska+niitä+on+syntynyt+aiemmin,+niin+on+varmaa,+että+ajalla+ei+ole+alkua:+universumeja+on+syntynyt+iät+ja+ajat+ja+niitä+syntyy+iät+ja+ajat+ilman+ajallisia+rajoitteita.+Aikahan+on+vain+materian+liikettä+tilassa,+mutta+sellaista+se+kvanttimeren+poreilu+ja+ikuinen+kosminen+inflaatio+ovat.+Materian+liikettä+tilassa.+Ainoa+tapa+mitata+aikaa+on+määritellä+ainepartikkelin+liike+avaruudessa.+Koska+tietoisuutta+ja+ajatuksia+ei+voi+olla+muuten+kuin+aivoissa,+on+mahdotonta+mitata+sellaisiin+ajatuksiin+kulunutta+aikaa,+jotka+ovat+aineettoman+hengen+ajatuksia.+Olematonta+ei+tarvitse+todistaa.+Todistin+silti+sen,+että+koska+universumeja+on+syntynyt+ilman+luojaa+niin+mitään+luojaa+ei+voi+edes+teoriassa+olla+olemassa:+sehän+on+täysin+mahdotonta.
20.10.2018 07:31
Olet+kuitenkin+kasvanut+ateismia+kohti+ja+sikäli+kuin+kaikki+ateistit+ovat+vain+eriasteisia+agnostikkoja+ei+ateistilla+ja+agnostikolla+ole+mitään+eroa.+Jopa+uskovainen+käy+ateistista+ellei+ole+täysin+varma+siitä,+että+luojaa+ei+ole+olemassa+ja+ellei+pidä+mahdottomana+luojan+olemassaoloa.+Mutta+jos+pitää+mahdottomana,+niin+silloin+hän+onkin+uskovainen+eikä+ateisti...+vai+miten+se+nyt+menikään?
En+ole+mielestäni+märkäkorva,+vaikka+olen+valinnut+sellaisen+nikin,+joka+on+helppo+varastaa+jopa+kahteen+kertaan.+En+vain+uskonut+nikkiä+valitessani+sitä,+että+joku+uskovainen+voisi+olla+niin+paha+ihminen,+että+varastaisi+nikkini.+Koska+olen+ateisti,+niin+en+tietenkään+pidä+mahdollisena+sitä,+että+joku+toinen+ateisti+varastaisi+nikkini,+sillä+sellaista+ei+ole+tietääkseni+koskaan+tapahtunut.+Jos+luomista+ei+ole+koskaan+tapahtunut,+niin+tuskin+sitä+koskaan+tapahtuu?+
Saman+logiikan+mukaan+on+lähes+mahdotonta,+että+ateisti+varastaa+toisen+ateistin+nikin,+mutta+ateisti+voi+tietysti+varastaa+uskovaisen+nikin+ja+se+voi+olla+jopa+yleinen+tapa,+jonka+ateistit+tyypillisesti+hyväksyvät:+rikkomushan+tapahtuu+uskovaisia+kohtaan,+mikä+on+täysin+sallittua+evoluution+rajoissa+tosin.
20.10.2018 07:23
Olen+kanssasi+samaa+mieltä+sen+suhteen,+että+nikin+valinta+on+aina+tahallista+ja+tarkoituksellista.+En+ainakaan+tunne+yhtään+sellaista+tapausta,+jossa+nikki+olisi+arpomalla+valittu+tai+sattuman+kautta+syntynyt.+Kyllä+siinä+on+aina+ollut+älykäs+suunnittelija+ja+sen+toteuttaja+takana.+Pidän+kuitenkin+mahdollisena+sen,+että+nikin+valitsija+ei+ole+tullut+ajatelleeksi+sitä,+että+hänen+nikkinsä+voitaisiin+varastaa+muuttamalla+pieni+l-kirjain+isoksi+i-kirjaimeksi.+Tämä+voi+johtua+mm.+siitä+syystä,+että+nikin+valinnut+henkilö+on+niin+hyväuskoinen,+että+ei+voi+kuvitella+toisen+ihmisen+kykenevän+sellaiseen+pahaan+kuin+nikin+varastaminen.+Näköjään+pystyy,+mutta+se+johtuu+siitä,+että+kaikki+ihmiset+eivät+ole+vielä+ateisteja.+Jos+olisivat,+niin+tällaista+ei+pääsisi+tapahtumaan.+Onhan+siitä+varmat+tieteelliset+todisteet,+jos+vain+viitsit+ne+lukea.+Tuolta+noin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15421682/uusi-uljas-maailma
20.10.2018 07:18
Eikö?+Minulla+ei+ole+ollut+mitään+ongelmia+oman+nikkini+kanssa,+joten+huolesi+on+liioiteltua.
20.10.2018 07:14
Nikkivarkaudet+ovat+melko+harvinaisia+ja+siihen+ovat+pääasiallissti+syyllisiä+vain+uskovaiset,+mutta+olen+siitä+huolimatta+varjeltunut+oman+nikkini+varkaudelta,+mikä+on+toisaalta+ihmetyttävää.+Koska+nikkien+varastaminen+on+tyypillistä+uskovaisille,+niin+ihmettelen+sitä,+miksi+he+eivät+ole+varastaneet+nikkiäni.+Olen+joka+tapauksessa+sitä+mieltä,+että+minun+kannatti+valita+juuri+tämä+nikki,+vaikka+sen+varastaminen+olisi+tosi+helppoa+jopa+kahteen+kertaan.
20.10.2018 07:13
3 / 3