Sinkulle hän? Paljon lahjoja? Suklaata? Joulua sukulaisten luona? Kynttilöitä? Pikkujouluja? Mitä on sinulla tiedossa joulukuussa ja jouluna?
Mitä odotat joulukuulta ja joululta?
171
993
Vastaukset
- Anonyymi
Odotan joululta paljon lahjoja muillekin kuin itselleni. Olen ollut kiltti tänä vuonna, joten odotan joulupukin muistavan sen! Hyvää joulua kaikille!
Toivottavasti pukki muistaa sinut! :) Itse jännitän pikkujouluja, jotka ovat luonani 1.12.2024. Siitä alkaa joulukuu! Eilen näin jo jouluvalastuksen Joensuussa, joten siitäkin pääsi tunnelmiin.
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Toivottavasti pukki muistaa sinut! :) Itse jännitän pikkujouluja, jotka ovat luonani 1.12.2024. Siitä alkaa joulukuu! Eilen näin jo jouluvalastuksen Joensuussa, joten siitäkin pääsi tunnelmiin.
Onko Joensuun jouluvalaistus tänä vuonna hieno.?
Monessa kaupungissa on panostettu tänä vuonna entistä vähemmän kaupungin koristeluun.
Ehkä upein näkemäni jouluvalaistus on ollut yllättäen suomen onnettomimmassa kaupungissa Pieksämäellä joskus 90-luvulla. Pääkadun lehmukset oli kaikki verhottu pikkutuikuilla. Silloin ei ollut edes vielä olemassa edejä. Anonyymi kirjoitti:
Onko Joensuun jouluvalaistus tänä vuonna hieno.?
Monessa kaupungissa on panostettu tänä vuonna entistä vähemmän kaupungin koristeluun.
Ehkä upein näkemäni jouluvalaistus on ollut yllättäen suomen onnettomimmassa kaupungissa Pieksämäellä joskus 90-luvulla. Pääkadun lehmukset oli kaikki verhottu pikkutuikuilla. Silloin ei ollut edes vielä olemassa edejä."Onko Joensuun jouluvalaistus tänä vuonna hieno.?
Ehkä upein näkemäni jouluvalaistus on ollut yllättäen suomen onnettomimmassa kaupungissa Pieksämäellä joskus 90-luvulla. Pääkadun lehmukset oli kaikki verhottu pikkutuikuilla. Silloin ei ollut edes vielä olemassa edejä."
Oli se jouluvalaistus Joensuussa ihan mukiinmenevä Torin tienoilla. Myös uusi Kauppahalli oli jouluvalaistu, mikä loi lisää tunnelmaa.
Hyvää joulukuuta sinulle ja toivottavasti nautit oman paikkakuntasi jouluvalaistuksesta! :)- Anonyymi
"Onko Joensuun jouluvalaistus tänä vuonna hieno.?
Ehkä upein näkemäni jouluvalaistus on ollut yllättäen suomen onnettomimmassa kaupungissa Pieksämäellä joskus 90-luvulla. Pääkadun lehmukset oli kaikki verhottu pikkutuikuilla. Silloin ei ollut edes vielä olemassa edejä."
Oli se jouluvalaistus Joensuussa ihan mukiinmenevä Torin tienoilla. Myös uusi Kauppahalli oli jouluvalaistu, mikä loi lisää tunnelmaa.
Hyvää joulukuuta sinulle ja toivottavasti nautit oman paikkakuntasi jouluvalaistuksesta! :)On se joskus ollut vielä hienompi. Eivät ne niin paljon merkitse minulle, että ottaisin kantaa parempaan tai niiden kustannuksiin.
Lähinnä ajattelin vastaukseni avulla kavalasti kaapata aikaasi itselleni 🤭
Uskon että olisit parhaimmillasi kirjoittaessasi ihan omia ajatuksiasi. Ne ovat kiinnostavia, jos itse oikein yhdistän 😀
Mutta hyvin ymmärränkin, monella on tarve puhua. Se että ihmiset väittävät, että johtajuus on hukassa, tarkoittaa vain sitä, ettei tunne tuleensa edes kuulluksi yhtään missään vaiheessa . Anonyymi kirjoitti:
On se joskus ollut vielä hienompi. Eivät ne niin paljon merkitse minulle, että ottaisin kantaa parempaan tai niiden kustannuksiin.
Uskon että olisit parhaimmillasi kirjoittaessasi ihan omia ajatuksiasi. Ne ovat kiinnostavia, jos itse oikein yhdistän 😀
Mutta hyvin ymmärränkin, monella on tarve puhua. Se että ihmiset väittävät, että johtajuus on hukassa, tarkoittaa vain sitä, ettei tunne tuleensa edes kuulluksi yhtään missään vaiheessa .anonyymi: "On se joskus ollut vielä hienompi. Eivät ne niin paljon merkitse minulle, että ottaisin kantaa parempaan tai niiden kustannuksiin.
Mutta hyvin ymmärränkin, monella on tarve puhua. Se että ihmiset väittävät, että johtajuus on hukassa, tarkoittaa vain sitä, ettei tunne tuleensa edes kuulluksi yhtään missään vaiheessa ."
Minulla on mielikuva, että aikaisemmin toria Joensuussa ei ollut juhlavalaistu yhtä voimakkaasti kuin nyt. Ehkä uusi Kauppahalli vaikuttaa asiaan.
Kiitos seuraavasta - "Uskon että olisit parhaimmillasi kirjoittaessasi ihan omia ajatuksiasi. Ne ovat kiinnostavia, jos itse oikein yhdistän 😀" Kiitos palautteesta. Olen ollut nuorempana sanomalehtitoimittajana muutamaan otteeseen. Valitettavasti minulla on lukihäiriö, josta oli haittaa toimittajana. Ehkä sen takia en jäänyt alalle. Harmittavasti se lukihäiriö näkyy myös täällä palstalla. Myös kirjoitan 10-sormijärjestelmällä, jolloin huomaamatta jää lukuisat virhelyönnit.
Hyvää joulukuuta ja joulua Sinulle! :)- Anonyymi
anonyymi: "On se joskus ollut vielä hienompi. Eivät ne niin paljon merkitse minulle, että ottaisin kantaa parempaan tai niiden kustannuksiin.
Mutta hyvin ymmärränkin, monella on tarve puhua. Se että ihmiset väittävät, että johtajuus on hukassa, tarkoittaa vain sitä, ettei tunne tuleensa edes kuulluksi yhtään missään vaiheessa ."
Minulla on mielikuva, että aikaisemmin toria Joensuussa ei ollut juhlavalaistu yhtä voimakkaasti kuin nyt. Ehkä uusi Kauppahalli vaikuttaa asiaan.
Kiitos seuraavasta - "Uskon että olisit parhaimmillasi kirjoittaessasi ihan omia ajatuksiasi. Ne ovat kiinnostavia, jos itse oikein yhdistän 😀" Kiitos palautteesta. Olen ollut nuorempana sanomalehtitoimittajana muutamaan otteeseen. Valitettavasti minulla on lukihäiriö, josta oli haittaa toimittajana. Ehkä sen takia en jäänyt alalle. Harmittavasti se lukihäiriö näkyy myös täällä palstalla. Myös kirjoitan 10-sormijärjestelmällä, jolloin huomaamatta jää lukuisat virhelyönnit.
Hyvää joulukuuta ja joulua Sinulle! :)No mutta sellaisesta kokemuksesta on epäilemättä paljon hyötyä. Se on voinut olla harmittavaa itselle, mutta ei täällä juuri kirjoitusvirheitä huomata. Ihmiset myös lukevat, niin kuin ajattelevat lukevansa
En tiedä onko se lukihäiriö, mutta db ja s suunnat oli ekaluokilla aika hakusessa. Aika pitkään myös vasemman ja oikean suunnan erottamisessa vielä alle kaksikymppisenä, että miten väistetään ja pitää väistää oikealta tulevia. Tai miten erotetaan viereinen ja vastainen kulma, ennen kuin ne jotenkin vaan sitten ymmärrykseen loksahtivat.
Ymmärsin oman eroni, kun katselin miten siskoni tuotti kuin kone solkenaan selkeää asiaa ja tekstiä. Omat kirjoitukseni oli siihen verrattuna kuin paperille rojahtanut kirjava oksennus. Kaikki jotenkin käsittämättömästi ja väärässä järjestyksessä. Jouduin käyttämään erikseen aikaa jäsentelyyn. Joihinkin asioista jouduin etsimään lisää tietoa, että tietäisin mitä itse tarkoitan 🤣
Ja siis samaa tapahtuu edelleenkin, jos kirjoitan jotain itselleni tuntemattomasta aiheesta.
No mutta, tarkoitus oli toivottaa sinullekin Hyvää Joulua. 😀
Minulle nämä vuoden juhlat saattavat saapua jotenkin iloisena yllätyksenä. En ole juuri ehtinyt ajatella koko asiaa. Toivomus on, etteivät joulun järjestelyt rasittaisi ketään kohtuuttomasti. Olen oppinut luottamaan myyjäisiin ja käsin tehtyyn pitopalveluun ainakin osassa järjestelyistä. Kauniilla joulukoristeilla ja kynttilöillä saa nopeasti joulun tunnelmaa. Pieni pöytä joulukuusi paristoledeineen on oikein soma kuusen korvike 😄 Anonyymi kirjoitti:
No mutta sellaisesta kokemuksesta on epäilemättä paljon hyötyä. Se on voinut olla harmittavaa itselle, mutta ei täällä juuri kirjoitusvirheitä huomata. Ihmiset myös lukevat, niin kuin ajattelevat lukevansa
En tiedä onko se lukihäiriö, mutta db ja s suunnat oli ekaluokilla aika hakusessa. Aika pitkään myös vasemman ja oikean suunnan erottamisessa vielä alle kaksikymppisenä, että miten väistetään ja pitää väistää oikealta tulevia. Tai miten erotetaan viereinen ja vastainen kulma, ennen kuin ne jotenkin vaan sitten ymmärrykseen loksahtivat.
Ymmärsin oman eroni, kun katselin miten siskoni tuotti kuin kone solkenaan selkeää asiaa ja tekstiä. Omat kirjoitukseni oli siihen verrattuna kuin paperille rojahtanut kirjava oksennus. Kaikki jotenkin käsittämättömästi ja väärässä järjestyksessä. Jouduin käyttämään erikseen aikaa jäsentelyyn. Joihinkin asioista jouduin etsimään lisää tietoa, että tietäisin mitä itse tarkoitan 🤣
Ja siis samaa tapahtuu edelleenkin, jos kirjoitan jotain itselleni tuntemattomasta aiheesta.
No mutta, tarkoitus oli toivottaa sinullekin Hyvää Joulua. 😀
Minulle nämä vuoden juhlat saattavat saapua jotenkin iloisena yllätyksenä. En ole juuri ehtinyt ajatella koko asiaa. Toivomus on, etteivät joulun järjestelyt rasittaisi ketään kohtuuttomasti. Olen oppinut luottamaan myyjäisiin ja käsin tehtyyn pitopalveluun ainakin osassa järjestelyistä. Kauniilla joulukoristeilla ja kynttilöillä saa nopeasti joulun tunnelmaa. Pieni pöytä joulukuusi paristoledeineen on oikein soma kuusen korvike 😄anonyymi: "No mutta, tarkoitus oli toivottaa sinullekin Hyvää Joulua. 😀
Minulle nämä vuoden juhlat saattavat saapua jotenkin iloisena yllätyksenä. En ole juuri ehtinyt ajatella koko asiaa. Toivomus on, etteivät joulun järjestelyt rasittaisi ketään kohtuuttomasti. Olen oppinut luottamaan myyjäisiin ja käsin tehtyyn pitopalveluun ainakin osassa järjestelyistä. Kauniilla joulukoristeilla ja kynttilöillä saa nopeasti joulun tunnelmaa. Pieni pöytä joulukuusi paristoledeineen on oikein soma kuusen korvike 😄"
Hyvää koristeellista joulua!!
Valitettavasti en kerkiä kirjoittaman tänne kuin myöhään illalla, sillä luonani on tänään pikkujoulut monta tuntia.
- Anonyymi
Taidan lähteä laivalle aatoksi
- Anonyymi
Odotan lepoa ja rauhaa.
anonyymi: "Odotan lepoa ja rauhaa."
Lepoa itsellesi ja rauhaa myös? Vai rauhaa konfliktipesäkkeisiin - rauhaa Ukrainaan?
Paljon lahjoja?
- Muutaman vaan, ei ole tarvetta lahjakasoille
Suklaata?
- Jonkun verran, maltilla
Joulua sukulaisten luona?
- Ei sukulaisten luokse, vaan ihan oman porukan kanssa kotona
Kynttilöitä?
- Näitä saa olla riittävästi (suosikkituoksu on vanilja)
Pikkujouluja?
- Yhdet
Mitä on sinulla tiedossa joulukuussa ja jouluna?
- Ennen joulua on tapaaminen ystävien kanssa, siivoan, leivon pipareita, paketoin lahjat, kauppalista pitää laatia, laitan joulutervehdysviestit, kuuntelen joululauluja, rauhoitun ja hiljennyn.
Sytytän kynttilän, huokaan helpotuksesta ja nautin kupillisen teetä.
Jään odottamaan Uutta Vuotta. 😊
Entä sinä itse, mitä odotat joulukuulta?
Kiitos joulugallupista! 🧑🎄tosi.typy:
"Paljon lahjoja?
Suklaata?
Kynttilöitä?
Pikkujouluja?
- Yhdet
- Ennen joulua on tapaaminen ystävien kanssa, siivoan, leivon pipareita, paketoin lahjat, kauppalista pitää laatia, laitan joulutervehdysviestit, kuuntelen joululauluja, rauhoitun ja hiljennyn.
