Aiotko äänestää tulevissa vaaleissa?

Niin.. itse kuuluin nukkuvien puolueeseen viime eduskuntavaaleissa ja en ole katunut mitään niin paljon kuin sitä.
Eli jätin äänestämättä ja nyt suorastaan vituttaa. Saatiin sellainen perseensilmähallitus ja ihan syvältä sieltä.

En ole itse politiikan tuntija, en seuraa politiikkaa, en ole aktiivi, mutta niin paljon kadutti nukkumiseni eduskuntavaaleissa, että lupasin itselleni, etten enää koskaan jätä äänestämättä.

Ei pienintäkään haituvaa vielä, ketä äänestän.. mutta sen lupaan että äänestän. Populistit eivät saa ääntäni vaan se, joka on pienten puolella. Enkä tarkoita kokoa.

On leikattu pörrön ja urpon toimesta isoilla saksilla, annettu ekoolle valta ja köyhää kyykytetty isolla kädellä. Ehkäpä annan ääneni vastalauseena heille tuonne vasemmalle.. oikein äärivasemmalle ..

Muistetaan kuitenkin, että me äänestäjät päätetään kuka päättää asioista puolestamme.

Aiotko nukkua paikallisvaaleissa? Vai aiotko puolustaa omia arvojasi äänestämällä?

124

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Äänestän kyllä, kuten aina muulloinkin. Joskus tuntuu, ettei sillä omalla äänellä ole väliä, mutta voipahan ainakin puhtaalla omallatunnolla purnata, kun on edes yrittänyt vaikuttaa. Itse olen nyt viimeisimmillä kerroilla äänestänyt vähän enemmän sen mukaan ketä on järkevää loppuloksen kannalta äänestää. Vaikka nyt ehdokas ei ihan juuri samoin ajattelisi kuin minä, niin ainakin riitävän lähelle samoin ja menevät läpi.

• Anonyymi

Mä en ole ikinä äänestänyt vasemmistoa ja tiedän, että isovanhempani pyörisivät haudoissaan, jos tietäisivät mun edes pohtivan sellaista. Heillä oli vielä sotien aikaiset ja niitä edeltävät jutut muistissa ja mummoni sanoi aina, että "komunisteja (ei ole kirjoitusvirhe) ei tässä perheessä sitten äänestetä" ja "komunisteja" olivat kaikki punaisiksi miellettävät. Vaan niinpä tuota nyt kuitenkin pohdin. Siellä olisi tyrkyllä parikin henkilökohtaisesti tuttua ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en ole ikinä äänestänyt vasemmistoa ja tiedän, että isovanhempani pyörisivät haudoissaan, jos tietäisivät mun edes pohtivan sellaista. Heillä oli vielä sotien aikaiset ja niitä edeltävät jutut muistissa ja mummoni sanoi aina, että "komunisteja (ei ole kirjoitusvirhe) ei tässä perheessä sitten äänestetä" ja "komunisteja" olivat kaikki punaisiksi miellettävät. Vaan niinpä tuota nyt kuitenkin pohdin. Siellä olisi tyrkyllä parikin henkilökohtaisesti tuttua ihmistä.

Juntit ei ymmärrä kommunistien ja vasemmiston eroa.
        Sama kun sanoisi kaikkia keskustasta oikealle natseiksi. Eli KOK, PS, RKP, KD ja Hjallis ovat kaikki natseja?

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juntit ei ymmärrä kommunistien ja vasemmiston eroa.
        Sama kun sanoisi kaikkia keskustasta oikealle natseiksi. Eli KOK, PS, RKP, KD ja Hjallis ovat kaikki natseja?

>simiti<

Kannattaa ymmärtää historiaa, niin ymmärtää tuonkin ajatuksen, varsinkin noiden vanhempien sukupolvien kohdalla.

• Anonyymi

Aion äänestää kristillisiä tai perussuomalaisia. En yleensä ole ollut niin aktiivinen näissä mutta nyt aion äänestää. Huumebileet ovat päättyneet huonoin seurauksin kuten arvata saattoi.

• Anonyymi

Harvinaisen typerä näkemys. Äänestää nyt pahimpia asioiden ryssijöitä.

• Anonyymi

Miksi sinä pidit huumebileet? Ja vielä uskovainen!

>simiti<

• Anonyymi

Kokkelipuolue ja perssuomalaiset on saaneet Suomen sellaiseen jamaan, että nyt jos koskaan kannattaa äänestää.

• Anonyymi

En siellä tuskin on yhtäkään sellasta ehdokkaana joka osais ajatella muutakin kun itseään

• Anonyymi

Kyllä, tietenkin. Lähimmät, paikalliset päättäjät. Ja hyvinvointialueen organisaatio.
      En tykkää tuosta himmelista alkuunkaan. Himmelirakenne = suojatyöpaikat.
      Vilma

• Ai onks taas vaalit, justhan me äänestettiin. Mä haluisin sellasen ehdokkaan joka pitää sekä työntekijän puolta, että myös niin että ne työpaikat myös meillä säilyy. Äärivasemmisto ei sinänsä kiinnosta, meillä päin oli punapääoman keskittymä. Myllyt, keksitehdas ja puutehdas. Satoja työpaikkoja, ei oo enää.

• Huhtikuussa on kunnallis- ja aluevaalit. Paikallista päätöksentekoa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Huhtikuussa on kunnallis- ja aluevaalit. Paikallista päätöksentekoa.

Persut luulee, että näissä vaaleissa äänestetään pensanhinnasta. 🤣
        Kyllä sitä Mauria saa hävetä. Onneksi se saa täällä aina turpaan, jos uskaltautuu grillijonoon.

>simiti<

• Anonyymi

Pitää äänestää ihteä, ettei vain jäis nollaan ääneen. Vaiolisko yksi ääni sittenkin nolompi.... 🤔

• Oletko ehdolla?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Oletko ehdolla?

Minua pyydettiin keskustan ehdokkaaksi, kieltäydyin

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Oletko ehdolla?

Molemmissa vaaleissa. Yritän olla mahdollisimman hiljaa ja ehkä pääsen pälkähästä.

• pujotteIija kirjoitti:

Minua pyydettiin keskustan ehdokkaaksi, kieltäydyin

Oho! Sekä sille, että kuulut puolueeseen, että sille että sinua pyydettiin että kieltäytymisellesi. Oot ihan hassu ukkeli.

Mutta niin rakas.

• Anonyymi kirjoitti:

Molemmissa vaaleissa. Yritän olla mahdollisimman hiljaa ja ehkä pääsen pälkähästä.

Vai niin. Sitä yritetään politikoida itsensä ulos kisasta.

