Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+ei+se+sitten+niin+pieleen+mennyt.+Heli+Laaksosen+runot+ovat+ihania,+jos+tiedät+tapauksen,++ja+Rauman+tai+sen+seutukunnan+murre+on+jotenkin+vaan+niin+mukava+nuotiltaan.+Taitaa+kyllä+olla+eroa+Laitilan+ja+Rauman+murteella.+Raumalainen+taitaa+olla+sellaista,+ettei+sitä+ilman+sanakirjaa+ymmärrä+:)
Hienoa+kun+ihmiset+ylläpitävät+murteita.+Minulla+ei+ole+omaa,+kun+olen+seilannut+niin+monissa+kaupungeissa+ja+olen+vähän+kade+:)
29.07.2019 14:15
Samoin+teille+siellä+tiimissä.
Täytyy+seurailla+blogia,+jonka+tarkoituksen+oivalsin+vasta+kun+kävin+siellä+katselemassa+:)
29.07.2019 14:07
Niin+sinä+olet+saattanut+toimia.+Kuinka+aiot+selvitä+tilanteesta,+jos+näin+henkilökohtaista+saa+kysyä?
29.07.2019 13:50
Hän+tarvitsee+sinua+nauttiakseen+sinusta.+Ilman+sinua+hän+ei+voi+sitä+tehdä.
29.07.2019 13:48
Tuossa+oikeastaan+sanoitkin+paljon.,+sanoit+kaiken...
Jos+kumppani+tarvitsee+jotain,+rakkaus+tahtoo+toiselle+hyvää,+rakkaus+on+valmis+tekemään+ja+kestämään+paljon,+että+toisen+on+hyvä+olla...rakkaus+ei+halua+muuttaa,+eikä+omistaa...
Tulee+mieleen+myös+se,+että+sanoitammeko+me+asioita+eri+tavalla+tarkoittaessamme+kuitenkin+samaa?
Kun+itse+olen+parisuhteessa,+se+perustuu+kunnioituksen+ja+arvostukseen.+Minun+on+helppo+olla+tarvitseva+ja+voi+olla+sitä+myös+silloin,+kun+en+oikeasti+tarvitse,+jos+se+saa+toisen+tuntemaan+itsensä+hyväksi,+arvostetuksi,+suojelijaksi...mitä+hän+sitten+haluaakin.
Omasta+vapaasta+tahdostani+haluan+tyydyttää+niitä+tarpeita,+joita+kumppanillani+on+omien+taitojeni+mukaan.+Odotan+sitä+myös+itseäni+kohtaan,+mutta+sekään+ei+ole+vaihtokauppa.+Jos+annata+minulle+tämän+verran,+saat+tämän+verran+takaisin...nyt+olet+ansainnut+tämän+verran+tätä+asiaa...minusta+se+ei+mene+noin.
Hyvässä+parisuhteessa+molemmat+saavat+tarpeensa+tyydytetyksi+ja+jotta+se+onnistuu,+puhuminen+pitääkin+aloittaa+heti+ja+tarpeiden+kartoitus.
Sinkun+ei+tarvitse+haluta+kumppania+johonkin,+sinkun+ei+tarvitse+haluta+ystäviä+johonkin.+Sinkku+saa+tehdä+elämästään+sellaisen+kuin+haluaa.
29.07.2019 13:47
Tai+oppii+niin+hitaasti,+ettei+elämä+riitä.
Heidi+on+kaunis+nimi,+kyllä+hän+nyt+varmasti+luulee,+että+seurustelette++:)
29.07.2019 13:33
No+hiivatti...kyllä+se+elämä+joskus+potkii++:)++potki+sinä+takaisin++:)
29.07.2019 13:28
Ihana+kommentti.
Ihana+murre,+yritin+sijoitella+sitä+jonnekin+Rauman+suunnalle...menikö+kamalasti+pieleen?
29.07.2019 13:25
Sain+varmasti+saman+suuntaisen+vastauksen+Lydialta+kuin+Dissekin.
Näillä+palstoilla+tämä+tämmöinen+on+arkipäivää,+valitettavasti.+Toki+mukaan+mahtuu+myös+aivan+upeita+keskusteluja+ja+keskustelijoita.
Jos+elämän+tehtäväksi+täällä+tulee+anojen+arvailu,+nikkien+syyttely+milloin+mistäkin,+jälki+on+tällaista+kuin+se+aika+monessa+keskustelussa+on.+Silloin+joutuukin+miettimään+sitä+saako+palstalta+enemmän+hyvää+kuin+huonoa,+haluaako+jatkaa,+kun+muitakin+vaihtoehtoja+on.
Meissä+suomalaisissakin+on+paljon+pohtijoita+ja+netti+mahdollistaa+sellaistenkin+ihmisten+kanssa+pohtimisen,+joka+muuten+ei+ole+mahdollista.
Olemme+myös+erilaisia+taidoiltamme+näissä+ihmissuhdeasioissa+ja+pettymyksen+siedossamme.
Onhan+täällä+varmasti+edustettuna+koko+kirjo+meitä+erilaisia+ihmisiä+ja+välillä+sapelit+kalisevat+ja+turhautumiset+saavat+yliotteen.+Motiivimme+olla+täällä+vaihtelevat...
29.07.2019 13:21
Joskushan+oli+se+Ieva,+josta+Jaakko+Teppokin+laulaa,+jonka+oli+tarkoitus+etsiä+noille+poikamiehille+morsiamia.+En+tiedä+miten+se+toimi?+Jossain+maatalousnäyttelyissä+se+taisi+olla+kuitenkin.
En+minä+usko,+että+ne+maaseudun+miehetkään+ihan+tuosta+vaan+ottavat,+eikä+se+rumuus+tai+kauneus+varmaankaan+silloin+syy+ole.+Tarvitaan+jotain+kemiaa+kuitenkin.
Ai+niin...nykyäänhän+taitaa+olla+se+maajussille+morsian+ohjelma,+vieläkö+se+pyörii?+Siinähän+sitä+yritetään+yhdistää+yksin+eläviä,+kumppania+kaipaavia.
29.07.2019 12:55
Asun+vanhassa+vuokrakerrostalossa.+Suunnittelin+osataa+verkkoa+ja+laittaa+sen+noihin+keittiön+ja+makkarin+ikkunoihin.+Ne+ovat+onneksi+sellaiset+ihan+kunnon+ikkuna,+missä+ei+ole+sitä+metallihäkkyrää+takana,+joka+estää+kyllä+ilman+sisään+tulon.
Sellainen+kehikko+on+kyllä+kätevä,+helppo+laittaa+paikalleen+ja+ottaa+pois,+kun+tarvetta+on.
29.07.2019 12:49
En,+en+ole+liikkunut+sellaisessa+seurassa,+että+niin+olisi+tarvinnut+tehdä.
29.07.2019 12:45
Otan+osaa+suruusi.
Kiitos+sinulle,+että+välität,+vaikka+oma+surusi+varmasti+vie+voimat.
Ei+sinun+tarvitse+avautua,+olethan+siinä,+se+riittää.
Minullakin+meni+pari+kuukautta+jotenkin+aivan+shokissa,+sumussa...kunnes+se+suru+sitten+liikahti+eteenpäin.+Ja+nyt+luulen,+että+liikahti+jälleen.+Olen+ollut+jotenkin+voimaton,+vai+ollut.
Minulla+on+hyvät+kanavat+ammattiapuun,+kun+teen+sellaista+vapaaehtoistyötä.+Voin+olla+yhteydessä+milloin+vain+ihmisiin,+jotka+pysähtyvät+äärelleni,+joihin+luotan+ja+joiden+tiedän+seisovan+tukenani.
Voimia+sinulle+tähän+surun+matkaan.+Niin+haluaisin+osata+sanoa+jotain,+joka+tietäsi+helpottaisi.
Sanon+vain+..kiitos
29.07.2019 12:43
En+tiedä+mien+olen+ansainnut+niin+paljon+ihania+ihmisiä+elämääni.
En+ajattele+elämää+sattumien+jatkumona.+Tuo+viimeöinen+tappelu+tuolla+toisaalla+sai+minut+kirjoittamaan+tämän+avauksen.+Tuntuu,+että+jokin+pato+murtui+ja+vaikka+minulla+on+nyt+aivan+hervoton+päänsärky,+luulen+että+kyynelten+kautta+on+myös+tullut+ulos+jotain+sellaista,+joka+oli+lukkojen+takana.
Itken+täällä+yksin,+enkä+kuitenkaan+ole+yksin,+kanssani+olet+sinä+ja+muut+tähänkin+aloitukseen+kirjoittaneet+ihmiset.+Se+antaa+turvan+tunteen.+Jakamisessa+on+se+jokin+ihmisyyden+ydin.+Jakamisessa+ja+välittämisessä.
29.07.2019 12:34
Noinhan+se+on.+Tunnesyöjiä.
Meillä+ruoka+on+aina+kuulunut+suvun+yhteisiin+tapaamisiin,+monet+meistä+rakastavat+ruuanlaittoa.++Veljeni+tekee+hyvät+sinapit.+Isäni+laittoi+aina+pääsiäiseksi+pashan,+sisareni+laittoi+hyvää+ruokaa.
Lenkkipolkukin+on+hyvä+tapa+olla+yhdessä.+Eikö+se+ohjekin+ole+lenkkeilyssä,+että+pitää+pystyä+puhumaan,+niin+vauhdit+on+kohdillaan+:)
29.07.2019 12:23
Olen+hankkinut+koko+kesä+niitä+verkkoja+ja+taaskaan+en+muistanut+kun+olin+kaupolla+:)
29.07.2019 12:12
Sinulla+on+kyllä+niin+viisaita+ajatuksia+:)+Ilmaiset+välillä+niin+hienosti+jonkun+ajatuksen,+että+sitä+jää+pohtimaan...
29.07.2019 12:05
Kiitos+huolenpidosta.
En+minä+nyt+saa+ammattiapua,+tiedän+kyllä+tien+sinne,+jos+näyttää+ettei+tästä+yksin+tule+mitään.+Minulla+on+myös+muistisairas+äiti,+jonka+kanssa+on+omat+haasteensa,+jotka+vievät+voimia.
Sisareni+oli+se+,+jonka+kanssa+paljon+puhuimme+ja+jaoimme+asioita.+Meillä+oli+tosi+läheiset+välit+ja+hän+sanoi+siinä+viime+metreillä,+että+hän+haluaa+minut+siihen+viereensä,+koska+hän+luotti+minuun.+Ja+kun+sitten+selailin+hänen+jäämistöään,+siellä+oli+yksi+paperi,+jossa+oli+kyselty+kaikkea+yhtä+kurssia+varten+ja+sinne+hän+oli+parhaaksi+ystäväkseen+merkinnyt+minut.
Nyt+jotenkin+ymmärrän+paremmin+näitä+surun+vaiheita.+Ennen+ei+mikään+läheisen+kuolema+ole+mennyt+niin+syvälle+kuin+siskoni+kuolema.+En+ennen+ole+tajunnut+miten+lamauttavaa+ja+kaikki+voimat+vievää+suru+on.
Minun+on+ollut+aina+vaikea+itkeä+.+Itku+on+pelottavaa+,+enkä+ole+sitä+kestänyt,+omaa+itkua+siis.+Nyt+olen+itkenyt+paljon+ihan+yhtäkkiä.+Eikä+se+tunnu+pahalta+tai+pelottavalta,+voimat+se+kyllä+vie.+Myös+suhde+kuolemaan+ja+kuolemiseen+muuttui.
Anteeksi,+että+vuodatin+sinulle+tuntojani+:)
29.07.2019 12:03
Uni+on+kyllä+tosi+tärkeää+ihmiselle.+Sanotaanhan+sitä,+että+unettomuus+vastaa+jo+humalaa.
Eikä+todellakaan+unettomuuella+ole+mitään+hyviä+seurauksia+meidän+kropallemme.
29.07.2019 11:52
Onneksi+helteet+taitavat+olla+ohi+tältä+erää.+On+tosiaan+vaikea+nukkua,+kun+on+kuuma,+eikä+illallakaan+viilennyt+niin,+että+saisi+huoneet+viilenemään.+Kylmä+suihku+viilentää+hetkeksi.+
Ensi+yö+onkin+varmasti+jo+helpompi.
29.07.2019 11:49
194 / 258