Iso diesel hyökkää näköjään helposti liikaa

No niinhän se tekee. Iso olutkin voi hyökätä helposti liikaa. Vai voiko? Joskus iso karhukin voi hyökätä helposti liikaa, etenkin ammuttuna. Vai voiko. 5-0 tappiolla oleva Ruotsin jääkiekon maajoukkue voi hyökätä liikaa. Vai voiko?

Aika moni asia voi hyökätä. Helposti. Liikaa... No enpä tiedä mikä voisi hyökätä liikaa? Silleen niinku vahingossa satuin hyökkäämään liikaa vihannestiskille? Ruotsin maajoukkue ottelun jälkeen, anteeksi leijonat että hyökättiin liikaa? Sori Mauri, ei jatkoon, lausuntona jokseenkin tyhmempi kuin mikään, mitä Trump on suustaan päästänyt ja se Mauriseni, se on todellakin pohjakosketus. Globaalisti.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7d01fb94-55c2-46fa-b36c-ede159590341

Tää menee nyt osastolle että jos on mokattu, niin sitten todetaan, että hupsis saatana, mokasin. Ei mitenkään kappas mokasin liikaa, vaan vain että mokasin tai mokasin isommin. Kukaan ei voi mokata liikaa, koska kyllä kuka tahansa osaa olla idiootti ja mokata kerta toisensa perään, joskus jopa kerta toisensa perään ja aina vain pahemmin. Mutta ei liikaa, sellaista rajaa ei ole olemassakaan, aina voi alittaa itsensä entistä laaduttomammin.

Mulla ei ole puolueena PS:ää vastaan mitään, mutta on pakko ihmetellä,, että mistä ne aina taikoo uusia toinen toistaan typerämpiä lausuntoja medialle? Miten ne saa toinen toisensa aina vaan uudelleen mokaamaan median edessä mitä älyttömämmillä lausumilla? Mikään muu puolue ei onnistu samassa asiasssa yhtä tasalaatuisesti lausunto toisensa jälkeen, vuodesta toiseen, vaikka mm. Vihreillä on kohtuullinen track record erikoisissa tölväyksissä.

52

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pata kattilaa soimaa

      • Ja miltähän osin? Aloituksessani oli jokunenkin kritiikin pointti, niin jotta oma kriittikkisi voidaan huomioida, tulisi se osata yksilöidä. Riittääkkö natsat vai ihanko vain sylkäisit?


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ja miltähän osin? Aloituksessani oli jokunenkin kritiikin pointti, niin jotta oma kriittikkisi voidaan huomioida, tulisi se osata yksilöidä. Riittääkkö natsat vai ihanko vain sylkäisit?

        Heti lähtee niinko ois ryyppy päällä. No jääppä tähän tappelemaan itseksi loppu illaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heti lähtee niinko ois ryyppy päällä. No jääppä tähän tappelemaan itseksi loppu illaksi.

        Kun et osaa yksilöidä ja eritellä, en voi muuta kuin nostaa kädet pystyyn ja todeta että aiempi kommenttisi oli lähinnä vittuilua, vailla varsinaista sisältöä.


    • Anonyymi

      Peltokangas on suhteellisen yksinkertainen tyyppi, osaa kyllä pitää melua asioista muttei kykene niistä keskustelemaan, tämän olen ihan henkilökohtaisesti todennut. Tuo käsi pystyyn virheen merkiksi on muilta, stubbilta, opittu tapa jolla muka saa kaiken anteeksi niin viljelee sitä nyt.

      -harmiseikirj-

      • Itsellä ei ole henkilöstä kokemusta, ei ainakaan muistaakseni, niin en osaa sanoa mitään historiaansa tai toimintamalleihinsa liittyen. Mutta tuo yksi lausunto yksinään oli sellainen pohjanoteeraus, ettei paremmasta väliä.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Itsellä ei ole henkilöstä kokemusta, ei ainakaan muistaakseni, niin en osaa sanoa mitään historiaansa tai toimintamalleihinsa liittyen. Mutta tuo yksi lausunto yksinään oli sellainen pohjanoteeraus, ettei paremmasta väliä.

        Minä olen esittänyt sen leuhotukseen kysymyksen että mistä rahat otetaan niin ei halunnut jatkaa keskustelua :D Peltokangaskin mielellään esittelee saavutuksia joihin sillä ei ole ratkaisuja.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Itsellä ei ole henkilöstä kokemusta, ei ainakaan muistaakseni, niin en osaa sanoa mitään historiaansa tai toimintamalleihinsa liittyen. Mutta tuo yksi lausunto yksinään oli sellainen pohjanoteeraus, ettei paremmasta väliä.

        Siksikö valvot yöt kun nukut päivät?


      • Anonyymi

        Kova se on uhoamaan ja kaivamaan nekustansa verta paikallisilla grilleillä.
        Hävettää, kun täältä tulee tommosia peruspaskapeltoja.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen esittänyt sen leuhotukseen kysymyksen että mistä rahat otetaan niin ei halunnut jatkaa keskustelua :D Peltokangaskin mielellään esittelee saavutuksia joihin sillä ei ole ratkaisuja.

        -harmiseikirj-

        No en valitettavasti tosiaan tunne hahmoa laajemmin, mutta tuo kirjoitus pisti heti silmiin, piti lukea pariin otteeseen, että täh. Ja sille tielle se jäikin, että täh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö valvot yöt kun nukut päivät?