Oho! Sekä sille, että kuulut puolueeseen, että sille että sinua pyydettiin että kieltäytymisellesi. Oot ihan hassu ukkeli.

Mutta niin rakas.

Puheenjohtaja, jonka tunnen, kyseli tekstiviestillä. Varmaankin pulaa ehdokkaista

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Vai niin. Sitä yritetään politikoida itsensä ulos kisasta.

Ihan aatteen puolesta olen ehdolla. Olis edes jokin vaihtoehto tarjolla. Mutta ei tämä aate oikein tällä seudulla iske tulta.

• pujotteIija kirjoitti:

Puheenjohtaja, jonka tunnen, kyseli tekstiviestillä. Varmaankin pulaa ehdokkaista

Tiedä siitä sitten.

• Eräs muinainen luokkalaiseni oli ehdokkaana ja kurillani kysyin kuka toinen häntä äänesti ja hän häipyi heti jotain mutisten pois.
        Myöhemmin kävi ilmi, että oli saanut kolme ääntä, eli oma ja vanhempiensa, mutta edes oma tyttöystävänsä ei äänestänyt häntä.
        Periaatteessa äänestäjiltä täysin oikea ratkaisu, sillä hän on hiukan ärsyttävä ihminen ja se sitten näkyi äänissä.

• Anonyymi

Ei kiinnosta vaalivilpin takia. Ihan sama mikä siellä on vallassa kaikki yhtä sontaa mutta pahimmasta päästä rikkauden edustajat persut ja kokoomus. Inhokki puolueet nuo kaikki oikeisto puolueet rikkaiden asialla ja rasismi Ei kiitos

• Anonyymi

Lähetkö mun kanssa kuitenkin treffeille oon vähän lihava😚

• Joudun kieltäytymään, sillä tapailen jo palstalaista.

Ihastuin palstalaiseen reilu neljä vuotta sitten ja rest is history.

• Anonyymi

No onhan se palstasetä varma. Epätodennäköisimmät vaihtoehdot on tosiaan lukittu.

• Pitäisikö uskoa valeisiin tällä kertaa vai ei 🤔. Mä olen kyllä tosi huono uskomaan huonosti perusteltuihin valeisiin, kuulostavat liikaa arvailuilta 🙂. Luulen että vastaus on ei

• Tulkitsen .. ettet aio äänestää .. :(

Tulkitsen .. ettet aio äänestää .. :(

Varmaan näin, en oikeasti edes tiennyt edes tulevista vaaleista 😁, hiukan epäpoliittinen persoonallisuus 🙂

• Ex-Lukka kirjoitti:

Varmaan näin, en oikeasti edes tiennyt edes tulevista vaaleista 😁, hiukan epäpoliittinen persoonallisuus 🙂

...kaikuu pääkopassa näköjään, no siellä on tilaa missä kaikua...tyhjää kun on täynnä 🙂

• Ex-Lukka kirjoitti:

Olen minäkin varsin epäpoliittinen, mutta pidän lupaukseni ja äänestän. Jukuripää kun olen.

• Ex-Lukka kirjoitti:

...kaikuu pääkopassa näköjään, no siellä on tilaa missä kaikua...tyhjää kun on täynnä 🙂

Hupsista .. mitens noin muka päässyt käymään. Simitillä voipi vaikka kaikuakin kun hällä oikeasti puuttuu puolet aivoista, mutta sulla?

Hupsista .. mitens noin muka päässyt käymään. Simitillä voipi vaikka kaikuakin kun hällä oikeasti puuttuu puolet aivoista, mutta sulla?

voi se tietysti olla alkavaa alzheimeriakin kun toistelee samaa sanaa (edes) putkeen tarpeettomasti niinkuin tuossa edellä tein 🙂.

Voimakas puheensorina on kyllä sellainen ääni mikä saa oikeasti nupissa kaikumaan

• Ex-Lukka kirjoitti:

voi se tietysti olla alkavaa alzheimeriakin kun toistelee samaa sanaa (edes) putkeen tarpeettomasti niinkuin tuossa edellä tein 🙂.

Voimakas puheensorina on kyllä sellainen ääni mikä saa oikeasti nupissa kaikumaan

Mulla joskus ottaa aivoon sellainen turhanpäiväinen kälättäminen .. on mulla siihen oiva ratkaisukin.
        Nimittäin napit korviin ja nupit kaakkoon.

Mulla joskus ottaa aivoon sellainen turhanpäiväinen kälättäminen .. on mulla siihen oiva ratkaisukin.
        Nimittäin napit korviin ja nupit kaakkoon.

Tytär tekee tuota kun ajelulla rupean "beatboxaamaan" eli puhkumaan ja pihisemään omiani, jotkut laulaa ratissa, mulla on tapana pihistä ja puhista mitä sattuu ajankulukseni 😂,
        Tyttö laittaa napit korviin silloin tai uhkaa väkivallalla ellen lopeta 😁, muita tapa ei ole häirinnyt mutta jostain syystä eritysesti häntä.

• Ex-Lukka kirjoitti:

Tytär tekee tuota kun ajelulla rupean "beatboxaamaan" eli puhkumaan ja pihisemään omiani, jotkut laulaa ratissa, mulla on tapana pihistä ja puhista mitä sattuu ajankulukseni 😂,
        Tyttö laittaa napit korviin silloin tai uhkaa väkivallalla ellen lopeta 😁, muita tapa ei ole häirinnyt mutta jostain syystä eritysesti häntä.

Puhiset? Mitä meinaat tuolla?

Puhiset? Mitä meinaat tuolla?

No en sen kummempaa kuin tekemään ääniä ihan kuin beatboxauksessakin tehdään. Tuossa loistava esimerkki 😁
        https://www.facebook.com/lapinkuningasfi/videos/tägää-tyyppi-jonka-beatboxaus-ura-ei-koskaan-kantanut-pidemmälle-lahjoista-huoli/615777019013095/

• Ex-Lukka kirjoitti:

No en sen kummempaa kuin tekemään ääniä ihan kuin beatboxauksessakin tehdään. Tuossa loistava esimerkki 😁
        https://www.facebook.com/lapinkuningasfi/videos/tägää-tyyppi-jonka-beatboxaus-ura-ei-koskaan-kantanut-pidemmälle-lahjoista-huoli/615777019013095/

Ööh.. linkki ei toimi ja mä en kuulu tuohon faceen. Eli jos ymmärsin oikein sä puhiset rytmiin. Okei.

Tyttös pitää sitä nolona. Okei.

Kyll mä hiffasin ny.

