Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tielläkenvaeltaa
profiilit
tielläkenvaeltaa
tielläkenvaeltaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
39
Kommenttia
168
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+voi+uskoa,+että+uskova+ihminen+kirjoittaa+tuollaista+tekstiä,+sisällöllisesti+ja+kieliopillisesti!?
04.02.2020 11:29
Mitä+kirjoitit?
04.02.2020 11:27
Siis+Sanasta+ja+saarnasta,+ei+jostain+tietystä+paikasta+tai+tietyn+henkilön+suusta.+Eikö+niin?
04.02.2020 11:19
Älä+yleistä+kirjoitusta+esikoisten+piikkiin.+Jossain+yhteisössä+yleistetään,+että+"vain+täältä+saa+uskon+ikuiseen+autuuteen."+Se+voi+yleistää,+sillä+se+tieto+kuuluu+saarnastuolista+ja+aika+monen+siellä+käyvän+suusta.
04.02.2020 11:17
Näyttävät+olevan...+Täällä+aktiivisia+tuomitsijoita+ja+oikeassa+uskossa+olevia+on+suurin+osa+kirjoittajista,+sillä+heidän+kirjoitusten+sisältö+jo+paljastaa+sen,+kenen+uskossa+ja+missä+hengellisessä+yhteisössä+ovat.
Ei+tuomitsemalla+ja+haukkumalla+voi+saada+uskovia+"takaisin+sinne,+missä+on+oikea+usko+ja+kaksiteräinen+saarna".
04.02.2020 11:13
Mihin+tämä+sinun+kommenttisi+liittyy,+vai+sanot+vain+sen+noin+yleisesti?+
Eikös+Raamatun+tekstiin+paneutuva+lue+tekstiä+oman+tuntemisiensa,+ymmärryksensä,+rukouksien+tai+Pyhän+Hengen+johdatuksen+mukaan?+
Jokaisella+on+oma+syy+ottaa+Raamattu+käteen+ja+lukea+sitä.+Ei+kai+monikaan+ota+joitan+jakeita+siitä+tarkoituksena+väitellä+jakeista+"oman+korvasyyhyn"+pohjalta?
Puhutaan+paljon+korvasyyhystä.+Mitä+se+on?+Olen+ymmärtänyt,+että+hyvin+helposti+toinen+painetaan+alas+"oman+korvasyyhyn"+takia.+Aika+halpamaista.
30.01.2020 22:03
Ei+tarvitse,+koska+ne+ovat+niin+näkyvästi+ja+pahasti+esillä,+haittaavat+tuhansien+ihmisten+elämää+ja+perhesuhteita.
29.12.2019 11:45
Yksi+hengellinen+yhteisö+erottaa+saarnaajat,+jotka+haluavat+pysyä+siinä,+mistä+yhteisö+on+saanut+alkunsa.+Jotkut+kuitenkin+siinä+yhteisössä,+jossa+mikään+ei+muutu,+halusivat+kuunnella+ihmisen+ihmisten+ääntä+ja+muuttaa+radikaalisti+olennaista+hengellistä+järjestystä.
Näin+eriseuraiset+jäivät+muka+muuttumattomaan+yhteisöön,+mutta+he,+jotka+eivät+halunneet+muutoksia,+heitä+syytetään+eriseuraisiksi,+heillä+ei+ole+oikeaa+oppia,+heillä+ei+Pyhä+Henki+ole+saarnoissa+mukana,+he+ovat+maallistuneet+jne.jne.jne.+
Näin+"puhtaan+opin+ja+puhtaiden+käsien"+yhteisö+toimii:+tuomitaan+vahvasti+uskovia,+ei+uskota+Pyhän+Hengen+toimintaan,+vain+heillä+on+Tie+autuuteen.
27.12.2019 16:18
Ensin+tulee+särkymäpaikka,+jolloin+ihminen+huutaa+kolmiyhteisen+Jumalan+apua,+koska+hän+tuntee+itsensä+tyhjäksi,+mutta+syntiä+täynnä+olevaksi.+Sen+jälkeen+alkaa+parannuksen+tie.+
Minulla+oli+vuosikaudet+raskas+syntitaakka+harteillani,+mutta+kun+en+saanut+ymmärrystä,+että+usko+tulee+ensin,+usko+siihen,+että+Jumala+Pyhän+Henkensä+kautta+antaa+uskon+Häneen.+Kuvittelin,+että+minulla+tulee+olla+vielä+vahvempi+katse+ristille,+mutta:+Yksin+uskosta...+
Ei+pelkkä+syntien+anteeksianominen+ja+-saaminen+tuo+uskoa,+senkin+olen+kokenut.+Ei+se+anna+iloa+ja+vapautta+kulkea+Tiellä,+sitä+on+liian+vahvasti+kiinni+niissä+syntiasioissa.+Ei+usko,+että+uskovalla+on+kaikkeuden+paras+Neuvonantaja+tukenaan+matkalla.+
Ei+saarnoissa+tule+esille+läheskään+kaikki+ne+synnit,+viat+ja+puutokset,+mitä+vanha+ihminen+kuljettaa+mukanaan,+joista+Pyhä+Henki+varottaa,+ja+ohjaa+kulkijaa.+Farisealainen,+kuten+aikoinaan+olin,+on+keskittynyt+toisten+synteihin,+syntielämään+kaikkinensa+-+ei-vapaana+Jumalan+lapsena+siis.+
Raamatun+ymmärtämisestä:+Ei+Pyhä+Henki+tarvitse+olla+joka+paikassa+avaamassa+Sanaa.+Raamatussa+on+niin+paljon+sellaista+neuvoa+ja+ohjetta+vaikka+kelle,+uskottomallekin,+joka+haluaa+elää+ja+olla+"ihmiseksi",+lähimmäinen+lähimmäiselle.+Tuo+on+aika+pahasti+vaadittu,+jos+Raamattua+lukevalla+pitäisi+olla+ns.+yleisesti+tunnettu+Pyhän+Hengen+kautta+antama+ymmärrys+saarnata+tai+puhua+muutoin+mistäkin+kohdasta+Raamattua.+Onko+Pyhä+Henki+sidottu+johonkin+paikkaan+ja+joillekin+henkilöille?
