Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
13/16
Somettajat tulleet tutuksi varsinkin twitterin kautta ja puolustus alan ihmiset sitten ihan muissakin tiedotusvälineissä. Urheilijat tunnisti samoin kuin "ainut syy muuttaa metsään on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"-poliitikko.
Noin kuusi joutui arpomaan ja puolet osui.
11.04.2023 14:16
Tämä mihin viittasin ei ollut mikään opas vaan valtion velan ja muun talouden näkökulmasta tehty kirja joka pohjautuu kahden yliopiston tutkimukseen. Tutkimusten perusteella pystyttiin sanomaan että mitä korkeampi koulutus sitä todennäköisemmin löydät pidempiaikaisen parisuhteen ja saat jälkikasvua.
Toki muutkin asiat vaikuttaa kuten asuinpaikka sekä henkilökohtaiset ominaisuudet; myös puhtaasti tuuri että sopiva osuu kohdalle. Kutenkin tutkimuksen perusteella voidaan yleistää että kirurgina olisin todennäköisesti parisuhteessa kuin tavallisena metallimiehenä.
11.04.2023 14:00
Jos radikaalilla viittat avauksen muotoiluun niin kieltämättä turhan negatiiviseen sävyyn kirjattu.
Mutta tuohon ajatukseen että tavismiehellä olisi samat mahdollisuudet kuin muilla olisi kiva saada tarkempaa perustelua. Peruskoulunkin piti tasata eroja mutta kun koulunsa päättäneitä katsoo näkyy numeroissa sukupuolen lisäksi vanhempien koulutus ja varallisuustaso.
Nythän Murto on todennut kirjassaan puuttuva puolimiljoonaa että pidemmät parisuhteet ja sitä kautta syntyvyys ovat luokkasidonnaisia.
10.04.2023 18:41
Pisteet jämäkästä tekstin muotoilusta mutta rinnalleen naista kaipaavien miesten leimaaminen vinkupieruiksi ei ollut kovin kilttiä. Mielipideasia tietysti mutta se on oma mielipiteeni.
Ohjeet on hyvät ja niitä kannattaa käyttää joko sellaisenaan tai soveltaa tilanteen mukaan. Sillä tavalla pärjää vaaleissa, onnistuu työhaastattelusa tai näyttää paremmalta ihmiseltä vuokrakämppää hakiessa. Mutta naisten huomio tai jutuille pääsy; viime vuosien kokemuksien perusteella sanoisin että hae joku naulain sillä alkaa käsi puutua siitä määrästä nauloja jota joudut minun päähäni takomaan.
Itse en nimittäin usko että hassuttelusta tai vitsailusta olisi ollut itselleni mitään hyötyä. Ihan sama vaikka lausuisin imitoimalla runoja, vääntelisin naamaani eri asentoihin tai nielisin miekkoja jos minuun kohdistuva huomio ilmaistaan sanoilla "olet liian lyhyt" tai "oletkin työtön" jonka jälkeen kadotaan. Samoin jos treffit muodostuu sanoista "Hei, meillä ei tada olla kemiaa mutta hyvät jatkot" niin ei siihen väliin mitään kohteliasta keskustelua ehdi laittaa. Saati että ehtisi aloittaa kun toinen kurkkii kulman takaa ja poistuu eri suuntaan.
Ihan noin yleisesti juttelusta nasten kanssa niin enpä juuri jutustelua aloita jos en ennestään tunne. Tuolla reissuilla on useamman kerran käynyt niin että jos on kysynyt vaikka lähimmän pitserian sijaintia niin heti tervehdyksen jälkeen kommentti on ollut että hän on varattu. Tuntuu vähän tympeältä kun joka keskustelun avaus tulkitaan iskuyritykseksi
10.04.2023 16:16
Ilman koettakin tietäisin olevani tuplaonnellinen.
Entinen pienimunainen seinäruusu istuskelisikin uudella itsevarmuudella tiskillä jalassaan uudet nahkakengät sekä yllään räätälillä teettäm puku. Housun prässit olisivat kireänä jo ennenkuin kukaan tulisi edes kylkeen kiehnäämään. Kyllä olisi aika uudestisyntynyt olo.
09.04.2023 13:06
Sanotaan myös ettei raha tuo onnea mutta silti moni haaveilee lottovoitosta.
09.04.2023 12:47
Vaikea asemoida itseäni tuohon tilanteeseen. Jos tuolla korjausprosessilla ei ole yläikärajaa niin valitsisin nyt jääkiekon. Kun 7-8 vuotta on vielä pelannut niin näkee miten korkealle on mahdollisuus päästä. Jos se taso ei tyydytä niin aloittaa prosessin heti tai jos pelaaminen maistuu niin siirtää eteenpäin.
