Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3971
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei sitrushedelmiäkään kannata enää kuoria koska c-vitamiininkin saa pillerinä.
10.02.2024 15:46
Itse olen mieltänyt eron esimerkillä peruskoulusta.
Tilanne on se että sillä hetkellä oppilaiden ka on vaikka 8.
Kon: Tämä on hyvä pidetään tämä
Lib: Ei kun kehitetään.
Uusi tilanne ka on 7
Kon; Palataan entiseen
Lib; Ei vaan kehitetään lisää.
Viimeisin tilanne jotakin väliltä 4-10
Jos uusin tilanne taas olisi ollut 7:n ssijasta 9 niin kom olisi vastustanut kehitystä.
Suhtautumista toisiin ihmiseen mielestäni vaikuttaa muut seikat kuin ideologia. Jos on keskusteluun taipuvainen ja toiset huomioon ottava niin on sitä huolimatta mitä ajatusvirtaa edustaa. Jos joku tulisi seuraamaan esim meidän lautakunnan työskentelyä ja jälkeenpäin olisi tehtävä yhdistää edustaja ja puolue niin vaikeaksi menisi.
Uskon että ollaan menossa kohti niukempia aikoja sekä kohti konservatiivisempaan suuntaan. Tällä hetkellä toki liberaalit tuulet puhaltavat mutta voidaan olla yllättävänkin nopeasti tilanteessa jossa jokainen käy pomon luona neuvottelemassa omat tessinsä ja työsuojelunsa. Siinä vaiheessa voi moni kaivata aikoja jolloin nämä asiat tarjottiin hopealautasella.
08.02.2024 21:26
Ihan mielenkiintoinen uutinen vaikka miehiä syyllistävä.
Mitä noihin terminologioihin tulee niin aika paljon niiden ympärille voi jo lainausmerkkejä laittaa. Jos nyt miettii vaikka Suomen tulevaa arvojohtajaa eli presidenttiä. Perinteisesti oikeisto- ja konservatiivipuolueena pidetty kokoomus tukee presidenttipelissä henkilöä jonka mielestä kahden eri sukupuolta olevan mutta ansioissa tasaveroisen hakijan olleessa kyseeessä valinta on nainen.
Ei ehkä linjassa tuon artikkelin hengen kanssa.
Toki tutkijan kanssa samaa mieltä että kyseessä on muustakin kuin sukupuolten kilpailusta. Jos ps:n nousu ohi keskustan johtuisi jostakin vihasta niin olisin aika huolissani. Kyllä siellä nämä arkiset ongelmat ja elämisen mahdollisuudet olivat taustalla. Samaa kahtiajakoa on nähtävisä myös työelämässä; lakkoilijat/ei lakkoilijat tai vientiteollisuus/muut alat.
Minusta suurin ongelma ei ole vastakkainasettelu asoiden tiimoilta. Minusta meidän ongelma tuli esiin Niinistön puheen jälkeen. Puheen jälkeen alkoi keskustelu ketä puheessa kiitettiin ja ketä moitittiin ja kuinka vahvasti. Jotenkin toivoisin että siihen asiaan tartuttaisiin ihan parlamenttaarisella tasolla
08.02.2024 18:18
Varmaan tuossa on tavoiteltu sitä nostalgianälkäistä ikäpolvea joka voi olutta hörppiessään muistella aikoja jolloin kaikki oli paremmin.
Kilpailu valmistajilla tietysti on kova mutta jonkunmoista rajanvetoa toivoisin millä nimillä ja minkälaisilla etiketeillä tuotteita markkinoidaan. Ei nuorisoa kaikelta pysty tai edes ole tarpeellistakaan suojella mutta kyllä alkoholi on asia johon olisi hyvä joku rajanveto saada.
07.02.2024 19:50
Ei jääkiekkoijankaan puolison nykyään tarvi olla missi; kansanedustajakin on vaihtoehto.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010199542.html
06.02.2024 23:44
Mietin vaan että oletko kovin optimistisin ajatuksin liikkeellä.(muista myös keritsimet)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vasempaan-ylakulmaan-kun-laukoo-nainko-tehdaan-tyttolapsia-nain-poikia/5234396#gs.43g9zp
06.02.2024 21:21
Pekka Pouta on viimeisin analyysi pain vuoden takaa. Jututkin kuulemma yhtä lempeitä.
No tuosta kommentista tunti eteenpäin niin nainen oli sammunut miesten vessaan joten epäilen että jo tuossa vaiheessa mukana saattoi olla alkoholin tuomaa taittovikaa.
06.02.2024 21:18
Eli olet piilottanut sen jo valmiiksi sängyn alle?
