Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3971

1. Itse olen mieltänyt eron esimerkillä peruskoulusta.
    Tilanne on se että sillä hetkellä oppilaiden ka on vaikka 8.
    Kon: Tämä on hyvä pidetään tämä
    Lib: Ei kun kehitetään.
    Uusi tilanne ka on 7
    Kon; Palataan entiseen
    Lib; Ei vaan kehitetään lisää.
    Viimeisin tilanne jotakin väliltä 4-10
    Jos uusin tilanne taas olisi ollut 7:n ssijasta 9 niin kom olisi vastustanut kehitystä.

Suhtautumista toisiin ihmiseen mielestäni vaikuttaa muut seikat kuin ideologia. Jos on keskusteluun taipuvainen ja toiset huomioon ottava niin on sitä huolimatta mitä ajatusvirtaa edustaa. Jos joku tulisi seuraamaan esim meidän lautakunnan työskentelyä ja jälkeenpäin olisi tehtävä yhdistää edustaja ja puolue niin vaikeaksi menisi.

Uskon että ollaan menossa kohti niukempia aikoja sekä kohti konservatiivisempaan suuntaan. Tällä hetkellä toki liberaalit tuulet puhaltavat mutta voidaan olla yllättävänkin nopeasti tilanteessa jossa jokainen käy pomon luona neuvottelemassa omat tessinsä ja työsuojelunsa. Siinä vaiheessa voi moni kaivata aikoja jolloin nämä asiat tarjottiin hopealautasella.
  2. Kyllä anteeksi pystyn heti antamaan sillä varman tilanne tuntuu heistäkin kurjalle.

Ero siitä tulisi mutta kumpaakaan en hylkäisi. Täytyy tuossa myös huomata että kyseessä ei ole kolme aikuista vaan kolme aikuista ja pieni lapsi. Riippuen miten käytännön järjestelyt sitten menisi niin ainakin näin isänä ajatus lapsen vieraannuttamisesta äidistään tuntuisi rikokselta ihmisyyttä kohtaan.

Itse en myöskään anna tuossa alkoholille mitään painoarvoa vaan lähinnä pohtisin meidän seurustelua että mikä siinä on mennyt pieleen. Onko lapsi vienyt kaiken huomion ja ollaan unohdettu toisemme. Mikä se oma roolini on ollut; liian paljon töitä, kototöiden epätasainen jakautumnen tai osoittanut liian vähäistä lihallista himoa kumppania kohtaan.
    Samoin konkretian lisäksi myös henkinen yhteys. Ollaanko puhuttu tarpeeksi ja ymmerrettävästi? Jos on puhuttu niin olenko kuunnellut ja huomioinut jne?

Tietysti aina on mahdollista että kyseessä on ollut yksipuolinen rakkaus ja minulta imutettiin ensin siemenet ja sen jälkeen rahat ja omaisuus.

Kuitenkin se että pari itselleni rakasta ihmistä on hankaillut elimiä vastakkain ei pyyhi pois niitä vuosien varrelta koettuja hetkiä pois. Sitä taustaa vasten tulisin myös ilmoittamaan että minun puoleeni voi jatkossakin kääntyä jos elämä kolhii ja pystyn heitä jotenkin auttamaan.

Tuossa on kyllä hyvä tilanne siinä mielessä että kun jaetaan tavaroita niin itse on aika vahvoilla jos vaatii itselleen Vallilan verhot ja mankelin.