Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tielläkenvaeltaa
profiilit
tielläkenvaeltaa
tielläkenvaeltaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
39
Kommenttia
168
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Vanhurskauttaminen+tarkoittaa+siis+syyttömäksi+julistamista.+Jumala+julistaa+uskovan+syyttömäksi+ja+siten+kelvolliseksi+elämään+Jumalan+yhteydessä+ilman+tuomion+pelkoa.+Syyttömyys+eli+vanhurskaus+tulee+uskovalle+yksin+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen.+Ei+muuten.+Vanhurskaus+on+siis+kiinteässä+yhteydessä+syntien+anteeksisaamiseen+Jeesuksen+veren+kautta.
Room+10:++9.+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;
10.+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan."
http://www.kristinusko.fi/mita-tarkoittaa-vanhurskaus/
Prosessi,+vanhurskauttaminen+Kristuksessa,+tapahtuu+niin,+että+ihminen+tekee+parannuksen+=+uskoo+kolmiyhteiseen+Jumalaamme+=+antaa+itsensä+Hänen+käyttöönsä+=+elää+Hänestä+ja+Hänessä,+Hänen+oppiensa+mukaan,+opetuslapsena.+(Oppi+tarkoittaa+mm.+sitä,+että+saa+puhdistuttaa+omatuntonsa,+lähtee+korjaamaan+jälkiään.)+Ihan+vaan+tämä+tiedoksi+niille,+jotka+olisivat+ärähtäneet,+jos+tämän+olisin+jättänyt+mainitsematta.++
Tuo+lainaamani+kohta+Raamatusta+on+TAKUUVARMAA+oikeaa+oppia,+koska+se+ON+Raamatusta,+eikö+vain?
Tuo+sydämen+usko,+jos+sitä+mietit+mitä+se+on,+niin+se+on+sitä,+että+ihmisessä+tapahtuu+sydämen+ympärileikkaus,+ihminen+pääsee+elämään+Hengessä,+saa+avun+riisua+vanhaa+ihmistä+pois+itsestään.+
Usein+kuulee,+että+ei+oikein+halua+tulla+uskovaiseksi,+sillä+sitten+ei+saisi+tehdä+mitä+on+tottunut+tekemään,+siis+sellaisia+ajatuksia+ja+tekoja,+jotka+Raamattu+synniksi+ilmoittaa.+Mutta+kun+se+asia+on+niin,+ainakin+minun+kohdalla,+että+kysymys+ei+ole+siitä,+mitä+en+saa+tehdä,+vaan+uskova+ajattelee+ja+toimii+niin,+että+syntisiä/itselle+ja/tai+toiselle+huonoja+juttuja+EN+HALUA+tehdä.+Hienoa+on+elää+"siistiä"+elämää,+mutta+sehän+ei+ole+minusta,+usko+antaa+siihen+halut+ja+voimat!
22.02.2019 15:44
Minä+voin+kertoa,+vaikka+olen+jo+muutamaan+kertaan+kertonut+täällä,+uudestisyntymiseni.
Sanotaan,+että+ei+ihminen+uudestisynny,+hän+palaa+vain+kasteen+armoliittoon.+Minä+kyllä+koin+ja+koen+edelleen,+että+uudestisynnyin+sen+seurauksena,+että+tulin+aivan+tyhjäksi,+huusin+Jeesusta+apuuni,+sillä+en+voinut+ottaa+yhtään+fyysistäkään+askelta,+polvistuin,+metsän+keskellä.+
Olen+ikäni+ollut+Jumalaan+uskova,+Sanan+kuulossa+usein+kävin.+Silti+koin,+että+minulla+ei+ole+sydämen+uskoa,+ei+sydämen+ympärileikkausta,+Jeesus+ei+ole+saanut+tilaa+minussa,+en+ole+Pyhän+Hengen+johdatuksessa.+
Sain+apua+ylhäältä,+sain+mielenrauhan+ja+ilon,+joita+aiemmin+hain+vaikka+miten+ja+vaikka+mistä.+Kun+sain+korjattua+jälkeni,+pääsin+armon+alle,+niin+siitä+seurasi+myös+sielunrauha.+Sitä+eloa+on+nyt+jatkunut+vuosikaudet.+Tunnen+alati,+että+en+kykenisi+elämään+näin+vahvasti+ilossa,+vapaudessa+ja+kiitollisin+mielin+kuin+nyt+kun+kuljen+Tiellä.+Päivät+sujuvat+vähemmillä+kompastuksilla+ja+kiusauksilla+kuin+ennen,+mutta
KAIKKI+tulee+Hänestä,+uudestisyntymisen+ihme,+siunaus+elossani,+ilo+elää+uskovien+kanssa,+ilo+kertoa+uskon+merkityksestä+elämässäni+sellaisille,+joilla+ei+ole+vielä+suhdetta+eli+yhteyttä+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+elävät+vielä+lain+alla.