• Varsinaisesti se ketkä ovat milloinkin hallituksessa, ei muuta sitä tilannetta jossa maamme on.
      Olisi hienoa jos joku porukka kykenisi ratkaisemaan suuret ongelmamme, mutta sellaista ei edes voi olla.

Tai olisihan se keino, eli eurosta eroaminen, jolloin voisimme säädellä talouttamme siten kuin Ruotsi edelleen tekee, mutta yksikään puolue ei ole tuosta innoissaan.

Syntyvyyteenkin yritettiin saada parannusta, mutta asiaa esittänyt haukuttiin.

Liian lyhytnäköist politiikkaa kaikki yrittävät tehdä ja siksi että ovat huolissaan uudelleenvalinnastaan.

• Anonyymi

Kuntavaalit ja aluevaalit tulossa.

• Totta tuokin puoli. Ainakin osittain.

• Anonyymi

Vaikka voi tuntua, että meillä ei mikään muutu koskaan, niin vaikkapa juuri tuohon Ruotsiin verrattuna Suomessa poliiikka on paljon puolelta pahemmin toiselle heilahtelevaa. Meillä harrastetaan liiaksi puolue- ja identiteettipolitiikkaa ja parlamentaarinen yhteistyö ei toimi. Tämä taas johtaa siihen, että politiikassa ei ole tuota jatkuvuutta, vaan pahimmillaan aina mennään neljän vuoden välein ihan vastakkaiseen suuntaan. Ruotsi systeemi, jossa kasataan vähemmistöhallituksia, tuottaa vähemmän poukkoilevaa polittiikkaa. Vaikka siellä nyt ei todellakaan mennä kaikessa hyvään suuntaan ja kaikessa ei kannata Ruotsista mallia ottaa, niin tuossa asiassa kannattaisi.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka voi tuntua, että meillä ei mikään muutu koskaan, niin vaikkapa juuri tuohon Ruotsiin verrattuna Suomessa poliiikka on paljon puolelta pahemmin toiselle heilahtelevaa. Meillä harrastetaan liiaksi puolue- ja identiteettipolitiikkaa ja parlamentaarinen yhteistyö ei toimi. Tämä taas johtaa siihen, että politiikassa ei ole tuota jatkuvuutta, vaan pahimmillaan aina mennään neljän vuoden välein ihan vastakkaiseen suuntaan. Ruotsi systeemi, jossa kasataan vähemmistöhallituksia, tuottaa vähemmän poukkoilevaa polittiikkaa. Vaikka siellä nyt ei todellakaan mennä kaikessa hyvään suuntaan ja kaikessa ei kannata Ruotsista mallia ottaa, niin tuossa asiassa kannattaisi.

Tuossa saattaisi olla se vaara, että hallituksista tulisi taas lyhytikäisiä.
        Mutta jotain pitäisi kyllä tehdä, että maalla olisi sadan vuoden kehityssuunnitelma.

• Anonyymi

Tuskin tarvii sanoa, mutta sanon. En äänestä vieläkään. Samaa paskaa eri takissa, ei maksa vaivaa.

Jasu

• Anonyymi

Nukun. Kuten kaikki aiemmatkin lähdöt. Perustelen näkemystäni sillä, että työhönotossa ainakin yksityisellä sektorilla on kovemmat vaatimukset tehtävän osaavaan suorittamiseen kuin puolueiden ehdokasvalinnasta päättävillä konsaan on tullut mieleenkään omien ehdokkaidensa pelikenttäosaamisesta.
      Tai omalla kylällä pitää käyttää muotoa ehdokaskerjuu. Paikalliset puheenjohtajat ramppaavat talosta seuraavaan kyselemässä, voisitko ryhtyä...! Kertoo paljon alan kulttuurista. Allekirjoittaneen ei ole tarvinnut työntekijöitä etsiä otsalampun valossa rekryyn. Portilla on kyllä ollut joskus jonoa. Sisäänpäin.

Eli näillä mennään, kuten yksi asiakas aina toteaa puhelinkeskustelun päätteeksi seuraavan viikon duuneista.

Mies 65

• Olet siis tyytyväinen nykyiseen meininkiin. Mikäpä siinä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet siis tyytyväinen nykyiseen meininkiin. Mikäpä siinä.

Kuten myös aiempiin meininkeihin.

Mies 65

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten myös aiempiin meininkeihin.

Mies 65

Niin. Aikansa kutakin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin. Aikansa kutakin.

Tuo on tosi.
        Vaarini osasi hyvin venäjää vaikka olikin kantasuomalainen. Hän toimitti varuskuntaan 1910 -luvulla hevosille heinää ja rehua ja neuvoi sotilaita hevosten hoidossa. Hänellekin luultavasti oli aivan sama, kuka hallitsee, kunhan hän itse sai elantonsa. Ei pahaa sanaa maininnut siitä(kään) ajasta.

Mies 65

• Anonyymi

Jotakin oikeistopuolueista äänestän, kokoomusta, persuja tai kepua, tuskin kristillisiä jos ei nyt satu olemaan ehdolla joku kuntamme tähti. Eipä niistä vielä tiedä ketä on ehdolla. Katso sitten niistä torilla sojottavista julisteista. Varsinkin aluevaaliin ehdokkaan valinta on vaikea kun ei oikein tunne ketään. Mutta kaipa selviän.

• Kun ihmiset ymmärtäis tosiaan sen, että äänestämättä jättäminen ei ratkaise mitään. Nuo rikkaat ei jätä äänestämättä, ja ne äänestää aina takuu varmasti just sua vastaan ja näitä keitä nyt on vallassa. Meno sen mukaista. Jospa tämä aukaisis nyt kaikkien silmät.

• mustasusi

Jos ei äänestä, niin silloin hyväksyy tämän nykyisen menon mukisematta.

• Heja sverige! 😁

• Anonyymi

Ei se nyt ihan noin mustavalkoista ole. Ei hyväksy koko Suomen tapaa politikoida, niin miten silloin vpisi äänestääkkään ketään? Eikä aivan oikeasti joku kunnallispolitiikkakaan muuta yhtään mitään jo perseellään talouden kanssa vellovan kunnan kohdalla. Kun ne päätökset tehdään ylempänä ja määrätään.

Se on melko pientä hääräilyä mitä kunnallispoliitikko tekee.

Ja eduskuntaan taas mahdoton äänestää huonoista vaihtoehdoista, kun yhtä huonoja kaikki.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin mustavalkoista ole. Ei hyväksy koko Suomen tapaa politikoida, niin miten silloin vpisi äänestääkkään ketään? Eikä aivan oikeasti joku kunnallispolitiikkakaan muuta yhtään mitään jo perseellään talouden kanssa vellovan kunnan kohdalla. Kun ne päätökset tehdään ylempänä ja määrätään.

