Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

225

  1. No+kyllähän+tässä+jonkinlainen+epänormaalius+mieltymyksissä+on+nähtävissä+ja+siten+myös+heikkous,+sillä+eihän+kukaan+normaaleilla+mieltymyksillä+varustettu+uskovainen+ole+noin+rajoittunut+kuin+sinä.Myönnä+vaan+rehellisesti+heikkoutesi.
  2. Tuo+kuulostaa+lähinnä+sellaiselta+uskonnolliselta+sanahelinältä.Kuinka+moni+todellisuudessa+on+valmis+luopumaan+kaikesta?+Ei+tule+mieleeni+kovinkaan+montaa+tällaista+kristittyä.+Sen+sijaan+niitä+kyllä+riittää,+joiden+päämääränä+elämässä+näyttää+olevan+omaisuuden+ja+titteleiden+kerääminen+itselleen+ja+varsinkin+tällaiset+henkilöt+ovat+juuri+niitä+kaikkein+arvostetuimpia+seurakunnissa.+He+saavat+niitä+"ensimmäisiä+sijoja"+ja+tällaiset+ihmiset+myös+seurustelevat+mieluiten+keskenään.Jos+esimerkiksi+Adventtikirkossa+olisi+tällainen+"olen+valmis+luopumaan+kaikesta+ja+seuraamaan+Jeesusta+-henki",+niin+johan+tuo+seurakunta+olisi+aivan+erinäköinen..+Se+muistuttaisi+sillloin+varmasti+enemmän+tuota+Hurstin+kaltaista+toimintaa+sen+sijaan,+että+nyt+sen+päämääränä+on+vain+kalastella+itselleen+jäseniä...ja+mieluiten+juuri+niitä+korkeasti+koulutettuja+ja+varakkaita,+joista+voi+sitten+ylpeillä,+että+näin+tasokasta+porukkaa+meidän+seurakuntaamme+liittyy.,,ihan+tohtorismiehiä+ja+-naisia...Onhan+tällakin+palstalla+aivan+suoraan+leuhkittu,+miten+missään+muussa+seurakunnassa+ei+ole+niin+paljon+tohtoreita+ja+oppineita+suhteessa+jäsenmäärään+kuin+meidän+seurakunnassa...kun+se+meidän+oppikin+on+niin+korkeatasoista,+ettei+ihan+joka+kaduntallaaja+voi+kaikkia+sen+hienouksia+täysin+ymmärtää...Kun+sitä+sitten+vertaa+"esikuvaansa+"+Jeesukseen...oman+seurakuntansa+johtajaan...+jonka+kerrottiin+olevan+puuseppä,+jolla+ei+ole+paikkaa+mihin+päänsä+kallistaisi+ja+sitten+siihen+kuvaan,+jota+olen+usein+tänne+linkannut,+jossa+A-kirkon+silloinen+esimies++toivottelee+maailmalle+rauhaa+kunniapaikalla+"Babylonin"+fariseusten+kanssa,+niin+eipä+voisi+olla+paljon+räikeämpää+vastakohtaa.No+jos+Jeesuksen+vertaus+"kaikesta+luopuminen"+ja+ristinsä+kantaminen+on+tulkittava+siten,+että+on+valmis+uskomaan+Adventtikirkkoon+ja+sapattiin+sekä++luovuttamaan+10%+tuloistaan+Adventtikirkolle+uusien+jäsenten+kalastelemiseksi+++muut+uhrilahjat+jne,+niin+silloin+tuo+"ratkaisun+tekeminen"+ja++"Jeesuksen"+seuraaminen+ei+kuulosta+aivan+niin+mahdottomalta+uhraukselta.Se+on+jopa+aivan+mahdollista+toteuttaa+ihan+vain+omin+voimin...
