Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3968
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Omalta+osaltani+uskon+että+omissa+kokemuksissa+paistaa+läpi+omat+muutokset,+mailman+muutos+sekä+omat+valinnat.
Ollessani+nuori+tällaiset+lähentelyt+tulkittiin+säälittäviksi+lähentelyiksi+ja+sellaisena+ne+myös+käsiteltiin.+Silloin+ei+analysoitu+onko+tämä+häirintää+tai+ahdistelua+vaan+se+oli+yksinkertaisesti+säälittävää.+Kyllä+silloin+arvostettiin+peruskohteliaita+käytöstapoja+ja+muutenkin+sellainen+yhteisöllisyys+oli+tiiviinpää.+
Mailma+muuttuu+ja+hyvä+niin+sillä+silloin+oli+ihan+hyväksyttävää+pyörittää+tuhmaa+lasta+hiuksista+niin+että+ilmansuunnat+vain+silmissä+vilistivät.
Itse+olen+aina+ollut+hieman+kömpelö+naisten+iskemisen+suhteen+enkä+baareissa+tai+estareilla+ollut+millään+mukavuusalueella.+Ilmeisesti+naiset+sen+vaistosivat+hieman+sitten+"tsemppasivat"+nuorta+poikaa.+Nykyään+kun+en+kapakoissa+juuri+käy+niin+en+osaa+sanoa+miten+aika+on+muuttunut.+
Jos+nuorena+olisin+vaihtanut+baarit+lavatansseihin+niin+todennäköisesti+naisten+ahdistelut+olisivat+vähentyneet/loppuneet+koska+käsitykseni+mukaan+siellä+on+tiukempi+koodisto+kuin+baareissa.
23.02.2018 22:07
Onhan+noi+ihan+selkeät+siinä+mielessä+että+jos+noi+muistaa+niin+tuskin+tulee+syytteitä.
Vielä+kun+muistaa+että+naisella+on+se+kokemus+ja+päätös+milloin+olet+ahdistellut.++
Olisi+muutama+perhe+jäänyt+minunkin+kaveripiiristä+syntymättä+jos+kohtaa+4+olisi+noudatettu.+Jännä+juttu+miten+pikkujouluissa,+kesäjuhlissa+tai+seminaareissa+ihmisille+selviää+että+se+nimi+siellä+organisaatiolaatikossa+onkin+ihminen.
23.02.2018 18:41
Ei+tuo+hymyily+paljoa+kerro.+Minulle+on+jopa+naurettu.
"tuolla+naamallako+tulit+juttelemaan"
osoitetaan+sormella+"katsokaa+toi+yritti+iskeä+minua"
23.02.2018 18:34
Muutaman+kerran+vähän+harmaalla+alueella+oltu+mutta+huumorilla+selvitty+kun+on+lähtenyt+sillä+ajatuksella+että+kumpikaan+ei+menettäisi+kasvojaan+kömpelön+iskuyrityksen+takia.
Nuorena+festareilla+yksi+puolituttu+nainen+tuli+kädet+leveänä+halaamaan+mutta+heti+sen+jälkeen+vaihtoi+suudelmaan.+En+siitä+dramaattisesti+halunnut+irtaantua+jotta+hän+ei+tulisi+nolatuksi+mutta+en+vain+vastannut+suudelmaan+ja+kun+sai+huulensa+minusta+irti+aloin+kysellä+kuulumisia+ja+niitä+näitä+turhanpäiväisyyksiä.+Ymmärsi+siitä+että+pelkkä+halaus+olisi+riittänyt.
Joskus+kun+oli+nuori+niin+kyllähän+jokusen+puristelun+kohteeksi+valikoitui.+Itse+koin+ne+lähinnä+huonoina+iskuyrityksinä+enkä+minä+niistä+sillä+tavalla+itseeni+ottanut.
