Pitäiskö miestä/naista tarvita?

Anonyymi

Mitä mieltä ootte, pitäiskö sinkun tarvita kumppania johonki? Onko sulle positiivista olla jotenki tarvittu, vai onko parempi jos toinen ns. ei tarvii miestä/naista?

Mä en koe tarvivani toista mihinkään. Osaan ihan ite hoitaa kaikki elämääni liittyvät jutut. Mulla on työ ja koti ja ihan riittävästi rahaa elämiseen. Myös ystäviä ja sosiaalista elämää on, kun sellasta kaipaan. Musta olis vaan ihana löytää joku rakastava ja rakastettava, jonka kanssa vois jakaa elämää. Mä vaan haluaisin löytää jonkun. Miehille tää ei tunnu kuitenkaan olevan hyvä juttu. Aina törmään siihen, että mies kokee tarvetta olla tarvittu. Ihanku miehelle pitäis olla joku "käyttötarkotus". Oon kuullu kyllästymiseen asti, että mä oon tällänen "itsenäinen nainen joka ei tarvii miestä ees autokaupoille". Onko tää ihan yleinen miesten juttu, vai onnistunko mä vaan aina löytään tällasia tyyppejä? Eikö miehelle oikeesti riitä, että nainen vaan haluaa olla yhessä sen kanssa? Onko naisen pakko olla jotenki riippuvainen miehestä? Luonko se miehelle turvallisemman olon?

Ite aattelen ihan päinvastoin. Mä en haluis miestä, joka "tarvii" naista. En mä haluu, että mulle on joku valmis "käyttötarkotus". En mä lähe sellasen mukaan, jolle periaattees kuka vaan nainen vois kelvata. Haluun löytää sellasen tyypin, jonka kaa jutut osuu yksiin ja se haluaa olla just mun kaa. Onko tää taas joku mies-nais-juttu? Miten teillä muilla?

98

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, kyllä kai nainen jossain elämänsä vaiheessa tarvitsee myös miehen tukea. Elämä muuttuu, ihmiset sen mukana.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Saahan sitä tukea myös ystäviltä. Ei kai sillä tuen antajan sukupuolella nyt niin isoa merkitystä ole. En mä "tarvii" myöskään ystäviäni. Mun ystävyyssuhteet perustuu haluamiseen. Siihen, että me halutaan viettää aikaa yhessä, meillä on hauskaa ja me välitetään toisistamme. Ei se oo mitään tarvetta ja riippuvuutta. Mä aattelen varmaan jotenki typerän romanttisesti, että kumppani olis paitsi rakastettu, niin myös se kaikkein paras ystävä.

        -alottaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä tukea myös ystäviltä. Ei kai sillä tuen antajan sukupuolella nyt niin isoa merkitystä ole. En mä "tarvii" myöskään ystäviäni. Mun ystävyyssuhteet perustuu haluamiseen. Siihen, että me halutaan viettää aikaa yhessä, meillä on hauskaa ja me välitetään toisistamme. Ei se oo mitään tarvetta ja riippuvuutta. Mä aattelen varmaan jotenki typerän romanttisesti, että kumppani olis paitsi rakastettu, niin myös se kaikkein paras ystävä.

        -alottaja-

        Oletko ollut koskaan syvällisesti rakastunut?

        Rakkaus tekee usein sen ettei pysty enää ajattelemaan vastapuolta vain kivana kaverina.

        Rakkaus tekee myös sen että voi tulla niitä lapsia. Elämänmurros on uskomaton, joku nainen voi jatkaa... tarvitaanko miestä tuon tapahtuman jälkeen vai riittäisikö kaveri...luulen ettei kysymys ole aivan helppo.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut koskaan syvällisesti rakastunut?

        Rakkaus tekee usein sen ettei pysty enää ajattelemaan vastapuolta vain kivana kaverina.

        Rakkaus tekee myös sen että voi tulla niitä lapsia. Elämänmurros on uskomaton, joku nainen voi jatkaa... tarvitaanko miestä tuon tapahtuman jälkeen vai riittäisikö kaveri...luulen ettei kysymys ole aivan helppo.

        AsianVierestä

        Olen. Mulla on takana pitkä parisuhdekin (9 vuotta). Olin lukiotyttö kun me mentiin yhteen. Mies oli mua 3 vuotta vanhempi ja jo hyvässä duunissa. Sillon mä olinki jossain määrin riippuvainen. Opiskelin, eikä ollu vielä duunia. Se mies oli sillon myös paras ystävä ja me tehtiin paljon juttuja yhessä. Asiat alko muuttuun, ku valmistuin ja sain töitä, enkä tosiaan ollu enää kaikessa niin riippuvainen. Sitä ärsytti mm. mun ajankäyttöni. Olin kotona yhtä paljon ku ennenki, mutta käytin aikaani sen mielestä jotenki väärin. Mun työpaikka oli liian kaukana, siihen kulu sen mielestä liikaa aikaa. Sitä nyppi se, että sain vastuullisempia hommia. Sekin, että mulla oli omaa rahaa tuntu olevan huono juttu. Maksoin aina puolet kodin kuluista, mutta itteeni en olis saanu kuluttaa mitään ja esim. ihan kaikki kodin hankinnat piti hyväksyttää hänellä. Tällanen tuli miehestä, joka aikasemmin saatto ihan ite heittää mulle parisataa, että käy vaikka ostaan vaatteita. En haluu enää miestä, jonka miehisyys riippuu hänen "tarpeellisuudestaan".

        Enkä mä tosiaan puhu mistään kivoista kavereista, vaan mä puhun ystävistä. Mulle ystävät on jotain ihan muuta ku kivoja kavereita. Voin ihan vilpittömästi sanoo, että mä rakastan niitä muutamaa mun tosi hyvää ystävää. Yhen oon tuntenu päiväkodista saakka ja tätä elämää on nähty yhessä aika paljon.

        -alottaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen. Mulla on takana pitkä parisuhdekin (9 vuotta). Olin lukiotyttö kun me mentiin yhteen. Mies oli mua 3 vuotta vanhempi ja jo hyvässä duunissa. Sillon mä olinki jossain määrin riippuvainen. Opiskelin, eikä ollu vielä duunia. Se mies oli sillon myös paras ystävä ja me tehtiin paljon juttuja yhessä. Asiat alko muuttuun, ku valmistuin ja sain töitä, enkä tosiaan ollu enää kaikessa niin riippuvainen. Sitä ärsytti mm. mun ajankäyttöni. Olin kotona yhtä paljon ku ennenki, mutta käytin aikaani sen mielestä jotenki väärin. Mun työpaikka oli liian kaukana, siihen kulu sen mielestä liikaa aikaa. Sitä nyppi se, että sain vastuullisempia hommia. Sekin, että mulla oli omaa rahaa tuntu olevan huono juttu. Maksoin aina puolet kodin kuluista, mutta itteeni en olis saanu kuluttaa mitään ja esim. ihan kaikki kodin hankinnat piti hyväksyttää hänellä. Tällanen tuli miehestä, joka aikasemmin saatto ihan ite heittää mulle parisataa, että käy vaikka ostaan vaatteita. En haluu enää miestä, jonka miehisyys riippuu hänen "tarpeellisuudestaan".

        Enkä mä tosiaan puhu mistään kivoista kavereista, vaan mä puhun ystävistä. Mulle ystävät on jotain ihan muuta ku kivoja kavereita. Voin ihan vilpittömästi sanoo, että mä rakastan niitä muutamaa mun tosi hyvää ystävää. Yhen oon tuntenu päiväkodista saakka ja tätä elämää on nähty yhessä aika paljon.

        -alottaja-

        Hmm...ok, tarkoitin tuolla kivalla kaverilla ja rakkauden erovaisuudella vain sitä mikä tuntuu olleen teidän suhteen ongelma. Suhteeseen tulee sitä "omistushalua" eli haluaisi päättää mitä toisen tulisi tehdä. Siihen syyllistyvät molemmat osapuolet.

        Ehdottaisin suhdetta jossa molemmat asuvat omissa asunnoissaan, silloin tuo tavoittelemasi suhderakenne tavoitteineen voisi toimia erittäin hyvin.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...ok, tarkoitin tuolla kivalla kaverilla ja rakkauden erovaisuudella vain sitä mikä tuntuu olleen teidän suhteen ongelma. Suhteeseen tulee sitä "omistushalua" eli haluaisi päättää mitä toisen tulisi tehdä. Siihen syyllistyvät molemmat osapuolet.

        Ehdottaisin suhdetta jossa molemmat asuvat omissa asunnoissaan, silloin tuo tavoittelemasi suhderakenne tavoitteineen voisi toimia erittäin hyvin.

        AsianVierestä

        Eihän sellanen oo pidemmän päälle mikään parisuhde. Tai ainakaan mulle se ei ole. Jos töitten jälkeen vaikka haluis vain kömpiä toisen kainaloon, niin pitäis ensiksi selvittää että missä se on. Ei se yhessä asuessakaan ehkä aina kotona ole, mutta on siihen silti paljon paremmat mahollisuudet. Mä kaipaan arkisten asioiden jakamista. Sellasia juttuja, joita ei tuu jaettua muiden ystävien kanssa. Illalla sohvalla toisen kainalossa, aamulla hiukset pörrössä aamupalapöydässä, viedä toiselle teetä kun se on kipe, jne. En mä sitä välttämättä tarvii, menee elämä näinki. Kivempaa se kuitenki olis jonku kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sellanen oo pidemmän päälle mikään parisuhde. Tai ainakaan mulle se ei ole. Jos töitten jälkeen vaikka haluis vain kömpiä toisen kainaloon, niin pitäis ensiksi selvittää että missä se on. Ei se yhessä asuessakaan ehkä aina kotona ole, mutta on siihen silti paljon paremmat mahollisuudet. Mä kaipaan arkisten asioiden jakamista. Sellasia juttuja, joita ei tuu jaettua muiden ystävien kanssa. Illalla sohvalla toisen kainalossa, aamulla hiukset pörrössä aamupalapöydässä, viedä toiselle teetä kun se on kipe, jne. En mä sitä välttämättä tarvii, menee elämä näinki. Kivempaa se kuitenki olis jonku kanssa

        "Jos töitten jälkeen vaikka haluis vain kömpiä toisen kainaloon, niin pitäis ensiksi selvittää että missä se on"