Kiitos joulugallupista! 🧑🎄"
Ei se ollut tarkoitettu joulugallupiksi? Laitoin vain jouluisia asioita perään. Kuulin yhdeltä palstan naiselta, että hän olisi ehkä löytämässä hänet - liekkö viettävät joulun yhdessä, jos on vakavaa. Siksi mukana oli - sinkulle hän? Kiitos monipuolisesta vastaamisesta ja jouluhenkisestä sisällöstä! :)tosi.typy: "Entä sinä itse, mitä odotat joulukuulta?"
Kivaa pikkujoulua sunnuntaina 1.12. Joulua sukulaisten parissa sekä kaverin tapaamista 31.12. uuden vuoden aattona. Joululaulujen kuulemista ja yleensä muutakin musiikkia.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
tosi.typy:
"Paljon lahjoja?
Suklaata?
Kynttilöitä?
Pikkujouluja?
- Yhdet
Kiitos joulugallupista! 🧑🎄"
Ei se ollut tarkoitettu joulugallupiksi? Laitoin vain jouluisia asioita perään. Kuulin yhdeltä palstan naiselta, että hän olisi ehkä löytämässä hänet - liekkö viettävät joulun yhdessä, jos on vakavaa. Siksi mukana oli - sinkulle hän? Kiitos monipuolisesta vastaamisesta ja jouluhenkisestä sisällöstä! :)Näihin monikysymys-aloituksiin on helpointa vastata galluppimuodossa. Vaihtelua keskusteluun. 😃
tosi.typy: "Entä sinä itse, mitä odotat joulukuulta?"
Kivaa pikkujoulua sunnuntaina 1.12. Joulua sukulaisten parissa sekä kaverin tapaamista 31.12. uuden vuoden aattona. Joululaulujen kuulemista ja yleensä muutakin musiikkia.Kuulostaa hauskalta. Oikein hyvää joulunalusaikaa sinne. 🧑🎄
tosi.typy kirjoitti:
Näihin monikysymys-aloituksiin on helpointa vastata galluppimuodossa. Vaihtelua keskusteluun. 😃
Kiitos, että vastasit monipuolisesti, sillä paljon ei kerro jonkun anonyymin vastaus - lepo ja rauhaa - vaikka on siinäkin sisältöä, mutta hyvin niukkasanaisesti.
Hyvää joulukuuta ja joulua sinulle sekä läheisillesi! :)
- Anonyymi
Jouluaattona lapseni tulevat käymään luonani, muuten ei ole mitään suunnitelmia.
anonyymi: "Jouluaattona lapseni tulevat käymään luonani, muuten ei ole mitään suunnitelmia."
Kiva kuulla, että näet joulunseutuun rakkaimpia! Vielä on aikaa tehdä suunnitelmia!
Hyvää joulua Teille kaikille! :)- Anonyymi
anonyymi: "Jouluaattona lapseni tulevat käymään luonani, muuten ei ole mitään suunnitelmia."
Kiva kuulla, että näet joulunseutuun rakkaimpia! Vielä on aikaa tehdä suunnitelmia!
Hyvää joulua Teille kaikille! :)Hyvää joulua sinullekin!
- Anonyymi
Lapsuuden koti, hieman jouluruokaa ja irti arjesta päästäminen kahdeksi viikoksi 🤗
anonyymi: "Lapsuuden koti, hieman jouluruokaa ja irti arjesta päästäminen kahdeksi viikoksi 🤗"
Tuo kuulostaa hienolta - lapsuuden koti ja kahden viikon loma! :) Tuleeko sinne paljonkin porukkaa joulunviettoon?
- Anonyymi
Lapseni luo.
Kait pukki osaa tuoda sinnekin kirjan ja suklaata.
Tavaroita on niin paljon, ettei enää lisää.
Yhdessä oloa ja ruokailua.
Musiikkia kuunnellen joulukin tulee.
Joululounaita vielä tässä kerkeää muutamat.
Vilma"Lapseni luo.
Kait pukki osaa tuoda sinnekin kirjan ja suklaata.
Tavaroita on niin paljon, ettei enää lisää.
Yhdessä oloa ja ruokailua.
Musiikkia kuunnellen joulukin tulee.
Joululounaita vielä tässä kerkeää muutamat.
Vilma"
Hienoja jouluisia hetkiä lapsesi luona. Ilmeisesti siellä on pieniä lapsia, kun joulupukkikin tulee paikalle. Kuulostaa hienolta - yhdessä oloa ja ruokailua sekä musiikkia! :)
- Anonyymi
Pitkää vapaata. Olen aika uupunut ja tartten aikaa, kun saan mennä ihan omaan tahtiini ilman pakko mennä, vaikkei jaksaiskaan. Arvostan kaikista eniten sitä, omantahtisuutta koska tiedän itse parhaiten omat rajani ja voimavarani. Vaikka kivut ei estä elämästä, ne uuvuttaa nopeammin kun ettei niitä olisi ja siksen pysty aina elämään muitten tahdin mukaan kärsimättä helvetisti ohessa.
Muita juttuja tietysti perheen hyvinvointi mitä aina toivon, ympäri koko vuoden.
Entinen Eivori"Pitkää vapaata. Olen aika uupunut ja tartten aikaa, kun saan mennä ihan omaan tahtiini ilman pakko mennä, vaikkei jaksaiskaan. Arvostan kaikista eniten sitä, omantahtisuutta koska tiedän itse parhaiten omat rajani ja voimavarani. Vaikka kivut ei estä elämästä, ne uuvuttaa nopeammin kun ettei niitä olisi ja siksen pysty aina elämään muitten tahdin mukaan kärsimättä helvetisti ohessa.
Muita juttuja tietysti perheen hyvinvointi mitä aina toivon, ympäri koko vuoden.
Entinen Eivori"
Hienoa, jos sinulla on joulukuussa pitkät vapaat! Jaksamista joulukuun viimeisille työpäiville!- Anonyymi
"Pitkää vapaata. Olen aika uupunut ja tartten aikaa, kun saan mennä ihan omaan tahtiini ilman pakko mennä, vaikkei jaksaiskaan. Arvostan kaikista eniten sitä, omantahtisuutta koska tiedän itse parhaiten omat rajani ja voimavarani. Vaikka kivut ei estä elämästä, ne uuvuttaa nopeammin kun ettei niitä olisi ja siksen pysty aina elämään muitten tahdin mukaan kärsimättä helvetisti ohessa.
Entinen Eivori"
Hienoa, jos sinulla on joulukuussa pitkät vapaat! Jaksamista joulukuun viimeisille työpäiville!Juu, jos ei ole koululaisia, ei ole töitäkään. Kiitos. ☺️
Entinen Eivori Anonyymi kirjoitti:
Juu, jos ei ole koululaisia, ei ole töitäkään. Kiitos. ☺️
Entinen Eivori"Juu, jos ei ole koululaisia, ei ole töitäkään. Kiitos. ☺️
Entinen Eivori"
Ymmärsin, että olit koulun joululomalla. Jos jatkat kouluhommia vielä seuraavana vuonna - niin edessä olisi pitkä kesäloma! :)
Milloinka Teillä se loma alkaa? Teidän lapsilla on myös koulusta lomaa! :)- Anonyymi
"Juu, jos ei ole koululaisia, ei ole töitäkään. Kiitos. ☺️
Entinen Eivori"
Ymmärsin, että olit koulun joululomalla. Jos jatkat kouluhommia vielä seuraavana vuonna - niin edessä olisi pitkä kesäloma! :)
Milloinka Teillä se loma alkaa? Teidän lapsilla on myös koulusta lomaa! :)Mulla on aina pitkä kesäloma, en tee kesällä töitä. Se on päätös mikä pitää. 😊
20.12. 2024 viiminen koulupäivä. Taitaa olla valtakunnallinen.
Mulla on aina pitkä kesäloma, en tee kesällä töitä. Se on päätös mikä pitää. 😊
Entinen Eivori"Mulla on aina pitkä kesäloma, en tee kesällä töitä. Se on päätös mikä pitää. 😊
Entinen Eivori"
Mitenkä on mahdollista pitää aina pitkä kesäloma? Minä en tiedä melkein muuta kuin opettajan homman, jossa se on mahdollista.
Mitä meinaat puuhata, kun pitkä joululoma alkaa?- Anonyymi
"Mulla on aina pitkä kesäloma, en tee kesällä töitä. Se on päätös mikä pitää. 😊
Entinen Eivori"
Mitenkä on mahdollista pitää aina pitkä kesäloma? Minä en tiedä melkein muuta kuin opettajan homman, jossa se on mahdollista.
Mitä meinaat puuhata, kun pitkä joululoma alkaa?Se on mahdollista, kun tekee töitä vain muut kuin kesäkuun ja heinäkuun. Ihan päätös vain. En edes kirjoita nimeäni työsopimuksiin missä pitäisi kesä-heinäkuu olla töissä. En halua, eikä tarvi. Pärjään hyvin muun ajan tienaamillani rahoilla, nuo kuukaudet ilman töitäkin. 😊
Kesä on mun elämässä energian keruun aikaa, sillä pidän itsestäni huolta. Kukaan ei minua voi vaatia eikä painostaa kesällä töihin, en yksinkertaisesti suostu. 🙂
Entinen Eivori - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on mahdollista, kun tekee töitä vain muut kuin kesäkuun ja heinäkuun. Ihan päätös vain. En edes kirjoita nimeäni työsopimuksiin missä pitäisi kesä-heinäkuu olla töissä. En halua, eikä tarvi. Pärjään hyvin muun ajan tienaamillani rahoilla, nuo kuukaudet ilman töitäkin. 😊
Kesä on mun elämässä energian keruun aikaa, sillä pidän itsestäni huolta. Kukaan ei minua voi vaatia eikä painostaa kesällä töihin, en yksinkertaisesti suostu. 🙂
Entinen EivoriNiin ja joululomalla lepään, nukun paljon, liikun hitaasti ja keskityn vain oman oloni vaalimiseen. Aion olla itserakas. 😄
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja joululomalla lepään, nukun paljon, liikun hitaasti ja keskityn vain oman oloni vaalimiseen. Aion olla itserakas. 😄
Entinen EivoriOon päättänyt etten elä maailmassa muitten kiireille, muitten käskyille. Elän sille miten itselleni sopii, juoksen kun haluan, kun en halua en liiku käskemälläkään. 👍
Mun olo, mun elämä, ei sitä muut osaa, älyä ja viitti vaalia, mun täytyy itse..
Anonyymi kirjoitti:
Oon päättänyt etten elä maailmassa muitten kiireille, muitten käskyille. Elän sille miten itselleni sopii, juoksen kun haluan, kun en halua en liiku käskemälläkään. 👍
Entinen EivoriJa lomalla varaan hiuskuontalon muotoiluun ajan, leikkuutan itselleni viikinkien hiukset. ❤️
Ihan best hiusmalli. Sivuilla ja takana ei juuri jiusta kaivata, undercut sopii kalloni malliinkin ja päällimmäiset pitää olla tyyliin wash and go, korkeintaan hiussuola tai vaha sipaisu pitää riittää. Mitään peilin eessä töhräämistä en siedä tehdä. Vaivalloista, ei nappaa.
EE
https://youtu.be/AaGUbLynISk?si=3rlyZ2AnpPw1UyKu
Se on mahdollista, kun tekee töitä vain muut kuin kesäkuun ja heinäkuun. Ihan päätös vain. En edes kirjoita nimeäni työsopimuksiin missä pitäisi kesä-heinäkuu olla töissä. En halua, eikä tarvi. Pärjään hyvin muun ajan tienaamillani rahoilla, nuo kuukaudet ilman töitäkin. 😊
Entinen Eivori"Se on mahdollista, kun tekee töitä vain muut kuin kesäkuun ja heinäkuun. Ihan päätös vain. En edes kirjoita nimeäni työsopimuksiin missä pitäisi kesä-heinäkuu olla töissä. En halua, eikä tarvi. Pärjään hyvin muun ajan tienaamillani rahoilla, nuo kuukaudet ilman töitäkin. 😊
Entinen Eivori"
Eli sinä olet kesä-ihminen, kun työ ei kesällä maista? Yleensä kesäksi loma otetaan heinä-elokuuksi. Eikö elokuu ole monesti parempi kesäkuukausi kuin kesäkuu?Anonyymi kirjoitti:
Niin ja joululomalla lepään, nukun paljon, liikun hitaasti ja keskityn vain oman oloni vaalimiseen. Aion olla itserakas. 😄
Entinen Eivori"Niin ja joululomalla lepään, nukun paljon, liikun hitaasti ja keskityn vain oman oloni vaalimiseen. Aion olla itserakas. 😄
Entinen Eivori"
Hyvää lepoa. Itsekin makailen paljon joulukuussa ja syön suklaata. Pimeä aika tuntuu sopivan lepoiluun!Anonyymi kirjoitti:
Oon päättänyt etten elä maailmassa muitten kiireille, muitten käskyille. Elän sille miten itselleni sopii, juoksen kun haluan, kun en halua en liiku käskemälläkään. 👍
Entinen Eivori"Oon päättänyt etten elä maailmassa muitten kiireille, muitten käskyille. Elän sille miten itselleni sopii, juoksen kun haluan, kun en halua en liiku käskemälläkään. 👍
Entinen Eivori"
Mutta et ole itsekäs ihminen, vaikka elät niin kuin itsellesi sopii?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lomalla varaan hiuskuontalon muotoiluun ajan, leikkuutan itselleni viikinkien hiukset. ❤️
Ihan best hiusmalli. Sivuilla ja takana ei juuri jiusta kaivata, undercut sopii kalloni malliinkin ja päällimmäiset pitää olla tyyliin wash and go, korkeintaan hiussuola tai vaha sipaisu pitää riittää. Mitään peilin eessä töhräämistä en siedä tehdä. Vaivalloista, ei nappaa.