        Oletko kuullut liukuvista työajoista? No nyt kuulit, mutta kuulemasi merkitystä saat puntaroida ihan itsekseen.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Oletko kuullut liukuvista työajoista? No nyt kuulit, mutta kuulemasi merkitystä saat puntaroida ihan itsekseen.

        Olen kuullut mutta et ole töissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut mutta et ole töissä.

        5.10.2011. Siitä lähtien samalla työnantajalla palkkatöissä, katkeamattomasti. Olet mitätön.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        5.10.2011. Siitä lähtien samalla työnantajalla palkkatöissä, katkeamattomasti. Olet mitätön.

        En ole ole vain jos siltä tuntuu että olet.


    • "No enpä tiedä mikä voisi hyökätä liikaa?" No jos tammikuussa 1940 Raatteentiellä olleilta Ukrainalaisilta kysytään niin varmaan moni oli sitä mieltä että hyökättiin liikaa kun sivustoja ei ollut turvattu.

      Töissä aina välillä kyllä hyökätään liikaa aineeseen kun koneistusohjelmat onkin tehty alunperin jollekin toiselle materiaalille kuin se lopulta toteutetaan Samoin talvella moni mies saa kohtauksen tai jopa kuolee kolan varteen kun hyökkää liian ison lumimäärän kimppuun kerralla.

      Sen lisäksi minusta nykyään tuo liian pitkälle mennyt hyökkäily on siirtynyt henkiselle puolelle sekä somealustoille. Syyttömyysolettamat sekä vaikuttavuusarvioiden puute ovat katoavaa kansanperinnettä.

      • Anonyymi

        Niin, puna-armeijan 44 divisioonan komentaja Vinogradov pyysi lupaa vetäytyä, kun suomalaisten vastarinta esti etenemisen. Hänestä oli siis "hyökätty liikaa".

        Stalin ei lupaa vetäytymiselle myöntänyt tunnetuin seurauksin.


      • Koneistusohjelma ei hyökkää liikaa, vaan sitä ennen ihminen on mokannut. Samoin lumien luonnin kanssa, siinä ei kukaan hyökkää mihinkään, vaan yrittää ylittää sen hetkisen kykynsä, joskus tosin tietämättä kykyään, mutta edelleen hyökkäämättä. Etenkään liikaa.

        Monikin asia voi hyökätä, sitäkin useampia ei oikein voi, mutta että liikaa? Ei, sitä joko hyökätään tai hyökätä, mutta ei liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, puna-armeijan 44 divisioonan komentaja Vinogradov pyysi lupaa vetäytyä, kun suomalaisten vastarinta esti etenemisen. Hänestä oli siis "hyökätty liikaa".

        Stalin ei lupaa vetäytymiselle myöntänyt tunnetuin seurauksin.

        Höpsis, viestihän oli "kun suomalaisten vastarinta ESTI etenemisen", omien sanojesi mukaan. Ei kukaan hyökännyt liikaa, vaan pöljät finskit eivät alistuneet eteensä asetetuille voimille. Joko siis finskit olivat liian tyhmiä tai hyökkäysjoukot liian heppoisia, mutta kukaan ei hyökännyt tuolloin liikaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Höpsis, viestihän oli "kun suomalaisten vastarinta ESTI etenemisen", omien sanojesi mukaan. Ei kukaan hyökännyt liikaa, vaan pöljät finskit eivät alistuneet eteensä asetetuille voimille. Joko siis finskit olivat liian tyhmiä tai hyökkäysjoukot liian heppoisia, mutta kukaan ei hyökännyt tuolloin liikaa.

        Tuo oli anonyymin kommentti. Itse kirjoitin siitä että sivusta ei ollut turvattu. Joka mahdollisti sivusta tulleen motituksen kun kärki oli edennyt liian syvään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Koneistusohjelma ei hyökkää liikaa, vaan sitä ennen ihminen on mokannut. Samoin lumien luonnin kanssa, siinä ei kukaan hyökkää mihinkään, vaan yrittää ylittää sen hetkisen kykynsä, joskus tosin tietämättä kykyään, mutta edelleen hyökkäämättä. Etenkään liikaa.

        Monikin asia voi hyökätä, sitäkin useampia ei oikein voi, mutta että liikaa? Ei, sitä joko hyökätään tai hyökätä, mutta ei liikaa.

        No jos mietitään tuota hyökkäys termiä siten että pitää olla vastavuoroisuutta niin ainakin jääkiekossa usein puhutaan että ei hyökätä puolustuksen kustannuksella. Johtoasemassa ei kannata hyökätä päätyyn asti karrvaamaan kiekkoa sillä se avaa helposti vastustajalle ylivoimahyökkäyksen joka on usein maalipaikka. Typeryyttä vaarantaa johtoasema jonka pystyy helpommin säilyttämään puolustamisen kautta.

        Joku tietävämpi voi korjata jos olen väärässä mutta minulla on käsitys että jos nyrkkeilyssä hyökkää nin samalla helposti avataan omaa suojausta ja jos suojaus unohtuu voi käydä höpsis.

