Armoistuin

Mannaa tälle päivälle: Room. 3: 25. (Lue se, ja vähän enemmänkin...)

"Raamtttu opettaa, että Jumala on määrännyt ihmisille nämä kaksi: tuomioistuimen niille, jotka ovat suruttomia ja ylpeitä, eivätkä tahdo tunnustaa syntejänsä, ja armoistuimen kurjille, särjetyille omalletunnoille, jotka tunnustuvat syntinsä, pelkäävät Jumalan tuomiota ja haluaisivat saada armon.
Tämä armoistuin on Kristus, itse Jumalan meille antama, että Hänessä olisi turvapaikka niille, jotka eivät voi itsessään kestää Jumalan edessä."

Ikäni olen käynyt Sanaa kuulemassa, ollut uskovien seurassa, halunnut päästä ilossa ja vapaudessa elämään Tiellä.
Edelleen kuitenkin olen ymmällä tuosta(kin), anteeksiantamisesta ja -saamisesta. Sana sanoo, että Hän on armoistuin. Saarnaaja sanoo, että armoistuin on siellä, missä saarnaaja istuu.
Yhtäältä uskon, että minä saan anteeksi oman lihan aiheuttamia syntejäni rukouksella, olen saanut jo menneet ja tulevat syntini anteeksi uskon kautta, kulkemalla Tiellä. Toisaalta tuntuu, että minun pitäisi enemmän murehtia ja kyynelehtiä syntisyyttäni ja syntejäni, pyydettävä ihmisiltä anteeksi. Tietenkin haluan anteeksi pyytää heiltä, joita vastaan olen rikkonut, mutta kaikki muut synnit olen rikkonut Isän tahtoa vastaan. Tuntuu kuin en olisi saanut sydäntäni puhtaaksi, puhdistanut sydäntäni.
Ei tämä ole uskoni esteenä, eikä sen esteenä, ettenkö olisi varma siitä, että kuitenkin olen Jumalan lapsi.

88

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki synti on aina rikkomista Jumalaa itseään vastaan, vaikka syntiin liittyisi muita ihmisiä.

    • Anonyymi

      Miksi kuuntelet sellaista saarnaajaa joka puhuu niin pöhköjä että armonistuin on sama kuin hänen tuolinsa!?

      sehän puhe on ihan satasella täysjumalatonta.

      • Anonyymi

        On se erikoista tämä lestajoukon kanssa keskustelu kun mitään keskustelua ei koskaan synny, ei vaikka kysyis paljonko kello on niin siihenkään et saa kunnon vastausta, rehellistä sellaista.

        koko ajanko pitää varmistaa selustaa, pestä käsiä ja varjella ties mitä vai mikä se tukkii suut, ei ymmärrä.

        tulee mieleen Jeesuksen kysyminen fariseuksilta, oliko Jihanneksen kaste taivaasta vaiko ei ollut, ja vastaus siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se erikoista tämä lestajoukon kanssa keskustelu kun mitään keskustelua ei koskaan synny, ei vaikka kysyis paljonko kello on niin siihenkään et saa kunnon vastausta, rehellistä sellaista.

        koko ajanko pitää varmistaa selustaa, pestä käsiä ja varjella ties mitä vai mikä se tukkii suut, ei ymmärrä.

        tulee mieleen Jeesuksen kysyminen fariseuksilta, oliko Jihanneksen kaste taivaasta vaiko ei ollut, ja vastaus siihen.

        Kyseleppä vaitovaiselta seuraavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se erikoista tämä lestajoukon kanssa keskustelu kun mitään keskustelua ei koskaan synny, ei vaikka kysyis paljonko kello on niin siihenkään et saa kunnon vastausta, rehellistä sellaista.

        koko ajanko pitää varmistaa selustaa, pestä käsiä ja varjella ties mitä vai mikä se tukkii suut, ei ymmärrä.

        tulee mieleen Jeesuksen kysyminen fariseuksilta, oliko Jihanneksen kaste taivaasta vaiko ei ollut, ja vastaus siihen.

        Kyllä sinun on mentävä itseesi! Sinä olet jo "meriittisi" näyttänyt täällä, kukaan ei halua, viitsi, eikä vaivaudu "keskustelemaan" kanssasi. Sinun kanssa normaali keskustelu ei onnistu. Kuka haluaa ehdoin tahdoin alkaa jääräämään narsistisen ja ylimielisen henkilön kanssa? Ei kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinun on mentävä itseesi! Sinä olet jo "meriittisi" näyttänyt täällä, kukaan ei halua, viitsi, eikä vaivaudu "keskustelemaan" kanssasi. Sinun kanssa normaali keskustelu ei onnistu. Kuka haluaa ehdoin tahdoin alkaa jääräämään narsistisen ja ylimielisen henkilön kanssa? Ei kukaan.

        Niin kun ette kykene kumoamaan mitään Raamatulla, niin mitäpä sitä enempää viitsiikään itseeään nolata, niin se taitaa olla.

        lue sinäkin mitä Ad Hominem tarkoittaa, lue moneen kertaan että ymmärrät sen.

        tuokin narsistiksi sanominen on pelkkää defensaatiota kun todellista sanottavaa ei ole, ja sama koskee ylimielisyyttä, kumpaakaan ei sanomisissani ole, on vain ja ainoastaan sitöä faktaa mitä Raamatusta nousee. Jos jollakulla on Pyhän Hengen Voima ja viisaus, kumotkaa sillä niin asia ratlkeaa heti.

        JOS kysyn, miksi kuuntelette saarnaajaa joka sanoo omaa tuoliaan armonistuimeksi, niin eikö siihen voi vastata ilman että kysyjää mollataan, koska kyseessä on jo jumalanpilkkaaminen.

        Ja edelleen, JOS minä kuuluisin joukkoon joka pitöä hallussaan riitelemisen ja hajoamisen mailmannestaruutta olisin vähän hitaampi moittimaan ulkopuolisia jääräämisestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kun ette kykene kumoamaan mitään Raamatulla, niin mitäpä sitä enempää viitsiikään itseeään nolata, niin se taitaa olla.

        lue sinäkin mitä Ad Hominem tarkoittaa, lue moneen kertaan että ymmärrät sen.

        tuokin narsistiksi sanominen on pelkkää defensaatiota kun todellista sanottavaa ei ole, ja sama koskee ylimielisyyttä, kumpaakaan ei sanomisissani ole, on vain ja ainoastaan sitöä faktaa mitä Raamatusta nousee. Jos jollakulla on Pyhän Hengen Voima ja viisaus, kumotkaa sillä niin asia ratlkeaa heti.

        JOS kysyn, miksi kuuntelette saarnaajaa joka sanoo omaa tuoliaan armonistuimeksi, niin eikö siihen voi vastata ilman että kysyjää mollataan, koska kyseessä on jo jumalanpilkkaaminen.

        Ja edelleen, JOS minä kuuluisin joukkoon joka pitöä hallussaan riitelemisen ja hajoamisen mailmannestaruutta olisin vähän hitaampi moittimaan ulkopuolisia jääräämisestä

        Taas meni väärin. Ei, minä en kuulu joukkoon. Tuo narsistisuus löytyy suoraan teksteistäsi.
        Täällä on monia mielipiteitä ja monia ei lestadiolaisia kirjoittajia, mutta mielestäsi sinä olet palstan ainoa "valo" ja kirjoitat "totuutta". Joukoista voin sen verran mainita, että tunsin taannoi pari hellaria. Ensimmäinen oli varas ja toinen patologinen valehtelija. Kolmatta en halua tuntea. Olet antanut vahvat merkit henkilönä olevasi kykenemätön normaalin keskusteluun. Siksi keskustelu siirtyi henkilöön, etsit syytä väärästä suunnasta. Totuus tekee joskus kipeää, eikö? Se on pahinta kun ei ymmärrä, ettei ymmärrä!


      • Anonyymi

        Niin ei saarnata kuitenkaan esikoislestadiolaisuudessa. Jos joku on joskus sanonut niin, niin se ei ole kuitenkaan seurakunnan ymmärrys. Aina on opetettu, että Kristus on armoistuimena seurakunnassaan. Syntien anteeksiantamisen virka on Pyhän Hengen virka. Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: "ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut jne.

        Jeesus opetti opetuslapsiaan kiirastorstaina ehtoollisen jälkeen pesemällä heidän jalkansa ja sanomalla, että näin pitää teidänkin tehdä. Likaa tarttuu maailmassa kulkiessa ja näitä vaelluksen vikoja tarvitsee pestä pois, ei vedellä, vaan Jeesuksen verellä.

        Apostoli kirjoitti hebrealaisille:

        1. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,
        2. Ja katsokaamme uskon alkajan ja päättäjän Jesuksen päälle, joka, vaikka hän olis kyllä taitanut iloita, kärsi ristiä, ei totellut pilkkaa, ja nyt istuu oikialla kädellä Jumalan istuimella.

        Jumalan oikea käsi on hänen seurakuntansa, jossa Jeesus on armoistumella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei saarnata kuitenkaan esikoislestadiolaisuudessa. Jos joku on joskus sanonut niin, niin se ei ole kuitenkaan seurakunnan ymmärrys. Aina on opetettu, että Kristus on armoistuimena seurakunnassaan. Syntien anteeksiantamisen virka on Pyhän Hengen virka. Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi: "ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut jne.

        Jeesus opetti opetuslapsiaan kiirastorstaina ehtoollisen jälkeen pesemällä heidän jalkansa ja sanomalla, että näin pitää teidänkin tehdä. Likaa tarttuu maailmassa kulkiessa ja näitä vaelluksen vikoja tarvitsee pestä pois, ei vedellä, vaan Jeesuksen verellä.

        Apostoli kirjoitti hebrealaisille:

        1. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,
        2. Ja katsokaamme uskon alkajan ja päättäjän Jesuksen päälle, joka, vaikka hän olis kyllä taitanut iloita, kärsi ristiä, ei totellut pilkkaa, ja nyt istuu oikialla kädellä Jumalan istuimella.

        Jumalan oikea käsi on hänen seurakuntansa, jossa Jeesus on armoistumella.

        "Jumalan oikea käsi on hänen seurakuntansa, jossa Jeesus on armoistumella."
        Sanovatko saarnaajat nykyään seurakunnan olevan Jumalan oikea käsi?
        Ihan yhtä kaukana totuudesta kun heidän väitteensä heidän omien puheiden olevan ehdottomasti Pyhän Hengen ilmoitusta.


    • Anonyymi

      Tarkoitatko, että toisten mielestä et ole kylliksi sitä ja kylliksi tätä vai ihanko sisäisesti tunnet niin?

      • Toisten mielestä en ole ollut, nyttemmin en saa sellaista feedbackia. Tunnen kyllä usein sisäisesti ja sydämessäni, että onko minulla oikea synnintunto ja oikea paikka saada syntini anteeksi...
        ... mutta uskon kuitenkin siihen, että Isä meidän -rukouksella saan joka aamu syntini anteeksi, koska rukouksessa pyydän anteeksiantoa, ja uskon Hänen kuulevan rukoukseni. Anteeksi saan myös Sanan äärellä ollessani, kun eri tavoin todistetaan synnit anteeksi, ja luemme synnintunnustuksen ehtoollisen sakramentissa.
        Ja onhan taivaasta virtamassa kristallinkirkas virta, joka puhdistaa meitä, lihan synneistä.
        Silti aika usein ajattelen, että olenko valmis lähtemään.


