Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eiköhän se mitä seuraava hallitus kertoo ja miten riipu uuden hallituksen kokoonpanosta. Jos pohja on kok+sdp+muut niin Orpo tuskin alkaa venettä keikuttamaan ja riskeeraamaan omaa salkkuaan.
Jos taas pohja on kok+ps+käytännössä kd ja/tai keskusta niin kyyti voi olla tylympää varsinkin jos keskusta ei ole hallituksessa. Rahan käytöstä varmaan riittää puhetta koko vaalikaudeksi mutta isommat asiat kuten nato- ja koronapäätökset tehtiin parlamenttaarisen päätöksen kautta. Sotekin rakennettiin SIpilän hallituksen pohjalle tehden siihen joitakin uusia linjauksia.
Mitä tuohon kokoukseen tulee niin varmaan käsiteltiin myös sitä miten myös nykyinen oppositio ja muut ministerit saavat tiedot ja ovat ajan tasalla vaalien aikana ja vaalien jälkeen.
14.03.2023 11:40
Eiköhän syyt muutokseen olleet ihan aikataululliset mutta olen kyllä samaa mieltä että jotakin on tekeillä.
Se mitä on tekeillä ei taas pitäisi olla yllätys kenellekään sillä eduskuntavaalit ovat kyllä olleet näkyvillä. Ennakkoäänestys on reilun viikon päästä ja luulen että tuolla on sovittu askelmerkkejä miten toimitaan jos jäsenyysprosessi nytkähtää vaalien aikana tai ennenkuin uusi hallitus on muodostettu ja nyt samalla mietitään miten valiokunnat väliaikaisesti täytetään vaalien jälkeen ennen lopullista kokoonpanoa.
13.03.2023 22:11
Vastasit oikein 11 kysymykseen
Aika helpoksi tehty ottamalla noita tunnetuimpia kappaleita.
13.03.2023 21:52
Kyllähän fysiikkaerot tasoittuvat jos mukaan otetaan teräaseita. Mattoveitsi kaulalla saa lihaksiston kummasti surkastumaan.
Itsekkin mietin miksi kaverit eivät lähteneet ja ihan puhtaana arvauksena sanoisin ajatusmallia jossa kaveria ei jätetä. Vaikka itse pääsisit pois niin sitten seuraukset kavereille saattaa olla hyvinkin rumat.
Yhdenvertaisuusvaltuutettu voi kuitenkin huokaista sillä tämä ei lisää hänen työtaakkaansa sillä hänen kuuluu raportoida vain naisiin kohdistuvasta väkivallasta.
13.03.2023 21:45
Iso kiitos
12.03.2023 22:19
Jahka valikoimista löytyy Sturm-rynnäkkötykki niin pistän tilausta vetämään. Piippu vielä osoittamaan tietyn naapurin keittiön ikkunaa kohden.
12.03.2023 22:18
Kyllä tuo mielleyhtymä osittain pitää paikkansa. Ei nyt ihan kuitenkaan noin synkkiä tapahtumia. Oma ajatusmailma vain on hieman synkkä.
Tässä reilu kuukausi sitten työterveyslääkäri ilmoitti labrojen jälkeen että minun kreatiniini arvot on koholla. Sitä kun on itsekseen täällä mökissä niin helposti suunnittelee jo elämänsä tilanteeseen jossa munuaiset ei ole käytössä.
Nyt taas kun kävi salilla, avannossa ja saunassa mieli halusi mustuttaa lääkärin sanoista että ylitys on lievä ja sen saattaa selittää saliharrastus ja mahdollisesti se että en ole nauttinut riittävästi nestettä. Kehoitti huomioimaan nestetasapaino ja loppukuusta uusi labra.
Jännittäviä aikoja siis tiedossa.
Mainoksia varmaan jaan ja vaaliteltoilla pyörin kahvia kaatamassa ja makkaroita paistamassa. Jos hyvin käy niin pääsee ihan ministeriä jututtamaan. Ihan vaan kaikille vinkkinä; äänestätte tai ette mutta käykää vaaliteltoilla syömässä ja kahvittelemassa.
Keväällä tai kesällä olisi tarkoitus tanssikursseille kaverin kanssa mennä. Pitää vain löytää kurssit jostakin yli 50 km päästä. Kotikulmilla ei kehtaa jos ei sitten opikkaan.
Hyvää alkavaa viikkkoa. Itse jäin nyt vapaille.
12.03.2023 22:07
Vuorotyöläisenä kun ei ole enää viikonpäiviä niin menköön tämä nyt lauantaista.
