Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Eiköhän se mitä seuraava hallitus kertoo ja miten riipu uuden hallituksen kokoonpanosta. Jos pohja on kok+sdp+muut niin Orpo tuskin alkaa venettä keikuttamaan ja riskeeraamaan omaa salkkuaan.
    Jos taas pohja on kok+ps+käytännössä kd ja/tai keskusta niin kyyti voi olla tylympää varsinkin jos keskusta ei ole hallituksessa. Rahan käytöstä varmaan riittää puhetta koko vaalikaudeksi mutta isommat asiat kuten nato- ja koronapäätökset tehtiin parlamenttaarisen päätöksen kautta. Sotekin rakennettiin SIpilän hallituksen pohjalle tehden siihen joitakin uusia linjauksia.

Mitä tuohon kokoukseen tulee niin varmaan käsiteltiin myös sitä miten myös nykyinen oppositio ja muut ministerit saavat tiedot ja ovat ajan tasalla vaalien aikana ja vaalien jälkeen.
  2. Iso kiitos
  3. Työelämässä tulee mieleen meillä pari huoltokohdetta joissa tarvitaan voimaa. Voi olla että yksittäiseen kohtaan voima naisellakin riittäisi mutta kun toistoja tulee paljon niin kuorma kasvaa liian isoksi.
    Jos hieman mennään työhistoriassa taaksepäin niin löytyy yksi työvaihe johon naisia ei päästetty. Siellä käytettiin kemikaalia joka käyttötiedotteen mukaan saattoi aiheuttaa sikiövaurioita. Vaikka oli yleis- ja kohdespoistot sekä raitisilmamaskit niin tehtiin päätös että naisia ei siihen hommaan laiteta,
    Lisäksi olen toimittanut työnantajalle kirjeen jossa minut määrättiin kertausharjoituksiin. Minun armeija-aikana ei naiset päässeet suorittamaan asepalvelusta joten sitä lappua en naisena olisi voinut toimittaa.

Varmaan naisena minulla olisi sähköpyörä tai auto. Jos ennustuksen lumimyräkkä toteutuu ja aamulla ei pyöräteitä ole aurattu niin melko raskasta on tuo polkeminen tavallisella pyörällä.

Jos nyt ihan lähihistoriaan palataan niin naisena minulla olisi lyhyempi matka salille. Tuossa lähellä olevassa naisten salilla on myös ihan ohjattuja kehonhuoltotunteja jotka olisi kyllä tarpeen kun itseohjautuvasti ne jää usein suunnitelman asteelle.
    Samoin perturi/kampaamokäynnit on varmaan erilaisia. Nyt kun käyn parturissa niin voin mennä paikkaan jossa ei tarvi ajanvarausta. Asiakkaiden läpimenoaika on paremmin vakioitu jolloin voit laskemalla päätellä edellä olevien määrästä kauanko sulla menee siellä aikaa.
    Tuossa oli lautakunnan kokous jossa olisin naisena ollut mukana mutta nyt miehenä olen kiintiöhommissa eri lautakunnassa. Parhaani toki sielläkin teen koska kyse on luottamustoimesta mutta rehellisesti on todettava että antini siellä on aika ohutta.

Tietysti jos mennään ajassa paljon taaksepäin niin aina voisi pohtia olisiko arkeni nyt erilainen jos koulussa olisin tyttönä saanut kannustusta, olisiko uravalinta ollut toinen jos vaakakupissa rahan painoarvo olisi ollut pienempi ja vastaavasti runsaampi vapaa-aika ja pienempi tapaturmariski oli ollut keskiössä
  4. pyytäis treffeille-helppo
    iskisi sinut-vaikea

Ei minun elämäni niin aikataulutettua ole ettei treffeille ehtisi. Jos joku pistää itsensä peliin ja esittää treffipyynnön niin ihan jo kohteliaisuudesta menen. Vähän kuin tanssimassa, jos joku hakee niin lähtökohta on että että vain painavista syistä vastaus on kiitos, mutta ei kiitos.

Jos tuolla iskemisellä viitataan haluun rakentaa parisuhdetta niin joutuu todella pohtimaan. Sitä kun on jo henkisesti valmistautunut elämään tämän loppusuoran yksin niin onko sitä valmis pyörtämään ja vielä kerran rakastumaan sekä kokemaan sen pettymyksen kun toteat että taas on sinut päivitetty nuorempaan versioon. En tiedä olenko sen pelon varjossa valmis enää eläämään.