Mutta+kyllä+miehetkin+osaa+tilanteita+lukea.+Kerran+baarissa+käsi+laskeutui+reidelle+ja+kun+käännyin+niin+eihän+siinä+ollut+mikään+siro+neito+vaan+minua+isompi+mies.+Kyseli+ihan+kohteliaasti+että+olenko+yksin+liikkeellä+johon+piti+sitten+vaan+todeta+tyyliin+"+sinulla+on+kyllä+erittäin+hyvä+miesmaku,+mutta+tuo+käsi+minun+reidelläni+ei+yhtään+edistä+minun+mahdollisuuksia+löytää+täältä+emäntä."+Kaveri+siinä+vaan+naurahti+ja+pyysi+anteeksi+sekä+toivotti+hauskaa.+
Tuskimpa+enää+näillä+aamuilla+tuollaisia+fyysisiä+lähestymisiä+saa,+mutta+työelämässä+ja+joskus+vapaa-aikanakin+on+kyllä+pojiteltu.+Ehkä+naisväki+siten+yrittää+vähän+polkea+alemmas+mutta+itse+olen+ottanut+sen+synonyyminä+sanalle+nuorekas.
23.02.2018 17:18
Jos+tietäisin+miten,+missä+ja+milloin+se+tapahtuu+niin+osaisin+olla+kyllä+paikalla.++Yksi+koulukunta+sanoo+että+sen+oikean+etsimiseen+pitää+tehdä+töitä+kun+taas+toiset+ovat+sitä+mieltä+että+kyllä+se+jostakin+ilmestyy+ilman+sen+suurempia+ponnistuksia.
Nettitreffailun+olen+jo+jättänyt+suosiolla+pois.+Nainen/kolmeakymmentä+miestä+kohden+on+kyllä+sellainen+suhde+jossa+tavallinen+mies+ei+pärjää.+Baareissakaan+ei+tule+käytyä+ja+harrastukset+ovat+miesvaltaisia+joten+eipä+sieltäkään+kautta+asiat+etene.+Työpaikka+samoin+on+miesvaltainen.
Eli+jos+parisuhteen+haluaa+niin+jotakin+pitäisi+muuttaa,+aloittaa+nettitreffailut,+käydä+baarissa+tai+vaihtaa+harrastuksia.+Harrastuksia+en+naisten+takia+vaihda+koska+harrastukset+ovat+minun+oman+elämänlaadun+parantamiseen.+Baareissa+käynti+tuo+varmaan+yhtä+huonon+tuloksen.+Etsin+meinaan+naista+joka+ei+paljoa+baareissa+viihdy+joten+se+että+oltaisiin+yhtä+aikaa+baarissa+on+hyvin+epätodennäköinen.
Olen+valinnut+sellaisen+linjan+että+loppuelämääni+en+ole+"budjetoinut"+parisuhdetta+vaan+lähtökohta+on+se+että+tiimalasin+hiekan+loppuessa+olen+edelleen+yksin.+Toki+jos+se+oikea+jostakin+kolahtaa+kohdalle+niin+toki+varaan+oikeuden+tehdä+loppuelämälleni+lisätalousarvion.
21.02.2018 22:12
Kerrottiinko+siinä+miehille+että+niitä+vastaan+pelaa+nainen?
21.02.2018 21:55
Kyllähän+siitä+tulee+maksettua.+Pyydät+treffeille+ja+tarjoat+kahvit+jonka+jälkeen+homma+on+siinä+koska+ei+ollut+kemiaa+tai+sitten+tulee+suoraa+tekstiä+miksi+en+ole+kelvollinen.
Enkä+nyt+tarkoita+että+olettaisin+kahvien+olevan+peruste+miksi+tapailua+pitäisi+jatkaa+vaan+totean+vain+otsikon+mukaisesti+että+tälläkin+tapaa+niistä+joutuu+maksamaan.+Mitään+valheellista+tietoa+ei+muistaakseni+kukaan+ole+itsestään+ilmoittanut,+toki+tulkinnanvaraisia+asioita+on+noussut+esille++esimerkiksi+termeillä+liikunnallinen+tai+huumorintajuinen.
Kyllähän+minä+sen+tiedän+että+nainen+voisi+maksaa+omansa+mutta+jotenkin+haluaisin+pitää+kiinni+tästä+vanhaisesta+perinteestä+että+mies+maksaa+ainakin+ensitreffeillä.
20.02.2018 22:32
Jaahans,+perinteinen+"otettaan+sopiva+osa+tutkimusta+ja+tehdään+siitä+johtopäätös"-ajatelma.
