Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

1738

1. kreationistit+värjöttelevät+bunkkereissaan+ja+uskottelevat+että+kaikki+muut+ovat+'+pahoja',+hyvin+tyypillistä+lahkoille
  2. tämä+agnolle
  3. kiva+että+naurattaa,+nauru+pidentää+ikää...olen+vastannut+tämän+tyyppisiin+(naiiveihin)+kommentteihin+ennenkin+mutta+en+gång+tillDarwin+ei+ollut+ensimmäinen+evoluution+tutkija+(vaikka+sana+evoluutio+on+käsittääkseni+Darwinin+ajalta).+Alfred+Russel+Wallace+oli+päätynyt+samoihin+johtopäätöksiin+samanaikaisesti+kuin+Darwin+(+https://fi.wikipedia.org/wiki/Alfred_Russel_Wallace+),+hänen+isoisänsä+työskenteli+saman+asian+parissa+jne.+Evoluutiotieteilijät+eivät+ole+koskaan+edes+esittäneet+että+Darwin+yksin+kammarissaan+"keksi"+evoluutioteorian...+Myös+Antiikin+ajan+filosofit+olivat+pohtineet+mistä+ihminen+tuli,+ymmärrettävästi+asia+on+kiinnostanut+pohtijoita+aina,+ja+heidän+jälkeensä+moni+muu+(filosofi+ja+tutkija).+Usein+heillä+ei+tosin+ollut+paljon+havaintoja+tutkemaan+ajatuksiaan,+ei+fossiileja+jne.+Carl+von+Linnékin+joka+keksi+kasvien+taksonomian,+epäili+yksityisesti+Raamatun+antaman+Maan+iän+todenperäisyyttä.+Vai+ajatteletteko+te+kreationistit,+että+kun+jotain+ajatusta+on+pohdittu+monelta+eri+kannalta+kautta+aikain,+ongelman+ratkaisu+on+peritty+suoraan+ensimmäiseltä+joka+julkisesti+otti+asian+puheeksi?+En+edes+ymmärrä+pointtianne....heh.+Tai+jos+ajan+mukana+siirrytään+filosofiasta+moderniin+biologiaan,+niin+havainnot+ovat+edelleen+filosofisia+koska+sieltä+se+alkoi?Itse+asiassa,+vaikka+minulla+ei+itselläni+ole+mitään+filosofiaa+vastaan+ja+miksi+olisikaan?,+niin+Raamatun+luomiskertomuskin+on+luonteeltaan+'filosofinen',+se+sisältää+käsityksiä+jotka+olivat+sen+ajan+edistystä;+Maa+on+varmaankin+luotu+ensin+ja+sen+jälkeen+taivaalle+jokunen+tähti+ihmistä+ilahduttamaan+jne.++Joo...+;)+Evoluutioteoreetikot+ovat+hyvin+kaukana+niistä+johtopäätöksistä+joita+Anaksimandros+(?)+Miletoslainen+esitti+Antiikin+aikana,+mutta+te+kreationistit+ette+ole+liikahtaneet+vuodesta+noin+1+500+(jolloin+varhain+osa+VTstä+on+luultavasti+kirjoitettu)+eaa+mihinkään+;)