Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kerettiläinen
profiilit
kerettiläinen
kerettiläinen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
225
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+lisää.
When+life+feels+hard,+remember+that+you're+going+to+die.
Jokainen+ihminen+on+markan+arvoinen.
"People+cry,+not+because+they're+weak.+It's+because+they've+been+strong+for+too+long."+-+Johny+Depp
23.02.2019 18:43
Trollaus+on+säännöissä+kiellettyä,+joten+sinunkaan+ääliön+aloitustehtailujasi+ei+kaivata.
23.02.2019 17:42
Se+on+kuule+ihmiset,+jotka+opettaa,+ei+mikään+kirja.
23.02.2019 17:13
Ja+jäljelle+jää.
https://www.youtube.com/watch?v=5rOiW_xY-kc
23.02.2019 16:27
Voi+meitä+raasuja!
https://www.youtube.com/watch?v=xwtdhWltSIg
23.02.2019 16:23
Kiva,+että+löytyy+myös+tulkki+ja+saamme+kuulla,+minkä+tärkeän+sanoman+Jumala+meille+seurakunnan+rakennukseksi+on+lähettänyt+:-D
Jään+mielenkiinnolla+odottelemaan...
22.02.2019 21:27
"Kiitos+ei.+Sen+tien+olen+kulkenut+jo+loppuun+asti+ja+pidän+tästä+eteenpäin+mahdollisena+järkeviä+selityksiä+ja+vaihtoehtoja,+mutta+en+usko+enää+mihinkään+tai+keneenkään.+Se+on+mielestäni+järkevää,+mutta+saat+toki+uskoa+ja+olla+eri+mieltä:+jopa+perustaa+koko+elämäsi+uskon+varaan.+Kovin+hutera+on+se+perustus..."
Hyvin+kiteytetty+minunkin+näkemykseni.
22.02.2019 21:17
Ehdotus+nykypäivän+Isä+meidän+rukouksen"+aluksi.
"Isäiti+meidän,+joka+olet+taivaassa"...tai..
"Äitisä+meidän,+joka+olet+taivaassa...
17.01.2019 18:50
Jerusalemista+käydään+kiivasta+taistelua,+joten+en+kehottaisi+ketään+menemään+sieltä+lohdutusta+hakemaan.
16.01.2019 18:43
Jumalahan+on+ilmoittanut+luoneensa+myös+naisen+omaksi+kuvakseen,+joten+mitä+se+sitten+mielestäsi+tarkoittaa?
Kai+pojalla+äitikin+tarvitsee+olla?+Kuka+se+Jumalan+vaimo+on+vai+onko+hän+itse+myös+se+vaimokin,+joka+on+pojan+synnyttänyt?
16.01.2019 18:37
Puhu+vain+omasta+puolestasi,+sillä+minua+saattaa+hetkauttaakin.
16.01.2019 18:29
Kiitos+valaisevasta+kommentistasi+:-)
16.01.2019 14:40
Mukavaa,+että+sinustakin+kuulee+välillä+jotain+:-)
Itse+olen+kirjoitellut+tai+ainakin+lukenut+melko+paljon+tämän+palstan+juttuja+viime+aikoina,+mutta+nyt+tuntuu+siltä,+että+kiinnostavat+aiheet+itseni+kannalta+alkavat+loppua.+Yhden+aloituksen+tuossa+vielä+tein,+joten+saa+nähdä+syntyykö+siitä+sen+kummempaa+keskustelua...
16.01.2019 14:37
Kuten+olen+aikaisemminkin+jo+täällä+todennut,+niin+minä+olen+samassa+jamassa+sinun+kanssasi+eli+uskoni+Raamattuun+erehtymättömänä+Jumalan+sanana+on+mennyt.
Mutta+ajattelen+sen+niin,+että+jos+Jumala+kuitenkin+on+olemassa,+niin+tuo+punainen+lanka,+joka+kulkee+läpi+koko+Raamatun+eli+ihmisen+hedelmättömyys+on+kuitenkin+niin+lohduttava,+että+haluaisin+uskoa+siihen.+Minun+ei+tarvitse+kantaa+paineita+sellaisista+asioista,+jotka+ovat+minulle+aivan+mahdottomia.+Saan+pitää+niistä+sapattia+:-)
11.01.2019 17:31
No+näin++minäkin+ajattelen.+Pantteri+ei+voi+muuttaa+pilkkujaan.
11.01.2019 17:17
No+nyt+meni+aivan+nappiin!
