Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. 7 oikein.

Ei varsinainen tietokilpailu mutta piti pitkän aikaa miettiä mitä ohjelmaa juonsi Helge Herala. Kyseessä oli valehtelijoiden klubi ja esinetuntemuksista oli siellä apua.
  2. Tuossahan rangaistus tuli kahdesta eri palvelusrikoksesta ja pelkästään luetun perusteella minusta nuo toiset esimerkit olivat kyllä vakavampia.
    Se että aamulenkillä käytetään järvessä on toki väärin jos ei siitä ole mainintaa päiväohjelmassa mutta minusta tuollainen asia olisi mennyt esimiehen nuhteilla.

Kyllähän tuo yllätyksellisyys on perusteltavissa mutta en sanoisi että tuo on se oikea keino. Itselläni oli kertausharjoituksessa tehtävänä tehdä ryhmäni kanssa tuliylläkkö kilometri puolustuslinjan edessä. Lähdettiin suorittamaan ja kapparit olivat keksineet laittaa vastaan tulemaan antautuvan vihollisen. Siinä piti sitten miettiä mitä tehdä sekä tehtävän että vangin suhteen. Radiota ei ollut joten itse se päätös piti tehdä. Koulutuksellisesti erittäin hyvä veto.

Itse olisin tuon järveen menon antanut suorittaa vapaaehtoisesti. Jos järvessä kaikki olisivat käyneet niin olisi kummasti kasvattanut yhteishenkeä.

"Naispuoliset varusmiehet olivat joutuneet käsketysti riisuuntumaan alusvaatteilleen varusmiesten ollessa heidän lähettyvillään. Tämä oli aiheuttanut asianomistajille ahdistusta ja pelkoa."
    Itse kun kävin intin aikana jolloin tuvassa oli vain asevelvollisia niin ei oikein ole käsitystä miten nykyään toimitaan mutta minulla nyt on sellainen kuva että asustelevat samoissa tuvissa. Tuskinpa siellä tuvassa paljon alusvaatteisillaan olla mutta mietin vain että jos punkkaat samassa tuvassa pitkän aikaa niin samaan järveen meno kuitenkin ahdistaa ja pelottaa. Tietysti jos alusvaatteet kastuessaan muuttuvat läpinäkyviksi niin eipä sinne järveen silloin oikein ole intoa lähteä.