        Eli haluat kontrolloida sitä missä, milloin ja mitä se mies tekee?
        Vaikka asuisitte miehen kanssa yhdessä mies tietysti vaatii itselleen omaa aikaa, eikä tarvita mitään lupahakemuksia jos jotain haluaisi tehdä? Muutenhan nainen syyllistyy samanlaiseen kontrollointiin mistä miestä syyttää?
        Oletko sittenkin riippuvainen siitä mitä se mies tekee vai ajatteletko että voit vaatia jotain, mutta mies ei voi:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos töitten jälkeen vaikka haluis vain kömpiä toisen kainaloon, niin pitäis ensiksi selvittää että missä se on"

        Eli haluat kontrolloida sitä missä, milloin ja mitä se mies tekee?
        Vaikka asuisitte miehen kanssa yhdessä mies tietysti vaatii itselleen omaa aikaa, eikä tarvita mitään lupahakemuksia jos jotain haluaisi tehdä? Muutenhan nainen syyllistyy samanlaiseen kontrollointiin mistä miestä syyttää?
        Oletko sittenkin riippuvainen siitä mitä se mies tekee vai ajatteletko että voit vaatia jotain, mutta mies ei voi:)

        AsianVierestä

        Mä en pysty suhteeseen,koska oon mustasukkainen ,jos tosissaan ollaan yhessä. Nyt on sinkkuna helppoa,kun ei oo stressiä toisesta. Sellainen vaan ei sovi mulle ja hyvä,että tiedostan sen enkä enää ala suhteeseen,koska se on hirveää. Sekä itselle että toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos töitten jälkeen vaikka haluis vain kömpiä toisen kainaloon, niin pitäis ensiksi selvittää että missä se on"

        Eli haluat kontrolloida sitä missä, milloin ja mitä se mies tekee?
        Vaikka asuisitte miehen kanssa yhdessä mies tietysti vaatii itselleen omaa aikaa, eikä tarvita mitään lupahakemuksia jos jotain haluaisi tehdä? Muutenhan nainen syyllistyy samanlaiseen kontrollointiin mistä miestä syyttää?
        Oletko sittenkin riippuvainen siitä mitä se mies tekee vai ajatteletko että voit vaatia jotain, mutta mies ei voi:)

        AsianVierestä

        Justhan mä sanoin, että "Ei se yhessä asuessakaan ehkä aina kotona ole, mutta on siihen silti paljon paremmat mahollisuudet". Missä kohtaa sä näet tossa kontrollointia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en pysty suhteeseen,koska oon mustasukkainen ,jos tosissaan ollaan yhessä. Nyt on sinkkuna helppoa,kun ei oo stressiä toisesta. Sellainen vaan ei sovi mulle ja hyvä,että tiedostan sen enkä enää ala suhteeseen,koska se on hirveää. Sekä itselle että toiselle.

        Hienoo, että oot ite tiedostanu ton. Jos yksin tultuu paremmalta, niin sitte niin on parempi. Mustasukkasuus on varmasti raskasta myös sen kokijalle.

        -alottaja-


    • Anonyymi

      Haluat rakkautta.
      Mitä se sinulle on?

      Tekstistäsi saa käsityksen, että haluat vain seuraa itsellesi tylsiin hetkiin. Rattopojan.

      • Anonyymi

        Ai mitä rakkaus on ...

        Rakkaus on syvää välittämistä. Rakkaus on sitä, että tahtoo toiselle hyvää. Rakkaus on sitä, että on valmis tekemään ja kestämään paljon, että toisen olis hyvä olla. Rakkaus on sitä, ettei haluu muuttaa toista, eikä omistaa sitä. Rakkaus on sitä, että toi on tossa sen omasta vapaasta tahdosta ja mä haluan olla sen kanssa. Tätä rakkaus on mulle.

        -alottaja-


      • Tuossa oikeastaan sanoitkin paljon., sanoit kaiken...

        Jos kumppani tarvitsee jotain, rakkaus tahtoo toiselle hyvää, rakkaus on valmis tekemään ja kestämään paljon, että toisen on hyvä olla...rakkaus ei halua muuttaa, eikä omistaa...

        Tulee mieleen myös se, että sanoitammeko me asioita eri tavalla tarkoittaessamme kuitenkin samaa?

        Kun itse olen parisuhteessa, se perustuu kunnioituksen ja arvostukseen. Minun on helppo olla tarvitseva ja voi olla sitä myös silloin, kun en oikeasti tarvitse, jos se saa toisen tuntemaan itsensä hyväksi, arvostetuksi, suojelijaksi...mitä hän sitten haluaakin.
        Omasta vapaasta tahdostani haluan tyydyttää niitä tarpeita, joita kumppanillani on omien taitojeni mukaan. Odotan sitä myös itseäni kohtaan, mutta sekään ei ole vaihtokauppa. Jos annata minulle tämän verran, saat tämän verran takaisin...nyt olet ansainnut tämän verran tätä asiaa...minusta se ei mene noin.

        Hyvässä parisuhteessa molemmat saavat tarpeensa tyydytetyksi ja jotta se onnistuu, puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus.

        Sinkun ei tarvitse haluta kumppania johonkin, sinkun ei tarvitse haluta ystäviä johonkin. Sinkku saa tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tuossa oikeastaan sanoitkin paljon., sanoit kaiken...

        Jos kumppani tarvitsee jotain, rakkaus tahtoo toiselle hyvää, rakkaus on valmis tekemään ja kestämään paljon, että toisen on hyvä olla...rakkaus ei halua muuttaa, eikä omistaa...

        Tulee mieleen myös se, että sanoitammeko me asioita eri tavalla tarkoittaessamme kuitenkin samaa?

        Kun itse olen parisuhteessa, se perustuu kunnioituksen ja arvostukseen. Minun on helppo olla tarvitseva ja voi olla sitä myös silloin, kun en oikeasti tarvitse, jos se saa toisen tuntemaan itsensä hyväksi, arvostetuksi, suojelijaksi...mitä hän sitten haluaakin.
        Omasta vapaasta tahdostani haluan tyydyttää niitä tarpeita, joita kumppanillani on omien taitojeni mukaan. Odotan sitä myös itseäni kohtaan, mutta sekään ei ole vaihtokauppa. Jos annata minulle tämän verran, saat tämän verran takaisin...nyt olet ansainnut tämän verran tätä asiaa...minusta se ei mene noin.

        Hyvässä parisuhteessa molemmat saavat tarpeensa tyydytetyksi ja jotta se onnistuu, puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus.

        Sinkun ei tarvitse haluta kumppania johonkin, sinkun ei tarvitse haluta ystäviä johonkin. Sinkku saa tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa.

        Ymmärtäisin jos kyse olis vaan eri sanoista. Sillon tää juttu olis helposti ratkastavissa. Omalla kohallani juttu ei kuitenkaan oo menny noin. En mä ole ikinä sanonu kellekään, että "en mä tarvii sua". Kyse on ollu siitä käytännön elämästä.

        Exän kanssa ongelmat alko tosiaan siitä kun mä valmistuin ja löysin duunin. Olin edelleen kotona ihan samalla tavalla, kotihiiri kun oon, mutta miestä alko nyppiä esim. mun ajankäyttö. Sen mielestä töihin ja työmatkoihin meni liikaa aikaa. Vaikka opiskelu todellisuudessa oli vieny enemmän mun aikaa. Miestä ärsytti, kun mun ei ollu enää mahollisuus tosta noin vaan tehdä ja mennä, kun työtki piti hoitaa. Sitä ärsytti, kun mun rahankäyttö ei ollu enää sen käsissä. Seki oli ihan outoa, koska aikasemmin se ei ollu häirinny miestä ollenkaan. En oo mustasukkanen ihminen, enkä koskaan juuri rajottanu miehen menoja. Jos se halus 2 viikoksi mökille kavereidensa kaa, niin ihan vapaasti. Loppuaikoina seki oli ongelma. Mä en kuulemma rakastanu sitä, ku saatoin antaa sen mennä.

        Senki ymmärtäisin, jos kyse olis vaan mun exästä ja se olis ollu jotenki "viallinen".
        Ton pitkän suhteen jälkeen mulla on kuitenki ollu kaks lyhyempää suhdetta. Toinen noin puoli vuotta ja toinen pari kuukautta (Myönnän, etten ehkä antanu tälle toiselle tyypille kunnolla ees mahollisuutta, kun mua alko niin nopeesti nyppiä noi jutut.). Niissä tuli molemmissa ihan ihmeellisiä keskusteluita ja ongelmia. Toista ärsytti, kun hoidin vikaantuneen autoni huollot ihan ite, enkä pyytäny häntä soitteleen ja viemään ja tuomaan jne. Samoin auton renkaidenvaihdosta on tullu sanomista. Auton ostaminen ihan omillani oli jotain täysin käsittämätöntä. Huonekalujen hankkiminen ja kokoaminen. Lumityöt. Uus tietokone ... mä hittovieköön teen töitä niiden koneiden kanssa joka päivä. Kai mä nyt ihan itekki tiedän millasen hankin. Tällasia aivan käsittämättömiä keskusteluja.

        Enkä mä ole koskaan kieltäny toista hoitamasta, jos todella tahtoo. Mä nyt en vaan oleta sen tekevän, vain koska se on siinä. Oisko oikeesti parempi heittäytyä täysin kädettömäksi näissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin jos kyse olis vaan eri sanoista. Sillon tää juttu olis helposti ratkastavissa. Omalla kohallani juttu ei kuitenkaan oo menny noin. En mä ole ikinä sanonu kellekään, että "en mä tarvii sua". Kyse on ollu siitä käytännön elämästä.

        Exän kanssa ongelmat alko tosiaan siitä kun mä valmistuin ja löysin duunin. Olin edelleen kotona ihan samalla tavalla, kotihiiri kun oon, mutta miestä alko nyppiä esim. mun ajankäyttö. Sen mielestä töihin ja työmatkoihin meni liikaa aikaa. Vaikka opiskelu todellisuudessa oli vieny enemmän mun aikaa. Miestä ärsytti, kun mun ei ollu enää mahollisuus tosta noin vaan tehdä ja mennä, kun työtki piti hoitaa. Sitä ärsytti, kun mun rahankäyttö ei ollu enää sen käsissä. Seki oli ihan outoa, koska aikasemmin se ei ollu häirinny miestä ollenkaan. En oo mustasukkanen ihminen, enkä koskaan juuri rajottanu miehen menoja. Jos se halus 2 viikoksi mökille kavereidensa kaa, niin ihan vapaasti. Loppuaikoina seki oli ongelma. Mä en kuulemma rakastanu sitä, ku saatoin antaa sen mennä.