Tuossa saa molemmat eikä tarvi jälkeenpäin jossitella kumpaakaan.
Jos taas prosessissa on yläikäraja niin valitsisin prosessin. Jääkiekko on vain ajallisesti lyhyt jakso mutta tuo toinen vie henkistä kuormaa koko elämän. Lisäksi vaikka pelaaminen loppuu niin kannattaa jatkaa lajin piirissä vaikka tuomaritoiminnassa jos rakkaus lajiin on noin suuri.
09.04.2023 12:40
Ainahan on näitä jotka ovat sitä mieltä että poikkeus vahvistaa säännön. Kirjassaan Puuttuvat puoli miljoonaa Murto nostaa asian esiin parisuhteiden ja syntyvyyden kautta. Hän ei ota suoraan kantaa naisten koulutustasoon mutta ehkä kommenteista "Murron mukaan Suomeen on syntynyt uusi luokkajako: Lapsia saavat enenevissä määrin vain korkeakoulutetut miehet" ja "Lasten saamisesta on tullut erittäin voimakkaasti luokkakysymys" voisi halutessaan jotakin hahmotella.
Koko juttu yle päivämäärällä 7.10.2022
Itselleni on vähän alkanut muodostua kuva ettei vähän tai täysin kouluttamatonta miestä kaivata mihinkään. Luin tuossa mahdollisesti vasemmistoliiton seuraavan puheenjohtajan Minja Koskelan haastattelun tämän päivän hesarista.
Toimittajan kommentti " Sivistynyttä debattia voi käydä ainakin vasemmistoliiton eduskuntaryhmän sisällä. Puolueen 11 valitusta edustajasta kaikilla paitsi Jussi Saramolla on korkeakoulutus" oli kyllä harvinaisen sormella osoittava. Ei hirveästi tuollainen kirjoittelu kannusta mukaan poliitiseen toimintaan.
09.04.2023 12:30
Mulle varmaan tulee taas kevään aikana vierailulle useammankin tyylistä pörriäistä. Toivottavasti ovat sopuisasti jos on useampi yhtä aikaa. Toki onhan noita hyönteishotelleja kolme eri puissa joten ehkä mahtuvat sopuisasti elelemään.
Varmin asento on selät vastakkain, väliä seitsemisen metriä ja toinen selaa kännykkää toisen katsoessa televisiota. Tällöin pettymyksen riski on vähäinen.
08.04.2023 22:57
Varmaan selkeimmin tulee esille lämpötilaeroina. Puoli viisi kun pyöräilee töihin niin on reilu pakkanen ja pyörätiet jäässä; iltapäivällä kun palaa niin on reilusti lämmintä ja vesi solisee.
Noin kaksi ja puoli kuukautta juhannukseen ja sitten on kesä ohi.
08.04.2023 22:40
1. e. Ei ole mitään pääsiäistä kun virpojatkaan eivät saapuneet.
2.c. Lisäksi joskus murskaan kun teen esim munavoita.
3.a. Aika dominoiva kätisyys itsellä.
4.b. Ulkovesissä uimassa tai jos ei mahdollista niin suihku.
5.c. Olen hengissä mutta en elossa voisi olla kuvaava tunne.
6. Parisuhde josa saisi antaa ja vastaanottaa rakkautta.
Onkohan pääsiäiskokkoperinne jo levunnyt täältä pohjanmaalt mualle Suomeen?
Rauhaisaa pääsiäistä.
07.04.2023 23:35
Vastasit oikein 16 kysymykseen.
Piti hetken miettiä tuota vessatenniksen palloa ja itsellä oli sellainen muistikuva että jääpallo olisi enemmän oranssi.
07.04.2023 22:57
Vahva kiitollisuuden tunne nousi pintan kun luin että Vilho Erik Ronkainen on laskettu haudan lepoon. Katosi jatkosodassa ja kun tunnistukset valmistuivat niin pääsi sankarihautaan.
Pomo oli tuonut eilen illalla vielä kakkua töihin. Saa nähdä jäikö sitä vielä minulle. Kuulemma tehty hyvä tulos. Tuntuu kyllä mukavalta tuollainen huomiointi mutta onhan tuo kehujen vastaanotto vieläkin vaikeaa.
07.04.2023 11:42
Näin se tahtoo mennä ettei toinen puhu aidasta ja toinen aidan seipäistä.
Ihan tuohon aloitukseen palatakseni niin siinä mielessä ostan tuon ajatuksen että nykyään kovin helposti nuo olettamukset muuttuvat varmaksi tiedoksi.
06.04.2023 21:47
Kaikkea voi sattua mutta osa tulee sittenkin yllätyksenä. Sitten onkin helpompi olettaa että sama kaava voi toistua.