Juuri+tätä+minä+olen+hakenut+jo+kauan+aikaa+tälläkin+palstalla,+että+joku+sen+ymmärtäisi.
Kun+Jumala+lupasi+Aabrahamille+ja+Saaralle+pojan,+vaikka+Saara+oli+hedelmätön,+niin+Abraham+ajatteli+EPÄUSKOSSAAN+hieman+"avittaa"+Jumalaa+lupauksensa+toteuttamisessa+ja+teki+pojan+hedelmällisen+orjattarensa+kanssa.
No+se+ei+tietenkään+ollut+se+Jumalan+lupaama+lapsi,+vaan+ihan+vain+sellaisten+ihmisten+aikaansaannosta,+jotka+kykenivät+saamaan+lapsia+luonnollisella+tavalla+aikaan.
Sen+sijaan+tämä+"lupauksen+lapsi"+syntyi+USKOSTA+Jumalan+antamaan++LUPAUKSEEN,+sillä+inhimillisesti+katsoen+heidän+oli+täysin+mahdotonta+saada+lasta+luonnollisella+tavalla.
Ja+kun+tätä+asiaa+verrataan+esimerkiksi+näihin+kirkkoihin+ja+muihin+uskonnollisiin+organisaatioihin,+niin+nekin+ovat+syntyneet+ihmisen+epäuskosta++aivan+luonnollisella+tavalla.+
Eli+ihminen+itse+yrittää+toteuttaa+Jeesuksen+antamaa+lähetyskäskyä,+mutta+sen+sijaan,+että+kirkot/lahkot+synnyttäisivät+Jumalan+lapsia,+ne+synnyttävät+vain+omien+kirkkojensa/lahkojensa+lapsia+ja+nimeävät+ne+vielä+kirkkonsa+mukaan.+
Suuri+Babylon+eli+hedelmällinen+porttoäiti+lapsineen+kuvaa+ihmisen+aikaansaannosta.+Siihen+ei+mitään+ihmettä+tarvita.
Ylhäällä+oleva/taivaallinen,+hedelmätön+Jerusalem+kuvaa+Jumalan+ihmettä,+Jumalan+tekoa.++Yhdenkään+kirkon,+seurakunnan+tai+ihmisen+on+mahdotonta+synnyttää+yhtäkään+lasta+Jumalalle,+sillä+Jumalan+lapset+syntyvät+vain+Jumalan+hengestä.+
Siksi+me+olemme+täysin+hedelmättömiä.
Ainoa+mitä+me+voimme+tehdä,+on+uskoa+ja+luottaa+Jumalan+antamaan+lupaukseen,+että+Hän+rakentaa+sen+"Uuden+Jerusalemin"+eli+Jumalan+Hengestä+syntyneen+seurakunnan/hengellisen+Israelin.
Jes.54
11+Sinä+kurja,+myrskyn+raastama,+sinä+lohduton!+Katso,+MINÄ+muuraan+sinun+kivesi+kiiltokivellä,+panen+sinun+perustuksesi+safiireista,
12+MINÄ+teen+sinun+harjasi+rubiineista+ja+sinun+porttisi+kristalleista+ja+koko+sinun+ympärysmuurisi+jalokivistä.
13+Sinun+lapsesi+ovat+kaikki+Herran+opetuslapsia,+ja+suuri+rauha+on+sinun+lapsillasi+oleva.
Siksi+hedelmätön+voi+riemuita,+sillä+hänen+ei+tarvitse+itse+rehkiä+ja+rakennella+tai+synnyttää+yhtään+mitään,+vaan+hän+voi+levätä++uskossa+Jumalan+antamaan+lupaukseen.+Jumala+sen+tekee.
11.01.2019 17:07
"On+kaksi+äitiä"
Raamatussa+tosiaankin+kerrotaan+kahdesta+äidistä:
1.+Suuri+Babylon,+joka+on+hedelmällinen,+kuten+Haagarkin+oli+hedelmällinen.
2.+Ylhäällä+oleva+Jerusalem,+joka+on+hedelmätön,+kuten+Saarakin+oli+hedelmätön.
11.01.2019 15:49
Raamatussa+kerrotaan+myös+toisesta+äidistä,+joka+suinkaan+ei+ole+hedelmätön,+vaan+sillä+on+paljon+jälkeläisiä.