EE
Entinen EivoriToinen vaihtoehto on tämmönen malli.
https://i.pinimg.com/736x/7c/56/1b/7c561bc9b9c754add7488994fe478dd6.jpg
Ihan kiva. 👍
EE Anonyymi kirjoitti:
Ja lomalla varaan hiuskuontalon muotoiluun ajan, leikkuutan itselleni viikinkien hiukset. ❤️
EE
Entinen Eivori"Ja lomalla varaan hiuskuontalon muotoiluun ajan, leikkuutan itselleni viikinkien hiukset. ❤️
EE
Entinen Eivori"
Vai viikinkimalli hiuksissa? Itse käyn parturissa maanantaina 2.12. Joensuussa. Sivulta ja takaa 9 mm leikkurilla ja keskeltä noin 2 sentin pituiseksi. Kesällä ajatan takaa ja sivulta 3 mm paksuiseksi.Anonyymi kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on tämmönen malli.
https://i.pinimg.com/736x/7c/56/1b/7c561bc9b9c754add7488994fe478dd6.jpg
Ihan kiva. 👍
EEMulla melkein samanlainen malli, paitsi keskeltä lyhemmät. Aika raju malli naisten hiuksiksi? Vai onko sinulla suhtautuminen sukupuolineutraali?
- Anonyymi
"Se on mahdollista, kun tekee töitä vain muut kuin kesäkuun ja heinäkuun. Ihan päätös vain. En edes kirjoita nimeäni työsopimuksiin missä pitäisi kesä-heinäkuu olla töissä. En halua, eikä tarvi. Pärjään hyvin muun ajan tienaamillani rahoilla, nuo kuukaudet ilman töitäkin. 😊
Entinen Eivori"
Eli sinä olet kesä-ihminen, kun työ ei kesällä maista? Yleensä kesäksi loma otetaan heinä-elokuuksi. Eikö elokuu ole monesti parempi kesäkuukausi kuin kesäkuu?Elokuussa alkaa koulut, niissä töissä tuun jatkamaan. Joten.. 🙂
Työpaikkani on koulu jatkossakin. Minulle riittää toukokuun lopusta elokuun alkuun pitkä loma. Ehdin puutarhailla ja lojua ulkona ahmien valoa ja virtaa. 😄
Ja juu olen kesänlapsi kirjaimellisesti, juhannustakin juhlitaan välillä synttäripäivänäni.
"Oon päättänyt etten elä maailmassa muitten kiireille, muitten käskyille. Elän sille miten itselleni sopii, juoksen kun haluan, kun en halua en liiku käskemälläkään. 👍
Entinen Eivori"
Mutta et ole itsekäs ihminen, vaikka elät niin kuin itsellesi sopii?Olen mä joskus ajatellut olevani, siksi laitoin aina kaikki muut itseni edelle, venyin..
Alan oppia ettei kannata, itseään saa ja pitää hoivata, itse. Ei oottaa muitten armollisuutta, sitä saa oottaa kuolemaan asti.
Mulla melkein samanlainen malli, paitsi keskeltä lyhemmät. Aika raju malli naisten hiuksiksi? Vai onko sinulla suhtautuminen sukupuolineutraali?
Heh, ei ollenkaan raju minusta. Mulla on ollut melkein kaljukin pää. 🤣
Ja minulle ei oo tärkertä näyttää naiselle, ei miehelle vaan mulle. Oon kombo itseäni. Silloin oon itse happy.
Mulla melkein samanlainen malli, paitsi keskeltä lyhemmät. Aika raju malli naisten hiuksiksi? Vai onko sinulla suhtautuminen sukupuolineutraali?
Jostain syystä nää tekoälyt luulee mua kuvissani aina mieheksi. En tiiä mihin ne naamassani takertuu niin luullen, mutta ei paha tuo nyt kuutenkaan. Miesnäkemys minusta, ehkä jopa hiukset voisin sietää. Vaatteet ainakin. 😅
https://aijaa.com/r5g4tb
EE Anonyymi kirjoitti:
Elokuussa alkaa koulut, niissä töissä tuun jatkamaan. Joten.. 🙂
Työpaikkani on koulu jatkossakin. Minulle riittää toukokuun lopusta elokuun alkuun pitkä loma. Ehdin puutarhailla ja lojua ulkona ahmien valoa ja virtaa. 😄
Ja juu olen kesänlapsi kirjaimellisesti, juhannustakin juhlitaan välillä synttäripäivänäni.
Entinen Eivori"Elokuussa alkaa koulut, niissä töissä tuun jatkamaan. Joten.. 🙂
Entinen Eivori"
Onneksi olkoon, jos koulutyöpaikka saa jatkoa. Hyvää kesälomaa näin etukäteen toivotettuna! Koululoma onkin tosi pitkä! :)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minulle ei oo tärkertä näyttää naiselle, ei miehelle vaan mulle. Oon kombo itseäni. Silloin oon itse happy.
Entinen EivoriVaan jostain syystä ihmiset tykkää nähdä naamani naisellisempana, meikissä ja hiusvärissä. Fb kuvissa sen huomaa, kun oon meikitön tälläämätön itseni, ei ketään kiinnosta. Kun oon tällätty ja värjätty, ropisee peukkuja. Kertoo ihmisten mieltymyksistä paljon.
Lapseni taas tykkää ittestäni ilman tällinkejä. ❤️
EE Anonyymi kirjoitti:
Olen mä joskus ajatellut olevani, siksi laitoin aina kaikki muut itseni edelle, venyin..
Alan oppia ettei kannata, itseään saa ja pitää hoivata, itse. Ei oottaa muitten armollisuutta, sitä saa oottaa kuolemaan asti.
Entinen Eivori"Olen mä joskus ajatellut olevani, siksi laitoin aina kaikki muut itseni edelle, venyin..
Entinen Eivori"
Joo, itseään pitää hoivata, sillä sitä ei kukaan muu tee.Anonyymi kirjoitti:
Entinen Eivori"Heh, ei ollenkaan raju minusta. Mulla on ollut melkein kaljukin pää. 🤣
Entinen Eivori"
Minä olen pistänyt kerran ihan kaljuksi, mutta en tykännyt siitä, että jotkut luulivat skiniksi. Siksi kasvatin hiukset takaisin. Oletkin hiuksissa omantienkulkija?- Anonyymi
"Elokuussa alkaa koulut, niissä töissä tuun jatkamaan. Joten.. 🙂
Entinen Eivori"
Onneksi olkoon, jos koulutyöpaikka saa jatkoa. Hyvää kesälomaa näin etukäteen toivotettuna! Koululoma onkin tosi pitkä! :)Juu, taidan kuitenkin ottaa vastaan vain sijaisuuksia, jolloin mulla jää aikaa itsellenikin. Terveydentilan heilahtelujen vuoksi. Vakkarina on karseeta, kun iskee kipukausi ja ei pysty, vaikka väkisin vääntäytyy. Sijaisena voi sanoa, nyt oon liian kipeä, en pysty.
Katellaan kesällä toivotuksia. 😄
EE Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä nää tekoälyt luulee mua kuvissani aina mieheksi. En tiiä mihin ne naamassani takertuu niin luullen, mutta ei paha tuo nyt kuutenkaan. Miesnäkemys minusta, ehkä jopa hiukset voisin sietää. Vaatteet ainakin. 😅
EE"Jostain syystä nää tekoälyt luulee mua kuvissani aina mieheksi. En tiiä mihin ne naamassani takertuu niin luullen, mutta ei paha tuo nyt kuutenkaan. Miesnäkemys minusta, ehkä jopa hiukset voisin sietää. Vaatteet ainakin. 😅
EE"
Normimieheltä tuo näytti. Itse laitaisin nickiini kuvan hiuksistani, mutta nickin kuvan ei nyt valitettavasti näy jostain syystä.- Anonyymi
"Olen mä joskus ajatellut olevani, siksi laitoin aina kaikki muut itseni edelle, venyin..
Entinen Eivori"
Joo, itseään pitää hoivata, sillä sitä ei kukaan muu tee.No ei tee, vaikka mulle se on outoa, kun itse nimenomaan hoivaan muita. Miten muut ei pysty tai halua samaan pystyä? Ihmeen kovia ihmisiä. Hyi vit.. 😅
Vaan jostain syystä ihmiset tykkää nähdä naamani naisellisempana, meikissä ja hiusvärissä. Fb kuvissa sen huomaa, kun oon meikitön tälläämätön itseni, ei ketään kiinnosta. Kun oon tällätty ja värjätty, ropisee peukkuja. Kertoo ihmisten mieltymyksistä paljon.
EE"Vaan jostain syystä ihmiset tykkää nähdä naamani naisellisempana, meikissä ja hiusvärissä. Fb kuvissa sen huomaa, kun oon meikitön tälläämätön itseni, ei ketään kiinnosta. Kun oon tällätty ja värjätty, ropisee peukkuja. Kertoo ihmisten mieltymyksistä paljon.
EE"
Opiskelunaapurillani oli naisystävä, joka yllättävän paremman näköinen meikattuna. Kaikkiin se ei vaikuta, mutta monet ovat paremman näköisiä meikillä. Itse en meikkaa, koska olen mies.Anonyymi kirjoitti:
Juu, taidan kuitenkin ottaa vastaan vain sijaisuuksia, jolloin mulla jää aikaa itsellenikin. Terveydentilan heilahtelujen vuoksi. Vakkarina on karseeta, kun iskee kipukausi ja ei pysty, vaikka väkisin vääntäytyy. Sijaisena voi sanoa, nyt oon liian kipeä, en pysty.
EE"Juu, taidan kuitenkin ottaa vastaan vain sijaisuuksia, jolloin mulla jää aikaa itsellenikin. Terveydentilan heilahtelujen vuoksi. Vakkarina on karseeta, kun iskee kipukausi ja ei pysty, vaikka väkisin vääntäytyy. Sijaisena voi sanoa, nyt oon liian kipeä, en pysty.
EE"
Eli et ole vakituinen koulussa? Tosi harmi, jos sinulla on kipuja. Toivottavasti välillä on parempiakin hetkiä.- Anonyymi
"Heh, ei ollenkaan raju minusta. Mulla on ollut melkein kaljukin pää. 🤣
Entinen Eivori"
Minä olen pistänyt kerran ihan kaljuksi, mutta en tykännyt siitä, että jotkut luulivat skiniksi. Siksi kasvatin hiukset takaisin. Oletkin hiuksissa omantienkulkija?Kalju on ehkä aika raju useimmille. Korostaa naamaa hemmetisti, kun karvat päästä puuttuu. Hiukset pehmentää, keventää kuin valokuvakehys naamaa.
No mulla on ollu teinistä asti ihan oma maku, lyhyt yleensä. Pari kertaa pitkä, mutta pitkänä niin rasittava hoidettava, ettei jaksa. Mä kun tykkään ettei itteensä tarttisi puunata juur suihkua ja hammaspesua enempää, kaikki muu on örsyttövää ja tuntuu niin turhanpäiväiselle kotkotukselle. Hyvää aikaa tehä jotain muuta menee haaskuun peilin eessä.
EE Anonyymi kirjoitti:
No ei tee, vaikka mulle se on outoa, kun itse nimenomaan hoivaan muita. Miten muut ei pysty tai halua samaan pystyä? Ihmeen kovia ihmisiä. Hyi vit.. 😅
Entinen Eivori"No ei tee, vaikka mulle se on outoa, kun itse nimenomaan hoivaan muita. Miten muut ei pysty tai halua samaan pystyä? Ihmeen kovia ihmisiä. Hyi vit.. 😅
Entinen Eivori"
Vaikka et ole mikään sisar hento valkoinen niin sinussa on kumminkin hoivavietti? Itse joudun vähän hoivaamaan 85-vuotiasta Faijaa jonkinlaisena omaishoitajana.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalju on ehkä aika raju useimmille. Korostaa naamaa hemmetisti, kun karvat päästä puuttuu. Hiukset pehmentää, keventää kuin valokuvakehys naamaa.
No mulla on ollu teinistä asti ihan oma maku, lyhyt yleensä. Pari kertaa pitkä, mutta pitkänä niin rasittava hoidettava, ettei jaksa. Mä kun tykkään ettei itteensä tarttisi puunata juur suihkua ja hammaspesua enempää, kaikki muu on örsyttövää ja tuntuu niin turhanpäiväiselle kotkotukselle. Hyvää aikaa tehä jotain muuta menee haaskuun peilin eessä.
EELapsena jo äiti paasasu, kato Jasu peiliin!!!!!! Sun tukka, likaa naamassa jne. Ärsyttävää mäkätystä. Ei mulla ollu mielenkiintoa peilille, kun ulkona ootti leikit.
EE Anonyymi kirjoitti:
Kalju on ehkä aika raju useimmille. Korostaa naamaa hemmetisti, kun karvat päästä puuttuu. Hiukset pehmentää, keventää kuin valokuvakehys naamaa.
EE"Kalju on ehkä aika raju useimmille. Korostaa naamaa hemmetisti, kun karvat päästä puuttuu. Hiukset pehmentää, keventää kuin valokuvakehys naamaa.
EE"
Luulin olevani aidompi kaljuna, mutta se oli vain harhaa. Toista kertaa en leikkaa enää kaljuksi. Ehkä lyhyet hiukset sopivat sinulle?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsena jo äiti paasasu, kato Jasu peiliin!!!!!! Sun tukka, likaa naamassa jne. Ärsyttävää mäkätystä. Ei mulla ollu mielenkiintoa peilille, kun ulkona ootti leikit.
EEVaan nyt meen kattelee oerheen pariviikkoisia hiirivauvoja. Ne on niin söpöjä, yksi on mini pieni. Toivottavasti selviää, kääpiökasvuinen. 🥴
Mutta palataan taas, mukavaa iltaa ja kiitos seurasta. ❤️
EE Anonyymi kirjoitti:
Vaan nyt meen kattelee oerheen pariviikkoisia hiirivauvoja. Ne on niin söpöjä, yksi on mini pieni. Toivottavasti selviää, kääpiökasvuinen. 🥴
Mutta palataan taas, mukavaa iltaa ja kiitos seurasta. ❤️
EEJoo, palataan. Itsekin taidan pitää vähän taukoa, sillä syön ja käyn pesulla tänään päivällä.