        Senki ymmärtäisin, jos kyse olis vaan mun exästä ja se olis ollu jotenki "viallinen".
        Ton pitkän suhteen jälkeen mulla on kuitenki ollu kaks lyhyempää suhdetta. Toinen noin puoli vuotta ja toinen pari kuukautta (Myönnän, etten ehkä antanu tälle toiselle tyypille kunnolla ees mahollisuutta, kun mua alko niin nopeesti nyppiä noi jutut.). Niissä tuli molemmissa ihan ihmeellisiä keskusteluita ja ongelmia. Toista ärsytti, kun hoidin vikaantuneen autoni huollot ihan ite, enkä pyytäny häntä soitteleen ja viemään ja tuomaan jne. Samoin auton renkaidenvaihdosta on tullu sanomista. Auton ostaminen ihan omillani oli jotain täysin käsittämätöntä. Huonekalujen hankkiminen ja kokoaminen. Lumityöt. Uus tietokone ... mä hittovieköön teen töitä niiden koneiden kanssa joka päivä. Kai mä nyt ihan itekki tiedän millasen hankin. Tällasia aivan käsittämättömiä keskusteluja.

        Enkä mä ole koskaan kieltäny toista hoitamasta, jos todella tahtoo. Mä nyt en vaan oleta sen tekevän, vain koska se on siinä. Oisko oikeesti parempi heittäytyä täysin kädettömäksi näissä?

        Ei toki pidä heittäytyä kädettömäksi.
        Tuosta kertomuksestasi nousee ajatus siitä, että jotenkin ei ole kuultu toista. Se saattaa johtua vaikka siitä, ettei osata sanoittaa.
        Ymmärrän kyllä tuon mitä kuvasit ja jos ei siihen tule muutosta, ei siinä tietenkään jaksa. Jos pitää muuttua korkkiruuviksi, eikä sittenkään kelpaa, jossain kohtaa vaan pitää viheltää peli poikki, kuten oletkin tehnyt.
        Toista ei voi vaatia muuttumaan ja jos vaatimuksia koko ajan esitetään, eihän se mihinkään järkevään johda.
        Oletko miettinyt olisiko siinä ollut kyse jotenkin siitä, että olet uhka miehelle, kun teet itse?
        Onhan se nyt aika hassua pyytää apua tietokoneiden kanssa, jos niiden kanssa touhuaa koko ajan.
        Ei se feikkaaminenkaan mihinkään johda.
        Ehkä olet kohdannut läheisriippuvaisia miehiä, vaikka en minä näistä termeistä niin tiedä.
        Parisuhdehan ei voi olla sellainen, että vain toisen tarpeet tulevat tyydytetyksi tai sitten se on jatkuvaa narinaa ja nalkutusta tai oman itsensä hukkaamista.

        En tiedä onko se niin, mutta olen jotenkin ajatellut, että nykyään tuo toisen muuttaminen ja vaatimus, tällainen sinun pitää olla on jotenkin pinnalla? Halutaan kontrolloida toista, vahtia "omia oikeuksia", puuttua ulkonäköön...sen sellaisia asioita.
        Jotenkin riipii , kun joskus kuuntelee, miten vaimo vaikka reissuun lähtiessään on tehnyt pakastimen täyteen ruokaa, ettei ukko kuole nälkään. Miten avioliitosta on sellainen huoltosuhde tullut? Tietysti jos se sopii molemmille ei siinä mitään, kovin usein sitten kuitenkin valitetaan, että se ei ole hyvä.
        Vaikeata on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin jos kyse olis vaan eri sanoista. Sillon tää juttu olis helposti ratkastavissa. Omalla kohallani juttu ei kuitenkaan oo menny noin. En mä ole ikinä sanonu kellekään, että "en mä tarvii sua". Kyse on ollu siitä käytännön elämästä.

        Exän kanssa ongelmat alko tosiaan siitä kun mä valmistuin ja löysin duunin. Olin edelleen kotona ihan samalla tavalla, kotihiiri kun oon, mutta miestä alko nyppiä esim. mun ajankäyttö. Sen mielestä töihin ja työmatkoihin meni liikaa aikaa. Vaikka opiskelu todellisuudessa oli vieny enemmän mun aikaa. Miestä ärsytti, kun mun ei ollu enää mahollisuus tosta noin vaan tehdä ja mennä, kun työtki piti hoitaa. Sitä ärsytti, kun mun rahankäyttö ei ollu enää sen käsissä. Seki oli ihan outoa, koska aikasemmin se ei ollu häirinny miestä ollenkaan. En oo mustasukkanen ihminen, enkä koskaan juuri rajottanu miehen menoja. Jos se halus 2 viikoksi mökille kavereidensa kaa, niin ihan vapaasti. Loppuaikoina seki oli ongelma. Mä en kuulemma rakastanu sitä, ku saatoin antaa sen mennä.

        Senki ymmärtäisin, jos kyse olis vaan mun exästä ja se olis ollu jotenki "viallinen".
        Ton pitkän suhteen jälkeen mulla on kuitenki ollu kaks lyhyempää suhdetta. Toinen noin puoli vuotta ja toinen pari kuukautta (Myönnän, etten ehkä antanu tälle toiselle tyypille kunnolla ees mahollisuutta, kun mua alko niin nopeesti nyppiä noi jutut.). Niissä tuli molemmissa ihan ihmeellisiä keskusteluita ja ongelmia. Toista ärsytti, kun hoidin vikaantuneen autoni huollot ihan ite, enkä pyytäny häntä soitteleen ja viemään ja tuomaan jne. Samoin auton renkaidenvaihdosta on tullu sanomista. Auton ostaminen ihan omillani oli jotain täysin käsittämätöntä. Huonekalujen hankkiminen ja kokoaminen. Lumityöt. Uus tietokone ... mä hittovieköön teen töitä niiden koneiden kanssa joka päivä. Kai mä nyt ihan itekki tiedän millasen hankin. Tällasia aivan käsittämättömiä keskusteluja.

        Enkä mä ole koskaan kieltäny toista hoitamasta, jos todella tahtoo. Mä nyt en vaan oleta sen tekevän, vain koska se on siinä. Oisko oikeesti parempi heittäytyä täysin kädettömäksi näissä?

        Mutta siis joo, mun tarkotus ei oo mitenkään mollata miehiä tai vastaavaa. Haluisin vaan tietää, että onko tää oikeesti joku isomminki miesten juttu. Onko se vaan niin, että suuri osa miehistä tarvii sitä "tarvitsemista"? Kuinka harvinaisia on sellaset miehet, jotka ei tarvii sitä? Ilmeisesti teitäki siis on :)

        -alottaja-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis joo, mun tarkotus ei oo mitenkään mollata miehiä tai vastaavaa. Haluisin vaan tietää, että onko tää oikeesti joku isomminki miesten juttu. Onko se vaan niin, että suuri osa miehistä tarvii sitä "tarvitsemista"? Kuinka harvinaisia on sellaset miehet, jotka ei tarvii sitä? Ilmeisesti teitäki siis on :)

        -alottaja-

        En ajatellutkaan sinun mollaavan miehiä Aika arkirealismia kuvauksesi on. Aina ei vaan onnistu vaikka minkä tekisi, eikä siinä syyllisiä kannata hakea kovinkaan syvään. Ei vain natsaa, ei se aina natsaa. Ja kun aika kuluu, hyväkin alku saattaa kääntyä joksikin muuksi kuin hyväksi arjeksi.
        Toiset ovat enemmän sinut itsensä kanssa, toiset vähemmän ja se voi aiheuttaa hankausta parisuhteessa.
        Ei siinä tarvitse lainkaan olla kyse siitä, että toinen on huonompi kuin toinen, ei vain sovita yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai mitä rakkaus on ...

        Rakkaus on syvää välittämistä. Rakkaus on sitä, että tahtoo toiselle hyvää. Rakkaus on sitä, että on valmis tekemään ja kestämään paljon, että toisen olis hyvä olla. Rakkaus on sitä, ettei haluu muuttaa toista, eikä omistaa sitä. Rakkaus on sitä, että toi on tossa sen omasta vapaasta tahdosta ja mä haluan olla sen kanssa. Tätä rakkaus on mulle.

        -alottaja-

        Kyllä mä ainakin haluan että mun elämään kuuluu nainen ja parisuhde ja sitä ennen paljon muutakin ja ois kiva jos ois varallisuutta ja rahaa ja ennen kaikkea rinnalla se unelma kumppani ja 6 tyttöystävää joista 2 kanssa naimisissa


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Tuossa oikeastaan sanoitkin paljon., sanoit kaiken...

        Jos kumppani tarvitsee jotain, rakkaus tahtoo toiselle hyvää, rakkaus on valmis tekemään ja kestämään paljon, että toisen on hyvä olla...rakkaus ei halua muuttaa, eikä omistaa...

        Tulee mieleen myös se, että sanoitammeko me asioita eri tavalla tarkoittaessamme kuitenkin samaa?

        Kun itse olen parisuhteessa, se perustuu kunnioituksen ja arvostukseen. Minun on helppo olla tarvitseva ja voi olla sitä myös silloin, kun en oikeasti tarvitse, jos se saa toisen tuntemaan itsensä hyväksi, arvostetuksi, suojelijaksi...mitä hän sitten haluaakin.
        Omasta vapaasta tahdostani haluan tyydyttää niitä tarpeita, joita kumppanillani on omien taitojeni mukaan. Odotan sitä myös itseäni kohtaan, mutta sekään ei ole vaihtokauppa. Jos annata minulle tämän verran, saat tämän verran takaisin...nyt olet ansainnut tämän verran tätä asiaa...minusta se ei mene noin.

        Hyvässä parisuhteessa molemmat saavat tarpeensa tyydytetyksi ja jotta se onnistuu, puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus.

        Sinkun ei tarvitse haluta kumppania johonkin, sinkun ei tarvitse haluta ystäviä johonkin. Sinkku saa tehdä elämästään sellaisen kuin haluaa.

        "Hyvässä parisuhteessa molemmat saavat tarpeensa tyydytetyksi ja jotta se onnistuu, puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus."