27.12.2019 16:09
Kun+usko+tulee+kuulemisesta+ja+kuuleminen+Jumalan+Sanasta+-+ja+Sanaa+olen+kuunnellut+vuosikymmenet,+niin+oletin,+että+juuri+rukoushuoneella+saisin+uskon.
Sydämen+särkyminen,+oma+tyhjyys,+tapahtui+kuitenkin+metsässä,+Luojan+luomassa+temppelissä.+Usko+tuli+kuulemisesta+-+tiesin+Sanasta+ja+saarnoista,+mistä+ja+keneltä+sen+uskon+saa.+Metsässä+ei+ollut+ketään,+joka+olisi+pessyt+jalkani,+mutta+tiesin,+mistä+pesijän+löydän.
Löytynee+sinulta+vielä+paljon+opetettavaa+ja+huomautettavaa+minulle?!
24.12.2019 12:59
He+kokoontuivat+vain+yhden+kerran!+Ydinaiheena+oli+ympärileikkaus.+Huomaa+-+vanhimmat+olivat+paikalla+apostolien+lisäksi.+Joka+paikkakunnalla+eli+alueella+oli+OMAT+seurakunnan+vanhemmat.
24.12.2019 12:52
Mihin?+No+vastaan+uudelleen:+En+ole+kirjoittanut,+että+armoistuin+on+siellä,+missä+saarnaaja+istuu!+Armoistuin+on+Kristus.
23.12.2019 21:07
En+ole+kirjoittanut,+että+armoistuin+on+siellä,+missä+saarnaaja+istuu!+Armoistuin+on+Kristus.
23.12.2019 21:06
Kun+saarnaaja+aloittaa+saarnansa+valittamalla+heikkoa+uskoaan+ja+toteaa,+että:+"Otetaan+tästä+joku+paikka+ja+puhun+siitä+jotain+tai+luetaan+se+toiseen+kertaan."
Puheensa+lopiksi+toteaa,+että:+"olen+sen+puhunut+mitä+Pyhä+Henki+on+kirkastanut."
Tuolla+lauseella+torpataan+minkäänlainen+kyselevä+keskustelu+saarnaajan+kanssa.+Jos+niin+tekee,+sillä+pilkaa+sitä,+mitä+Pyhä+Henki+on+puhunut?!+
Onko+saarnaajalle+todellakin+heikon+uskon+lisäksi+vahva+usko+siitä,+että+jokainen+saarnattu+sana+tulee+Pyhästä+Hengestä?+
Kuulija+uskoo+kaiken,+yrittää+elää+saarnatun+sanan+mukaan,+ei+monikaan+kuulija+varmasti+paljon+usko+siihen,+että+jokaisella+uskovalla+on+tiennäyttäjänä,+muistuttajana+ja+opastajana+Pyhä+Henki,+jos+Häntä+vain+kuulee,+joka+ohjaa+uskovan+ajattelemaan,+puhumaan+ja+toimimaan+Hänen+tahtonsa+mukaan.+Silloin+niin+moni+asia+kirkastuu+synniksi,+vaikka+niistä+ei+olisi+puhuttu+mitään+saarnoissa.
Uudestisyntyneellä+on+tuo+usko,+taisteluaseet+ja+Pyhä+Henki+opastajana.+Miten+saa+ihminen+HENKILÖKOHTAISEN+uskon,+ei+seurakuntauskoa?+Ensin+uskosta+Jeesukseen,+sitten+kokee+kuinka+sairas+ja+syntinen+sydän+on,+kuinka+elämä+on+synkkää,+tyhjää,+ja+kadotus+on+edessä+ajasta+ikuisuuteen+siirtyessä.+Sen+olen+kokenut.+
Jos+Jeesus+ei+ole+sydämessä,+ei+seuroissakäynnit,+anteeksipyynnöt,+ulkoinen+säntillisyys+ja+käytös+auta.+Uskova+lähtee+uskon+saatuaan+puhumaan+siitä,+mitä+usko+on+antanut,+miten+iloista+ja+vapaata+on+elää+Jumalan+kämmenellä+ja+siunauksessa.+Ei+silloin+tutkita+toisten+uskomisen+tilaa.+Ei+silloin+haukuta+ja+tuomita+niitä,+jota+omasta+mielestä+eivät+ole+oikeauskovia+-+minun+mielestä.
