Vapaa kuvaus

Aloituksia

39

Kommenttia

168

  1. En+voi+uskoa,+että+uskova+ihminen+kirjoittaa+tuollaista+tekstiä,+sisällöllisesti+ja+kieliopillisesti!?
  2. Mitä+kirjoitit?
  3. Ensin+tulee+särkymäpaikka,+jolloin+ihminen+huutaa+kolmiyhteisen+Jumalan+apua,+koska+hän+tuntee+itsensä+tyhjäksi,+mutta+syntiä+täynnä+olevaksi.+Sen+jälkeen+alkaa+parannuksen+tie.+Minulla+oli+vuosikaudet+raskas+syntitaakka+harteillani,+mutta+kun+en+saanut+ymmärrystä,+että+usko+tulee+ensin,+usko+siihen,+että+Jumala+Pyhän+Henkensä+kautta+antaa+uskon+Häneen.+Kuvittelin,+että+minulla+tulee+olla+vielä+vahvempi+katse+ristille,+mutta:+Yksin+uskosta...+Ei+pelkkä+syntien+anteeksianominen+ja+-saaminen+tuo+uskoa,+senkin+olen+kokenut.+Ei+se+anna+iloa+ja+vapautta+kulkea+Tiellä,+sitä+on+liian+vahvasti+kiinni+niissä+syntiasioissa.+Ei+usko,+että+uskovalla+on+kaikkeuden+paras+Neuvonantaja+tukenaan+matkalla.+Ei+saarnoissa+tule+esille+läheskään+kaikki+ne+synnit,+viat+ja+puutokset,+mitä+vanha+ihminen+kuljettaa+mukanaan,+joista+Pyhä+Henki+varottaa,+ja+ohjaa+kulkijaa.+Farisealainen,+kuten+aikoinaan+olin,+on+keskittynyt+toisten+synteihin,+syntielämään+kaikkinensa+-+ei-vapaana+Jumalan+lapsena+siis.+Raamatun+ymmärtämisestä:+Ei+Pyhä+Henki+tarvitse+olla+joka+paikassa+avaamassa+Sanaa.+Raamatussa+on+niin+paljon+sellaista+neuvoa+ja+ohjetta+vaikka+kelle,+uskottomallekin,+joka+haluaa+elää+ja+olla+"ihmiseksi",+lähimmäinen+lähimmäiselle.+Tuo+on+aika+pahasti+vaadittu,+jos+Raamattua+lukevalla+pitäisi+olla+ns.+yleisesti+tunnettu+Pyhän+Hengen+kautta+antama+ymmärrys+saarnata+tai+puhua+muutoin+mistäkin+kohdasta+Raamattua.+Onko+Pyhä+Henki+sidottu+johonkin+paikkaan+ja+joillekin+henkilöille?
  4. Kun+saarnaaja+aloittaa+saarnansa+valittamalla+heikkoa+uskoaan+ja+toteaa,+että:+"Otetaan+tästä+joku+paikka+ja+puhun+siitä+jotain+tai+luetaan+se+toiseen+kertaan."Puheensa+lopiksi+toteaa,+että:+"olen+sen+puhunut+mitä+Pyhä+Henki+on+kirkastanut."Tuolla+lauseella+torpataan+minkäänlainen+kyselevä+keskustelu+saarnaajan+kanssa.+Jos+niin+tekee,+sillä+pilkaa+sitä,+mitä+Pyhä+Henki+on+puhunut?!+Onko+saarnaajalle+todellakin+heikon+uskon+lisäksi+vahva+usko+siitä,+että+jokainen+saarnattu+sana+tulee+Pyhästä+Hengestä?+Kuulija+uskoo+kaiken,+yrittää+elää+saarnatun+sanan+mukaan,+ei+monikaan+kuulija+varmasti+paljon+usko+siihen,+että+jokaisella+uskovalla+on+tiennäyttäjänä,+muistuttajana+ja+opastajana+Pyhä+Henki,+jos+Häntä+vain+kuulee,+joka+ohjaa+uskovan+ajattelemaan,+puhumaan+ja+toimimaan+Hänen+tahtonsa+mukaan.+Silloin+niin+moni+asia+kirkastuu+synniksi,+vaikka+niistä+ei+olisi+puhuttu+mitään+saarnoissa.Uudestisyntyneellä+on+tuo+usko,+taisteluaseet+ja+Pyhä+Henki+opastajana.+Miten+saa+ihminen+HENKILÖKOHTAISEN+uskon,+ei+seurakuntauskoa?+Ensin+uskosta+Jeesukseen,+sitten+kokee+kuinka+sairas+ja+syntinen+sydän+on,+kuinka+elämä+on+synkkää,+tyhjää,+ja+kadotus+on+edessä+ajasta+ikuisuuteen+siirtyessä.+Sen+olen+kokenut.+Jos+Jeesus+ei+ole+sydämessä,+ei+seuroissakäynnit,+anteeksipyynnöt,+ulkoinen+säntillisyys+ja+käytös+auta.+Uskova+lähtee+uskon+saatuaan+puhumaan+siitä,+mitä+usko+on+antanut,+miten+iloista+ja+vapaata+on+elää+Jumalan+kämmenellä+ja+siunauksessa.+Ei+silloin+tutkita+toisten+uskomisen+tilaa.+Ei+silloin+haukuta+ja+tuomita+niitä,+jota+omasta+mielestä+eivät+ole+oikeauskovia+-+minun+mielestä.
  5. Kenestä+siinä+Raamatunpaikassa+on+kysymys?+Missä+olivat,+mihin+lähtivät?+Pois+uskosta,+pois+Jeesuksen+luota?