        Aiemmin kerroit että miehet aloittavat hyvin usein puheet seksistä heti tutustumisen alussa, loukkaannut siitä ja juttu loppuu siihen.
        Missäs se puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus olikaan sillä hetkellä? Muuttui tarpeiden karkoituspuheeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvässä parisuhteessa molemmat saavat tarpeensa tyydytetyksi ja jotta se onnistuu, puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus."

        Aiemmin kerroit että miehet aloittavat hyvin usein puheet seksistä heti tutustumisen alussa, loukkaannut siitä ja juttu loppuu siihen.
        Missäs se puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus olikaan sillä hetkellä? Muuttui tarpeiden karkoituspuheeksi?

        En ole Kaskenpolttaja ja hän vastatkoon varmuudella. Musta noi kuitenki kuulostaa kahelta eri jutulta. Jos vasta ollaan tutustumassa, niin seksijutut on aika nono. Ainaki monille naisille on näin. Ettei kiinnosta heti toisessa lauseessa alkaa kuunteleen panojuttuja. Jos taas ollaan jo parisuhdevaiheessa, niin sitte kannattaa alkaa kartottaa.

        Voin olla väärässä, mutta tulkitsisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvässä parisuhteessa molemmat saavat tarpeensa tyydytetyksi ja jotta se onnistuu, puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus."

        Aiemmin kerroit että miehet aloittavat hyvin usein puheet seksistä heti tutustumisen alussa, loukkaannut siitä ja juttu loppuu siihen.
        Missäs se puhuminen pitääkin aloittaa heti ja tarpeiden kartoitus olikaan sillä hetkellä? Muuttui tarpeiden karkoituspuheeksi?

        Se että loukkaannun, on ihan sinun oma tulkintasi asiasta.
        Ja kun et tiedä asiasta mitään, ei kannata myöskään vetää johtopäätöksiä. Olen käynyt lukuisia keskusteluja miesten kanssa, jotka aloittavat tarjoamalla seksipalveluja tai seksipuheilla.
        Itse asiassa pistin eräälle kiitosviestin siitä, että hän lähestyi reilusta ja kertoi suoraan asiansa. Minusta se oli reilusti tehty ja halusin antaa positiivisen palautteen asiallisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole Kaskenpolttaja ja hän vastatkoon varmuudella. Musta noi kuitenki kuulostaa kahelta eri jutulta. Jos vasta ollaan tutustumassa, niin seksijutut on aika nono. Ainaki monille naisille on näin. Ettei kiinnosta heti toisessa lauseessa alkaa kuunteleen panojuttuja. Jos taas ollaan jo parisuhdevaiheessa, niin sitte kannattaa alkaa kartottaa.

        Voin olla väärässä, mutta tulkitsisin.

        Et ole väärässä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Kaskenpolttaja ja hän vastatkoon varmuudella. Musta noi kuitenki kuulostaa kahelta eri jutulta. Jos vasta ollaan tutustumassa, niin seksijutut on aika nono. Ainaki monille naisille on näin. Ettei kiinnosta heti toisessa lauseessa alkaa kuunteleen panojuttuja. Jos taas ollaan jo parisuhdevaiheessa, niin sitte kannattaa alkaa kartottaa.

        Voin olla väärässä, mutta tulkitsisin.

        #Ettei kiinnosta heti toisessa lauseessa alkaa kuunteleen panojuttuja. Jos taas ollaan jo parisuhdevaiheessa, niin sitte kannattaa alkaa kartottaa.

        Voin olla väärässä, mutta tulkitsisin. "

        Olet väärässä. Jos vasta parisuhdevaiheessa aletaan puhumaan panojutuista ja tulee ilmi ettei toista kiinnosta vähääkään, toista valtavasti, on turha jatkaa enää suhdetta joka ei olisi koskaan alkanutkaan jos asiasta puhuttaisiin heti.

        Voi myös kiittää siitäkin jos toinen sanoo heti ettei seksi kiinnosta, kaikki ei sitä sano.
        Kysellään sitä muistakin mielenkiinnonkohteista, miksi tuo olisi jotenkin tabu edelleen ettei siitä voi puhua? Niin, tottakai vanhemmille ihmisille se on edelleen pyhä hävettävä tabu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #Ettei kiinnosta heti toisessa lauseessa alkaa kuunteleen panojuttuja. Jos taas ollaan jo parisuhdevaiheessa, niin sitte kannattaa alkaa kartottaa.

        Voin olla väärässä, mutta tulkitsisin. "

        Olet väärässä. Jos vasta parisuhdevaiheessa aletaan puhumaan panojutuista ja tulee ilmi ettei toista kiinnosta vähääkään, toista valtavasti, on turha jatkaa enää suhdetta joka ei olisi koskaan alkanutkaan jos asiasta puhuttaisiin heti.

        Voi myös kiittää siitäkin jos toinen sanoo heti ettei seksi kiinnosta, kaikki ei sitä sano.
        Kysellään sitä muistakin mielenkiinnonkohteista, miksi tuo olisi jotenkin tabu edelleen ettei siitä voi puhua? Niin, tottakai vanhemmille ihmisille se on edelleen pyhä hävettävä tabu.

        En ihmettele, että sun on vaikee löytää naista. Sä kun alat heti toisessa lauseessa kertoa sun panojutuistas tuntemattomille naisille. Ilmeisesti sun kolmas lause koskee sitte sun omia lempiasentoja ja neljäntenä kysyt, että mistä asennosta nainen tykkää, kuinka usein ja otakko suihin. Ok, sulle seksi ei oo tabu. Ihan pikkanen odottelu vois kuitenki olla paikallaan. Jos nyt edes sinne kolmansille treffeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihmettele, että sun on vaikee löytää naista. Sä kun alat heti toisessa lauseessa kertoa sun panojutuistas tuntemattomille naisille. Ilmeisesti sun kolmas lause koskee sitte sun omia lempiasentoja ja neljäntenä kysyt, että mistä asennosta nainen tykkää, kuinka usein ja otakko suihin. Ok, sulle seksi ei oo tabu. Ihan pikkanen odottelu vois kuitenki olla paikallaan. Jos nyt edes sinne kolmansille treffeille.

        Niin, on todellakin vaikee löytää sellainen nainen joka haluaa seksiä kaiken muun lisäksi. Seksittömiä naisia löytää liiankin helposti, siksi on todella hieno asia kun nainen sanoo heti ettei ole kiinnostunut seksistä eikä peittele sitä, se on kiitoksen arvoinen juttu.
        Huonompi juttu on se kun asia tulee ilmi vasta myöhemmin, sitten itketään kun ei kelpaakaan vaikka meni niin hyvin alussa.
        En juttele ihan noin räävittömiä kuin sinä mutta puhun kyllä seksistä ja eipä naiset sitä ole pelästyneet vaikka niin kuvittelet.
        Kannattaisi ehkä kuitenkin puhua tuohon tyyliin ettei naiset ajattele tarkoittavani kerran kuussa seksiä koska sekin tarkoittaa joillekin jo tosi aktiivista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, on todellakin vaikee löytää sellainen nainen joka haluaa seksiä kaiken muun lisäksi. Seksittömiä naisia löytää liiankin helposti, siksi on todella hieno asia kun nainen sanoo heti ettei ole kiinnostunut seksistä eikä peittele sitä, se on kiitoksen arvoinen juttu.
        Huonompi juttu on se kun asia tulee ilmi vasta myöhemmin, sitten itketään kun ei kelpaakaan vaikka meni niin hyvin alussa.
        En juttele ihan noin räävittömiä kuin sinä mutta puhun kyllä seksistä ja eipä naiset sitä ole pelästyneet vaikka niin kuvittelet.
        Kannattaisi ehkä kuitenkin puhua tuohon tyyliin ettei naiset ajattele tarkoittavani kerran kuussa seksiä koska sekin tarkoittaa joillekin jo tosi aktiivista toimintaa.

        Vastaan omasta puolestani, en kuvittelekaan edustavani kaikkia naisia. Sen mitä ollaan näistä jutuista tyttökaverien kans puhuttu, niin ns. oma porukkani on kyllä saman mielisiä.

        En tunne yhtään naista, joka ei haluu seksiä. Tilanteet tietenki elämässä vaihtelee, joskus tekee enemmän mieli ja joskus vähemmän. Ei haluttomuus kuitenkaan kuukausitolkulla jatku, jos ei oo jotain elimellistä syytä. Jos näin on sattunu ja vielä useemman partnerin kans, niin kannattaa miettii omaaki toimintaa. Ite olisin aina halunnu useemman kerran viikoon, mut ei se aina onnistu. Jokainen tyttökavereistani on miestään aktiivisempi tällä saralla. Kukaan meistä ei oo mikään siveyden sipuli, jolle seksi olis tabu.

        En tunne myöskään yhtään naista, joka haluais alkaa heti jauhaan panojuttuja tuntemattoman miehen kans. Ei siitä ykskään nainen traumaa saa, mutta sellanen mies ei vaan kiinnosta. Mies, joka jauhaa panojuttuja on vaan tosi epäkiinnostava ja antaa itestään huonon kuvan. Vaikka mies olis alkuun kiinnostanuki, niin seksipuheet lopettaa kiinnostuksen. Puhua voi tietenki. Oon monestikin jauhanu miesten kanssa panojuttuja, mutta se jää siihen puheen tasolle. Sellasen miehen kelkkaan ei tee hetkeekään mieli lähtee. Ei panolle, ei treffeille, ei yhtään mihinkään.

        On myös joitain naisia, joita tollanen mies kiinnostaa. Niille on ihan omat nimityksensä, joita en ala tässä toistaan. Sanotaan vaan, että yleensä eivät ole miesten mielestä parasta parisuhdemateriaalia. Heihin ei tosin tarvii tuhlata noinkaan paljon ees seksipuhetta. Riittää ihan vaan ku sanoo, et lähetään paneen. En tiiä, susta he voi olla ihan vaimomateriaaliaki ja se on hyvä.


    • Anonyymi

      En minä tarvitse naista mihinkään mutta olisi se hyvä jakaa elämää ja suunnitella elämää yhdessä naisen kanssa. Lapsia naisella voisi olla koska en niitä halua tehdä. Osaan olla yksinkin mutta nainen toisi elämään muutakin kun seinien katselua.

      • Anonyymi

        En tarvitse,mutta joskus kelpaa seksi. Vaikka yhen illan... Kortsu toki tai ei yhdyntää. Hih.


