Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tielläkenvaeltaa
profiilit
tielläkenvaeltaa
tielläkenvaeltaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
39
Kommenttia
168
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onkohan+tuo+anteeksianominen+ja+-saaminen+sinulle+ja+sinulle+ihan+yksinkertainen+ja+selvä+asia?+Käytkö+kaulailemassa+monia+miehiä+ja+pyytämässä+heiltä+anteeksi+kaikkia+syntejä,+(jotka+Jeesus+Vapahtajamme+on+ristinkuolemallaan+jo+maksanut)?+
Riittääkö+se+sinulle+hyvän+omantunnonrauhaan?+Käytkö+rippi-isän+tai+jokun+ymmärtäväisen+kanssa+puhumassa+raskaasta+omasta+lihastasi+ja+sen+vaikutuksista+elämääsi?
Miten+koet+ylipäätään,+milloin,+mitä+ja+millä+tavalla+saat+syntisi+anteeksi,+hyvän+omantunnonrauhan,+puhtaan+sydämen,+ilon+uskoa+vapaasti?
19.12.2019 09:14
Tämänkin+aiheen+johdosta+keskusteluissa+tulee+esiin+se,+että+niin+usein+muistellaan+mitä+aikoinaan+on+tapahtunut+ja+joku+on+kokenut,+siis+vanhojen+muistelua+omien+kommenttien+vahvistukseksi.
Olen+vuosikymmenien+aikana+huomannut,+että+lainataan+muka+sieltä+ja+täältä+yhteisöä+ja+omaa+uskoa+vahvistavia+juttuja,+mutta+ei+löydetä+lähdettä+eikä+asian+kokeneet+ole+enää+tässä+ajassa,+eli+elossa.
Yksi+kirjoitti+vainoista+ja+vankeuksiasta.+Eiköhän+ketä+tahansa+uskovaa+vainota+ja+vangita,+jos+hän+Raamattuun+perustuvalla+hengellisellä+totuudella+puhuu+tai+käyttäytyy+tavalla,+joka+aiheuttaa+vainoa+tai+vangitsemisia.+Tämä(kään)+asia+ei+ole+lestadiolaisten+yksinoikeus.+
Raamatun+totuus+kun+tuodaan+julki+suusta+kuin+suusta,+niin+se+on+aiheuttanut+ja+aiheuttaa+vainoa,+vangitsemisia,+tappamisia+ympäri+maailmaa.
19.12.2019 09:05
Olisi+niin+mukava+tietää+sinulta+he-ma,+että+mikä+on+sinun+elämäsi+perusta,+mihin+ja+kehen+uskot?+Evoluutio+on+kaiken+synnyttäjä+ja+ylläpitäjä?+Oletko+vain+hetken+elossa+täällä+ajassa,+sitten+kun+henki+ei+enää+kulje,+niin+sinua+ei+enää+ole?+Tulet+tyhjästä+ja+menet+tyhjiin?
17.12.2019 20:23
Et+kai+sinä+ihan+tosissasi+puhu+noin,+ajattele+noin?+En+usko,+ettei+sinulla+olisi+pahoja+ajatuksia+vaikka+mistä+ja+kenestä,+ei+mikään+uudestisyntyminen+tai+muu+poista+ihmisessä+olevaa+perisyntiä,+joka+on+lihassa+ja+joka+käskee+ajatella+ja+tehdä+vaikka+mitä.+
Uskosta+voidaan+mennä,+mutta+ei+uskoon+tulla,+eikö+niin?+Ihminen+saa+ihan+silkasta+armosta+uskon+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+kun+ihminen+pyytää+sitä,+tai+siis+Pyhä+Henki+ohjaa+ja+johdattaa+ihmisen+tilaan,+jossa+hän+särkyy+ja+pyytää+apua+Jeesukselta.
17.12.2019 20:19
Kyllä+isältä+anteeksi+tulee+pyytää+kun+on+rikkonut+isän+tahtoa.+Vaan+jos+ei+ole+ymmärrystä+rikkomuksistaan,+niin+silloin+ei+oikein+voi+anteeksi+pyytääkään.+Usein+kannattaa+pyytää+isältä+tai+vaikka+keltä+lähimmäiseltä+anteeksi,+jos+ja+kun+ei+ole+ottanut+tarpeeksi+häntä+huomioon,+kuunnellut+toiveita+ja+neuvoja+jne.
Mutta+jos+ihmisellä+ei+ole+mitään+syytä+pyytää+keltään+mitään+anteeksi,+ei+tunne+omaa+syntisyyttään,+niin+mitäs+silloin+anteeksi+pyytää?
17.12.2019 20:14
Vielä+jatkan+tuota+syntiasiaa:+Luulen,+että+pahimmat+synnit+tapahtuvat+ihmisen+päässä,+näkymättömissä+ihmiseltä.+Aivot+ovat+niin+nopeatoimisia,+että+ajatuksia+juoksee+solkenaan,+usein+todella+pahoja+ja+paljon+lähimmäiseen+kohdistuvia.+Kun+ne+tarpeeksi+pyörivät+ajatuksissa,+niin+pian+ne+muuttuvat+asenteiksi+ja+teoiksi.
