Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

225

  1. Tässä+lisää.When+life+feels+hard,+remember+that+you're+going+to+die.Jokainen+ihminen+on+markan+arvoinen."People+cry,+not+because+they're+weak.+It's+because+they've+been+strong+for+too+long."+-+Johny+Depp
  2. No+nyt+meni+aivan+nappiin!Juuri+tätä+minä+olen+hakenut+jo+kauan+aikaa+tälläkin+palstalla,+että+joku+sen+ymmärtäisi.Kun+Jumala+lupasi+Aabrahamille+ja+Saaralle+pojan,+vaikka+Saara+oli+hedelmätön,+niin+Abraham+ajatteli+EPÄUSKOSSAAN+hieman+"avittaa"+Jumalaa+lupauksensa+toteuttamisessa+ja+teki+pojan+hedelmällisen+orjattarensa+kanssa.No+se+ei+tietenkään+ollut+se+Jumalan+lupaama+lapsi,+vaan+ihan+vain+sellaisten+ihmisten+aikaansaannosta,+jotka+kykenivät+saamaan+lapsia+luonnollisella+tavalla+aikaan.Sen+sijaan+tämä+"lupauksen+lapsi"+syntyi+USKOSTA+Jumalan+antamaan++LUPAUKSEEN,+sillä+inhimillisesti+katsoen+heidän+oli+täysin+mahdotonta+saada+lasta+luonnollisella+tavalla.Ja+kun+tätä+asiaa+verrataan+esimerkiksi+näihin+kirkkoihin+ja+muihin+uskonnollisiin+organisaatioihin,+niin+nekin+ovat+syntyneet+ihmisen+epäuskosta++aivan+luonnollisella+tavalla.+Eli+ihminen+itse+yrittää+toteuttaa+Jeesuksen+antamaa+lähetyskäskyä,+mutta+sen+sijaan,+että+kirkot/lahkot+synnyttäisivät+Jumalan+lapsia,+ne+synnyttävät+vain+omien+kirkkojensa/lahkojensa+lapsia+ja+nimeävät+ne+vielä+kirkkonsa+mukaan.+Suuri+Babylon+eli+hedelmällinen+porttoäiti+lapsineen+kuvaa+ihmisen+aikaansaannosta.+Siihen+ei+mitään+ihmettä+tarvita.Ylhäällä+oleva/taivaallinen,+hedelmätön+Jerusalem+kuvaa+Jumalan+ihmettä,+Jumalan+tekoa.++Yhdenkään+kirkon,+seurakunnan+tai+ihmisen+on+mahdotonta+synnyttää+yhtäkään+lasta+Jumalalle,+sillä+Jumalan+lapset+syntyvät+vain+Jumalan+hengestä.+Siksi+me+olemme+täysin+hedelmättömiä.Ainoa+mitä+me+voimme+tehdä,+on+uskoa+ja+luottaa+Jumalan+antamaan+lupaukseen,+että+Hän+rakentaa+sen+"Uuden+Jerusalemin"+eli+Jumalan+Hengestä+syntyneen+seurakunnan/hengellisen+Israelin.Jes.5411+Sinä+kurja,+myrskyn+raastama,+sinä+lohduton!+Katso,+MINÄ+muuraan+sinun+kivesi+kiiltokivellä,+panen+sinun+perustuksesi+safiireista,12+MINÄ+teen+sinun+harjasi+rubiineista+ja+sinun+porttisi+kristalleista+ja+koko+sinun+ympärysmuurisi+jalokivistä.13+Sinun+lapsesi+ovat+kaikki+Herran+opetuslapsia,+ja+suuri+rauha+on+sinun+lapsillasi+oleva.Siksi+hedelmätön+voi+riemuita,+sillä+hänen+ei+tarvitse+itse+rehkiä+ja+rakennella+tai+synnyttää+yhtään+mitään,+vaan+hän+voi+levätä++uskossa+Jumalan+antamaan+lupaukseen.+Jumala+sen+tekee.