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Toisten mielestä en ole ollut, nyttemmin en saa sellaista feedbackia. Tunnen kyllä usein sisäisesti ja sydämessäni, että onko minulla oikea synnintunto ja oikea paikka saada syntini anteeksi...
        ... mutta uskon kuitenkin siihen, että Isä meidän -rukouksella saan joka aamu syntini anteeksi, koska rukouksessa pyydän anteeksiantoa, ja uskon Hänen kuulevan rukoukseni. Anteeksi saan myös Sanan äärellä ollessani, kun eri tavoin todistetaan synnit anteeksi, ja luemme synnintunnustuksen ehtoollisen sakramentissa.
        Ja onhan taivaasta virtamassa kristallinkirkas virta, joka puhdistaa meitä, lihan synneistä.
        Silti aika usein ajattelen, että olenko valmis lähtemään.

        Onko sinulla sellainen Isä jolta pitää yhtenään pyydellä anteeksi sitä että Hän on ottanut sinut lapsekseen vai mitä sinä pyytelet koko ajan anteeksi?

        en minulla ole tuolalinen Isä- lapsisuhde ajallisella eikä ikuisuustasolla, eli jotain pitää tarkistaa luulisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla sellainen Isä jolta pitää yhtenään pyydellä anteeksi sitä että Hän on ottanut sinut lapsekseen vai mitä sinä pyytelet koko ajan anteeksi?

        en minulla ole tuolalinen Isä- lapsisuhde ajallisella eikä ikuisuustasolla, eli jotain pitää tarkistaa luulisin.

        Kyllä isältä anteeksi tulee pyytää kun on rikkonut isän tahtoa. Vaan jos ei ole ymmärrystä rikkomuksistaan, niin silloin ei oikein voi anteeksi pyytääkään. Usein kannattaa pyytää isältä tai vaikka keltä lähimmäiseltä anteeksi, jos ja kun ei ole ottanut tarpeeksi häntä huomioon, kuunnellut toiveita ja neuvoja jne.

        Mutta jos ihmisellä ei ole mitään syytä pyytää keltään mitään anteeksi, ei tunne omaa syntisyyttään, niin mitäs silloin anteeksi pyytää?


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Toisten mielestä en ole ollut, nyttemmin en saa sellaista feedbackia. Tunnen kyllä usein sisäisesti ja sydämessäni, että onko minulla oikea synnintunto ja oikea paikka saada syntini anteeksi...
        ... mutta uskon kuitenkin siihen, että Isä meidän -rukouksella saan joka aamu syntini anteeksi, koska rukouksessa pyydän anteeksiantoa, ja uskon Hänen kuulevan rukoukseni. Anteeksi saan myös Sanan äärellä ollessani, kun eri tavoin todistetaan synnit anteeksi, ja luemme synnintunnustuksen ehtoollisen sakramentissa.
        Ja onhan taivaasta virtamassa kristallinkirkas virta, joka puhdistaa meitä, lihan synneistä.
        Silti aika usein ajattelen, että olenko valmis lähtemään.

        Oletko ajatellut jatkoa:

        Pyyntöön on kuitenkin liitetty välttämätön, mutta lohdullinen jatko: "niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme." Jumala on luvannut meille varmuuden siitä, että meille on lahjana annettu kaikki synnit anteeksi - tosin edellyttäen, että mekin puolestamme annamme lähimmäisillemme anteeksi. Sillä niin kuin Jumala antaa meille anteeksi, vaikka me monin tavoin rikomme häntä vastaan joka päivä, samoin pitää myös meidän antaa lähimmäisellemme anteeksi joka kerta kun hän aiheuttaa meille vahinkoa, käyttää väkivaltaa ja vääryyttä sekä osoittautuu vilpilliseksi meitä kohtaan. Ellet siis anna anteeksi, älä kuvittele myöskään itse saavasi Jumalalta anteeksi. Mutta jos sinä annat anteeksi, saat lohdullisen varmuuden siitä, että sinullekin annetaan taivaassa anteeksi. Se ei perustu siihen, että sinä annoit anteeksi, sillä Jumala antaa lupauksensa mukaisesti anteeksi täysin ilmaiseksi, yksin armosta, kuten evankeliumi opettaa. Ei, vaan Jumala on pannut tuon lisäyksen vahvistavaksi ja varmuutta antavaksi tunnusmerkiksi tämän rukouksen kanssa yhtäpitävän lupauksen rinnalle: "Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan." (Luuk. 6:37.) Samasta syystä Kristus toistaa sen kohta Isä meidän -rukouksen jälkeen Matteuksen 6. luvussa sanoessaan näin "Sillä jos te annatte ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi." (Matt. 6:14.) (Iso katekismus)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla sellainen Isä jolta pitää yhtenään pyydellä anteeksi sitä että Hän on ottanut sinut lapsekseen vai mitä sinä pyytelet koko ajan anteeksi?

        en minulla ole tuolalinen Isä- lapsisuhde ajallisella eikä ikuisuustasolla, eli jotain pitää tarkistaa luulisin.

        Ystäväni tiellä kenvaeltaa !
        On kirjoitettu että kristityn tulee ahkeroida anteeksi anomaan ei 7 kertaa vaan 70×7
        Koska kristitty tuntee joka hetki pahoja himoja ja haluja hän ei pääse KOSKAAN synnittömäksi. Ihminen ei voi parantaa pahaa sydäntään vaikka kuinka haluaisi . Sen vuoksi se on kiiruhtaminen armoistuimelle jossa elävässä seurakunnassa itse Jeesus on armoistuimena AMEN


    • Aloituksessani halusin saada keskustelua ja kunkin omia tuntemuksia tuosta anteeksisaamisesta ja -antamisesta.
      Tietenkin keskustelun pohjana pitää olla se, mitä Sanassa sanotaan asiasta, ja miten Sanaa käytännössä ymmärretään ja toteutetaan. Ehkei tämä ole Raamatun tutkimisen foorumi...

      • Vielä jatkan tuota syntiasiaa: Luulen, että pahimmat synnit tapahtuvat ihmisen päässä, näkymättömissä ihmiseltä. Aivot ovat niin nopeatoimisia, että ajatuksia juoksee solkenaan, usein todella pahoja ja paljon lähimmäiseen kohdistuvia. Kun ne tarpeeksi pyörivät ajatuksissa, niin pian ne muuttuvat asenteiksi ja teoiksi.
        Suuri osa ihmisen synneistä on sellaisia, ettei ihminen itse ymmärrä niitä tehneen tai tekevän. Siksi Vapahtajaan uskovilla on hyvä, että meillä on syntiemme Pelastaja ja edesvastaaja Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Vielä jatkan tuota syntiasiaa: Luulen, että pahimmat synnit tapahtuvat ihmisen päässä, näkymättömissä ihmiseltä. Aivot ovat niin nopeatoimisia, että ajatuksia juoksee solkenaan, usein todella pahoja ja paljon lähimmäiseen kohdistuvia. Kun ne tarpeeksi pyörivät ajatuksissa, niin pian ne muuttuvat asenteiksi ja teoiksi.
        Suuri osa ihmisen synneistä on sellaisia, ettei ihminen itse ymmärrä niitä tehneen tai tekevän. Siksi Vapahtajaan uskovilla on hyvä, että meillä on syntiemme Pelastaja ja edesvastaaja Jumalan edessä.

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.


      • Kaikki tuossa satukirjassa kirjoitettu, mukaanlukien sen kuvaama jumala, ovat ihmismielen tuotosta. Yksikään jumala ei olisi päästänyt käsistään raamatun kaltaista sekasotkua.

        Manna muuten on ravintoarvoltaan silkkaa paskaa, mutta sitähän uskonharhaiset syöttävät tuutistaan ajattelematta asiaa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        Tuo uudestisyntymän kokemus ei raamatullisesti ihmistä kanna. Vapaat suunnat niistä jaksavat todistella, vaikka siitä olisi kulunut jo vuosia. Sillä kun ei tässä hetkessä ole mitään merkitystä, jos usko on muuttunut uskonnoksi. Se mikä merkitsee on sielun tila nyt. Jos saa vanhan synnit jättää historiaan, niin saa kokemuksetkin. Ettei kukaan luulisi kerran autuaan olevan aina autuas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        Et kai sinä ihan tosissasi puhu noin, ajattele noin? En usko, ettei sinulla olisi pahoja ajatuksia vaikka mistä ja kenestä, ei mikään uudestisyntyminen tai muu poista ihmisessä olevaa perisyntiä, joka on lihassa ja joka käskee ajatella ja tehdä vaikka mitä.

        Uskosta voidaan mennä, mutta ei uskoon tulla, eikö niin? Ihminen saa ihan silkasta armosta uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, kun ihminen pyytää sitä, tai siis Pyhä Henki ohjaa ja johdattaa ihmisen tilaan, jossa hän särkyy ja pyytää apua Jeesukselta.


      • he-ma kirjoitti:

        Kaikki tuossa satukirjassa kirjoitettu, mukaanlukien sen kuvaama jumala, ovat ihmismielen tuotosta. Yksikään jumala ei olisi päästänyt käsistään raamatun kaltaista sekasotkua.

        Manna muuten on ravintoarvoltaan silkkaa paskaa, mutta sitähän uskonharhaiset syöttävät tuutistaan ajattelematta asiaa lainkaan.

        Olisi niin mukava tietää sinulta he-ma, että mikä on sinun elämäsi perusta, mihin ja kehen uskot? Evoluutio on kaiken synnyttäjä ja ylläpitäjä? Oletko vain hetken elossa täällä ajassa, sitten kun henki ei enää kulje, niin sinua ei enää ole? Tulet tyhjästä ja menet tyhjiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        "Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi."

        Tässähän meillä onkin ihminen jollaista en ole koskaan tavannut ja jollaisesta en ole koskaan kuullut ellei Jeesusta oteta lukuun!


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Olisi niin mukava tietää sinulta he-ma, että mikä on sinun elämäsi perusta, mihin ja kehen uskot? Evoluutio on kaiken synnyttäjä ja ylläpitäjä? Oletko vain hetken elossa täällä ajassa, sitten kun henki ei enää kulje, niin sinua ei enää ole? Tulet tyhjästä ja menet tyhjiin?

        Raamatun kirjoitusten väittäminen saduiksi johtuu puhtaasti tietämättömyydestä. Ja tietämättömyys johtuu epäuskosta, ei ole haluakaan selvittää Raamatun kirjoitusten syntyhistoriaa. Ja tämän ilmiön taustalla on ihmisen halu olla >Jumala itselleen, eli ihminen palvoo silloin omia ajatuksiaan himojaan ja halujaan korkeimpana arvovaltana maailmassa.
        Näin heikko on syntiinlangennut ihminen.

        Epäuskoisen kanssa väitteleminen on ihan turhaa, JOs JUmala ei avaa ihmisen ymmärrystä käsittämään ja vastaanottamaan evankeliumia niin ihminen jää iankaikkiseen pimeyteen.
        Itse ei kukaan voi uskoa ottaa, eikä toisellekaan antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kirjoitusten väittäminen saduiksi johtuu puhtaasti tietämättömyydestä. Ja tietämättömyys johtuu epäuskosta, ei ole haluakaan selvittää Raamatun kirjoitusten syntyhistoriaa. Ja tämän ilmiön taustalla on ihmisen halu olla >Jumala itselleen, eli ihminen palvoo silloin omia ajatuksiaan himojaan ja halujaan korkeimpana arvovaltana maailmassa.
        Näin heikko on syntiinlangennut ihminen.

        Epäuskoisen kanssa väitteleminen on ihan turhaa, JOs JUmala ei avaa ihmisen ymmärrystä käsittämään ja vastaanottamaan evankeliumia niin ihminen jää iankaikkiseen pimeyteen.
        Itse ei kukaan voi uskoa ottaa, eikä toisellekaan antaa.

        Kaikki väitteleminen on turhaa, se ei rakenna mitään. Rakentava keskustelu rakkaudessa taas ei ole turhaa. Jumalan sana ei tyhjänä palaa, sanoo raamattu. Me emme voi tietää mitä Jumala avaa ja koska. Sinun periaatteillasi kylväminen on turhaa, mutta raamattu on eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi."