        Samoin neuvotteluissa tiedän käyneen huonosti kun asioita on lähdetty esittämään liian agressiivisesti tai hyökkätään pyrkien saamaan vastapuoli puhtaasti puolustuskannalle jopa aliarvioimalla neuvottelijan kykyä olla ryhmänsä edustaja. Oli neuvottelut katkenneet heti alkuunsa eikä se ollut tämän agressiivisen neuvottelijan edun mukaista.


      • M184 kirjoitti:

        No jos mietitään tuota hyökkäys termiä siten että pitää olla vastavuoroisuutta niin ainakin jääkiekossa usein puhutaan että ei hyökätä puolustuksen kustannuksella. Johtoasemassa ei kannata hyökätä päätyyn asti karrvaamaan kiekkoa sillä se avaa helposti vastustajalle ylivoimahyökkäyksen joka on usein maalipaikka. Typeryyttä vaarantaa johtoasema jonka pystyy helpommin säilyttämään puolustamisen kautta.

        Joku tietävämpi voi korjata jos olen väärässä mutta minulla on käsitys että jos nyrkkeilyssä hyökkää nin samalla helposti avataan omaa suojausta ja jos suojaus unohtuu voi käydä höpsis.

        Samoin neuvotteluissa tiedän käyneen huonosti kun asioita on lähdetty esittämään liian agressiivisesti tai hyökkätään pyrkien saamaan vastapuoli puhtaasti puolustuskannalle jopa aliarvioimalla neuvottelijan kykyä olla ryhmänsä edustaja. Oli neuvottelut katkenneet heti alkuunsa eikä se ollut tämän agressiivisen neuvottelijan edun mukaista.

        Jääkiekossa ns. ylihyökkääminen tarkoittaa yleensä yhden, toisinaan kahden pelaajan virhetulkintaa tilanteen mahdollisuuksista. Ei siinäkään kukaan hyökkää liikaa, vaan ne pelaajat vain hyökkäävät kun pitäisi olla varpaillaan, mutta tekevät sen koska tulkitsevat tilanteen väärin. Ylihyökkääminen tuossa asiayhteydessä on puhtaasti selostajien käyttämä superlatiivi, kas semmoiset myy hyvin.

        Nyrkkeilyssä aina aktiivinen hyökkäys avaa tilaa suojaukseen ja on siten riski. Se on myös riski sille, joka hyökkää tuollaiseen havaitsemaansa aukkoon. Kukaan ei silloinkaan ylihyökkää, vaan vain tulkitsee omat kykynsä suhteessa mahdollisuuteen väärin.

        Enpä menisi neuvottelujakaan kuvaamaan sanalla yliyökkääminen, vaan kuten itse tuossa edellä esitit, toteamalla että jonkun hahmon asenne neuvotteluissa oli aggressiivinen, joka taas suomeksi kääntyy muotoon hyökkäävä, ei ylihyökkäävä. Jos neuvottelujen lähtökohta olisi molempien osapuolten ymmärtämänä hyökkäävä, niin siinä tapauksessa aggressiiviseksi tulkittava lähestyminen, kun lähtökohta on molemmin puolin ymmärrettynä hyökkäävä neuvottelu, ansaitsisi termin ylihyökkäävä. Tosin en muista ikinä kuulleeni minkään tahoin sopineen että järjestetään hyökkäävä neuvottelu, mutta onhan sellaistakin varmaan tapahtunut.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jääkiekossa ns. ylihyökkääminen tarkoittaa yleensä yhden, toisinaan kahden pelaajan virhetulkintaa tilanteen mahdollisuuksista. Ei siinäkään kukaan hyökkää liikaa, vaan ne pelaajat vain hyökkäävät kun pitäisi olla varpaillaan, mutta tekevät sen koska tulkitsevat tilanteen väärin. Ylihyökkääminen tuossa asiayhteydessä on puhtaasti selostajien käyttämä superlatiivi, kas semmoiset myy hyvin.

        Nyrkkeilyssä aina aktiivinen hyökkäys avaa tilaa suojaukseen ja on siten riski. Se on myös riski sille, joka hyökkää tuollaiseen havaitsemaansa aukkoon. Kukaan ei silloinkaan ylihyökkää, vaan vain tulkitsee omat kykynsä suhteessa mahdollisuuteen väärin.

        Enpä menisi neuvottelujakaan kuvaamaan sanalla yliyökkääminen, vaan kuten itse tuossa edellä esitit, toteamalla että jonkun hahmon asenne neuvotteluissa oli aggressiivinen, joka taas suomeksi kääntyy muotoon hyökkäävä, ei ylihyökkäävä. Jos neuvottelujen lähtökohta olisi molempien osapuolten ymmärtämänä hyökkäävä, niin siinä tapauksessa aggressiiviseksi tulkittava lähestyminen, kun lähtökohta on molemmin puolin ymmärrettynä hyökkäävä neuvottelu, ansaitsisi termin ylihyökkäävä. Tosin en muista ikinä kuulleeni minkään tahoin sopineen että järjestetään hyökkäävä neuvottelu, mutta onhan sellaistakin varmaan tapahtunut.

        Meillä ainakin valmentajat puhuvat ylihyökkäämisestä silloin kun se tehdään puolustuksen kustannuksella.. Ei niinkään virhearvioista vaan että sovittua pelitapaa ei noudateta.