  3. Kuinka+ollakaan,+"eikirj"+ymmärsi+tämän+oikein.+No+se+nyt+ei+ollut+mikään+yllätys.Sen+sijaan+ihmetyttää,+miksi+muut+eivät+tätä+ymmärrä,+vaikka+Raamatussa+aivan+selvästi+tämä+asia+kerrotaan.+Room.96+Mutta+ei+niin,+että+Jumalan+sana+olisi+harhaan+mennyt.+Sillä+eivät+kaikki+ne,+jotka+ovat+Israelista,+ole+silti+Israel,7+eivät+kaikki+ole+lapsia+sentähden,+että+ovat+Aabrahamin+siementä,+vaan:+"Iisakista+sinä+saat+nimellesi+jälkeläiset";8+se+on:+eivät+ne,+jotka+lihan+puolesta+ovat+lapsia,+ole+Jumalan+lapsia,+vaan+LUPAUKSEN+LAPSET,+ne+luetaan+siemeneksi.9+Sillä+lupauksen+sana+oli+tämä:+"Minä+palaan+tulevana+vuonna+tähän+aikaan,+ja+silloin+Saaralla+on+oleva+poika".24+Ja+sellaisiksi+hän+myös+on+kutsunut+meidät,+ei+ainoastaan+juutalaisista,+vaan+MYÖS+PAKANOISTA,25+niinkuin+hän+myös+Hoosean+kirjassa+sanoo:+"Minä+olen+kutsuva+KANSAKSENI+sen,+joka+ei+ollut+minun+kansani,+ja+RAKKAAKSENI+sen,+joka+ei+ollut+minun+rakkaani.26+Ja+on+tapahtuva,+että+siinä+paikassa,+jossa+heille+on+sanottu:+'Te+ette+ole+minun+kansani',+siinä+heitä+kutsutaan+ELÄVÄN+JUMALAN+LAPSIKSI."Room.413+Sillä+se+lupaus,+että+Aabraham+oli+perivä+maailman,+ei+tullut+hänelle+eikä+hänen+siemenelleen+lain+kautta,+vaan+USKONVANHURSKAUDEN+KAUTTA.14+Sillä+JOS+ne,+jotka+PITÄYTYVÄT+LAKIIN,+ovat+perillisiä,+niin+usko+on+tyhjäksi+tehty+ja+LUPAUS+KÄYNYT+MITÄTTÖMÄKSI.15+Sillä+laki+saa+aikaan+vihaa;+mutta+missä+lakia+ei+ole,+siellä+ei+ole+rikkomustakaan.16+Sentähden+se+on+uskosta,+että+se+olisi+armosta;+että+LUPAUS+PYSYISI+LUJANA+KAIKELLE+SIEMENELLE,+ei+ainoastaan+sille,+joka+pitäytyy+lakiin,+vaan+myös+sille,+jolla+on+Aabrahamin+usko,+hänen,+joka+on+MEIDÄN+KAIKKIEN+ISÄ17+-niinkuin+kirjoitettu+on:+"Monen+kansan+isäksi+minä+olen+sinut+asettanut"+-sen+Jumalan+edessä,+johon+hän+uskoi+ja+joka+KUOLLEET+ELÄVIKSI+TEKEE+ja+KUTSUU+OLEMATTOMAT,+IKÄÄNKUIN+NE+OLISIVAT.18+Ja+Aabraham+toivoi,+VAIKKA+EI+TOIVOA+OLLUT,+ja+uskoi+tulevansa+monen+kansan+isäksi,+tämän+sanan+mukaan:+"Niin+on+sinun+jälkeläistesi+luku+oleva",19+eikä+hän+heikontunut+uskossansa,+vaikka+näki,+että+hänen+ruumiinsa+oli+KUOLETTUNUT+-+sillä+hän+oli+jo+noin+satavuotias+-+ja+että+Saaran+kohtu+oli+KUOLETTUNUT;20+mutta+JUMALAN+LUPAUSTA+hän+ei+epäuskossa+epäillyt,+vaan+vahvistui+uskossa,+ANTAEN+KUNNIAN+JUMALALLE,Hebr.11:11+(1992)Koska+Abraham+ja+Saara+uskoivat,+he+kykenivät+saamaan+jälkeläisen,+vaikka+Saara+oli+HEDELMÄTÖN+ja+heidän+aikansa+jo+oli+ohi.