Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
MichelarkangeIo
profiilit
MichelarkangeIo
MichelarkangeIo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
56
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tieteellisen+vallankumouksen+pioneerit+olivat+järkiään+kristittyjä,+mutta+kristinusko+ei+vaikuttanut+milllään+tavalla+heidän+tieteellisiin+saavutuksiinsa.+On+siten+virheellistä+väittää,+että+kristinusko+olisi+vaikuttanut+modernin+tieteen+syntymiseen.+Se+on+sitävastoin+todistetusti+ollut+esteenä+tieteen+kehitykselle+mm.+katolisen+kirkon+toimesta+pimeällä+keskiajalla.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/07/11/modernin-tieteen-pioneerit/
Tuolta+löytyy+lista+kristityistä+tieteen+pioneereista.+Ateistit+loistavat+poissaolollaan,+mutta+se+ei+ole+tietenkään+ateismin+syy+vaan+johtuu+pikemmin+historiallisesta+tilanteesta,+joka+ei+sallinut+ateismin+leviämistä+suuriin+joukkoihin+ja+tiedeyhteisöön+tuona+aikana.+Uskonnot+ja+ateismi+pitäisi+erottaa+tieteen+tekemisestä,+sillä+ne+molemmat+voivat+vaikuttaa+haitallisesti+ja+johtaa+ennakkoasenteen+vuoksi+virheellisiin+johtopäätöklsiin.
21.10.2018 15:37
Mark5
Ateistin+ei+tarvitse+keksiä+mitään+syytä+kaikkeuden+ja+elämän+synnylle:+mitään+syytä+ei+tarvitse+olla.+Kaikki+voidaan+selittää+luonnollisten+tapahtumien+kautta+syntyneeksi+eikä+sen+syntymiseen+tarvita+yliluonnollisia+tekijöitä.+
Vaikka+kenenkään+ihmisen+(ateistit+ml.)+ei+tarvitse+keksiä+mitään+syitä+perimmäisiin+kysymyksiin,+niin+ihmisen+luontainen+tiedonjano+ja+halu+ymmärtää+asioita+on+johtanut+siihen,+että+erilaisia+oletuksia+ja+teorioita+on+esitetty.
+Uskontojen+synty+on+ainakin+osaksi+seurausta+siitä,+että+on+yritetty+selittää+luonnonilmiöitä+ja+maailmaa.+Tiedon+puute+ja+ymmärtämättömyys+on+johtanut+mielikuvitusolentojen+sepittämiseen+ja+totena+pitämiseen+(epäjumalat+ja+uskonnot).+
Uskontojen+rinnalla+on+kulkenut+jo+antiikin+ajoista+lähtien+tieteellisempi+tapa+etsiä+ratkaisua+näihin+arvoituksiin,+mikä+on+johtanut+modernin+tieteen+synnyn+kautta+yhä+lisääntyvään+tietoon+ja+valistuneisiin+arvauksiin,+joiden+joukossa+on+toki+paljon+fiktiivisiä+sepitelmiä+ja+taruja,+joita+jopa+ateisti+voi+pitää+mahdollisesti+totena,+vaikka+ei+voikaan+niitä+todistaa+(ikuinen+kosminen+inflaatio+ja+kvanttimeren+poreilu,+josta+syntyy+aina+silloin+tällöin+universumeja).
Hyvä+vastaus+kaikkeuden+ja+elämän+synnyn+syylle+tai+tavalle+on+"En+tiedä"+tai+"syytä+ei+tarvita,+mutta+en+tiedä,+miten+kaikki+on+tarkalleen+ottaen+tapahtunut".+Jos+joku+väittää+tietävänsä,+vaikka+ei+voi+sitä+tietää,+niin+se+kuvastaa+hänen+ylimielisyyttään+ja+on+itse+asiassa+typeryyttä+(jopa+uskoa).+
Sekin+on+"sokeaa+uskoa",+että+ei+pidetä+luojan+olemassaoloa+ja+luomista+lainkaan+mahdollisena.+Silloin+suljetaan+pois+vaihtoehto,+joka+on+täysin+mahdollinen+ja+jopa+järkevä+selitys.