        Tässähän meillä onkin ihminen jollaista en ole koskaan tavannut ja jollaisesta en ole koskaan kuullut ellei Jeesusta oteta lukuun!

        Hellareissa näitä on. Täysin synnittömiä ja pyhiä, eivät Parantajaa tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        Paavali kirjoittaa Kolossan kristityille:

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

        Tämä on mielestä paljon selvemmin sanottu bibliassa, mutta 1992 väännöksessä se väännetty ihan vääräksi. Kopioin vielä bibliaa:

        5. Niin kuolettakaat sentähden teidän jäsenenne, jotka maan päällä ovat, huoruus, saastaisuus, häpiällinen himo, rietas halaus ja ahneus, joka on epäjumalan palvelus,
        6. Joidenka tähden Jumalan viha epäuskoisten lasten päälle tulee;
        7. Joissa tekin muinen vaelsitte, kuin te niissä elitte.
        8. Mutta nyt pankaat myös te pois nämät kaikki, viha, närkästys, pahuus, pilkka, ilkiät sanat, teidän suustanne.
        9. Älkäät valehdelko keskenänne, ja riisukaat pois teistänne vanha ihminen tekoinensa,
        10. Ja pukekaat päällenne uusi, joka hänen tuntemiseensa uudistetaan, hänen kuvansa jälkeen, joka sen luonut on.

        Tämän mukaan karkeimpia syntejä voi kuolettaa, mutta syntejä, jotka tulevat yht'äkkiä, on vaikeampi välttää. En usko, että siihen pystyy muu, kuin sellainen, joka ei tunne niitä synneiksi. Miten vanha ihminen riisutaan? Kantelemalla hänen päällensä, eli anomalla syntejään anteeksi. Entä miten uutta puetaan? Kun synnit todistetaan Pyhän Hengen saaneelta ihmiseltä anteeksi Jumalan puolesta ja Jeesuksen nimen ja veren kautta. Jos aina pukee vain uutta, mutta ei koskaan riisu vanhaa, niin sitä tulee aika paksuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        Sinulla taitaa olla usko päässäsi, eli järjessä, eikä sydämessä. Sydädämen uskolla me vanhurskaaksi tulemme ja suun tunnustuksella autuaaksi tulemme, kirjoittaa Paavali Roomalaisille.

        Opetuslapset kirkastamisen vuorella kokivat myös sen, että heillä on hyvä olla. mutta kohta he olivat taas kiinni maallisissa asioissa. Heiltä piti loppua kaikki toivo, kun Jeesus kuoli ja haudattiin, mutta sitten vasta kun he näkivät Jeesuksen elävänä, he saivat kokea iloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa näitä on. Täysin synnittömiä ja pyhiä, eivät Parantajaa tarvitse.

        No justiinsa toisinpäin, siksi he ovatkin hellareissa kun synti on tullut niin mahdottomaksi että on ollut pakko rientää auttajan Jeesuksen luokse, olen nähnyt että voimakkaassa herätyksen tilassa oleva lähtee kesken kaffipöydästä saamaan apua hätäänsä ja sai myöskin.

        Kun on uudestisynnytty Jumalan Hengestä, silloin on Parantaja sydämessä, niinhän Sanasta luemme, ei silloin enää tarvitse kenenkään kaulasta sitä hakea kun on ikioma auttaja sisikunnassa.

        miten näin helppoa asia on sellainen josta voidaan olla monta mieltä?!

        miten ihinen muuten kestää vaikka vankilassa vuosikausia jossa et näe ainuttakaan uskovaista?

        kysynkin, miksi pilkkaat näin suurta asiaa?


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Et kai sinä ihan tosissasi puhu noin, ajattele noin? En usko, ettei sinulla olisi pahoja ajatuksia vaikka mistä ja kenestä, ei mikään uudestisyntyminen tai muu poista ihmisessä olevaa perisyntiä, joka on lihassa ja joka käskee ajatella ja tehdä vaikka mitä.

        Uskosta voidaan mennä, mutta ei uskoon tulla, eikö niin? Ihminen saa ihan silkasta armosta uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, kun ihminen pyytää sitä, tai siis Pyhä Henki ohjaa ja johdattaa ihmisen tilaan, jossa hän särkyy ja pyytää apua Jeesukselta.

        " ja suuri joukko pappejakin tuli uskolle kuuliaiseksi..:"!

        kerro mitä se tarkoittaa mielestäsi.

        kyse on siis Apostolien julistaman evankeliumin seurauksesta.

        minulla voi olla pahoja ajatuksia, mutta saman tien minä tuomitsen ne itsessäni, ei niitä tarvitse lähteä naapurista eikä kenenkään kaulasta hakemaan anteeksi, se riittää kunhan ei ala toteuttaa pahoja ajatuksiaan eikä niitä edes halua helliä mielessään, Pyhä Henki siivoaa koko roskan saman tien eikä siitä sen enempää.

        sanoohan viisa ajatuksin että et voi estää lintua lentämästä pääsi yli, mutt avoit estää sen tekemästä pesää piposi päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi."

        Tässähän meillä onkin ihminen jollaista en ole koskaan tavannut ja jollaisesta en ole koskaan kuullut ellei Jeesusta oteta lukuun!

        En viitsi kommentoida enempää kun et selvästi tajunnut mistä kirjoitin ja mihin tarkoitukseen syntikeskeisajattelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki väitteleminen on turhaa, se ei rakenna mitään. Rakentava keskustelu rakkaudessa taas ei ole turhaa. Jumalan sana ei tyhjänä palaa, sanoo raamattu. Me emme voi tietää mitä Jumala avaa ja koska. Sinun periaatteillasi kylväminen on turhaa, mutta raamattu on eri mieltä.

        Miksi sitten Paavali väitteli niin paljon mm hellenistien kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoittaa Kolossan kristityille:

        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

        Tämä on mielestä paljon selvemmin sanottu bibliassa, mutta 1992 väännöksessä se väännetty ihan vääräksi. Kopioin vielä bibliaa:

        5. Niin kuolettakaat sentähden teidän jäsenenne, jotka maan päällä ovat, huoruus, saastaisuus, häpiällinen himo, rietas halaus ja ahneus, joka on epäjumalan palvelus,
        6. Joidenka tähden Jumalan viha epäuskoisten lasten päälle tulee;
        7. Joissa tekin muinen vaelsitte, kuin te niissä elitte.
        8. Mutta nyt pankaat myös te pois nämät kaikki, viha, närkästys, pahuus, pilkka, ilkiät sanat, teidän suustanne.
        9. Älkäät valehdelko keskenänne, ja riisukaat pois teistänne vanha ihminen tekoinensa,
        10. Ja pukekaat päällenne uusi, joka hänen tuntemiseensa uudistetaan, hänen kuvansa jälkeen, joka sen luonut on.

        Tämän mukaan karkeimpia syntejä voi kuolettaa, mutta syntejä, jotka tulevat yht'äkkiä, on vaikeampi välttää. En usko, että siihen pystyy muu, kuin sellainen, joka ei tunne niitä synneiksi. Miten vanha ihminen riisutaan? Kantelemalla hänen päällensä, eli anomalla syntejään anteeksi. Entä miten uutta puetaan? Kun synnit todistetaan Pyhän Hengen saaneelta ihmiseltä anteeksi Jumalan puolesta ja Jeesuksen nimen ja veren kautta. Jos aina pukee vain uutta, mutta ei koskaan riisu vanhaa, niin sitä tulee aika paksuksi.

        Raamatussa ei ole mitään siitä että aina tarvitaan muita ihmisiä ympärillä todistelemaan jotain mitä milloinkin mieleentulemaa jollaei ole mitään merkitystä mihinkään.

        koska jo pikku ajan päästä sinulle tulee vaikka mitä mieleen ja taas pitäisi tuon opin mukaan rientää naapuriin tai puhujan kaulaan.

        siksi toisekseen, mistä sinä tiedät kuinka jumalaton ajatus sillä toisella todistajalla oli juuri sinusta,,,"taasko se on täällä ja aina sama asia.."!

        sydämessä asuva Pyhä Henki puhdistaa kaiken aikaa kuin virtaava vesi kenkiä kunhan seisotan siinä Hengen virrassa, näin sydän vihmoutuu puhtaaksi.

        Miksiköhän muuten Jeesus pesi oppilaittensa jalat vain yhden kerran, oletteko miettineet asiaa.
        Eikä kukaan Apostoleista puhu sanaakaan sen koommin koko asiasta.


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Et kai sinä ihan tosissasi puhu noin, ajattele noin? En usko, ettei sinulla olisi pahoja ajatuksia vaikka mistä ja kenestä, ei mikään uudestisyntyminen tai muu poista ihmisessä olevaa perisyntiä, joka on lihassa ja joka käskee ajatella ja tehdä vaikka mitä.

        Uskosta voidaan mennä, mutta ei uskoon tulla, eikö niin? Ihminen saa ihan silkasta armosta uskon kolmiyhteiseen Jumalaan, kun ihminen pyytää sitä, tai siis Pyhä Henki ohjaa ja johdattaa ihmisen tilaan, jossa hän särkyy ja pyytää apua Jeesukselta.

        Pahat ajatukset ja muu sellainen pään sisällä oleva roska on kuin hyttysparvi, ne hätistellään pois edemmäksi ei anneta niille mitään toivoa käytäntöön panosta se on siinä.

        On hengellistä yliherkkyyttä ja sairaalloista syyllisyyttä paljon lakihenkisissä ihmisissä, he ovat koko ajan pyytelemässä anteeksi sitä ja tätä ja taas huomenna, ja sitten ahdistuvat kun huomaavat ettei ne ajatukset mihinkään katoa ne on heitettävä Herran haltuun ja tuomittava itsessä, ei sen enmpää niille huomiota.

        Eikä syyllistä tarvitse kaukaa hakea, jos ikänsä kuuntelee syntilistasaarnaajia nin sen lopussa on aina sairas syyllisyys milloin mistäkin. Jeesus on Vapahtaja, ei Hän ole tullut syyttäämään heikkoa uskovaista yötä päivää vaan tahtoo nostaa olalleen ja vapauttaa kaikesta roskasta.
        sitä varten siinä Jeesuksen kuvassakin usein esiintyy paimensauvassa mutka päässä, lyömiseen riittää suora sauva oikein hyvin, mutta sillä ei pysty ketään nostamaan jaloilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo uudestisyntymän kokemus ei raamatullisesti ihmistä kanna. Vapaat suunnat niistä jaksavat todistella, vaikka siitä olisi kulunut jo vuosia. Sillä kun ei tässä hetkessä ole mitään merkitystä, jos usko on muuttunut uskonnoksi. Se mikä merkitsee on sielun tila nyt. Jos saa vanhan synnit jättää historiaan, niin saa kokemuksetkin. Ettei kukaan luulisi kerran autuaan olevan aina autuas.

        Olet varmaan kuullut sellaisesta asiasta kuin syntymätodistus !

        Sellainen on jokaisen uudestisyntyneen sydämessä, ja siitä Raamattu puhuu aivan selvästi, voi itse lukea kunhan vaan etsi ikohdat.

        Se, että on syntnyt sillä on se merkitys, että ilman sitä ei ollaolemassa ollenkaan, vain syntyneet ovat elämässä olevia näkyviä ja kuuluvia.

        mutta se ei ole mikään tae, että olisi kasvettu uskossa, tai että ollaan edes ollenkaan elossa, vain joskusyntynyt voi kuolla, ei kukaan muu ole kuollut koskaan kuin varmuudella joskus syntynyt.

        eli olet oikeassa ja olet vä'ärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahat ajatukset ja muu sellainen pään sisällä oleva roska on kuin hyttysparvi, ne hätistellään pois edemmäksi ei anneta niille mitään toivoa käytäntöön panosta se on siinä.