        Ihan taustatietona josta ei ole kenellekkään mitään iloa niin aikanaan kiky meinasi kaatua tuollaiseen neuvotteluasetelmaan. Työntekijäpuolella oli pari kokematonta neuvottelijaa ja jo ennenkuin edes neuvottelut olivat alkaneet niin työnantajan neuvottelijat kävivät ottamassa näiltä luonnetta pois.
        Tämä jäi vähän hampaankoloon ja lopussa nostivat kynnyskysymykseksi sen ettei kiky tule tessiin vaan erillinen sopimus. Pakkasivat kamoja kun ei kelvannut ja juuri kun olivat poistumassa niin ek oli antanyt luvan erillissopimukseen.

        Tuo hyökkäävä neuvottelutapa on aika yleinen varsinkin palkkaneuvotteluissa. Oikeasti fyysisesti tullaan lähemmäs esim ottamalla etukeno ja toteamalla että ortin takana on tulijoita. Onneksi nämä alkavat olla sen ajan pomoja jolloin johdettiin työtä eikä työntekijöitä kuten nykyään on tapana.


      • M184 kirjoitti:

        Meillä ainakin valmentajat puhuvat ylihyökkäämisestä silloin kun se tehdään puolustuksen kustannuksella.. Ei niinkään virhearvioista vaan että sovittua pelitapaa ei noudateta.

        Ihan taustatietona josta ei ole kenellekkään mitään iloa niin aikanaan kiky meinasi kaatua tuollaiseen neuvotteluasetelmaan. Työntekijäpuolella oli pari kokematonta neuvottelijaa ja jo ennenkuin edes neuvottelut olivat alkaneet niin työnantajan neuvottelijat kävivät ottamassa näiltä luonnetta pois.
        Tämä jäi vähän hampaankoloon ja lopussa nostivat kynnyskysymykseksi sen ettei kiky tule tessiin vaan erillinen sopimus. Pakkasivat kamoja kun ei kelvannut ja juuri kun olivat poistumassa niin ek oli antanyt luvan erillissopimukseen.

        Tuo hyökkäävä neuvottelutapa on aika yleinen varsinkin palkkaneuvotteluissa. Oikeasti fyysisesti tullaan lähemmäs esim ottamalla etukeno ja toteamalla että ortin takana on tulijoita. Onneksi nämä alkavat olla sen ajan pomoja jolloin johdettiin työtä eikä työntekijöitä kuten nykyään on tapana.

        Juu, saivartelua, sitähän tuossa edellä esitin. Tai no on faktojakin, media kehittää herkullisia fraaseja.

        Kiakkopelissä ylihyökkääminen nimenomaan on fraasi jolla kuvataan sitä, että pelitapa jäi toteuttamatta tai että hiukan lähti annetut ohjeet lapasesta hyvän sauman kohdalla. Aina kuitenkin taustalla on se, että jotain muuta ohjeistettiin ja ne ohjeet unohtuivat siinä hetkessä. Yli ei menty mistään, paitsi toisinaan vastustajan punaviivasta.

        On tullut noita hyökkääviä neuvottelutapoja kohdattua, ovat aika hämmentäviä nykymaailmassa. Sellainenkin neuvottelu on käyty, jossa toinen osapuoli halusi lähteä ulos "selvittämään" asiaa, mutta luopui ideasta kun vastapuolen edustaja nousi ylös ja totesi että kyllähänä se sopii, jos toinen on valmis jättämään puolisonsa leskeksi tässä ja nyt, niin että lausunto jää pöytäkirjaan. Ei ollut.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, saivartelua, sitähän tuossa edellä esitin. Tai no on faktojakin, media kehittää herkullisia fraaseja.

        Kiakkopelissä ylihyökkääminen nimenomaan on fraasi jolla kuvataan sitä, että pelitapa jäi toteuttamatta tai että hiukan lähti annetut ohjeet lapasesta hyvän sauman kohdalla. Aina kuitenkin taustalla on se, että jotain muuta ohjeistettiin ja ne ohjeet unohtuivat siinä hetkessä. Yli ei menty mistään, paitsi toisinaan vastustajan punaviivasta.

        On tullut noita hyökkääviä neuvottelutapoja kohdattua, ovat aika hämmentäviä nykymaailmassa. Sellainenkin neuvottelu on käyty, jossa toinen osapuoli halusi lähteä ulos "selvittämään" asiaa, mutta luopui ideasta kun vastapuolen edustaja nousi ylös ja totesi että kyllähänä se sopii, jos toinen on valmis jättämään puolisonsa leskeksi tässä ja nyt, niin että lausunto jää pöytäkirjaan. Ei ollut.

        Terminologia on joskus hyvinkin raflaavaa ja osittain jopa pahasti harhaanjohtavaa. Aikanaan TPS:n hyökkääjä Kai Nurminen oli hyvinkin hyökkäämiseen painottunut kaveri ja hänestä sanottiin että hän jopa varasti hyökkäyssuuntaan.


      • M184 kirjoitti:

        Terminologia on joskus hyvinkin raflaavaa ja osittain jopa pahasti harhaanjohtavaa. Aikanaan TPS:n hyökkääjä Kai Nurminen oli hyvinkin hyökkäämiseen painottunut kaveri ja hänestä sanottiin että hän jopa varasti hyökkäyssuuntaan.