21.10.2018 15:28
Olen+sitä+mieltä,+että+ihmisiä+ei+ole+viisasta+luokitella+uskovaisiksi+ja+ei-uskovaisiksi+siinä+mielessä,+että+nämä+ihmisryhmät+olisivat+toisiaan+vastaan+taistelevia+petoja.+Sen+sijaan+tulisi+ajatella+niin,+että+me+olemme+kaikki+saman+ihmiskunnan+edustajia+ja+samassa+veneessä,+jolloin+toinen+toisensa+kunnioittaminen+ja+erimielisyyksien+suvaitseminen+estää+veneen+uppoamisen+ja+koituu+kaikkien+parhaaksi.+
Valitettavasti+ateistit+ovat+kelvollisia+vain+sotimiseen,+mutta+eivät+vuorovaikutteiseen+keskusteluun+ja+sopimiseen.+
Ateistit+ovat+kuin+tämän+päivän+ammattiliitot+taistelussa+Suomen+hallitusta+ja+lainsäätäjää+eli+Eduskuntaa+vastaan.
20.10.2018 23:11
Olen+sitä+mieltä,+että+ateistit+ovat+ihmisroskaa,+joka+tulisi+poistaa+keskustelufoorumeilta+ja+miksei+myös+muualtakin?+Ateistit+tuovat+yhteiskuntaan+pelkästään+negatiivisia+asioita+ja+vaikeuttavat+ihmisten+elämää+vaatimuksillaan,+joten+olisi+parempi,+jos+heitä+ei+olisi+olemassa.
20.10.2018 23:00
Tilastot+ja+tutkimukset+osoittavat,+että+uskovaiset+ovat+harvemmin+juoppoja+kuin+ateistit.+
Teimme+tutkimuksen,+jossa+haastattelimme+aamuyöllä+liikkuvia+ihmisiä+ja+kysyimme+kuinka+paljon+he+olivat+käyttäneet+alkoholia+tai+huumeita+ennen+vastaamista+kysymyksiimme.+Noin+99+%+alkoholia+runsaasti+käyttäneistä+ei+tunnustanut+olevansa+uskossa+tai+aktiivinen+uskovainen.+Noin+90+%+humalassa+olevista+ei+uskonut+luojaan+tai+luomiseen+vaan+he+pitivät+totena+ns.+tieteen+selitykset+kaikkeuden+ja+elämän+synnystä,+mikä+ei+edellytä+luojan+olemassaoloa.+
Haastatteluun+osallistui+noin+900+henkilöä.+
Teimme+tästä+tutkimuksesta+sellaisen+johtopäätölsen,+että+suurin+osa+aamuyöllä+humalassa+liikkuvista+ihmisistä+eivät+ole+tunnustavia+kristittyjä+tai+muita+uskovaisia:+he+ovat+sen+sijaan+ateisteja.+
Jos+epäilet+tämän+tutkimuksen+tuloksia,+niin+tee+oma+tutkimus+vaikka+pienemmällä+otoksella.+Varaa+makkaroita,+jotta+saat+ateistit+vastaamaan+kysymyksiin,+sillä+muuten+he+kävelevät+ohi+eivätkä+osallistu+tutkimukseen.+Saat+nopeasti+selvän+siitä,+keitä+aamuyöllä+kännissä+liikkuvat+ihmiset+ovat.+Uskovaisia+on+todella+vaikea+löytää+heidän+joukostaan.
20.10.2018 22:55
Minä+en+luule+mitään.+Oletko+valittanut+nimimerkki+poieemikosta+ylläpidolle?+Etpä+tietenkään+ja+turha+sinun+on+sitä+asiaa+valehdella,+koska+jokainen+sinut+tunteva+tosi+ateisti+(ei+siis+uskovainen+ateisti)+tietää,+että+sinä+valehtelet,+minkä+kerkiät.+Jos+vastaat+tähän+viestiin+ja+tunnustat+sen,+että+et+ole+kertaakaan+valittanut+ylläpidolle+nimimerkin+poieemikko+toiminnasta,+niin+sen+uskon,+muta+en+mitään+muuta,+koska+olet+ateistina+valehtelija+luontosi+puolesta.
20.10.2018 22:44
Et+kuitenkaan+sanonut+sitä,+että+se+koskee+nimenomaan+nimimerkkiä+poieemikko.+Et+ole+kertaakaan+moittinut+häntä+vastaamalla+hänen+viesteishinsä.+Olet+sen+sijaan+sysännyt+syyn+nikkivarkaudesta+nimimerkin+poleemikko+harteille,+koska+hän+valitsi+tietoisesti+nikin,+joka+on+helppo+plagioida.+Olet+siis+tekopyhä+paha+ateisti,+joka+hyväksyy+ateistien+kaikki+teot,+mutta+ei+yhtä+ainoaa+uskovaisen+tekoa..