Anteeksi+pitkä+kirjoitus,+mutta+kun+tekstiä+vain+tulee...+Uskon+ja+luotan+vahvasti+siihe,+että+kun+pysyn+Hänessä+ja+elän+Hänestä,+niin+minulla+ei+ole+mitään+hätää+-+vaikka+kuitenkin+mukanani+kulkee+se+vanha+ihminen,+jota+pitää+upottaa+jatkuvasti+kasteeseen.
21.02.2019 14:00
Miten+on+sinun+tuntosi+laita,+kun+tuollaista+kirjoitat?
20.02.2019 19:29
Minua+on+vähän+vaivannut+kuunnellessani+saarnoja+ja+keskusteluissa+uskovien+kanssa+se,+että+ollaan+liiaksi+syntikeskeisiä.+Kyllä+synnistä+tulee+saarnata,+mutta+kyllä+Kristusta+pitäisi+enemmän+kirkastaa.+Pitäisi+myös+neuvoa+ja+rukoilla,+että+Pyhä+Henki+kirkastaa+sen+ja+ne,+mitkä+eivät+ole+soveliaita+juttuja+itselle+eikä+Jumalallemme.
Luther+tämän+päivän+Mannassa,+tekstinä+2.+Kor.+5:+7,+"Me+vaellamme+uskossa+emmekä+näkemisessä."+sanoo+mm.+näin:
"+Synti,+ylpeys,+ahneus,+viha+ja+minä+nimisiä+ne+kaikki+(synnit)+lienevätkin,+riippuvat+vielä+meissä+ainoastaan+sen+tähden,+että+ne+harjoittaisivat+meitä+uskossa,+että+usko+päivä+päivältä+etenisi,+ja+että+ihminen+tulisi+viimein+kokonaan+kristityksipitäen+oikeaa+juhlaa+tykkänään+kätkeytymällä+Kristukseen."
Uskova+elää+Hegessä,+ei+synnissä.
20.02.2019 15:16
Eipä+sinun+kannattaisi+täällä+vuosikausien+ajan+lukea+näitä+kirjoituksia.+Ihminen+saa+niin+helposti+ja+hyvin+pienestä+riitaa+ja+syyttelyitä,+oli+kyseessä+sitten+uskonto,+politiikka,+naapuruus+tai+mikä+tahansa+asia.
Totta+on,+minäkin+hämmästelen,+että+uskovaiset+saavat+hämmästyttävän+paljon+riitaa+keskenään.+Raamattu+on+täynnä+kohtia,+joista+voi+vääntää+vaikka+minkälaista+riitaa,+ja+omaa+oppia+tarjota+totuutena+siitä.
Kauheinta+on+huomata,+että+mitä+enemmän+joku+on+oppinut+olemaan+oikeassa,+puhtaassa+ja+elävän+Jumalan+Sanan+kuulossa,+niin+sitä+hanakkaammin+ollaan+syyttämässä+ja+tuomitsemassa+toisia,+samaan+Jumalaan+uskovia+ihmisiä.+Kuitenkin+"omassa"+joukossa+sitä+valitetaan,+että+kun+"minulla+on+niin+heikko+usko".+Mutta+se+vahva+seurakuntausko...
Mitä+heikkoa+uskoa+se+on,+kun+voi+silmänräpäyksessä,+ei+kun+ihan+sokkona,+todeta,+että+"et+ole+oikeassa+uskossa"?
19.02.2019 21:36
En+ymmärrä+sanomaasi.+Miksi+emme+julista+Kristusta?+Tuo+on+aika+vahvasti+ja+ylimalkaisesti+sanottu,+että:+"...teillekin+pidetään+koko+ajan+ovea+auki...".
Eihän+uskova+pidä+ovea+auki,+ovi+on+usko+Jeesuksen,+Jeesus+Kristus.+Häneen+uskova+voi,+saa+ja+pitää+olla+siemenen+jakaja,+muttei+saa+vain+ihmetellä+miksei+kukaan+tule+ovesta.
