Miehen paras toveri, kaveri....
Eilen exä sai taas kerran sapen kiehumaan ja aamullakin vielä korpesi, vaikka sain mielestäni homman hoidettua sen kanssa.
Mutta sitten polkaisin Nissanilla maalle ja otin traktorin tallista, sekä murjoin metsään talvitiet sillä läpi nietosten. Ja ai että mieli koheni. Pikkupäksättäjähän se on, mutta näppärä ja niin vain metrinen auravalli, sekä metsän 60 cm korkea hanki siirtyi sivuun. 💪😁
Maailman ehkä paras keksintö sitten tulen, toi traktori. Se nöyryyttää lumet ja korjaa riutuneen sielunkin. 😁
https://youtu.be/HXbGTxrUJ8c?si=HnAOPW4eF_FYyuWe
Hanskikin tietää....😆
Kyllä traktori on....
149
1141
Vastaukset
- Anonyymi
Näihän se onpi, ja rattori ei petä eikä murjota.
Ei nalkuta, tai vaadi mahottomia. Vähän löpöä, öljyä ja suotimia vaan. 😁
Seuraavaksi myö sen kanssa kaadellaan puita ja tuodaan ne pihaan. 😊
Se on aina pienen lämmittelyn jälkeen valmis touhuilemaan mun kanssa. Hörhöttää vaan tyytyväisenä kun huomioin häntä. Pomppien se kuskaa mut ja puut kiltisti pihaan. 😁
Tänään taitaa taas lähteä kaikki viestit poistoon... on äkänen mode...🙄
Näin on. Näin alkua viestistä. Ehkä tseta-alkuinen sana tulkittiin putinismiksi. Mitenhän Belarus?
On 55-vuoden Major odottamassa sitä hetkeä kun ei ole muuta puuhailemista. Olisihan se hienoa saada ajoon 75-vuotispäivänään.scrg kirjoitti:
Näin on. Näin alkua viestistä. Ehkä tseta-alkuinen sana tulkittiin putinismiksi. Mitenhän Belarus?
On 55-vuoden Major odottamassa sitä hetkeä kun ei ole muuta puuhailemista. Olisihan se hienoa saada ajoon 75-vuotispäivänään.No joo, itä-blokin löpökäryyttimet lie niitä tovereita?
Mulla tänään kyytiä antoi englantilaislady vm-63. International mccormic d-414.. Se on rautainen menijä, vaikka on pieni.
Joskus kun lakkaan köyhtymästä, ostan hälle kopillisen siskon ja sit entraan eläkeläisen sillä välin minttiin, kun toinen tekee hänen hommat.
Mutra on kyllä luottopeli ja näppärä. 😁scrg kirjoitti:
On 55-vuoden Major odottamassa sitä hetkeä kun ei ole muuta puuhailemista. Olisihan se hienoa saada ajoon 75-vuotispäivänään.Kolmisen vuotta sitten tuli Majori myytyä moottorivian takia. Ei viittinyt alkaa korjaamaan, kun ei juurikaan käyttöä ollut
pujotteIija kirjoitti:
Kolmisen vuotta sitten tuli Majori myytyä moottorivian takia. Ei viittinyt alkaa korjaamaan, kun ei juurikaan käyttöä ollut
Mitäs muita traktoreita sulla on? 😊
pujotteIija kirjoitti:
Kolmisen vuotta sitten tuli Majori myytyä moottorivian takia. Ei viittinyt alkaa korjaamaan, kun ei juurikaan käyttöä ollut
No luulen ettei suurempaa hyötykäyttöä ole ollut aikoihin, jos on uudenpaakin kalustoa. Ellei sitten käy pullaostoksilla.
Jonkun sirkkelin pyörittäjinä tai viiden aarin perunapellon hoidossa noita bongannut.scrg kirjoitti:
No luulen ettei suurempaa hyötykäyttöä ole ollut aikoihin, jos on uudenpaakin kalustoa. Ellei sitten käy pullaostoksilla.
Jonkun sirkkelin pyörittäjinä tai viiden aarin perunapellon hoidossa noita bongannut.Perunapellon multauksessa tosiaankin tuli käytettyä, kapearenkaisena sopi siihen hyvin
Disseisback kirjoitti:
Mitäs muita traktoreita sulla on? 😊
Poistaja iskenyt, käsittääkseni tähän vastasin
pujotteIija kirjoitti:
Poistaja iskenyt, käsittääkseni tähän vastasin
Joo... no kerkesin nähdä, että Jontikka ja leylandi...
Eikös toi leiska oo sama kuin nuhvi?Disseisback kirjoitti:
Eikös toi leiska oo sama kuin nuhvi?Eli jenkkivehkritä kumpikin....
Mä diggaan dnkkuvehkeistä... intikka ja joku taavi vois myös olla kiva... tuossa naapurissa kävi yks taavi joskus ja se kehräs niin nätisti... 😁Disseisback kirjoitti:
Eli jenkkivehkritä kumpikin....
Mä diggaan dnkkuvehkeistä... intikka ja joku taavi vois myös olla kiva... tuossa naapurissa kävi yks taavi joskus ja se kehräs niin nätisti... 😁Siis enkkuvehkeistä...😊
Disseisback kirjoitti:
Eikös toi leiska oo sama kuin nuhvi?Taitaa Leukku olla Nuffin manttelinperijä
pujotteIija kirjoitti:
Taitaa Leukku olla Nuffin manttelinperijä
Joo.
Mä haaveilen jostain 70-80 heppasesta natikasta tai vst. kopillisesta. Kelpais ihan takapotku, mut koppi vois olla fiksu. Ja tekniikka simppeli, mutta hyvä.
Vois sit laitella tuon 414;sen pajalle... pitäis vaihdella stefoja, jarrut, kytkin ja ainakin yläkerta moottorista. Sit oikoa peltejä, sähköt laitella, sekä nostolaitevivustoon vähän kulumakohtia entrata. 😊
- Anonyymi
Kyllä vanha traktori exän voittaa, ei ex pysty lapiomaan 60 cm lumikinosta niin kuin vanha traktori.
No mun exän voittaa vaikka kivi kengässäkin. 😆
Mutta terapeuttina tuollainen pieni punainen löpölle kärtsäävä enkkuleidi on kyllä mitä mainioin. Ei muista yhtään mitään traumoja, mitä exä sai aikaan, kun haltioissaan puskee lumia tuolla vehkeellä muutaman tunnin. 😁
Velatkin tuntuu saatavilta. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mun exän voittaa vaikka kivi kengässäkin. 😆
Mutta terapeuttina tuollainen pieni punainen löpölle kärtsäävä enkkuleidi on kyllä mitä mainioin. Ei muista yhtään mitään traumoja, mitä exä sai aikaan, kun haltioissaan puskee lumia tuolla vehkeellä muutaman tunnin. 😁
Velatkin tuntuu saatavilta. 😁Ai jai , samanlainen pakkaspuna sun poskilla kuin traktorin kyljissä.. No nyt männöö jo...
Anonyymi kirjoitti:
Ai jai , samanlainen pakkaspuna sun poskilla kuin traktorin kyljissä.. No nyt männöö jo...
No pakkasen aiheuttama puna on terveellistä. Exän aiheuttama v.tutuspuna ei. 😁
- Anonyymi
Kenelle sinä sitä tietä auraat? Vain itsellesi?
Siis metsästä tarkoitus kaataa puita, että saa polttopuuta. Mun talo lämpeää aikalailla yksinomaan puulla.
Ei kerennyt syksylläkään kaatelemaan, niin nyt täällä Ssvossa metsässä noin 60 cm jo lunta...pakko aurata, että pääsee kulkemaan. 😁Disseisback kirjoitti:
Siis metsästä tarkoitus kaataa puita, että saa polttopuuta. Mun talo lämpeää aikalailla yksinomaan puulla.
Ei kerennyt syksylläkään kaatelemaan, niin nyt täällä Ssvossa metsässä noin 60 cm jo lunta...pakko aurata, että pääsee kulkemaan. 😁Mutta nitäs siitä, kun on vehkeet. 😄
Miksi hengaat vielä exäsi kanssa? Unohda se muija jo.
Meillä on yhteisiä lapsia, joista toinen vielä alaikäinen ja koulussa. Huoltajuushommat ei eronkaan myötä mihinkään häviä. Kyllä kun nuorin saa päättötodistuksen kouraan ja virallinfn huoltajuus meiltä loppuu, en pidä siihen tyyppiin mitään yhteyttä.