      • Anonyymi

        Ok, eli säkään ei ite koe, että sulla olis joku sellanen tarve mikä toisen pitäis sussa täyttää.

        Entä toisinpäin? Kelpaisko sulle sellanen ihminen, jolla ei olis mitään varsinaista käyttötarkotusta sulle? Joka olis siinä ihan vaan koska, se nyt haluaa olla siinä sun kaa. Vai kokisitko paremmaksi jos se toinen tarvis susta jotain tai olis jotenki susta riippuvainen?

        -alottaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, eli säkään ei ite koe, että sulla olis joku sellanen tarve mikä toisen pitäis sussa täyttää.

        Entä toisinpäin? Kelpaisko sulle sellanen ihminen, jolla ei olis mitään varsinaista käyttötarkotusta sulle? Joka olis siinä ihan vaan koska, se nyt haluaa olla siinä sun kaa. Vai kokisitko paremmaksi jos se toinen tarvis susta jotain tai olis jotenki susta riippuvainen?

        -alottaja-

        "Ok, eli säkään ei ite koe, että sulla olis joku sellanen tarve mikä toisen pitäis sussa täyttää."

        Sanoihan hän sen että hänellä on juurikin sellainen tarve jonka toisen pitäisi hänessä täyttää. Lue ensimmäinen lause uudestaan, hyppäsit kai sen yli.


    • Anonyymi

      Mietin vaan että kannattaako edes hankkia suhdetta jos se on noin hankalaa....

    • Anonyymi

      Minusta olisi jotenkin helpottavaa, että minulla olisi nainen, joka ei tarvitsisi minua mihinkään eikä haluaisi hyötyä minusta millään tavalla vaan olisi kanssani vain siksi, että nauttii seurastani.

      • Hän tarvitsee sinua nauttiakseen sinusta. Ilman sinua hän ei voi sitä tehdä.


      • Anonyymi

        Musta on tosi helpottavaa kuulla, että on myös miehiä jotka aattelee noin. Sori, oletan että oot mies.

        Musta näiden asioiden pitäis mennä niin, että toinen tekee jotain mun hyväkseni, vain jos se todella haluaa tehdä. Ei niin, että se tekee, koska se on mies ja siksi sen jotenki kuuluu hoitaa ne. Tai, että naisena mun jotenki kuuluis hoitaa jotku muut jutut. Parisuhde on kai kuitenki ihan vapaaehtosta. Ainakin Suomessa ja tässä ajassa.

        Mun isä kuoli joitain vuosia sitte ja tässä on nyt huomannu miten täysin kykenemätön mun oma äiti on moniin asioihin. Kun ei sen oo tarvinu, eikä se oo halunnu ja isä hoiti kaiken. Ehkä siksi isälle oli niin tärkee juttu opettaa tyttärensä tekemään ihan kaikkee .. . en tiiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta on tosi helpottavaa kuulla, että on myös miehiä jotka aattelee noin. Sori, oletan että oot mies.

        Musta näiden asioiden pitäis mennä niin, että toinen tekee jotain mun hyväkseni, vain jos se todella haluaa tehdä. Ei niin, että se tekee, koska se on mies ja siksi sen jotenki kuuluu hoitaa ne. Tai, että naisena mun jotenki kuuluis hoitaa jotku muut jutut. Parisuhde on kai kuitenki ihan vapaaehtosta. Ainakin Suomessa ja tässä ajassa.

        Mun isä kuoli joitain vuosia sitte ja tässä on nyt huomannu miten täysin kykenemätön mun oma äiti on moniin asioihin. Kun ei sen oo tarvinu, eikä se oo halunnu ja isä hoiti kaiken. Ehkä siksi isälle oli niin tärkee juttu opettaa tyttärensä tekemään ihan kaikkee .. . en tiiä

        "Musta on tosi helpottavaa kuulla, että on myös miehiä jotka aattelee noin. Sori, oletan että oot mies."

        Kaskensauhuttelija on nainen.
        Oletko aloittaja ajatellut että nainen voisi olla sulle parempi kumppani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Musta on tosi helpottavaa kuulla, että on myös miehiä jotka aattelee noin. Sori, oletan että oot mies."

        Kaskensauhuttelija on nainen.
        Oletko aloittaja ajatellut että nainen voisi olla sulle parempi kumppani?

        Tais olla alottajalta anonyymille. Eihän toi Kaskenpolttaja sano mitään, mihin vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Musta on tosi helpottavaa kuulla, että on myös miehiä jotka aattelee noin. Sori, oletan että oot mies."

        Kaskensauhuttelija on nainen.
        Oletko aloittaja ajatellut että nainen voisi olla sulle parempi kumppani?

        Joo, todellakin oli tuolle toiselle Anonyymille.

        "Minusta olisi jotenkin helpottavaa, että minulla olisi nainen, joka ei tarvitsisi minua mihinkään eikä haluaisi hyötyä minusta millään tavalla vaan olisi kanssani vain siksi, että nauttii seurastani."

        Ja en ole miettinyt. Ei tarvitse miettiä, kun ei sovi. En ole kiinnostunut naisista muuten kuin ystävinä.

        -alottaja-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, todellakin oli tuolle toiselle Anonyymille.

        "Minusta olisi jotenkin helpottavaa, että minulla olisi nainen, joka ei tarvitsisi minua mihinkään eikä haluaisi hyötyä minusta millään tavalla vaan olisi kanssani vain siksi, että nauttii seurastani."

        Ja en ole miettinyt. Ei tarvitse miettiä, kun ei sovi. En ole kiinnostunut naisista muuten kuin ystävinä.

        -alottaja-

        Kun minä puhun tarpeista, en tarkoita, että haluan miehen vain siksi, että hän tyydyttää tarpeeni, haluan hänet siksi, että haluan viettää aikaa hänen kanssaan. En myöskään ajattele, että miehestä pitäisi olla jotain hyötyä.
        Kun puhun tarpeista, tarkoitan sitä, että kun minulla on tarve olla toisen kyljessä, voin sen tehdä. Tai jos minua keljuttaa jokin, hän voisi vähän rutistaa ja sitten päinvastoin. Ja jos hän ei halua rutistaa, sekin on hyvä. Toista ei voi pakottaa olemaan hellä.
        Itse tykkään helliä ja silitellä, mutta voin olla tekemättä sitä, jos se miestä ahdistaa tai keljuttaa tai jotain. Minusta on tärkeä tietää millaisista asioista toinen tykkää, ja jos se on mahdollista, voin niitä toteuttaa, koska minusta on hienoa, että hän voi hyvin. Sitä se rakkaus kai on? Jos toisella on paskat fiilikset kotiin tullessaan , en tarkoituksella lisää sitä fiilistä.


    • Anonyymi

      Avioerot tulevat kalliiksi.
      Jossain vaiheessa sitä vain ei enää mitenkään jaksa sitä toista.
      Parisuhteessa on kuitenkin kaksi eri yksilöä. Joutuuko koko aijan jollain tasolla vähentämään itseään toisen hyväksi, että yhteiselo sujuisi?
      Minä en siihen pystyisi. Olen liiaksi omalaatuinen ja vaatisin toiselta varmasti nykykäsityksen mukaan mahdottomia, jos hänen pitäisi minun tapani hyväksyä.'
      Rakastun kuitenkin aina, mutta tuntuu, että minuun rakastutaan useamin. Silloin alkaa aina ahdistaa.

    • Anonyymi

      Halinalle olisi parempi vaihtoehto, se odottaa ja sitä saa rutistella.

    • Anonyymi

      Jos ei kumppania tarvitse niin miksi sellainen pitäisi sitten ottaa? Mikään parisuhde ei ole aina mutkaton, jokaisessa suhteessa tulee joskus ongelmia ja riitoja. Itse olin tosi helpottunut päästessäni vuosikausien jälkeen sinkkumarkkinoille. Ei tarvitse kinata pikkuasioista, selitellä menojaan, kysyä lupaa kaikkeen, siivota roskia lattioilta tai likaisia sukkia pöydältä, eikä laittaa ruokaa miehelle ja lapsia en enempää tee, joten en tarvitse suhdetta senkään takia. Ja tietysti myös se että viihdyn sinkkuna. Siis kaikki syyt pysyä vapaana. Paras ratkaisu on ainakin omalla kohdallani, seksisuhde mukavan ja luotettavan miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Niin ...

        Se asia mitä mä ite kaipaan aikasemmasta parisuhteestani on ystävyys ja kumppanuus. Me saatiin lopussa se kuvio niin solmuun, että ko. ihmistä mulle tuskin tulee koskaan ikävä, mutta ne ekat viis vuotta me oltiin kuitenki toistemme parhaat ystävät. Ei mikään paita ja peppu, et aina yhessä, vaan meillä molemmilla oli omatki jutut. Sitku oltiin yhessä, niin toisen vieressä oli hyvä olla. Kumppanin kanssa ne tekemisen on kuitenki erilaisia ku "tavallisten" ystävien kanssa. Mutta kyllähän totaki ilman tietty pärjää.

        Sellaset arjen tavalliset pikku kinat ei mua haittaa. Pientä vääntöä tulee kai aina väistämättä sellasten ihmisten kanssa josta välittää. Eikä mua häiritse myöskään omien menojeni "raportoiminen", niin kauan ku niitä ei yritetä aina muuttaa ja estää. Mutta se, että mun tarvis esittää jotenki toistaitosta ja kykenemätöntä, on liikaa. Kyllä kai niitä itelle tärkeitä tekoja voi tehä ilmanki, että toinen sitä pyytää ... jos ne kerta on niin tärkeitä ja ne haluaa tehä. Eikä siitä nyt ainakaan pidä loukkantua, jos toinen hoitaa ne ite.

        Pelkää seksisuhdetta mä taas en haluis. Mulle siinä hommassa tärkeintä on läheisyys ja se tunne siitä toisesta ihmisestä. Jos se tunne olis, niin en pystys pitään sitä pelkkänä seksinä ja jos sitä taas ei ois, niin en haluis seksiäkään. Pelkät himot ku saa hoidettua muutenki. Oon muuten kuullu muutamaltaki naiselta, että ainoo asia mitä miehestä tarvii on muna. Itelleni vähän vastenmielinen ajatus, mutta sopii varmaan jolleki.

        Mutta nyt tää on tällasta mun yksinpuhelua. Taidan mennä hoiteleen kotihommia.