Se on melko pientä hääräilyä mitä kunnallispoliitikko tekee.

Ja eduskuntaan taas mahdoton äänestää huonoista vaihtoehdoista, kun yhtä huonoja kaikki.

Jasu

Niin totta tuokin, demokratia ei näytä oikein toimivan. Samaa se on paljon muuallakin maailmassa. Usassakin joutuvat äänestämään kahdesta surkeasta vähemmän surkean vaihtoehdon. Joskus kyllä miettii, että tää sirkus ei lopu koskaan. Tekoäly olis parempi laittaa johtoon, heti kun se oppii ajattelemaan itsenäisesti.

• mustasusi kirjoitti:

Niin totta tuokin, demokratia ei näytä oikein toimivan. Samaa se on paljon muuallakin maailmassa. Usassakin joutuvat äänestämään kahdesta surkeasta vähemmän surkean vaihtoehdon. Joskus kyllä miettii, että tää sirkus ei lopu koskaan. Tekoäly olis parempi laittaa johtoon, heti kun se oppii ajattelemaan itsenäisesti.

Oletan, että tekoälykehityksen myötä kyetään luomaan nykyistä parempia simulaatioita ja kun päätöksien tuloksia kyetään testaamaan kunnolla ennalta, niin päätöksistä tulee parempia.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Niin tai politiikassa voitaisi tietysti kuunnella kansalaisiakin päätöksissä. Toki se vaatisi valveutuneen kansankin joka viitsii muutakin, kun löntystää äänensä antamaan edustajalleen. Mutta kun se on niin paljon helpompaa valita se joku tyyppi ja puolue ja kiukuta jos ei päässyt tai jos pääsi ja yhä kaikki päätökset valtakunnassamme sakkaa ja ihmiset eli kansalaiset voivat huonosti.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tai politiikassa voitaisi tietysti kuunnella kansalaisiakin päätöksissä. Toki se vaatisi valveutuneen kansankin joka viitsii muutakin, kun löntystää äänensä antamaan edustajalleen. Mutta kun se on niin paljon helpompaa valita se joku tyyppi ja puolue ja kiukuta jos ei päässyt tai jos pääsi ja yhä kaikki päätökset valtakunnassamme sakkaa ja ihmiset eli kansalaiset voivat huonosti.

Jasu

En oikeasti ymmärrä ihmisten logiikkaa ja näkökykyä. Mikä nyt muuttuu muka paremmaksi, kun ja jos samat ongelmat pyörii ees taas hallitusten vaihtuessa. Aina joku asia on edelleen viturallaan jonkun toisen nytkähtäessä millin eteenpäin. Ja taas ensi kaudella toiseen suuntaan pari milliä.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Suurin vika kaikessa on se että päätöksissä on mukana politiikkaa ja puolueellisuutta, ei kuuluisi olla. Siellä pitäisi istua ryhmä oikeasti asiansa tuntevia ihmisiä ajamassa yhteistä etua eikä mitään politiikan tähtösiä hierarkisessa systeemissä joka mahdollistaa omanvoitontavoittelua. Tiedän, tiedän...utopistista juu eikä tule toteutumaan.

Ja tämä oli sitten täysin epäpoliittinen mielipide 🙂

• Ex-Lukka kirjoitti:

Suurin vika kaikessa on se että päätöksissä on mukana politiikkaa ja puolueellisuutta, ei kuuluisi olla. Siellä pitäisi istua ryhmä oikeasti asiansa tuntevia ihmisiä ajamassa yhteistä etua eikä mitään politiikan tähtösiä hierarkisessa systeemissä joka mahdollistaa omanvoitontavoittelua. Tiedän, tiedän...utopistista juu eikä tule toteutumaan.

Ja tämä oli sitten täysin epäpoliittinen mielipide 🙂

Rahan takia sinnekin moni haluaa, se on ihan päivän selvää. Kansanedustajalla on aika muhkee palkka. Siinä huolet ja murheet unohtuu, eikä köyhien elämästä ole enää väliä.

• Anonyymi

oletko muuten ikinä ollut urheiluauton kuin corvettrn kyydinssä kyllä joo mutkat suoeriksi asfaltilla löin päätä kuin johonkin penkkin joku rovanperä ralli-pelle yrityti pysdyä peräddä kssruu kun ei ärjää mutkisssa mwillw hwh

• Kai se on pakko taas äänestää. 😒

Ei jaksaisi selvittää ehdokkaiden kompetenssia ja arvuutella heidän arvomaailmaansa.

Olisi varmaan helpompi veikata raveissa nopeinta hevosta, vaikka en minä niistäkään mitään tiedä.

• Jos suhtautuisi äänestämiseen kuin lottoon.
        Onhan ehdokkailla numerotkin valmiina.

Valitsee vain miellyttävän numeron ja jää odottamaan muuttuuko oma elämä paremmaksi

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Jos suhtautuisi äänestämiseen kuin lottoon.
        Onhan ehdokkailla numerotkin valmiina.

Valitsee vain miellyttävän numeron ja jää odottamaan muuttuuko oma elämä paremmaksi

Veikkauksellakin voittaa varmemmin. Olen itse voittanut Yökyöpeli arvalla 1 euron panoksella 15 000 euroa ja kenossa 500 euroa. Aina kun tulee uusi hallitus häviän. Joka kerta vähennetään jostain tavallisen duunarin, eläkeläisen, opiskelijan ja työttömän hyvinvoinnista.

Se on taattu.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Veikkauksellakin voittaa varmemmin. Olen itse voittanut Yökyöpeli arvalla 1 euron panoksella 15 000 euroa ja kenossa 500 euroa. Aina kun tulee uusi hallitus häviän. Joka kerta vähennetään jostain tavallisen duunarin, eläkeläisen, opiskelijan ja työttömän hyvinvoinnista.

Se on taattu.

Jasu

Mä pistän paremmaksi tuossa sinun arpapelissäsi.. voitin 20 sentin panoksella yli 65 000 ekulia veikkaukselta.. tuli komea asuntolainan lyhennys.

Sama äänestämisessä. Pienikin voi ponnistaa. Sinun näkemyksesi että mikään ei äänestämisellä muutu on kovin pessimistinen. Toki oikeutesi on olla mielipiteesi takana. Pessimistihän ei pety.

Koska olet itse ollut aktiivinen? Enkä tarkoita nyt äänestämistä. Oletko ollut yhteydessä edustajiisi ja kertonut mielipiteitäsi, vai vaan odotat että osaavat tulla kysymään sinun mielipidettäsi.. ? Yhteiskuntavaikuttaminen on osa demokratiaa ja edellyttää omaa aktiivisuutta.