Anonyymi kirjoitti:
Lapsena jo äiti paasasu, kato Jasu peiliin!!!!!! Sun tukka, likaa naamassa jne. Ärsyttävää mäkätystä. Ei mulla ollu mielenkiintoa peilille, kun ulkona ootti leikit.
EE"Lapsena jo äiti paasasu, kato Jasu peiliin!!!!!! Sun tukka, likaa naamassa jne. Ärsyttävää mäkätystä. Ei mulla ollu mielenkiintoa peilille, kun ulkona ootti leikit.
EE"
Oliko tämä oikean Jasun tekstiä vai kirjoittiko joku anonyymi välistä. Hommaa rekattu nimimerkki niin ei ole epäselvyyttä?- Anonyymi
"Vaan jostain syystä ihmiset tykkää nähdä naamani naisellisempana, meikissä ja hiusvärissä. Fb kuvissa sen huomaa, kun oon meikitön tälläämätön itseni, ei ketään kiinnosta. Kun oon tällätty ja värjätty, ropisee peukkuja. Kertoo ihmisten mieltymyksistä paljon.
EE"
Opiskelunaapurillani oli naisystävä, joka yllättävän paremman näköinen meikattuna. Kaikkiin se ei vaikuta, mutta monet ovat paremman näköisiä meikillä. Itse en meikkaa, koska olen mies.Mä en ole nähnyt vielä yhtään paremman näköistä naista meikillä, vain ihan epätodellisen näköisiä muutoksia ihmisestä joka ei meikattuna näytä edes itseltään. Siinä määrin ehkä tehdyn paremmalta, kuin originaali mutta ihan feikki nättinä. Ei se ihminen sen nätimpi oikeasti ole, se on vain feikattu nätiksi. Minusta vähän kieroa touhua jossakin määrin. Kieroutunutta kauneusihannetta. Ihailla jotain kauniiksi mikä ei ole edes totta.
Työntulos voi olla huippu, ihminen on yhtä ihan yhtä "järkky" meikkiensä alta kaivettuna anyway. Eli ihmiset haluaa vaan apinoida kauneutta olematta oikeesti.. En ymmärrä, oon liian tollo.
"Juu, taidan kuitenkin ottaa vastaan vain sijaisuuksia, jolloin mulla jää aikaa itsellenikin. Terveydentilan heilahtelujen vuoksi. Vakkarina on karseeta, kun iskee kipukausi ja ei pysty, vaikka väkisin vääntäytyy. Sijaisena voi sanoa, nyt oon liian kipeä, en pysty.
EE"
Eli et ole vakituinen koulussa? Tosi harmi, jos sinulla on kipuja. Toivottavasti välillä on parempiakin hetkiä.Ei mun työt ole vakituisia, kuin harvoilla. Kysynnän mukaan on töitä, ei tarjonnan.
"No ei tee, vaikka mulle se on outoa, kun itse nimenomaan hoivaan muita. Miten muut ei pysty tai halua samaan pystyä? Ihmeen kovia ihmisiä. Hyi vit.. 😅
Entinen Eivori"
Vaikka et ole mikään sisar hento valkoinen niin sinussa on kumminkin hoivavietti? Itse joudun vähän hoivaamaan 85-vuotiasta Faijaa jonkinlaisena omaishoitajana.Yym, mulla on aina ollut halu auttaa ja tehdä jotain muitten hyväksi. Se on selkäytimessä, en sille mitään voi. Nään epäkohtia ja olen niihin halunnu työlläni puuttua, voin vaikuttaa sitä kautta paljonkin. Ja rakkaitani kohtaan olen aina enemmän antava, kun ottava. Se tekee mutkin onnelliseksi niin päin.
"Kalju on ehkä aika raju useimmille. Korostaa naamaa hemmetisti, kun karvat päästä puuttuu. Hiukset pehmentää, keventää kuin valokuvakehys naamaa.
EE"
Luulin olevani aidompi kaljuna, mutta se oli vain harhaa. Toista kertaa en leikkaa enää kaljuksi. Ehkä lyhyet hiukset sopivat sinulle?Kalju tuskin sopii sinulle, mun mielipide. Mutta tokihan en minä mitään päätä.
Itse tykkään lyhyistä hiuksista itselläni, kodikkaat. Ulkonäkö ei niin vaikuta, kun tunne että viihdyn päässäni. Karvoissani. Muut näkee mut miten näkee.
"Lapsena jo äiti paasasu, kato Jasu peiliin!!!!!! Sun tukka, likaa naamassa jne. Ärsyttävää mäkätystä. Ei mulla ollu mielenkiintoa peilille, kun ulkona ootti leikit.
EE"
Oliko tämä oikean Jasun tekstiä vai kirjoittiko joku anonyymi välistä. Hommaa rekattu nimimerkki niin ei ole epäselvyyttä?Oli joo. En rekkaa enää. 🥴
Näin on ihan hyvä. Jää varmaan kuittauskin vielä pois jossakin kohtaa, kun en jaksa tunnistautua.
Anonyymi kirjoitti:
Kalju tuskin sopii sinulle, mun mielipide. Mutta tokihan en minä mitään päätä.
Itse tykkään lyhyistä hiuksista itselläni, kodikkaat. Ulkonäkö ei niin vaikuta, kun tunne että viihdyn päässäni. Karvoissani. Muut näkee mut miten näkee.
Entinen EivoriEricillä on kiva tukkamalli, pidän kovin. En tiedä sopiiko sellainen minulle, mutta itse tykkään. Joten enhän minä muilta kysy käykö. 😄
https://youtu.be/gx56MPUF3bU?si=9Qg2eY9Im2MA6khN
Tai Saltatio Mortis solistilla. ❤️
Mä en ole nähnyt vielä yhtään paremman näköistä naista meikillä, vain ihan epätodellisen näköisiä muutoksia ihmisestä joka ei meikattuna näytä edes itseltään. Siinä määrin ehkä tehdyn paremmalta, kuin originaali mutta ihan feikki nättinä. Ei se ihminen sen nätimpi oikeasti ole, se on vain feikattu nätiksi. Minusta vähän kieroa touhua jossakin määrin. Kieroutunutta kauneusihannetta. Ihailla jotain kauniiksi mikä ei ole edes totta.
Työntulos voi olla huippu, ihminen on yhtä ihan yhtä "järkky" meikkiensä alta kaivettuna anyway. Eli ihmiset haluaa vaan apinoida kauneutta olematta oikeesti.. En ymmärrä, oon liian tollo.
Entinen Eivori"Mä en ole nähnyt vielä yhtään paremman näköistä naista meikillä, vain ihan epätodellisen näköisiä muutoksia ihmisestä joka ei meikattuna näytä edes itseltään. Siinä määrin ehkä tehdyn paremmalta, kuin originaali mutta ihan feikki nättinä. Ei se ihminen sen nätimpi oikeasti ole, se on vain feikattu nätiksi. Minusta vähän kieroa touhua jossakin määrin. Kieroutunutta kauneusihannetta. Ihailla jotain kauniiksi mikä ei ole edes totta.
Entinen Eivori"
Kyllä Miss Suomet paremman näköisenä oikein laitettuna ovat kuin ilman laittoa. Hiukset ja meikit paremmaksi - niin kyllä ulkonäkö kohenee.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ericillä on kiva tukkamalli, pidän kovin. En tiedä sopiiko sellainen minulle, mutta itse tykkään. Joten enhän minä muilta kysy käykö. 😄
Entinen EivoriAhaa cover😄
https://youtu.be/0p_bKdnFXCU?si=rzfZdfWDfpS2k1o6
Ihan kiva. 👍
Yym, mulla on aina ollut halu auttaa ja tehdä jotain muitten hyväksi. Se on selkäytimessä, en sille mitään voi. Nään epäkohtia ja olen niihin halunnu työlläni puuttua, voin vaikuttaa sitä kautta paljonkin. Ja rakkaitani kohtaan olen aina enemmän antava, kun ottava. Se tekee mutkin onnelliseksi niin päin.
Entinen Eivori"Yym, mulla on aina ollut halu auttaa ja tehdä jotain muitten hyväksi. Se on selkäytimessä, en sille mitään voi. Nään epäkohtia ja olen niihin halunnu työlläni puuttua, voin vaikuttaa sitä kautta paljonkin. Ja rakkaitani kohtaan olen aina enemmän antava, kun ottava. Se tekee mutkin onnelliseksi niin päin.
Entinen Eivori"
Jasu Auttava ja Antava? Hyvä, että voit olla avuksi varsinkin rakkainmillesi. Hienoa, jos tuottaa onnellisuutta! :)Anonyymi kirjoitti:
Kalju tuskin sopii sinulle, mun mielipide. Mutta tokihan en minä mitään päätä.
Entinen Eivori"Kalju tuskin sopii sinulle, mun mielipide. Mutta tokihan en minä mitään päätä.
Entinen Eivori"
Joo, kalju ei sovi minulle, eikä ponihäntä. Itsellä on kyllä kesällä lyhyet hiukset, jos muistat 3 mm sivulta ja takaa.
Olet siis oman tien kulkija, kun "muut näkee mut miten näkee"?Anonyymi kirjoitti:
Oli joo. En rekkaa enää. 🥴
Näin on ihan hyvä. Jää varmaan kuittauskin vielä pois jossakin kohtaa, kun en jaksa tunnistautua.
Entinen Eivori"Oli joo. En rekkaa enää. 🥴
Entinen Eivori"
Harmi, jos jätät kuittauksen pois. Monesti en tietäisi kirjoittavani sinulle. Saisit ilmeisesti muiltakin vähemmän vastauksia.Anonyymi kirjoitti:
Ericillä on kiva tukkamalli, pidän kovin. En tiedä sopiiko sellainen minulle, mutta itse tykkään. Joten enhän minä muilta kysy käykö. 😄
Entinen Eivori"Ericillä on kiva tukkamalli, pidän kovin. En tiedä sopiiko sellainen minulle, mutta itse tykkään. Joten enhän minä muilta kysy käykö. 😄
Entinen Eivori"
Hyvä biisi. Ja täytyy sanoa, että minulla on melkein tuollainen hiustyyli kesäisin. Viiksiä ei ole, mutta parta on sekin vähän samaan suuntaan, vähän pienempi kylläkin.Anonyymi kirjoitti:
Ahaa cover😄
Ihan kiva. 👍
Entinen Eivori"Ahaa cover😄
Ihan kiva. 👍
Entinen Eivori"
Korjataan, että ei mulla ole niin kuin videossa takana tukkaa kuin 3 mm. En olekaan mallinmukainen.- Anonyymi
"Mä en ole nähnyt vielä yhtään paremman näköistä naista meikillä, vain ihan epätodellisen näköisiä muutoksia ihmisestä joka ei meikattuna näytä edes itseltään. Siinä määrin ehkä tehdyn paremmalta, kuin originaali mutta ihan feikki nättinä. Ei se ihminen sen nätimpi oikeasti ole, se on vain feikattu nätiksi. Minusta vähän kieroa touhua jossakin määrin. Kieroutunutta kauneusihannetta. Ihailla jotain kauniiksi mikä ei ole edes totta.
Entinen Eivori"
Kyllä Miss Suomet paremman näköisenä oikein laitettuna ovat kuin ilman laittoa. Hiukset ja meikit paremmaksi - niin kyllä ulkonäkö kohenee.Juu, voi kohentua muttei se itse ihminen kauniimmaksi muutu vain luo illuusion kauniista maalin turvin. Se on minusta turhaa, siksi. Miksi pitää olla jotain mitä ei kuitenkaan ole ilman värikarttaa?
Entinen Eivori menossa nukkumaan, öitä. ☺️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, voi kohentua muttei se itse ihminen kauniimmaksi muutu vain luo illuusion kauniista maalin turvin. Se on minusta turhaa, siksi. Miksi pitää olla jotain mitä ei kuitenkaan ole ilman värikarttaa?
Entinen Eivori menossa nukkumaan, öitä. ☺️Olis reilumpaa, kun naiset olis kuten valtaosa miehet, ilman meikkiä kritisoitavana ulkonäöstään, eikä meikin turvin olemassa ikään kuin olisi vaikkei olekkaan. Mutta joo, nää on näitä mun näkemyksiä.
EE Anonyymi kirjoitti:
Olis reilumpaa, kun naiset olis kuten valtaosa miehet, ilman meikkiä kritisoitavana ulkonäöstään, eikä meikin turvin olemassa ikään kuin olisi vaikkei olekkaan. Mutta joo, nää on näitä mun näkemyksiä.
EE"Olis reilumpaa, kun naiset olis kuten valtaosa miehet, ilman meikkiä kritisoitavana ulkonäöstään, eikä meikin turvin olemassa ikään kuin olisi vaikkei olekkaan. Mutta joo, nää on näitä mun näkemyksiä.
EE"
Jotkut miesmuusikot meikkaa.
Minä muuten saavuin puolelta päivin Joensuuhun tänään on klo 15.30 lähtien pikkujoulu luonani, joten en pääse kirjoittelemaan. Hyvää sunnuntaita! :)- Anonyymi
"Olis reilumpaa, kun naiset olis kuten valtaosa miehet, ilman meikkiä kritisoitavana ulkonäöstään, eikä meikin turvin olemassa ikään kuin olisi vaikkei olekkaan. Mutta joo, nää on näitä mun näkemyksiä.
EE"
Jotkut miesmuusikot meikkaa.
Minä muuten saavuin puolelta päivin Joensuuhun tänään on klo 15.30 lähtien pikkujoulu luonani, joten en pääse kirjoittelemaan. Hyvää sunnuntaita! :)Jotkut, rooli. Mukavaa sunnuntaita. ☺️
EE Anonyymi kirjoitti:
Jotkut, rooli. Mukavaa sunnuntaita. ☺️
EE"Jotkut, rooli. Mukavaa sunnuntaita. ☺️
EE"
Nyt yhtä vierasta lukuun ottamatta kaikki ovat lähteneet. Pikkujoulut on ohi. Huomenna vielä tarkistan täältä tekstit. Perjantaina aloitan taas uuden aiheen ja kirjoittelen seuraavana viikonloppuna.