+Abraham+piti+LUPAUKSEN+ANTAJAA+LUOTETTAVANAGal.44+Mutta+kun+aika+oli+täytetty,+lähetti+Jumala+Poikansa,+vaimosta+syntyneen,+lain+alaiseksi+syntyneen,5+lunastamaan+lain+alaiset,+että+me+PÄÄSISIMME+LAPSEN+ASEMAAN.6+Ja+koska+te+olette+lapsia,+on+Jumala+lähettänyt+meidän+sydämeemme+Poikansa+Hengen,+joka+huutaa:+"Abba!+Isä!"7+Niinpä+sinä+ET+SIIS+ENÄÄ+OLE+ORJA,+vaan+lapsi;+mutta+jos+olet+lapsi,+OLET+MYÖS+PERILLINEN+Jumalan+kautta.8+Mutta+silloin,+kun+ette+tunteneet+Jumalaa,+te+palvelitte+jumalia,+jotka+luonnostaan+eivät+jumalia+ole.9+Nyt+sitävastoin,+kun+olette+tulleet+tuntemaan+Jumalan+ja,+mikä+enemmän+on,+kun+Jumala+tuntee+teidät,+kuinka+te+jälleen+käännytte+noiden+HEIKKOJEN+JA+KÖYHIEN+ALKEISVOIMIEN+puoleen,+joiden+ORJIKSI+taas+uudestaan+tahdotte+tulla?10+Te+otatte+vaarin+päivistä+ja+kuukausista+ja+juhla-ajoista+ja+vuosista....21+Sanokaa+minulle+te,+jotka+tahdotte+lain+alaisia+olla,+ettekö+kuule,+mitä+laki+sanoo?22+Onhan+kirjoitettu,+että+Aabrahamilla+oli+kaksi+poikaa,+toinen+ORJATTARESTA,+toinen+VAPAASTA.23+Mutta+orjattaren+poika+oli+syntynyt+lihan+(luonnonnjärjestyksen+1992)+mukaan,+vapaan+taas+LUPAUKSEN+VOIMASTA.24+Tämä+on+KUVANNOLLISTA+PUHETTA;+nämä+naiset+ovat+KAKSI+LIITTOA:+toinen+on+Siinain+vuorelta,+joka+SYNNYTTÄÄ+ORJUUTEEN,+ja+se+on+HAAGAR;25+sillä+Haagar+on+Siinain+vuori+Arabiassa+ja+VASTAA+NYKYISTÄ+JERUSALEMIA,+joka+elää+orjuudessa+lapsineen.26+Mutta+se+Jerusalem,+joka+YLHÄÄLLÄ+ON,+on+vapaa,+ja+SE+ON+MEIDÄN+ÄITIMME.27+Sillä+kirjoitettu+on:+"ILOITSE+SINÄ+HEDELMÄTÖN,+joka+et+synnytä,+riemahda+ja+huuda+sinä,+jolla+ei+ole+synnytyskipuja.+Sillä+yksinäisellä+on+paljon+lapsia,+enemmän+kuin+sillä,+jolla+on+mies."28+Ja+te,+veljet,+olette+LUPAUKSEN+LAPSIA,+niinkuin+Iisak+oli.29+Mutta+niinkuin+lihan+mukaan+syntynyt+silloin+vainosi+HENGEN+MUKAAN+SYNTYNYTTÄ,+niin+nytkin.30+Mutta+mitä+sanoo+Raamattu?+"AJA+POIS+ORJATAR+POIKINENSA;+sillä+orjattaren+poika+EI+SAA+PERIÄ+vapaan+vaimon+pojan+kanssa."31+Niin+me+siis,+veljet,+emme+ole+orjattaren+lapsia,+vaan+vapaan.