Hyvä sinun on marmattaa että kysyisivät kansan mielipidettä...
        Et ole itse tehnyt varmastikaan mitään aloitetta tai ideaa paikallistasolla tai kansanedustajistolle. Joten suu suppuun siitä nyt. Turha länkyttää jos ite ei ole pistänyt tikkua ristiin. Eikä edes äänestä.

Täällä meillä on sananvapaus, mutta sinun agendasi on myrkyllistä. Yhteiskuntavastaista jopa.

Päinvastoin kuin sinä, minä kannustaisin kaikkia äänestämään ja luopumaan populistisesta äänestämisestä. Äänestäkää järjellä, ei tunteella.

• Anonyymi

On se raveissa veikkaaminen ainakin hauskempaa, vaikei tietäisi mitään.

Muutama minuutti ja heti kohta tietää miten hyvä arvaaja on.

• Anonyymi

niin jonkin Corvette-auron uehwiluauron sisällä olwr cähän kuin makuuaswnnossakin asillwi sisällä joka hassua hahha...

mppj de siyposyalom--- eräs juyttu oma arvailuni joytain myyjien etunimistä... .. arvaanko oikein vai cäärin kirjaimia on monmia

• Anonyymi

niin miten luulisit että johonkin urheiluautoon kuin joku corvette jos lakikorkeus koko autossa jotain 90 senttimetriä ei pysty olemamaan sisällä kuin jakkaralla jököttävä rallikuski, saii niin eli siis puolittain makaamassa...

• Anonyymi

Kyllä. Äänestän vähemmän huonomman puolesta.

Muualla kapinoidaan kovasti vaalivilppejä vaataan. Äänestämällä vaikuttamisen mahdollisuudenkin voi menettää.

Valitut ehdokkaat pitäisi laittaa kyllä ensin yleissivistävään intensiivikoulutukseen.

• Äänestin yhden pienpuolueen ehdokasta viime eduskuntavaaleissa, ehdokkaani Helsingin vaalipiiristä sai muutaman äänen 😁. En ainakaan mitään suurten puolueiden ehdokkaita halua äänestää. Tulevissa vaaleissa Olli Kotro Vapauden Liitosta voisi olla hyvä, jos asuu Helsingissä.

• Anonyymi

niin ytuollsidedgs tuleemieleen joku murto naapuein ssuntoon over eweirrty ietri joku sanonra mirä Rwzailaiawr KKK-p-joskus sanoivsdt if you medd eith them you'ere messinrth you8e lidwe...

en usko etträ en tiedä mihin liitrryyy

• Anonyymi

no ei liity kai minuun mitenkään kai tuo naapurin murto-juttu... ikävä acata ovw JOS NAAPUEI ON RADION EDESSÄ RUNKKAAMAAASA ÄÄNWLLWKIN...

jännästi niin jotin joku inruirio elli ostin ruokaa enmmän kuin olisin aavistanut jotain tapahgtuu.

• En meinaa enää äänestää. Tähän mennessä olen äänestänyt, mutta kaikki puolueet ovat sama paskaa. Mikään ei muutu.

• Anonyymi

Muutama kunnon sosialisti-Trump joka kunnassa keräisi kunnon äänipotin.
      Vasemmiston äänestäminen on pelkkä moraalinen kannanotto, oikealla ovat kaikki.
      Kaiken pitäisi lähteä perustarpeiden ykkösprioriteetista, löytyvät perustuslaista, sekä Maslow'n tarvehierarkiasta.
      Nukkuvia on kuitenkin 35 - 40 % äänioikeutetuista, se on kaksi kertaa enemmän kuin suurin puolue. Ainakin kokoomuksen ja keskustan ykköspaikan voi äänestää pois, ja persut pois kaikista hallituksista.

• Anonyymi

Demokratiassa kaksi sutta ja yksi lammas äänestävät siitä, mitä on lounaaksi mutta jos joku näkee omasta mielestään vaikuttavan asioihin, niin annetaan hänen pysyä siinä mielikuvassa. - cu-

• Anonyymi

kpp ytoed'm ,ol' åprilla åpystyy tuollaista tuhoa tkemääån sekunneissa ja minuuteissa tekijät jo austealiassa klaniin-porukat heh

erittäin tehokasta omaisuudenpoistamista.

• Anonyymi

uskaltaakohan avata oven jos on tutkinta pääröksissä jotta ei ole joku Eeerikki Bengström kuuntelemassa alasatiradiotaja eunkkaamassa pippeliään jotta ovi olisi paikoillaan

joku hwenk.kohr.jurru kai ukrainalaisen kanssa en usko että klan...

• Anonyymi

niin en ole enää super white supermacist, mutt erosin, silti suojwelevat...

• Anonyymi

joku uudi ides kun kevät tulrr niin joku rokkijuttu... moporslli tsin Moyor-merytsdl...

helld sngeldeilts jotsin ääniä mudiikkin choppereidts jds piipsdds poliididsuton ääniä...

• Anonyymi

niin minä e4n pysty tekemään kai mitään pahaa tytöille koska voi johtus etttä tytöt ovat olleet niin hyviä itsweäni kohtaana pimppiä on tullut ylimäärin jnwe..

• Anonyymi

moni menee naimisiin tekosystä että kun pippeli wi csin nousw silloin piräisi csihrasa naistra ain....

• Anonyymi

stanann nartunpwenikka pussaa pyllyäni, koska olin oikwassa..

Accepct- The Breaker- Son of a Bitch

• Anonyymi

Maailma on mennyt niin hulluksi.

Äänestän tottakai.

Nyt viimeistään pitäisi niidenkin äänestää, jotka eivät koskaan äänestä. Tai mikäs siinä jos kaikki menee nyt niin kuin omasta mielestä pitää, niin hyvin voi jättää äänestämättäkin 😁

xLiner

• Anonyymi

Eli jos juusto ei kuulu ruokavalioon ja makukin inhottaa, niin tarjolla olevasta sinihomejuustosta pitäisi silti haukata pala, eikä valittaa kun on edes juustoa tarjolla? Vaikka se on edelleen haukkaamisen jälkeen pahaa. 😅

Nice.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli jos juusto ei kuulu ruokavalioon ja makukin inhottaa, niin tarjolla olevasta sinihomejuustosta pitäisi silti haukata pala, eikä valittaa kun on edes juustoa tarjolla? Vaikka se on edelleen haukkaamisen jälkeen pahaa. 😅

Nice.