        -alottaja-


    • Anonyymi

      Ihan on jokaisen aikuisen ihmisen perustarpeita kokea olevansa tarpeellinen edes jollekin ihmiselle. Ihmisen on myös hyvä huomata, että tarvitsee toisia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Njaa, vanhemman(55) kurppaukon oma ajatus on että ei kyllä tarvitse kumppania enää mihinkään ja sellaista ei myös ole. Omat tavat ja rutiinit ovat jo niin syvälle juhrtuneet että ei tähän mahdu ketään eikä oikein jaksa kiinnosta koko asia. On työ, lapset, lastenlapset, ystävät ja harrastuksia, ei vaan olisi aikaa parisuhteelle eikä ole halua muuttaa asioita.
      Onhan noita jotka olisi halunneet tulla minun elämään muuhun rooliin kuin vaan ystäväksi mutta olen kohteliaasti kieltäytynyt. Luultavasti pitävät kusipäänä kun en ole kelpuuttanut, aivan sama minulle mitä ajattelevat!
      Pitää kyllä tässä samalla todeta että täällä pk-seudulla osa 40 v naisista kyllä käy läpi sellaista kullikarusellia että oikein hirvittää mutta pitää olla suvaitsevainen ja ymmärtää että ajat muuttuvat ja naiset ottavat itse vastuun omasta nautinnostaan. Tuossakaan mielessä ei jaksa kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Tarviin naista seksiin. En ole koskaan muuta käyttöä naiselle keksinyt. Yhden yön suhteet aloitin jotain vuonna 1990 ja niitä on kertynyt varmaan tuhat.

    • Ei kait kukaa välttämättä tarvii toistasukupuolta mihinkään, mutta ois se kiva ku joku odottais kotii tai ite vois odottaa sitä toista kotii. Ja vois suunnitella tekevänsä yhdessä asioita ja luottaa toiseen niin paljon että vaikka ei aina oltais samaa mieltä niin toinen rakastais joka tapauksessa. Ei se tunnu samalta lähteä kavereitten kanssa etelän lämpöön ku oman rakkaan. Sitte vasta kaipaa asioita kun ne menettää.

    • Anonyymi

      Kyl mä ainakin haluan ja sitä ennen tienata rahaakin esim Putkiasentajana. Taksikuskina. Autonasentajana. Sähköasentajana. Rekkakuskina ja taksikuskina ja sit Putkiasentajana ja poliisina

      • Anonyymi

        No siinä oli paljon asentajia ja kuskeja


    • Anonyymi

      Olen huomannut saman piirteen miehissä. Miehet ovat huolissaan siitä että heitä ei enää tarvita. Ei tietenkään kaikki miehet, mutta itse ihastun aina saman tyyppiseen. Eli sellaiseen äijään. Paljastuu sovinistiksi ja äänestää persoja. He pitävät vanhoista arvoista, eli naiset on naisia ja miehet miehiä. Itse en sovi tähän kuvaan. Miksiköhän mies sitten ihastuu minuun alkujaankaan. Samaa voin kysyä itseltäni. Olen tullut siihen tulokseen että minun pitäisi ihastua erilaiseen mieheen, mutta en pysty sitä päättämään kehen ihastun. Joten yksin on hyvä olla. En ole kuitenkaan yksinäinen.

    • Anonyymi

      Parisuhteeseen tarvitaan kaksi itseellistä eritynyttä ihmistä. Siinäpä vastais ap;lle. Harvoin vaan tälläisiä ”aikuisia” vastaan tulee.

      • Anonyymi

        Eli ei toista tarvitse elämäänsä pönkäksi, eikä itse tarvitse olla kenenkään pönkkä.
        Jos jotain tarvitsee, on se elämänsä jakamista, läsnäoloa, läheisyyttä, seksiä....

        Nämä usein vaan sekoittuu, jos itse ei tunnista itseään erillisenä ihmisenä, vaan tarvitsee oman minuutensa tueksi toisen ihmisen...tavalla jos toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei toista tarvitse elämäänsä pönkäksi, eikä itse tarvitse olla kenenkään pönkkä.
        Jos jotain tarvitsee, on se elämänsä jakamista, läsnäoloa, läheisyyttä, seksiä....

        Nämä usein vaan sekoittuu, jos itse ei tunnista itseään erillisenä ihmisenä, vaan tarvitsee oman minuutensa tueksi toisen ihmisen...tavalla jos toisella.

        Toi oli tosi hyvin sanottu :) Mustaki kaks omilla jaloillaan seisovaa on paljon kivempi ajatus.

        -alottaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi oli tosi hyvin sanottu :) Mustaki kaks omilla jaloillaan seisovaa on paljon kivempi ajatus.

        -alottaja-

        Sama. Mutta parempi kysymys on, että miten sen tunnistaa toisesta?

        Jokainenhan voi itse olettaa pärjäävänsä itse? Kun vierelle tulee paremmin tai huonomminpärjäävä, alkaa se veitseterällä keikkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Mutta parempi kysymys on, että miten sen tunnistaa toisesta?

        Jokainenhan voi itse olettaa pärjäävänsä itse? Kun vierelle tulee paremmin tai huonomminpärjäävä, alkaa se veitseterällä keikkuminen.

        Ei kai näitä juttuja voi mitenkään ulospäin nähä. Ite en ainakaan oo osannu. Enkä oo oikein osannu tälläsia niin tarkasti kysellä tai vaatiakaan. Täytyy aluksi vaan luottaa toisen omaan arvioon ja sanaan. Elämäntilanne ja sellaset mitä on ehtiny kokemaan, niin antaa neki kuvaa millasesta tyypistä on kysymys. Ja kyllä sen sitte paremmin tutustuessa huomaa miten oikeeseen ne osuu.

        Seki on kyllä totta, että yllättävän monilla on varsin huono itsetuntemus. Moni on kovastikin sitä mieltä, että tietynlainen, vaikka totuus olis sitte jotain muuta. Enkä tarkota, et ne ees tarkotuksella valehtelis.

        -alottaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai näitä juttuja voi mitenkään ulospäin nähä. Ite en ainakaan oo osannu. Enkä oo oikein osannu tälläsia niin tarkasti kysellä tai vaatiakaan. Täytyy aluksi vaan luottaa toisen omaan arvioon ja sanaan. Elämäntilanne ja sellaset mitä on ehtiny kokemaan, niin antaa neki kuvaa millasesta tyypistä on kysymys. Ja kyllä sen sitte paremmin tutustuessa huomaa miten oikeeseen ne osuu.

        Seki on kyllä totta, että yllättävän monilla on varsin huono itsetuntemus. Moni on kovastikin sitä mieltä, että tietynlainen, vaikka totuus olis sitte jotain muuta. Enkä tarkota, et ne ees tarkotuksella valehtelis.

        -alottaja-

        Juu. Ei ihmiset pahoja olekaan. En oo törmännyt yhteenkään pahaan ja ilkikuriseen naiseen.

        Mutta sitävastoin selviytyvään kylläkin.... se on eri juttu kun tulla toimeen ja elää. Mutta se tietty voi johtua monesta asiasta.... maailma on vielä epätasapainossa sukupuolien suhteen. Lapset jää usein vain äitien kontolle ja palkat on naisilla pienemmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Ei ihmiset pahoja olekaan. En oo törmännyt yhteenkään pahaan ja ilkikuriseen naiseen.

        Mutta sitävastoin selviytyvään kylläkin.... se on eri juttu kun tulla toimeen ja elää. Mutta se tietty voi johtua monesta asiasta.... maailma on vielä epätasapainossa sukupuolien suhteen. Lapset jää usein vain äitien kontolle ja palkat on naisilla pienemmät.

        Harva ihminen tosiaan on paha. Sellasiakin varmasti on, mutta en minäkään ole koskaan törmänny pahoihin miehiin. Sanotan vaikka, että ihan meillä kaikilla on omat demonimme. Toiset vaan pärjää paremmin niiden kanssa :)

        Olisko se niin, että ensin pitää selviytyä tarpeeksi kauan, ennen kun oppii tulemaan toimeen ja alkaa (taas) elää. Ainaki näin se on itelläni mennyt ja mitä olen ystäviäni katellu, niin heillä näyttää menevän samoin. Kaikki ei varmaan ikinä opi ja moni ei haluakaan oppia. Onhan se kai ihan ymmärrettävääkin, että voi olla helpompi aina nojata (uuteen) toiseen, eikä yrittääkään omille jaloilleen.

        Ei ne isät aina vapaaehtosesti lapsiltaan katoa. Siinä kohtaa on naisissakin paljon vikaa. Moni ihan ite haluaa itelleen sen martyyrinkruunun. Muistan ite kuinka äiti aina joskus oli muka isääni jättämässä ja mä pelkäsin, ettei mun vaan tarvii lähteä äidin matkaan. Nyt se tuntuu ihan naurettavalta kun on nähny miten hukassa se ollu isän kuoltua. Ei se olis kestäny varmaan kahta viikkoa yksinään. Täytyy olla realisti :)

        -alottaja-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harva ihminen tosiaan on paha. Sellasiakin varmasti on, mutta en minäkään ole koskaan törmänny pahoihin miehiin. Sanotan vaikka, että ihan meillä kaikilla on omat demonimme. Toiset vaan pärjää paremmin niiden kanssa :)

        Olisko se niin, että ensin pitää selviytyä tarpeeksi kauan, ennen kun oppii tulemaan toimeen ja alkaa (taas) elää. Ainaki näin se on itelläni mennyt ja mitä olen ystäviäni katellu, niin heillä näyttää menevän samoin. Kaikki ei varmaan ikinä opi ja moni ei haluakaan oppia. Onhan se kai ihan ymmärrettävääkin, että voi olla helpompi aina nojata (uuteen) toiseen, eikä yrittääkään omille jaloilleen.

        Ei ne isät aina vapaaehtosesti lapsiltaan katoa. Siinä kohtaa on naisissakin paljon vikaa. Moni ihan ite haluaa itelleen sen martyyrinkruunun. Muistan ite kuinka äiti aina joskus oli muka isääni jättämässä ja mä pelkäsin, ettei mun vaan tarvii lähteä äidin matkaan. Nyt se tuntuu ihan naurettavalta kun on nähny miten hukassa se ollu isän kuoltua. Ei se olis kestäny varmaan kahta viikkoa yksinään. Täytyy olla realisti :)

        -alottaja-

        No mä oon törmännyt aika paljon siihen, että naiset tarvii jotain ”turvaa”. Se on ehkä joku huono isäsuhde tms. No itse taas joskus olin jonkinsortin läheisriippuvainen, niin sehän sopi kuin nenä päähän.