19.02.2019 21:23
1.+Johanneksen+kirje+1:+9-10
"Ei+yksikään+Jumalasta+syntynyt+tee+syntiä,+sillä+Jumalan+siemen+pysyy+hänessä;+eikä+hän+saata+syntiä+tehdä,+sillä+hän+on+Jumalasta+syntynyt.+Siitä+käy+ilmi,+ketkä+ovat+Jumalan+lapsia+ja+ketkä+perkeleen+lapsia.+Kuka+ikinä+ei+tee+vanhurskautta,+hän+ei+ole+Jumalasta,+ei+myöskään+se,+joka+ei+veljeänsä+rakasta."+
Ei+myöskään+se,+joka+ei+veljeänsä+rakasta,+sanoo+Sana+tässä+selvästi.+Ei+tässä+sanota+niin,+että:+"...veljeänsä,+jolla+on+sama+ymmärrys+ja+hengellinen+yhteisö...".
Sana+opettaa+joka+sanallaan+vanhurskautettua+ymmärtämään,+mitä+merkitsee+Jumalan+lapsen+vanhurskaus,+mitä+se+vaatii+häneltä+pysymään+ja+olemaan+vanhurskautettu.
19.02.2019 13:35
Tuohan+ei+pidä+todellakaan+paikkaansa+sinä+lkjh324.+Luet+ja+ymmärrät+ihan+väärin+minua.+En+todellakaan+ole+mallikristitty,+en+osaa+olla+hyvänä+esimerkkinä+toiselle,+sillä+niin+paljon+kannan+matkassani+sitä+omaa+lihaa+ja+vanhaa+ihmistä,+joka+pitäisi+olla+aika+piilossa+uskovalla.+
Mitä+enemmän,+kauemmin+saan+elää+Tiellä,+lukea+ja+kuulla+Sanaa,+sitä+enemmän+haluan,+että+yhä+herkemmin+kuulisin+mitä+Pyhä+Henki+minulle+sanoo,++ja+vanha+ihminen+saisi+tilaa+yhä+vähemmän+minussa.+
Miten+voit+todeta,+että+hipiäni+on+herkkä?+Vaikutelmia+voi+tehdä+mielessään+millaisia+tahansa,+mistä+tahansa.+Mistäs+sinä+ne+teit,+tässä+tapauksessa?
19.02.2019 13:06
Näin+on,+siis+ei+ole+kristitty+henkilö,+joka+tuomitsee+ja+halveksii+toista+kristittyä.+"Oikeassa"+uskossa+olevien+suusta+ja+kirjoituksista+olen+saanut+kuulla+ja+lukea+sen,+että+pöyhkeys+ja+ylpeys+siitä,+että+heillä+on+vain+avaimet,+tieto+ja+oikea+oppi+taivaaseen.+Ihan+halveksitaan+ja+ylenkatsotaan+toisia,+jopa+elein+ja+ilmeinkin.
19.02.2019 12:00
Mene+siitä+minää+tottelemaan+ja+kielioppikurssille,+jätä+Hengelle+ja+Sanalle+kuuliaiset+ja+tottelevaiset+tänne.+Lisäksi,+ehkä+sinun+tulee+etsiä+ja+kaivaa+esille+se+leiviskä,+jonka+olet+saanut+ja+ehkä+olet+sen+kadottanut.
19.02.2019 11:55
Perustele+sinä+NA+kirjoittamasi!+Miksi+omakohtaisesta+uskosta+kirjoittava+ei+tunne+kristinuskon+perusteita?+Hyvin+tyhmää+on+täällä+huudella+tuollaisia+syytöksiä.+
Oletko+sinä+saanut+parannuksen+armon,+henkilökohtaisen+sydämenuskon,+saanut+asuvaisen+Pyhän+Hengen,+elät+Hengessä+etkä+lihassa?+
Minulle+tuollaiset+huutelut+ja+syytökset,+NA,+kertovat+sen,+että+oma+liha+puhuu.
19.02.2019 11:26
No+sinähän+nyt+juuri+teet+sitä,+sinä+voivoisinua!+Hän,+MPI,+kertoo+juuri+sen,+mitä+uskovan+kristityn+tulee+käyttäytyä,+kirjoittaa+ja+puhua,+mikä+on+kristityn+tärkein+tehtävä.+Pyri+sinäkin+siihen!