Tulevien lastenlasten juhlienkin kohdalla toivon lapsilta vuorottelua, ettei mun tarviis olla samassa tilassa ao henkilön kanssa.
Mutta näillä näkymin tuo autuus astuisi voimaan about 31.5.2026....- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Meillä on yhteisiä lapsia, joista toinen vielä alaikäinen ja koulussa. Huoltajuushommat ei eronkaan myötä mihinkään häviä. Kyllä kun nuorin saa päättötodistuksen kouraan ja virallinfn huoltajuus meiltä loppuu, en pidä siihen tyyppiin mitään yhteyttä.
Tulevien lastenlasten juhlienkin kohdalla toivon lapsilta vuorottelua, ettei mun tarviis olla samassa tilassa ao henkilön kanssa.
Mutta näillä näkymin tuo autuus astuisi voimaan about 31.5.2026....Oliko teillä koskaan hyviä aikoja exän kanssa? Niitä voisi yrittää miettiä, kääntää ajatukset harkitusti pois siihen hyvään mitä oli joskus.
Anonyymi kirjoitti:
Oliko teillä koskaan hyviä aikoja exän kanssa? Niitä voisi yrittää miettiä, kääntää ajatukset harkitusti pois siihen hyvään mitä oli joskus.
On varmaan ollut, mutta ne on kauan aikaa sitten mitätöityneet sen kaiken p.skan alle, mitä hän välillä on kipannut.
Moni ei voi ymmärtää, miten yksi ihminen voi myrkyttää kaikki monen ihmisten elänästä.
Hän on lasteni äiti. Lapset ovat ihania...
Mutta hän kytkeytyy lapsien vuoksi yhä tähän. Hän käyttää sitä sumeilematta hyväkseen. Vielä...
Niin js ne hyvät hetket joskus...mitä niillä on enää merkitystä? Luultavasti se on ollut feikkiä, että pääsee ujuttautumaan johonkin itsensä...ja hän onnistui...sit vetää kolmekoukkuiset hanksinet sisään ja on mukana kuin peräpukama...loiseläin...Disseisback kirjoitti:
On varmaan ollut, mutta ne on kauan aikaa sitten mitätöityneet sen kaiken p.skan alle, mitä hän välillä on kipannut.
Moni ei voi ymmärtää, miten yksi ihminen voi myrkyttää kaikki monen ihmisten elänästä.
Hän on lasteni äiti. Lapset ovat ihania...
Mutta hän kytkeytyy lapsien vuoksi yhä tähän. Hän käyttää sitä sumeilematta hyväkseen. Vielä...
Niin js ne hyvät hetket joskus...mitä niillä on enää merkitystä? Luultavasti se on ollut feikkiä, että pääsee ujuttautumaan johonkin itsensä...ja hän onnistui...sit vetää kolmekoukkuiset hanksinet sisään ja on mukana kuin peräpukama...loiseläin...Et vaikuta itsekään mitenkään helpolta ihmiseltä, joten ehkä olette loppuen lopuksi aika samanlaisia? Voisiko tuon ajatuksen avulla sietää sitä toista?
Palstakamu kirjoitti:
Et vaikuta itsekään mitenkään helpolta ihmiseltä, joten ehkä olette loppuen lopuksi aika samanlaisia? Voisiko tuon ajatuksen avulla sietää sitä toista?
En varmaan ole mikään iisi tapaus...
Mutta meissä ei ole mitään samaa...
Mun on siedettävä sitä ihmisp.skaläjää, koska meillä on yhteishuoltajuus, mistä en ikinä luopuisi...
Nytten viimeisin kiista tuli siitä, kun sain tietää, että oli jättänyt maksamatta tytölle joulukuun elarin. Mun piti uhkata, että haen tytölle rahat Kelasta ja se perii sitten rahat exältä.
P.skaa lenti tuulettimeen kunnolla...
Mutta hänen nykyinen miesystävä lainaa hälle rahat ja asia hoitunee. Se pitää vielä seurata ja kytätä...
Hän kyllä keksii kaikkea miten laistaa vastuistaan ja syyttää siitä lähinnä minua. Lapset käy aseesta mua vastaan myös...
O.a äitinsä, siskonsa ja veljensä myöskin välttelee häntä...Disseisback kirjoitti:
En varmaan ole mikään iisi tapaus...
Mutta meissä ei ole mitään samaa...
Mun on siedettävä sitä ihmisp.skaläjää, koska meillä on yhteishuoltajuus, mistä en ikinä luopuisi...
Nytten viimeisin kiista tuli siitä, kun sain tietää, että oli jättänyt maksamatta tytölle joulukuun elarin. Mun piti uhkata, että haen tytölle rahat Kelasta ja se perii sitten rahat exältä.
P.skaa lenti tuulettimeen kunnolla...
Mutta hänen nykyinen miesystävä lainaa hälle rahat ja asia hoitunee. Se pitää vielä seurata ja kytätä...
Hän kyllä keksii kaikkea miten laistaa vastuistaan ja syyttää siitä lähinnä minua. Lapset käy aseesta mua vastaan myös...
O.a äitinsä, siskonsa ja veljensä myöskin välttelee häntä...Vittumainen tilanne. Eikä oikein takaisinkaan auta antaa samalla mitalla. En keksi mitään keinoa miten tuossa voisi voittaa aiheuttamatta lisää vahinkoa, jos kerta toinen haluaa olla mahdollisimman hankala. Onneksi kuitenkin on yhteishuoltajuus että saat tavata lapsia. Moni isä ei saa sitäkään oikeutta.
Palstakamu kirjoitti:
Vittumainen tilanne. Eikä oikein takaisinkaan auta antaa samalla mitalla. En keksi mitään keinoa miten tuossa voisi voittaa aiheuttamatta lisää vahinkoa, jos kerta toinen haluaa olla mahdollisimman hankala. Onneksi kuitenkin on yhteishuoltajuus että saat tavata lapsia. Moni isä ei saa sitäkään oikeutta.
Saa sen, jos haluaa...
Mutta joskus se on tapauksesta riippuvasti tälläistä ainaista tappelua.
Toinen näyttäytyy näissä erotapauksissa ihan toisenlaisena... syy voi olla katkeruus, tai mikä vaan...
Mutta itsfhän mä tuon tyypin kanssa joskus päätin elää...nyt maksan siitä tätä hintaa...
Mutta maksan kaiken ja lapsien vika ei ole, että kuka heidät synnytti. Lapset on parasta mitä toi tyyppi on tähän maailmaan saanut aikaan. Niistä mä pidän kyllä huolen. 😊
Täälläkin monet pitää mua kultalusikka suussa syntyneenä ja että oon saanut vaikka sun mitä ihan vaan tuurilla. Kyllä mä kraindaan joka päivä etiäpäin hommia... pistän itseäni likoon.
Näen kyllä paljon kermap.rseinisijöitä, joille pitäis tarjota kaikki kun he ovat vaan olemassa itsenään. Sympatiaa ei oikein heru multa...
Ja varmaan tämän koulun läpi kulkeneena, vierellä kulkijalle nousee kriteerit tappiin. Eli sinkkuna luultavasti pierasen viimeisen kerran. En mä usko ihmisiin oikeasti.- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Et vaikuta itsekään mitenkään helpolta ihmiseltä, joten ehkä olette loppuen lopuksi aika samanlaisia? Voisiko tuon ajatuksen avulla sietää sitä toista?
Kokemusasiantuntijana: paras sietokeino on ajatella vain lapsia ja omaa moraalia. Lapset tietävät että puolet heidän geeneistä on toiselta vanhemmalta. Heistä voi tuntua epävarmalta oma itsensä jos heidän vanhempansa nähdään huonossa valossa. Olenko minä myös huono? Olenko samanlainen?
Lasten takia yritetään tulla toimeen heidän vanhemman kanssa. Jopa nähdä hyvät piirteet. - Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Vittumainen tilanne. Eikä oikein takaisinkaan auta antaa samalla mitalla. En keksi mitään keinoa miten tuossa voisi voittaa aiheuttamatta lisää vahinkoa, jos kerta toinen haluaa olla mahdollisimman hankala. Onneksi kuitenkin on yhteishuoltajuus että saat tavata lapsia. Moni isä ei saa sitäkään oikeutta.