Suuri+osa+ihmisen+synneistä+on+sellaisia,+ettei+ihminen+itse+ymmärrä+niitä+tehneen+tai+tekevän.+Siksi+Vapahtajaan+uskovilla+on+hyvä,+että+meillä+on+syntiemme+Pelastaja+ja+edesvastaaja+Jumalan+edessä.
17.12.2019 17:31
Toisten+mielestä+en+ole+ollut,+nyttemmin+en+saa+sellaista+feedbackia.+Tunnen+kyllä+usein+sisäisesti+ja+sydämessäni,+että+onko+minulla+oikea+synnintunto+ja+oikea+paikka+saada+syntini+anteeksi...
...+mutta+uskon+kuitenkin+siihen,+että+Isä+meidän+-rukouksella+saan+joka+aamu+syntini+anteeksi,+koska+rukouksessa+pyydän+anteeksiantoa,+ja+uskon+Hänen+kuulevan+rukoukseni.+Anteeksi+saan+myös+Sanan+äärellä+ollessani,+kun+eri+tavoin+todistetaan+synnit+anteeksi,+ja+luemme+synnintunnustuksen+++ehtoollisen+sakramentissa.
Ja+onhan+taivaasta+virtamassa+kristallinkirkas+virta,+joka+puhdistaa+meitä,+lihan+synneistä.
Silti+aika+usein+ajattelen,+että+olenko+valmis+lähtemään.
17.12.2019 14:49
Aloituksessani+halusin+saada+keskustelua+ja+kunkin+omia+tuntemuksia+tuosta+anteeksisaamisesta+ja+-antamisesta.
Tietenkin+keskustelun+pohjana+pitää+olla+se,+mitä+Sanassa+sanotaan+asiasta,+ja+miten+Sanaa+käytännössä+ymmärretään+ja+toteutetaan.+Ehkei+tämä+ole+Raamatun+tutkimisen+foorumi...
17.12.2019 14:41
Mihin+liittyy+voi-huuto?+Mitä+tahdot+kysyä?
13.12.2019 11:54
Lisään+aloitukseeni+tämän+päivän+uskonpuhdistajamme+kirjoitusta,+tekstinä+Mark.+1:+15.:+Tehkää+parannus+ja+uskokaa+evankeliumi!
"Parannuksen+tekemiseksi+sanotaan+siis+sitä,+että+ihminen+tietää+ja+sydämestään+tunnustaa+olevansa+synnissä+siinnyt+ja+syntynyt+ja+näin+luonnostaan+vihan+lapsi,+iäiseen+kadotukseen+vikapää,+ja+että+tässä+kaikki+teot+ovat+mitättömiä+ja+ainoastaan+pahennukseksi,+niillä+kun+pyritään+toteuttamaan+sellaista,+joka+kuuluu+yksin+Kritukselle,+ainoalle+Jumlalan+ja+ihmisen+väliselle+sovittajalle,+jonka+kautta+meillä+on+syntien+anteeksiantamus...
...Oikea+parannus+on+siis+sitä,+että+minä+uskon+Jumalan+Sanan,+joka+vakauttaa+minua+siitä,+että+minä+Jumalan+edessä+olen+kirottu+syntinen,+ja+sydämestäni+kauhistuin+sitä,+että+olen+ollut+Jumalalle+kovakorvainen+ja+että+en+koskaan+ole+oikein+arvossa+pitänyt+enkä+tutkinut+Hänen+käskyjään,+vielä+vähemmän+pitänyt+suurinta+tahi+pienintä+niistä,+mutta+että+minä+kuitenkaan+en+jää+epätoivoon,+vaan+annan+johdattaa+itseni+Kristuksen+tykö,+etsimään+armoa+ja+apua+Häneltä,+ja+lujasti+uskon+sen+löytyväni."
Onpas+taas+"mentävä+itseeni",+mietittävä+tekojani,+kyseltävä+ymmärtäväisiltä+näistäkin+asioista.
13.12.2019 11:51
Ei+pidä+mennä+ostamaan+"sikaa+säkissä."+Kyllä+ostajalla+on+velvollisuus+tutkia+mitä+on+ostamassa+ja+missä+kunnossa+se+on.+
Turha+on+syytellä+jotain+tietyn+yhteisön+jäseniä+tai+yhteisöä,+sillä+sinä+ja+minä+syyllistymme+tavalla+jos+toisella+toimimaan+niin,+että+joku+kohtaa+ja+saa+harmia+toimistamme.
Ei+kannata+väittää+heitä+kaasulla+tappajiksi.+Oma+syy,+miksi+menet+ostamaan+"koslan".
04.12.2019 17:03
Ei+ollut+vielä+silloin+syntynyt.+Mistä+kuulit+tuon?
04.12.2019 16:57
Sitä+uskotaan,+että+kyllä+autuutta+kaipaavat+löytävät+tiensä+r-huoneelle.+Ei+mennä+toreille+ja+kadunvarsille+kutsumaan+ehtoolliselle.
