Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. 13/16

Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.

Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.
  2. Pisteet jämäkästä tekstin muotoilusta mutta rinnalleen naista kaipaavien miesten leimaaminen vinkupieruiksi ei ollut kovin kilttiä. Mielipideasia tietysti mutta se on oma mielipiteeni.

Ohjeet on hyvät ja niitä kannattaa käyttää joko sellaisenaan tai soveltaa tilanteen mukaan. Sillä tavalla pärjää vaaleissa, onnistuu työhaastattelusa tai näyttää paremmalta ihmiseltä vuokrakämppää hakiessa. Mutta naisten huomio tai jutuille pääsy; viime vuosien kokemuksien perusteella sanoisin että hae joku naulain sillä alkaa käsi puutua siitä määrästä nauloja jota joudut minun päähäni takomaan.

Itse en nimittäin usko että hassuttelusta tai vitsailusta olisi ollut itselleni mitään hyötyä. Ihan sama vaikka lausuisin imitoimalla runoja, vääntelisin naamaani eri asentoihin tai nielisin miekkoja jos minuun kohdistuva huomio ilmaistaan sanoilla "olet liian lyhyt" tai "oletkin työtön" jonka jälkeen kadotaan. Samoin jos treffit muodostuu sanoista "Hei, meillä ei tada olla kemiaa mutta hyvät jatkot" niin ei siihen väliin mitään kohteliasta keskustelua ehdi laittaa. Saati että ehtisi aloittaa kun toinen kurkkii kulman takaa ja poistuu eri suuntaan.

Ihan noin yleisesti juttelusta nasten kanssa niin enpä juuri jutustelua aloita jos en ennestään tunne. Tuolla reissuilla on useamman kerran käynyt niin että jos on kysynyt vaikka lähimmän pitserian sijaintia niin heti tervehdyksen jälkeen kommentti on ollut että hän on varattu. Tuntuu vähän tympeältä kun joka keskustelun avaus tulkitaan iskuyritykseksi
  3. No pistetään sitten jotakin muuta ja pyydän jo etukäteen anteeksi viestin positiivista pohjavirettä.

Avasin verottajalta tulleen postin jossa ilmoitttiin että veronpalautusta on tulossa noin 650e. Lisäksi posti toi todistuksena kortin jossa todetaan että olen suorittanut hätäensiapukurssin.
  4. Itse olen noita kaikkia kolmea ja sanoisin että itselleni ne ovat olleet enemmän siunaus kuin kirous.

Itse näen tuon olettamisen enemmän tulevaisuuden ennakointina ja osittain liitän sen jopa kykyyn asettua toisen asemaan. Vielä kun minulla oli auto ja liikenteessä näin että esim lapsi oli suojatien reunassa niin lähdin siitä oletuksesta että hän yhtäkkiä ponkaisee liikenteen sekaan jolloin ennakoivasti laskin nopeutta ja tilanteen salliessa myös pysähdyin. Ilman olettamista tai toisenlaisella oletuksella olisin van jättänyt reagoimatta.
    Aikana jolloin perhe oli koossa niin jos olin aiemmin kotona kuin muut niin lähdin siitä olettamuksesta etä kotiin tullessa heillä on nälkä joten tein heille ruuan valmiiksi. Samoin kun lähden kokouksiin tai palavereihin niin aina iso kasa olettamuksia löytyy matkasta.

Itse käytän konditionaalia paljon työelämässä. Jos vaikka suodattimet ei toimi niin en mene sanomaan että suodattimet pitää vaihtaa kahden viikon välein saati suoraa käskyä tyyliin "vaihda suodattimet kahden viikon välein". Käytän mieluimmin ilmaisua "pitäisi vaihtaa kahden viikon välein." Tuo on sellaine pehmeä muotoilu joka antaa mahdollisuuden vuoropuheluun eikä jätä vastakkainasetelun jännitettä kun seuraavan kerran meillä on toisillemme asiaa.
    Myös itselle on hyvä olla armollinen ja käyttää tuota muotoa. Tuossa on jo tuotu ilmi että asia on ymmärretty ja annetaan aikaa sen toteuttamiseen. Tietysti on tilanteita joihin tuo ei sovi vaan asioiden pitää tapahtua tietyissä raameissa.

Taisi olla aiemmin scrg joka minusta hyvin totesi että tämä mielensä pahoittaminen on sellainen helppo tapa ilmaista olevansa eri linjoilla ja joskus siinä on sellainen positiivinen pohjavire kuten Puolangan pessimisteillä. Nykyään se on myös keino vaikuttaa, varsinkin jos isompi joukko pahoittaa mielensä niin saattaa näkyä esim ostokäyttäytymisessä.

Minun suurin ongelma on tuo olettamusten suuntautuminen. Kuten aiemmin esimerkkinä toin liikenteen niin huonnoimman version oletus on perusteltua mutta näin ei tarvitsisi olla kun lähden vaikka treffeille. Vaikka tilastollisesti on perusteltua olettaa että pakit tulevat melko nopeasti mutta onhan raveissakin voitettu ryhmälähtöjä lähtöpaikalta 12 joten voisihan joskus ajatella että tulee kiva ilta ja molemmilla on halua nähdä uudelleen.