        On hengellistä yliherkkyyttä ja sairaalloista syyllisyyttä paljon lakihenkisissä ihmisissä, he ovat koko ajan pyytelemässä anteeksi sitä ja tätä ja taas huomenna, ja sitten ahdistuvat kun huomaavat ettei ne ajatukset mihinkään katoa ne on heitettävä Herran haltuun ja tuomittava itsessä, ei sen enmpää niille huomiota.

        Eikä syyllistä tarvitse kaukaa hakea, jos ikänsä kuuntelee syntilistasaarnaajia nin sen lopussa on aina sairas syyllisyys milloin mistäkin. Jeesus on Vapahtaja, ei Hän ole tullut syyttäämään heikkoa uskovaista yötä päivää vaan tahtoo nostaa olalleen ja vapauttaa kaikesta roskasta.
        sitä varten siinä Jeesuksen kuvassakin usein esiintyy paimensauvassa mutka päässä, lyömiseen riittää suora sauva oikein hyvin, mutta sillä ei pysty ketään nostamaan jaloilleen.

        "Pahat ajatukset ja muu sellainen pään sisällä oleva roska on kuin hyttysparvi, ne hätistellään pois edemmäksi ei anneta niille mitään toivoa käytäntöön panosta se on siinä."

        Hyvin olet onnistunut pettämään itseäsi. Näin käy ihmiselle jolla ei ole aavistustakaan siitä vanhurskaudesta ja pyhyydestä, jonka Jumala vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten Paavali väitteli niin paljon mm hellenistien kanssa?

        En kyllä asiaa tiedä, enkä tunne. En ollut kuulemassa kinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ja suuri joukko pappejakin tuli uskolle kuuliaiseksi..:"!

        kerro mitä se tarkoittaa mielestäsi.

        kyse on siis Apostolien julistaman evankeliumin seurauksesta.

        minulla voi olla pahoja ajatuksia, mutta saman tien minä tuomitsen ne itsessäni, ei niitä tarvitse lähteä naapurista eikä kenenkään kaulasta hakemaan anteeksi, se riittää kunhan ei ala toteuttaa pahoja ajatuksiaan eikä niitä edes halua helliä mielessään, Pyhä Henki siivoaa koko roskan saman tien eikä siitä sen enempää.

        sanoohan viisa ajatuksin että et voi estää lintua lentämästä pääsi yli, mutt avoit estää sen tekemästä pesää piposi päälle.

        Miten sinä saat Jeesukselta avun pyytämisen muuttumaan naapurin kaulailuksi?
        Sinä se raiskaat kaikkien sanomiset ja ihmettelet kun keskusteluhalua kanssasi ei ole.

        PS. Aika hyvin muistat Martti Lutherin sanontoja kuitenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kirjoitusten väittäminen saduiksi johtuu puhtaasti tietämättömyydestä. Ja tietämättömyys johtuu epäuskosta, ei ole haluakaan selvittää Raamatun kirjoitusten syntyhistoriaa. Ja tämän ilmiön taustalla on ihmisen halu olla >Jumala itselleen, eli ihminen palvoo silloin omia ajatuksiaan himojaan ja halujaan korkeimpana arvovaltana maailmassa.
        Näin heikko on syntiinlangennut ihminen.

        Epäuskoisen kanssa väitteleminen on ihan turhaa, JOs JUmala ei avaa ihmisen ymmärrystä käsittämään ja vastaanottamaan evankeliumia niin ihminen jää iankaikkiseen pimeyteen.
        Itse ei kukaan voi uskoa ottaa, eikä toisellekaan antaa.

        Raamattusi kylläkin käskee käännyttämään kaikki pakanat taikauskoosi satujeesuksesta, tuosta naurettavasta kristinuskon perusteen kolmasosasta.

        On siis velvollisuutesi etsiä ja esittää vakuuttavat todisteet uskosi oikeellisuudesta!

        Moni on tuota etsintätietä kulkiessään havainnut jumalharhan tyhjäksi ja hylännyt jumalvalheen kokonaan.

        Useimmat teistäkin ovat kivuliaan tietoisia tuosta tyhjyydestä ja siksi ette edes yritä esittää todistemateriaalia taikauskonne perusteluiksi - eihän siellä nimittäin ole yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pahat ajatukset ja muu sellainen pään sisällä oleva roska on kuin hyttysparvi, ne hätistellään pois edemmäksi ei anneta niille mitään toivoa käytäntöön panosta se on siinä."

        Hyvin olet onnistunut pettämään itseäsi. Näin käy ihmiselle jolla ei ole aavistustakaan siitä vanhurskaudesta ja pyhyydestä, jonka Jumala vaatii.

        NO milloin meinasit aloittaa sellaisen Jumalan vaatiman PYHÄN elämän ja miten se tapahtuu, kerro nyt se salaisuus josta minulla ei ole aavistustakaan!

        kun nyt kerrot, se olisi sitä keskustelua niin luulen.

        siis kujinka usein niitä pahoja ajatuksia pitää jollain konstilla jota minä en tietenkään tiedä, niin poistaa ja miten se tapahtuu, kerro nyt nyt hyvä ihminen että muutkin lukijat pääsevät samasta ihmeestä osalliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä asiaa tiedä, enkä tunne. En ollut kuulemassa kinaa.

        Eli et osaa etkä halua miettiä asiaa, tärkeämpää on mollata kysyjää, miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä saat Jeesukselta avun pyytämisen muuttumaan naapurin kaulailuksi?
        Sinä se raiskaat kaikkien sanomiset ja ihmettelet kun keskusteluhalua kanssasi ei ole.

        PS. Aika hyvin muistat Martti Lutherin sanontoja kuitenkin.

        Olenhan minä lukenut täältä omien sanojenne mukaan kuinka kokouksen lopussa haetaan saarnaajan kaulasta jotain, ei kai siellä itse Jeesus ole kaulansa kanssa vai onko?

        Onko saarnaaja siis Jeesuksena esiintyvä varajeesus vai mistä on kysmys silloin?

        Minulla on sellainen Jeesus että Hän istuu minun vieressäni ja jopa sydämessäni ja kun Hänelle tunnustan rikkomukseni, Hän antaa anteeksi ja hoitaa asian, ei siinä tarvita sitä kolmatta henkilöä eikä kaulaa, eikä varsinkaan tarvitse takin taskuun mitään kaunista laittaa samassa kohtaamisessa.

        Lutteria pelkään, olisinhan ollut roviolla tai hukutettuna jo kauan tällä olemuksellani kuten hyvin tiedätte ne asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO milloin meinasit aloittaa sellaisen Jumalan vaatiman PYHÄN elämän ja miten se tapahtuu, kerro nyt se salaisuus josta minulla ei ole aavistustakaan!

        kun nyt kerrot, se olisi sitä keskustelua niin luulen.

        siis kujinka usein niitä pahoja ajatuksia pitää jollain konstilla jota minä en tietenkään tiedä, niin poistaa ja miten se tapahtuu, kerro nyt nyt hyvä ihminen että muutkin lukijat pääsevät samasta ihmeestä osalliseksi.

        "siis kujinka usein niitä pahoja ajatuksia pitää jollain konstilla jota minä en tietenkään tiedä, niin poistaa ja miten se tapahtuu, kerro nyt nyt hyvä ihminen että muutkin lukijat pääsevät samasta ihmeestä osalliseksi."

        En ole aiemmin osallistunut keskusteluun, mutta tämä tuntui mielenkiintoiselta, joten teki mieleni sanoa jotain.

        Olen kuullut sanottavan, että kristitty tuomitesee itsessään sen väärän, minkä Sana kirkastaa - ja tietenkin lähimmäistä vastaan tehdyt korjaa, mikä korjattavissa on.

        Pahat ajatukset toisista kannattaa myös kantaa ominaan - miettikää, onko mukavaa kuulla toisen kertovan, että ajattelen sinusta sitä ja tätä inhottavaa. Toinen voi sen vaikka heti sanoillaan anteeksi antaa, mutta hänelle voi siitä tulla taakka sitten...

        Kyllä meidän pitäisi kanniskella omia taakkojamme taakoittamatta niillä muita juuri siinä mielessä! Eräs kristitty sanoi kerran toiselle iloisena, että annan sinulle anteeksi, josta toinen suorastaan pillastui, koska hänen mielestään hän ei ollut tehnyt mitään mitä pitäisi antaa anteeksi!

        Ja myös itse kuulin äreät sanat, kun vain halusin sanoa, että kaikki on anteeksi annettu (tarkoitin sekä meille että teille) - lähimmäinen otti itseensä ja tivasi, mitä mieltä olen oikein häntä kohtaan kantanut, kerro heti, salamielistä käytöstä jne. jne.

        Niin että ymmärrän ei-lestadiolaisen näkevän merkillisena koko tämän anteeksipyytämisajatuksen. Ja se näyttää johtavan vallan mahdottomiin tilanteisiin myös...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et osaa etkä halua miettiä asiaa, tärkeämpää on mollata kysyjää, miksi?

        Et osaa, etkä halua? Raamatussa ei tuota väittelyä ole, niin mistä moisen voisi tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenhan minä lukenut täältä omien sanojenne mukaan kuinka kokouksen lopussa haetaan saarnaajan kaulasta jotain, ei kai siellä itse Jeesus ole kaulansa kanssa vai onko?

        Onko saarnaaja siis Jeesuksena esiintyvä varajeesus vai mistä on kysmys silloin?

        Minulla on sellainen Jeesus että Hän istuu minun vieressäni ja jopa sydämessäni ja kun Hänelle tunnustan rikkomukseni, Hän antaa anteeksi ja hoitaa asian, ei siinä tarvita sitä kolmatta henkilöä eikä kaulaa, eikä varsinkaan tarvitse takin taskuun mitään kaunista laittaa samassa kohtaamisessa.

        Lutteria pelkään, olisinhan ollut roviolla tai hukutettuna jo kauan tällä olemuksellani kuten hyvin tiedätte ne asiat.

        Keskustellaan kommentti kerrallaan, eikä oleteta mitään. Kaikki kirjoittajat eivät ole samanlaisia, eivätkä tee samoja asioita. Vai voinko olettaa kaikki hellarit varkaiksi ja valehtelijoiksi? Tuo viimeinen lauseesi on rakenteeltaan sekava, enkä tarkoitustasi ymmärrä. Lutterin pelkosi on kuitenkin erikoista, kun kehuit häntä viisaaksi muutama kommentti sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan kuullut sellaisesta asiasta kuin syntymätodistus !

        Sellainen on jokaisen uudestisyntyneen sydämessä, ja siitä Raamattu puhuu aivan selvästi, voi itse lukea kunhan vaan etsi ikohdat.

        Se, että on syntnyt sillä on se merkitys, että ilman sitä ei ollaolemassa ollenkaan, vain syntyneet ovat elämässä olevia näkyviä ja kuuluvia.

        mutta se ei ole mikään tae, että olisi kasvettu uskossa, tai että ollaan edes ollenkaan elossa, vain joskusyntynyt voi kuolla, ei kukaan muu ole kuollut koskaan kuin varmuudella joskus syntynyt.

        eli olet oikeassa ja olet vä'ärässä.

        "Olet varmaan kuullut sellaisesta asiasta kuin syntymätodistus !

        Sellainen on jokaisen uudestisyntyneen sydämessä, ja siitä Raamattu puhuu aivan selvästi, voi itse lukea kunhan vaan etsi ikohdat."

        Kaun saa etsiä, että löytää raamatusta sanan "syntymätodistus". Bibliassa sitä ei ole.