Ilm.17
5+Hänen+otsassaan+oli+nimi,+jolla+on+salainen+merkitys:+"Suuri+Babylon,+maailman+porttojen+ja+iljetysten+äiti."*+[Babylon+on+Rooman+peitenimi.][Dan.+4:27;+Ilm.+14:8]
6+Minä+näin,+että+nainen+oli+juopunut+pyhien+verestä+ja+Jeesuksen+todistajien+verestä,+ja+hämmästyin+suuresti+hänet+nähdessäni.+[Ilm.+6:9,10,+Ilm.+12:11,+Ilm.+16:6]
11.01.2019 15:45
"uskoton+vaimo+luulee+olevansa+hedelmätön.+Mutta+sillä+onkin+nuo+kolme+lasta"
Jos+uskoton+vaimo+synnyttää+lapsia,+niin+silloin+ne+ovat+äpäriä.
11.01.2019 15:41
Kuinka+ollakaan,+"eikirj"+ymmärsi+tämän+oikein.+No+se+nyt+ei+ollut+mikään+yllätys.
Sen+sijaan+ihmetyttää,+miksi+muut+eivät+tätä+ymmärrä,+vaikka+Raamatussa+aivan+selvästi+tämä+asia+kerrotaan.+
Room.9
6+Mutta+ei+niin,+että+Jumalan+sana+olisi+harhaan+mennyt.+Sillä+eivät+kaikki+ne,+jotka+ovat+Israelista,+ole+silti+Israel,
7+eivät+kaikki+ole+lapsia+sentähden,+että+ovat+Aabrahamin+siementä,+vaan:+"Iisakista+sinä+saat+nimellesi+jälkeläiset";
8+se+on:+eivät+ne,+jotka+lihan+puolesta+ovat+lapsia,+ole+Jumalan+lapsia,+vaan+LUPAUKSEN+LAPSET,+ne+luetaan+siemeneksi.
9+Sillä+lupauksen+sana+oli+tämä:+"Minä+palaan+tulevana+vuonna+tähän+aikaan,+ja+silloin+Saaralla+on+oleva+poika".
24+Ja+sellaisiksi+hän+myös+on+kutsunut+meidät,+ei+ainoastaan+juutalaisista,+vaan+MYÖS+PAKANOISTA,
25+niinkuin+hän+myös+Hoosean+kirjassa+sanoo:+"Minä+olen+kutsuva+KANSAKSENI+sen,+joka+ei+ollut+minun+kansani,+ja+RAKKAAKSENI+sen,+joka+ei+ollut+minun+rakkaani.
26+Ja+on+tapahtuva,+että+siinä+paikassa,+jossa+heille+on+sanottu:+'Te+ette+ole+minun+kansani',+siinä+heitä+kutsutaan+ELÄVÄN+JUMALAN+LAPSIKSI."
Room.4
13+Sillä+se+lupaus,+että+Aabraham+oli+perivä+maailman,+ei+tullut+hänelle+eikä+hänen+siemenelleen+lain+kautta,+vaan+USKONVANHURSKAUDEN+KAUTTA.
14+Sillä+JOS+ne,+jotka+PITÄYTYVÄT+LAKIIN,+ovat+perillisiä,+niin+usko+on+tyhjäksi+tehty+ja+LUPAUS+KÄYNYT+MITÄTTÖMÄKSI.
15+Sillä+laki+saa+aikaan+vihaa;+mutta+missä+lakia+ei+ole,+siellä+ei+ole+rikkomustakaan.
16+Sentähden+se+on+uskosta,+että+se+olisi+armosta;+että+LUPAUS+PYSYISI+LUJANA+KAIKELLE+SIEMENELLE,+ei+ainoastaan+sille,+joka+pitäytyy+lakiin,+vaan+myös+sille,+jolla+on+Aabrahamin+usko,+hänen,+joka+on+MEIDÄN+KAIKKIEN+ISÄ
17+-niinkuin+kirjoitettu+on:+"Monen+kansan+isäksi+minä+olen+sinut+asettanut"+-sen+Jumalan+edessä,+johon+hän+uskoi+ja+joka+KUOLLEET+ELÄVIKSI+TEKEE+ja+KUTSUU+OLEMATTOMAT,+IKÄÄNKUIN+NE+OLISIVAT.
