Vapaa kuvaus

Aloituksia

105

Kommenttia

1468

1. Kerran kun olin hiekka harjussa ostarilla alepan takana vesi sateessa ajatuksissani ja katselin molemmilla silmillä pari tuntia nenän päähäni kerääntyviä vesi tippoja, jotka yksi toisensa jälkeen putosivat siitä sitten alas, niin joku ohi kulkija koputti vartin verran minua olka päähän ja kysyi onko mulla kaikki kunnossa?
    Havahduin siinä sitten ja sanoin että joo on. Vieressä oli myös pari mopo poikaa, joista yksi sanoi että "sillä on vähän kaapeli löysällä".
    Meinasin tulla hulluksi kun kävin läpi sitä rollaattoria...
    Vähäks se mobedipoju oli tyhmä katokku ei siinä mun rollaattorissa ees oo mitään kaapeleita!!!! Siinä on langaton leb-valo systeemi joka toimis 9 voltin patterilla jos en olis laittannu sitä patteria pano hälyttimeen.
  2. Kerran kun ajoin Paraisilla ala mäkeä Laatokalla huippu nopeutta tuulen suhistessa korvissa viistosti takaa päin niin yhtä äkkiä Laatokka alkoi kaartaa vasemmalle vaikka vasta ohjasin oikealle. Tein korjaus liikkeen oikealle ja se alkoikin kaartaa oikealle niin että taka oven kahva oli pidemmällä kuin etu oven kahva. Karvalakki humpsahti silmilleni enkä nähnyt mitään. Kouristuksen omaisesti tartuin rattiin kaksin käsin ja se irtosi. Heitin sen taka penkille ja tarrasin käsi jarruun. Sen kahva irtosi ja heitin sen taka penkille. Poljin kaksin jaloin jarru poljinta, se meni pohjaan ja naks katkesi ja irtosi. Heitin sen taka penkille.
    Kumartuessani lattialle karvahattuni juuttui Ladan virtalukon virta piireihin ja syttyi tuleen. Leuka remmin vuoksi en saanut sitä paniikissa pois päästä. Kuului hirveä ryske ja rytinä Laatoka syöksyessä läpi paraisten kalatorin. Haistoin palaneen kalan hajua ja sitten palaneiden korvien hajua. Luulin olevani Niki Lauda ja meinasin tulla hulluksi. Laatokka kääntyi katolleen syvään ojaan ja ikkunasta tulviva kuravesi sammutti karva hatun krouvin aikaan.

Huidoin jaloilla apua ikkunasta ja vettä oli jo nenään myöten ja suuta myöten.
    Huusin krrlblrrbubgulp brllrllklupglup brlll ja imaisin kolme litraa vodaa keuhkoon.
    Hamusin käsilläni kaikkialle ja sormeni meni tupakan sytyttimeen ja sain hirvittävän sähkö tällin. Pääsi kammottava kaali pieru ja oli hetken aikaa siinä kuplassa ja sitten sumeni silmissä. Kolme palo miestä otti loppu tilin mutta neljäs veti minut ulos autosta.

Kun Heräsin paraisten jorvissa niin aimo katsoi minua silmiin hellästi ja kysyi pankki korttini pin koodia että olis hakenut itselleen kahvin ja viinerin kanttiinista.
    Lienee selvää että meinasin tulla hulluksi.
  3. Kun tulin Joensuuhun... Joe meinas tukehtua...