04.12.2019 16:56
Mikä+ihmeen+takki+kääntyy+sujuvasti?+Miten+ja+mihin+päin+se+oli+ennen+ja+on+nyt?+Aiemmin+oli+armoitettu+Häneen+uskova+Jumalan+lapsi,+nyt+on+irtileikattu/irtileikkautunut+oksa+totisesta+viinipuusta?
Olen+samaa+mieltä+yhden+ketjun+kirjoittajan+kanssa,+että+uskovien+pitäisi+olla+ja+tulla+enemmän+esille,+tuoda+Totuutta+esiin,+Sanaan+perustuen,+tuoda+uskon+merkityksestä+omaan+elämään+jne.
Itse+kirjoitin+lehteen+siitä,+mitä+oli+olla+ilman+sydämen+uskoa,+farisealaisena,+ja+mitä+elämäni+on+nyt,+kun+saa+olla+todella+Jumalan+lapsena,+kulkea+Tiellä.+Moni+oikeauskovainen+sanoi+minulle,+että:+"Ei+meillä+ole+tapana+kirjoitella."+Siis+pidetään+vain+itsellämme+tämä+aarre...
Vanhemmista:+Raamatussa+ei+ole+kerrottu+kaikkien+seurakuntien+vanhemmista,+siis+kuten+Lapin+vanhemmat+ovat+tällä+aikakaudella,+puhutaan+vain+että+seurakunnalle+valitaan+sen+seurakunnan+vanhimmat.
04.12.2019 13:51
Elämässä+ei+ole+sattumia+eikä+tuuria.+Vastoinkäymiset(kin)+kuuluvat+ihmisen+elämään,+niistä+aina+oppii+jotakin,+jopa+paljon.+Minulla+on+ollut+kaksi+pahaa+tapaturmaa+-+molemmat+vaikuttivat+hyvin+positiivisesti+elämääni,+vaikka+alussa+tuntui,+että+MIKSI+JUURI+MINULLE...
Elämä+Herrassa+ja+Hänen+siunauksessaan+on+paljon+parempaa+kuin+elo+ilman+Häntä.
30.11.2019 14:22
Saat+anteeksi.+Minä+en+voi+mitään+kerskailla,+koska+ei+ole+mitään+syytä+kerskailla,+koska+mikään+hyvä+ei+lähde+minusta.
Hain+ja+hain+kauan+omakohtaista+sydämenuskoa,+elin+hyvin+mielenrauhattomassa+tilassa,+elämällä+ei+ollut+muuta+suuntaa+kuin+selvitä+päivä+kerrallaan,+edes+jotenkin.
Kun+vihdoin+sain+armon+uskoa,+niin+mielen-+ja+sielunrauhan+kautta+saa+elää+ilossa,+vapaana+kaikesta+sellaisesta+turhasta,+mihin+ennen+turvautui,+pitääkseni+edes+hetken+mielen+rauhaisena.+
Kun+en+itse+ohjaa+päivääni+omin+ymmärryksineni,+niin+aina+saa+ihmetellen+huomata,+miten+päivä+on+mennyt.+Siksi+kirjoitan+niin+vahvasti+uskostani.
30.11.2019 14:18
Kenen+tavalla?+Millä+tavalla?+Mikä+sinun+tapasi+on+uskoa+ja+vaeltaa+Tiellä?
29.11.2019 07:56
Tuollaista+vuodatusta?+Millainen+uskonpohja,+-tunnustus+ja+-elämä+sinulla+on?+En+minä+ole+hyvä,+miten+niin+pääset+sanomaan?+Mitä+muuta+pitäisi+sanoa,+eikö+tuossa+ole+kaikki?
29.11.2019 07:55
En,+en+todellakaan.+Uskon,+että+seurakunnan+jäseniä+on+laskematon+määrä,+ihmislaskin+ei+voi+sitä+tehdä.
Olisi+sangen+murheellista,+jos+voimallisen+ja+väkevän+kolmiyhteisen+Jumalan+voima+ja+väkevyys+supistuisi,+olisi+supistunut,+niin+pieneksi,+että+jotkut+voivat+sanoa,+että:+"Vain+täällä+on+oikea+seurakunta."
18.11.2019 18:27
Mikä+on+seurakunta?+Eikö+voida+mitenkään+uskoa,+että+ainoa+ja+oikea+seurakunta+on+se,+jonka+Jeesus+Kristus,+Vapahtajaamme+ja+Lunastajamme+on+perustanut.+Siinä+seurakunnassa+elävät+he,+jotka+ovat+saaneet+armon+uskoa,+haluavat+kulkea+Hänen+Sanansa+mukaan+Hänen+perustamalla+Tiellä.
Tähän+seurakuntaoppiin+löytyy+perustelut+ja+totuus+Raamatusta.+Ken+sanoo+muunlaiseksi+seurakunnan,+hän+ei+ole+carmaan+löytänyt+vielä+OKEAA+seurakuntaa.
18.11.2019 13:10
2 / 9