Tuossahan+tutkittiin+ihmisiä+jotka+käyttävät+siivoukseen+käytettäviä+kemikaaleja+suihkeena.+Eli+jos+käytät+vettä+ja+mikrokuituliinaa+niin+altistushan+jää+pois.+Samoin+jos+kaadat+kemikaaleja+veden+joukoon+ja+käytät+hanskoja+jää+altistus+pieneksi.
Ihan+vaan+omana+ajatuksena+tuli+heti+mieleen+että+voisiko+kyseessä+olla+kemikaalien+kokonaisaltistus+joka+selittää+miksi+vaikutus+miesten+keuhkoissa+ei+ollut+vastaava.+Naiset+kun+altistuvat+muutenkin+kemikaaleille+hiusvärien+ja+meikkienkin+kautta.+Joskun+verran+työn+puolesta+olen+tuota+kemikaalien+kokonaisaltistusta+joutunut+pohtimaan+ja+siitä+nämä+ajatukset.
20.02.2018 19:14
Varmaan+kyse+on+paljon+siitä+miten+parisuhteessa+yleensä+työt+jaetaan.+Mitkä+on+naisten+töitä,+mitkä+miesten+töitä+ja+mitkä+yhteisiä.+Jos+mies+osallistuu+minimaalisesti+kotitöihin+niin+onhan+se+naisesta+aika+turhauttavaa.+Lisäksi+täytyy+muistaa+että+naisetkin+ovat+työelämässä+ja+jos+työpäivät+venyät+samoilla+mitoille+niin+kyllähän+kotityötkin+pitää+jakaa+kohtuullisesti.+
Jos+vielä+kaiken+kruunaa+se+että+mies+sotkee+enemmän+niin+alkaa+kyllä+olla+katastrofin+ainekset.
Varmaan+olisi+myös+syytä+joskus+antaa+kiitosta+jos+emäntä+on+kodin+siivonnut.+Sitä+voisi+vaikka+todeta+että+nyt+kun+koti+on+näin+siisti+niin+ei+sotketa+keittiötä+vaan+meneppä+pistämään+itsesi+nätiksi+niin+mennään+ulos+syömään.
20.02.2018 18:54
Siitä+kun+Lasse+Kukkonen+pelaa+maajoukkueessa+vanhoilla+meriiteillä.
18.02.2018 22:46
Oliskohan+tuossa++vientiteollisuudessa+se+historiallinen+tausta+että+täältä+on+viety+koneita+ja+laitteita+sekä+metsäteollisuuden+tuotteita.+Alathan+ovat+ennen+olleet+fyysisiä+ja+raskaita+hommia+hankalissa+olosuhteissa+joten+ne+on+sitten+jääneet+miesten+hommiksi.+Nykyäänhän+alat+ovat+muuttuneet+ja+niissä+pärjää+varmasti+henkilö+sukupuolesta+riippumatta.
Lisäksi+jonkun+verranhan+on+viety+kankaita+ja+vaatteita+mutta+nykyäänhän+ne+tehdään+jo+ulkomailla.+Elektroniikkatuotanto+silloin+huippuvuosina+tarjosi+työtä+vientiteollisuudessa+tasaisesti+molemmille+sukupuolille.+Ainakin+tuotantotasolla.+
Tämähän+on+myös+se+yksi+asia+mikä+vaikuttaa+siihen+kumman+kannattaa+jäädä+kotiin.+Koska+kärjistäen+vientiteollisuus+on+se+joka+tuo+rahavirran+kotiinpäin+niin+ei+käytännössä+ole+mahdollista+että+julkinen+sektori+voisi+sitä+enemmän+kuluttaa.+
Ehkä+nämä+palkkaerot+pikkuhiljaa+tasottuvat+kun+ajan+henki+on+että+molempia+sukupuolia+pitää+olla+edustettuna+tietty+määrä.++Toivottavasti+ei+nyt+ihan+kiintiöihin+mennä+jolloin+sukupuoli+menee+pätevyyden+edelle.