20.10.2018 22:41
Puhun+nyt+omasta+puolestani+ja+sanon+faktana+sen,+että+kukaan+ihminen+ei+ole+ateisti.+On+vain+eriasteisia+agnostikkoja,+joita+tulisi+kutsua+ateisteiksi+sen+vuoksi,+että+he+eivät+usko+mihinkään+jumaliin+tai+jumaluuksiin+tai+johonkin+yhteen+Jumalaan+tai+luojaan.+Idolimme+Richard+Dawkins+on+sitä+mieltä,+että+kukaan+ei+ole+ateisti+vaan+kaikki+ovat+agnostikkoja+hyvin+harvoja+uskovia+lukuun+ottamatta+(oikeasti+kaikki+ihmiset+ovat+agnostikkoja,+koska+kukaan+ei+ole+täysin+varma+puutarhakeijun+olemassaolosta,+vaikka+siihen+uskoisi).
20.10.2018 22:37
Jos+ateisti+ei+pidä+mahdollisena+sitä,+että+luoja+on+olemassa+ja+luominen+on+tapahtunut,+niin+hän+on+silloin+uskovainen+ateisti,+koska+ei+voi+perustaa+näkemystään+tietoon:+hän+ainoastaan+uskoo,+että+luojaa+ei+voi+olla+olemassa+eikä+luomista+ole+voinut+tapahtua.+
Suurin+osa+täällä+kirjoittavista+ateisteista+on+uskovaisia+ateisteja,+mutta+minä+olen+tietääkseni+ainoa+poikkeus+heidän+joukossaan,+koska+pidän+aidosti+mahdollisena+luojan+ja+luomisen.+Se+on+syy,+miksi+en+vertaa+luojaa+tunnettuihin+tarujen+jumaliin+tai+satuolentoihin.+Yksikään+ateisti+ei+pidä+niitä+todellisena+ja+he+vertaavat+luojaa+niihin,+koska+eivät+pidä+mahdollisena+sitä,+että+luoja+on+olemassa.
20.10.2018 22:32
ID-teoria+on+teoria+sanan+teoria+laajassa+merkityksessä.+Kaikkien+teorioiden+ei+tarvitse+olla+ns.+tieteellisiä+teorioita+ollakseen+teorioita.+ID-teoriassa+esitetään+väitteitä+ja+oletuksia,+joiden+vääräksi+osoittaminen+lienee+mahdotonta,+mutta+se+ei+tietenkään+todista+sitä,+että+ne+oletukset+olisivat+välttämättä+tosia.+Voinhan+minäkin+esittää+oletuksen,+jonka+mukaan+on+järjen+vastaista+olettaa+universumin+syntyneen+itsestään+tyhjästä+tai+lähes+tyhjästä+ilman+luojaa,+mutta+ateistit+eivät+varmastikaan+pidä+sitä+oletusta+järjen+vastaisena+vaan+hyvin+järkevänä?
20.10.2018 19:35
Raamatussa+puhutaan+monissa+eri+kohdissa+ns.+jumalten+neuvostosta,+jossa+ovat+läsnä+Jumalan+pojat+ja+Jumala+itse.+Paul+Sumner+on+kirjoittanut+tästä+hyvin:+
http://www.hebrew-streams.org/works/hebrew/genesis-plurals.html
20.10.2018 19:32
"Esitä+ne+”tieteelliset+todisteet”+tai+ota+vastuu+törkeästä+valehtelustasi,+ole+hyvä.+"
Oletko+trolli+vai+vedätätkö+muuten+vain?+Tuskin+edes+ateisti+voi+olla+niin+tyhmä,+että+ei+ymmärrä+piikittelyä?+Tai+tottakai+voi+olla+niin+tyhmä:+tieteelliset+todisteet+osoittavat+sen,+että+suurin+osa+ateisteista+on+ammatillisen+koulutuksen+saaneita+ihmisiä+tai+muita+tavallisia+kansalaisia,+joiden+älykkyys+ei+ylitä+keskiverron+ylioppilaan+älykkyyttä.+Eikä+sekään+kovin+paljon+ole.
20.10.2018 19:22
"Hih.+Sitä+sanotaan,+että+valehtelijan+suurin+ongelma+on+muistaa,+mitä+on+aiemmin+tullut+sanoneeksi.+Sinähän+totesit+ylempänä+keskustelussa:+”Rekisteröityä+nimimerkkiä+ei+ole+mahdollista+varastaa,+joten+syytteesi+on+perusteeton.”"
Huumorintajusi+on+huono+tai+sitä+ei+ole+olemassa.+Tätä+sanaasi+ei+voi+edes+hyvällä+tahdolla+lukea+vedätykseksi...