Jasu

Jos juusto on ainoaa ruokaa, valitse niistä sitä lajia mikä menee parhaiten alas vaihtoehtona nälkäkuolemalle 😁.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos juusto on ainoaa ruokaa, valitse niistä sitä lajia mikä menee parhaiten alas vaihtoehtona nälkäkuolemalle 😁.

xLiner

Eli vastaus kysymykseesi: kyllä 😂

xLiner

• En ole varma. Voi riippua vaalipäivän säästä yms. On hyvin epäselvää millaisiin asioihin äänestämällä pitäisi ottaa kantaa ja minkä puolesta kukakin on. Jollain isommalla paikkakunnalla jaupunginvaltuustossa kiistellään jostain urheiluhallista tms. vähän isommasta investoinnista ja pienemmällä ehkä kuntaliitoksesta. Aluevaaleissa ne konkreettiset päätettävät asiat ovat aika mysteerejä. Ehdokkaat mielellään tietysti lupailisivat kaikille kaikkea kivaa. Enemmän vakuuttaisi jos kertoisivat millaisia taloudellisia ratkaisuja ovat tähän mennessä tehneet omassa elämässään ja miten ne ovat mielestään onnistuneet.

Tärkeimmän äänestyspäätökseni tein jo ennen vuodenvaihdetta kun valitsin mihin kuntaan veroni maksan.

• Käytännössä saatan antaa äänen kansanedustajalle, joka ei pahemmin paikallispolitiikkaan osallistu. Mutta ainakin se ääni vituttaa tarpeeksi monia.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Käytännössä saatan antaa äänen kansanedustajalle, joka ei pahemmin paikallispolitiikkaan osallistu. Mutta ainakin se ääni vituttaa tarpeeksi monia.

Heh, veto oikeus käytetty, voit ainakin kehua olleesi kuuliainen lammas eiku kansalainen. 😂

Jasu

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Käytännössä saatan antaa äänen kansanedustajalle, joka ei pahemmin paikallispolitiikkaan osallistu. Mutta ainakin se ääni vituttaa tarpeeksi monia.

Tuo onkin loistava tulokulma aiheeseen. Eipä ole juolahtanut mieleen.
        Jos kaikki äänioikeutetut ajattelisivatkin tuolla tavalla niin valtuustosalit ammottaisivat tyhjyyttään kokousten alkaessa.
        Syy: Asutuskeskustaisteluharjoitus Graniittitalon kiinteistössä ja ympäröivillä kaduilla baarin valomerkin jälkeen!

Mies 65

• Anonyymi

jooh no en iedä mikdsi en dss tuotsa nsidolioyta mielestäni... vaikka kuinka yrittäisin... näemme ehkä... josd elinsiks riittää eliöillä

• Anonyymi

,iyya moom kpli ypomn sitten kobempi kaupunkilainen ja ytoinen vähän pehmeä kuin vsuva-tyttömäinen...

nooh meillä on olluy hauskojas juttujsa.... ennenkin ..

• Anonyymi

Äänestän, todennäköisesti ennakkoon kun se on huomattavan kätevää ja onnistuu vaikka työmatkalla.

Äänestämättä jättävä antaa oman äänensä vaalin voittajalle tukemalla enemmistön ääntä. Vaikuttaa voi myös olemalla passiivinen. Vaalitulos ei välttämättä ole aina mieleinen, mutta se on enemmistön ääni ja länsimaisessa maailmassa vaalitulosta pitää pystyä kunnioittamaan.

Elämme tällä hetkellä aivan erilaista aikaa kuin aiemmin. Vanhaan ammattiliittojen sanelemaan aikaa. ei ole niin vaan paluuta, vaikka kuinka se olisi mieleistä. Valtion velka kasvaa, eikä tuloja tule riittävästi, Jos velkataakkaa vielä lisää, olemme hetken päästä isoissa ongelmissa ja EU tarkkailuluokalla, yritysten investoinnin tulee haastavammaksi ja irtisanomiset lisääntyy. Tuloja taas voi tulla lisää vain yritysten kautta, yritystoiminnan pitää olla kannattavaa ja koulutuksen pitää pystyä tuottamaan ihmisiä, jolla on kykyä luoda uusia korkean teknologian innovaatioita, viemään tuotteet R&D läpi ja markkinoimaan ne maailmalle. Valitettavasti tulojen saaminen vaatii suhteellisen oikeistolaista politiikkaa. Se ei kuitenkaan vaadi, että pientä ihmistä poljetaan. Kumpikaan ääripää harvoin toimii. Niin yritykset, rikkaat että kouluttautuneet voi tänä päivänä helposti valita sijaintinsa. Suomi ei elä enää omassa kuplassaan ja joutuu miettimään asiaa monelta kantilta. Jos työt tai yrittäminen ei kannata, yleensä kumpikin loppuu tai vähenee. Vanhaan ”hyvään” aikaan ei vaan ole mahdollisista palata, koska sitä maailmaa ei enää ole olemassa. On pystyttävä selviämään tämän päivän globaalissa maailmassa eikä valtiolla ole varaa pitää työpaikkojaan, jos yritykset ei tuota valtion kassaan.

Toki yritysten ja rikkaiden moraalisesti anrveluttvat veronkiertoväylät pitäisi tukkia, mutta pienyrittäjien asemaa pitäisi muuten helpottaa. Vaikka kuulemma yrittäjä joutuu maksamaan 30% veroa tavarasta, joka jää varastoon vuoden vaihteessa (vaikka niistä maksetaan myös 25%alv). Tai kun asiakkaalle lähetetään vaikka 5000te lasku, pitää samalla hetkellä maksaa 1250e alv, vaikka voi käydä ettei asiakas koskaan maksa laskuaan edes ulosoton kautta (joka maksaa myös satasia). Asiakkaalta ei saada välttämättä koskaan perittyä velkaa ja silti kuluja on vajaa kaksi tonnia + palkat + tarvikkeet.

Myös elintason laskua ja sosiaaliturvan heikentämistä voi olla vaikea välttää, vaikka kuinka siihen haluaisi pistää rahaa ja kuinka arvostaisi asiaa arvona. Jos ei ole tuloja, ei vaan ole mistä maksaa. Onneksi en ole itse päättämässä mistä kuluja otetaan pois, tehtävä ei ole kiva eikä todellakaan helppo.

Koska rahaa on menoihin verrattuna niukasti toivoisin itse, että lapsista ja heidän koulutuksesta pidetään huolta. Moraalisesti taas näen, että työhalusille löytyisi töitä vaikka sitten muuton tai koulutuksen kautta (tehostettu apu esim.6kk työttömänä olleille), työhaluttomat ja jos työnhaku ei ole aktivista jättäisin omalle vastuulleen (ei tarvitse paapoa) ja oikeasti sairaiden pitäisi päästä vaikka määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle 2-5v ja saada kuntoutusta, jos työkyvyn paraneminen on mahdollista/realistista.