  3. No+tarkastellaanpa+tätä+asiaa+sitten+Raamatun+ja+Jeesuksen+vertauksen+valossa.Luuk.1425+Ja+hänen+mukanaan+kulki+paljon+kansaa;+ja+hän+kääntyi+ja+sanoi+heille:26+"Jos+joku+tulee+minun+tyköni+eikä+vihaa+isäänsä+ja+äitiänsä+ja+vaimoaan+ja+lapsiaan+ja+veljiään+ja+sisariaan,+vieläpä+omaa+elämäänsäkin,+hän+ei+voi+olla+minun+opetuslapseni.27+Ja+joka+ei+kanna+ristiänsä+ja+seuraa+minua,+se+ei+voi+olla+minun+opetuslapseni.28+Sillä+jos+joku+teistä+tahtoo+rakentaa+tornin,+eikö+hän+ensin+istu+laskemaan+kustannuksia,+nähdäkseen,+onko+hänellä+varoja+rakentaa+se+valmiiksi,29+etteivät,+kun+hän+on+pannut+perustuksen,+mutta+ei+kykene+saamaan+rakennusta+valmiiksi,+kaikki,+jotka+sen+näkevät,+rupeaisi+pilkkaamaan+häntä30+sanoen:+'Tuo+mies+ryhtyi+rakentamaan,+mutta+ei+kyennyt+saamaan+valmiiksi'?31+Tahi+jos+joku+kuningas+tahtoo+lähteä+sotimaan+toista+kuningasta+vastaan,+eikö+hän+ensin+istu+ja+pidä+neuvoa,+kykeneekö+hän+kymmenellä+tuhannella+kohtaamaan+sitä,+joka+tulee+häntä+vastaan+kahdellakymmenellä+tuhannella?32+Ja+ellei+kykene,+niin+hän,+toisen+vielä+ollessa+kaukana,+lähettää+hänen+luoksensa+lähettiläät+hieromaan+rauhaa.33+Niin+ei+myös+teistä+yksikään,+joka+ei+luovu+kaikesta,+mitä+hänellä+on,+voi+olla+minun+opetuslapseni.34+Suola+on+hyvä;+mutta+jos+suolakin+käy+mauttomaksi,+millä+se+saadaan+suolaiseksi?35+Ei+se+kelpaa+maahan+eikä+lantaan;+se+heitetään+pois.+Jolla+on+korvat+kuulla,+se+kuulkoon!"Onko+Sinulle+tehty+em.+ehdot+selväksi,+kun+sinua+on+kehotettu/painostettu+tekemään+"ratkaisu"?Noudattavatko+ne+ihmiset+itse+tätä,+jotka+ovat+vaatineet+sinua+tekemään+"ratkaisun"?Minusta+se+ihminen,+joka++v+a+a+t+i+i++toista+tekemään+ratkaisun,+on+vastuussa+melkoisen+isoista++asioista...Vaatiko+Jeesus+ketään+tekemään+ratkaisun+ilman,+että+teki+selväksi,+mitä+se+maksaisi?Siksi+ateistit+nyt+pilkkaavat,+kun+niin+moni+uskovainen+on+lähtenyt+rakentamaan+ja+on+rakentanut+lähinnä+vain+itselleen+mukavan+talon+ja+hyvät+oltavat.
  4. Ennen+vanhaan+se+ei+ollut+niin+tarkkaa...2.Sam.6:5+Ja+Daavid+ja+kaikki+israelilaiset+karkeloivat+riemuissaan+Herran+edessä+ja+lauloivat+soittaen+lyyraa+ja+harppua,+rumpuja,+helistimiä+ja+symbaaleja.1.+Aik.138+Ja+Daavid+ynnä+koko+Israel+karkeloi+kaikin+voimin+Jumalan+edessä+laulaen+sekä+soittaen+kanteleita,+harppuja,+vaskirumpuja,+kymbaaleja+ja+torvia.
  5. "+Tavataan+sitten+täällä."Ai+siis+sittenkin+"siellä"+(jossakin)...eli++s+i+n+u+n++pienessä+kasvavassa+puolimatkan+majataloyrityksessäsi,+jossa+on+tällä+hetkellä+vasta+3+messiaanista+henkilökunnan+jäsentä...On+siellä+(jossakin)+kuule+jo+aivan+tarpeeksi+niitä+hieman+suurempiakin+puolimatkan+Vartiotorni-+ja+Adventtikirkkomajatalojakin,+joista+varsinkin+jälkimmäinen+mainostaa+omia+"lepolomiaan",+mutta+ennen+kuin+huomaakaan,+niin+uupunut+matkaaja+joutuu+niissä+majatalon+työntekijäksi.Aivan+ensitöiksi+hänelle+aletaan+opettamaan+kaikenlaisia+majatalon+omia+leposääntöjä,+kuten+esim++sinun+messiaanisessa+puolimatkan+majatalossasi+levätä+täytyy+juuri+tiettynä+päivänä+tiettyyn+aikaan,+juutalaisten+juhlien+vietto+on+myös+pakollista,+partojen+ei+saa+ajaa+ja+mitä+lie+muita+leposääntöjä+teillä+siellä+teidän+messiaanisessa+puolimatkan+majatalossa+nyt+sitten+onkaan...Minua+ei+kiinnosta+yhdenkään+majatalon+leposääntöjen+opetteleminen+tällä+hetkellä+ja+epäilenpä+pahasti,+ettei+kiinnosta+tulevaisuudessakaan...Ja+jo+ensimmäinen+sääntö+eli+tuo+sinun+majatalosi+nimenkin+Ya-hus-hua+opettelu,+joka+on+niin+vaikeasti+äännettävä+ja+jota+pitäisi+alkaa++ensi+töiksi+mainostamaan+saa+minut+miettimään,+että+jospa+tuo+liiketoimintasi+kannattaisi+siirtää+jonnekin+Japaniin,+sillä+siellä+kuulemma+on+erittäin+kova+työmoraali+(mainostaisivat+ahkerasti+majataloasi)+ja+siten+myös+ihmiset+ovat+hyvin+uupuneita...+voisivat+ehkä+hetken+jopa+mielessään+kuvitella+lepäävänsä...Vähän+niin+kuin+tämän+palstan+uuttera+ja+loppuunpalanut+aatelinen+kärrymies,+joka+kävi+lepäämässä+muutaman+vuoden+Adventtikirkon+omassa+puolimatkan+majatalossa...