1. Ei kovin hyvää kuulu mutta utelut on mukavia.
2. Saunon kymmenen päivän välein johtuen työn kierrosta. Työrupeaman jälkeen sauna on eräänlainen rituaali vapaiden alkamisen kunniaksi.
3. En muista koskaan saaneeni kukkia. Marjapensaita toki muutaman.
4. Ei ole kotieläimiä enkä enää ota. Luopuminen on niin kova paikka.
5. Eilen kahvin kanssa oli itse tehtyjä lettuja, tänään mennyt mustana.
6. Uusin, Saksalaisen näkökulmasta tehty, ei mitään uutta länsirintamalta.
7. Rakastava ja rakastettu aviomies ja isä. Puolet sentään toteutui.
8. En kehtaa olla äänestämättä kun kuulun yhden ehdokkaan tukijoukkoihin.
9. Nyt en tanssi mutta jos opin paritanssien askeleet niin siirtyy tuonne nykimisen kohtaan.
10. Onhan nuo lasit ja kohta pitää siirtyä kaksitehoisten heimoon.
Musiikista sen verran että nyt olen pari kertaa kuullut kappaleen Sunnuntain hesari ja siitä on tullut vahvoja mielikuvia. Onneksi töissä kukaan ei ole huomannut että suojalaseista huolimatta on roskia ollut silmässä.
12.03.2023 15:36
Eipä erityisen ihanaa. Ikuinen loka-marraskuu olisi passeli.
Paarma on yksi lemppareista. Tulee sitkeästi takaisin vaikka miten hätistelee.
12.03.2023 14:56
Vähän varomaton kommentti sponttaaniin kysymykseen. Kotimaassa lähinnä kiusallinen tilanne muille päättäjille. Lisäksi turha syöttö naapurin propagandakoneistolle varsinkin kun tiedetään että lähettäminen vaatisi Yhdysvaltojen vientiluvan.
Hallitusneuvottelut on aina asia erikseen mutta jos olet sitä mieltä että pääministerin pitää olla mies niin kannattaa valita puolue jonka puheenjohtaja on mies ja että puolueella on jo nyt istuvia kansanedustajia. Valinnanvara on kyllä vähäinen.
Kun olet löytänyt puolueen josta haluat miespuolisen pääministerin niin kannattaa pysähtyä miettimään kannattaako äänestää miestä tai naista. Hallitusneuvotteluissa eivät ratkaise prosentit vaan istuvien kansanedustajien paikkamäärät. Ehdokasasettelu ratkaisee monia paikkoja kun ollaan siinä rajalla ollaanko eduskunnassa vai jäädäänkö rannalle. Saattaa olla että äänestämällä naista saat todennäköisemmin miespuolisen pääministerin.
12.03.2023 14:46
Minun tuorein tulokas on uusi tulityökortti.
11.03.2023 17:00
Tänään töihin yövuoroon ja huominen menee sitten nukkuessa. Huomenillalla taas yövuoroon ja sunnuntai menee sitten vuorokausirytmiä kääntäessä.
Aikalailla itsekseen tulee oltua poislukien ne tutut joita sunnuntaina näen salilla ja mahdollisesti avantouinnin yhteydessä.
10.03.2023 19:22
Työelämässä tulee mieleen meillä pari huoltokohdetta joissa tarvitaan voimaa. Voi olla että yksittäiseen kohtaan voima naisellakin riittäisi mutta kun toistoja tulee paljon niin kuorma kasvaa liian isoksi.
Jos hieman mennään työhistoriassa taaksepäin niin löytyy yksi työvaihe johon naisia ei päästetty. Siellä käytettiin kemikaalia joka käyttötiedotteen mukaan saattoi aiheuttaa sikiövaurioita. Vaikka oli yleis- ja kohdespoistot sekä raitisilmamaskit niin tehtiin päätös että naisia ei siihen hommaan laiteta,
Lisäksi olen toimittanut työnantajalle kirjeen jossa minut määrättiin kertausharjoituksiin. Minun armeija-aikana ei naiset päässeet suorittamaan asepalvelusta joten sitä lappua en naisena olisi voinut toimittaa.
Varmaan naisena minulla olisi sähköpyörä tai auto. Jos ennustuksen lumimyräkkä toteutuu ja aamulla ei pyöräteitä ole aurattu niin melko raskasta on tuo polkeminen tavallisella pyörällä.
Jos nyt ihan lähihistoriaan palataan niin naisena minulla olisi lyhyempi matka salille. Tuossa lähellä olevassa naisten salilla on myös ihan ohjattuja kehonhuoltotunteja jotka olisi kyllä tarpeen kun itseohjautuvasti ne jää usein suunnitelman asteelle.