Törmätään.
- Anonyymi
Toivon ettei tule mitään katastrofia, ei tarvitsisi miettiä varautumista eikä sotaa.
Lahjoista en piittaa, minulla on kaikki. Sen sijaan läheisten läsnä oloa johonkin aikaan joulusta. Lenkkeilyä, muutamia valittuja jouluruokia kohtuullisesti, joulumusiikkia, yksi kirkossa käynti, parilla haudalla hiljentymien. television katselua, täällä palstalla käyntiä, teidänkin seura on ihan jees. Yksinolo on tervetullut kun muuten on riittävästi menoja ja hälyä ympärillä. Ehkä Tapanina tanssimaan. Rauhallisesti vaan saisi joulu tulla.Anonyymi: "Toivon ettei tule mitään katastrofia, ei tarvitsisi miettiä varautumista eikä sotaa.
Lahjoista en piittaa, minulla on kaikki. Sen sijaan läheisten läsnä oloa johonkin aikaan joulusta. Lenkkeilyä, muutamia valittuja jouluruokia kohtuullisesti, joulumusiikkia, yksi kirkossa käynti, parilla haudalla hiljentymien. television katselua, täällä palstalla käyntiä, teidänkin seura on ihan jees. Yksinolo on tervetullut kun muuten on riittävästi menoja ja hälyä ympärillä. Ehkä Tapanina tanssimaan. Rauhallisesti vaan saisi joulu tulla."
Moni muukin aikuinen taitaa viettää joulua samaan tapaan? Ehkä tuo tapaninpäivän tanssijaiset saattaa olla vähän harvinaisempi harrastus?
Hyvät joulut!
Rentoa yhdessä oloa oman porukan kanssa, eli lapset ja vanhemmat etc...
Hyvää ruokaa tietty myös. Lahjojakin toki jaetaan, mutta niiden merkitys on ollu itselle vähmepi näin vanhana. Pikkujouluissa en itse pääse koskaan riekkumaan, kun ei sellaisia ole. Tää elämä muuttunu kyllä tylsäksi...mustasusi: "Rentoa yhdessä oloa oman porukan kanssa, eli lapset ja vanhemmat etc...
Hyvää ruokaa tietty myös. Lahjojakin toki jaetaan, mutta niiden merkitys on ollu itselle vähmepi näin vanhana. Pikkujouluissa en itse pääse koskaan riekkumaan, kun ei sellaisia ole. Tää elämä muuttunu kyllä tylsäksi..."
Hienoa, että Teillä on rentoa yhdessä oloa omalla porukalla. On lahjoja ja iloitsevia lapsia.
Harmi, jos Sinulla ei ole pikkujouluja. Itselläni sunnuntaina 1.12. luonani Joensuussa pienet pikkujoulut kaveriporukalla. Kait sinulla on ystäviä - järjestäkää pienellä porukalla omat, jos ei ole mahdollisuutta firman pikkujouluihin tai vastaavaan?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Rentoa yhdessä oloa oman porukan kanssa, eli lapset ja vanhemmat etc...
Hyvää ruokaa tietty myös. Lahjojakin toki jaetaan, mutta niiden merkitys on ollu itselle vähmepi näin vanhana. Pikkujouluissa en itse pääse koskaan riekkumaan, kun ei sellaisia ole. Tää elämä muuttunu kyllä tylsäksi..."
Hienoa, että Teillä on rentoa yhdessä oloa omalla porukalla. On lahjoja ja iloitsevia lapsia.
Harmi, jos Sinulla ei ole pikkujouluja. Itselläni sunnuntaina 1.12. luonani Joensuussa pienet pikkujoulut kaveriporukalla. Kait sinulla on ystäviä - järjestäkää pienellä porukalla omat, jos ei ole mahdollisuutta firman pikkujouluihin tai vastaavaan?Ei ole pieniä lapsia enää. Se oli mukavaa aikaa kun oli.
Ei mulla ole sellaisia ystäviä. Eikä firma järkkää mitään. Elämä on. Ollaan sitten ilman juhlia. 🎄mustasusi kirjoitti:
Ei ole pieniä lapsia enää. Se oli mukavaa aikaa kun oli.
Ei mulla ole sellaisia ystäviä. Eikä firma järkkää mitään. Elämä on. Ollaan sitten ilman juhlia. 🎄mustasusi:"Ei ole pieniä lapsia enää. Se oli mukavaa aikaa kun oli.
Ei mulla ole sellaisia ystäviä. Eikä firma järkkää mitään. Elämä on. Ollaan sitten ilman juhlia.
🎄"
Vai ei ole enää pieniä lapsia. Itsekkään en tänä jouluna näe pieniä lapsia, koska joulun joudun olemaan Faijan luona. Muu suku on Uudellamaalla, jossa tällä vuosituhannella melkein aina olen joulun viettänyt. Nyt joudun olemaan Faijan luona, joka ei kykene matkustamaan Uudellemaalle. Isosisko ehkä tulee miehineen myös Faijan luo. Joten et ole ainut joka jää ilman pieniä lapsia.
Yritä hankkia niitä ystäviä! Mene johonkin harrastukseen tai jotain sellaista?
- Anonyymi
Mitähän sitä nyt keksisi...
Pieni lyhyt reissu, mukana isompi naisihminen ja pienempi naisihmisen.
Näköalapaikka, ja yksi yö, kylpylässä yksi yö, toisessa kaupungissa.
Totutellaan taas siihen miltä tuntuu jos kaikki kolme olisi pienessä tilassa yhtä aikaa muutamia päiviä. Yleensä arki on hektistä, yhteistä aikaa kaksi tai kolme tuntia.
Joulupukki ei käy meillä, mutta toivottavasti käy heillä.
Luulen että käy, pari lahjaakin mukanaan. Itse varastin jo hiilikökkäreen, saatu mitä saatu, parempi kun ei mitään. Sen verran välillä olen ollut tuhma, en ansaitse lahjoja...jos en Ferraria saa.
Rauhaisaa oloa ja hyvää mieltä, sitä kai Jouluna toivoo.
AV"Mitähän sitä nyt keksisi...
Totutellaan taas siihen miltä tuntuu jos kaikki kolme olisi pienessä tilassa yhtä aikaa muutamia päiviä. Yleensä arki on hektistä, yhteistä aikaa kaksi tai kolme tuntia.
Luulen että käy, pari lahjaakin mukanaan. Itse varastin jo hiilikökkäreen, saatu mitä saatu, parempi kun ei mitään. Sen verran välillä olen ollut tuhma, en ansaitse lahjoja...jos en Ferraria saa.
AV"
Olipa Teillä erilainen joulu. Onko se tavallista, että noin teette??
Hyvää kohta alkavaa joulukuuta ja joulua! :)- Anonyymi
"Mitähän sitä nyt keksisi...
AV"
Olipa Teillä erilainen joulu. Onko se tavallista, että noin teette??
Hyvää kohta alkavaa joulukuuta ja joulua! :)On se, epänormaalin elämän normaaliutta.
Jos mietin arkipäivää, lähden töihin aikaan xxx ja töiden jälkeen hoidan muksun harrastukset. Tulee helposti 12-14 tuntinen päivä ennen kuin olen taas omassa kodissa.
Tämäkin voi olla epänormaalia, joten on kai normaalia jos epänormaalius jatkuu myös loman merkeissä, ollen normaalia muille ihmisille....mutta ei meille.
AV Anonyymi kirjoitti:
On se, epänormaalin elämän normaaliutta.
Jos mietin arkipäivää, lähden töihin aikaan xxx ja töiden jälkeen hoidan muksun harrastukset. Tulee helposti 12-14 tuntinen päivä ennen kuin olen taas omassa kodissa.
Tämäkin voi olla epänormaalia, joten on kai normaalia jos epänormaalius jatkuu myös loman merkeissä, ollen normaalia muille ihmisille....mutta ei meille.
AV"On se, epänormaalin elämän normaaliutta.
AV"
Kiitos tarkennuksesta. Jospa se joulupukki tuo sinulle sen Ferrarin, kun näytät kiltisti tekevän 12-14 tuntista päivää.
Hyvää joulukuuta ja voimia pimeään vuoden aikaan!- Anonyymi
"On se, epänormaalin elämän normaaliutta.
AV"
Kiitos tarkennuksesta. Jospa se joulupukki tuo sinulle sen Ferrarin, kun näytät kiltisti tekevän 12-14 tuntista päivää.
Hyvää joulukuuta ja voimia pimeään vuoden aikaan!Samoin sinulle, sinulla on ihan hyvä "harrastus", tulla viisaammaksi opiskelemalla.
Oletko kokenut niin käyvän?
AV Anonyymi kirjoitti:
Samoin sinulle, sinulla on ihan hyvä "harrastus", tulla viisaammaksi opiskelemalla.
AV"Samoin sinulle, sinulla on ihan hyvä "harrastus", tulla viisaammaksi opiskelemalla.
AV"
Anteeksi nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit? Mikä "harrastus" ja "tulla viisaammaksi opiskelemalla"?- Anonyymi
"Samoin sinulle, sinulla on ihan hyvä "harrastus", tulla viisaammaksi opiskelemalla.
AV"
Anteeksi nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit? Mikä "harrastus" ja "tulla viisaammaksi opiskelemalla"?Ajattelin vain kokemusta jossa tapasin naisihmisen jolla oli neljä eri tutkintoa yliopistosta, eri aloilta. Opiskelet yhä yliopistossa, ja ikää oli?
Oletko jo valinnut alan jossa olisit se uraa uurtava älykkö? Jos mietit elämääsi, kuinka monta vuotta olet ollut palkallisessa työelämässä, verrattuna siihen montako vuotta olet opiskellut?
AV Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin vain kokemusta jossa tapasin naisihmisen jolla oli neljä eri tutkintoa yliopistosta, eri aloilta. Opiskelet yhä yliopistossa, ja ikää oli?
Oletko jo valinnut alan jossa olisit se uraa uurtava älykkö? Jos mietit elämääsi, kuinka monta vuotta olet ollut palkallisessa työelämässä, verrattuna siihen montako vuotta olet opiskellut?
AV"Ajattelin vain kokemusta jossa tapasin naisihmisen jolla oli neljä eri tutkintoa yliopistosta, eri aloilta. Opiskelet yhä yliopistossa, ja ikää oli?
AV"
Olen syntynyt 70-luvulla, mutta olen sairaseläkkeellä, jossa voin kevyesti opiskella ilman pakoittavaa tarvetta valmistumisesta. Opiskelin aluksi 20-luvullani, mutta palasin sitten takaisin yliopistoon. Puhuisin mieluummin jouluista ja joulukuusta kuin itsestäni.
Mitä joulutapoja Teillä on?- Anonyymi
"Ajattelin vain kokemusta jossa tapasin naisihmisen jolla oli neljä eri tutkintoa yliopistosta, eri aloilta. Opiskelet yhä yliopistossa, ja ikää oli?
AV"
Olen syntynyt 70-luvulla, mutta olen sairaseläkkeellä, jossa voin kevyesti opiskella ilman pakoittavaa tarvetta valmistumisesta. Opiskelin aluksi 20-luvullani, mutta palasin sitten takaisin yliopistoon. Puhuisin mieluummin jouluista ja joulukuusta kuin itsestäni.
Mitä joulutapoja Teillä on?Ok, ymmärrän ja kumarran, koska ajattelen elämää lähinnä yksilön kokemuksen perusteella.
Ja se ei ole mielle kenestäkään sama, eli ei ole yhteneväisiä tavoitteita.
Joulutapana on suuri huijaus, juuri 9-vuotta täyttänyt on ajassa jossa hän kyllä osaa kyseenalaistaa joulupukin, mutta samalla toivoo ettei sitä voisi tehdä:)
Sinulla on mielestäni hyvä ajatus elämästä, kunnioitan päätöksiäsi.
Toivon myös sitä että oman silmänterän ajatus maailmasta ei olisi vain Suomi, maailmassa ja maailmankaikkeudessa on paljon nähtävää.
AV Anonyymi kirjoitti:
Ok, ymmärrän ja kumarran, koska ajattelen elämää lähinnä yksilön kokemuksen perusteella.
Joulutapana on suuri huijaus, juuri 9-vuotta täyttänyt on ajassa jossa hän kyllä osaa kyseenalaistaa joulupukin, mutta samalla toivoo ettei sitä voisi tehdä:)
Toivon myös sitä että oman silmänterän ajatus maailmasta ei olisi vain Suomi, maailmassa ja maailmankaikkeudessa on paljon nähtävää.
AV"Ok, ymmärrän ja kumarran, koska ajattelen elämää lähinnä yksilön kokemuksen perusteella.
AV"
Viime jouluna isosiskon vanhimman lapsen 2. luokkalainen poika uskoi joulupukkiin. Kun pukki kävi - niin jälkikäteen poika ilmoitti, että se oli Feikki-pukki - joku tonttu oli pukeutunut joulupukiksi.
Kiitos kommenteista. Jokainen taplaa tyylillään.- Anonyymi
"Ok, ymmärrän ja kumarran, koska ajattelen elämää lähinnä yksilön kokemuksen perusteella.
AV"
Viime jouluna isosiskon vanhimman lapsen 2. luokkalainen poika uskoi joulupukkiin. Kun pukki kävi - niin jälkikäteen poika ilmoitti, että se oli Feikki-pukki - joku tonttu oli pukeutunut joulupukiksi.
Kiitos kommenteista. Jokainen taplaa tyylillään.Hyvää Joulua sinulle, olet palstalla vähän erikoinen ripaus kardemummaa, ja sellaistahan tällainen palsta tarvitsee.
AV Anonyymi kirjoitti:
Hyvää Joulua sinulle, olet palstalla vähän erikoinen ripaus kardemummaa, ja sellaistahan tällainen palsta tarvitsee.
AV"Hyvää Joulua sinulle, olet palstalla vähän erikoinen ripaus kardemummaa, ja sellaistahan tällainen palsta tarvitsee.