06.02.2024 17:01
Penn &Teller - Bullshit oli kyllä mainio sarja.
Ihan noin viihdyttävää ei ole tullut vastaan mutta lapset on joskus ongelmallisia. Ne kun menee vanhemman mukaan koppiin niin jos näkevät numeron niin isoon ääneen sen myös sanovat eikä vaalisalaisuus silloin toimi.
Me sitten jatkossa kysyttiin että haluaako lapset leiman käteen samalla kun vanhempi äänestää.
06.02.2024 16:43
Eipä kyllä tule. Varmaan johtuu siitä että koneistushommissa noita pinnan muotoja ja useimmin vielä pinnan karheuksia seurattua niin ei oikein osaa sivilissä niihin noin intohimoiisesti suhtautua.
06.02.2024 16:14
Näin maaseutumaisessa ympäristössä elävänä miehenä jolle sinkkuus ei ole mikään valinta vaan lähinnä alkaa tuntua kohtalolle niin tuo raajarikko ei nyt kovin kaukaa ole. En nyt tiedä olenko sinkkuna raajarikko vai tuntuuko vaan että elämä ei käy kaikilla pytyillä. (anteeksi sähköautoilijat tuosta vertauksesta.)
Jotenkin se että ei ole jollekin ihminen jolle soittaa kuulumiset tai huonon päivän jälkeen toinen istahtaa syliin koska tietää että silitän hiuksia ja totean että "kaikki kyllä järjestyy ja huomenna on parempi päivä".
Jos fyysistä väkivaltaa ei lasketa niin vaihtaisin tämä sinkkuuden tuoman yksinäisyyden koska tahansa huonoonkin parisuhteeseen. Huonosta parisuhteesta on mahdollisuus rakentaa tyydyttävä, hyvä, kiitettävä tai jopa kliimaksinen parisuhde mutta tämä sinkkuus pysyy.
06.02.2024 15:32
Piti vielä lisätä että ensimmäinen äänestäjä tarkastaa uurnan että se on tyhjä.
06.02.2024 14:32
En tiedä onko ohjeet muuttuneet mutta viimeksi toimimme kuten mutkin äänestäjät.
Siellähän on enemmän virkailijoita kuin toimipisteitä koska aina välillä jonkun pitää päästä vaikka syömään tai tyhjentämään rakkonsa. Kun oli hiljaista niin joku saattoi ilmoittaa että lähtee äänestämään. Silloin jätti virkailija kortin pöydälle jolloin paikalle tuli toinen virkailija. Eli normaali äänestysrutiini siitä eteenpäin heilläkin.
Ihan äänestysajan sisällä pitää myös heidän äänestyksensä tapahtua.
06.02.2024 14:30
Äänestypäivänä vasta. Normaalit rituaalit mutta pitää päättää ottaako kahvin pullalla vai letulla.
Nyt voi olla vaalipäivänä vähän rennommin sillä ensimmäisellä kierroksella olin varalla vaalivirkailijaksi joten puhelin oli koko ajan tuossa läsnä.
06.02.2024 13:49
En ole eronnut enkä myöskään eroa. Minusta tuo on yksi motivaattori kunnostaan huolehtimiseksi.
Sinänsä asiahan ei ole iso mutta jotenkin tuo ajatus että lailla ruvetaan estämään eroaminen joka perustuu terveyteen tai vakaamuksen on minusta vieras. Vähän sama kuin on tulossa laki ohjaamaan valtakunnansovittelijan työtä. Aletaan mennä rajoittavampaan yhteiskuntaan.
05.02.2024 18:05
Ei mitään aktiivista taulukkoa mutta olen minä syötellyt lukuja ihan vaan hahmottaakseni asioita paremmin.
Aikaa tuosta jo on että hiukan olen muistikuvien varassa mutta saattoi olla vaikka monenko kanssa tuli treffit niistä joiden kanssa oli täällä tekstiä vaihdettu. Saattoi olla myös että moniko treffi päättyi ohareihin mutta kaikkein pysäyttävin oli taulukko jossa oli ensimmäiset treffit joista tuli pakit vs ensimmäiset treffit joita seurasi jatkoa.
Tuo viimeinen meinaan kertoi että jos minulla olisi parempi kyky tuoda itseäni esille siihen suuntaan että olen kiinnostunut hänestä myös naisena enkä pelkästään ystävänä niin minusta olisi lehdessä juttua miten saan kalenterissa aikaa kaikille naisille.
05.02.2024 17:40
Näin on, ei sitä muuten jaksa.
