Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3968

1. "Päätelmä:+missi+pariutuu+lätkäpelaajan+kanssa+jopa+240+kertaa+todennäköisemmin+kuin+mitä+olisi+tilastollisesti+todennäköistä!Ja+tässä+vielä+muistutukseksi+tunnetuimmat+missi-jääkiekkoilija-parit.Vuoden+1999+Miss+Suomi+Vanessa+Forsman+ja+Jari+Kurri.+Pari+meni+naimisiin+vuonna+2004.+Vuoden+2003+missikisojen+ensimmäinen+perintöprinsessa+Piritta+Hannula+on+naimisissa+Niklas+Hagmanin+kanssa.+Pari+asteli+alttarille+kesällä+2006.Suvi+Miinala+kruunattiin+Miss+Suomeksi+vuonna+2000.+Hän+meni+naimisiin+SM-liigapelurin+Jukka+Tiilikaisen+kanssa+vuonna+2006.+Vuoden+2006+perintöprinsessa+Karoliina+Yläjoki+on+naimisissa+Lukon+Perttu+Lindgrenin+kanssa.Vuoden+2013+Miss+Suomi+Lotta+Hintsa+meni+reilu+kuukausi+takaperin+naimisiin+Kristian+Näkyvän+kanssa.+Pari+asuu+nyt+eri+osoitteissa,+sillä+Kristian+aloitti+kauden+Ruotsissa+Linköpingissä+ja+Lotta+viimeistelee+opintojaan+Suomessa.Vuonna+2011+ensimmäiseksi+perintäprinsessaksi+sijoittunut,+mutta+myöhemmin+Miss+Suomeksi+kruunattu+Sara+Sieppi+liitettiin+pitkään+muun+muassa+Mikael+Granlundiin.+Mutta+lopulta+jääkiekkoilija+ei+kelvannutkaan,+vaan+Sieppi+on+siirtynyt+näyttelijä-laulaja+Roope+Salmisen+kanssa+saman+katon+alle."Ylläoleva+lainaus+city-lehdestä.Eli+ilmeisesti+tämä+mielikuva+on+lähtöisin+misseistä+ja+jääkiekkoilijoista.
  2. No+mulla+on+tytöt+jo+tuon+tapauksen+tytöistä+vanhempia+mutta+kyllä+niistä+ihan+asiallisia+naisenalkuja+on+tullut.+Osittain+voi+olla+kasvatuksen+ansiota+mutta+en+myöskään+väheksy+heidän+kaveripiiriään+joka+sisältää+ihan+fiksuja+ihmisen+alkuja.+Vaikka+olenkin+suvaitsevainen+on+meillä+tietyt+rajat+ja+meidän+perheessä+ei+ole+koskaan+kyseenalaistettu+kuka+ne+rajat+asettaa.+Toki+niistä+voi+yrittää+neuvotella+ja+on+myönnettävä+että+joskus+isä+antaa+hieman+siimaa.+On+meillä+tuossa+kolleja+pyörinyt+mutta+ketään+en+ole+nakannut+pihalle+suojavärityksensä+takia+mutta+pari+veijaria+oli+erehtynyt+olemaan+meillä+lakki+päässä+sisällä;+ei+ollut+kauaa.+En+tiedä+onko+tytöt+hyvin+ohjeistaneet+mutta+nykyään+kaikki+tulevat+ilman+lakkia,+housut+ylös+nostettuna+ja+aina+käyvät+minua+moikkaamassa+ennenkuin+katoavat+tyttöjen+huoneisiin.+Sitä+kun+paljon+yrittää+opettaa+niin+paljon+myös+oppii.+Jos+ollaan+iltaisin+yhdessä+kotona+niin+pelaillaan+korttia+ja+kertoillaan+kuulumiset.+Jos+minä+en+ymmärrä+niin+jaksavat+selittää+nykymailman+menoa+ja+itse+sitten+yritän+kertoa+kokemuksesta+mihin+seinään+ei+kannata+päätä+lyödä.Aika+lailla+ovat+sellaisia+vahvoja+itsenäisiä+naisia,+mutta+olen+minä+sanonut+että+kun+vahva+itsenäinen+nainen+lähtee+kotoa+niin+iskä+petaa+sängyn+jotta+on+sitten+paikka+mihin+voi+aina+palata.+Vahvempi+ja+itsenäisempi+isä+on+aina+tukena+tarvittaessa.Vielä+nykyäänkin+kun+olen+hereillä+niin+tytöt+tulevat+sanomaan+että+menevät+nukumaan+ja+antavat+hyvänyön+pusun+poskelle.+Toki+sen+verran+olen+aina+omaakin+sukupuolta+puolustanut+että+olen++poikakaverikandelle+sanonut+että+pitäkää+huoli+että+tuo+likka+ei+pääse+parisuhteessa+pompottamaan.+Siitä+ei+hyvää+seuraa.