23.12.2019 12:29
Laulaneet+itsensä+maailmaan?+Oma+kunnia+ja+ylepeily+hyvällä+lauluäänellä?+Voi+kirjoittaja+poloinen,+mene+joskus+kuuntelemaan+mitä+tahansa+lestadiolaisuudessa+ollutta+ja+olevaa+kuoroa.+Muuttuuko+virret+ja+hengelliset+laulut+laulettuna+maailmallisiksi+ja+omaa+kunniaa+hakeviksi?+Niin+laulettuna+kuin+seuroissa+lauletaan+eli+veisataan?+Onko+laulamalla+kylväminen+todellakin+maailmallista+ja+kunnian+hakemista?
Minä+siis+olen+elävässä+uskossa,+kun+käyn+joka+sunnuntai+seuroissa,+en+lue+Sanaa+enkä+muutakaan+hengellistä,+ettei+se+kävisi+työksi+ja+ansion+hakemiseksi,+en+puhu+ihmisille+uskosta,+sillä+kyllä+Pyhä+Henki+ohjaa+etsivän+rukoushuoneelle?+Minun+ei+tarvitse+uskoani+tuoda+esille+virsin,+lauluin,+keskusteluin,+vaan+minä+voin+kulkea+kasvot+peruslukemalla,+odottaen+sunnuntaita+ja+anteeksiantoa?
22.12.2019 19:47
Äiti+seurakunnassa?+On+se+aikamoista,+että+tämän+sinun+mainitsemasi+eri+seuran+yhdistä+tuohon+paikkaan+Raamatussa.+Osoitat+sormella+meitä:"te+olette+pilkkaajia,+teillä+ei+ole+henkeä+jne."
Oletpas+sinä+aikamoinen+saarnaaja+ja+uskovien+pilkkaa+eriseuraisiksi!
19.12.2019 23:28
No+eihän+ole!+Täällä+haukutaan+eriseuraisiksi+heitä,+jotka+ovat+olleet+ja+ovat+edelleen+Tiellä,+seuraamassa+Jeesusta+ja+Hänen+opetuksiaan.
Pyhä+Henki+ei+lähde+mihinkään+heidän+seurastaan,+jotka+ovat+Sanan+äärellä,+saarnaavat+Raamatun+kirjoitusten+pohjalta,+ja+jossa+tutkitaan+Sanaa.+
Tuo+sinun+eriseura-selvityksesi+oli+hyvin+epämääräinen;+et+tiedä+mitä+on+eriseura+(tai+siis+se+on+sinun+oma+tulkinta),+ja+että+ovat+"lähteneet+tekemään+jotain+itselle+sopivaa...).+
Se+joukko,+eriseura+sinun+mielestä+ja+ja+ymmärryksestä,+on+kuitenkin+sellainen+joukko,+joka+haluaa+pitäytyä+siinä,+mistä+liike+on+lähtöisin,+missä+lait+mukaan+toimitaan+ja+missä+mikään+ei+ole+muuttunut+sen+jälkeen,+kun+lähdimme+muuttujista.
19.12.2019 20:28
No+mitä+se+on+se+eriseura?+Eriseura+mistä?
19.12.2019 18:54
Kenestä+siinä+Raamatunpaikassa+on+kysymys?+Missä+olivat,+mihin+lähtivät?+Pois+uskosta,+pois+Jeesuksen+luota?
19.12.2019 18:53
Se+on+aika+hengellistä+ylpeyttä,+kun+jatkuvasti+täällä+itseään+oikeauskoisena+pitävät+kirjoittajat+puhuvat+eriseurasta,+väittävät+(kun+joku+ymmärtäväinen+on+heille+sanonut),+että+"he+menivät+eriseuraan"?!+Ihan+kuin+yhdestä+tilasta+lähtee,+niin+silloin+usko+häviää!+Pitää+niin+vahvasti+toitottaa+tuollaista,+jotta+oma+usko+vahvistuisi+ja+kiinnipitäminen+yhdestä+yhteisöstä+pysyisi+vahvana,+kaikesta+huolimatta,+koska+siellä+vain+on+pyhä+henki,+siellä+on+autuuden+tie.
Vuosikausia+olen+ihmetellyt+miten+syntikeskeiseksi+uskovan+elo+todetaan+saarnoissa,+sillä+niin+syntikeskeisiä+saarnat+ovat,+ja+vielä+tekosynti-keskeisiä.
On+siunaus,+että+nyttemmin+saa+kuulla+saarnoja,+joissa+Kristusta+kirkastetaan!
19.12.2019 16:34
1 / 9