Ei huoltajuus ole ehto lapsen tapaamiselle. Ei-huoltaja saa tavata lapsiaan säännöllisesti, siihen on laissa oikeus Usein tai melkein aina huoltajuuden menetys tai vapaaehtoinen luovutus pois johtuu siitä ettei pysty kantamaan vastuuta lapsistaan syystä tai toisesta. Usein silloin myös sama juurisyy mikä vaikuttaa siihen että huoltajuus on poistettu vaikuttaa myös siihen ettei lapsia pysty tapaamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei huoltajuus ole ehto lapsen tapaamiselle. Ei-huoltaja saa tavata lapsiaan säännöllisesti, siihen on laissa oikeus Usein tai melkein aina huoltajuuden menetys tai vapaaehtoinen luovutus pois johtuu siitä ettei pysty kantamaan vastuuta lapsistaan syystä tai toisesta. Usein silloin myös sama juurisyy mikä vaikuttaa siihen että huoltajuus on poistettu vaikuttaa myös siihen ettei lapsia pysty tapaamaan.
Yleensä se ettei mies saa tavata lasta, johtuu naisesta. Ja sossutädit asettuvat aina äidin puolelle.
Palstakamu kirjoitti:
Yleensä se ettei mies saa tavata lasta, johtuu naisesta. Ja sossutädit asettuvat aina äidin puolelle.
Mä en usko tuohon. Kyllä tapaamiset järjestyy, jos mies hoitaa asiat heti eron jälkeen kuntoon ja hoitaa velvollisuutensa.
Kaikki pystyy sopia lastenvalvojan kanssa (sossutäti yleensä) niin tapaaminen, kuin elatusasiat.
Minulle tuli tuosta traktorista mieleen vanha biisi Hirvenmetsästys. 😁
https://youtu.be/bC4xnp4AHqA?si=9Plo20NHUisGFsS0
Silloin kun jouduin exän kanssa vielä järjestämään alaikäisten lastemme asioita, niin muistan kuinka joskus rauhoittelin puheluiden jälkeen itseäni sillä, että minun ei enää tarvinnut asettua exän kanssa saman katon alle ja sain puhallella rauhassa.. - Se on jännä juttu, kuinka koen itseni perusluonteeltani hyvin rauhalliseksi, mutta yksi ihminen tässä maailmassa on saanut minut joskus näkemään punaista.En vain minä näe punaista... Mutsi, sisko ja lapsetkin näkee sitä nyt...
Mä alan hiffata, että yksi ihminen tekee minusta tosi agressiivisvarovaisen...
Oon tähän mennessä sivuuttsnut vaan hänet....mitätöinyt...
Mutta hänen kaikki temput tekee mut epäuskoiseksi kaikkia ihmisiä kohtaan...Disseisback kirjoitti:
En vain minä näe punaista... Mutsi, sisko ja lapsetkin näkee sitä nyt...
Mutta hänen kaikki temput tekee mut epäuskoiseksi kaikkia ihmisiä kohtaan...Älä anna hänen enää päästä noin pahasti sisällesi. Se tekee sinulle pahaa. - Keskity vain asioihin.
Yhden kummityttöni äidillä lienee alkoholiongelmakin, mutta ainakaan hän ei ole koskaan osannut käsitellä rahaa. - Tai itse asiassa.. hän on aina käyttänyt kaikki omat rahansa, käytti muutaman vuoden ajan kummitytön isän rahoja surutta ja heidän erottuaan nainen käytti aina myös lapsensa rahat. - Karkkirahatkin... Aina jos lapsi sai mummulta, kummeilta tai isältään rahaa syntymäpäivä- tai joululahjaksi ym., äiti otti ne.. Lopulta lapsen isä järjesti asiat niin, että lapselle perustettiin pankkitili, mistä ei voinut nostaa rahaa ennen kuin lapsesta tuli täysi-ikäinen ja isä teki testamentin, että jos hän olisi kuollut ennen kuin tytär on täysi-ikäinen, tyttären osuutta isänsä testamentista olisi valvonut tytön isoveli, joka on sisartaan 20 vuotta vanhempi. Tällä suojattiin se, että lapsen äiti ei päässyt lapsen säästöihin käsiksi. - Lisäksi lapselle ostettiin vain sellaista lahjaksi, mitä hän halusi ja tarvitsi, eikä hänelle annettu enää rahaa lahjaksi, koska äiti tosiaan vei ne karkkirahatkin.
Nyt tuo tyttö tuli täysi-ikäiseksi. 🙏 Hän oli jo sopinut erään vuokra-asuntoyhtiön kanssa, että hänelle oli tehty oma vuokrasopimus etukäteen valmiiksi, hän allekirjoitti sen sähköisesti viikonlopulle osuneena syntymäpäivänään ja hän pääsi muuttamaan omaan vuokra-asuntoonsa heti synttäreitään seuraavalla viikolla. 👍
Näissä asioissa täytyy vain olla tiukkana ja hoitaa asiat niin, ettei epäluotettava vanhempi pääse hyväksikäyttämään lapsensa varoja. Mutta sun olisi hyvä yrittää pysyä asian yläpuolella niin, ettet suotta antaisi sen ryömiä noin ihon alle. - Helppohan se on sanoa, tiedän..
Muut ihmiset eivät ole hän. Usko vain, että hyviäkin vielä on.Xena-183 kirjoitti:
Älä anna hänen enää päästä noin pahasti sisällesi. Se tekee sinulle pahaa. - Keskity vain asioihin.
Yhden kummityttöni äidillä lienee alkoholiongelmakin, mutta ainakaan hän ei ole koskaan osannut käsitellä rahaa. - Tai itse asiassa.. hän on aina käyttänyt kaikki omat rahansa, käytti muutaman vuoden ajan kummitytön isän rahoja surutta ja heidän erottuaan nainen käytti aina myös lapsensa rahat. - Karkkirahatkin... Aina jos lapsi sai mummulta, kummeilta tai isältään rahaa syntymäpäivä- tai joululahjaksi ym., äiti otti ne.. Lopulta lapsen isä järjesti asiat niin, että lapselle perustettiin pankkitili, mistä ei voinut nostaa rahaa ennen kuin lapsesta tuli täysi-ikäinen ja isä teki testamentin, että jos hän olisi kuollut ennen kuin tytär on täysi-ikäinen, tyttären osuutta isänsä testamentista olisi valvonut tytön isoveli, joka on sisartaan 20 vuotta vanhempi. Tällä suojattiin se, että lapsen äiti ei päässyt lapsen säästöihin käsiksi. - Lisäksi lapselle ostettiin vain sellaista lahjaksi, mitä hän halusi ja tarvitsi, eikä hänelle annettu enää rahaa lahjaksi, koska äiti tosiaan vei ne karkkirahatkin.
Nyt tuo tyttö tuli täysi-ikäiseksi. 🙏 Hän oli jo sopinut erään vuokra-asuntoyhtiön kanssa, että hänelle oli tehty oma vuokrasopimus etukäteen valmiiksi, hän allekirjoitti sen sähköisesti viikonlopulle osuneena syntymäpäivänään ja hän pääsi muuttamaan omaan vuokra-asuntoonsa heti synttäreitään seuraavalla viikolla. 👍
Näissä asioissa täytyy vain olla tiukkana ja hoitaa asiat niin, ettei epäluotettava vanhempi pääse hyväksikäyttämään lapsensa varoja. Mutta sun olisi hyvä yrittää pysyä asian yläpuolella niin, ettet suotta antaisi sen ryömiä noin ihon alle. - Helppohan se on sanoa, tiedän..
Muut ihmiset eivät ole hän. Usko vain, että hyviäkin vielä on.Tiedän... olenkin tehnyt sopimuksia kolmannen osapuolen kanssa, mustaa valkoisella...
Silti joudun selvittämään vst asioita lasten puolesta...
En pidä kaikkia ihmisiä samanlaisina...ei se ole yksi yhteen...
Mutta tuokin ihminen livahti jostain raosta pikkuhiljaa tuohon tilaan...ja se saa epäilemään kaikkia...
Kun mikään ei tapahdu heti...vaan pikkuhiljalleen...Disseisback kirjoitti:
Tiedän... olenkin tehnyt sopimuksia kolmannen osapuolen kanssa, mustaa valkoisella...
Silti joudun selvittämään vst asioita lasten puolesta...
En pidä kaikkia ihmisiä samanlaisina...ei se ole yksi yhteen...