        Herra Kultaranne oli varsin viihdyttävä pelaaja. Eikä mitenkään liikaa puolustusalueella 😁


    • Anonyymi

      Peltokangas on tollojen tollo.

      • Mahdollisesti, mutta sitä minä en ole validi arvioimaan. Sen sijaan aloituksessa linkatun mediakommenttinsa osalta voin muitta mutkitta sanoa, että olipa harvinaisen paskasti kommentoitu medialle. Kannattaisi tilata puoleelta mediaesiintymisen koulutusta, kas se kun kuuluu siihen pakettiin.


    • Dieselistä tuli mieleen Diesel Jeans Superbike, joskus 80-luvulta, kun Diesel Jeans oli Superbiken MM-sarjan pääsponsori

    • Anonyymi

      Minullakin auto hyökkäilee joskus, mutta arvelen sen johtuvan siitä, että poljen sitä oikeanpuoleista pedaalia auton lattiassa. En tosin tiedä, onko Peltokankaan autossa ohjainlaitteet sijoitettu samalla tavalla kuin omassa autossani.

      • Jos oikean ketareen lenkkari on liian painava, voi auto joskus äityä kiihtyilemään epätavallisella tavalla. Minulla sitä sattuu varsin usein, mutta aina vaan ne lenkkarit ovat punnitessa miltei saman painoiset. Lääkäri ei ole suostunut punnitsemaan jalkojani asian selvittämiseksi, joten pakko on sitten syyttää lenkkareita.


    • Tyyppiesimerkki siitä, kuinka mielikuvissa vastuu siirretään jollekin muulle toimijalle kuin itse.
      "En minä, mutta pojjaat.."

      Iso dieselhän siinä hyökkäsi liikaa. Minkä minä sille mahdoin?🤷‍♂️ (Huomaattekos, pojjaat, että minulla on tuollainen .....jatke?! 🦧)

      Hoh hoijjaa 🙄

      • Tuosta Ismo Leikolalla olikin aika paljon painavaa, ja hauskaa sanottavaa joku vuosi sitten, eri muodoissaan. "Jotenkin siinä vähän ajauduttiin lähetysten ja sitten se vaan jotenkin pamahti paksuksi" ja muuta sellaista että en minä, vaan jotenkin asiat vaan nyt tapahtui silleen ja MINÄ olen nyt joutunut tähän. Joku tai jotain joskus jossain ja nyt minä joudun vastaamaan siitä. Joo.

        Mä en äkkiseltään muista, koska viimeksi olisin mm. ajanut ylinopeutta, koska nuhainen saappini/sitikkani/tojotani/hondani nyt vain sattui vähän hyökkäilemään, koska SATTUI saamaan liikaa bensaa koneeseen kerralla. Mutta on niinkin voinut toki tapahtua, sitä en kiistä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Tuosta Ismo Leikolalla olikin aika paljon painavaa, ja hauskaa sanottavaa joku vuosi sitten, eri muodoissaan. "Jotenkin siinä vähän ajauduttiin lähetysten ja sitten se vaan jotenkin pamahti paksuksi" ja muuta sellaista että en minä, vaan jotenkin asiat vaan nyt tapahtui silleen ja MINÄ olen nyt joutunut tähän. Joku tai jotain joskus jossain ja nyt minä joudun vastaamaan siitä. Joo.

        Mä en äkkiseltään muista, koska viimeksi olisin mm. ajanut ylinopeutta, koska nuhainen saappini/sitikkani/tojotani/hondani nyt vain sattui vähän hyökkäilemään, koska SATTUI saamaan liikaa bensaa koneeseen kerralla. Mutta on niinkin voinut toki tapahtua, sitä en kiistä.

        Niin..ja minkä sillekään sitten mies mahtaa, jos se Saab tai Toyota kertakaikkiaan vaan karkaa käsistä 🤣

        Juu, Ismo Leikolalla on kyllä välillä hyvinkin teräviä huomioita 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin..ja minkä sillekään sitten mies mahtaa, jos se Saab tai Toyota kertakaikkiaan vaan karkaa käsistä 🤣

        Juu, Ismo Leikolalla on kyllä välillä hyvinkin teräviä huomioita 👍

        No ehkä Saappit tosiaan on vähän sellaisia hyökkäileviä, Tojotat ei niinkään. Ja ehkä edarien Mersut on enempi Saappin kaltaisia. Hondan osalta olen ollut havaitsevinani, että hyökkäilyn osuus suhteessa kaasupolkimen asentoon on tavannut korreloida hyvin. Ja kumman useasti juuri minun Hondassani se kaasupoljin on ikäänkuin halunnut asettua ala-asentoonsa 😂

        Ismolla on omanlaisensa huumorintaju, tietyssä mielessä hyvin Fingerporilainen, yhtäläisyys on ilmeinen monasti.


      • randombypasser kirjoitti:

        No ehkä Saappit tosiaan on vähän sellaisia hyökkäileviä, Tojotat ei niinkään. Ja ehkä edarien Mersut on enempi Saappin kaltaisia. Hondan osalta olen ollut havaitsevinani, että hyökkäilyn osuus suhteessa kaasupolkimen asentoon on tavannut korreloida hyvin. Ja kumman useasti juuri minun Hondassani se kaasupoljin on ikäänkuin halunnut asettua ala-asentoonsa 😂

        Ismolla on omanlaisensa huumorintaju, tietyssä mielessä hyvin Fingerporilainen, yhtäläisyys on ilmeinen monasti.