05.02.2024 17:08
Fyysisesti olen nyt paremmassa kunnossa kuin kymmenen vuotta sitten. Työmatkat kuljen pyörällä tai kävellen josta tulee sellainen 15 km liikuntasuorite. Vapaapäivinä sitten hiihtoa. Lisäksi käyn salilla mutta ongelma on se että kovin tuntuu vaikealta aloittaa kotona venyttely.
Henkisesti sitten taas on menty ensin takapakkia ja myöhemmin sitten eteenpäin. Lasten muutto omilleen ja parisuhdetta etsiessä pakkien kasaantuessa kohdalle alkoi ennen valoisa ja lämmin talokin näyttää kolkolta ja harmaalta.
Nyt kun lapset näyttävät pärjäävän ja itse olen keskittynyt löytämään elementtejä laadukkaaseen yksinäisyyteen niin uskon että eteenpäin on menty.
Kuten touhutipaton tammikuu vaihtui himottomaksi helmikuuksi niin samanlainen ajatuksen taso minulla on ollut myös seksin suhteen. Vaikka mitattujen testojen perusteella pitäisi olla virtaa ja vireyttä niin kyllä järki ja excel-taulukko kertovat että kannattaa keskittyä asioihin joissa on mahdollisuudet onnistua.
Jos jotenkin tiivistäisi niin totean että elämä on monipuolistunut. Tämän on tehnyt kodin ulkopuoliset asiat kuten työ, politiikka, järjestötoiminta sekä laajentuneen ystäväpiirin mukana tulleet asiat kuten vaikka vaellukset tai kalastus.
04.02.2024 15:28
Kyllä anteeksi pystyn heti antamaan sillä varman tilanne tuntuu heistäkin kurjalle.
Ero siitä tulisi mutta kumpaakaan en hylkäisi. Täytyy tuossa myös huomata että kyseessä ei ole kolme aikuista vaan kolme aikuista ja pieni lapsi. Riippuen miten käytännön järjestelyt sitten menisi niin ainakin näin isänä ajatus lapsen vieraannuttamisesta äidistään tuntuisi rikokselta ihmisyyttä kohtaan.
Itse en myöskään anna tuossa alkoholille mitään painoarvoa vaan lähinnä pohtisin meidän seurustelua että mikä siinä on mennyt pieleen. Onko lapsi vienyt kaiken huomion ja ollaan unohdettu toisemme. Mikä se oma roolini on ollut; liian paljon töitä, kototöiden epätasainen jakautumnen tai osoittanut liian vähäistä lihallista himoa kumppania kohtaan.
Samoin konkretian lisäksi myös henkinen yhteys. Ollaanko puhuttu tarpeeksi ja ymmerrettävästi? Jos on puhuttu niin olenko kuunnellut ja huomioinut jne?
Tietysti aina on mahdollista että kyseessä on ollut yksipuolinen rakkaus ja minulta imutettiin ensin siemenet ja sen jälkeen rahat ja omaisuus.
Kuitenkin se että pari itselleni rakasta ihmistä on hankaillut elimiä vastakkain ei pyyhi pois niitä vuosien varrelta koettuja hetkiä pois. Sitä taustaa vasten tulisin myös ilmoittamaan että minun puoleeni voi jatkossakin kääntyä jos elämä kolhii ja pystyn heitä jotenkin auttamaan.
Tuossa on kyllä hyvä tilanne siinä mielessä että kun jaetaan tavaroita niin itse on aika vahvoilla jos vaatii itselleen Vallilan verhot ja mankelin.
03.02.2024 12:13
En lukenut kun on muurin takana mutta välttämättä ei joka viikolle niitä luottamustehtäviä osu tai sitten tarkoituksella jätetty pois henkilöllisyyden suojaamiseksi.
Itsellä oli joskus kuusi luottamushommaa ja silti oli vapaaviikkojakin välillä. Sanotaan että on poliittisin perustein yksi lautakuntapaikka niin kokouksia noin kerran kuussa. Työssään on työpaikan luottamushenkilö jolloin kokoukset on työaikana mutta pari päivää koulutusta keväällä ja syksyllä. Tämän lisäksi toimii sihteerinä yhdityksessä jossa hallintoon riittää kevät ja syyskokousten pito.
Tuosta kun laskee kokous tai koulutuspäivät xaikka 9+4+2 niin paljon jää vapaita viikkoja vaikka kesän ja joulun ajan viikot rauhoitetaan luottamustoimista.
Ehkä jossakin kirkkovaltuustossa joku voisi nikotella mutta muuten on nykyään vaikeaa löytää ihmisiä edes talkoisiin saati luottamustoimiin joten aika monessa paikassa on ihan sama miten ihmiset muuten arkensa järjestävät.
02.02.2024 23:56
17 / 199