20.10.2018 19:18
"Kerro+toki,+Sinähän+sen+tiedät,+arvon+Unitaari,+Poleemikko,+a-true-friendly-atheist,+deity-unknown+jne.+Nimimerkin+Poleemikko+hylkääminen+oli+kyllä+täysin+ymmärrettävää.+Mutta+mites+noiden+muiden+vaihtojen+kanssa?"
En+ole+unitaari.+Olen+se+nimimerkki,+jolla+kirjoitan.+Voit+esittää+omia+arvelujasi+siitä,+olenko+kirjoittanut+tai+kirjoitanko+muilla+nikeillä,+mutta+minä+olen+Mikkelin+enkeli+eikä+muulla+ole+väliä.+Vai+onko?+
Miten+niin+on+ymmärrettävää,+jos+joku+hylkää+nimimerkin+poleemikko+käytön?+Sehän+on+hyvä+nimimerkki+ja+tietojeni+mukaan+kuvaa+sen+takana+olevan+henkilön+nimeä+erinomaisella+ja+hauskalla+tavalla.+Oletko+tietoinen,+kuka+se+henkilö+on?+Minä+tiedän,+kuka+hän+on+ja+mikä+hänen+oikea+nimensä+on.+Jos+näkisit+vaivaa,+niin+saisit+itsekin+sen+tietää.+Hän+ei+ole+mikään+salanimi...
20.10.2018 19:17
Olen+pian+eläkeikäinen.+En+myy+deismiä+tai+mitään+uskomusta.+Keskustelen.+Pidän+hauskaa.+Kulutan+aikaa.+Olen+ollut+tällä+foorumilla+pari+päivää,+en+pidempään.
20.10.2018 19:10
Koskeeko+tuo+myös+nimimerkkiä+poieemikko?+Hän+on+ateisti.+Pitäisikö+hänet+bannata+palstalta?+Jos+pitäisi,+niin+miksi+et+tee+valitusta+hänestä?+Ylläpito+voisi+reagoida,+jos+ateistit+valittavat+toisesta+ateistista,+joka+rikkoo+netikettiä,+mutta+uskovaisen+reklamaatiot+menevät+kuuroille+korville.
20.10.2018 19:08
Jos+kirkon+jäsenien+maksamilla+rahoilla+ei+voida+maksaa+kirkon+työntekijöiden+palkkaa,+niin+sitten+pitää+irtisanoa+henkilöstöä+tai+saada+tuloja+palkkojen+maksuun+muualta+kuin+valtiolta.+Valtio+ja+kirkko+tulisi+erottaa+toisistaan+kokonaan,+sillä+me+ateistit+emme+hyväksy+sitä,+että+valtion+rahoilla+tuetaan+uskonnollista+toimintaa.
20.10.2018 19:06
"Eikö+mieleesi+tullut+vain+tehdä+aloitusta,+jossa+kysyt+asiaa?+Tai+tiedustella+sitä+eri+nimimerkeiltä?"
Kyllä+se+tuli+mieleeni+ja+avasinkin+uuden+keskustelun,+mutta+se+poistettiin.+Syytä+poistoon+en+tiedä.+Olen+sitä+mieltä,+että+poieemikon+kaltaiset+ateistit+nikkivarkaat+nauttivat+yleisesti+ateistien+suosiota+ja+hyväksyntää,+mikä+pitää+sisällään+palstan+ylläpidon+hyväksynnän.+Jos+sinä+tuomitset+sellaisen+käytöksen,+niin+olet+äärimmäisen+harvinainen+poikkeus,+mutta+siinä+olet+samaa+maata+muiden+ateistien+kanssa,+että+et+puutu+suoraan+hänen+tekoihinsa+vastaamalla+hänen+kirjoittamiinsa+viesteihin+ja+tuomitsemalla+ne+vaan+puhut+ainoastaan+ns.+selän+takana+häntä+vastaan+ketjuissa,+joita+hän+ei+välttämättä+edes+lue.
20.10.2018 19:03
Onko+nimimerkki+poieemikko+mielestäsi+palstan+pohjasakkaa?+Hän+on+ateisti,+joten+miten+ateisti+voisi+olla+pohjasakkaa?+Onko+teitä+moneen+eri+junaan?
20.10.2018 18:59
Sorry+vaan+Mikkelin+enkeli,+mutta+epikuros+vastasi+minulle+eikä+trohättanille.+Se,+onko+trohättan+ja+minä+sama+henkilö,+on+sitten+toinen+asia.+Pitäisi+silti+katsoa+kenelle+vastaa+ja+mitä.
20.10.2018 18:55
1 / 3