        Fingerpori onkin the Best!

        Minulla on juuri Saabin hyökkäyksestä yksi muistikuva palanut verkkokalvoille.. Joskus olin tulossa koulusta ja jäin valtatien varrella ainoana pois bussista. Bussi lähti takaisin tielle aiheuttaen ketjukolarin.. Siinä oli jo kolme autoa läjässä, kun siinä tien pientareella seistessäni näin, että eräs vanha pappa tulla puksuttaa Saabillaan ja ehdin vain ajatella, että ei ole todellista, kun hänkin vielä tömäyttää siihen samaan läjään ja Saabista tuli nesteet pihalle..
        Huomattavasti myöhemmin jouduin vielä käräjillekin todistamaan, koska olin tapauksen ainoa täysin ulkopuolinen silminnäkijä..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Fingerpori onkin the Best!

        Minulla on juuri Saabin hyökkäyksestä yksi muistikuva palanut verkkokalvoille.. Joskus olin tulossa koulusta ja jäin valtatien varrella ainoana pois bussista. Bussi lähti takaisin tielle aiheuttaen ketjukolarin.. Siinä oli jo kolme autoa läjässä, kun siinä tien pientareella seistessäni näin, että eräs vanha pappa tulla puksuttaa Saabillaan ja ehdin vain ajatella, että ei ole todellista, kun hänkin vielä tömäyttää siihen samaan läjään ja Saabista tuli nesteet pihalle..
        Huomattavasti myöhemmin jouduin vielä käräjillekin todistamaan, koska olin tapauksen ainoa täysin ulkopuolinen silminnäkijä..

        Mulla oli aikanaan kotvan aikaa kaverin hylkäämä Saappi 900 tilapäisautona, olin oman Ooppel Sorsani tökkässyt roska-auton keulan eteen uudelleen muotoiltavaksi. Ja hyvinhän se keula muotoutui uusiksi, mutta eipä vauvautunut roskakuskikaan jäädä juttelemaan, kas kun ajoi 40-alueella jonkun 60-70. Se oli semmonen kulmakunnalla tunnetusti paaaaskamainen sivutien liittyminen päätielle tiukassa mutkassa, niin eipä siinä, sattuuhan tuota. Katsoin ensin vasempaan, ei mitään siellä, ja sitten oikeaan, tyhjää, mutta jalka alkoi painamaan jo siinä kun piti vielä kerran katsoa vasempaan. Hiukan liian hätänen 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla oli aikanaan kotvan aikaa kaverin hylkäämä Saappi 900 tilapäisautona, olin oman Ooppel Sorsani tökkässyt roska-auton keulan eteen uudelleen muotoiltavaksi. Ja hyvinhän se keula muotoutui uusiksi, mutta eipä vauvautunut roskakuskikaan jäädä juttelemaan, kas kun ajoi 40-alueella jonkun 60-70. Se oli semmonen kulmakunnalla tunnetusti paaaaskamainen sivutien liittyminen päätielle tiukassa mutkassa, niin eipä siinä, sattuuhan tuota. Katsoin ensin vasempaan, ei mitään siellä, ja sitten oikeaan, tyhjää, mutta jalka alkoi painamaan jo siinä kun piti vielä kerran katsoa vasempaan. Hiukan liian hätänen 😂

        Voi hitsi! Onpa ollut kurja tilanne. Minä en onnekseni ole joutunut peltiä itse kolistelemaan. - Mitä nyt pari kertaa liukkailla autoni on ajautunut ojaan niin, että jonkun on täytynyt tulla nyppäämään auto sieltä ylös.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi hitsi! Onpa ollut kurja tilanne. Minä en onnekseni ole joutunut peltiä itse kolistelemaan. - Mitä nyt pari kertaa liukkailla autoni on ajautunut ojaan niin, että jonkun on täytynyt tulla nyppäämään auto sieltä ylös.

        No oli ja ei ollut. Säilkähdys, vitutus, suoritus, oivallus, opetus ja hihitys. Siinä ne vaiheet kiteytettyinä. Opiksi se oli, se auto oli vain peltiä, rahaa sinällään, terveys säästyi ja vakuutus teki oman osansa sovitulla tavalla, mitä nyt tietty hiukan ylimääräistä vaivaa syntyi. Ja nimenomaan se opetti sen, että auto, uusikin on vain työkalu, materiaa vaikka sen kolhiutuminen harmittaakin. Enää ei pahemmin edes harmita, kolhii itse tai joku muu.

        Ai sulla on noin. Mä en äkkiseltään muista koska viimeksi olen liukastellut ojaan, mutta kyllä sitä jonkun kerran on käynyt joskus 25-30 vuotta sitten. Onneksi silloin lähistöllä oli aina isoja autoja tai traktoreita, pääsi vikkelästi ja turvallisesti ylös.


      • randombypasser kirjoitti:

        No oli ja ei ollut. Säilkähdys, vitutus, suoritus, oivallus, opetus ja hihitys. Siinä ne vaiheet kiteytettyinä. Opiksi se oli, se auto oli vain peltiä, rahaa sinällään, terveys säästyi ja vakuutus teki oman osansa sovitulla tavalla, mitä nyt tietty hiukan ylimääräistä vaivaa syntyi. Ja nimenomaan se opetti sen, että auto, uusikin on vain työkalu, materiaa vaikka sen kolhiutuminen harmittaakin. Enää ei pahemmin edes harmita, kolhii itse tai joku muu.

        Ai sulla on noin. Mä en äkkiseltään muista koska viimeksi olen liukastellut ojaan, mutta kyllä sitä jonkun kerran on käynyt joskus 25-30 vuotta sitten. Onneksi silloin lähistöllä oli aina isoja autoja tai traktoreita, pääsi vikkelästi ja turvallisesti ylös.

        On minullakin onneksi aikaa noista. Kolme tapausta muistan. Noin 15-20 vuotta sitten tapahtuneita.
        Voin kuvitella tuon tilanteen, että lopuksi tulee hihitys, kun karmean säikähdyksen jälkeen tajuaa, että tästäkin selvittiin..
        Hyvä, jos ei tömäyksestä tullut mitään pysyvää tai pitkäaikaista niskavammaakaan.


      • Xena-183 kirjoitti:

        On minullakin onneksi aikaa noista. Kolme tapausta muistan. Noin 15-20 vuotta sitten tapahtuneita.
        Voin kuvitella tuon tilanteen, että lopuksi tulee hihitys, kun karmean säikähdyksen jälkeen tajuaa, että tästäkin selvittiin..
        Hyvä, jos ei tömäyksestä tullut mitään pysyvää tai pitkäaikaista niskavammaakaan.

        Jonkun pari-kolme liukastelua itellekin silloin parikymppisenä tuli, oli hyvää oppia ajamisesta hankalilla keleillä, auton perstuntuman löytämistä jne.

        No tuo edellä kuvattu tunneketju oli pidemmän aikavälin tunneketju, hihitys tuli vasta jonkun päivän tai viikon päästä kun ketutus oli ohi, että kappas pentele mitä tapahtui, sattuuhan sitä ja peltiähän se vaan oli. Säikähdys ja vitutus tuli sillon heti, muut tuntemukset hieman myöhemmin kun ehti pureksia tapahtumia ja realiteetteja.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jonkun pari-kolme liukastelua itellekin silloin parikymppisenä tuli, oli hyvää oppia ajamisesta hankalilla keleillä, auton perstuntuman löytämistä jne.

        No tuo edellä kuvattu tunneketju oli pidemmän aikavälin tunneketju, hihitys tuli vasta jonkun päivän tai viikon päästä kun ketutus oli ohi, että kappas pentele mitä tapahtui, sattuuhan sitä ja peltiähän se vaan oli. Säikähdys ja vitutus tuli sillon heti, muut tuntemukset hieman myöhemmin kun ehti pureksia tapahtumia ja realiteetteja.

        Ok, joo. On siinä törmäyksessä muutenkin varmaan enemmän adrenaliinia liikkeellä, kuin pelkässä ojaan lipsahduksessa. Minullakin yksi tapaus kolmesta oli peruuttaessa, kun tie oli aurattu ojan päälle. - Muuten luisteluista muistan vain sen ajatuksen, että nyt mennään, mutta kuinkahan pitkälle, ennen kuin pysähtyy.

        Yksi muukin luistelukerta oli, kun olin kääntymässä vasemmalle työpaikan pihaan, niin perä lähtikin alta ja yhtäkkiä huomasinkin olevani nenä tulosuuntaan päin. Silloin tuli hihitys, kun tajusin, että mitään ei käynytkään.. Ketään ei tullut vastaan eikä auto kolissut edes penkkaan. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ok, joo. On siinä törmäyksessä muutenkin varmaan enemmän adrenaliinia liikkeellä, kuin pelkässä ojaan lipsahduksessa. Minullakin yksi tapaus kolmesta oli peruuttaessa, kun tie oli aurattu ojan päälle. - Muuten luisteluista muistan vain sen ajatuksen, että nyt mennään, mutta kuinkahan pitkälle, ennen kuin pysähtyy.

        Yksi muukin luistelukerta oli, kun olin kääntymässä vasemmalle työpaikan pihaan, niin perä lähtikin alta ja yhtäkkiä huomasinkin olevani nenä tulosuuntaan päin. Silloin tuli hihitys, kun tajusin, että mitään ei käynytkään.. Ketään ei tullut vastaan eikä auto kolissut edes penkkaan. 👍

        No mulla muutenkin päänuppi menee niin, että ensin tulee vitutus, sitten alkaa heti kelaaminen, että mitä tapahtui. Tapahtuin NN, aha. Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Mitä sitten? Entä jos...? Okei, niin tietty. Mitäs nyt? Aaaa, joo. Okei kerään palaset ja sitten... Ai niin se, voi hitto mikä vaiva. No mutta näin se menee, hoidetaan sitten.

        Mä olen tainnut aina kyllä ihan keula edellä luistella ojaan, mikäli muistan enää mitään. Ei kun siis oikein. Virhearvioita eri muuttujien kesken ja sitten hupsis. Ja yksi juuri tuollainen kokemus, että ohhoh, koskahan tämä pysähtyy ja mihin. No tietty isoon kiveen ojan vastapuolella 😂

        Hupaisaa miten niissä tilanteissa aika hidastuu ja ehtii ajattelemaan sekä havainnoimaan kaikenlaista.


      • randombypasser kirjoitti:

        No mulla muutenkin päänuppi menee niin, että ensin tulee vitutus, sitten alkaa heti kelaaminen, että mitä tapahtui. Tapahtuin NN, aha. Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Mitä sitten? Entä jos...? Okei, niin tietty. Mitäs nyt? Aaaa, joo. Okei kerään palaset ja sitten... Ai niin se, voi hitto mikä vaiva. No mutta näin se menee, hoidetaan sitten.

        Mä olen tainnut aina kyllä ihan keula edellä luistella ojaan, mikäli muistan enää mitään. Ei kun siis oikein. Virhearvioita eri muuttujien kesken ja sitten hupsis. Ja yksi juuri tuollainen kokemus, että ohhoh, koskahan tämä pysähtyy ja mihin. No tietty isoon kiveen ojan vastapuolella 😂

        Hupaisaa miten niissä tilanteissa aika hidastuu ja ehtii ajattelemaan sekä havainnoimaan kaikenlaista.

        Se on totta, joo. 😄 Tuntuu kuin pitkältäkin ajalta odottaa, mitä käy. - Onneksi minulla ei ole kokemusta sellaisesta elämän kelaamisesta silmien edessä -filmistä. Ihan vaan ollut siinä kuin sivustakatsojana, että joo, tuonne se menee, enkä mitään voi.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se on totta, joo. 😄 Tuntuu kuin pitkältäkin ajalta odottaa, mitä käy. - Onneksi minulla ei ole kokemusta sellaisesta elämän kelaamisesta silmien edessä -filmistä. Ihan vaan ollut siinä kuin sivustakatsojana, että joo, tuonne se menee, enkä mitään voi.

        Se on hämmentävää, kun se filmi lähtee liikkeelle ja ehtii jopa kelata missä teki virheen ennen kuin kolahtaa. Ja oikeastaan se on myös aika hauskaa. Niin, onneksi ei ole osunut kohdalle niitä hidasteita joissa on elämä kyseessä.


    • Anonyymi

      PerusPelle. Valokuvasi edustajakollegan sääriä. Eikö siellä valtiopäivähausissa oikeasti ole mitään älykästä tekemistä. Vai kannustaako ympäristö tekemään älyttömyyksiä. Mutta hänestä päästään eroon. Motherfuckerparralla tuskin on vetovoimaa europarlamenttiin. Ja sitten putoaa kansallisestakin sarjasta.

      • Mahdollisesti. En tiedä valtiopäivien himmeleistä riittävästi, mutta muuten eduskunnan työskentelyn osalta olen sitä mieltä, että kansanedustajilta pitäisi kieltää ensimmäisten kolmen vuoden ajaksi kaikki puoluetyö erottamisen, eläkkeen menettämisen ja seuraavien vaalien ehdokaskelvottomuuden uhalla. Sillä tavalla edarit joutuisivat oikeasti tekemään edariduuniaan ne ensimmäiset kolme vuotta edarikaudestaan ja voi olla, että kansakunta saisi vähän enemmän panosta heiltä.


    • "Asia on kiistaton ja pulinat pois."

      ... ja silti itse jatkaa pulinaansa puolustellen olevansa kyvytön ison dieselin ohjaimiin. Ehkä sitten pitäisi vaihtaa ihan pikkuisen polttomoottoriin, vaikka mopoautoon, joka hyökkää liikaa erittäin vaikeasti.

      • Se joka pulisee, on oikeutettu sanomaan, että pulinat pois? Minä ensin, minä edellä, pulinat pois te muut?


    • Jaaa, mää jotenkin otsikon perusteella aattelin et tää liittyis niihin ratavaurioihin mitä alkuviikosta uutisoitiin,
      Et iso diesel, elikkä dieselveturi (onko niitä edes enää) hyökkää liikaa ja sudittaa ja sit on raiteessa monttu..

      Muuhun en nyt osaa ottaa kantaa, vaikka ansioitunut mokailija olenkin,

      • No voi niistä ratavaurioistakin keskustella, ei se kiellettyä ole, tietääkseni 😂


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No voi niistä ratavaurioistakin keskustella, ei se kiellettyä ole, tietääkseni 😂

        Sulle oli osoitettu.


    • Anonyymi

      Löytyi sopiva aihe kun hyökkäsit silloin kimppuuni sillä Erika Wikmanin laululla.
      Se että joku nainen on kirjoittanut sulle eroottisia asioita niin ei tarkoita että minä se olisin ollut. Minun kirjoitukset sulle olivat asialllisia se miksi nyt otin sen puheeksi johtuu siitä kun en aina osaa tai jaksa pitää puoliani ja annoin vain asiab olla. Mutta ei ollut oikein syyllistää minua jonkun toisen ihmisen kirjoituksista.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      144
      3064
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      50
      913
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      216
      841
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      804
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      800
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      793
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      722
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      237
      715
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      37
      675
    10. Jos nainen haluaa oikeasti tutustua

      Niin tämä tekee jotakin konkreettista sen eteen. Luotan siihen. Jos ei tee, mielenkiintoa ei vaan ole riittävästi.
      Ikävä
      46
      632
    Aihe