  3. Kyllä+minä+tiedostan+tuon+ristiriidan;+mutta+se+ei+oikeasti+kyllä+päästä+helpolla.+Aina+sitä+hetkeksi+jää+miettimään+että+olisiko+pitänyt+mennä+enemmän+tunteella+eikä+harkitsevalla+käytöksellä.+Olen+vain+tullut+siihen+tulokseen+että+mukavampi+ottaa+iskut+vastaan+jos+suojaus+on+kunnossa+kuin+että+kädet+roikkuisivat+sivulla+ja+kääntäisi+aina+vain+toista+poskea.Olen+minä+vähän+miettinyt+sitä+että+mistä+tämä+käytös+on+peräisin.+Osittain+varmasti+perusluonteesta+joka+on+hiljainen+ja+ujo+joka+on+tottunut+siihen+että+parhainmillaan+sitä+on+päässyt+vain+kaveritasolle.+En+vain+osaa+viedä+naista+kuten+tanssia+eli+mies+vie+ja+nainen+seuraa.+Lisäksi+vielä+asun+alueella+jossa+jokaista+vapaata+naista+kohden+taitaa+olla+muutama+kymmenen+miestä.+Ei+minulla+ole+ulkonäköä+tai+statusta+kilpailla+parhainpien+kanssa;+luonteella+saattaisin+pärjätä+mutta+se+vaatisi+muutaman+kerran+tutustumisen+johon+en+pääse+koska+en+saa+sukkia+pyörimään+jaloissa.Lisäksi+on+rehellisesti+myönnettävä+että+olen+myös+aikakauteni+vanki.+Kuulun+siihen+ikäpolveen+jolla+oli+selkeät+sukupuolirajat.+Jos+naisen+autosta+oli+rengas+puhjennut+niin+sitä+uskalsi+tarjota+apua,+mutta+nykyään+saattaa+tulla+ristikkoavaimesta+otsaan+koska+olet+sovinistina+mennyt+kyseenalaistamaan+henkilön+osaamistason+sukupuolen+perusteella.++Vahva+itsenäinen+nainen+joka+ei+miestä+kaipaa+jne.Uskoisin+että+tulevaisuudessa+minä+ja+monet+muutkin+kuljetaan+suojaukset+ylhäällä.+Ennen+oli+helppoa+kun+yritti+suudella+naista+niin+vastaus+oli+joko+ei+tai+sitten+huulet+painuivat+yhteen.+Siitä+saattoi+jatkaa+vaikka+kaulalle+ja+vaiheittain+mentiin+eteenpäin.+Jos+nainen+sanoi+jossakin+vaiheessa+että+ei+mennä+pidemmälle+niin+homma+loppui+siihen+ja+jatkettiin+mahdollisesti+joskus+toiste.+Jatkossa+jos+seksiin+pitää+saada+suostumus+niin+silloinhan+pitää+etukäteen+määrittää+mikä+on+seksi+eli+ennen+suutelua+on+oltavat+paperit+kunnossa.+Tällaiselle+vanhanajan+romantikolta+hieman+se+tunteen+kärki+tylsyy+jos+nämäkin+menee+paperitöiden+kautta.Voisihan+tietysti+joskus+yrittää+skarpata+ja+vaikka+halata+ihan+lupakysymysten+kautta+vaikka+elämä+on+kyllä+kohdillaan+näinkin.+Silloin+tällöin+hakee+treffeiltä+pakkeja+ja+loppuajan+käyttää+itsensä+fyysiseen+ja+henkiseen+kehitämiseen.
  4. Kyllä+minä+tykkään.+Tulee+alkukantainen+olotila;+niinkuin+olisi+raahannut+saaliin+luolaan.Vakavammin+jos+miettii+niin+kyllähän+sitä+mielellään+maksoi+sille+kätilölle+palkan+kuin+että+itse+olisi+auttanut+lapseni+mailmaan.+Samoin+varhaiskasvatuksesta+koulujen+loppuun+asti+voin+todeta+että+kyllä+naiset+ja+ne+harvat+miehet+ovat+euronsa+ansainneet.+Julkisesta+terveydenhuollosta+nyt+en+osaa+sanoa+koska+itse+kuulun+työterveyshuollon+piiriin+ja+se+on+yksityisen+käsissä.+Samoin+iso+kiitos+niille+kaikille+miehille+ja+muutamille+naisille+poliisissa,+pv:ssa+ja+tullissa+että+olette+pitäneet+tämän+maan+näin+rauhallisena.Aloittajan+kanssa+olen+siinä+samoilla+linjoilla+että+julkinen+sektori+ei+saa+olla++talviunta+uinuva+karhu+jota+ei+saa+häiritä+vaan+myös+sen+on+mukauduttava.++Kilpailutus+on+tietysti+yksi+tapa+mutta+se+on+tehtävä+järkevästi;+sähkön+kantaverkon+yksityistäminen+ja+Destian+liikelaitoistaminen+ovat+varoittavia+esimerkkejä+miten+joko+voitot+siirtyy+ulkomaille+tai+omaisuudesta+ei+enää+huolehdita.Toki+pari+kertaa+kun+sosiaalipuolella+on+tullut+olo+että+miehenä+sinua+ei+oteta+tosissaan+niin+on+kyllä+käynyt+mielessä+kysyä+että+tiedätkö+kuka+palkkasi+maksaa.+Sanomatta+on+jäänyt+koska+se+ei+asiaa+olisi+edistänyt.Tulevaisuus+on+tällaiselle+maallikolle+aika+hämärän+peitossa+kun+ajatellaan+julkista+sektoria+ja+sen+tulevaisuutta.+Varmaan+soteratkaisut+ja+maakuntavaalit+antavat+hieman+suuntaviivoja+sille+mitä+tulevaisuudessa+on+luvassa.
  5. En+minä+nyt+tiedä+onko+tuo+naisten+matkailu+sinällään+ongelma.+Jos+nuorena+reissaa+ja+tulee+siihen+tulokseen+että+ei+se+ruoho+ole+vihreämpää+aidan+takana+niin+voi+sitten+keskittyä+siihen+perheen+perustamiseen+sen+jälkeen.+Kyllähän+miehillä+menee+helposti+saman+verran+rahaa+elektroniikkaan+tai+vaikka+autoihin.Ihan+omiin+kokemuksiin+perustuen+näen+tuossa+ongelmana+sen+miten+nämä+naiset+sitten+kohtelevat+miehiä+jotka+eivät+matkusta.+Treffeillä+kun+selviää+että+en+aikuisiällä+ole+juurikaan+ollut+ulkomailla+työreissuja+lukuunottamatta+niin+olet+naisen+silmissä+rasisti,+rajat+kiinni+aktivisti+ja+naisten+oikeuksia+polkeva+keski-ikänen+idiootti.+Siinä+ei+sitten+paljoa+paina+kokemukset+vaelluksilla+koetuista+hetkistä+kuten+kuunvalossa+huuhkaja+syömässä+jänistä+tai+pyörävaelluksella+Ahvenanmaalla+istumassa+kalliolla+katsomassa+miten+purjeveneet+tekevät+matkaa+sivutuulessa;+muutaman+rantakäärmeen+ottaessa+aurinkoa+siinä+vieressä.++Täytyy+tietysti+myös+tunnustaa+elämän+reaaliteetit+eli+jos+nainen+on+ulkomailla+pari+viikkoa+ollut+jonkun+nuoremman+rantapojan+lihaksikkailla+käsivarsilla+tämän+nostaessa+naisen+jalustalle+ja+tätä+huomioidessa+niin+kyllähän+tällainen++naisen+kanssa+samanikäinen+Suomalainen+mies+joutuu+lähtemään+melkoiselta+takamatkalta.+Jos+on+tottunut+ohjastamaan+lämminveristä+oria+niin+ei+ehkä+tällainen+työhevosrodun+edustaja+sillä+tavoin+anna+haastetta.+Ainoa+millä+pärjäisi+on+tarjota+rakkautensa+ja+tasa-arvoisen+parisuhteen+mutta+se+on+liian+pitkä+prosessi+kun+pitäisi+heti+löytyä+kemiaa+tai+saada+sukat+pyörimään+jaloissa.
  6. Itse+eriyttäisin+tuon+hotelli,+ravintola+ja+kaupan+alan+erikseen+koska+siellä+työskentelee+paljon+opiskelijoita+joilla+ei+ole+edes+tarkoitus+sinne+jäädä+vaan+hankkivat+rahaa+opiskelua+tukemaan.Oma+käsitys+on+että+eriytyminen+alkaa+jo+koulussa.+Pojat+kun+pärjäävät+huonommin+koulussa+niin+vaihtoehdot+jatkoon+rajoittuvat+linjavalintoihin+ammattikoulussa.+Ne+pojat+jotka+koulussa+pärjäävät+taas+menevät+tekniselle+alalle+kiinostuksensa+mukaan.+Tytöt+sitten+hakeutuvat+yliopistoissa+"pehmeämmille"+linjoille.+Se+miksi+tytöt+eivät+hakeudu+tekniselle+puolelle+tai+pojat+"pehmeälle"+puolelle+on+minulle+vähän+arvoitus.+Tiedosta+se+ei+ainakaan+voi+olla.Tuo+määräaikainen+työsopimuskin+on+vähän+näkökulmakysymys.+Minulle+kerran+hoitaja+tuli+sanomaan+että+hän+sai+määräaikaisen+sopimuksen.+Oli+muistaakseni+joku+sijaisuus+ja+kesto+yli+vuoden,+Onnittelin+häntä+sillä+minulla+on+vakipaikka+tiedossa+vain+yt-neuvottelun+ajan+++siihen+irtisanomisaika+eli+hänellä+on+turvatumpi+tulevaisuus.+Jos+nyt+jätetään+tuo+aktiivimalli+pois+kokonaan+niin+eniten+ärsyttää+näissä+työmarkkinapuheissa+se+että+nainen+on++nostettu+uhrin+asemaan.+Pienipalkkaiset+naisalat+ovat+aina+niitä+maksajia.+Eli+vaikka+vaikka+sitä+ei+ääneen+sanota+niin+tuosta+voi+päätellä+ketä+taas+syyllistetään.+Toivoisin+että+tästä+vastakkainasettelusta+päästään+yli.++Tarvitaan+niitä+teknisen+puolen+osaajia+jotka+tuovat+vientituloja+mutta+niitä+vientituloja+ei+tule+jos+meillä+ei+ole+opettajia+jotka+mahdollistavat+oppimisen+tai+terveydenhuoltoa+joka+huolehtii+näistä+osaajista.Se+että+jos+vientiteollisuus+tuo+10e+ja+yhteiskunta+kuluttaa+12e+niin+kyllähän+jokainen+ongelman+tiedostaa.+Vastakkainasettelun+sijaan+pitäisi+miettiä+miten+vienti+saadaan+nostettua+12+euroon+tai+julkinen+talous+pidettyä+10+eurossa+vai+katetaanko+tämä+väli+lainalla+kuten+tähänkin+asti.+Tämä+vain+on+niin+helppo+tilanne+politikoille+kerätä+irtopisteitä.Jos+tätä+asetelmaa+nyt+halutaan+korjata+niin+äkkiseltään+en+keksi+muuta+kuin+kiintiöt.+Se+sitten+että+saako+se+laajaa+hyväksyntää+että+sukupuoli+ajaa+koulumenestyksen+tai+henkilökohtaisten+ominaisuuksien+ohi.+Nainen+teknisen+puolen+johtajana+voisi+kyllä+hyvin+pehmentää+sitä+jäykkää+johtamistapaa+joka+meillä+vieläkin+on+vallalla.+Toisaalta+kun+erossa+lapset+jäävät+äidilleen+niin+miesopettaja+olisi+ehkä+se+josta+voisi+saada+miehen+mallin.