18.02.2018 22:21
Kyllähän+media+on+vahva+vaikuttaja;+mutta+vielä+vahvempi+on+sosiaalinen+media.+Tuossa+kun+vilkaisin+niin+kaikilla+kavereilla+oli+sen+mukaan+elämä+mallillaan.+Osa+hiihtämässä,+joku+oli+tehnyt+jo+muutaman+päivän+ruuat+pakkaseen,+joku+vaihtanut+jo+kevätverhotkin.+Noihin+jos+vertaa+niin+kyllähän+meikäläisen+päivä+on+ollut+laimeaa.+
Tuohon+päälle+kuvat+uudesta+autosta,+lomakuvat+uuden+rakkaan+kanssa+niin+helposti+kyllä+tulee+olo+että+en+ole+ollut+paikalla+kun+oikeaa+elämää+on+jaettu.+Ymmärrän+kyllä+jos+ihmisille+tulee+ajatus+että+on+ansainnut+parempaa+ja+tavallaan+haluaa+elämälleen+uuden+alun.+
Tämä+kaikki+tekee+ihmisille+riittämättömyyden+tunteen+eikä+osata+enää+elää+siinä+arjessa+vaan+ollaan+linjalla+kaikki+mulle+heti+ja+nyt.+Minä+olen+itsenäinen+vahva+ihminen+enkä+tarvitse+kenenkään+muun+apua;+varsinkaan+jos+kyseessä+on+toisen+sukupuolen+edustaja.+
Vaikka+kaikki+tietysti+päättävät+ihan+itsekseen+omista+valinnoistaan+ja+vastaavat+niistä+niin+ehkä+varsinkin+meidän+miesten+nyt+kannattaisi+hieman+niellä+ylpeyttä+ja+mennä+hakemaan+apua+lääketieteen+asiantuntijoilta.+Jos+tuntuu+ettei+halua+apua+niin+ei+sitten+hae+apua+mutta+lähtee+kuitenkin+kuuntelemaan+ulkopuolisen+näkökulman.+
Saattaa+olla+helpottavaa+kuulla+ettei+ongelma+olekkaan+suvunjatkamiselimesi+koko+vaan+se+että+vaimosi+haluaisi+jakaa+kotityöt+tasaisemmin+ja+välillä+haluaisi+ihan+vaan+tulla+kainaloon.+Sitä+voi+ihmetellä+samalla+kun+vaimo+yrittää+sisäistää+ettei+hänen+tarvitse+sinua+miellyttääkseen+kävellä+pakarat+pystyssä+kuin+pahemman+lordoosin+hankkimana+vaan+että+mies+haluaisi+joskus+kuulla+olevansa+perheessä+arvostettu+ja+saavansa+isä-lapsi+aikaa+vaikka+hän+ei+niin+hyvä+kodinhoidossa+olekkaan.
18.02.2018 18:46
Sen+takia+en+tuonne+kirjoittanut+naisista+erikseen+vaan+totesin+että+nämä+samat+ongelmat+tulevat+eteen+onko+kyseessä+mies+tai+nainen.+Jos+mies+jää+kotiin+hoitamaan+lasta+ja+nainen+menee+töihin+niin+samat+ongelmat+on+miehellä+edessä.++Siksi+kirjoitinkin+että+pitäisi+olla+joku+porkkana+jolla+pystytään+varmistamaan+että+perheissä+olisi+aito+mahdollisuus+miettiä+lapsen+hoito.+Nythän+mennään+talouskysymys+edellä.
Toki+raha+tulee+aina+kuluttajalta+mutta+pitää+muistaa+että+mikäli+teet+ulkomaankauppaa+niin+se+kuluttaja+on+ulkomailla+joka+tuo+sitä+rahavirtaa+Suomeenpäin.+Jos+työnantajamaksuja+nostetaan+lisää+saattaa+tuotteen+hinta+nousta+sellaiseksi+että+kauppa+ei+käy.+Jos+taas+työntekijämaksuja+nostetaan+putoaa+kotimaisen+kuluttajan+ostovoima.++Eli+otetaanko+lisää+lainaa,+korotetaanko+veroja+vai+leikataanko+jostakin.+Tämähän+on+nyt+se+yhtälö+jota+hallituskin+puntaroi+kun+asiat+pitäisi+tehdä+kustannusneutraalisti.
"työnantaja+suhtautuukin+luottavaisemmin+naiseen+jonka+lapsiluku+on+täysi,+se+on+kylmä+tosiasia."