Mutta tuokin ihminen livahti jostain raosta pikkuhiljaa tuohon tilaan...ja se saa epäilemään kaikkia...
Kun mikään ei tapahdu heti...vaan pikkuhiljalleen...Ymmärrän. Sinä olet niin tunneihminen. Ehkä tuollaisia ongelmia ei huomaa silloin ajoissa, kun oikein kovasti rakastaa.
Xena-183 kirjoitti:
Ymmärrän. Sinä olet niin tunneihminen. Ehkä tuollaisia ongelmia ei huomaa silloin ajoissa, kun oikein kovasti rakastaa.
Oppia voi... mutta tietyllä tavalla aina on mitä on...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En vain minä näe punaista... Mutsi, sisko ja lapsetkin näkee sitä nyt...
Mutta hänen kaikki temput tekee mut epäuskoiseksi kaikkia ihmisiä kohtaan...Yksikin ihminen voi jättää traumoja. Itselläni traumoista pahin lienee uskottomuus, epäluotettavuus, kieroilu ja alkoholismi. Ne saa minut näkemään punaista, pitämään sellaista kumppania toivottomana luuserina.
Eli on meillä kaikilla niitä traumoja jossain kohtaa ja asioissa, mutta täytyy vaan oppia erottelemaan jyvät akanoista, sopivat epäsopivista. Kyllä se sitten toimii.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Yksikin ihminen voi jättää traumoja. Itselläni traumoista pahin lienee uskottomuus, epäluotettavuus, kieroilu ja alkoholismi. Ne saa minut näkemään punaista, pitämään sellaista kumppania toivottomana luuserina.
Eli on meillä kaikilla niitä traumoja jossain kohtaa ja asioissa, mutta täytyy vaan oppia erottelemaan jyvät akanoista, sopivat epäsopivista. Kyllä se sitten toimii.
JasuNiin kait...🙄
Ai? Ok. Mulle se paras kaveri mm. kuvaamassasi tilanteessa on ehdottomasti kirves. Kyllä siinä mieli asettuu ja sielu lepää, kun antaa puupöllille kyytiä. Ja niin, miksei muillekin puu(päisille) objekteille, ainahan sitä saunan taka... tulipesässä tilaa on 😂
Siis kyllä kirveskin on kiva. Sitä en kiellä...
Mutta traktorissa on vaan jotain muuta. Sinä voit saada sillä aikaan mielettömän urskan, tai sitten olet akseleita myöten suossa, lumessa....😁Disseisback kirjoitti:
Siis kyllä kirveskin on kiva. Sitä en kiellä...
Mutta traktorissa on vaan jotain muuta. Sinä voit saada sillä aikaan mielettömän urskan, tai sitten olet akseleita myöten suossa, lumessa....😁No onhan siinä traktorissa konetta kerrakseen, sitä ei käy kieltäminen, vähän eri homma kuin kaljamoottorilla toimiva manuaalikirves 😂
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ilmankos sä minustakin tykkäät.. heh.. puupää kun olen. 🤪
Kuten olet siskoseni huomannut, ainakin toistaiseksi kirvestä ei ole näkynyt illanvietoissamme, mikä on jo perin ei-suomalaista 😂
randombypasser kirjoitti:
No onhan siinä traktorissa konetta kerrakseen, sitä ei käy kieltäminen, vähän eri homma kuin kaljamoottorilla toimiva manuaalikirves 😂
No ehkä ne ei oo samassa gategoriassa edes.
Joku pulkka voisi olla tai maitokärrit...😁
Kirves on jatkojalostuslinjaa, kun traktori logistiikkapuolen vehkeitä. 😀randombypasser kirjoitti:
Kuten olet siskoseni huomannut, ainakin toistaiseksi kirvestä ei ole näkynyt illanvietoissamme, mikä on jo perin ei-suomalaista 😂
Olette siellä etelässä niin urbanisoituneita, niiiiin urbanisoituneita että...😤
Hympfh...😤Disseisback kirjoitti:
No ehkä ne ei oo samassa gategoriassa edes.
Joku pulkka voisi olla tai maitokärrit...😁
Kirves on jatkojalostuslinjaa, kun traktori logistiikkapuolen vehkeitä. 😀Kirveessä on yksi etu traktoriin verrattuna. Tai no muutamakin, mutta yksi yli kaiken. Se ei tarvitse löpöä toimiakseen 😂
Disseisback kirjoitti:
Olette siellä etelässä niin urbanisoituneita, niiiiin urbanisoituneita että...😤
Hympfh...😤No hitto... Ehkä mä ens kerralla otan kirveen mukaan illanviettoon 🤔 Takakontissa kuitenkin aina yksi matkaa mukana, kas kun periferiassa paikalliset poijjaat ei aina tykkää etelän hedelmistä omalla reviirillään, niin ihan hyvä että on kättä pidempää matkassa 😂
Kirveessä on yksi etu traktoriin verrattuna. Tai no muutamakin, mutta yksi yli kaiken. Se ei tarvitse löpöä toimiakseen 😂
Pikkuinen kastaminen löpöön voisi estää yyberjumit pölliin...btw? 😁
No hitto... Ehkä mä ens kerralla otan kirveen mukaan illanviettoon 🤔 Takakontissa kuitenkin aina yksi matkaa mukana, kas kun periferiassa paikalliset poijjaat ei aina tykkää etelän hedelmistä omalla reviirillään, niin ihan hyvä että on kättä pidempää matkassa 😂
On se niin hipsteriä, kun kauhistutaan kun laskee x7;n pöydälle, kun hörppäsee kahavia...🤣
Disseisback kirjoitti:
Pikkuinen kastaminen löpöön voisi estää yyberjumit pölliin...btw? 😁
Olen aiemmin tuvautunut siihen, että jumin kohdalla hakkuria juotetaan "polttoaineella" ja sitten teho kasvaa eksponentiaaliseti -> jumi saadaan purettua.
Mutta voisihan sitä muitakin keinoja kokeilla 😂Disseisback kirjoitti:
On se niin hipsteriä, kun kauhistutaan kun laskee x7;n pöydälle, kun hörppäsee kahavia...🤣
Se voisi olla ihan hyvä treffiväline, kantaa X7:aa mukana, ainakin ennakkokarsinta kävisi nopeasti, ehkä usein jopa toista kasvotusten näkemättä 🤔😂
Olen aiemmin tuvautunut siihen, että jumin kohdalla hakkuria juotetaan "polttoaineella" ja sitten teho kasvaa eksponentiaaliseti -> jumi saadaan purettua.
Mutta voisihan sitä muitakin keinoja kokeilla 😂Joku käytti jotain liukastetta kirveessä...löpö vois olla edullista siihen. 😁
Se voisi olla ihan hyvä treffiväline, kantaa X7:aa mukana, ainakin ennakkokarsinta kävisi nopeasti, ehkä usein jopa toista kasvotusten näkemättä 🤔😂
Joo. Ei jäis ihan primpsessat enää äähyilemään siihen. 🤣
Reps..
Tuoppa kirveesi seuraavalla kerralla, niin aamulla saat kahlata sitä tuosta läheisestä järvestä.. pirskule.
En heitä kirvestäsi kaivoon.. vaan järveen.
😂Pikku-pirpana kirjoitti:
Reps..
Tuoppa kirveesi seuraavalla kerralla, niin aamulla saat kahlata sitä tuosta läheisestä järvestä.. pirskule.
En heitä kirvestäsi kaivoon.. vaan järveen.
😂No helvata... Elä hulluta yllyä eli ensi kerralla tuon sen kirveenkin. Ja hekottelen kun kipität se sinne järveen 😁
No helvata... Elä hulluta yllyä eli ensi kerralla tuon sen kirveenkin. Ja hekottelen kun kipität se sinne järveen 😁
Voi vi.ttu.. ja sä lähdet sit yllyttämään toista hullua..
Suatana sentään.. mähä viskaan sen kirveen sinne järveen. Ja saat ite helevattasoikoon maalata sen sitä ennen vihreäksi.
Tästä multa on kivenheitto tuohon järvelle. Kyllä se kirveskin lentää sen verran.. 😉Pikku-pirpana kirjoitti:
Voi vi.ttu.. ja sä lähdet sit yllyttämään toista hullua..
Suatana sentään.. mähä viskaan sen kirveen sinne järveen. Ja saat ite helevattasoikoon maalata sen sitä ennen vihreäksi.
Tästä multa on kivenheitto tuohon järvelle. Kyllä se kirveskin lentää sen verran.. 😉Tarttee vissiin hommata toinen kirves autoon, niin ei lennä se käyttökalu sinne jonkkaan...
Mutta sitä odotan, kun näen sun paiskovan sitä kirvestä jonkkaan oman pihasi liepeiltä, siinä saattaa jokusenkin oluen tarvita matkajuomaksi ennen veden läiskähdystä 😂randombypasser kirjoitti:
Tarttee vissiin hommata toinen kirves autoon, niin ei lennä se käyttökalu sinne jonkkaan...
Mutta sitä odotan, kun näen sun paiskovan sitä kirvestä jonkkaan oman pihasi liepeiltä, siinä saattaa jokusenkin oluen tarvita matkajuomaksi ennen veden läiskähdystä 😂No .. on tuossa matkanvarrella yksi kesäterassi.. yhden pysähdyksen taktiikalla näjes..😂
Pikku-pirpana kirjoitti:
No .. on tuossa matkanvarrella yksi kesäterassi.. yhden pysähdyksen taktiikalla näjes..😂
Saattaa tulla pidempikin pysähdys kesähelteillä 😂
Saattaa tulla pidempikin pysähdys kesähelteillä 😂
Niih.. voipi olla mahdollista, vaikka matkaa onkin 25 metriä.. 😆
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niih.. voipi olla mahdollista, vaikka matkaa onkin 25 metriä.. 😆
Se toteutuu erittäin todennäköisesti joka tapauksessa, sitäkin todennäköisemmin mitä painavampi kirves sattuu olemaan 😂
Se toteutuu erittäin todennäköisesti joka tapauksessa, sitäkin todennäköisemmin mitä painavampi kirves sattuu olemaan 😂
No voihan vitalis..
Eli olet piilottanut sen jo valmiiksi sängyn alle?
Pikku-pirpana kirjoitti:
No voihan vitalis..
Älä unohda, että 25 metriä on aika pitkä matka kuitenkin, etenkin konttaamalla 😁
M184 kirjoitti:
Eli olet piilottanut sen jo valmiiksi sängyn alle?
Yksi tyynyn alla, toinen saappaan varressa ja kolmas vessanpytyn takana, kun ikinä ei tiedä koska hätä iskee 😂
Yksi tyynyn alla, toinen saappaan varressa ja kolmas vessanpytyn takana, kun ikinä ei tiedä koska hätä iskee 😂
Mietin vaan että oletko kovin optimistisin ajatuksin liikkeellä.(muista myös keritsimet)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vasempaan-ylakulmaan-kun-laukoo-nainko-tehdaan-tyttolapsia-nain-poikia/5234396#gs.43g9zpM184 kirjoitti:
Mietin vaan että oletko kovin optimistisin ajatuksin liikkeellä.(muista myös keritsimet)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vasempaan-ylakulmaan-kun-laukoo-nainko-tehdaan-tyttolapsia-nain-poikia/5234396#gs.43g9zpSiksipä se kirves onkin tyynyn alla, ei sängyn alla, jää hiukan luonnollekin mahdollisuuksia vaikuttaa asioihin 😂
Älä unohda, että 25 metriä on aika pitkä matka kuitenkin, etenkin konttaamalla 😁
Ai ai.. mistäs tiedät millainen moukarinheittäjä olen.. ? Tai siis kirveenlinkoaja..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ai ai.. mistäs tiedät millainen moukarinheittäjä olen.. ? Tai siis kirveenlinkoaja..
No mä en yhtään epäile heittokykyjä, mutta se nestetankkauspiste siinä vähän matkan päässä voi viedä huomion aivan toisaalle 😁
No mä en yhtään epäile heittokykyjä, mutta se nestetankkauspiste siinä vähän matkan päässä voi viedä huomion aivan toisaalle 😁
Juu ja viekin.. heh.
Voivat olla ihmeissään kun kävelen tuiterissa terassille vihreäksi maalatun kirveen kera..🙄Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu ja viekin.. heh.
Voivat olla ihmeissään kun kävelen tuiterissa terassille vihreäksi maalatun kirveen kera..🙄Semminkin kun se kirves on metrin mittainen ja siten melkein kantajansa mittainen 😂
Semminkin kun se kirves on metrin mittainen ja siten melkein kantajansa mittainen 😂
Ääh.. osui ja upposi.. ihan niinkuin se kirves..😂
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ääh.. osui ja upposi.. ihan niinkuin se kirves..😂
Onneksi kaivossa on vielä tilaa uusillekin kirveille 😂
On tuo kapistus vaan hyvä kaikinpuolin.. saa niin paljon aikaan hyviä asioita👍🏼
Meneekö sielulla tänään paremmin? 🤗Joo. Tänään kyllä siivoilin kämpän ja käytiin pojan kaa metsäkärriin uudet renkaat. Käyn ne huomenna asentamassa paikoilleen ja laitan muutkin vehkeet maalla minttiin, sekä lämmitän mökkiä. Jos tekis pidennetyn viikonlopun maalla metsähommia. 😁
Disseisback kirjoitti:
Joo. Tänään kyllä siivoilin kämpän ja käytiin pojan kaa metsäkärriin uudet renkaat. Käyn ne huomenna asentamassa paikoilleen ja laitan muutkin vehkeet maalla minttiin, sekä lämmitän mökkiä. Jos tekis pidennetyn viikonlopun maalla metsähommia. 😁
Hyvä hyvä👍🏼 Ehkä tai toivottavasti tuo teidän tilanne helpottuu.. joko oot saanut paljon aikaan..? 🪵🌲
Haaveilija39 kirjoitti:
Hyvä hyvä👍🏼 Ehkä tai toivottavasti tuo teidän tilanne helpottuu.. joko oot saanut paljon aikaan..? 🪵🌲
No lähinnä lämmittelyyn menee tää päivä. Kävin mä 3 koivua hurauttaa nurin ja ajoin pihaan. Mutta on työlästä touhua lumen keskellä. Mutta minkäs teet? 🤷♂️
Pitää huomenna lisää koittaa puurtaa ja maanantainakin voi vielä jatkaa..
Sitten pitää lähteä lämmittämään omaakin kämppää taas. 😁Disseisback kirjoitti:
No lähinnä lämmittelyyn menee tää päivä. Kävin mä 3 koivua hurauttaa nurin ja ajoin pihaan. Mutta on työlästä touhua lumen keskellä. Mutta minkäs teet? 🤷♂️
Pitää huomenna lisää koittaa puurtaa ja maanantainakin voi vielä jatkaa..
Sitten pitää lähteä lämmittämään omaakin kämppää taas. 😁Varmasti on haasteellisempaa. Vähälumisissa pikkupakkasissa puiden pinoaminenkin on ihan kivaa puuhaa. Talvella noissa hommissa on hyvä ettei ole hyttysiä tai muita pörriäisiä..
Kyllä se on hyvä että sulla on tuota lomapuuhaa😁
Täällä on ollut kyllä nyt kivan lämpimät kelit, ettei ole hirveämmin tarvinnut lämmittää.Haaveilija39 kirjoitti:
Varmasti on haasteellisempaa. Vähälumisissa pikkupakkasissa puiden pinoaminenkin on ihan kivaa puuhaa. Talvella noissa hommissa on hyvä ettei ole hyttysiä tai muita pörriäisiä..
Kyllä se on hyvä että sulla on tuota lomapuuhaa😁
Täällä on ollut kyllä nyt kivan lämpimät kelit, ettei ole hirveämmin tarvinnut lämmittää.Haist kukkanen....🤣
Odotan sitä ilmastonmuutosta 😄Disseisback kirjoitti:
Haist kukkanen....🤣
Odotan sitä ilmastonmuutosta 😄Joo siis ei kyllä käy kateeksi.. sulla on tuossa ihan hitokseen työtä.. mutta kun olet kumminkin tuollainen että jotain pitää tehdä henkinen ihminen.. Myönnä nyt että tuo on hyvä juttu vaikka lumihangessa työskentely vitu**aa
Haaveilija39 kirjoitti:
Joo siis ei kyllä käy kateeksi.. sulla on tuossa ihan hitokseen työtä.. mutta kun olet kumminkin tuollainen että jotain pitää tehdä henkinen ihminen.. Myönnä nyt että tuo on hyvä juttu vaikka lumihangessa työskentely vitu**aa
Rakastan tätä. 🥰❤️
Haaveilija39 kirjoitti:
Se on tärkeintä, sen ei pidä maistua puulta😊
Ei maistu ei...kunhan pääsen joskus tähän tilanteeseen...😁
- Anonyymi
Kyl silmä lepää kesäiltana, kun naapurin nuori neito istahtaa juhannus hameessa vanhan fergusonin pukille ja naisen rinnat hytkyy ja tutisee, kun ferguson traktori täriseee ja väpättää kesäillassa.....
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jo on fantasiat...
Kesällä autioituneen maatalon aution navetan klasista kattelen, kun neito fergusonin pukilla istuu ja ikkunan edessä istuu fergusonin pukilla ja koko ferguson traktoori tärisee ja hytkyy, niin että nainen hytkyy, kun aladoopi juhlapöydässä ja naisen rinnat hytkyy ja väpättää kauniisti, niitä katselen ja nestuukilla on lasia pölystä pyyhitty, että näkee selvemmin...
Anonyymi kirjoitti:
Kesällä autioituneen maatalon aution navetan klasista kattelen, kun neito fergusonin pukilla istuu ja ikkunan edessä istuu fergusonin pukilla ja koko ferguson traktoori tärisee ja hytkyy, niin että nainen hytkyy, kun aladoopi juhlapöydässä ja naisen rinnat hytkyy ja väpättää kauniisti, niitä katselen ja nestuukilla on lasia pölystä pyyhitty, että näkee selvemmin...
Ihan kuin kuutamosonaatti-leffasta koko idea..
Traktori aikoinaan mullisti maa- ja metsätalouden ja ehkä se on soiva peli myös ihmissuhteiden mutkien oikomiseen, tai ainakin unohtamiseen.
Voit mielessäsi kuvitella, mikä duuni olisi tehdä tuo urakka hevosen kanssa. Lisäksi olisit sen hevosen kanssa käytännössä naimisissa; ei sitä voi unohtaa viikoiksi kylmään talliin, niinkuin exä.. eikun traktorisi.No se ois tuskaista, kun oon allerginen niille elukoille. 🤯
Mutta ois se aikamoista reuhaamista jonkun hevosen kanssa. Ei olis mun juttu...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se ois tuskaista, kun oon allerginen niille elukoille. 🤯
Mutta ois se aikamoista reuhaamista jonkun hevosen kanssa. Ei olis mun juttu...Hevosen jalat vipattas vaarallisesti, kun metsässä tukkipölliä hevosen perään kiinnität ja lunta olis kainaloihin asti ja keväällä miehen mittaset kannot.
Anonyymi kirjoitti:
Hevosen jalat vipattas vaarallisesti, kun metsässä tukkipölliä hevosen perään kiinnität ja lunta olis kainaloihin asti ja keväällä miehen mittaset kannot.
No tavallaan mä kyllä luulisin saavani myös hevosen kunnioituksen puolelleni...oon pärjännyt aikamonien eläinen kanssa hyvin aina... jopa ihmisvältteliöitten kanssa.
Ensin pitää saavuttaa kunnioitus. Sitten vasta voi miettiä yhteistyötä. 😊
Ja voisin kuvitella, että hevosen pitää nähdä liikkeet takana...koskutus näkemättä voi olla kohtalokas...ja ehkä puhelu voi auttaa?
Mutta enpä mfnisikään ihan välittömään läheisyyteen takajalkojen taa hevosta, jos en tiedä millainen se on. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tavallaan mä kyllä luulisin saavani myös hevosen kunnioituksen puolelleni...oon pärjännyt aikamonien eläinen kanssa hyvin aina... jopa ihmisvältteliöitten kanssa.
Ensin pitää saavuttaa kunnioitus. Sitten vasta voi miettiä yhteistyötä. 😊
Ja voisin kuvitella, että hevosen pitää nähdä liikkeet takana...koskutus näkemättä voi olla kohtalokas...ja ehkä puhelu voi auttaa?
Mutta enpä mfnisikään ihan välittömään läheisyyteen takajalkojen taa hevosta, jos en tiedä millainen se on. 😁Hevoselle pitää asentaa sivupelit, josta hepo näkee mitä mies takana touhuaa.
Ei nainenkaan tykkää, jos mies takapuolen takana viihtyy. Anonyymi kirjoitti:
Hevoselle pitää asentaa sivupelit, josta hepo näkee mitä mies takana touhuaa.
Ei nainenkaan tykkää, jos mies takapuolen takana viihtyy.No naiselle voi kertoa, että mitä takana tapahtuu, mutta hevonen ei ymmärrä...
Mutta kummallekin kannattaa purista kaikkea tasapaksulla äänellä ja pitää homma silleen stabiilina. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No naiselle voi kertoa, että mitä takana tapahtuu, mutta hevonen ei ymmärrä...
Mutta kummallekin kannattaa purista kaikkea tasapaksulla äänellä ja pitää homma silleen stabiilina. 😁Hevoselle vaan tulee jostain syystä usein paskahätä kävellessä. Pellolla se menee hyötykäyttöön. Koitappa samaa muijan kanssa. 😂
Jasu
- Anonyymi
Nyt oli niin sydämellinen avautuminen, että tässä tulee jo itsellekin halu hankkia traktori. No jaa, ehkei ihan mutta melkein. Tuohon exäsi juttuun en ota kantaa. - cu-
Eikö? 😁
Toivoisin, että jokaisella miehellä voisi olla oma traktori. Kun maailma potkii ja kaikki menee päinv.ttua, niin voisi käynnistää löpöllä toimivan maailman ihmeen ja työntää vaikka pikkuisen lunta tai jotain... kokea se ihme...herkistyä ja uskoa huomiseen kyynelsilmin. 😆
- Anonyymi
Ei maalla oikein voi asua, jollei ole omaa traktoria. Oikeen maalla maalla. Talvet on kauheita ja kallista on maksaa joku ajamaan lumetkin päivittäin, kustantaa sille hiekotukset yms. Minkä voi itse tehdä kuten tykkää, kun on traktori ja vermeet.
JasuEn mäkään asuis maalla ilman traktoria..
Maapaikan naapurit asuu ja on se surkeeta...jotain mönkijää ukko miettii, mutta onhan nekin leluja...🙄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En mäkään asuis maalla ilman traktoria..
Maapaikan naapurit asuu ja on se surkeeta...jotain mönkijää ukko miettii, mutta onhan nekin leluja...🙄Mönkijäkin on kallis suhteessa traktoriin ja saatuun hyötyyn. Menee jossain taajama lähilssä, pikkupihassa, muttei sillä mitään maalla tee pidempiä ja lumisempia pätkiä auratessa. Ei siihen saa linkoajaan. Lelu se on maalla tuohon käyttöön. Ei kannsra. Ostaa mielummin vanhan traktorin. Ei nekään poskettomia maksa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mönkijäkin on kallis suhteessa traktoriin ja saatuun hyötyyn. Menee jossain taajama lähilssä, pikkupihassa, muttei sillä mitään maalla tee pidempiä ja lumisempia pätkiä auratessa. Ei siihen saa linkoajaan. Lelu se on maalla tuohon käyttöön. Ei kannsra. Ostaa mielummin vanhan traktorin. Ei nekään poskettomia maksa.
JasuIsäkin osti joltain tuttavalta vanhan Fiatin ja itse laitteli minkä tartti, modifioi myös hytin hytittömään, jotta myräkällä kivempi aurata kotitie. Ja vuosia on pelittänyt. Maksanut ittensä monta kertaa takaisin. Perunamaat, kaikki saa tehtyä. Lingottua, lanattua, aurattua, jopa heinät pöyhittyä. 😆
Se pöyhin on kyllä kallion reunalla ruostumassa. Vaan lähen maate. Hyvät yöt. 😊
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mönkijäkin on kallis suhteessa traktoriin ja saatuun hyötyyn. Menee jossain taajama lähilssä, pikkupihassa, muttei sillä mitään maalla tee pidempiä ja lumisempia pätkiä auratessa. Ei siihen saa linkoajaan. Lelu se on maalla tuohon käyttöön. Ei kannsra. Ostaa mielummin vanhan traktorin. Ei nekään poskettomia maksa.
JasuNo se naspuri ei olekaan järjen jättiläinen. 😆
Anonyymi kirjoitti:
Isäkin osti joltain tuttavalta vanhan Fiatin ja itse laitteli minkä tartti, modifioi myös hytin hytittömään, jotta myräkällä kivempi aurata kotitie. Ja vuosia on pelittänyt. Maksanut ittensä monta kertaa takaisin. Perunamaat, kaikki saa tehtyä. Lingottua, lanattua, aurattua, jopa heinät pöyhittyä. 😆
JasuHyvät yöt sinne...kai tästä itsekin jo joutaa. 🥱😴
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isäkin osti joltain tuttavalta vanhan Fiatin ja itse laitteli minkä tartti, modifioi myös hytin hytittömään, jotta myräkällä kivempi aurata kotitie. Ja vuosia on pelittänyt. Maksanut ittensä monta kertaa takaisin. Perunamaat, kaikki saa tehtyä. Lingottua, lanattua, aurattua, jopa heinät pöyhittyä. 😆
JasuLinkkihän jäi... Murkulat. Traktori biisi. 😄
https://youtu.be/uc-VeI5nDWQ?si=rl5iEiKfVXP1ZAGL
Jasu (aa jeea) - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se naspuri ei olekaan järjen jättiläinen. 😆
Onko hän kaupungista maalle muuttanut? Monesti kaupungissa ikänsä asuneilla on liian ruusuinen mielikuva maalla asumisesta, että palvelut pelaa kuten kaupungissakin ja itse voi köllötellä peiton alla. Asiat vaan "tapahtuu" ilman omaa vaivanmäköä, vaikka niinhän se ei ole. 😄
Lauskan ja palveluun tottuneen ei ikinä milloinkaan pidä muuttaa maale. Tulee kuolema jis ittellä on taidot ja viittiminen hukassa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hän kaupungista maalle muuttanut? Monesti kaupungissa ikänsä asuneilla on liian ruusuinen mielikuva maalla asumisesta, että palvelut pelaa kuten kaupungissakin ja itse voi köllötellä peiton alla. Asiat vaan "tapahtuu" ilman omaa vaivanmäköä, vaikka niinhän se ei ole. 😄
Lauskan ja palveluun tottuneen ei ikinä milloinkaan pidä muuttaa maale. Tulee kuolema jis ittellä on taidot ja viittiminen hukassa.
JasuSiellä voi unohtaa myös korkkarit. Niillä ei mennä umpihangessa mihinkään. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä voi unohtaa myös korkkarit. Niillä ei mennä umpihangessa mihinkään. 😅
JasuTai ukko valjastetaan lumikolan varteen, että akka voi hienostellen sipsuttaa autoon klip klop. 😆
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ukko valjastetaan lumikolan varteen, että akka voi hienostellen sipsuttaa autoon klip klop. 😆
JasuNyt naurattaa mielikuva. Vekkari soi aamuyöstä ukolla ja ukko kiireesti unipöllähtäneenä säntää toppatakissa ja pyjamanhousuissa pipo silmillä, puskemaan härkänä lunta. Pumpustakin jo ottaa ja nälkäkin on. Paskahätäkin pukkaa päälle kusihädädtä puhumatrakaan. Hiki valuu... Mutta akalle on aurattava tiet, jotta korkokengät. 😂
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkkihän jäi... Murkulat. Traktori biisi. 😄
Jasu (aa jeea)Tähän vielä nevamies. Suolle vuoan. Newhollandilla nevaa möyhimään. 😅
https://youtu.be/pxa35tgcbC8?si=YOjDdItS3aMsAAVl
Jasu Anonyymi kirjoitti:
JasuEn mä tiedä? Omituisuudesta päätellen marssista. 🤣
Niillä kummallakin on vähän pitkät piuhat. Ihan mukavia muuten. 😊Anonyymi kirjoitti:
JasuNo koppi ois kiva lingotessa, mutta onneks lingossa on käännettävä torvi, voi suihkia alapuolelle tuulta, niin ei pöllyytä niskaan. 😆
Anonyymi kirjoitti:
Linkkihän jäi... Murkulat. Traktori biisi. 😄
Jasu (aa jeea)Traktorin äänihän on musiikkia korville. 🤣
https://youtu.be/a1ThSi1wbqU?si=FYyK3Xz9umivvdX5
Oujee...😆- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt naurattaa mielikuva. Vekkari soi aamuyöstä ukolla ja ukko kiireesti unipöllähtäneenä säntää toppatakissa ja pyjamanhousuissa pipo silmillä, puskemaan härkänä lunta. Pumpustakin jo ottaa ja nälkäkin on. Paskahätäkin pukkaa päälle kusihädädtä puhumatrakaan. Hiki valuu... Mutta akalle on aurattava tiet, jotta korkokengät. 😂
JasuKyllä on taas psykoosit tulilla. Lumihangessa pääsee ihan helposti korkokengissä. Paremmin kuin syksyllä mutavellistä tai kaupunkien mukulakivissä.
Korkokengät ovat epämukavat ja epäkäytännölliset aina. Joka silti aina käyttää niitä juoksee niissä vaikka aitoja. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on taas psykoosit tulilla. Lumihangessa pääsee ihan helposti korkokengissä. Paremmin kuin syksyllä mutavellistä tai kaupunkien mukulakivissä.
Korkokengät ovat epämukavat ja epäkäytännölliset aina. Joka silti aina käyttää niitä juoksee niissä vaikka aitoja.Ja viskaa voltteja pikkuhameessa. Jossain somemeemissä joku näytti mallia. 😁
- Anonyymi
Mitenkäs se menikään tämä laulu: traktori on kärrynpyörä, moottopyörä on polkupyörä.
Mopo=MOottoriPOlkupyörä=moottoriajoneuvo, kyllä helposti kulkevat nykyiset sähköpolkupyörät yli 123km/h kun vähänkin viriyttää...
Kikka (säveltänyt Kakki)
https://www.youtube.com/watch?v=Xcdx2Q4Bo7A - Anonyymi
Muuten tiedän miten virittää noita sähköpolkupyöriä, moottorinohjausyksikön ohiyud ja kokonaan vaihtaa omat tehotransistorit tilalle, koulussa opetettujakin perusasioiytskin
- Anonyymi
ähäm siis anteeksi oli tarkoitus sanoa että: moottorin ohjausyksikkö vaihtaa ihan omaksi, eli ihan ulkomuistista voisin muistaa valmistajia joilla olisi tehokkaita askelmoottorien ajureita: TEAC ja IRF (International Rectifier), vaikka 1000A syöttöön jos käämit kestää heheh
- Anonyymi
Minun massikka kommentointi poistettiin hassua kyllä. kyllä pikku massikalla on näppärä operoida pihalla kuin pihalla.
- Anonyymi
Disse on kompura.
- Anonyymi
Tuollainen on ihan totta kyydissä en ole ajanut its4e joku Pontiac 6.3 sekuntia kiihtyvyys 0-100kmh, Corvette on tsssd kovs asfsaltills mutkiswsq
Olen urbaani mies.
Olen kuitenkin nähnyt traktorin ihan läheltä. Ei tehnyt vaikutusta.
Kysyisin onko traktoreita, joilla saisi naisia?
Sellainen traktoreiden Porsche tai Jaguar? Sellainen jolla voisi ajeluttaa tyttöjä kylänraitilla?Porshen traktoreita löytyy... ja olikohan Lambojskin?
Mutta veikkaan, ettei stereotyyppinen naiseläjä niistäkään hätkähdä. 😁Disseisback kirjoitti:
Porshen traktoreita löytyy... ja olikohan Lambojskin?
Mutta veikkaan, ettei stereotyyppinen naiseläjä niistäkään hätkähdä. 😁Just. Traktorointi on sellainen miehinen harrastus, vähän niinkuin kaikki muukin voimatyökalujen kanssa puuhailu.
Nörttikaverini osti viisikymppisenä moottorisahan ja sille tuli heti miehekkäämpi olo. 😀Gattino kirjoitti:
Just. Traktorointi on sellainen miehinen harrastus, vähän niinkuin kaikki muukin voimatyökalujen kanssa puuhailu.
Nörttikaverini osti viisikymppisenä moottorisahan ja sille tuli heti miehekkäämpi olo. 😀No moottorisaha on kyllä myös hieno kapine. Tänään nautin sen käytöstä. 🥰
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No moottorisaha on kyllä myös hieno kapine. Tänään nautin sen käytöstä. 🥰
Oliko viiltosuojahousut ja metsurin tuvakengät jalassa, ettei vaan käy pahasti, jos teräketju jakaan, säären tai pohkeeseen sattuu käymään.
Vahinko ei tule kello kaulassa ja vaikka koskan ei olisi vahinkoa sattunut, kun on kaikki turvavarusteet päällä, niin se voi sattua juuri silloin, kun ei ole turvavarusteita.
Tuvavarusteet luo turvallisuuden tunten, jolloin moottorisahalla sahaaminen on tehokkaampaa, kun ei tarvi varoa, että sahan teräketju käy sääreen, kun on viiltosuojahousut. - Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Just. Traktorointi on sellainen miehinen harrastus, vähän niinkuin kaikki muukin voimatyökalujen kanssa puuhailu.
Nörttikaverini osti viisikymppisenä moottorisahan ja sille tuli heti miehekkäämpi olo. 😀Se pitää olla polttomoottori moottotisaha ja kunnon jytky, et tulee miehinen olo.
Ei mikään akkumoottorisaha, josta ei lähde kovaa pärinää, ne on nynnyille, vaikka yhtä vaarallinen kapistus on akkumoottorisaha, kyllä sillä pahaa jälkeä tulee, jos pohkeeseen osuu. Anonyymi kirjoitti:
Oliko viiltosuojahousut ja metsurin tuvakengät jalassa, ettei vaan käy pahasti, jos teräketju jakaan, säären tai pohkeeseen sattuu käymään.
Vahinko ei tule kello kaulassa ja vaikka koskan ei olisi vahinkoa sattunut, kun on kaikki turvavarusteet päällä, niin se voi sattua juuri silloin, kun ei ole turvavarusteita.
Tuvavarusteet luo turvallisuuden tunten, jolloin moottorisahalla sahaaminen on tehokkaampaa, kun ei tarvi varoa, että sahan teräketju käy sääreen, kun on viiltosuojahousut.Tietysti on kunnon vehkeet oltava. 😊
Anonyymi kirjoitti:
Se pitää olla polttomoottori moottotisaha ja kunnon jytky, et tulee miehinen olo.
Ei mikään akkumoottorisaha, josta ei lähde kovaa pärinää, ne on nynnyille, vaikka yhtä vaarallinen kapistus on akkumoottorisaha, kyllä sillä pahaa jälkeä tulee, jos pohkeeseen osuu.Kaverini on kitaristi ja kiirehdin neuvomaan, että moottorisahaa ei sitten pidellä kuin kitaraa.
En tiedä onko siinä polttomoottori, mutta mulla on sellainen tunne, että hänen moottorisahansa päätyy olohuoneen seinälle, luomaan miehistä tunnelmaa.
- Anonyymi
Ens yönä, unta lentomatkasta.
https://www.youtube.com/watch?v=epb0PN63kyAOlipas osuva. 😄
Mutta mä mietin heti tätä...
https://youtu.be/lNP6L1b0omk?si=oQ0ZtKpy3bCmw14Z
Kohta ehkä saunaan. 😊
On aika jäässä ulkosauna... saa pouruuttaa tosissaan. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Olipas osuva. 😄
Mutta mä mietin heti tätä...
https://youtu.be/lNP6L1b0omk?si=oQ0ZtKpy3bCmw14Z
Kohta ehkä saunaan. 😊
On aika jäässä ulkosauna... saa pouruuttaa tosissaan. 😁Sympaattinen rallatus sympaattisille savonmualaisille. Hyvä me. 😆
Anonyymi kirjoitti:
Sympaattinen rallatus sympaattisille savonmualaisille. Hyvä me. 😆
Hyviähän myö ollaan...😁
- Anonyymi
nyt vauhtimusiikki jotta pystyy heräämään, Alice - I'm your gun, viiii:
https://www.youtube.com/watch?v=wbFU7Qeh-b0
jossain elokuvassa oli: this is fkin crazy he is opening fire and having a rocket launcher - Anonyymi
joltain ihmiseltä maailmankaikkeudesta tuli mieleen musiikki... noita saapuu länteen, original Liisa Ihmemaasta ring-tone.
- Anonyymi
eli tuo Elli: https://www.youtube.com/watch?v=YTuj_igSajA
- Anonyymi
traktori on kärrynpyö4ä.... niin aijai mä taitoin sormwn, parantuu pikku mu56umw6 joe on vain riitt5ävästi proteiinia elimistössä millä parqnytaqaq
34kiloa naudn sisäfil4että lääkäein määräyks34estä vuorokaud4ssa, KELA najsaa? - Anonyymi
en ole muuten käyttänyt mitään lääkkeitä, no niin hqammaslääkä5i4n määräämiä kipupill454ei6ä normeja, niitäkin harbvoin... vitamiinrjs kyllä napsin...
... kun uutisissa noista jotain KELA-korvattavista jotain... itsellä on tuollaisia ibuprofeiini, burqna-normejas... oikeasti tuollaisia on hyvä olla varallakin, peruskipulääkkeitä. - Anonyymi
Nuoruudessa, kun vielä heinäpellolla heinätöitä tehtiin, niin oli sellainen tapa, että Massikan vaihde laitettiin ykköselle ja traktori kulki itsekseen pelolla peräkäry perässä, johon kuivat heinät heinäseipäiltä luotiin.
Meikäläinen oli silloin alle 10 vuotias ja hyppi liikkuvaan taktoriin, käänsi rattia ja painoi kytkimen alas, että traktori pysähtyi, jos se kulki liian kauas.
Sitten kun traktori sai jatkaa matkaansa, niin vapautin kytkimen, traktori jatkoi matkaa ja hyppäsin kyydistä.
Vaikka traktori liikkui kävelyvauhtia, niin siinä olisi voinut jäädä rakarenkaan alle, jos olisi kompastunut ja kaatunut, että sellaista "työturvallisuutta" lapsuudessa.
Traktorin annettiin kulkea iysekseen, koska muuten olisi voutunut vähän väliä hyppimään traktorin kyydissä, kun olisi joutunut siirtämään traktoria sen mukaan, kun heinäseipäät tyhjenivät.
Kuivapaaleja laitettiin traktorin peräkärryn vauhdissa ja olin lavalla kasaamassa heibnäpaaleja, kun traktori liikkui.
Se oli ihan normaalia ennenvanhaan maaseudulla.Joo. Ei aikoinaan paljoa mietitty. Mäkin ihan pikkuskidinä jo ohjasin traktoreita. Joskus tulikin hätä, kun pelkkä kytkimen polkeminen ei pysäyttänyt traktoria, eikä jaksanut painaa tarpeeksi jarruakaan. 🙄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Ei aikoinaan paljoa mietitty. Mäkin ihan pikkuskidinä jo ohjasin traktoreita. Joskus tulikin hätä, kun pelkkä kytkimen polkeminen ei pysäyttänyt traktoria, eikä jaksanut painaa tarpeeksi jarruakaan. 🙄
Juu, sai koko painollaan kiikkua kytkimen päällä, että sen sai alas painettua.
Jos sattui loiva viettävä pelto, niin ei traktori pysähtynyt kytkimen alaspainamiseen, vaan olis pitänyt painaa myös jarrua.
Vaihteen sai tietenkin vapaalle ja sen jälkeen jarrupolkimen päälle painamaan koko painollaan, että raktori pysähtyisi. Anonyymi kirjoitti:
Juu, sai koko painollaan kiikkua kytkimen päällä, että sen sai alas painettua.
Jos sattui loiva viettävä pelto, niin ei traktori pysähtynyt kytkimen alaspainamiseen, vaan olis pitänyt painaa myös jarrua.
Vaihteen sai tietenkin vapaalle ja sen jälkeen jarrupolkimen päälle painamaan koko painollaan, että raktori pysähtyisi.Joskus nuistan kun painoin jarrua kokopainollani ja nostin ratista lisää painoa, silti aikuisen piti juosta minut ja traktori kiinni ja painaa jarrua. En hoksannut tiputtaa etukuormaajaakaan alas...olisihsn se pysäyttänyt traktorin. 😁
- Anonyymi
melkein dissellekin vihjeenä että jos haluaa käyttää jotsin kymmrnirn mirytirnkin pituisia datqkaapeleits, niin tyyppimekintä tuo E-kirjain niiss Cat-5E
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123159
- 181801
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191632- 731543
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321535- 231501
- 281350
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91334Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111274Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341252