06.04.2023 21:15
Menee varmaan nyt sen määrittämiseksi mitä termeillä tarkoitetaan. Itse näen ennakoinnin nimenomaan jo valmistavana toimenpiteenä joka perustuu olettamukseen. Olettaminen minulle nimenomaan jättää tilaa muillekin mahdollisuuksille. Jos olettamus poistuu niin tilalle tulee varmuus.
Tuossakin oletan että
- lapsi pysyy paikallaan
- lapsi vaihtaa ehkä suuntaa
- lapsi singahtaa liikenteeseen
Koska olen valinnut sen olettamuksen että lapsi tulee liikenteeseen niin ennakoivana toimenpiteenä lasken nopeutta.
06.04.2023 21:05
Hyvää pääsiäistä kaikille täältäkin suunnasta.
Kaksi iltavuoroa ja kaksi yövuoroa niin on sitten pääsiäinen ohitettu. Tuohon kylkeen pari salitreeniä ja pari avantokäyntiä niin aikalailla menot on siinä. Ei nyt mikään juhlaan sopiva kärsimysnäytelmä mutta voi sitten halutessaan tuon pääsiäisajan palkan sijoittaa vaikka johonkin syntisten pöytään.
06.04.2023 16:23
No pistetään sitten jotakin muuta ja pyydän jo etukäteen anteeksi viestin positiivista pohjavirettä.
Avasin verottajalta tulleen postin jossa ilmoitttiin että veronpalautusta on tulossa noin 650e. Lisäksi posti toi todistuksena kortin jossa todetaan että olen suorittanut hätäensiapukurssin.
05.04.2023 19:32
Itse olen noita kaikkia kolmea ja sanoisin että itselleni ne ovat olleet enemmän siunaus kuin kirous.
Itse näen tuon olettamisen enemmän tulevaisuuden ennakointina ja osittain liitän sen jopa kykyyn asettua toisen asemaan. Vielä kun minulla oli auto ja liikenteessä näin että esim lapsi oli suojatien reunassa niin lähdin siitä oletuksesta että hän yhtäkkiä ponkaisee liikenteen sekaan jolloin ennakoivasti laskin nopeutta ja tilanteen salliessa myös pysähdyin. Ilman olettamista tai toisenlaisella oletuksella olisin van jättänyt reagoimatta.
Aikana jolloin perhe oli koossa niin jos olin aiemmin kotona kuin muut niin lähdin siitä olettamuksesta etä kotiin tullessa heillä on nälkä joten tein heille ruuan valmiiksi. Samoin kun lähden kokouksiin tai palavereihin niin aina iso kasa olettamuksia löytyy matkasta.
Itse käytän konditionaalia paljon työelämässä. Jos vaikka suodattimet ei toimi niin en mene sanomaan että suodattimet pitää vaihtaa kahden viikon välein saati suoraa käskyä tyyliin "vaihda suodattimet kahden viikon välein". Käytän mieluimmin ilmaisua "pitäisi vaihtaa kahden viikon välein." Tuo on sellaine pehmeä muotoilu joka antaa mahdollisuuden vuoropuheluun eikä jätä vastakkainasetelun jännitettä kun seuraavan kerran meillä on toisillemme asiaa.
Myös itselle on hyvä olla armollinen ja käyttää tuota muotoa. Tuossa on jo tuotu ilmi että asia on ymmärretty ja annetaan aikaa sen toteuttamiseen. Tietysti on tilanteita joihin tuo ei sovi vaan asioiden pitää tapahtua tietyissä raameissa.
Taisi olla aiemmin scrg joka minusta hyvin totesi että tämä mielensä pahoittaminen on sellainen helppo tapa ilmaista olevansa eri linjoilla ja joskus siinä on sellainen positiivinen pohjavire kuten Puolangan pessimisteillä. Nykyään se on myös keino vaikuttaa, varsinkin jos isompi joukko pahoittaa mielensä niin saattaa näkyä esim ostokäyttäytymisessä.
Minun suurin ongelma on tuo olettamusten suuntautuminen. Kuten aiemmin esimerkkinä toin liikenteen niin huonnoimman version oletus on perusteltua mutta näin ei tarvitsisi olla kun lähden vaikka treffeille. Vaikka tilastollisesti on perusteltua olettaa että pakit tulevat melko nopeasti mutta onhan raveissakin voitettu ryhmälähtöjä lähtöpaikalta 12 joten voisihan joskus ajatella että tulee kiva ilta ja molemmilla on halua nähdä uudelleen.
05.04.2023 19:25
Eipä ole vastausta kuulunut mutta toisaalta ei varmaan ahdistelijanakaan sitten pitänyt kun poliisi ei ole tullut käymään.
03.04.2023 15:36
17 / 180