Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

9

  1. Näen+erittäin+hvyin+väärinymmärrysten+ketjun+ja+näen+miksi+ihmiset+luovat+omia+agendoja+ja+näen+heidän+tarpeensa+pilkata+minua.Näen+,miksi+hoitaja+ja+lääkäri+nauroivat+yhdessä+minun+lääkitystäni.He+nyt+vaan+unohtivat+kysyä+miksi+juuri+se+lääkitys+on+sopinut+minulle+jo+16+vuoden+ajan.Nauravat,että+ei+tuo+lääkitys+auta.Siis+kyllä+auttaa,mutta+ymmärrän+,että+he+eivät+ymmärrä.Kysyivätkö+edes+miten+ja+milloin+otan+lääkkeeni+ja+miten+se+toimii?Ei+,eivät+kysyneet.Nauroivat+vaan,että+ei+tuo+lääkitys+auta.Minulla+pienestä+asti+ollut+nukkumisen+ja+nukahtamisen+pekoa,tukehtumisen+tunnetta+jne.+paniikkikohtaukset+alkoivat+tokaluokalla,mutta+hoitoon+päädyin+vasta+19+vuotiaana+psykoosissa,kun+jätin+anoreksian+takia+syömättä+kokonaan+ja+nukkuminenkin+jäi.Nukun+ottamalla+kello+22.00+Ketipinor+200+mg+ja+opamox+30+mg.+Luen+noin+2+tuntia+kirjaa+ja+yritän+rauhoittua+ja+hengitellä.Sitten+yritän+nukkua+parhaimman+kykyni+mukaan.+Minulla+on+myös+nukahtamislääkettä+jemmassa,jota+joskus+otan,myönnän.Mutta+lääkäri+nauraa+minua,että+opamox+ei+auta+nukkumisessa,vaikka+hän+ei+tiedä+mitään+minun+historiastani+ja+nukkumisvaikeuksistani.Minulla+tämä+Ketipinor+200+mg+ja+opamox+30+mg+on+kuitenkin+toiminut+jo+16+vuotta.Niin+hänen+mielestään+se+on+vitsi.Minulla+menee+vain+tämä+Ketipinor+200+mg+neuroleptinä+illalla+ja+koen,että+kun+Ketipnoria+menee+vain+200+mg+niin+pysyn+hyvin+järjissäni.Isompi+määrä+ei+sovi+minulle+vaan+tulee+väsymystä+ja+sekavuutta.Nukkumiseen+tarvin+ketiapiinia.Viimeisin+lääkärini+muuten+on+se,joka+tekstejäni+on+muutellut.Tämä+ei+ole+mikään+harha,eikä+mielestäni+ihmisten+kokemuksia+pitäisi+edes+käsitellä+mielisairautena.Minä+ainakin+osaan+selittää+syy-seuraus-suhteet+asioille,että+mitä+tapahtui+ja+miksi+se+tapahtui.+En+pysty+puolustamaan+itseäni+riittävästi+näissä+tilanteissa,joten+tilanne+jää+päälle.En+vaan+pysty+.Se+on+tosiaan+kuin+koulukiusaamista,että+vasta+jälkeen+päin+keksit+mitä+olisit+voinut+heille+vastata.