        Kyllä se oma identiteetti pitää olla sen verta vahva, ettei tarvitse siihen ketään, sit voi puhua jo terveestä parisuhteesta, kun kumpikin on oma itsensä ilmankin toista. Muuten siinä käy vaikka kuten äitilles... mun mummo kuoli ikävään ukin kuoltua. Ei se ole kivaa riutua kuolleeks. :(


    • Anonyymi

      Jep. Poliisikin on eräänlainen kuski eli juoppojen kuskaaja.

    • Anonyymi

      Kyllä mä tarvitsen naista, mutten ihan ketä tahansa.

      Se nainen saa mieluusti olla isorintainen ja pienipaikkainen, piukka tai tiukka, niin kuin sanotaan.

      Ja sanotaan nyt sekin, että ei, en ole pienimunainen, varustukseni on melko kookas. Satun vain tykkäämään tiukasta. :)

    • Anonyymi

      Kyllähän elämä on parempaa (hyvän) kumppanin kanssa kuin yksin. Siinä mielessä se on "tarpeellista". Mutta jos joku ei oikeasti voi elää ilman kumppania, niin se on negatiivinen asia. Kyllä ihmisen pitää sinkkuna pärjätä.

    • Anonyymi

      Haluan toki mutta toivon että pystyn samalla tienaamaan rahaa. Toimimaan autokuskina ajokortti ja sit samalla olemaan kannustava
      . Ymmärtäväinen ja inhimillinen ja sellainen joka tienaa rahaa ja kuukaudessa 5000 euroa ja 3000 euroa ja 2000 euroa ja 1200 euroa toivon että mulla on suhde ja jonkin verran säästöjä ja uraa takana ja 6000 euroa ansioita

    • Anonyymi

      Kyllä. Ois kiva jos joskus on kumppani ja säästöjäkin ja sit jotain muutakin haluan kumminkin saada kannusta ja olla sellainen mr unelmien kumppani

    • Anonyymi

      Kyllä varmasti sellaisia naisia tarvitaan joilla ei ole rasitteita eli lapsia jo valmiiksi tai jos on sitten jotain menneitä ihmissuhteita mistä jauhaa jatkuvasti, ei ole siis päässyt yli ollenkaan.

      Tai joku filosofian opiskelija yliopistosta jonka pää on mennyt sekaisin opinnoista jotta joutuu syömään pillereitä pitääkseen päänsä kasassa.

      Tuollaisista naisista on vain rasitteita ja mielenharmia, kyllä jos on sopiva kumppani, silloin on mukavaa.

    • Anonyymi

      Jotkut tarvitsee, toiset ei. Kuulun niihin jotka eivät tarvitse.
      Voisin sanoa päin vastoin. Olen ollut parisuhteessa, enemmän kuin kerran, ja voin huonosti. Ei ollut alkoholia, uskottomuutta, väkivaltaa tms. kuvassa mukana, mutta ahdisti ja tukahdutti. Muistan kun tulin työstä kotiin, ja parkkipaikalta kun näin kotitalon se kauhea puristava ahdistus iski ja valtasi mieleni. En halunnut mennä kotiin.
      Tässä vaiheessa sanon, että turha tulla sanomaan että olen ollut väärän ihmisen kanssa, koska minkään muun laista ei eteeni ole kävellyt. Aina kun ajattelenkin sitoutumista se ahdistaa. Vaadin vapautta ja tilaa. En kestä toisen ihmisen läsnäoloa kotonani koko ajan. Nautin yksinäisyydestä ja kun sille tuntuu hakeudun seuraan. En jaksa kauaa toisia ihmisiä. Väsyn todella paljon. Työssäni en onneksi joudu kovinkaan paljoa ihmiskontakteihin, vaikka koska teen työtä kansainväliselle firmalle ja videokokouksia on melko usein viikossa.
      Työskentelen avokonttorissa mutta saan tehdä työtäni rauhassa. Työhön liittyvät asiat totta kai hoidan, ja eikä se tuota vaikeutta minkäänlaista. Tauoilla saan ihmiskontakeja tarpeeksi, ja minulla on kaksi ystävää joita tapaan aika ajoin.
      Parisuhde ei anna minulle siis muuta kuin pahaa oloa. Seksiä en kaipaa, se on toisarvoista ja yliarvostettua.
      Olen nainen, aikuisen iässä.

    • Anonyymi

      Kyllä.......

    • Anonyymi

      Tarviihan sitä naista jos seksiä tekee mieli. Älkää nyt valehdelko ettette tarvii naista juuri mihinkään. Kyllä mies tarvii naista ja nainen tarvii miestä. Naiset tarvii enemmän miehiä esim jos auton renkaat pitää vaihtaa niin harvalta naiselta ei löydy voimia vaihtaa. Nainen tarvii miestä aika moneen asiaan ja varmasti myös siihen yksinäisyyden poistamiseen ja mies tarvii naista varmasti aika moneen asiaan kuten kotitöiden tekoon koska miehet ei niitä jaksa tehdä. Olisitte kusessa ja kämppänne olis paskainen kuin mikä jos ei naiset siivoaisi.

      • Anonyymi

        Hmm, tuo siivoaminen oli paha rasti. Itse olen ratkaissut asian niin että minulla käy siivoja pari kertaa kuussa tekemässä sen ns. paremman siivouksen. Ei minulla kyllä koskaan likaista tai sotkuista ole mutta ei jaksa kiinnostua kylppärin seinien hinkkaamisesta ja sen sellaisesta. Tämä ratkaisu toimii minulle ja jollekin toiselle varmaan joku muu ratkaisu on se paras.
        Ja olen arvatenkin mies!


      • Anonyymi

        Auton renkaita varten on nykyään sellasia firmoja, jotka hoitaa koko jutun. Niihin renkaisiin ei tarvii koskee yhtään. Ihan sama auton huoltojen ja muitten kans, niihin löytyy ammattilaiset. Remppahomminki on firmat. Siivoustaki saa tosiaan ostettua palveluna ja pyykinpesutki voi ostaa.


      • Anonyymi

        Mulle toi sun ajattelutapas on tosi vieras. Mun mielestä olis jotenki törkeetä ajatella, että mä tarvisin miestä seksiin. Mulle miehet ei oo käyttöesineitä. Ei mulla oo mitään oikeutta vaatia keltään, että sä oot nyt siinä ku mä tarviin seksiä.

        En osaa myöskään aatella miestä renkaanvaihto- tai remppa-automaattina. Saahan mies noita juttuja tehä, jos tahtoo ja saa siitä jotain iloo. En kyllä tunne ketään joka jotenki ilolla alkais renkaita vaihtaan. Rakentamisesta ja remppaamisesta tykkääviä tunnen kyllä. Uuden auton huoltamiseen taas ei juuri kukaan tavallinen tallaaja kykene. Eikä siihen yleensä oo kellään vehkeitäkään. Vaikka autot itessään olis hallussa, niin niissä on niin paljon automatiikkaa nykyään. Toisaalta miksi pitäis, varsinkaan jos ei se kiinnosta yhtään? Jos mulla hajoo auto ajossa, niin mä soitan paikalle ammattilaisen enkä miestäni ... joka sitte paikalle tultuaan soittais sen ammattilaisen. Mä olettaisin, että mun miehellä olis parempaaki tekemistä ku tulla mun avuksi puhuun puhelimeen.

        Siivoaminen ... mä en usko hetkeekään, että sä sanoit tota tosissaan. En mä ole vielä tavannu miestä, joka ei osais siivota. Sellasia kyllä, jotka ei haluu siivota. Tunnen ihan yhtä monta naistaki, jotka ei haluu siivota. Eikä oo pakko. Miksi olis? Sitä varten kai ihmiset käy töissä, että niillä on rahaa vaikka erilaisiin palveluihin. Parempi kuluttaa se siivoomiseen kuluva aika vaikka töissä, että voi tienata rahaa, että voi maksaa siivoojalle. Siis jos ei halua siivota. Siinä voittaa sekä siivoushaluton, että siivooja.

        Monet on nykyään yksinäisiä. Se on totta. En tiiä onko kumppanista aina sitä yksinäisyyttä poistaan. Aika moni on parisuhteessaki yksinäinen. Eikö yksinäisyys kannattais ensin hoitaa muilla tavoilla ja miettiä vasta sitten kumppanin ettimistä? Ei kai kenenkään tarvii olla toisen ihmisen viihdekeskus? Ite kaipaan tosiaan enemmän sitä arjen jakamista. Sellasia juttuja, joita ei tule ystävien kanssa tehtyä. Yksinäinen mä en kuitenkaan oo. Monesti mä pikemminki kaipaan hiljasuutta Ei välttämättä yksinäisyyttä, mutta hiljasuutta. Mulle parhaita on ne hetket ku toisen kanssa voi ihan vaan olla. Ei tarvii tehä mitään, eikä sanoo mitään, voi vaan olla. En muista millon oisin tuntenu itteni yksinäiseksi. Varmaan viimeksi sillon, ku oon ollu parisuhteessa ja asiat on menny päin peetä, eikä oo jaksanu aina soittaa ystävälle ja valittaa. Mut joo, ei ketään ihmistä varmaan ihan täyteen yksinäisyyteen oo luotu. Siihenkään ei silti tarvita parisuhdetta ... kai :)

        -alottaja-


    • Anonyymi

      Ei naista tarvitse oikeastaan mihinkään. Mutta en pidä yksinäisyydestäkään.
      Joten mitä sitten??? Minä etsin pitkään asuntoa kerrostalosta, jossa on hyvä yhteishenki ja kun sen olen nyt löytänyt elän aivan mahtavaa aikaa.

      Työ on ns. alipalkattua, mutta sitä on vain 23tuntia viikossa, joten eipä naisia kiinnostaisikaan pitempää suhdetta tehdä.. ja kun vielä rakastan Suomen ilmastoa (paitsi helteillä)..

      ..En todellakaan voisi toivoa parempaa.

      • Anonyymi

        Kerrostalossa ja naimattomien nuorten naisten ympäröimänä joka puolilla asumassa joiden kanssa voi treffailla tarvittaessa kenen kanssa huvittaa... jees.