Tästä+olen+kyllä+kuullut+vähän+toisenlaistakin+kommenttia.+Lisääntymishalua+kun+ei+saa+enää+kysyä+niin+mistä+sen+tietää+kenellä+on+lapsiluku+täynä.+Kaksi+kolmekymppistä+naista+tulee+hakemaan+töitä.+Toisella+kolme+lasta+ja+toisella+ei+yhtään.+Ei+voi+varmuudella+tietää+mutta+jos+on+kolme+lasta+niin+mahdollisuus+että+ainakin+joskus+jäät+kotiin+hoitamaan+sairasta+lasta.+Vähän+ehkä+alasta+ja+työtehtävästäkin+riippuvainen+asia+mutta+joskus+on+helpompi+hommata+pidemmäksi+ajaksi+tuuraaja+kuin+jakaa+työt+uudelleen+muille+työntekijöille+näiden+lyhyiden+poissaolojen+ajaksi.
18.02.2018 18:01
Onko+sitä+oikeaa+ja+väärää+aikaa+olemassakaan?+Jos+nyt+ajatellaan+että+teet+lapsen+tai+useamman+koulutuksen+jälkeen+olet+noin+3-4+vuotta+pois+työelämästä.+Työelämä+muuttuu+sitä+tahtia+että+olisi+syytä+ainakin+päivittää+taas+koulutus.+Lisäksi+kun+palaat+työelämään+sinulla+on+vastassa+ne+koulukaverit+joilla+ei+ole+lapsia+mutta+takana+jo+muutama+vuosi+työkokemusta.+Siinä+on+työhaastatteluissa+heikoilla.+Lisäksi+kun+sulla+on+ne+pienet+lapset+niin+lapsen+sairastuessa+pitää+niitä+jäädä+kotiin+hoitamaan.+
On+ihan+ymmärrettävää+että+heikosti+koulutetut+jättävät+mahdolliset+lapsihaaveet+toteuttamatta.+Pätkätyöt,+0-tuntisopimukset+ja+määräaikaiset+työsuhteet+eivät+oikein+luo+tulevaisuuden+uskoa.+Vaikka+olisikin+työpaikka+niin+jos+palkka+om+kymmenen+euroa+tunti+niin+pistäähän+se+miettimään+riittääkö+siitä+vielä+rahaa+lapsen+elättämiseen.
Itse+olen+sitä+mieltä+että+perhevapaiden+kustannuksia+pitäisi+jotenkin+kompensoida+siten+että+perheessä+myös+taloudellisesti+olisi+ihan+sama+kumpi+jää+kotiin.+Näin+päätös+jäisi+oieasti+perheen+sisäiseksi+asiaksi.+
Sitä+rahaahan+ei+nyt+mistään+tule+ilmaiseksi+ja+on+huomattava+että+perhevapaiden+kustannuksia+korvaa+valtio+vain+5%.+Loput+tulee+työantajamaksuista+ja+työntekijämaksuista+suhteessa+68%+ja+27%.
18.02.2018 15:56
päihehäiriö->päihdehäiriö.
17.02.2018 14:54
Vaikka+Suomalainen+mies+nyt+on+saatanasta+seuraava+ja+mailma+olisi+parempi+ilman+heitä+niin+kyllä+marmatukset+ja+nalkutukset+lääkärissä+käynneistä+kannattaisi+ottaa+vakavasti.+Rintakipuja+ei+kannata+hoitaa+läskisoosilla+ja+saunalla+eikä+mielenterveyttä+alkoholilla+saati+sitten+köysi/haulikonpiippu-menetelmillä.+
Mitä+näihin+"sekoamisiin"+tulee+niin+potilaan+lääkärilehdessä+oli+ihan+mielenkiintoinen+artikkeli+sukupuolten+eroista+eri+masennus+ja+ahdistuneisuushäiriöistä.
Masennushäiriöjaksot+naisista+7%+ja+miehistä+4%
Päihehäiriöt+miehillä+3-5+kertaiset+naisiin+verrattuna.
Skitsofrenia+kansainvälisesti+miesten+riski+1.4+kertainen+mutta+Suomessa+ei+eroja.
Syömishäiriö+naisilla+10+kertainen+miehiin+nähden.
Lapsuusajan+häiriöt+pojilla+2-5+kertaiset+tyttöihin+verrattuna
Itsetuhoisuus.+Itsemurhayritykset+ovat+yhtä+yleisiä+mutta+miehet+käyttävät+järeämpiä+menetelmiä+ja+lisäksi+naiset+hakevat+näihin+helpommin+apua.