        " vain joskusyntynyt voi kuolla, ei kukaan muu ole kuollut koskaan kuin varmuudella joskus syntynyt."

        Olet väärässä! Sikiöllä on jo elämä. Niitä voi kuolla enen syntymää ja tapetaankin miljoonia vuodessa. Kaikki menevät taivaaseen, vaikka heitä ei ole kastettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahat ajatukset ja muu sellainen pään sisällä oleva roska on kuin hyttysparvi, ne hätistellään pois edemmäksi ei anneta niille mitään toivoa käytäntöön panosta se on siinä.

        On hengellistä yliherkkyyttä ja sairaalloista syyllisyyttä paljon lakihenkisissä ihmisissä, he ovat koko ajan pyytelemässä anteeksi sitä ja tätä ja taas huomenna, ja sitten ahdistuvat kun huomaavat ettei ne ajatukset mihinkään katoa ne on heitettävä Herran haltuun ja tuomittava itsessä, ei sen enmpää niille huomiota.

        Eikä syyllistä tarvitse kaukaa hakea, jos ikänsä kuuntelee syntilistasaarnaajia nin sen lopussa on aina sairas syyllisyys milloin mistäkin. Jeesus on Vapahtaja, ei Hän ole tullut syyttäämään heikkoa uskovaista yötä päivää vaan tahtoo nostaa olalleen ja vapauttaa kaikesta roskasta.
        sitä varten siinä Jeesuksen kuvassakin usein esiintyy paimensauvassa mutka päässä, lyömiseen riittää suora sauva oikein hyvin, mutta sillä ei pysty ketään nostamaan jaloilleen.

        " Jeesuksen kuvassakin usein esiintyy paimensauvassa mutka päässä, lyömiseen riittää suora sauva oikein hyvin, mutta sillä ei pysty ketään nostamaan jaloilleen."

        Miten tämä mutkalla jaloilleen nostaminen tapahtuu?

        4. Ja vaikka minä vaeltaisin pimiässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahuutta, ettäs olet kanssani: sinun vitsas ja sauvas minun tukevat.

        Näistä Daavidin sanoista voisi myös veistellä, että kuinka vitsa, joka on notkea, voisi tukea?

        Vitsa onkin kuritusväline. se pitää oikella tiellä omantunnon kurituksenkin kautta, Joskus Jumala joutuu käyttää tottelemattomille lapsilleen ankarampaakin kuritusta. Hän kurittaa kuitenkin syliinsä päin. Tällä vitsalla kuten myös sauvalla johdatetaan oikealle tielle. Sauva on matkasauva ja syntien anteeksiantamisen sauva. Daavid aloittaa psalmin:

        1. Davidin Psalmi. Herra on minun paimeneni: ei minulta mitään puutu.
        2. Hän kaitsee minua viheriäisessä niityssä, ja vie minua virvoittavan veden tykö.
        3. Minun sieluni hän virvoittaa: hän vie minun oikialle tielle, nimensä tähden.

        Meiltä ei puutu mitään, kun meillä on virvoittava Jumalan sana ja vesi, mutta myös veri. Raamatun mukaan ilman verta ei tapahdu puhdistusta. Meillä on lammasten ruokaa, emme tarvitse sianruokaa, siitä emme saa ravintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole mitään siitä että aina tarvitaan muita ihmisiä ympärillä todistelemaan jotain mitä milloinkin mieleentulemaa jollaei ole mitään merkitystä mihinkään.

        koska jo pikku ajan päästä sinulle tulee vaikka mitä mieleen ja taas pitäisi tuon opin mukaan rientää naapuriin tai puhujan kaulaan.

        siksi toisekseen, mistä sinä tiedät kuinka jumalaton ajatus sillä toisella todistajalla oli juuri sinusta,,,"taasko se on täällä ja aina sama asia.."!

        sydämessä asuva Pyhä Henki puhdistaa kaiken aikaa kuin virtaava vesi kenkiä kunhan seisotan siinä Hengen virrassa, näin sydän vihmoutuu puhtaaksi.

        Miksiköhän muuten Jeesus pesi oppilaittensa jalat vain yhden kerran, oletteko miettineet asiaa.
        Eikä kukaan Apostoleista puhu sanaakaan sen koommin koko asiasta.

        "koska jo pikku ajan päästä sinulle tulee vaikka mitä mieleen ja taas pitäisi tuon opin mukaan rientää naapuriin tai puhujan kaulaan."

        Näin ei ole opetettu! On valhetta tai väärin ymmärrystä, jos näin väittää. Ihmisiä on monen laisia. Jotkut tarvitsevat uskolleen vahvistusta useammin kuin toiset. Mutta olen kuullut kerrottavan, että eräs saarnaaja jolle joku valitti useasti ja anoi anteeksi, olisi sanonut, että usko välillä. Joku taas joka valitti usein huonouttaan ja ettei hän varmasti pääse taivaaseen, niin saarnaaja sanoi, että se onkin muille, mutta ei sinulle. Tämä laittoi hänet ajattelemaan.

        "Miksiköhän muuten Jeesus pesi oppilaittensa jalat vain yhden kerran, oletteko miettineet asiaa."

        Jeeesus pesi oppilaittensa jalat viimeisenä iltana, eli kiirastorstaina. Pitkäperjantaina hänet jo ristiinnauliittiin. Ei siis ehtinyt useammin. Tän hän teki ehtoollisen jälkeen ja sanoi, että teidänkin pitää pestä toistenne jalat. Hän myös kuivasi ne, ettei niihin tartu lika heti uudestaa. Pietäri olisi halunut, että muita paikkojakin olisi pesty. mutta Jeesus sanoi, että joka pesty on, ei tarvitse, kuin jalat pestää. Ymmärrän tämän, että joka on pesty uudensyntymisen pesussa, riittää, että jalat pestää. Jeesus ei sanonut, että peskää itse jalkanne, vaan että peskää toistenne jalat. Se on, vaelluksen vioista toiset voivat puhdistaa, eli todistaa synnit ja viat anteeksi. Sitä ei voi itse tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ja suuri joukko pappejakin tuli uskolle kuuliaiseksi..:"!

        kerro mitä se tarkoittaa mielestäsi.

        kyse on siis Apostolien julistaman evankeliumin seurauksesta.

        minulla voi olla pahoja ajatuksia, mutta saman tien minä tuomitsen ne itsessäni, ei niitä tarvitse lähteä naapurista eikä kenenkään kaulasta hakemaan anteeksi, se riittää kunhan ei ala toteuttaa pahoja ajatuksiaan eikä niitä edes halua helliä mielessään, Pyhä Henki siivoaa koko roskan saman tien eikä siitä sen enempää.

        sanoohan viisa ajatuksin että et voi estää lintua lentämästä pääsi yli, mutt avoit estää sen tekemästä pesää piposi päälle.

        Ajatusrippiä ei ole koskaa kehoitettu tekemään. Mutta sitten kun ne alkavat vaivaamaan, niistä kannattaa valittaa. Synti alkaa jo ajatuksesta. Kun mielistyy syntiin ja ajattelee, että tekee sen kun siihen tulee tilaisuus. Kun sitten tekee sen synnin, niin synti onkin tapahtunut aikaisemmin.

        Jeesus sanoo, että vihastuminen ja himoitseva katse on jo syntiä. Daavin himoitseva katse vei huoruuteen ja murhaan. Hän sai kuitenkin ne anteeksi, ei ise ajattelemalla, vaan profeetan nuhteen ja todistuksen kautta.

        " ja suuri joukko pappejakin tuli uskolle kuuliaiseksi..:"!

        7. Ja Jumalan sana kasvoi ja opetuslasten luku tuli sangen suureksi Jerusalemissa; ja suuri joukko pappeja oli myös uskolle kuuliainen.

        Ensin tarvitsee saada usko omakohtaiseksi, ennen kuin voi olla sille kuuliainen, eli luottaa siihen mitä Pyhän Henken kautta saarnataan.

        Niinkuin silloin, niin myös nyt. Vihollinen yrittää kaikin tavoin langettaa ja asettaa kyseen alaiseksi saarnat ja opetukset. Monet uskovatkin vihollisen ääntä enemmän. Paavali kirjoittaa:

        15. Kuinka autuaat te silloin olitte! Minä olen teidän todistajanne, että jos se olis mahdollinen ollut, niin te olisitte teidän silmänne kaivaneet ulos ja minulle antaneet.
        16. Olenko minä siis nyt teidän viholliseksenne tullut, että minä teille totuuden sanon?
        17. Ei he teitä oikein kiivaudesta rakasta, vaan he tahtovat teitä minusta pois kääntää, että te heitä kiivaudessa rakastaisitte.
        18. Kyllä kiivaten rakastaa hyvä on, aina hyvyydessä, ja ei ainoastaan silloin, kuin minä teidän tykönänne olen.
        19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!
        20. Mutta minä soisin olevani teidän tykönänne, että minä taitaisin äänenikin muuttaa; enpä minä tiedä, mitä minä tästedes teen teidän kanssanne.

        Olikohan ne pappeja, jotka eivät pysyneetkään uskolle kuuliaisena, vaan viettelivät toisiakin pois uskosta? Lestadiolaisuuden alkuaikoina heränneet papit olivat kuitenkin niitä, jotka menivät eriseuraan. Tänä aikanasuurin osa saarnaajista, jotka lähtivät, olivat lukeneet teolokgiaa ja toimivat kirkon alaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustellaan kommentti kerrallaan, eikä oleteta mitään. Kaikki kirjoittajat eivät ole samanlaisia, eivätkä tee samoja asioita. Vai voinko olettaa kaikki hellarit varkaiksi ja valehtelijoiksi? Tuo viimeinen lauseesi on rakenteeltaan sekava, enkä tarkoitustasi ymmärrä. Lutterin pelkosi on kuitenkin erikoista, kun kehuit häntä viisaaksi muutama kommentti sitten.

        No joku toinen voi kirjoittaa lutteria viisaaksi, en minä kylläkään.

        eli ei se sekava ole, se on ihan kirkas ja yksiselitteinen.

        lutteri oli aikansa uskovien vihaaja ja olisi halunnut hävittää heidät yhdessä Jumalan silmäteräkansan kanssa kuten hyvin historiasta tiedämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet varmaan kuullut sellaisesta asiasta kuin syntymätodistus !

        Sellainen on jokaisen uudestisyntyneen sydämessä, ja siitä Raamattu puhuu aivan selvästi, voi itse lukea kunhan vaan etsi ikohdat."

        Kaun saa etsiä, että löytää raamatusta sanan "syntymätodistus". Bibliassa sitä ei ole.

        " vain joskusyntynyt voi kuolla, ei kukaan muu ole kuollut koskaan kuin varmuudella joskus syntynyt."

        Olet väärässä! Sikiöllä on jo elämä. Niitä voi kuolla enen syntymää ja tapetaankin miljoonia vuodessa. Kaikki menevät taivaaseen, vaikka heitä ei ole kastettu.

        Ai et ole löytänyt uudestisyntyneen todistusta Raamatustasi !

        sitten se taitaa puuttua sieltä omasta sydämestäkin.

        loppusaivartelusi ei maksa vaivaa koomentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jeesuksen kuvassakin usein esiintyy paimensauvassa mutka päässä, lyömiseen riittää suora sauva oikein hyvin, mutta sillä ei pysty ketään nostamaan jaloilleen."

        Miten tämä mutkalla jaloilleen nostaminen tapahtuu?

        4. Ja vaikka minä vaeltaisin pimiässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahuutta, ettäs olet kanssani: sinun vitsas ja sauvas minun tukevat.

        Näistä Daavidin sanoista voisi myös veistellä, että kuinka vitsa, joka on notkea, voisi tukea?