AV"
Kiitos kommenteista ja hyvää joulua myös sinulle! :)
- Anonyymi
Lähden ens keskiviikkona rukalle 7 päiväksii laskettelee ja juhlimaan. Ajan yötä myöten sinne mitäs sinne olis matkaa jotain 750 kilsaa. Joulun olen kotona ihan itsekseen ja menen kai syömään enon luokse.
anonyymi: "Lähden ens keskiviikkona rukalle 7 päiväksii laskettelee ja juhlimaan. Ajan yötä myöten sinne mitäs sinne olis matkaa jotain 750 kilsaa. Joulun olen kotona ihan itsekseen ja menen kai syömään enon luokse."
Hyvää Rukan matkaa ja laskettelua. Suksilla vai lumilaudalla laskettelet? Itsekin olen joskus käynyt Rukalla, mutta kesällä. Vuokatti Sotkamossa on pohjoisin paikka missä olen käynyt laskettelemassa.
Hyvää joulua näin etukäteen! :) :)
- Anonyymi
Ihan rain rauhallista yhdessäoloa ja sitä, että ei ole pakko tehdä yhtään mitään. Siihen päälle hieman hyvää ruokaa ja takkatuli, niin erinomaista.
Anonyymi: "Ihan vain rauhallista yhdessäoloa ja sitä, että ei ole pakko tehdä yhtään mitään. Siihen päälle hieman hyvää ruokaa ja takkatuli, niin erinomaista."
Kuulostaa kivalta. Jouluna saadaan perinteisesti hyvää ruokaa! :) Kaikkien jouluun kyllä ei kuulu takkatuli. Sijaitseeko joulunviettopaikkanne maaseudulla? Kerrostaloasunnoissa ei ole mahdollisuutta takkatuliin!
Rauhallista joulua ja yhdessäoloa! :)- Anonyymi
Anonyymi: "Ihan vain rauhallista yhdessäoloa ja sitä, että ei ole pakko tehdä yhtään mitään. Siihen päälle hieman hyvää ruokaa ja takkatuli, niin erinomaista."
Kuulostaa kivalta. Jouluna saadaan perinteisesti hyvää ruokaa! :) Kaikkien jouluun kyllä ei kuulu takkatuli. Sijaitseeko joulunviettopaikkanne maaseudulla? Kerrostaloasunnoissa ei ole mahdollisuutta takkatuliin!
Rauhallista joulua ja yhdessäoloa! :)Ihan kotona kaupungissa ajattelin jouluni viettää. Se kuuluu siihen rauhaan, ettei tarvitse matkustaa minnekään. Sellainen pilaisi minun jouluni, jos tarvisi johonkin "maalle" lähteä. Saahan sen takkatulen halutessaan vaikka televisioruutuun, jos ei oikeaa voi saada. Se ei sitten tietenkään lämmitä, mutta pystyy siihenkin jotain korvikkeita keksimään
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kotona kaupungissa ajattelin jouluni viettää. Se kuuluu siihen rauhaan, ettei tarvitse matkustaa minnekään. Sellainen pilaisi minun jouluni, jos tarvisi johonkin "maalle" lähteä. Saahan sen takkatulen halutessaan vaikka televisioruutuun, jos ei oikeaa voi saada. Se ei sitten tietenkään lämmitä, mutta pystyy siihenkin jotain korvikkeita keksimään
anonyymi: "Ihan kotona kaupungissa ajattelin jouluni viettää. Se kuuluu siihen rauhaan, ettei tarvitse matkustaa minnekään. Sellainen pilaisi minun jouluni, jos tarvisi johonkin "maalle" lähteä. Saahan sen takkatulen halutessaan vaikka televisioruutuun, jos ei oikeaa voi saada. Se ei sitten tietenkään lämmitä, mutta pystyy siihenkin jotain korvikkeita keksimään."
Onhan niitä omakotitaloja kaupungeissakin. Meilläkin on Faijan luona uuni ja takka omakotitalossa. Viimeksi tänään sytytin tulen uuniin ja katsoin uuninluukun kautta elävää tulta.
Hyvää joulua! :)- Anonyymi
anonyymi: "Ihan kotona kaupungissa ajattelin jouluni viettää. Se kuuluu siihen rauhaan, ettei tarvitse matkustaa minnekään. Sellainen pilaisi minun jouluni, jos tarvisi johonkin "maalle" lähteä. Saahan sen takkatulen halutessaan vaikka televisioruutuun, jos ei oikeaa voi saada. Se ei sitten tietenkään lämmitä, mutta pystyy siihenkin jotain korvikkeita keksimään."
Onhan niitä omakotitaloja kaupungeissakin. Meilläkin on Faijan luona uuni ja takka omakotitalossa. Viimeksi tänään sytytin tulen uuniin ja katsoin uuninluukun kautta elävää tulta.
Hyvää joulua! :)Onhan näitä, täällä pk-seudullakin. Mä itse en ole tuota leivinuunia lämmittänyt kunnolla koskaan. Tulee käytettyä vain takkaa.
Mä en vielä toivottele hyvää joulua, mutta hyvää joulun odotusta voin toivottaa takaisin! 😁 Anonyymi kirjoitti:
Onhan näitä, täällä pk-seudullakin. Mä itse en ole tuota leivinuunia lämmittänyt kunnolla koskaan. Tulee käytettyä vain takkaa.
Mä en vielä toivottele hyvää joulua, mutta hyvää joulun odotusta voin toivottaa takaisin! 😁anonyymi: "Mä en vielä toivottele hyvää joulua, mutta hyvää joulun odotusta voin toivottaa takaisin! 😁"
Sitten hyvää joulun odotusta! Ehkä on liian aikaista toivotella hyvää joulua! :)
Odotan, että olisi vain niukasti lunta.
(siitä on aina haittaa ja vaivaa)buddy-love: "Odotan, että olisi vain niukasti lunta.
(siitä on aina haittaa ja vaivaa)"
Sinä et taida digata valkeasta joulusta ja laulaa "I Am Dreaming White Cristmas" laulua?
Muuta Turku Helsinki -akselille. Turussa muistaakseni 3/4 joulusta on mustajoulu ja Stadissa 1/2. Helsingissä talvella asuneena sanon, että vähälumisuus on siellä tavallista.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
buddy-love: "Odotan, että olisi vain niukasti lunta.
(siitä on aina haittaa ja vaivaa)"
Sinä et taida digata valkeasta joulusta ja laulaa "I Am Dreaming White Cristmas" laulua?
Muuta Turku Helsinki -akselille. Turussa muistaakseni 3/4 joulusta on mustajoulu ja Stadissa 1/2. Helsingissä talvella asuneena sanon, että vähälumisuus on siellä tavallista.Helsingissä tavallisinta on lähinnä loskaisuus.
Ja sitten kun siellä on lunta, niin koneita on liian vähän.
Aikoinaan eräänä talvena olin ainut koko kadulla, joka sai autonsa liikkeelle ja minullakin oli vaikeuksia, vaikka se oli kunnollinen maastoauto. Eivät siis auranneet sitä katua koko talvena (en tiedä miksi) ja kaikki muut autot olivat pysyvästi lumen alla.
((ei täältä varsinaisesti voi muuttaa pois, sillä täällä on liikaa velvollisuuksia))
(((mutta välillä olen ollut pitkäänkin muualla)))buddy-love kirjoitti:
Helsingissä tavallisinta on lähinnä loskaisuus.
Ja sitten kun siellä on lunta, niin koneita on liian vähän.
Aikoinaan eräänä talvena olin ainut koko kadulla, joka sai autonsa liikkeelle ja minullakin oli vaikeuksia, vaikka se oli kunnollinen maastoauto. Eivät siis auranneet sitä katua koko talvena (en tiedä miksi) ja kaikki muut autot olivat pysyvästi lumen alla.
((ei täältä varsinaisesti voi muuttaa pois, sillä täällä on liikaa velvollisuuksia))
(((mutta välillä olen ollut pitkäänkin muualla)))Noin sanoo stadilainen? Siskollani oli lande-residenssi Uudellamaalla, omakotitalo, jossa oli myös takka ja leivinuuni. Muutama vuosi sitten sisko myi sen hyvään hintaan ja muutti kaupunkiin Uudellamaalla (ei Stadi). Jäi kaipaamaan siskon entistä joulunviettopaikkana. Kaupunkilaisena hienoa siinä oli maaseudun rauha. Kaksi vuotta sitten kävin jouluna siskon uudessa asunnossa - ei vetänyt vertaa landehimalle.
Noin sanoo stadilainen? Siskollani oli lande-residenssi Uudellamaalla, omakotitalo, jossa oli myös takka ja leivinuuni. Muutama vuosi sitten sisko myi sen hyvään hintaan ja muutti kaupunkiin Uudellamaalla (ei Stadi). Jäi kaipaamaan siskon entistä joulunviettopaikkana. Kaupunkilaisena hienoa siinä oli maaseudun rauha. Kaksi vuotta sitten kävin jouluna siskon uudessa asunnossa - ei vetänyt vertaa landehimalle.
(((niin, siis olen pääasiallisesti muualla ja Helsingissä vain toisinaan, eli täällä muualla on niitä velvollisuuksia)))
buddy-love kirjoitti:
(((niin, siis olen pääasiallisesti muualla ja Helsingissä vain toisinaan, eli täällä muualla on niitä velvollisuuksia)))
Kiitos tarkennuksesta ja hyvää joulukuuta!
Kiitos tarkennuksesta ja hyvää joulukuuta!
Kiitän ja samoin.
(nyt sitä lunta tulee taas, vaikka olisi tekemistä, josta siitä on haittaa)
((pöh))buddy-love kirjoitti:
Kiitän ja samoin.
((pöh))buddy-love: "Kiitän ja samoin.
((pöh))"
Saako kysyä - missä päin Suomea olet, jos lunta tulee taas? Anteeksi uteliaisuuteni - mitä tekemistä lumi haittaa?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
buddy-love: "Kiitän ja samoin.
((pöh))"
Saako kysyä - missä päin Suomea olet, jos lunta tulee taas? Anteeksi uteliaisuuteni - mitä tekemistä lumi haittaa?Melko keskellä olen.
Taas on yksi kone rikki ja koska meillä ei ole korjaushallia, niin joudun huomenna makaamaan kurakossa. Onneksi on kuitenkin sellainen mäenlaskuun käytettävä pressupatja, niin ei sentään selkä kastu.
- Anonyymi
Vastatkaa aikaa kun palaatte jalat kipsis on hankalaa ajaa a8iiihh
- Anonyymi
Rauhaa ja hyvää tahtoa maan päällä.
anonyymi: "Rauhaa ja hyvää tahtoa maan päällä."
Olipa runollinen vastaus. Vastaukseksi sille joululaulu, jossa suunnilleen sama sanotaan. Kaunista Sibeliusta.
https://www.youtube.com/watch?v=bi8Imt6P5iM- Anonyymi
anonyymi: "Rauhaa ja hyvää tahtoa maan päällä."
Olipa runollinen vastaus. Vastaukseksi sille joululaulu, jossa suunnilleen sama sanotaan. Kaunista Sibeliusta.
https://www.youtube.com/watch?v=bi8Imt6P5iMTässä on vielä hienompi joululaulu! Onko muut samaa mieltä?
https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmbo Anonyymi kirjoitti:
Tässä on vielä hienompi joululaulu! Onko muut samaa mieltä?
https://www.youtube.com/watch?v=B6wwOvPsmboMyönnetään, että tuo laulu on hyvä, mutta tämä seuraava on minusta parempi?
https://www.youtube.com/watch?v=qDIkX5jldac
Hyvää joulun odotusta! :)
- Anonyymi
Sinkulle hän?
Ei ole joulukuussa ilmeisesti tiedossa häntä.
Paljon lahjoja?
Sisko päätti, että aikuisille ei osteta lahjoja. Mahdollisesti en saa jouluna yhtään pakettia.
Suklaata?
Sitä menee joulukuussa ja tulee ostettua paljon joulun jälkeisistä alennusmyynneistä.
Vähän erilainen joulu. Tapaa vain osan sukulaisista, ei ihan kaikkia jouluna.
Kynttilöitä?
Joulukuusessa sähkökynttilöitä.
Pikkujouluja?
Yhdet pikkujoulut joulukuussa.
Kirjoittelen ehkä anonyyminä sinkut-palstalla joulukuussa ja joulunakin ehkä.Harmi, jos et saa jouluna joululahjoja. Onko täällä joku muukin, jolle pukki tai joulu ei tuo yhtään pakettia? No, voit ostaa itsellesi itse mitä haluat, jos on rahaa.
Joulu rauhaa sinun joulukuuhun ja jouluun.
- Anonyymi
Aromipesää.
Joululta? No joulukuusi tietenkin, ehkä kaksi.
No ei vaan. Mutta juhannuksena oli pari koivua.
Joulukuusi ois kyllä kiva, katoin netissä Festoolin koristepalloja. Ois kyllä hienot.
Kaks lahjaa tulee mulle. Moran koverrusveitsi sekä Puman huppari ja collegehousu.
Äitille varmaan jouluks meen, ettei hänen tarvi olla yksin.JeroP: "Joululta? No joulukuusi tietenkin, ehkä kaksi. No ei vaan. Mutta juhannuksena oli pari koivua. Joulukuusi ois kyllä kiva, katoin netissä Festoolin koristepalloja. Ois kyllä hienot.
Kaks lahjaa tulee mulle. Moran koverrusveitsi sekä Puman huppari ja collegehousu.
Äitille varmaan jouluks meen, ettei hänen tarvi olla yksin."
Muovikuuset ei paljon maksa. Osta kaksi niitä ja koristele! :) Meille ostettiin viime jouluna muovikuusi. Vähän alle 2 metrin korkuinen. Kun sen koristeli niin näytti aivan joulukuuselta. Muovikuusessa on tosi hyvä juttu, että se varista ja mahtuu kätevästi joulun jälkeen varastoon.