Samoin perturi/kampaamokäynnit on varmaan erilaisia. Nyt kun käyn parturissa niin voin mennä paikkaan jossa ei tarvi ajanvarausta. Asiakkaiden läpimenoaika on paremmin vakioitu jolloin voit laskemalla päätellä edellä olevien määrästä kauanko sulla menee siellä aikaa.
Tuossa oli lautakunnan kokous jossa olisin naisena ollut mukana mutta nyt miehenä olen kiintiöhommissa eri lautakunnassa. Parhaani toki sielläkin teen koska kyse on luottamustoimesta mutta rehellisesti on todettava että antini siellä on aika ohutta.
Tietysti jos mennään ajassa paljon taaksepäin niin aina voisi pohtia olisiko arkeni nyt erilainen jos koulussa olisin tyttönä saanut kannustusta, olisiko uravalinta ollut toinen jos vaakakupissa rahan painoarvo olisi ollut pienempi ja vastaavasti runsaampi vapaa-aika ja pienempi tapaturmariski oli ollut keskiössä
10.03.2023 11:33
Viralliset päivät löytyy nimenoman almanakasta ja tuo kansainvälisyyskin on hiukan kyseenalaista jos ei sitä löydy yk:n virallisten tapahtumien listalta.
Unesco taitaa olla ainut laajempi taho joka on todennut että tuo päivä on ok.
09.03.2023 22:43
Isänpäivä sijoitettiin marraskuulle jotta kauppiaat saavat hyllynsä tyhjäksi ennen joulusesongin alkua. Puhtaasti kaupallinen juttu.
Miestenpäivän sijoittelusta nyt ei ole varmuutta kenelläkään koska sellaista päivää ei löydy virallisesta almanakasta.
https://almanakka.helsinki.fi/fi/julkaisut/kalenteri-vuodelle-2023.html
08.03.2023 22:51
Mahtavaa, täytyy tilata pari kappaletta. Yksi kuvan mukainen ja toinen joku aistikkaampi vesio jossa on kieliefekti mukana. Olisihan se hienoa kun toinen käy kuumana niin tunkee vaan kielen koneeseen samalla kun katselee Englannin valioliigaa.
Toki ensin pitäisi löytää treffejä varten sellainen kättelysimulaattori yhdistettynä väittelysimulaattoriin kysymyksellä kumpi maksaa nämä ensitreffit.
07.03.2023 22:35
pyytäis treffeille-helppo
iskisi sinut-vaikea
Ei minun elämäni niin aikataulutettua ole ettei treffeille ehtisi. Jos joku pistää itsensä peliin ja esittää treffipyynnön niin ihan jo kohteliaisuudesta menen. Vähän kuin tanssimassa, jos joku hakee niin lähtökohta on että että vain painavista syistä vastaus on kiitos, mutta ei kiitos.
Jos tuolla iskemisellä viitataan haluun rakentaa parisuhdetta niin joutuu todella pohtimaan. Sitä kun on jo henkisesti valmistautunut elämään tämän loppusuoran yksin niin onko sitä valmis pyörtämään ja vielä kerran rakastumaan sekä kokemaan sen pettymyksen kun toteat että taas on sinut päivitetty nuorempaan versioon. En tiedä olenko sen pelon varjossa valmis enää eläämään.
07.03.2023 22:09
Ja nimenomaan pyramidipakkauksissa. Niitä oli mukava täyttää ilmalla ja poksauttaa polkaisemalla. Nykyään ne on niitä laatikkomalleja eikä ne pauku yhtä hyvin.
06.03.2023 21:18
En nyt noista juuri mitään kaipaa mutta stop-pastillit sekä trippimehut pyramidi pakkauksessa saisi palauttaa kauppoihin.
06.03.2023 21:02
Varmaan oli sattumaa mutta julkaisupäivä 13.2.2023 on sama jolloin alkoi Dresdenin pommitukset. Tarkoituksena saada mahdollisimman paljon tuhoa siviilien keskuudessa. Tarkaa uhrilukua ei kukaan tiedä koska laskenta loppui siinä vaiheessa kun Imatran asukasluvun verran oli ruumiita kerätty.
Toisaalta ymmärrän heitä, asevelvollisuus kun loppui niin paljon on porukkaa joka ei tuossa tilanteessa osaa kuin heittää kiviä. En minäkään tuossa tilanteessa rintamalle menisi. Voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
14.02.2023 21:32
21 / 180