        Vitsa onkin kuritusväline. se pitää oikella tiellä omantunnon kurituksenkin kautta, Joskus Jumala joutuu käyttää tottelemattomille lapsilleen ankarampaakin kuritusta. Hän kurittaa kuitenkin syliinsä päin. Tällä vitsalla kuten myös sauvalla johdatetaan oikealle tielle. Sauva on matkasauva ja syntien anteeksiantamisen sauva. Daavid aloittaa psalmin:

        1. Davidin Psalmi. Herra on minun paimeneni: ei minulta mitään puutu.
        2. Hän kaitsee minua viheriäisessä niityssä, ja vie minua virvoittavan veden tykö.
        3. Minun sieluni hän virvoittaa: hän vie minun oikialle tielle, nimensä tähden.

        Meiltä ei puutu mitään, kun meillä on virvoittava Jumalan sana ja vesi, mutta myös veri. Raamatun mukaan ilman verta ei tapahdu puhdistusta. Meillä on lammasten ruokaa, emme tarvitse sianruokaa, siitä emme saa ravintoa.

        Mene käymään Israelissa ja seuraa mitä paimen voi tehdä mutkasauvallaan hopihopi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koska jo pikku ajan päästä sinulle tulee vaikka mitä mieleen ja taas pitäisi tuon opin mukaan rientää naapuriin tai puhujan kaulaan."

        Näin ei ole opetettu! On valhetta tai väärin ymmärrystä, jos näin väittää. Ihmisiä on monen laisia. Jotkut tarvitsevat uskolleen vahvistusta useammin kuin toiset. Mutta olen kuullut kerrottavan, että eräs saarnaaja jolle joku valitti useasti ja anoi anteeksi, olisi sanonut, että usko välillä. Joku taas joka valitti usein huonouttaan ja ettei hän varmasti pääse taivaaseen, niin saarnaaja sanoi, että se onkin muille, mutta ei sinulle. Tämä laittoi hänet ajattelemaan.

        "Miksiköhän muuten Jeesus pesi oppilaittensa jalat vain yhden kerran, oletteko miettineet asiaa."

        Jeeesus pesi oppilaittensa jalat viimeisenä iltana, eli kiirastorstaina. Pitkäperjantaina hänet jo ristiinnauliittiin. Ei siis ehtinyt useammin. Tän hän teki ehtoollisen jälkeen ja sanoi, että teidänkin pitää pestä toistenne jalat. Hän myös kuivasi ne, ettei niihin tartu lika heti uudestaa. Pietäri olisi halunut, että muita paikkojakin olisi pesty. mutta Jeesus sanoi, että joka pesty on, ei tarvitse, kuin jalat pestää. Ymmärrän tämän, että joka on pesty uudensyntymisen pesussa, riittää, että jalat pestää. Jeesus ei sanonut, että peskää itse jalkanne, vaan että peskää toistenne jalat. Se on, vaelluksen vioista toiset voivat puhdistaa, eli todistaa synnit ja viat anteeksi. Sitä ei voi itse tehdä.

        Jeesus sanoi lähtiessään että Hän lähettää Pyhän Hengen tilallensa ja sitten on piiiitkä luettelo mitä kaikkea PH tekee työssään.

        Minun Raamatussasi ei ole sellaista uskoa että tarvitaan Pyhä Henki ja kolmas mies pesemään jalkoja, se on itsekeksittyä oppia sellainen,

        Raamatussa EI ole mitään syntien todisteluita, se on ihmiskeksintöjä.

        ja kun seurakuntaa sillä tavoin harhaan johdetaan kopputulos on epävarmoja ahdistuneita ikuisia lapsiuskovia joista ei ol emihinkään Jumalan työsaralla.

        Kuka Paavalille todisti syntejä anteeksi kun hän oli vankilassa pitkiä aikoja?

        onko kukaan ikinä ollut lestajoukoista kidutettuna ja vangittuna uskonsa tähden, taitaa olla melko pieni joukko vai mitä?

        tietysti te kidutatte toisianne kun riitelette mailamnennätyksen hajaantumisissa ja eri porukoissa, mutta se taita aolal hiukan eri asia.

        Kuka Johannekselle todisteli syntejä anteeksi hänen ollessaan eristettynä saarella ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi lähtiessään että Hän lähettää Pyhän Hengen tilallensa ja sitten on piiiitkä luettelo mitä kaikkea PH tekee työssään.

        Minun Raamatussasi ei ole sellaista uskoa että tarvitaan Pyhä Henki ja kolmas mies pesemään jalkoja, se on itsekeksittyä oppia sellainen,

        Raamatussa EI ole mitään syntien todisteluita, se on ihmiskeksintöjä.

        ja kun seurakuntaa sillä tavoin harhaan johdetaan kopputulos on epävarmoja ahdistuneita ikuisia lapsiuskovia joista ei ol emihinkään Jumalan työsaralla.

        Kuka Paavalille todisti syntejä anteeksi kun hän oli vankilassa pitkiä aikoja?

        onko kukaan ikinä ollut lestajoukoista kidutettuna ja vangittuna uskonsa tähden, taitaa olla melko pieni joukko vai mitä?

        tietysti te kidutatte toisianne kun riitelette mailamnennätyksen hajaantumisissa ja eri porukoissa, mutta se taita aolal hiukan eri asia.

        Kuka Johannekselle todisteli syntejä anteeksi hänen ollessaan eristettynä saarella ?

        Kyllä ripin lahjaa voi vapaasti käyttää, silloin kun jokin asia elämässä painaa mieltä ja pyrkii estämään luottamasta Jumalan anteeksiantamukseen. Kyllä anteeksipyynnön ja anteeksijulistamisen lahja on suuri lahja MYÖS IHMISSUHTEISSA. Turha tästä on mitään pilkkaa repiä vuositolkulla. Et tunne Raamattua,juurikaan, ja asenteesi on ylimielinen ja pilkkaava, tämä on syy tietämättömyyteesi.

        Jaak. 5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
        -> Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joku toinen voi kirjoittaa lutteria viisaaksi, en minä kylläkään.

        eli ei se sekava ole, se on ihan kirkas ja yksiselitteinen.

        lutteri oli aikansa uskovien vihaaja ja olisi halunnut hävittää heidät yhdessä Jumalan silmäteräkansan kanssa kuten hyvin historiasta tiedämme.

        "sanoohan viisa ajatuksin että et voi estää lintua lentämästä pääsi yli, mutt avoit estää sen tekemästä pesää piposi päälle."

        Sinun kommentihan tämä oli! On kyllä pakko kysyä, että onko sinulla ihan kaikki kunnossa?
        Jutuissasi ei oikein ole päätä, eikä häntää. Vanhojen kirjoitustesi takana et ole. Holhouksessa, humalassa vai huono lääkitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi lähtiessään että Hän lähettää Pyhän Hengen tilallensa ja sitten on piiiitkä luettelo mitä kaikkea PH tekee työssään.

        Minun Raamatussasi ei ole sellaista uskoa että tarvitaan Pyhä Henki ja kolmas mies pesemään jalkoja, se on itsekeksittyä oppia sellainen,

        Raamatussa EI ole mitään syntien todisteluita, se on ihmiskeksintöjä.

        ja kun seurakuntaa sillä tavoin harhaan johdetaan kopputulos on epävarmoja ahdistuneita ikuisia lapsiuskovia joista ei ol emihinkään Jumalan työsaralla.

        Kuka Paavalille todisti syntejä anteeksi kun hän oli vankilassa pitkiä aikoja?

        onko kukaan ikinä ollut lestajoukoista kidutettuna ja vangittuna uskonsa tähden, taitaa olla melko pieni joukko vai mitä?

        tietysti te kidutatte toisianne kun riitelette mailamnennätyksen hajaantumisissa ja eri porukoissa, mutta se taita aolal hiukan eri asia.

        Kuka Johannekselle todisteli syntejä anteeksi hänen ollessaan eristettynä saarella ?

        "Jeesus sanoi lähtiessään että Hän lähettää Pyhän Hengen tilallensa ja sitten on piiiitkä luettelo mitä kaikkea PH tekee työssään."

        26. Mutta Lohduttaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimeeni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teille kaikki, mitä minä teille sanonut olen.

        Ei tässä mitään luettola ole, eikä tarvitakkaan. Vaikka Paavali ei ollut Jeesuksen opetuslapsi, niin Pyhä Henki antoi hänellekin puhetta. Jeesus otti hänet kiinni matkalla Damakoon. Hän tuli sokeaksi ja hänet jouduttiin saattaamaan. Hänkin tarvitsi yksinkertaisen Ananiaan, että sai näkönsä ja syntinsä anteeksi kätten päälle panemisen kautta.

        "Minun Raamatussasi ei ole sellaista uskoa että tarvitaan Pyhä Henki ja kolmas mies pesemään jalkoja, se on itsekeksittyä oppia sellainen,"

        Saulus, josta tuli Paavali oli yksi esimerkki. Toinen esimerkki olet sinä, koska sinulla, ei ole Pyhää Henkeä, et voi ymmärtää niitä, kuin Jumalan on.

        "Kuka Paavalille todisti syntejä anteeksi kun hän oli vankilassa pitkiä aikoja?"

        Siitä ei ilmeisesti löydy kirjoituksia, mutta ei Paavalin tarvinnut yksin olla. Siellä kävi vieraita ja hän kirjoitti vankilasta lähetyskirjeitä, jotka toiset kuljettivat eteenpäin.

        "onko kukaan ikinä ollut lestajoukoista kidutettuna ja vangittuna uskonsa tähden, taitaa olla melko pieni joukko vai mitä?"

        Lestadiolaisuuden alkuaikoina naiset, jotka eivät voineet olla hiljaa rovastin saarnan aikana, vaan kiittivät Jumalaa, tuomittiin vankilaan vedelle ja leivälle kirkkorauhan rikkomisesta. Tämän sai aikaan ihmiset, jotka eivät kestäneet sitä, että Jumalaa kiitettiin ääneen. Toiset joutuivat vankilaan useammankin kerran, ennen kuin tuli muutos, että Laestadius piti kaksi saarnaa joka sunnuntai. Iltasaarna niille, jotka eivät voineet olla kiittämättä. Tämä on tullut siunaukseksi tälle ajallekin, kun saarnoja on paljon luettavana.

        Myös eräs saarnaaja joutui Vaasan linnaan. Kun hän olisi joutunut uudelleen, niin hän sanoi, että olen ollut siellä jo kerran ja ei ne konnat kuitenkaan parannusta tee.

        Kirkon taholta oli seurojen pitäminen kielletty. Kirkkoherra sanoi miehelle, joka sanoi pitävänsä seurat kotonaan, että jos pidät, niin tulen pidättämään sinut. Pappi sai vastauksen, että tulet, jos Jumala suo. Miehet jotka kirkkoherra oli määrännyt mukaansa tulivat seurataloon, mutta kirkkoherraa ei kuulunut, hän oli tuupertunut ojaan sydänkohtauksen takia. Eikä miehetkään pidättäneet isäntää ja seurat saatiin rauhassa pidettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai et ole löytänyt uudestisyntyneen todistusta Raamatustasi !

        sitten se taitaa puuttua sieltä omasta sydämestäkin.

        loppusaivartelusi ei maksa vaivaa koomentoida.

        Pidät siis saivarteluna syntymättömien elämää? Et usko, että ne ovat Jumalan lapsia?

        Se syntymätodistus on sydämen ympärileikkaus, joka ilman käsiä tehdään. Nämä ympärileikkauksen haavat eivät saa umpeutua.

        Sinä et tietenkään usko tähän, etkä pysty osoitamaan raamatusta mitään syntymätodistusta?