    • Anonyymi

      Tää on aika mielenkiintosta luettavaa. Mulla pistää heti silmään se, että tosi harva on vastannu mun perimmäisiin kysymyksiin. Siis pitäiskö sen sun kumppanin tarvita sua? Tarviitko sä sitä tarvittuna olemisen tunnetta? Jos tarviit, niin miksi? Tuleeko siitä ehkä turvallisempi olo, kun toinen ei jotenki voi lähteä pois siitä? Onko tarvitseminen jollain tavalla parempi ku se, että kumppani haluaa olla sun kaa, vaikkei sen olis mitenkään välttämätöntä tehä niin?

      Ilmeisesti monen on helpompi miettiä tätä juttuu sen oman tarpeen pohjalta. Toisaalta ymmärrän sen. Ku pohtii omaa tunnetta toisesta ihmisestä, niin sillon täytyy analysoida itteensä ja se ei oo aina yksinkertasta.

      -alottaja-

      • Anonyymi

        Sinun analysoiminen on aika helppoa, mielestäsi toisten ihmisten analysoiminen on helpompaa kuin itsensä analysoiminen, näin asiasi itse ajatuksillasi todensit.

        Olet varmasti aika suuri mysteeri itsellesi omine tunteinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun analysoiminen on aika helppoa, mielestäsi toisten ihmisten analysoiminen on helpompaa kuin itsensä analysoiminen, näin asiasi itse ajatuksillasi todensit.

        Olet varmasti aika suuri mysteeri itsellesi omine tunteinesi.

        Mä oon käsittääkseni avannu omia tuntemuksiani aika paljonki tuolla aiemmin. Huomattavasti paljon enemmän ku kukaan muu tässä ketjussa. Mua voi syyttää monesta, mutta itseanalyysin puutteesta ei ikinä. Sä voit käydä lukeen sitä tuolta ylempää.

        -alottaja-


    • Anonyymi

      Kyllä. Itte haluan nähdä. Kokea. Kiertää Suomea
      Ruotsia
      . Norjaa ja Tanskaa
      Ja käydä mm Saksassa
      . Sveitsissä ja Italiassa ja mm Liettuassa ja ruotsissa ja jenkeissä ja risteillä Suomea pitkin ja poikin
      . Ja tekstailla 6 eri naisen kanssa

    • Anonyymi

      Kyl mä ainakin haluan et mull on joku joka potkii ns takalistoon. Ois kiva seurustella ja tehdä töitä ja ns elää. Ja sit nähdä. Kokea ja kuulla ja elää

    • Anonyymi

      Ois kiva seurustella ja olla kihloissa
      Avoliitossa ja naimisissa ja sitä.ennen tienata rahaa ja saada varallisuutta ja kokea ja elää ja tehdä töitä
      Ja kohdella kumppaniaan aidosti
      Sekä rakastua. Tehdä uraa 15 eri ammatissa 1. Putkiasentaja 2. Sähköasentaja 3
      .autonasentaja 4 autonasentaja 5 taksikuski 6 taksikuski 7 bussikuski 8 yhdistelmä ajon kuljettaja 9 yhdistelmä ajon kuljettaja 10 opettaja 11 opettaja 12 lääkäri 13 taksikuski 14 poliisi 15 opettaja ja sitten olla sellainen mr unelmien mies ja vieläpä lääkäri tai opettaja ja poliisi ja lääkäri

    • Anonyymi

      Voi parkaa. Jäljelle jää luonnollisuus ja elukat.

    • Anonyymi

      Haluan nähdä kokea ja elää ja tienata rahaakin ja olla töissä mm ruotsissa ja jenkeissä ( viisumilla ja mm Italiassa ja tienata rahaakin ja lähettää sitä kumppanille ja ite tienata ja rakastua

    • Anonyymi

      Haluan kumppanin kyllä ja kokea samalla ja kiertää Suomea
      Ruotsia ja norjaa ja
      Tanskaa ja keski Eurooppaa ja tehdä töitä 8 9-17 ammatissa 1
      Putkiasentaja 2
      Sähköasentaja 3 taksikuski 4 bussikuski 5 yhdistelmä ajon kuljettaja 6 yhdistelmä ajon kuljettaja 7 yhdistelmä ajon kuljettaja 8 bussikuski 9 opettaja 10 lääkäri 11 taksikuski 12 poliisi 13 opettaja 14 opettaja 15 lääkäri 16 lääkäri 17 yhdistelmä ajon kuljettaja

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko suomessa tälläisiä biisejä?? . .
        O


    • Anonyymi

      Onhan sulla ihan selkeä tarkoitus miehelle? Rakastettu ja rakastaja. Todella monelle miehelle se on just tärkeää. Mutta harvoin törmää naiseen jonka rinnalla olisi luottavainen olo, että tuo rakastaa. Aika usein on vaikeiluja jotka tuntuvat monesti olevan sellaisia, että jos mies ei naista vie kuin litran mittaa ja tee päätöksiä sen puolesta, niin naista vaan ahdistaa. Kun tiedetä rakastaako vai eikö?

      Itsenäinen ja selkeä nainenhan olisi just hyvä. Kunhan nyt yhteistä elämää koskevissa asioissa olisi valmis tulemaan vastaan. Että kaikista asioista ei tulisi mitään arvovalta kysymyksiä. Vaan kompromisseilla löydettäisiin molempia tyydyttävä olotila.

      • Anonyymi

        Niin ja tohon kysymykseen, että haluanko toisen tarvitsevan minua voin vastata kyllä ja ei. Koska haluan kumppanini rakastavan minua, ja haluavan minulta esim seksiä ja läheisyyttä. Niin henkistä kuin fyysistäkin. Ja pitävän minua muun muassa sen osalta tärkeänä ja tarvittavana. Mutta en todellakaan halua häntä holhota.

        Yhteiset lapset ja esim. Mahdollinen omaishoitajuus on eri asia. Mutta aikuisen ihmisen riippuvuus minusta tuntuisi stressaavalta, Ellei nyt ole kyse jostain tilapäisestä esim. Taloudellisesta tuesta työttömyyden tai opiskeluiden kohdalla tms. Sellainen ei sinällään ahdista vaan lasken sen yhteiseksi hyväksi. Kiva toki olisi jos toimisi toisinkin päin, mutta olen pyrkinyt pitämään selustani sen osalta suht turvattuna.


    • Anonyymi

      Se on yksi syy miksi nykyään erotaan niin paljon, kun nainen ei tarvitse miestä enää elättäjäksi. Vaan pärjää taloudellisesti itsekin. Onhan siinä vallan tunnetta jos nainenen pyytää shoppailu rahaa mieheltä. Ja mies sitten antaa. Nainen ei hypi varpaille kun hoitaa omat naisen hommansa. Samoin nainen tuntee itsensä tarpeelliseksi, kun tekee miehelle ruokaa. Miten se muuten pärjäisi. Vaikka tottakai pärjäisi. Itse olen mieluummin itsenäinen nainen, kuin esitän heikkoa prinsessaa. Harvassa ovat ne vahvat miehet jotka haluavat vahvan naisen. Ja tarkoitan henkisesti vahvaa miestä. Ei hauiksen pituutta.

    • Anonyymi

      Ois kiva jos joskus on kumppani ja sitä voi tukea taloudellisesti

    • Anonyymi

      Ois kiva jos joskus on kumppani ja sit varallisuutta ja töissä mm ruotsissa ja jenkeissä ja Italiassa ja saksassa ja Liettuassa ja Unkarissa ja itävallassa

      • Anonyymi

        Ois kiva jos joskus on kumppani ja rahaakin ja sit töissä mm ruotsissa


    • Anonyymi

      Ois kiva jos joskus on kumppani ja rahaakin ja tilillä sekä se että on rahaa ja tällä eli kumppanilla varallisuutta

      • Anonyymi

        Eikö hoitolaitoksessasi ole naisia joiden kanssa voisit seurustella ja tehdä haluamiasi töitä eri maissa?


    • Anonyymi

      "tosi harva on vastannu mun perimmäisiin kysymyksiin. Siis pitäiskö sen sun kumppanin tarvita sua?"

      Jos kumppani ei tarvitse minua niin en kyllä keksi yhtään syytä miksi hän olisi kanssani kimpassa. Jos en tarvitse kumppaniani niin sama juttu, etsisin varmasti sellaisen josta olisi edes jollain tavalla vähän riippuvainen.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Muija tarttee minut jos pitää kattoon lamppu vaihtaa tai jottain komeron ylähyllyltä :)

      • Anonyymi

        Sääli ettei teillä ole jakkaroita kotona, edes emännänjakkaraa.


    • Anonyymi

      Hankala sanoa, kun ikinä missään suhteessa ollut. Tai ehkä se "tarvitseminen" alkaisi lopulta rasittamaan ja ärsyttämään alun viehätyksen jälkeen, jos toinen kokoajan lahkeessa roikkuisi, kun on oppinut pärjäämään yksinkin.

      Nykyaikana tosin voi toki vaikuttaa sekin, että erot ovat yleistyneet verrattuna siihen, kun toista aidosti tarvittiin selviytymiseen. Kyse olisi tällöin menettämisen pelosta, missä toki voi olla biologistakin perua. Osa miehistä voi olla ylidominoivia ihan hornonaalisistakin syistä. Eikä nuorilla välttämättä ole edes riittävää elämänkokemusta tuollaisten asioiden käsittelyyn ja itsetutkisteluun.

      • Anonyymi

        Mihin miestä tarvittaisiin, näin naisena sanoisin, että läheisyyteen, asioiden jakamiseen, hellittelyyn, suukotteluun, seksiin, surujen puolittamiseen ja ilojen jakamiseen. Viekkuun käpertymiseen, luonnon vaarojen uhmaamiseen ja hommiin missä vaaditaan fyysisyyttä. Monta muutakin juttua tulee mieleen.


    • Yleensä ihminen vetää puoleensa sellaisia tyyppejä joilta hänellä on jotain opittavaa. Ja kaikista voi oppia, varsinkin niistä vittumaisista. Oppia jotain itsestään ja muista.

      • Noista viimemainituista oppii eniten :)


    • Anonyymi

      TOIVON ETTÄ MUN ELÄMÄSSÄNI ON JOSKUS JOKU JONKA KANSSA SAA ELÄÄ

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe