Päivälleen viisikymmentä vuotta sitten ihminen astui ensimmäistä kerta kuuhun, vaikka mormoniprofeetta oli nimenomaan sanonut, että ihminen ei koskaan tue pääsemään kuuhun. Hän ei tiennyt sitäkään, että ei ihmisen lähettäminen kuuhun ole sentään muuta kuin rakettitiedettä.
Mitkä olivat astronautti Buzz Aldrinin ensimmäiset sanat kuussa? No tietenkin: "”Kaunista, kaunista, mahtava autius” (engl. ”Beautiful. Beautiful. Magnificent desolation”).
Kerran kuussa
17
186
Vastaukset
Isäni (s. 1927) kertoi laskeneensa lukion pitkässä matematiikassa laskutehtävän, jossa tuli todistaa, että ihminen ei pysty koskaan irtautumaan maan vetovoimakentästä ja lentämään toiselle taivaankappaleelle.
Jos joku sai tuokseksi että pystyy, lasku oli väärin.Todellinen profeetta olisi saanut Jumalalta ilmoituksen, että kyllä pystyy. Mutta mormoneillahan ei todellisia profeettoja olekaan, vain joka asiassa erehtyväisiä tai tietämättömiä.
- Anonyymi
Höpölöpsis kirjoitti:
Todellinen profeetta olisi saanut Jumalalta ilmoituksen, että kyllä pystyy. Mutta mormoneillahan ei todellisia profeettoja olekaan, vain joka asiassa erehtyväisiä tai tietämättömiä.
Rivimormonien kannalta on valitettavaa että ei ole mitään nopeaa keinoa tietää puhuuko profeetta ilmoitettua totuutta vai höpiseekö omia mielipiteitä erehtyväisenä ihmisenä. Yleensä vasta profeetan kuoltua selviää kiertoteitse että profeetta olikin puhunut omiaan eikä kirkko (enää) hyväksy hänen puheitaan.
samar1n - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rivimormonien kannalta on valitettavaa että ei ole mitään nopeaa keinoa tietää puhuuko profeetta ilmoitettua totuutta vai höpiseekö omia mielipiteitä erehtyväisenä ihmisenä. Yleensä vasta profeetan kuoltua selviää kiertoteitse että profeetta olikin puhunut omiaan eikä kirkko (enää) hyväksy hänen puheitaan.
samar1nPoikkeuksena tietysti Josep Fielding Smithin puheet kuuhun pääsemättömyydestä. Nehän osoitettiin hyvinkin pian niiden lausumisen jälkeen perättömiksi.
samar1n Anonyymi kirjoitti:
Poikkeuksena tietysti Josep Fielding Smithin puheet kuuhun pääsemättömyydestä. Nehän osoitettiin hyvinkin pian niiden lausumisen jälkeen perättömiksi.
samar1nEn ymmärrä, miksi profeetan pitää ottaa kantaa tällaisiin asioihin. Samaa sarjaa kuin Smithin siipikarjanruokintaohje. Suutarit pysyköön lestissään ja ohjatkoon mormoneja hengellisissä asioissa.
hopealanka kirjoitti:
En ymmärrä, miksi profeetan pitää ottaa kantaa tällaisiin asioihin. Samaa sarjaa kuin Smithin siipikarjanruokintaohje. Suutarit pysyköön lestissään ja ohjatkoon mormoneja hengellisissä asioissa.
Ehkä siksi, että kaikki normaaliälyiset tajuavat heidät vääriksi profeetoiksi.
Höpölöpsis kirjoitti:
Ehkä siksi, että kaikki normaaliälyiset tajuavat heidät vääriksi profeetoiksi.
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
Näin on, kannattaa katsoa hedelmiä: siveettömyys, rasismi, ahneus.- Anonyymi
hopealanka kirjoitti:
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
Näin on, kannattaa katsoa hedelmiä: siveettömyys, rasismi, ahneus.Vaikka Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko pyrkiikin tekemään pesäeroa moniavioisiin fundamentalistisuuntauksiin niin on tosiasia että esim. Fundamentalistinen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko (FLDS-kirkko) ja Warren Steed Jeffs ovat Joseph Smithin työn hedelmiä.
Mitä astronautit kertoivat maahan, kun he huomasivat kuuperän olevan pehmeää?
"Juustoa. We have a problem. "- Anonyymi
Smithillä oli yli 30 "vaimoa". Melkein jokainen "vaimo" siis mahdollisesti sai Smithin huomion itselleen kerran kuussa.
Brighamin "vaimoilla" ei ollut yhtä hyvä tuuri. Heitä oli niin paljon että eivät välttämättä saaneet miestään edes kerran kuussa.
samar1n:)
Vaikea tietää, oliko se rouville helpotus vai mielipahan aihe. Tämän linkin mukaan viktoriaanisen ajan naiset osasivat iloita seksistä.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/2010040611425286- Anonyymi
Ainakin niille vaimoille jotka nauttivat ja iloitsivat seksistä aiheutui varmaankin mielipahaa kun miehen aika ei heille riittänyt ehkä niin usein kuin olisivat halunneet.
Harriet Amelia Folsomin sanottiin olevan Brighamin suosikkivaimo. Amelia oli 24-vuotias kun 61-vuotias Young nai hänet. Amelia ei synnyttänyt profeetalle lapsia ja lapsettomana hänen olikin helppo mm. matukustaa profeetan kanssa. Hän oli usein myös edustamassa juhlissa ja muissa tilaisuuksissa kuvernööriprofeetta miehensä rinnalla. Osa Youngin vaimoista erosi profeetasta eli mitään selestistä auvoa ei avioelämä kaikille profeetta Youngin vaimoille ollut.
samar1n - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin niille vaimoille jotka nauttivat ja iloitsivat seksistä aiheutui varmaankin mielipahaa kun miehen aika ei heille riittänyt ehkä niin usein kuin olisivat halunneet.
Harriet Amelia Folsomin sanottiin olevan Brighamin suosikkivaimo. Amelia oli 24-vuotias kun 61-vuotias Young nai hänet. Amelia ei synnyttänyt profeetalle lapsia ja lapsettomana hänen olikin helppo mm. matukustaa profeetan kanssa. Hän oli usein myös edustamassa juhlissa ja muissa tilaisuuksissa kuvernööriprofeetta miehensä rinnalla. Osa Youngin vaimoista erosi profeetasta eli mitään selestistä auvoa ei avioelämä kaikille profeetta Youngin vaimoille ollut.
samar1nTässä valokuva profeetasta suosikkivaimonsa Amelian kanssa.
https://contentdm.lib.byu.edu/digital/collection/RelEd/id/2983/
samar1n
- Anonyymi
Pääekonomisti käy kaikkien pyhimmäsä joka kuusi. Paitsi joulu.
Avoi kysymys Ollille, joka pitää itseään mormonismin asiantuntijana. Harrastivatko mormonipukit haareminsa kanssa kimppakivaa?
- Anonyymi
Ollin vastausta odotellessa heitän oman veikkaukseni kehiin että ainakaan Emma ei kimppakivaan suostunut.
samar1n Aikaisemmin seurakunnanjhtajat puuttuivat hyvinkin yksityiskohtaisesti avioparien intiimisuhteeseen. Nykyisin ohje on olla kyselemättä yksityiskohtia. Pariskunta vastaa oman omantuntonsa mukaan kysymykseen "oletko noudattanut siveyden lakia?".
Jos temppelipuhuttelussa oleva jäsen epäröi vastata myönteisesti, piispoja kehotetaan tiukasti olemaan kiinnostumatta yksityiskohdista. On vain kehotettava lopettamaan itseä arveluttava seksuaalinen toiminta ja rukoiltava asiassa johdatusta. Asia on hieman kimurantti, sillä myös monessa osavaltiossa on seksin harjoittamiseen liittyviä lakeja:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suuseksi-kielletty-ovatko-tassa-yhdysvaltojen-oudoimmat-seksilait/6050374
Oma arvaukseni kysymykseesi on, että asiassa toimittiin mormonimiehen toivomalla tavalla, joten kuka mitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602