19.02.2019 11:20
On+se+merkillistä+miten+uskovat+voivat+olla+niin+pahoja+toisilleen.+Kuvitellaan,+että+toinen+ei+ole+matkalla+sinne+mihin+minä+olen+menossa,+ei+ole+samassa+joukossa,+on+omia+mutkia+matkassa,+ei+osaa+olla+kuulianen,+jollekin+muulle+kuin+Sanalle.
Kun+ihminen+saa+elää+Hengessä,+niin+silloin+ei+todellakaan+ole+syytä,+kykyä+ja+tarvetta+olla+syyttelemässä+ja+tuomitsemassa+toisia.+Ongelmana+hengellisissä+asioissa+ihmisten+kanssa+on+se,+että+niin+pienestä,+ulkoisestakin+asiasta,+voi+saada+aikaan+tuomion+hengen+ja+syytökset.
Siispä+-+kukaan+ei+pysty+menemään+kenenkään+uskoa+oikeaksi+tunnistamaan.+Nyt+voin+olla+Hengessä,+kohta+voin+olla+muun+kuin+Hengen+vallassa,+ja+mitä+sitten,+jos+silloin+ylkä+saapuu???
18.02.2019 20:57
Sinullahan+on+vissiin+tuo+vaiva+aika+pahana+-+kommentoit+ilman+selvää+sanomaa.
18.02.2019 20:45
Kyllä+voivat,+mutta+kun+jokaisella+on+niin+oma+ymmärrys,+oma+luonto,+oma+tapa+kulkea+Tiellä,+oma+aika+kulkea+Hengessä+ja+hengetönnä.
18.02.2019 20:44
Alkaen+mistä+ja+milloin?+Eikös+yksi+porukka+lähtenyt+ja+perustanut+seuran+nimeltä+VanhaLestadiolaisKristillinenYhdistys?+Juuresta+lähti.
18.02.2019 09:50
Juuri+näin+on.+Kyllä+sitä+ollaan+niin+muotoilemassa+toisten+uskoa+oman+muka+oikean+uskonmuotin+mukaan.+
Kun+usko+on+henkilökohtainen+ja+suhde+Isään+on+vain+kahdenvälinen,+niin+turha+siinä+on+tulla+päsmäröimään.
Viimeisellä+tuomiolla+minulta+ei+kysytä+kenen+tai+minkä+yhteisön+fiilaamalla+uskolla+tulin+tuomiota+kuulemaan.
16.02.2019 22:20
Ai,+anteeksi.
16.02.2019 15:28
Tuolla+toisaalla+on+aiheena+Hengen+hedelmä.+Koko+ikäni+hengellisessä+yhteisössä+olleena+olen+jatkuvasti+ihmetellyt,+kuinka+vähän+minulla+ja+monella+muulla+uskovalla+on+Hengen+hedelmä+näkyvillä+ja+käytössä.+
Täällä+netissä+vielä+vähemmän+saa+tuntea+kirjoituksista,+että+kirjoittaja+elää+Hengessä.+Viime+vuosina+tosin+olen+saanut+olla+monien+sellaisten+uskovien+kanssa,+joista+todella+näkyy,+että+Hengen+hedelmää+kantaa.+Olen+saanut+olla+hyvässä+opissa,+olen+rukoillut+Pyhän+Hengen+opastusta+Hengen+hedelmän+eläväksi+tekemisessä+minussa,+ilman+tekopyhyyttä,+ansion+yritystä+ja+olemalla+muka+parempana+uskovana+uskovien+joukossa.
16.02.2019 14:46
Mikä+vaiva+sinulla+on?+Et+ilmeisesti+ymmärrä+kirjoitettua+tekstiä,+siis+luetun+ymmärtäminen+on+ehkä+hakusessa.
En+muuten+minäkään+ymmärrä+sinun+sekokirjoitusta,+kirjoitathan+lyhemmin+ja+selvemmin,+oikein+selkokielisesti.+
Vapahtajamme+puoleen+käännytään,+usko+tulee+kuulemisesta,+ja+kuuleminen+Kristuksen+Sanan+kautta.
Kerroin+tuossa+aiemmin,+että+aikoinaan+minulle+opetettiin+ja+näytettiin,+miten+ihminen+tekee+parannusta,+siis+menemällä+ihmiseltä,+eikun+monelta+ihmiseltä,+anteeksi+pyytämään.+Se+menee+jo+työksi,+ansion+hauksi...
16.02.2019 14:37
7 / 9