        29. Mutta se on Juudalainen, joka sisällisesti salattu on, ja sydämen ympärileikkaus on ympärileikkaus, joka hengessä tapahtuu, ei puustavissa; jonka ylistys ei ole ihmisiltä, vaan Jumalalta.

        1. Vielä, minun veljeni, iloitkaat Herrassa. Että minä teille yhdellä tavalla kirjoitan, en minä siitä suutu; sillä se tekee teidän vahvemmaksi.
        2. Kavahtakaat teitänne koirilta, kavahtakaat teitänne pahoilta työmiehiltä, kavahtakaat poisleikkaamisesta.
        3. Sillä me olemme se ympärileikkaus, jotka Jumalaa hengessä palvelemme ja kerskaamme meitämme Kristuksessa Jesuksessa, ja emme turvaa lihaan,
        4. Ehkä minulla on, johon minä lihassakin turvaan. Jos joku näkyy lihaan uskaltavan, minä paljoa enemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ripin lahjaa voi vapaasti käyttää, silloin kun jokin asia elämässä painaa mieltä ja pyrkii estämään luottamasta Jumalan anteeksiantamukseen. Kyllä anteeksipyynnön ja anteeksijulistamisen lahja on suuri lahja MYÖS IHMISSUHTEISSA. Turha tästä on mitään pilkkaa repiä vuositolkulla. Et tunne Raamattua,juurikaan, ja asenteesi on ylimielinen ja pilkkaava, tämä on syy tietämättömyyteesi.

        Jaak. 5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
        -> Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Kuka antoi Raamatussa jolekkin synnit anteeksi Jeesuksen lisäksi, kerro kun tunnet Raamatun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka antoi Raamatussa jolekkin synnit anteeksi Jeesuksen lisäksi, kerro kun tunnet Raamatun?

        Jeesus perusti seurakunnan, antoi siihen Pyhän Henkensä ja syntien anteeksiantamisen vallan. Vaikka Saulus tapasi Jeesuksen tiellä, ei hän saanut syntejään anteeksi. Syntien anteeksi antamisesta käytetään raamatussa nimitystä "kätten päälle paneminen". Huomatkaa, siinä saadaan Pyhä Henki, ei kasteessa, vaikka olisi Herran Jeesuksen nimeen kastettu. Kun on jo kastettu ja saa sitten Pyhän Hengen, ei tarvitse enää uudelleen kastaa.

        17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

        15. Jotka, kuin he sinne tulivat alas, rukoilivat niiden edestä, että he olisivat saaneet Pyhän Hengen;
        16. (Sillä ei hän ollut vielä yhdenkään niiden päälle laskettu alas, vaan olivat ainoastaan Herran Jesuksen nimeen kastetut.)
        17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18. Mutta kuin Simon näki, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin, taritsi hän heille rahaa,
        19. Sanoen: antakaat minullekin se voima, että kenenkä päälle minä käteni panen, se sais Pyhän Hengen.
        20. Vaan Pietari sanoi hänelle: sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan.

        6. Jonka tähden minä sinua neuvon, ettäs herätät sen Jumalan lahjan, joka sinussa on, minun kätteni päällepanemisen kautta;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus perusti seurakunnan, antoi siihen Pyhän Henkensä ja syntien anteeksiantamisen vallan. Vaikka Saulus tapasi Jeesuksen tiellä, ei hän saanut syntejään anteeksi. Syntien anteeksi antamisesta käytetään raamatussa nimitystä "kätten päälle paneminen". Huomatkaa, siinä saadaan Pyhä Henki, ei kasteessa, vaikka olisi Herran Jeesuksen nimeen kastettu. Kun on jo kastettu ja saa sitten Pyhän Hengen, ei tarvitse enää uudelleen kastaa.

        17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.

        15. Jotka, kuin he sinne tulivat alas, rukoilivat niiden edestä, että he olisivat saaneet Pyhän Hengen;
        16. (Sillä ei hän ollut vielä yhdenkään niiden päälle laskettu alas, vaan olivat ainoastaan Herran Jesuksen nimeen kastetut.)
        17. Niin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18. Mutta kuin Simon näki, että apostolien kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki annettiin, taritsi hän heille rahaa,
        19. Sanoen: antakaat minullekin se voima, että kenenkä päälle minä käteni panen, se sais Pyhän Hengen.
        20. Vaan Pietari sanoi hänelle: sinun rahas olkoon sinun kanssas kadotuksessa, että Jumalan lahjan luulet rahoilla ostettavan.

        6. Jonka tähden minä sinua neuvon, ettäs herätät sen Jumalan lahjan, joka sinussa on, minun kätteni päällepanemisen kautta;

        Ja sitten pitää taas kysyä. missä Raamatussa kätten päälle paneminen olisi yhtä kuin syntien anteeksi antaminen ja saaminen?

        Kuka teille on näitä opinkappaleista oikein mahtanut opettaa, voiko sitä kertoa sivullisille?

        vihjeenä voinen kertoa että Raamatussa ei ole ainuttakaan kohtaa jos a kukaan ihminen olisi anatnut syntejä anteeksi, koska VAIN ja ainoastaan Jumalalla on sellainen valta.

        mutta kertokaa nyt missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten pitää taas kysyä. missä Raamatussa kätten päälle paneminen olisi yhtä kuin syntien anteeksi antaminen ja saaminen?

        Kuka teille on näitä opinkappaleista oikein mahtanut opettaa, voiko sitä kertoa sivullisille?

        vihjeenä voinen kertoa että Raamatussa ei ole ainuttakaan kohtaa jos a kukaan ihminen olisi anatnut syntejä anteeksi, koska VAIN ja ainoastaan Jumalalla on sellainen valta.

        mutta kertokaa nyt missä?

        "vihjeenä voinen kertoa että Raamatussa ei ole ainuttakaan kohtaa jos a kukaan ihminen olisi anatnut syntejä anteeksi, koska VAIN ja ainoastaan Jumalalla on sellainen valta."

        Fariseukset ja kirjanoppineet sanoivat Jeesukselle; "Kuka voi syntejä antaa anteeksi, paitsi ainoastaan Jumala?"

        Taidat olla samoja Fariseuksia? Jeesus sanoi myös, että kumpi on keveämpi sanoa halvatulle, "sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi", vai "ota vuoteesi ja käy". Jeesus antoi siis monella tavalla syntejä anteeksi. Kun hän ilmestyi opetuslapsilleen pääsiäisenä, hän sanoi "rauha olkoon teile. Lutherin mukaan se tarkoittaa syntien anteeksiantamista. Samassa tilaisuudessa Jeesus antoi opetulapsilleen ja samalla kaikille, jotka he tekevät hänen opetuslapsikseen aina maailman loppuun asti, syntien anteeksi antamisen vallan. Samoin kuin sitomisen. Ne, jotka eivät usko tätä, sidotaan synteihinsä.

        Pyhä Henki, jonka Jeesus lähetti omilleen ilmoittaa kaiken, myös sen, että kätten päälle paneminen on sama kuin syntien anteeksi antaminen, sillä siinäkin saa Pyhän Hengen, jos sen uskoo ja uskolla vastaan ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        Voi voi tielläkenvaeltaa !
        Ihminen ei voi tahdonvoimallaan estää pahoja himoja ja haluja . Huoruutta ahneutta maailman rakkautta vihaa toraa valhetta vaan hänen täytyy hautaan asti kantaa tuota synnin sydäntä . Se tulee puhtaaksi AINOASTAAN sovintoverellä mutta ei synnittömäksi. Syntinen on pyhä ja väärä on vanhurskas amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miten uudestisyntyneen aivoissa koko ajan pyörisivät synnilliset ajatukset, se kuulostaa melkoisen oudolta.

        minusta siellä liikkuu enemmän ihan muita ajatuksia.

        Minulla ei ole ikinä ollut syntikeskeistä ajattelua sen jälkeen kun koin voimakkaan uudestisyntymisen ihmeen omalle kohdalleni enkä tiedä mitään jota pitäisi lähteä joltain ihmiseltä pyytelemään anteeksi.

        silloin kun uskoon tulin, selvitin jokaisen asian kuin Sakkeus mitä Pyhä henki nosti esiin, eikä niistä ole sen koommin tarvinnut huolta kantaa.

        Voi voi tielläkenvaeltaa !
        Ihminen ei voi tahdonvoimallaan estää pahoja himoja ja haluja . Huoruutta ahneutta maailman rakkautta vihaa toraa valhetta vaan hänen täytyy hautaan asti kantaa tuota synnin sydäntä . Se tulee puhtaaksi AINOASTAAN sovintoverellä mutta ei synnittömäksi. Syntinen on pyhä ja väärä on vanhurskas amen


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Vielä jatkan tuota syntiasiaa: Luulen, että pahimmat synnit tapahtuvat ihmisen päässä, näkymättömissä ihmiseltä. Aivot ovat niin nopeatoimisia, että ajatuksia juoksee solkenaan, usein todella pahoja ja paljon lähimmäiseen kohdistuvia. Kun ne tarpeeksi pyörivät ajatuksissa, niin pian ne muuttuvat asenteiksi ja teoiksi.
        Suuri osa ihmisen synneistä on sellaisia, ettei ihminen itse ymmärrä niitä tehneen tai tekevän. Siksi Vapahtajaan uskovilla on hyvä, että meillä on syntiemme Pelastaja ja edesvastaaja Jumalan edessä.

        Väärin tielläkenvaeltaa . Raamattu todistaa että SYDÄMESTÄ lähtevät pahat ajatukset. Viha tunnetaan sapessa siksi sanonta " sappi kiehuu " maailman kunnia pernasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin tielläkenvaeltaa . Raamattu todistaa että SYDÄMESTÄ lähtevät pahat ajatukset. Viha tunnetaan sapessa siksi sanonta " sappi kiehuu " maailman kunnia pernasta

        Laestadiushan uskoi tai ainakin kuulijoilleen saarnasi tietävänsä mistä elimestä mikäkin synti tulee. Taitavat olla Laestadiuksen saarnoista peräisin Anonyymi 17:31 opetukset?

        Raamattu todistaa, hän kuitenkin kirjoitti? Laita Raamatunkohdat, niin tarkistetaan puhuitko totta vai jotakin muuta.


    • Anonyymi

      Raamatun kirjoitusten väittäminen saduiksi johtuu puhtaasti tietämättömyydestä.

      Kuitenkin on suunta pitkin historian ollut se että ei tietämättömyys vaan tieto on tehnyt raamatusta satukirjan ei ihminen

      tiede ja tieto on siitä harmittava juttu että se pystyy todentamaan asioita mihin kansatarustot eivät pysty johtuen siitä että ne perustuvat vanhan kansan taikauskoihin

      • Anonyymi

        Tiede ja uskonto ovat niin eri asioita. Kumpikin sijansa saakoon.

        Eri tarkoituksiin sopivat. Kumpikaan joukkue ei toista voi väittelyssä voittaa. Ei ainakaan uskovaiset tosiasioihin perustuvassa väittelyssä. Mutta toisaalta tiedekin on jossakin määrin uskontoa.


    • Tämänkin aiheen johdosta keskusteluissa tulee esiin se, että niin usein muistellaan mitä aikoinaan on tapahtunut ja joku on kokenut, siis vanhojen muistelua omien kommenttien vahvistukseksi.
      Olen vuosikymmenien aikana huomannut, että lainataan muka sieltä ja täältä yhteisöä ja omaa uskoa vahvistavia juttuja, mutta ei löydetä lähdettä eikä asian kokeneet ole enää tässä ajassa, eli elossa.
      Yksi kirjoitti vainoista ja vankeuksiasta. Eiköhän ketä tahansa uskovaa vainota ja vangita, jos hän Raamattuun perustuvalla hengellisellä totuudella puhuu tai käyttäytyy tavalla, joka aiheuttaa vainoa tai vangitsemisia. Tämä(kään) asia ei ole lestadiolaisten yksinoikeus.
      Raamatun totuus kun tuodaan julki suusta kuin suusta, niin se on aiheuttanut ja aiheuttaa vainoa, vangitsemisia, tappamisia ympäri maailmaa.