• Anonyymi

Hyvinvointiyhteiskuntien tuhoutuminen globalisaatiossa on väistämätön tosiasia. Tulevaisuus kuuluu ikkunoihin koiranulosteita heittäville kriminaaleille. Parasta olisi valmistautua tulevaan jo nyt valitsemalla oma selvitymisjenginsä ja suunnitelmansa.

Demokratia on aina ollut eräänlainen oksymori, missä öljyä ja vettä koitetaan yhdistää hyvesignaloimalla papukaijana samoja vanhoja latteuksia, kuten kahden valtion mallia lähi-itään jne...

Kun vasemmisto puhuu vapaudesta elää toisten rahoilla, oikeisto puhuu vapaudesta päättää omista rahoistaan. Vasemmisto puhuu sananvastuusta, kun oikeisto sananvapaudesta. Euroopassa poliisi tekee jo ratsioita twitter-viesteistä, kun marxilaiset ovat vallanneet instituutiot. Oikeistolaiselle reiluus merkitsee meritokratiaa, missä jokainen saa kykyjensä mukaan. Vasemmistolaiselle reiluus merkitsee kaikille saman verran kyvyistä riippumatta.

Vasemmistolaisessa intersektionaalisuudessa heikompi nostetaan jalustalle uhrina riippumatta todellisista syistä, kyvyistä tai oikeutuksesta korkeampaan asemaan. Toisen yksilön kyvykkyys nähdään heikompaa alistavana rakenteellisena sortona.

Vasemmistolaiset ja oikeistolaiset tarvitsevat kokonaan omat valtionsa omine demokratioineen. Niitä ei voi yhdistää samaan demokratiaan, kun sanojen merkityksetkin ovat molemmille tyystin toiset. Molemmat saisivat rakentaa oman näköisensä demokratiat ilman sanojen ja niiden merkitysten muutamista toiseksi.

Äänestän siltä pohjalta mihin leiriin haluan kuulua hyvinvointiyhteiskunnan tuhon jälkeen.

• Kyllä. Kaikki äänestämään ja näyttämään ettei tuollainen nykypolitiikka käy meille.

• Anonyymi

Peukku täältäkin.

xLiner

• Anonyymi

äänedtäminen niin kun de äänedtykden tulod ei vsikuts ollenkssn henkilöihin kwrä cslirsswn on suuei onfelms....

,,, hiig vögöb aqujaqaq str4ssaqsu eettö nutögöb btr ryi hijy rtrrl gakyaa xcuwkö,,,,, oööse43e e3teeboöub oeihwjre3ussa

onkin aika jännä jutrtru koke3illa patteri, lämpöpatteerien kautta ti3donsiietowq huksikin...

• Anonyymi

kpyemlom liom akaytilsey sdumlrpmpoyika yipm maodem lsmddss jsj

• Anonyymi

en yirdä miytähän niin naapuri nakuttelee kai jotain hyllyjään paikoilleen, kun jotain tapahtui ajattelin että joku naton kenttäyksikkö tekemässä jotaisn kotietsintää....

jotain riitaa kai ukrainaqlaqisten knssa ei aavistusakaan, jotain...

enkä viitsi kysyäkään, kertokoon itse jos haluaa, ei olwe minun asia.

• Anonyymi

Ovatko Trump ja Putin ehdokkaina?
      Jos eivät ole, se olisi kummallista. Ovathan herrat eniten suomalaisten elämään vaikuttavia persoonia:)

AV

• Hauska kommentti, mutta asiassasi on perää.

• Anonyymi

ehkä voi olla tärkeämpääkin joku teecfeysjurtru kuin joku trikä vaikka sitäkin mutts sde on sins hetken huvi... mutta niin jos pasrsnraaa e3li vähe3ntää esim oluwn osraqmisra niin aecokkaasmpaasa.

• Anonyymi

olenkohan ikinä ollut joo joskus kun pontikkaa pitää mönkiä sänkyyn nukkumaan jos jalasr ei kanna mutrra no niin en sillei kuin joku mawko ciieu.

• Anonyymi

muttaq hyviä tyttökavereita treecwwlliasiä kumppanwirakin ja hauskoja... aiheuttavat t4ergveyttä ja seksiä e3lämääni

• Anonyymi

Orpo ja Satonen, märät jauhot pussissa eivätkä sitä itse edes huomaa?

Koulutustasoa pitää nostaa, jotta vähintään puolet nuorista suorittaa korkeakouluasteen.
      Ulkomaalaisten opiskelijoiden määrää pitää nostaa hallitusti.
      Suomalaisten asiantuntijoiden kansainvälisyyttä pitää edistää.
      Yksityisellä ja julkisella sektorilla pitää edistää tekoälyn käyttöönottoa ja tekoälyosaamista.

Ja tämäkö nostaa suomalaisten, kansalaisten hyvinvointia, kun kansalaisilta samaan aikaan leikataan? Ulkomaalaisten opiskelijoiden määrä, kustannukset...kuka maksaa jne? Mikä hyöty, jotain näyttöä ehkä...

• Anonyymi

Eikös nyt pienennetty opistelijoiden tukia? Samaan aikaan sanotaan miten nostetaan koulutustasoa...miten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös nyt pienennetty opistelijoiden tukia? Samaan aikaan sanotaan miten nostetaan koulutustasoa...miten?

Teot ja puheet vastakkaisia, outoa politiikkaa...

• Yli puolet nuorista jos suorittaisi korkeakouluasteen.. wtf?? Kuka ne työt sitten tekee? Kuusi- ja seitsemänkymppiset joiden työssäoloaikaa on pidennetty.

Työtä on ja sitä on paljon, mutta se kun ei ole osaavia tekijöitä. Siis oikeita perusduunareita.

Hyvä duunari on kuin vetojuhta, puskee eteenpäin laput silmillä. Ei korkekoulun kasvatista ole duunariksi.. vaan eipä ole amislaisistakaan .. sen verraan heppoista on tuo amismaailmakin nykyään.

Duunarin palkkaa ja turvaa leikataan hallituksen taholta ek:n sanelemana. Nää hallituksen keikarit on ostettu isolla rahalla nukketeatteriin jota esittävät. On totta, että valtion on säästettävä, mutta mistä päästä leikataan.. siinä kysymys jota sietäisi jokaisen miettiä. Nyt leikataan tulevaisuudesta, heikennetään kaikkien asemaa.