Kiva, kun saat lahjoja, sillä itsekkään en niitä tänä jouluna paljoa saa. Minäkin menisin äidille jouluksi, mutta ei ole enää elossa. Sen takia vietän jouluni Faijan kanssa. Ilmeisesti emme ole kahdestaan vaan isosisko saapuu myös Faijan kaupunkiin.- Anonyymi
Mitä on Festoolin koristepallot? Miksi ne ovat hienot?
Anonyymi kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi tietää Festoolin koristepalloista - mistä niitä saa ja miksi ne ovat hienoja?
Hyvät joulut! :)Anonyymi kirjoitti:
Mustat joulukuusen pallot ja niissä vihreellä Festool, niin kyllä se perinteiset hopeiset voittaa.
Minuakin kiinnostaisi tietää Festoolin koristepalloista - mistä niitä saa ja miksi ne ovat hienoja?
Hyvät joulut! :)Samoin hyvää joulua! Mä en oikein saanu selville mistä niitä lopulta saa, ehkä jälleen myyjiltä. Tuolta maahantuojan sivuilta näin, kohdasta fanituotteet. Siellä ois monenmoista hienoa nippeliä: jalkapalloa, linkkuveistä ym. että ihmettelen jos niitä ei mistään voisi ostaa.
JeroP kirjoitti:
Samoin hyvää joulua! Mä en oikein saanu selville mistä niitä lopulta saa, ehkä jälleen myyjiltä. Tuolta maahantuojan sivuilta näin, kohdasta fanituotteet. Siellä ois monenmoista hienoa nippeliä: jalkapalloa, linkkuveistä ym. että ihmettelen jos niitä ei mistään voisi ostaa.
Kiitos kahdesta selvityksestä. Emme olleet kuulleet Festool-palloista. Ajattelin sen olevan jotain todella hienoa kuin Godivan suklaa. Sitä en saanut Suomessa kuin Helsinki-Vantaan lentokentältä myymälästä ja nuorena Stockalta Stadista. Hetken sitä sai Stockaltakin. Todella hyvää suklaata. Oletko syönyt tai kuullut?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mustat joulukuusen pallot ja niissä vihreellä Festool, niin kyllä se perinteiset hopeiset voittaa.
Kiitos vastauksesta. Hyvää yötä.
Kiitos kahdesta selvityksestä. Emme olleet kuulleet Festool-palloista. Ajattelin sen olevan jotain todella hienoa kuin Godivan suklaa. Sitä en saanut Suomessa kuin Helsinki-Vantaan lentokentältä myymälästä ja nuorena Stockalta Stadista. Hetken sitä sai Stockaltakin. Todella hyvää suklaata. Oletko syönyt tai kuullut?
En oo syönyt, enkä ees kuullut. Harvemmin tonne lentoasemallekin tullut eksyttyä. Mä oon ostanu lahjaks ihan perinteisiä konvehteja. Fazer collectionia ja vihreitä kuulia.
Kiitoa tiedosta. En tiedä vaikka ois joskus syönytkin. Faija vainaa tuolla belgia ranska akselilla usein kävi ja toi kaikenlaista tuliaista.
Hyvää yötä. taidan mennä nukkuun. Viime yönä 14 tuntia unta, että toivottavasti ei nyt ihan niin pitkään taas.JeroP kirjoitti:
Kiitoa tiedosta. En tiedä vaikka ois joskus syönytkin. Faija vainaa tuolla belgia ranska akselilla usein kävi ja toi kaikenlaista tuliaista.
Hyvää yötä. taidan mennä nukkuun. Viime yönä 14 tuntia unta, että toivottavasti ei nyt ihan niin pitkään taas.JeroP: "Kiitoa tiedosta. En tiedä vaikka ois joskus syönytkin. Faija vainaa tuolla belgia ranska akselilla usein kävi ja toi kaikenlaista tuliaista."
Voi se olla mahdollista, että Faijasi olisi tuonut niitä Suomeen. Mutta ne on vaikeasti saatavissa ympäri maailmaa. Luxus-tuote, jota ostin pentuna 1989 lentokentän myymälästä Suomessa ja herkuttelin hotellilla Roomassa. Toisen kerran osti Stadissa Stockalta 1993 toukokuussa. Seuraavana vuonna siellä ei tainnut olla enää myynnissä.
- Anonyymi
Pillua
- Anonyymi
Koristeilla vai ilman?
- Anonyymi
Eipä ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia. Lapset ovat eksällä ja itse käyn moikkaamassa äitiä, haudalla jne. Ehkä joulupäivänä parit muuvit sekä laulamista tai sitten joku ihana mies, jonka kanssa on mukava tehdä kaikenlaista kivaa.
znonyymi: "Eipä ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia. Lapset ovat eksällä ja itse käyn moikkaamassa äitiä, haudalla jne. Ehkä joulupäivänä parit muuvit sekä laulamista tai sitten joku ihana mies, jonka kanssa on mukava tehdä kaikenlaista kivaa."
Hei, hienoa - sinkulle hän - taitaa ehkä toteutua sinun suhteen? Jouluksi ihana mies? Sinullahan on suunnitelmia, vaikka et sano niitä ihmeellisiksi.
Hyvää alkavaa joulukuuta! :)- Anonyymi
znonyymi: "Eipä ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia. Lapset ovat eksällä ja itse käyn moikkaamassa äitiä, haudalla jne. Ehkä joulupäivänä parit muuvit sekä laulamista tai sitten joku ihana mies, jonka kanssa on mukava tehdä kaikenlaista kivaa."
Hei, hienoa - sinkulle hän - taitaa ehkä toteutua sinun suhteen? Jouluksi ihana mies? Sinullahan on suunnitelmia, vaikka et sano niitä ihmeellisiksi.
Hyvää alkavaa joulukuuta! :)Kiitos ja sitä samaa!
- Anonyymi
En vietä joulua. Enkä odota yhtään mitään. Ehkä oletan, että kaikki jatkuu kuun nimestä tai joulusta huolimatta, tai sitten muuttuu.
No jaa, onhan siinä paljon lomapäiviä 😁
xLiner"En vietä joulua. Enkä odota yhtään mitään. Ehkä oletan, että kaikki jatkuu kuun nimestä tai joulusta huolimatta, tai sitten muuttuu.
xLiner"
Mitä meinaat tehdä lomapäivinä? Miksi et vietä joulua?- Anonyymi
"En vietä joulua. Enkä odota yhtään mitään. Ehkä oletan, että kaikki jatkuu kuun nimestä tai joulusta huolimatta, tai sitten muuttuu.
xLiner"
Mitä meinaat tehdä lomapäivinä? Miksi et vietä joulua?Sitä samaa touhuan kuin muinakin lomapäivinä.
Joulu on kaupallisuuden jumalan pyhä eurojuhla, en halua osallistua roskan enkä läskin kerryttämiseen.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Sitä samaa touhuan kuin muinakin lomapäivinä.
Joulu on kaupallisuuden jumalan pyhä eurojuhla, en halua osallistua roskan enkä läskin kerryttämiseen.
xLiner"Sitä samaa touhuan kuin muinakin lomapäivinä.
xLiner"
Et sentään vihaa joulua niin kuin satuhahmo Grinch? Mitä puuhaat niin kuin muinakin lomapäivinä?- Anonyymi
"Sitä samaa touhuan kuin muinakin lomapäivinä.
xLiner"
Et sentään vihaa joulua niin kuin satuhahmo Grinch? Mitä puuhaat niin kuin muinakin lomapäivinä?Grinchistä en ole kuullutkaan.
Ihan perushommeleita. Yleishyödyllisiä kodinhoidollisia tehtäviä, harrastuksia... Salilla ei muuten ole joulupäivänä kuin pahimmat addiktit 😄
Grinchistä en ole kuullutkaan.
Ihan perushommeleita. Yleishyödyllisiä kodinhoidollisia tehtäviä, harrastuksia... Salilla ei muuten ole joulupäivänä kuin pahimmat addiktit 😄
xLiner"Grinchistä en ole kuullutkaan.
xLiner"
Grinch on Yhdysvalloissa tosi tunnettu jouluhahmo vähän niin kuin meillä Lumiukko-piiretty.
Joten ei hyvää joulua vaan hyvää lomaa, jos et vietä joulua! :)- Anonyymi
"Grinchistä en ole kuullutkaan.
xLiner"
Grinch on Yhdysvalloissa tosi tunnettu jouluhahmo vähän niin kuin meillä Lumiukko-piiretty.
Joten ei hyvää joulua vaan hyvää lomaa, jos et vietä joulua! :)Ei ole Lumiukko-piiirrettykään tuttu 😄
Leppoisaa joululomien aikaa sulle myös!
Ei ole Lumiukko-piiirrettykään tuttu 😄
xLiner"Ei ole Lumiukko-piiirrettykään tuttu 😄
xLiner"
Lumiukko piirretty on pyörinyt televisiossa joka joulu ainakin parinkymmenen vuoden ajan. Piirretyn laulun on levittänyt Nightwish. Tulee televisiosta aattona aina vähän ennen kello 12.
https://www.youtube.com/watch?v=xKfCSfgqh0M- Anonyymi
"Ei ole Lumiukko-piiirrettykään tuttu 😄
xLiner"
Lumiukko piirretty on pyörinyt televisiossa joka joulu ainakin parinkymmenen vuoden ajan. Piirretyn laulun on levittänyt Nightwish. Tulee televisiosta aattona aina vähän ennen kello 12.
https://www.youtube.com/watch?v=xKfCSfgqh0MNo en ole katsellut teeveetä ainakaan 20 vuoteen, joten ei ihme ettei ole tuttu.
No en ole katsellut teeveetä ainakaan 20 vuoteen, joten ei ihme ettei ole tuttu.
xLiner"No en ole katsellut teeveetä ainakaan 20 vuoteen, joten ei ihme ettei ole tuttu.
xLiner"
Tosissaan olet ollut katsomatta televisiota, jos olet seuraavan missannut? Sen ensiesiintyminen oli yli 40 vuotta sitten ja yli 30 vuotta se on pyörinyt joka joulu Suomessa.
"Lumiukko esitettiin ensimmäisen kerran Suomen televisiossa Yle TV1 -kanavalla jouluaattona 1983.[2][3] Suomen televisiossa esitetty elokuva on alkuperäinen brittiläisellä Channel 4 -kanavalla esitetty versio, joka sisältää elokuvan alussa kirjailija Raymond Briggsin johdannon, jossa hän kävelee pellolla Sussexin maaseudulla, ja kuvailee inspiraatiotaan tarinaan, joka sitten siirtyy elokuvan animoituun maisemaan.[1] Elokuvan johdannon, ja ”Walking in the Air” -laulun tekstitti tuolloin suomeksi filmille Yleisradion kääntäjä Merike Ilves.[4] Elokuva esitettiin uusintana jouluaattoina 1986 ja 1989.[5][6][7]
Vuodesta 1992 lähtien elokuva on esitetty joka jouluaatto, viime vuosina yleensä Joulupukin Kuuma linja -ohjelman lopuksi juuri ennen Turun joulurauhan julistuksen televisioinnin alkua.[3][8] Ilveksen tekstityksen sisältämää elokuvaa esitettiin pitkään, jonka jälkeen Yleisradio alkoi esittämään elokuvasta 2010-luvun alkupuoliskolla teräväpiirtokuvaversiota. Kuitenkin Suomessa nykyisin esitettävä elokuva sisältää kuitenkin vielä alkuperäisen kirjailija Briggsin johdannon Ilveksen vuonna 1983 tekemällä kuvaan painetulla suomenkielisellä tekstityksellä vanhasta esitysversiosta. Elokuvan johdannon ja alkutekstien jälkeen vanha esitysversio siirtyy nykyisin esitettävään teräväpiirtokuvaversioon. Nykyisessä teräväpiirtoversiossa laulun ”Walking in the Air” tekstitys tulee näkyviin, kun asettaa sen näkymään televisiossa tai katsoessa Yle Areenasta. Yleisradio on tehnyt elokuvaan myös suomenkielisen kuvailutulkkauksen.[9]
Lumiukko-elokuvasta on muodostunut monille suomalaisille tärkeä osa joulunviettoa, ja siihen suhtaudutaan nostalgisesti. Lumiukkoa seuraa aattoisin televisiosta jopa 400 000 ihmistä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lumiukko_(elokuva)- Anonyymi
"No en ole katsellut teeveetä ainakaan 20 vuoteen, joten ei ihme ettei ole tuttu.
xLiner"
Tosissaan olet ollut katsomatta televisiota, jos olet seuraavan missannut? Sen ensiesiintyminen oli yli 40 vuotta sitten ja yli 30 vuotta se on pyörinyt joka joulu Suomessa.
"Lumiukko esitettiin ensimmäisen kerran Suomen televisiossa Yle TV1 -kanavalla jouluaattona 1983.[2][3] Suomen televisiossa esitetty elokuva on alkuperäinen brittiläisellä Channel 4 -kanavalla esitetty versio, joka sisältää elokuvan alussa kirjailija Raymond Briggsin johdannon, jossa hän kävelee pellolla Sussexin maaseudulla, ja kuvailee inspiraatiotaan tarinaan, joka sitten siirtyy elokuvan animoituun maisemaan.[1] Elokuvan johdannon, ja ”Walking in the Air” -laulun tekstitti tuolloin suomeksi filmille Yleisradion kääntäjä Merike Ilves.[4] Elokuva esitettiin uusintana jouluaattoina 1986 ja 1989.[5][6][7]
Vuodesta 1992 lähtien elokuva on esitetty joka jouluaatto, viime vuosina yleensä Joulupukin Kuuma linja -ohjelman lopuksi juuri ennen Turun joulurauhan julistuksen televisioinnin alkua.[3][8] Ilveksen tekstityksen sisältämää elokuvaa esitettiin pitkään, jonka jälkeen Yleisradio alkoi esittämään elokuvasta 2010-luvun alkupuoliskolla teräväpiirtokuvaversiota. Kuitenkin Suomessa nykyisin esitettävä elokuva sisältää kuitenkin vielä alkuperäisen kirjailija Briggsin johdannon Ilveksen vuonna 1983 tekemällä kuvaan painetulla suomenkielisellä tekstityksellä vanhasta esitysversiosta. Elokuvan johdannon ja alkutekstien jälkeen vanha esitysversio siirtyy nykyisin esitettävään teräväpiirtokuvaversioon. Nykyisessä teräväpiirtoversiossa laulun ”Walking in the Air” tekstitys tulee näkyviin, kun asettaa sen näkymään televisiossa tai katsoessa Yle Areenasta. Yleisradio on tehnyt elokuvaan myös suomenkielisen kuvailutulkkauksen.[9]
Lumiukko-elokuvasta on muodostunut monille suomalaisille tärkeä osa joulunviettoa, ja siihen suhtaudutaan nostalgisesti. Lumiukkoa seuraa aattoisin televisiosta jopa 400 000 ihmistä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lumiukko_(elokuva)Meillä ei ole ollut koskaan tapana istua kauaa telkkaa tuijottamassa.