    • Onkohan tuo anteeksianominen ja -saaminen sinulle ja sinulle ihan yksinkertainen ja selvä asia? Käytkö kaulailemassa monia miehiä ja pyytämässä heiltä anteeksi kaikkia syntejä, (jotka Jeesus Vapahtajamme on ristinkuolemallaan jo maksanut)?

      Riittääkö se sinulle hyvän omantunnonrauhaan? Käytkö rippi-isän tai jokun ymmärtäväisen kanssa puhumassa raskaasta omasta lihastasi ja sen vaikutuksista elämääsi?

      Miten koet ylipäätään, milloin, mitä ja millä tavalla saat syntisi anteeksi, hyvän omantunnonrauhan, puhtaan sydämen, ilon uskoa vapaasti?

      • Anonyymi

        Anteeksi nyt mutta tuossa tekstissäsi on joitain kohtia joita en ymmärrä ja jospa siis selittäisit niitä hieman, ok.

        Eli mitä tarkoitat sanomalla "ilon uskoa vapaasti.:"? en ymmärrä yhtään tuollaista termistöä, mitä se tarkoittaa?

        sitten olisi jotenkin hyvä jos kirjoitus kohdistettaiin johonkin edelläolevaan ettei tarvits earvailla kenelle nyt sanominen kohdistetaan.

        esm tuossa alussa kysytään onko anteeksianominen selvä asia sinulle...kenelle ?

        Pitäisi erottaa milloin on kyseessä ns heikko uskova, ei kaikki uskovat ole heikkoja, ei kai se rippi-isäkään nyt kaiken heikoin uskova voi olla vai mitä?

        ja sitten se, että kasvanut terveesti uudestisyntynyt uskova EI ole heikko, eikä hän tarvitse rippi-isiä aina vähän päästä..kun nyt minusta tuntui joltain ja se vaiva aminua..jne.. vana hänellä on Pyhä Henki sydämessään jonka kanssa pitää voida kommunikoida, muuten ei ole kyseessä terve jumalasuhde.


      • Anonyymi

        Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Se on sovintoveri, joka ainoastaan puhdistaa, jota rietas pelkää ja jättää vähäksi aikaa rauhaan, mutta niiden, jotka eivät tarvitse tätä verta, se antaa olla rauhassa, sillä ei se omiaan kiusaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Se on sovintoveri, joka ainoastaan puhdistaa, jota rietas pelkää ja jättää vähäksi aikaa rauhaan, mutta niiden, jotka eivät tarvitse tätä verta, se antaa olla rauhassa, sillä ei se omiaan kiusaa.

        Niin toki, mutta onko kymmeniä vuosia uskovainen edelleen sairas, minä luulin että Jeesus on parantanut sovintoverellään ne sairaat jotka häneltä apua huutavat.

        kenelle siis kirjoitat tuon minkä kirjoitit?

        minä olen uudestisyntynyt kymmeniä vuosia sitten, enköä ole sen koommin ollut sairas syntien takia, koska seison kaiken aikaa armonvirrassa joka pesee ja puhdistaa kunhan en astu siitä virrasta pois omille teilleni.


      • En tiedä mitä viestiä nimimerkki "tielläkenvaeltaa" tarkoittaa. Olisi hyvä laittaa kopiota viestinsä alkuu, mihin on kirjoittamassa vastausta. Kun palsta on "anonyymejä" täynnä, keskustelu "sinä" alkuisin viestein ei ole korrektia.

        Viimeiseen lauseeseen voin toki vastata. - Uskomalla evankeliumin.

        Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, *että jokainen,*
        joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Kun jätetään selkeän Jumalan sanan väänteleminen ja sotkeminen ihmisoppien liemen kanssa, niin tämäkin asia, syntienn anteeksiantamus siis, on niin yksinkertainen että sen ymmärtää tyhmäkin.

        Jes. 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        En tiedä mitä viestiä nimimerkki "tielläkenvaeltaa" tarkoittaa. Olisi hyvä laittaa kopiota viestinsä alkuu, mihin on kirjoittamassa vastausta. Kun palsta on "anonyymejä" täynnä, keskustelu "sinä" alkuisin viestein ei ole korrektia.

        Viimeiseen lauseeseen voin toki vastata. - Uskomalla evankeliumin.

        Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, *että jokainen,*
        joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Kun jätetään selkeän Jumalan sanan väänteleminen ja sotkeminen ihmisoppien liemen kanssa, niin tämäkin asia, syntienn anteeksiantamus siis, on niin yksinkertainen että sen ymmärtää tyhmäkin.

        Jes. 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.

        "En tiedä mitä viestiä nimimerkki "tielläkenvaeltaa" tarkoittaa. Olisi hyvä laittaa kopiota viestinsä alkuu, mihin on kirjoittamassa vastausta. Kun palsta on "anonyymejä" täynnä, keskustelu "sinä" alkuisin viestein ei ole korrektia."

        Täällä tulee usein näkyviin se viesti, johon vastaa, mutta miksi ei aina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Se on sovintoveri, joka ainoastaan puhdistaa, jota rietas pelkää ja jättää vähäksi aikaa rauhaan, mutta niiden, jotka eivät tarvitse tätä verta, se antaa olla rauhassa, sillä ei se omiaan kiusaa.

        Juuri tällaista "tarinaa" kerrotaan esikoislestadiolaisten saarnoissa. Juuri omiaan se ei kiusaa siinä laumassa. Uskovat olevansa ainoita, jotka pääsevät taivaaseen. Ja vain siksi kun saarnaajat heille niin uskottelevat. Jellissä Jouluna oikein huutamalla!

        Älkää muutoin menkö sinne köyhät, piittää olla jotain antaa myös. Rahhaa siis.


    • Anonyymi

      Raamatun totuus kun tuodaan julki suusta kuin suusta, niin se on aiheuttanut ja aiheuttaa vainoa, vangitsemisia, tappamisia ympäri maailmaa.


      Ympäri maailmaa ok.

      Annatko nyt vaikka kyseisistä asioista esimerkin täältä suomesta ja vaikkapa ruotsista jotka nyt kuuluvat maailmaan ja nimenomaan meidän maailmaan

      Vai joudunko taas taas huomaamaan jälleenhienosti verhotu n valheen uskovaisen kirjoituksessa

    • Anonyymi

      Nyt tuli sitten sekin kuultua ja nähtyä että Paavalilla kävi vieraita todistamassa hänelle hänen syntejään anteeksi siellä vankilassa !?

      en ole ennen moist aselitystä kuullut, eikä sitä ole tainnut kuulla kukaan ainakaan niistä muutamasta sadasta miljoonasta uskovasta joilla ei ole painiolastia puolustaa jotain pikkuporukan erikoisoppeja joista ei Raamattu tiedä mitään !
      Onnea vaan lisäselityksillekkin.

      mutta se jäi vielä uupumaan kuka Raamatussa antoi niitä syntejä anteeksi toiselle ihmiselle Jeesuksen lisäksi?

      • Anonyymi

        Pilkallinen viestintäsi osoittaa, ettei synti ole kirkastunut sinulle synniksi.

        Aloitetaan lähimmäissuheista jotka ovat elintärkeitä tässä ajassa. Kyllä se vain niin on, että henkilö joka ei koskaan pyydä lähimmäisiltään väärintekojaan anteeksi, ei hän ole kristinuskon alkeistakaan vielä selvillä.

        Mitä sitten tulee Jumalan anteeksiantamukseen, niin se tapahtuu armosta, uskon kautta, Jeesuksen Kristuksen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkallinen viestintäsi osoittaa, ettei synti ole kirkastunut sinulle synniksi.

        Aloitetaan lähimmäissuheista jotka ovat elintärkeitä tässä ajassa. Kyllä se vain niin on, että henkilö joka ei koskaan pyydä lähimmäisiltään väärintekojaan anteeksi, ei hän ole kristinuskon alkeistakaan vielä selvillä.

        Mitä sitten tulee Jumalan anteeksiantamukseen, niin se tapahtuu armosta, uskon kautta, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Ad Hominem näkyy olevan käytössä ahkerasti.

        Mistä sait päähäsi ettei väärintekoja pyydetä anteeksi, kyllä ne pyydetään, mutta siihen ei tarvita kolmatta henkilöä, onko vaikeaa ymmärtää!

        Sii smissä on pilkka, olisko se siinä että yrität hämärtää painopistettä sivuun ja saada kysyjä johonkin syylliseksi vai missä?

        Tuon kaiken turhuuden olisit voinut jättää pois ja kertoa vain yksinkertaisesti, missä Raamatunkohdassa joku ihminen anta atoiselle syntejä anteeksi!

        viimeinen toteamuksesi ei liity mihinkään eikä kukaan ole väittänyt etteikä Jumala anna anteeksi sitä pyytävälle, sen se kuitenkin edellyttää, ei Jumal amitään armoa väkisin kenellekkään anna.


    • Anonyymi

      Jokaisella Raamatun lehdellä. Elämästä tulee tuhoisa ilman anteeksiantoa.

      • Anonyymi

        Ahaa no se toki ratkaisee kaiken, tämä selvä.

        kerrotko kutenkin vielä mistä saa sellaisen Raamatun?


    • Anonyymi

      Minkä herätysliikkeen saarnoissa mainitaan, että armoistuin on siellä, missä saarnaaja istuu?

      • Anonyymi

        Voisitko vastata tähä Tielläkenvaeltaa?


      • En ole kirjoittanut, että armoistuin on siellä, missä saarnaaja istuu! Armoistuin on Kristus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko vastata tähä Tielläkenvaeltaa?

        Mihin? No vastaan uudelleen: En ole kirjoittanut, että armoistuin on siellä, missä saarnaaja istuu! Armoistuin on Kristus.


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Mihin? No vastaan uudelleen: En ole kirjoittanut, että armoistuin on siellä, missä saarnaaja istuu! Armoistuin on Kristus.

        Armoistuin on tosiaan Jeesus Kristus. Nämä opitut sanat peräkkäin eivät kuitenkaan auta kadotuksesta.

        Sen sijaan sydäme varmuus siitä, että minun kaikki syntini on Jeesuksen Kristuksen uhrilla sovitettu. Tämä usko tuo rauhan Jumalan kanssa.

        Nauttiiko piru 👹 kanssasi Jumalan armosta ja iloiutsee kanssasi sinun pelastuksestasi?

        Ei iloitse! - Ja TÄSSÄ tuleekin se portti, joka on ahdas, kun SYNTISENÄ on uskottava. Pirukin tietää sen, että sinun on oltava täydellisesti pyhä Jumalan edessä, sen hän myös päivittäin mustuttaa sinulle.

        Mutta yhden asian valkeissa vaatteissa julistava piru jättää saarnastaan aina pois, se on tämä -> Joh. 8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Moni etsii autuutta olemalla kiltti, ja vajvojen ihmisten hyväksikäyuttämä, anteeksi anelemalla, kovasti katumalla, pää riipuksissa kulkemalla, häpeämällä, syyllistymällä etc.

        Mutta ei saa valkoisissa kulkevalta pirulta (omavanhurskaus perkele) lupaa uskoa syntisenä itsensä armosta autuaaksi, Jeesuksen Kristuksen uhrin tähden. Tämä erottaa omavanhurskauden palvelijan eli tekopyhän Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta vanhurskaasta. Uskosta vanhurskas saa elää.

        Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

        Gal. 3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Harhaoppista karta. Kiitos ja näkemiin. 👉


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe