Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hopealanka
profiilit
hopealanka
hopealanka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
249
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olli+on+minun+mielestäni+tietämätön.+En+usko+hänen+valehtelevan+tahallaan,+varma+en+toki+ole.
21.07.2019 12:58
Pitkiä+puheita+on,+mutta+ei+vastauksia+kysymyksiin,+kuten+muissa+apologiakohdissa.+Ei+kukaan+ehdi+eikä+jaksa+lukea+pitkiä+puheita+siltä+varalta,+että+jossakin+niissä+SATTAISI+olla+vastaus+tutkijan+kysymykseen.
21.07.2019 11:03
Et+osaa+vastata+kysy+ykseen,+vaikka+veivaat+evankeliumista+koko+ajan?
21.07.2019 10:59
Kirkon+apologiasivuilla+ei+ole+mitään+selitystä+mustaihoisten+kohtelusta.+Et+ilmeisesti+tunne+sivustoa+ollenkaan.+Olit+tietysti+toivonut,+että+siellä+olisi.
21.07.2019 01:13
"Rakkaani,+älkää+jokaista+henkeä+uskoko,+vaan+koetelkaa+henget,+ovatko+ne+Jumalasta;+sillä+monta+väärää+profeettaa+on+lähtenyt+maailmaan."
Näin+on,+kannattaa+katsoa+hedelmiä:+siveettömyys,+rasismi,+ahneus.
21.07.2019 00:15
En+ymmärrä,+miksi+profeetan+pitää+ottaa+kantaa+tällaisiin+asioihin.+Samaa+sarjaa+kuin+Smithin+siipikarjanruokintaohje.+Suutarit+pysyköön+lestissään+ja+ohjatkoon+mormoneja+hengellisissä+asioissa.
20.07.2019 22:05
Voisitko+vastata+kysymykseen,+mink+erkityksen+Jeesus+antaa+evankeliumille.
20.07.2019 18:24
Isäni+(s.+1927)++kertoi+laskeneensa+lukion+pitkässä+matematiikassa+laskutehtävän,+jossa+tuli+todistaa,+että+ihminen+ei+pysty+koskaan+irtautumaan+maan+vetovoimakentästä+ja+lentämään+toiselle+taivaankappaleelle.+
Jos+joku+sai+tuokseksi+että+pystyy,+lasku+oli+väärin.
20.07.2019 18:14
Toisaalta+joku+kirkkoon+kuuluva+lääkäri+olisi+pystynyt+helposti+laskemaan,+miten+pitkä+pappeudentehtävissätoimimiskaranteeni+tarvitaan,+jos+mustaihoisen+verta+on+annettu.+Ei+mormoni+aina+sairastu+tai+joudu+onnettomuuteen+juuri+Utahissa,+jossa+oli+saatavissa+varmasti+puhdasta+verta.
20.07.2019 12:32
Olli+ei+ole+toistaiseksi+löytänyt+kirkon+apologiasivuilta+minulle+linkkiä+mustaihoisten+kohtelusta.+Odotan+edelleen+ja+jos+ei+vastausta+kuulu,+teen+aiheesta+erillisen+aloituksen.+En+linkkiä+vaatisi,+jos+ei+Olli+itse+olisi+minua+kehottanut+tutustumaan+siihen/niihin.
20.07.2019 12:13
Joskus+epäilen,+uskotko+todella+Kristuksen+johtavan+kirkkoanne+vai+etkö+usko.+Totta+kai+ihmiset+erehtyvät!+Kristus+ei+erehdy,+koska+Hän+on+täydellinen.
Miten+on+mahdollista,+että+Kristuksen+johtamat+vanhurskaat+miehet+ovat+näin++kovapäisiä?+He+toimivat+omien+virheellisten+käsitystensä+mukaan+kerta+toisensa+jälkeen+mieluummin+kuin+seuraavat+Kristusta.
20.07.2019 12:11
Epäilen+selitykseksi,+että+N-verta+saaneilta+miespuolisilta+kirkon+jäseniltä+olisi+jouduttu+ottamaan+pappeus+pois.+Pappeus+kuului+ennen+vuotta+1987++vain+valkoihoisille,+joissa+ei+ollut+mustaihoisen+verta.
20.07.2019 10:31
Kirkon+johto+on+suostunut+omista+itsekkäistä+syistään+saatanan+viettelyksiin+ja+kuuntelee+sitä,+eikä+Kristus+voi+muuta+kuin+voimattomana+levitellä+käsiään?
19.07.2019 12:35
Ihminen+erehtyy.+Kristus+ei.+Mormonit+uskovat,+että+heidän+kirkkoaan+johtaa+Kristus+henkilökohtaisesti.+Profeetta+ja+apostolit+saavat+Häneltä+ohjeet,+miten+Kristuksen+kirkossa+tulee+toimia,+näin+mormonit+uskovat.
Voi+tehdä+vain+kolme+päätelmää:
-+Kirkon+ylin+johto+ei+kuuntele+Kristusta+
-+Kristus+puhuu+niin+epäselvästi+ja+ympäripyöreitä,+että+kirkon+johto+ei+saa+selvää+Hänen+tahdostaan
-+Kristus+ei+johda+kirkkoa
Keksiikö+joku+muu+keskustelija+vielä+jonkun+selityksen?
19.07.2019 12:33
Mormoneja+on+Suomessa+vain+reilut++3+200+henkilöä,+joten+sellaiseen+seurueeseen+joutuminen+sattumalta+ei+ole+kovin+todennäköistä.+Kirkko+vie+ison+osan+aktiivimormonien+vapaa-ajasta,+heitä+näkee+harvoin+harrastuksissa.
Eläkeläisten+kohdalla+ajankäyttö+hieman+helpottaa+ja+jos+terveyttä+riittää,+saattavat+olla+mukana+harrastusporukoissa.+Harvoin+vain+linturetkellä,++kuorossa+tai+seniorien+vesijumpparyhmässä+keskustelu+siirtyy+alueelle,+jolla+mormoni+voi+luontevasti+kertoa+omasta+uskonnostaan.
18.07.2019 21:11
Smithin+saamassa+ilmoituksessa+korostettiin+siemenen+herättämistä+Siionissa.+Lisääntymiseen+tarvitaan+sukupuoliyhdyntä.+Jos+yhdyntöjä+ei+"vaimojen"+kanssa+ollut,+mormoni+ei+noudattanut+Jumalan+käskyä+lisääntyä.
Tietenkään+kukaan+ei+ole+seissyt+vieressä+todistamassa,+kuinka+profeetta+Joseph+Smith+yhtyi+alaikäisiin+kirkon+jäsenten+tyttäriin.
18.07.2019 12:34
Helen+Mar+Kimball+ei+ollut+17-+vaan+14-vuotias.+Kaikki+löytyy,+tosin+vain+englanniksi.+Googlettele+rohkeasti.
Joko+olet+ehtinyt+etsiä+kirkon+apologiasivustolta+minulle+selityksen+mustaihoisten+kohteluun?+Olen+nyt+jo+kokeillut+niin+monta+eri+hakutermiä,+että+en+enää+keksi,+millä+se+voisi+löytyä.
18.07.2019 11:32
Arvelet,+että+Jumala+vastaa+minulle+kuten+aikaisemmin+mustaihoisten+pappeusasiassa?+
Aikuisten+yhdynnät+lasten+kanssa+ovat+asia,+josta+en+pysty+rukoilemaan+vilpittömin+mielin.+En+voi+saada+hengellistä+todistusta+siitä,+että+lasten+seksuaalinen+hyväksikäyttö+on+joissain+tapauksissa+oikein.+Valitan.+Onko+sinulla+tytärtä+tai+ylipäätään+lapsia+tai+oletko+ollut+tekemisissä+sellaisten+lasten+kanssa,+joita+muuten+rakastat?
17.07.2019 22:09
Perehdyn,+kun+annat+linkin.+Kokeilin+sivustolta+muutamalla+eri+hakusanalla,+mutta+ei+löytynyt.
17.07.2019 20:57
Et+siis+pidä+14-vuotiaan+painostamista+jalkavaimoksi+37+vuotiaalle+"profeetalle"+hyväksikäyttönä.+Millä+perusteella+hyväksyt+"avioliitot"+Smithin+kohdalla,+mutta+et+Jeffsin+kohdalla?
17.07.2019 13:02
9 / 13