Lisäksi+monessa+kohtaan+oli+kommentti+että+tasa-arvoistuva+yhteiskunta+tasa-arvoittaa+myös+näitä+ongelmia.
En+nyt+ole+varma+saako+naiset+helpommin+apua+mielenterveyspalveluihin+kuin+miehet;+ainakaan+mitään+tutkimustulosta+ei+osunut+silmään.+Jos+vain+katsoi+listaa+auttavista+puhelimista+niin+suurin+osa+niistä+oli+suunnattu+naisille+tai+nuorille.+Pelkästään+miehille+ei+osunut+silmään.+(toki+voi+olla+että+niitäkin+on)
Se+mikä+tässä+oli+jutussa+oli+surullista+että+tarvittiin+viranomaisen+kehoitus+hoitoon+hakeutumisesta.+Ennen+käytiin+kyläilemässä+ja+jos+tällainen+näky+olisi+siellä+kohdannut+niin+varmaan+olisi+kaverit/ystävät+tai+sukulaiset+ottaneet+asiat+puheeksi.
Nyt+kun+kaikki+ovat+niin+vahvoja+ja+itsenäisiä+niin+tällaiset+jäävät+helposti+piiloon.+Tälle+naiselle+kuitenkin+iso+arvostus+että+tuli+omana+itsenään+esille+ja+antoi+tälle+ongelmalle+kasvot.
Itse+kävin+laajassa+työterveystarkastuksessa+jonka+jälkeen+lääkäri+totesi+että+sinä+olet+ihan+perusterve+mies.+Vastasin+ihan+suoraan+että+jos+et+tämänikäisestä+miehestä+vikoja+löydä+niin+et+ole+tarpeeksi+tutkinut.+Nauroi+ja+tarkensi+että+kyllä+sinä+ainakin+työkykyinen+olet.
17.02.2018 14:53
On+oikeus+ja+jopa+velvollisuus+ettei+mene+kahden+ihmisen+elämä+pilalle.
Toki+hiukan+naisen+asenteen+mukaan+kannattaa+hioa+tuota+sanamuotoa+sopivammaksi.
17.02.2018 12:57
3a.+Muuttoauto.+Pakataan+sinne+rinkka+ja+muu+omaisuus.+Palataan+kun+aika+on+kypsä;+jos+palataan.
3b.+Otetaan+vain+kukkaro+ja+iso+annos+itseluottamusta+ja+lähdetään+kiertämään+baareja,+kapakoita+ja+yökerhoja+luottaen+että+sieltä+löytyy+yösijat.+Käydään+reissun+jälkeen+kotona+ja+otetaan+käyttöön+kohta+3a+ja+muutetaan+johonkin+3b:n+taktiikalla+löydettyyn+retkikohteeseen+ja+aloitetaan+siellä+uusi+elämä.
17.02.2018 12:54
Kuten+joku+tuossa+kirjoitti+niin+bussikuljetusta+tarjotaan+firman+puolesta.+Turku+on+ihan+mukava+kaupunki+mutta+jos+kelpaa+jokin+muukin+niin++toisessa+suunnassa+on+Rauma.+Saattaa+olla+asunnot+halvempia+ja+kyllä+kai+sielläkin+naisia+riittää.+
Riippuen+mikä+sinulla+on+pohjakoulutus+ja+haluat+juuri+Turkuun+niin+kannattaa+miettiä+miettiä+myös+telakkaa+vaihtoehtona.+Sieltä+suunnalta+kuulunut+pelkkää+hyvää+työnantajasta.
16.02.2018 21:41
Katselin+mitä+tuolla+rahalla+muualta+saisi+(noin+30te+ja+yli+90+neliötä.+
Remontoitu+omakotitalo+Joensuussa+
Vantaa+rivitalo+5h+k
Kerrostalo+Kuopio+5h+k
Espoossa+kaksikin+rivitalo+4h+k
Itse+asiassa+pääkaupunkiseudulta+löytyi+useampiakin+vastaavia.+
Siihen+nähden+en+yhtään+ihmettele+jos+ei+ole+mennyt+kaupaksi.
15.02.2018 22:56
190 / 199