Vapaa kuvaus

Aloituksia

39

Kommenttia

168

  1. "Vanhurskauttaminen+tarkoittaa+siis+syyttömäksi+julistamista.+Jumala+julistaa+uskovan+syyttömäksi+ja+siten+kelvolliseksi+elämään+Jumalan+yhteydessä+ilman+tuomion+pelkoa.+Syyttömyys+eli+vanhurskaus+tulee+uskovalle+yksin+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen.+Ei+muuten.+Vanhurskaus+on+siis+kiinteässä+yhteydessä+syntien+anteeksisaamiseen+Jeesuksen+veren+kautta.Room+10:++9.+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;10.+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan."http://www.kristinusko.fi/mita-tarkoittaa-vanhurskaus/Prosessi,+vanhurskauttaminen+Kristuksessa,+tapahtuu+niin,+että+ihminen+tekee+parannuksen+=+uskoo+kolmiyhteiseen+Jumalaamme+=+antaa+itsensä+Hänen+käyttöönsä+=+elää+Hänestä+ja+Hänessä,+Hänen+oppiensa+mukaan,+opetuslapsena.+(Oppi+tarkoittaa+mm.+sitä,+että+saa+puhdistuttaa+omatuntonsa,+lähtee+korjaamaan+jälkiään.)+Ihan+vaan+tämä+tiedoksi+niille,+jotka+olisivat+ärähtäneet,+jos+tämän+olisin+jättänyt+mainitsematta.++Tuo+lainaamani+kohta+Raamatusta+on+TAKUUVARMAA+oikeaa+oppia,+koska+se+ON+Raamatusta,+eikö+vain?Tuo+sydämen+usko,+jos+sitä+mietit+mitä+se+on,+niin+se+on+sitä,+että+ihmisessä+tapahtuu+sydämen+ympärileikkaus,+ihminen+pääsee+elämään+Hengessä,+saa+avun+riisua+vanhaa+ihmistä+pois+itsestään.+Usein+kuulee,+että+ei+oikein+halua+tulla+uskovaiseksi,+sillä+sitten+ei+saisi+tehdä+mitä+on+tottunut+tekemään,+siis+sellaisia+ajatuksia+ja+tekoja,+jotka+Raamattu+synniksi+ilmoittaa.+Mutta+kun+se+asia+on+niin,+ainakin+minun+kohdalla,+että+kysymys+ei+ole+siitä,+mitä+en+saa+tehdä,+vaan+uskova+ajattelee+ja+toimii+niin,+että+syntisiä/itselle+ja/tai+toiselle+huonoja+juttuja+EN+HALUA+tehdä.+Hienoa+on+elää+"siistiä"+elämää,+mutta+sehän+ei+ole+minusta,+usko+antaa+siihen+halut+ja+voimat!
  2. Minä+voin+kertoa,+vaikka+olen+jo+muutamaan+kertaan+kertonut+täällä,+uudestisyntymiseni.Sanotaan,+että+ei+ihminen+uudestisynny,+hän+palaa+vain+kasteen+armoliittoon.+Minä+kyllä+koin+ja+koen+edelleen,+että+uudestisynnyin+sen+seurauksena,+että+tulin+aivan+tyhjäksi,+huusin+Jeesusta+apuuni,+sillä+en+voinut+ottaa+yhtään+fyysistäkään+askelta,+polvistuin,+metsän+keskellä.+Olen+ikäni+ollut+Jumalaan+uskova,+Sanan+kuulossa+usein+kävin.+Silti+koin,+että+minulla+ei+ole+sydämen+uskoa,+ei+sydämen+ympärileikkausta,+Jeesus+ei+ole+saanut+tilaa+minussa,+en+ole+Pyhän+Hengen+johdatuksessa.+Sain+apua+ylhäältä,+sain+mielenrauhan+ja+ilon,+joita+aiemmin+hain+vaikka+miten+ja+vaikka+mistä.+Kun+sain+korjattua+jälkeni,+pääsin+armon+alle,+niin+siitä+seurasi+myös+sielunrauha.+Sitä+eloa+on+nyt+jatkunut+vuosikaudet.+Tunnen+alati,+että+en+kykenisi+elämään+näin+vahvasti+ilossa,+vapaudessa+ja+kiitollisin+mielin+kuin+nyt+kun+kuljen+Tiellä.+Päivät+sujuvat+vähemmillä+kompastuksilla+ja+kiusauksilla+kuin+ennen,+muttaKAIKKI+tulee+Hänestä,+uudestisyntymisen+ihme,+siunaus+elossani,+ilo+elää+uskovien+kanssa,+ilo+kertoa+uskon+merkityksestä+elämässäni+sellaisille,+joilla+ei+ole+vielä+suhdetta+eli+yhteyttä+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+elävät+vielä+lain+alla.Anteeksi+pitkä+kirjoitus,+mutta+kun+tekstiä+vain+tulee...+Uskon+ja+luotan+vahvasti+siihe,+että+kun+pysyn+Hänessä+ja+elän+Hänestä,+niin+minulla+ei+ole+mitään+hätää+-+vaikka+kuitenkin+mukanani+kulkee+se+vanha+ihminen,+jota+pitää+upottaa+jatkuvasti+kasteeseen.
  3. Ai,+anteeksi.
  4. Tuolla+toisaalla+on+aiheena+Hengen+hedelmä.+Koko+ikäni+hengellisessä+yhteisössä+olleena+olen+jatkuvasti+ihmetellyt,+kuinka+vähän+minulla+ja+monella+muulla+uskovalla+on+Hengen+hedelmä+näkyvillä+ja+käytössä.+Täällä+netissä+vielä+vähemmän+saa+tuntea+kirjoituksista,+että+kirjoittaja+elää+Hengessä.+Viime+vuosina+tosin+olen+saanut+olla+monien+sellaisten+uskovien+kanssa,+joista+todella+näkyy,+että+Hengen+hedelmää+kantaa.+Olen+saanut+olla+hyvässä+opissa,+olen+rukoillut+Pyhän+Hengen+opastusta+Hengen+hedelmän+eläväksi+tekemisessä+minussa,+ilman+tekopyhyyttä,+ansion+yritystä+ja+olemalla+muka+parempana+uskovana+uskovien+joukossa.