18+Ja+Aabraham+toivoi,+VAIKKA+EI+TOIVOA+OLLUT,+ja+uskoi+tulevansa+monen+kansan+isäksi,+tämän+sanan+mukaan:+"Niin+on+sinun+jälkeläistesi+luku+oleva",
19+eikä+hän+heikontunut+uskossansa,+vaikka+näki,+että+hänen+ruumiinsa+oli+KUOLETTUNUT+-+sillä+hän+oli+jo+noin+satavuotias+-+ja+että+Saaran+kohtu+oli+KUOLETTUNUT;
20+mutta+JUMALAN+LUPAUSTA+hän+ei+epäuskossa+epäillyt,+vaan+vahvistui+uskossa,+ANTAEN+KUNNIAN+JUMALALLE,
Hebr.11:11+(1992)
Koska+Abraham+ja+Saara+uskoivat,+he+kykenivät+saamaan+jälkeläisen,+vaikka+Saara+oli+HEDELMÄTÖN+ja+heidän+aikansa+jo+oli+ohi.+Abraham+piti+LUPAUKSEN+ANTAJAA+LUOTETTAVANA
Gal.4
4+Mutta+kun+aika+oli+täytetty,+lähetti+Jumala+Poikansa,+vaimosta+syntyneen,+lain+alaiseksi+syntyneen,
5+lunastamaan+lain+alaiset,+että+me+PÄÄSISIMME+LAPSEN+ASEMAAN.
6+Ja+koska+te+olette+lapsia,+on+Jumala+lähettänyt+meidän+sydämeemme+Poikansa+Hengen,+joka+huutaa:+"Abba!+Isä!"
7+Niinpä+sinä+ET+SIIS+ENÄÄ+OLE+ORJA,+vaan+lapsi;+mutta+jos+olet+lapsi,+OLET+MYÖS+PERILLINEN+Jumalan+kautta.
8+Mutta+silloin,+kun+ette+tunteneet+Jumalaa,+te+palvelitte+jumalia,+jotka+luonnostaan+eivät+jumalia+ole.
9+Nyt+sitävastoin,+kun+olette+tulleet+tuntemaan+Jumalan+ja,+mikä+enemmän+on,+kun+Jumala+tuntee+teidät,+kuinka+te+jälleen+käännytte+noiden+HEIKKOJEN+JA+KÖYHIEN+ALKEISVOIMIEN+puoleen,+joiden+ORJIKSI+taas+uudestaan+tahdotte+tulla?
10+Te+otatte+vaarin+päivistä+ja+kuukausista+ja+juhla-ajoista+ja+vuosista....
21+Sanokaa+minulle+te,+jotka+tahdotte+lain+alaisia+olla,+ettekö+kuule,+mitä+laki+sanoo?
22+Onhan+kirjoitettu,+että+Aabrahamilla+oli+kaksi+poikaa,+toinen+ORJATTARESTA,+toinen+VAPAASTA.
23+Mutta+orjattaren+poika+oli+syntynyt+lihan+(luonnonnjärjestyksen+1992)+mukaan,+vapaan+taas+LUPAUKSEN+VOIMASTA.
24+Tämä+on+KUVANNOLLISTA+PUHETTA;+nämä+naiset+ovat+KAKSI+LIITTOA:+toinen+on+Siinain+vuorelta,+joka+SYNNYTTÄÄ+ORJUUTEEN,+ja+se+on+HAAGAR;
25+sillä+Haagar+on+Siinain+vuori+Arabiassa+ja+VASTAA+NYKYISTÄ+JERUSALEMIA,+joka+elää+orjuudessa+lapsineen.
26+Mutta+se+Jerusalem,+joka+YLHÄÄLLÄ+ON,+on+vapaa,+ja+SE+ON+MEIDÄN+ÄITIMME.
27+Sillä+kirjoitettu+on:+"ILOITSE+SINÄ+HEDELMÄTÖN,+joka+et+synnytä,+riemahda+ja+huuda+sinä,+jolla+ei+ole+synnytyskipuja.+Sillä+yksinäisellä+on+paljon+lapsia,+enemmän+kuin+sillä,+jolla+on+mies."
28+Ja+te,+veljet,+olette+LUPAUKSEN+LAPSIA,+niinkuin+Iisak+oli.
29+Mutta+niinkuin+lihan+mukaan+syntynyt+silloin+vainosi+HENGEN+MUKAAN+SYNTYNYTTÄ,+niin+nytkin.
30+Mutta+mitä+sanoo+Raamattu?+"AJA+POIS+ORJATAR+POIKINENSA;+sillä+orjattaren+poika+EI+SAA+PERIÄ+vapaan+vaimon+pojan+kanssa."
31+Niin+me+siis,+veljet,+emme+ole+orjattaren+lapsia,+vaan+vapaan.
11.01.2019 15:33
5 / 12