Lapsina olimme aina ulkona touhuamassa tai harrastuksissa. Ei silloin edes ollut aikaa katsella telkkaa. Tai ei ehkä ollut niin kiinnostusta... Uutiset ja joitain kotimaisia sarjoja katsottiin, jos oltiin kotona sopivaan aikaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei ole ollut koskaan tapana istua kauaa telkkaa tuijottamassa.
Lapsina olimme aina ulkona touhuamassa tai harrastuksissa. Ei silloin edes ollut aikaa katsella telkkaa. Tai ei ehkä ollut niin kiinnostusta... Uutiset ja joitain kotimaisia sarjoja katsottiin, jos oltiin kotona sopivaan aikaan.
xLinerKappale on tuttu, mutta lumiukko ei herättele mitään muistoja.
Kappale on tuttu, mutta lumiukko ei herättele mitään muistoja.
xLiner"Kappale on tuttu, mutta lumiukko ei herättele mitään muistoja.
xLiner"
Teillä ei tosissaan oltu katsottu telkkua, sillä Lumiukko on tosi suosittu. Kuulemma 400 000 katsoo perinteenä sen joka joulu. Vuodesta 1992 lähtien näytetty peräkkäin joka joulu, joten olin puulla päähän lyöty, kun kuulin, että joku ei sitä tunne. Musiikki kipale on varmaan jossain muualta kuin telkusta kuultu.
- Anonyymi
Joulussa on parasta se,kun sen saa viettää omien lasten kanssa! Muilla ei mitään merkitystä!
anonyymi: "Joulussa on parasta se,kun sen saa viettää omien lasten kanssa! Muilla ei mitään merkitystä!"
Hyvää rauhaisaa perhejoulua! <:)
- Anonyymi
Lähetän hänelle suklaata ja kukkia
Joulukuussa on tiedosa rahaa. Katselin meinaan työvuorolistoja ja miltei kaikki sunnuntait ja juhlapyhät olen töissä. Tämä tietysti ohjaa myös joulun viettoa.
Joulun alusviikolla käyn lapsia moikkaamassa isolla kirkolla ja vietetään pari päivää yhdessä. Tarkemmin ei ole ohjelmaa suunniteltu mutta ehkä käydään risteilyllä tai museokierroksilla. Saa nähdä mutta yhteistä isä-lapset aikaa tiedossa.
Ennen joulua käyn hautausmaalla sytyttämässä kynttilän kaatuneiden muistomerkillä sekä kahden kaverin haudalle jotka päättivät itse päivänsä kun joulun vahvistama yksinäisyyden tunne kävi liian voimakkaaksi.
Lasten ja sukulaisten kanssa on sovittu että jouluna ollaan muuten omissa oloissa eikä sellaisia muodollsa toivotuksia lähetellä. Joulusiivouksen teen ja jouluverhot vaihdan ennenkuin Die hard elokuva aloittaa joulun ajan.
Itsekseni olen joulupukilta toivonut parit treffit joulukuulle tietyn naisen kanssa mutta en sitten kyllä tiedä että pitääkö niihin päästäkseen olla kiltti vai hieman tuhma.M184: "Joulukuussa on tiedosa rahaa. Katselin meinaan työvuorolistoja ja miltei kaikki sunnuntait ja juhlapyhät olen töissä. Tämä tietysti ohjaa myös joulun viettoa.
Joulun alusviikolla käyn lapsia moikkaamassa isolla kirkolla ja vietetään pari päivää yhdessä. Tarkemmin ei ole ohjelmaa suunniteltu mutta ehkä käydään risteilyllä tai museokierroksilla. Saa nähdä mutta yhteistä isä-lapset aikaa tiedossa.
Ennen joulua käyn hautausmaalla sytyttämässä kynttilän kaatuneiden muistomerkillä sekä kahden kaverin haudalle jotka päättivät itse päivänsä kun joulun vahvistama yksinäisyyden tunne kävi liian voimakkaaksi.
Lasten ja sukulaisten kanssa on sovittu että jouluna ollaan muuten omissa oloissa eikä sellaisia muodollsa toivotuksia lähetellä. Joulusiivouksen teen ja jouluverhot vaihdan ennenkuin Die hard elokuva aloittaa joulun ajan.
Itsekseni olen joulupukilta toivonut parit treffit joulukuulle tietyn naisen kanssa mutta en sitten kyllä tiedä että pitääkö niihin päästäkseen olla kiltti vai hieman tuhma."
Hyviä joulukuita töissä, lasten kanssa, risteilyllä ja mahdollisilla treffeillä. Entisenä stadilaisena suosittelen Luonnontieteellistä museota, Kansallismuseota ja Ateneumia - jos aiotte joulukuussa käydä museossa.
- Anonyymi
Oon jättäny joulut pikkulapsille ja muille nössöille se nyt aikusen ihmisen elämää hetkauta
anonyymi: "Oon jättäny joulut pikkulapsille ja muille nössöille se nyt aikusen ihmisen elämää hetkauta"
Ehkä sen kaupallisen pikkulasten joulun voi jättää pois, mutta alunperin joulu oli Suomessa kristillinen juhla. Joillekin se merkitsee joululauluja, mutta itse uskon Jumalaan ja näen sen syntymäpäiväjuhlana.
Joulukuu tulee olemaan hieman ristiriitainen siinä mielessä, että töissä riittää kiirettä ihan joululomaan saakka eli töissä ei minkäänlaista rauhoittumista ole tiedossa, pikemminkin päinvastoin. Se vähän stressaa, mutta aina tästä on selvitty. Sitä en silti opi koskaan ymmärtämään, että miksi kaikki pitää saada valmiiksi vuoden loppuun mennessä. Maailma pyörii ensi vuonnakin. Joulukuuhun mahtuu myös paljon jouluun valmistautumista. Lahjojen hankintaa, siivousta, kodin koristelua, glögin juomista ystävien kanssa.. Vaikka vietän joulun muualla, haluan silti valmistaa kodin jouluun. Siinä sivussa pitäisi ehtiä omasta hyvinvoinnistakin huolehtimaan.
Joululomalta taas odotan rauhoittumista rakkaiden parissa. Hyvää ruokaa, juomaa, joululeffojen katselua, ulkoilua, kaikenlaista puuhailua.. Teinit varmaan puuhailevat omiaan, me vanhukset saadaan siis rauhoittua viinilasin ääressä 😁 Tänä vuonna tuleekin ihanan pitkä joululoma, melkein kahden viikon loma tiedossa ja se tulee enemmän kuin tarpeeseen..Aletheias: "Joulukuu tulee olemaan hieman ristiriitainen siinä mielessä, että töissä riittää kiirettä ihan joululomaan saakka eli töissä ei minkäänlaista rauhoittumista ole tiedossa, pikemminkin päinvastoin. Se vähän stressaa, mutta aina tästä on selvitty. Sitä en silti opi koskaan ymmärtämään, että miksi kaikki pitää saada valmiiksi vuoden loppuun mennessä. Maailma pyörii ensi vuonnakin. Joulukuuhun mahtuu myös paljon jouluun valmistautumista. Lahjojen hankintaa, siivousta, kodin koristelua, glögin juomista ystävien kanssa.. Vaikka vietän joulun muualla, haluan silti valmistaa kodin jouluun. Siinä sivussa pitäisi ehtiä omasta hyvinvoinnistakin huolehtimaan.
Joululomalta taas odotan rauhoittumista rakkaiden parissa. Hyvää ruokaa, juomaa, joululeffojen katselua, ulkoilua, kaikenlaista puuhailua.. Teinit varmaan puuhailevat omiaan, me vanhukset saadaan siis rauhoittua viinilasin ääressä 😁 Tänä vuonna tuleekin ihanan pitkä joululoma, melkein kahden viikon loma tiedossa ja se tulee enemmän kuin tarpeeseen.."
Kiitos kokonaisvaltaisesta kertomuksesta. Kuvasit hyvin vuoden loppua! Toivottavasti saat nautittua melkein kahden viikon mittaisesta lomasta. Hyvää rauhoittumista rakkaitten parissa. :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Aletheias: "Joulukuu tulee olemaan hieman ristiriitainen siinä mielessä, että töissä riittää kiirettä ihan joululomaan saakka eli töissä ei minkäänlaista rauhoittumista ole tiedossa, pikemminkin päinvastoin. Se vähän stressaa, mutta aina tästä on selvitty. Sitä en silti opi koskaan ymmärtämään, että miksi kaikki pitää saada valmiiksi vuoden loppuun mennessä. Maailma pyörii ensi vuonnakin. Joulukuuhun mahtuu myös paljon jouluun valmistautumista. Lahjojen hankintaa, siivousta, kodin koristelua, glögin juomista ystävien kanssa.. Vaikka vietän joulun muualla, haluan silti valmistaa kodin jouluun. Siinä sivussa pitäisi ehtiä omasta hyvinvoinnistakin huolehtimaan.
Joululomalta taas odotan rauhoittumista rakkaiden parissa. Hyvää ruokaa, juomaa, joululeffojen katselua, ulkoilua, kaikenlaista puuhailua.. Teinit varmaan puuhailevat omiaan, me vanhukset saadaan siis rauhoittua viinilasin ääressä 😁 Tänä vuonna tuleekin ihanan pitkä joululoma, melkein kahden viikon loma tiedossa ja se tulee enemmän kuin tarpeeseen.."
Kiitos kokonaisvaltaisesta kertomuksesta. Kuvasit hyvin vuoden loppua! Toivottavasti saat nautittua melkein kahden viikon mittaisesta lomasta. Hyvää rauhoittumista rakkaitten parissa. :)Kiitos 😊 Olen varma, että tulen nauttimaan lomasta. Perheen kanssa on ihaninta rauhoittua ja viettää aikaa, niin jouluisen kuin muulloinkin 🥰
- Anonyymi
Kumpa peruisivat koko joulun,Sen merkitys omassa elämässä on tyhjä.
anonyymi: "Kumpa peruisivat koko joulun,Sen merkitys omassa elämässä on tyhjä."
Mutta varmaan pitkä loma-aika kelpaa? Jos maanantai 23.12. ja perjantai jouluviikolla sekä viikonloppu on vapaana - niin sinulla on yli viikon loma töistä! :)
Minulle joulu on hetki jolloin keräännytään yhteen ja nähdään sukulaisia. Joskus olen käynyt kirkossa ja hiljentynyt viettämään kristillistä joulua.
- Anonyymi
Joulu - keräännytään yhteen iloiseen ja lämpimään joulujuhlaan jonkun läheisen kotiin.
anonyymi: "Joulu - keräännytään yhteen iloiseen ja lämpimään joulujuhlaan jonkun läheisen kotiin."
On se paljon muuta: syömistä, lahjoja, joululauluja, lasten iloa ja jännitystä.
Hyvää joulua! :)
- Anonyymi
Jaahas, vai oli joulun viettoni sääntöjen vastainen...vastaus poistettu 🙄.
Kokeilen lyhyesti uudestaan. Joulukuussa on monenmoista puuhaa mm lahjojen hankkimista, pikkujouluja, synttäreitä, konsertteja, kirkon joululaulut. Jouluaattoa vietän läheisten kanssa ja siitä lähtee hiljenemään.
- Sheena"Jaahas, vai oli joulun viettoni sääntöjen vastainen...vastaus poistettu 🙄.
Kokeilen lyhyesti uudestaan. Joulukuussa on monenmoista puuhaa mm lahjojen hankkimista, pikkujouluja, synttäreitä, konsertteja, kirkon joululaulut. Jouluaattoa vietän läheisten kanssa ja siitä lähtee hiljenemään.
- Sheena"
Minäkin ihmettelin sitä. Näin boxissani vain alun - ei näyttänyt siinä sääntöjen vastaisena. Kiitos lyhyestä hienosta tiivistyksestä.
Hyviä joulukuita ja joulua! :)
- Anonyymi
Joulupukki tuo mulle paljon lahjoja, koska olen ollut kiltti koko vuoden.
Terveisin Kalle, 6 v.Korvatunturilta!
Joo, Kalle 6 v., Lohjalta on ollut tänä vuonna erityisen kiltti. Kaikki viisi toivottua lahjaa odottaa jouluaattona pukin reessä. Nähdään jouluna, Kalle.
Terveisin
Joulupukki- Anonyymi
Korvatunturilta!
Joo, Kalle 6 v., Lohjalta on ollut tänä vuonna erityisen kiltti. Kaikki viisi toivottua lahjaa odottaa jouluaattona pukin reessä. Nähdään jouluna, Kalle.
Terveisin
JoulupukkiKiitos Pukki,
Nähdään jouluna!
Kalle, 6 v.
PS. Opin eskarissa kirjoittamaan tänä vuonna. Hyvää joulua!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️672525Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1872203Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.472123Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1272097Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣331875Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1941577Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2201530Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171411Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261275Hallitus haluaa sossuhuijjarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä
Kuristusote vätkylöiden palleista kiristyy! 😆 Hallitus suunnittelee laajentaa Kelan tiedonsaantioikeutta sosiaaliturva2001072