Nämä asiat ovat niin monitahoisia, että en ymmärrä kokonaisvaikutuksia. Haluaisin ihan vaan tietää miten valtion velka lyhenee jos sairastuessa ei makseta palkkaa duunarille ensimmäisestä työpäivästä? No saikut saattaa vähentyä mutta pidentyä. Ihmiset tulevat kipeinä töihin tartuttamaan työkavereita.. loistavaa. Työ itsessään kärsii, kun kipeänä tehdään töitä. Asiakasvalitukset lisääntyy väjäämättä huolimattomasta työstä .. työyhteisö kärsii ja psykologiset lieveilmiöt kukoistavat.. mut hei.. työnantajan ei tarvii maksaa.. sillähän valtion velka saadaan kuriin.. hmph!

No mutta.. minähän ihan jo innostuin. Sori.

• Mun on pakko tunnustaa, että en itsekään äänestänyt. Ensi kerralla olen viisaampi.

• Mielestäni jokaisella on oikeus jättää myös äänestämättä, mutta turha mussuttaa si mitään jos äänestystulos ei miellytä.
        Itse ajattelin että on turhaa mennä äänestämään, mutta väärin ajattelin.
        Äänestysaktiivisuus laskee kuin lehmän häntä ja vähemmistö pääsee valtaan. Ja se ei mielestäni ole demokratiaa. On jokaisen oma valinta, äänestääkö vai ei, mutta henkilökohtaiaesti kannustan kaikkia äänestämään.

Mielestäni jokaisella on oikeus jättää myös äänestämättä, mutta turha mussuttaa si mitään jos äänestystulos ei miellytä.
        Itse ajattelin että on turhaa mennä äänestämään, mutta väärin ajattelin.
        Äänestysaktiivisuus laskee kuin lehmän häntä ja vähemmistö pääsee valtaan. Ja se ei mielestäni ole demokratiaa. On jokaisen oma valinta, äänestääkö vai ei, mutta henkilökohtaiaesti kannustan kaikkia äänestämään.

Joo, en tee kyllä samaa virhettä toista kertaa.

• Anonyymi

Tottahan on vain se miten nykyinen hallituspolitiikka on puolittanut avoimien työpaikkojen määrän, uhkakuvat ovat lisääntyneet ja kuluttajien luottamus on lähes nollassa.
      Kukaan ei halua investoida, tai se väestö jonka investointeja tarvittaisiin.
      Turva yöttömyyteen on poistettu, ja se kyllä näyy esimerkiksi asuntojen ostotilastoissa epävakaana aikana.

Hallitus saa mitä tilaa, ja on tilannut Suomeen pidemmän pysyvän lama-ajan.
      Joku sen maksaa, eli ne jotka ovat vielä työelämässä, tavalla tai toisella.

En olisi valmis hehkuttamaan yhtälöä Kokoomus-Perussuomalaiset, jossa Kokoomus on toki se joka määrää. Huonoa politiikkaa, alle arvostelun. ODOTUKSET OLIVAT JOTAIN MUUTA.

AV

• Syteen ja saveen meni kyllä minunkin mielestä edelliset eduskuntavaalit. Ja miten ihmeessä työllisyys paranee jos irtisanomista helpotetaan? Mun naisen logiikkaan tuo ei istu.

Ja toi perintövero.. vain rikkailla on jotakin mitä jättää perinnöksi. Äitini kuollessa, omaisuutensa arvo oli noin 800 euroa. Jonka senkin siippansa kavalsi..

Köyhillä ei ole varaa ja tämä hallitus on köyhdyttänyt köyhiä entisestään. Nyt hampaissa on duunarit.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Syteen ja saveen meni kyllä minunkin mielestä edelliset eduskuntavaalit. Ja miten ihmeessä työllisyys paranee jos irtisanomista helpotetaan? Mun naisen logiikkaan tuo ei istu.

Ja toi perintövero.. vain rikkailla on jotakin mitä jättää perinnöksi. Äitini kuollessa, omaisuutensa arvo oli noin 800 euroa. Jonka senkin siippansa kavalsi..

Köyhillä ei ole varaa ja tämä hallitus on köyhdyttänyt köyhiä entisestään. Nyt hampaissa on duunarit.

Pitäisi lähettää Satoset ja Häkkäset Ukrainan eturintamalle, ehkä he oppisivat jotain?

AV

• Anonyymi

Äänestän aina kun siihen on mahdollisuus.

• Anonyymi

Kyllä mitä enemmän roska yksilöt joutuvat itse maksamaan tyhmyyttään niin stä parempi.

• Anonyymi

jyi minä en tekisi toidelle jotsin pixxss ilmsn hsndikksits itdelle jods tekee iin omssw kynnenslusnöyhräähän sdyö murtrs en troisdille tekisdi mitään eruoksss.

• Anonyymi

voisi olla hauskaskin ideas jos kscereita niin jorkin pyöeäilylwnkir sinänsä....

• Anonyymi

voiai whkä kumpaakin tervehdyrrää piwni liikunra... pyöräilylenkki joku..

• Anonyymi

niin e3i mitään miljooniwen kilometrien pitkiä pyeäilylenkkejä vasasn niin jsa jooh itdekin pitäidi lsittss puhe4limen GPS pällw jos jorain ihmwwllisrä sarruiasi.... whkä joku noin runnin rai cähän yli lwnkki ewnnosri.

• Kyllä aion äänestää, ennakkoon. - Varsinaisena vaalipäivänä minulla on muuta ohjelmaa.
      - Siitä lähtien, kun olen saanut äänioikeuden, olen äänestänyt kai joka vaaleissa. - Yhdestä presidentinvaalista en ole ihan satavarma, äänestinkö lopulta toisella kierroksella, kun oma ehdokkaani ei ollut enää mukana. - Muistaisin silti äänestäneeni; lähes silmät kiinni, mutta kuitenkin. 👍

• M184

Kyllä ja vaalipäivänä. Numerot lappuihin, kolikot hyväntekeväisyyteen ja kotona vaalikahvit. Jos jossakin on vaalivalvojaiset niin sinne kuokkimaan.

Ihan vaan ajatuksena sellainen että äänestätte tai ette nin käykää edes vaalimakkarat syömässä ja kahvit juomassa vaaliteltoilla. Ne on kuitenkin kustannettu verorahoitteisesta puoluetuesta eli ihan hyvällä omallatunnolla vaikka santsikupilla.

• Anonyymi

Aion äänestää niin aluevaltuusto kuin kuntavaaleissa.Puoluekanta vaankummasti muuttui tämän neljän vuoden sisällä.Muutenkin sanon.että taitaa tulla protestivaalit

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8529
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4638
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      42
      2446
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe