Hesarin toimittelijatar kirjoitellut kolumnin:
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005721027.html?ref=rss
Ei kyllä yllätä yhtään että hesarinaisen sydän on kylmä lapsia ja suloisia piukkuelukoita kohtaan, noiden naisten sydänhän läpättää vain tiedätte kyllä mille.
Taas joutuu syyttämään feminismiä ja länsimaista uranaismallia, muiden haittojen lisäksi ne tappaa naisista myös herkkyyden söpöydelle mikä on iso sääli. ukaan mies ei halua kylmää jääkalikkaa naisekseen vaikka tähän(kin) ketjuun varmaan joku femisti tulee niin väittämään.
Naisen herkkyys söpöydelle
39
1788
Vastaukset
Erittäin mielenkiintoinen artikkeli. Mun täytyy rehellisesti sanoa, että mä olen joutunut harjoittelemaan nimenomaan "oikeaa" lähestymistapaa naisia kohtaan. Jos lähestyn kylmästi, voin olla varma, että nainen ei halua jutella. Jos sen sijaan pystyn osoittamaan, että olen innostunut, on huomattavasti helpompi saada jutella naisen kanssa tai ylipäätänsä saada ystävällistä kohtelua.
Nykypäivänä on mielestäni tällainen vaatimus miehille, että täytyy osata "oikein" puhua naisille, jos haluaa saada edes vähänkin aikaa jutella naisen kanssa. Tätä voi kuitenkin harjoitella. Luin tuon artikkelin ja osan kommenteista. Ainakin mulle tuli vähän sellainen kuva, että tästäkin asiasta saatetaan tehdä nykyaikana jonkinlaista suorittamista.
Olen jo aikaisemminkin maininnut neuroepätyypillisyydestä. Kysymys: mitä jos ei vaan OIKEESTI pysty reagoimaan samalla tavalla kuin neurotyypillinen ihminen?
Tuossa hesarin artikkelissa joku otti kommentissa puheeksi psykopatian.
Tuossa mun aikaisempi kommentti aiheeseen liittyen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15312278/itsepuolustustaitojen-opettaminen-tytoille!#comment-94072645
Tuossa mun aikaisemmassa kommentissa mainitsen juuri tuon ongelman, että mitä tehdä silloin, jos saa jollain tavoin erittäin "huonot" lähtökohdat.
Tuossa myös mielenkiintoinen artikkeli.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/pelokas_naama_vetoaa_epaitsekkaan_aivoihin_psykopaatin_aivoihin_ei
Artikkelissa todetaan: "Pelokkaat kasvonilmeet ovat erityisen tyypillisiä avuttomille lapsille, he huomauttavat. Taipumus tunnistaa sellainen pelko ja reagoida siihen myötätuntoisesti pohjautuu nisäkkäiden ikiaikaiseen tarpeeseen huolehtia poikasistaan. "
Itseasiassa samantapaista todetaan myös tuossa Hesarinkin artikkelissa.
Lisäksi tuossa Tiede-lehden artikkelissa todetaan, että traumakin voi olla syynä epäsosiaalisuudelle.
Monimutkaista kyllä. Tämä on päivän selvä asia, että ätmit ovat jollain tavoin epäsosiaalisia, vaikka eivät varmaankaan yleensä ole psykopaatteja, eivät ainakaan tee rikoksia, mutta siitä huolimatta ovat ERITTÄIN epäsuosittuja naisten keskuudessa. Tämäkin ollaan tutkittu, että psykopatia näkyy jo lapsena aivoissa, kuten näkyy mun edellsiestä kommentista, jos luette sen Ylen artikkelin. Lisäksi epäsosiaalisuus voi johtua siis myös traumasta. Täällä on joskus sanottu, että ätmit ovat yleensä jo pikälle päälle 18 vuotiaita jopa keski-ikäisiä. Osa on ollut jo peruskoulusta alkaen syrjitty eikä päässyt "suosittuihin" porukoihin koskaan elämän aikana.
Jos neuroepätyypillisyys on perinnöllistä ja ihminen saa jo syntymässään "huonot" lähtökohdat, käy peruskoulun, jossa joutuu syrjityksi osittain "huonojen" lähtökohtien takia, jotka on saanut jo syntyessään, voidaanko me laittaa KAIKKI tällaisen "kylmän" henkilön syyksi, jos hän ei kykene reagoimaan aikuisena esimerkiksi tällaiseen söpöyteen, josta mainitsit, vaan joutuu "näyttelee"?
Nimimerkki SFFreud sanoi aika hyvin tuossa kommentissa. Kannattaa lukea.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93868388
"Neurotyypillinen pystyy päättelemään intuitiivisesti asioita osien ja kokonaisuuden välillä, pystyy punnitsemaan erilaisia tekijöitä jne, mutta sun pitää ehkä eksplisiittisesti tietää ja laskea."
Juuri tämä intuitio. Onko tämä sitten jollain tavoin "väärää" sosiaalisuutta, jos ei pysty intuitiivisesti? Tuo intuitio tulee esiin myös tuossa söpöys jutussakin. Pitääkö kaikki tapahtua intuition kautta? Onko siis tieto ja laskeminen aina väärin?
SFFreud toteaa fiksusti: "Oon todella pahoillani, että maailma on tässä mielessä epäreilu sulle, että todennäköisesti ärsytät ihmisiä tahattomasti enemmän kuin ihmiset yleensä ja saat sen myötä vihaisia kommentteja sen sijaan että sulle selitettäisiin niitä sääntöjä. Ihmiset vaan olettaa, että kaikki ymmärtää ne säännöt. Eikä välttämättä itse edes osaa perustella asioita niin että sä voisit ne ymmärtää."
Aloituksessa tuli esiin tuo uranaismalli, joka myös häiritsee luultavasti monia miehiä. Toki täytyy tässä todeta, että ei naisillakaan näytä aina olevan helppoa. Hyvä, että on tämä suomi24 palsta, jossa selitellään sääntöjä. Kyllä tämäkin on totta, että jotkut naiset ovat selvästi vähemmän suosittuja kuin toiset. Kyllähän sä toki siinä olet oikeassa, että moni mies ei halua kylmää jääkalikkaa. Syitä tähän on kuitenkin monia. Tuli taas vähän pitkä viesti minulta, mutta yritin nyt vaan parhaani mukaan tuoda esiin tärkeitä seikkoja.Jostain syystä tuo mun aikaisempi kommentti tuosta psykopatia artikkelista ei tullut kokonaisuudessaan.
Tuossa kuitenkin tuo artikkeli.
https://yle.fi/uutiset/3-10200328
"Psykopatian pohja on vahvasti perinnöllinen. Eron voi nähdä jo 3–4 -vuotiaiden aivoissa."- Tavikset
Tavalliset ihmiset kokevat monesti neuroepätyypilliset robotteina, näyttävät ihmisiltä, mutta ovat tunteettomia.
Huomaatko itse sellaista eroa, vai vaikuttavatko kaikki ihmiset samalta? - Tavikset
Toinen juttu; olisi hyvä jos pystyisit tiivistämään tekstiäsi, ja välttämään toistoa. En myöskään usko, että minua kiinnostaa kaivella vanhoja keskusteluja esiin, parempi siis jos niistäkin olisi parin rivin mittainen tiivistelmä.
Tavikset kirjoitti:
Tavalliset ihmiset kokevat monesti neuroepätyypilliset robotteina, näyttävät ihmisiltä, mutta ovat tunteettomia.
Huomaatko itse sellaista eroa, vai vaikuttavatko kaikki ihmiset samalta?Tuo kyllä pitää paikkansa. Robottimaisen käytöksen ihminen voi osata, mutta tunteet ovatkin sitten vähän monimutkaisempi asia. Jokatapauksessa asia ei ole niin yksinkertainen - kyllä "tunteettomuudesta" voi myös oppia harjoittelemalla pois. EI kuitenkaan yksinkertaista - vaatii paljon kärsivällisyyttä.
Tavikset kirjoitti:
Toinen juttu; olisi hyvä jos pystyisit tiivistämään tekstiäsi, ja välttämään toistoa. En myöskään usko, että minua kiinnostaa kaivella vanhoja keskusteluja esiin, parempi siis jos niistäkin olisi parin rivin mittainen tiivistelmä.
Ymmärrän. Olisiko tällainen ratkaisu parempi vaihtoehto?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15316723/todvaikeen-pohdintoja-sosiaalisuuden-vaikeudet- NainenRuudunTakaa
Sosiaalisissa tilanteissa joutuu usein feikkaamaan. Aina ei oo esim. sellaisella tuulella, että jaksaa reagoida sosiaalisesti sopivalla tunteella, silloin sitä feikkiä peliin vaan. Esim. just innostus ja iloisuus on valttia sosiaalisissa tilanteissa (tilanteesta riippuen), varsinkin isommassa porukassa. Valittamisavautumiset voi sit säästää pienempiin porukoihin. Samoin aina ei jaksa olla myötätuntoinen toisten ikäville jutuille, mutta siinäkin auttaa, jos esittää sitä vähän. Ei tartte mennä liiallisuuksiin ja ylinäytellä, mut vähän pistää naamiota päälle. Ja myyntityössä toi feikkaus on osa työtä.
Eli en usko, että feikkaus on vaan neuroepätyypillisten juttu, vaan ihan kaikkien ja ihan normaalia. Ehkä niin, että epätyypilliset ei osaa yhtä hyvin feikata, tai tajua miksi pitäisi (tai välitä). Eli voi, kannattaa ja saa opetella. Mutta ei kannata lähteä siitä, että sillä kaikki ratkeavat. Feikkaus kun toimii parhaiten vähän vieraammissa porukoissa (esim. töissä). - SFFreud
todellavaikeeta kirjoitti:
Tuo kyllä pitää paikkansa. Robottimaisen käytöksen ihminen voi osata, mutta tunteet ovatkin sitten vähän monimutkaisempi asia. Jokatapauksessa asia ei ole niin yksinkertainen - kyllä "tunteettomuudesta" voi myös oppia harjoittelemalla pois. EI kuitenkaan yksinkertaista - vaatii paljon kärsivällisyyttä.
Terapiasta vois olla sulle paljon apua. Ja nimenomaan neuroepätyypillisten sosiaalisiin vaikeuksiin erikoistuneesta terapeutista.
todellavaikeeta kirjoitti:
Jostain syystä tuo mun aikaisempi kommentti tuosta psykopatia artikkelista ei tullut kokonaisuudessaan.
Tuossa kuitenkin tuo artikkeli.
https://yle.fi/uutiset/3-10200328
"Psykopatian pohja on vahvasti perinnöllinen. Eron voi nähdä jo 3–4 -vuotiaiden aivoissa."Vielä kerran noi oireet sopii sosiaalista kärsiviin lapsiin
valtakunta kirjoitti:
Vielä kerran noi oireet sopii sosiaalista kärsiviin lapsiin
Mä yritän tässä tuoda esiin tärkeitä seikkoja epäsosiaalisuudesta. Tuossa Ylen psykopatia artikkelissakin sanottiin, että lapsena oikeilla tukitoimilla voidaan vähentää tunnekylmyyttä. Lisäksi tuossa artikkelissa tuotiin esiin, että murhamiehet ovat äärimmäisen harvinaisia. Sen sijaan psykopaateissa on yleisempiä ikävät työkaverit tai puoliso.
Sanoit, että oireet sopii sosiaalisesti kärsiviin lapsiin. Eikös kaikenlainen "poikkeava" käyttäytyminen ole yleensä jossain määrin sosiaalinen ongelma. Esimerkiksi homous oli joitakin vuosikymmeniä sitten erittäin iso sosiaalinen ongelma. Nykyään ajat ovat erilaiset.
Yritän tuoda esiin, että ätmien ongelma on yleensä jollain tavoin sosiaalisissa taidoissa. He eivät välttämättä ymmärrä sosiaalisia tilanteita samalla tavalla kuin "normaalit" ihmiset ja siksi heitä hyljeksitään. Ätmeissä on kuitenkin ani harva, joka tekee esimerkiksi murhia. Murhia tekee yhtä hyvin kuka tahansa ihminen. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ätmeillä on jonkin tasoisia sosiaalisia vaikeuksia.
Minä yritän tällä palstalla tuoda esiin erilaisia sosiaalisia vaikeuksia ja yritän tuoda myös esiin, että sosiaalisia vaikeuksia voidaan vähentää, jos ne ajoissa tunnistetaan. Tuo psykopatiaa käsittelevä artikkeli oli hyödyllinen siltä osin, että siinäkin osoitetaan se, että joitakin sosiaalisia ongelmia voidaan AINAKIN vähentää. Tunnekylmyys on sosiaalinen ongelma, mutta sitähän voidaan vähentää. Tuossa psukopatiaa käsittelevässä artikkelissahan otettiin sekin huomioon, että murhamiehet ovat lapsena laiminlyötyjä, pahoinpideltyjä, hyväksikäytettyjä. Tuossakin pitäis jo hälytyskellot soida - miksi joutua lapsena kokemaan pahoinpitelyä, hyväksikäyttöä, tms. On tärkeetä huomata, että asioihin voi myös vaikuttaa.
Toki on muitakin sosiaalisia ongelmia kuin psykopatia. Se vaan nyt jotenkin sopi mielestäni tähän aloitukseen, kun tuossa aloituksessa puhuttiin tunnekylmyydestä. Halusin tuoda esiin sen tosiasian, että tunnekylmyydelle löytyy selitys. Hyvät uutiset on se, että tunnekylmyyttä voi kuitenkin vähentää.todellavaikeeta kirjoitti:
Mä yritän tässä tuoda esiin tärkeitä seikkoja epäsosiaalisuudesta. Tuossa Ylen psykopatia artikkelissakin sanottiin, että lapsena oikeilla tukitoimilla voidaan vähentää tunnekylmyyttä. Lisäksi tuossa artikkelissa tuotiin esiin, että murhamiehet ovat äärimmäisen harvinaisia. Sen sijaan psykopaateissa on yleisempiä ikävät työkaverit tai puoliso.
Sanoit, että oireet sopii sosiaalisesti kärsiviin lapsiin. Eikös kaikenlainen "poikkeava" käyttäytyminen ole yleensä jossain määrin sosiaalinen ongelma. Esimerkiksi homous oli joitakin vuosikymmeniä sitten erittäin iso sosiaalinen ongelma. Nykyään ajat ovat erilaiset.
Yritän tuoda esiin, että ätmien ongelma on yleensä jollain tavoin sosiaalisissa taidoissa. He eivät välttämättä ymmärrä sosiaalisia tilanteita samalla tavalla kuin "normaalit" ihmiset ja siksi heitä hyljeksitään. Ätmeissä on kuitenkin ani harva, joka tekee esimerkiksi murhia. Murhia tekee yhtä hyvin kuka tahansa ihminen. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ätmeillä on jonkin tasoisia sosiaalisia vaikeuksia.
Minä yritän tällä palstalla tuoda esiin erilaisia sosiaalisia vaikeuksia ja yritän tuoda myös esiin, että sosiaalisia vaikeuksia voidaan vähentää, jos ne ajoissa tunnistetaan. Tuo psykopatiaa käsittelevä artikkeli oli hyödyllinen siltä osin, että siinäkin osoitetaan se, että joitakin sosiaalisia ongelmia voidaan AINAKIN vähentää. Tunnekylmyys on sosiaalinen ongelma, mutta sitähän voidaan vähentää. Tuossa psukopatiaa käsittelevässä artikkelissahan otettiin sekin huomioon, että murhamiehet ovat lapsena laiminlyötyjä, pahoinpideltyjä, hyväksikäytettyjä. Tuossakin pitäis jo hälytyskellot soida - miksi joutua lapsena kokemaan pahoinpitelyä, hyväksikäyttöä, tms. On tärkeetä huomata, että asioihin voi myös vaikuttaa.
Toki on muitakin sosiaalisia ongelmia kuin psykopatia. Se vaan nyt jotenkin sopi mielestäni tähän aloitukseen, kun tuossa aloituksessa puhuttiin tunnekylmyydestä. Halusin tuoda esiin sen tosiasian, että tunnekylmyydelle löytyy selitys. Hyvät uutiset on se, että tunnekylmyyttä voi kuitenkin vähentää."Minä yritän tällä palstalla tuoda esiin erilaisia sosiaalisia vaikeuksia ja yritän tuoda myös esiin, että sosiaalisia vaikeuksia voidaan vähentää, jos ne ajoissa tunnistetaan. "
Itseasiassa mun täytyy omalla kohdalla sanoa, että kyllä itse olen pystynyt vähentämään sosiaalisia vaikeuksia selvästi kyllä nimenomaan aikuisiällä. Aikuisiällä tuli jossain vaiheessa tajunneeksi kyllä täydellisen kykenemättömyyden hankkia naista. Silloin aloin tekemään ahkerasti töitä sen eteen - yksinkertaisesti kehittämään tutustumistaitoja.todellavaikeeta kirjoitti:
Toki on muitakin sosiaalisia ongelmia kuin psykopatia. Se vaan nyt jotenkin sopi mielestäni tähän aloitukseen, kun tuossa aloituksessa puhuttiin tunnekylmyydestä. Halusin tuoda esiin sen tosiasian, että tunnekylmyydelle löytyy selitys. Hyvät uutiset on se, että tunnekylmyyttä voi kuitenkin vähentää.Itseasiassa ne tunnistetaan, ongelma on siinä että päiväkodissa ei niitä tunnisteta kun ryhmäkoot ovat liian suuria ja kukaan ei heistä tunnista kuin ainostaan vaikeimmat tapaukset autistista.
Koen enemmänkin tuon tavan että yritit enemmikseen kaikki jotka kärsivät sosiaalisesta vaikeudesta ovat psypaatteja minkä vuoksi olen huolissani että lapsia aletaan hoitaa lääkkein ei oireita pois ja joilla on näitä oireita tulevat helposti joko kiusatuksi tai kiusaajaksi.todellavaikeeta kirjoitti:
"Minä yritän tällä palstalla tuoda esiin erilaisia sosiaalisia vaikeuksia ja yritän tuoda myös esiin, että sosiaalisia vaikeuksia voidaan vähentää, jos ne ajoissa tunnistetaan. "
Itseasiassa mun täytyy omalla kohdalla sanoa, että kyllä itse olen pystynyt vähentämään sosiaalisia vaikeuksia selvästi kyllä nimenomaan aikuisiällä. Aikuisiällä tuli jossain vaiheessa tajunneeksi kyllä täydellisen kykenemättömyyden hankkia naista. Silloin aloin tekemään ahkerasti töitä sen eteen - yksinkertaisesti kehittämään tutustumistaitoja.Mutta nyt ymmärrän suosin oleen korostamatta mielenterveyshäiriötä,ettei hoideta väärin.
- kwkldgf
Tämän takia en tilaa hesaria.
- 654321
Itse et pysty hyväksymään naisia, jotka poikkeavat omasta naismielikuvastasi, mutta silti vaadit, että naisten pitäisi pystyä hyväksymään poikkeavat miehet (ätmit) tuosta vaan.
Toisaalta taas vaatimuksesi naisia kohtaan ovat ajoittain hyvinkin ristiriitaisia. Tämän kertaisen kommentointisi perusteella heillä tulisi olla ylitsepursuavan voimakas hoivavietti. Taas joidenkin aiempien kommenttiesi perusteella heillä pitäisi olla vahvat taipumukset sadismiin. Muistan hyvin, kun vaadit, että naisten (ja nimenomaan naisten) olisi pitänyt kiduttamalla ottaa Turun puukottaja hengiltä.- fdsfgdsgfsfdsgg
Hehe! KARMA!
Itse olin hiljaa harmiksen todellisesta luonteesta. Ajattelin, että pönttö vois saada sen lopullisesti pois täältä..
No joo.. Nallin jälkeen oksettavin paskiainen koko palstahistoriassa... - SFFreud
fdsfgdsgfsfdsgg kirjoitti:
Hehe! KARMA!
Itse olin hiljaa harmiksen todellisesta luonteesta. Ajattelin, että pönttö vois saada sen lopullisesti pois täältä..
No joo.. Nallin jälkeen oksettavin paskiainen koko palstahistoriassa...Harmaaritarilla iskee näitä tunnetaantumia, jolloin taannutaan nelivuotiaan tasolle kiukuttelemaan, kun naiset ei tyydytäkään hänen hoivatuksi tulemisen tarvettaan. Mutta ehkä hän taas siitä hetken päästä tokenee.
SFFreud kirjoitti:
Harmaaritarilla iskee näitä tunnetaantumia, jolloin taannutaan nelivuotiaan tasolle kiukuttelemaan, kun naiset ei tyydytäkään hänen hoivatuksi tulemisen tarvettaan. Mutta ehkä hän taas siitä hetken päästä tokenee.
Tosiaan..noita itkupotkuja on taas ilmestynyt..😒
Joko nää äijät täällä säännöllisesti muutoin vain kilahtelee, tai sitten ne saa jotain lapsellisia kiukkupotkuraivareita..
( Ei kaikki, ei kaikki..)"Muistan hyvin, kun vaadit, että naisten (ja nimenomaan naisten) olisi pitänyt kiduttamalla ottaa Turun puukottaja hengiltä."
Ei kun sina VALEHTELET! Ihmsisitä törkeimpiä rottia ovat kaltaisesi VALEHTELIJAT jotka ovat muistavinaan asioita joita ei ole tapahtuntunutkaan. KYLLÄ siinä(kin) ketjussa ehdotin kuolemantuomiota paskoille jotka murhaa viattomia, taisin siinä ketjussa pitää oikeudenmukaisena myäs kidutusta mutta en vaatinut naisia sitä suorittamaan, otin vaan esills sen seikan että naisten itsensä tullisi vaatia niitä riittävän kovia rangaistuksia mutta ettähän te sitä tee koska killisilmä on niin ihana kunnes taas surmaa jonkun viattoman ja sitten taas te jeesustelette.Wwuwuw kirjoitti:
Tosiaan..noita itkupotkuja on taas ilmestynyt..😒
Joko nää äijät täällä säännöllisesti muutoin vain kilahtelee, tai sitten ne saa jotain lapsellisia kiukkupotkuraivareita..
( Ei kaikki, ei kaikki..)Minähän en koskaan kilahtele, siksi varmaan olen niin ärsyttävä :) kun loogisesti perustelen kantani ja suoraan rehellisen mielipiteen asioista, aina ne mielipiteet tietenkään eivät voi kaikkia miellyttää eikä tarvitsekaan.
Vauvat ei ole söpöjä.
- EiJatkoonTuoAkka
Toimittajanainen huomasi, että jos hän pitää kiinni hänessä olevista naiseuden merkeistä hän ei olekaan mies ja hyvä jätkä. Siksi hän kirjoitti artikkelin, jossa rationalisoi sitä ,että näyttelee miestä, vaikka se tuntuu luonnottomalta tai johtuu vain someajan naisissa herättämästä "pintasosiopatiasta" !
- Pillujen--asiantuntija
Naiset huokailee myös jännämiehille ihastuksesta koska suloisuus on ulkonäkö ja komeat miehet on suloisia. Onko muka rumalle ätmille joku sanonut että on suloinen.
- Lyhyesti
Miehet huokailee jännänaisille. Tietenkin jännämiesten lisäksi.
Jääkös tästä nyt se vanha ja tunnettu tosiasia käteen, että kuka tahansa, niin unohdettu ätmi kuin feministijulkimo, pystyy tekemään maailmasta itselleen juuri niin hankalan, kuin haluaa. Ja niin mukavan, kuin haluaa, kun vaan ottaa positiivisen asenteen. Pahin virhe on pakottaa itseään ja muita johonkin tiettyyn muottiin.
"It's not what you got, but how you use it", sanottiin Kanuunankuularallin tunnuslaulussa.Tuossa hesarin artikkelissa otetaan esiin myös tärkeä seikka eli se, että varjopuoletkin voivat haitata.
Minä ottaisin tähän puheeksi myös yhden hankalan varjopuolen. Olen paljon puhunut täällä tästä neuroepätyypillisyydestä, jolloin ihmiset saattavat tulkita tällaista henkilöä väärin. Pahimmillaan herää kaikenlaisia kauhukuvitelmia. Jos "normaaleilla" ihmisillä herää kauhukuvitelmia neuroepätyypillisestä henkilöstä, tämä voi jättää traumat neuroepätyypilliseen, koska hän itse tietää, että ei ole millään tavalla rikollista tyyppiä, vaan kiltti ja kunnollinen. Tämän keskusteluketjun aloittaja ottikin puheeksi tärkeän seikan tuossa aikaisemmassa keskustelussa, joka käsitteli naisten itsepuolustusta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15312278/itsepuolustustaitojen-opettaminen-tytoille!#comment-94071765
Olen samaa mieltä, että kiltit ja kunnolliset saattaisivat joutua uhreiksi, vaikka eivät olisi OIKEESTI tehneet mitään. Asioissa on aina oltava järki mukana.Jostain syystä tuo kommentti ei tuohon tule, mutta kyllä te löydätte, kun luette tuota kyseistä keskusteluketjua.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15312278/itsepuolustustaitojen-opettaminen-tytoille!#comment-94071765https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/pelokas_naama_vetoaa_epaitsekkaan_aivoihin_psykopaatin_aivoihin_ei
Tuossa Tiede-lehden artikkelissakin puhutaan traumojen vaikutuksesta epäsosiaalisuuteen.
- Sinkkunainen
Ihan sama mitä mieltä joku tuntematon mies on vaikkapa minun herkkyydestä.
- Nainen39vee
"Ei kyllä yllätä yhtään että hesarinaisen sydän on kylmä lapsia ja suloisia piukkuelukoita kohtaan, noiden naisten sydänhän läpättää vain tiedätte kyllä mille."
Kauhee kun mikään ei kelpaa. Olen täällä tosi monessa ketjussa lukenut kun miehet valittavat sitä, että naisilla on lemmikkejä, mutta nyt sitten sekään ei käy, ettei niistä eläimistä niin innostu.
Tosin se kannattaa muistaa myös, että ihminen voi olla hyvinkin rakastava ja omistautuva vanhempi (äiti tai isä) vaikka ei yleisesti ottaen tykkäisikään kauheasti lapsista. Ja se, kuinka paljon pitää eläinvideoista ai jostain vauvavideoista, ei kyllä kerro mitään henkilön tunne-elämästä tai herkkyydestä. Moni saattaa kokea ne negatiivisesti senkin vuoksi, jos taustalla on koko ajan ajatus, ettei ehkä ole eettisesti ihan ok levitellä lapsista kuvattuja videoita ympäri internetiä ja ympäri maailmaa - vaikea niistä silloin on innostua. Ja samoin jotkut näennäissöpöt eläinvideot saattavat eläinasiantuntijoiden mukaan olla ongelmallisia esim. siksi, että eläin on laitettu "söpön" videon nimissä luonnottomaan tilanteeseen. Tilanne, jossa eläin maallikon mielestä näyttää vaan söpöltä, saattaa asiantuntijan silmissä olla selvästi tilanne, jossa eläin pelkää kuollakseen. - EdesUnissa
Minusta tämä oli ihan hyvä artikkeli. Meillä on paljon yhteiskunnassa tällaisia oletusarvoja millaisia ihmisten tulisi olla, ja kuinka heidän odotetaan suhtautuvan asioihin. Yksi oletus on että pieni koira on söpö, tai vaikkapa minipossu. Sen sijaan susi ja suuri emakko eivät olekaan yhtään söpöjä.
En minäkään yhtään välitä moottoreiden tekniikoista, vaikka kotona pieniä koneita huollankin, tai katsoa nyrkkeilyä mutta en minä nyt laita sitä sovinistien syyksi. Enkä minä nyt lähtisi myöskään tuomitsemaan sen perusteella jos kirjoittaa mistä ei pidä. Artikkeli oli vain lyhyt kuvaus josta jäi puutumaan mistä hän pitää; olisiko reagointi ollut erilaista jos hän olisi ilmoittanut että käy mielellään tapaamassa yksinäisiä vanhuksia tai luovuttaa sekä verta että luuydintä sairaille.
Siitä olen harmaaritarin kanssa täysin samoilla linjoilla että voisi alkaa miettimään onko tällainen "uranaismalli" jo tullut tiensä päähän. Tasa-arvon nimissä on esitetty jotakin 6kk 6kk 6kk systeemiä joka ohjaa perheitä tiettyyn muottiin, voisiko ajatella että olisi 18kk ja perhe jakaisi kuten parhaaksi näkee? Jos äidille lapsi näyttäytyy uran esteenä mutta isälle se olisi elämän keskipiste niin miksi perhe ei saisi valita 18kk isälle. Lisäksi tilanne on työmarkkinoiden osalta vääristynyt koska kustannukset lankeavat naisen työnantajalle. Mielestäni lapsen isän työnantajalta voisi ohjata jotakin kompensaatiota äidin työnantajalle ja siten edistää myös naisten urakehitystä.- 5432
Viisaita ajatuksia. Olen aina ollut samaa mieltä noista asioista.
Miesvaltaiset työnantajat vain eivät suostu tuohon kompensaatioon.
6kk 6kk 6kk on kokomuksen ja vasemmistopuolueiden uusi innovaatio. Nämähän ovat kaikkein innoimmin ajamassa sellaista mallia, etteivät perheet saa itse päättää mikä heille sopii. - EdesUnissa
Tosiasiassa kaikkien miesten työnantajat osallistuvat jo demokraattisesti naisten urakehitykseen. Siihen ei ole tarvetta sotkea erikseen enää äitiyslomaa.
Kykenet laskemaan tuon kompensaation siten että lasket naisten ja miesten keskimääräisen eläkkeellä olo ajan. Sehän on miehillä oleellisesti lyhyempi lyhyemmän elinajan vuoksi.
Miesten elinajan odotusarvo on 78 ja naisten 84, kun ihmiset jäävät eläkkeelle 65 vuotiaana
ovat miehet eläkkeellä 13 vuotta ja naiset 19 vuotta.
Työnantajat maksavat eläkevakuutusta saman prosentin ihmisen sukupuolesta riippumatta. Tämän työnantajille syntyvän kustannuserotuksen olisi voinut kompensoida maksamalla naisille samasta työstä 10% pienempää palkkaa, mutta ainakin julkisella sektorilla palkkojen tulee olla samat työntekijän aiheuttamasta kokonaiskustannuksesta huolimatta.
Jos nyt sitten lasket taaksepäin tuon 10% palkkaeron, ja oletat että ihmisen työura kestää
40 vuotta, niin voidaan sanoa että 4n vuoden äitiysloman eläkekulut on jo huomioitu. Äitiyslomasta ei kerry työnantajalle oleellisia kustannuksia, tosin joka vuosi noin yhden kuukauden lomapalkka jää työnantajan maksettavaksi, koska lomaoikeus kertyy myös äitiyslomalla.
Äitiysloma/vanhempain loma ei ole niinkään sukupuolten kuin sosiaaliluokkien välinen tasa-arvo kysymys. Vaihtoehtona olisi myös poistaa maksettava äitiysloma kokonaan. Silloin useat perheet joutuisivat taloudellisiin vaikeuksiin, mutta eihän se sukupuolta kysyisi.
No täytyy myöntää, että tunnistin itseäni tuosta hesarin jutusta. Mutta sydämeni ei kuitenkaan "läpätä"... niin mille?
Minulla on lapset, joita rakastan yli kaiken ja olen varmasti heille paras äiti. Ainoa äiti kun olen :) En koskaan ole ollut mikään pullantuoksuinen hiekkalaatikon reunalla istuva äiti, joka ihastelee Emma-Juulian kiharoita kuorossa muiden äitien kanssa. Eikä kaikki vauvat ole automaattisesti söpöjä mielestäni.
Tiedän etten ole koskaan mahtunut tähän myyttiseen lokeroon, jossa kilpaa ihastellaan vauvoja ja eläimiä. Joskus jopa mietin, että mikä minussa on vikana ja olenko tunne-elämältäni jotenkin poikkeava. Onneksi moiset ajatukset olen selättänyt :) Minä taisin olla se "kummajainen", joka opetti lapset korjaamaan tietokoneet, ratkomaan riidat puhumalla ja näyttämään tunteensa. En pidä itseäni jääkalikkana, tunnen ja paljon. Toki autan apua tarvitsevaa, mutta en koe mitään ylitsevuotavaa hinkua hoivata kaikkia ja kaikkea ja miksi edes pitäisi?Norsusta tykkää sehän puhu itsensä ristiin.
Höpöhöpöhöpöhöpö se on vain normaalia ettei kaikki tykkää kuin omista vauvoista, miehet varsinkaan ei pidä toisten yleisesti taas naisille kumpuaa vauvakuume, ei valmiiksi äidit ei vauvakuumeinen.
Kokematon kirjoittajavaltakunta kirjoitti:
Muutenkin muutenkin en tykkää eläimistä kun pelkään niitä.
Ei ole mikään söpöys kilpailu 😉
- 5k6ke5ktykdtke6k
Teikällä on kyllä aika ihmeellinen harlekiiniromanttinen käsitys menneistä ajoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255