Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sehän+on+yksi+tapa+vierittää+vastuu+kuulijalle+omista+tollontöistä.+Sanotaan+toiselle,+että+opettele+sietämään+tai+poistu+paikalta.
06.09.2019 12:03
Se+on+kyllä+totta.+Samoin+musiikin+kuuntelu.+Itse+käytin+aikoinaan+radion+puhekanavaa,+hiljainen+mumina+tuuditti+mukavasti+uneen.
06.09.2019 11:58
Meikkikin+on+sellainen+asia,+että+helpohkosti+voi+Raamatulla+perustella+sen+synniksi,+jos+oikein+asiaa+kaivellaan.
06.09.2019 11:54
Se+meidän+oikeudentuntommekin+on+venyvä.+Joillakin+kovinkin+venyvä.
06.09.2019 11:52
Saa+kyllä,+jos+haluaa.+Siitä+vaan+on+omat+seurauksensa.+Et+voi+millään+estää+jotakuta+kiusaamasta,+voit+puuttua+,kun+asia+on+tapahtunut.
Ellei+ihmisellä+itsellään+ole+tajua+siitä+mitä+voi+ja+mitä+ei+voi,+hän+tekee+juuri+niin+kuin+tekee+riippimatta+siitä+satuttaako+hän+jotakuta+vai+ei.+Hän+ei+haittaa+se,+että+hän+loukkaa+tai+kiusaa+tai+tekee+jotain+muuta+sen+kaltaista.
Itse+ymmärrän+niin,+että+olen+vastuussa+teoistani.+Kaikki+ovat+vastuussa,+halusivat+he+ottaa+sen+vastuun+tai+ei.+Minun+oikeustajuni+ei+salli+minun+kiusaavan+tietoisesti+ketään
06.09.2019 11:50
Miksi+sinun+pitäisikään+loukkaantua,+jos+et+siihen+tarvetta+tunne?
Kysymyshän+on+siitä,+onko+nimittely,+kiusaaminen+sen+tapaiset+asiat+oikein+ja+joidenkin+mielestä+on,+minun+mielestäni+eivät+ole.+Ei+ole+ahdasmielisyyttä+puolustaa+ihmisten+oikeutta+olla+joutumatta+kiusaaminen+kohteeksi+tai+lokeroimisen+kohteeksi.+
Ihminen+voi++olla+itsekäs,+hän+voi++kiusata,+purkaa+pahaa+oloaan+muihin,+kiukutella,+nimitellä,+tehdä+kanssakulkijoiden+elämän+helvetiksi....minä+kysynkin+,+että+onko+se+oikein...minun+oikeustajuni+mukaan+ei+ole.
06.09.2019 11:35
Minttutee+kuulostaa+hyvältä+idealta.+Eikös+kamomillateekin+ole+rauhoittava?
Nukkuminen+on+aika+tärkeä+juttu.+Univaikeudet+vaikuttavat+sitten+moneen+asiaan+tai+siis+unen+puute.+
Itse+huomaan+sen,+että+jos+minulla+on+illalla+jokin+meno,+jossa+tulee+paljon+asiaa,+esim.koulutus+tai+sen+tyyppinen+asia,+silloin+on+vaikea+saada+unta.+On+vaikea+saada+aivot+nollattua+ja+"pysäytettyä"
06.09.2019 11:27
Juuri+niin.+Vapauteen+liittyy+myös+vastuu.+On+ihan+turha+vetää+palkokasvia+sieraimeen,+kun+tulee+vastuun+aika.
06.09.2019 11:09
Kyllä+päihde+hetkellisesti+auttaa,+mutta+loppupeleissä+taitaa+kuitenkin+jäädä+miinuksen+puolelle,+näin+olen+ymmärtänyt.+
Jos+käsittelee+tunteitaan+päihteillä+tai+viiltelyllä+tai+jollain+muulla+itsetuhoisella+tavalla,+ei+se+lopulta+kuitenkaan+auta.+Mutta+jos+ei+ole+muita+keinoja,+ovat+ne+yksi+tapa+selvitä.
06.09.2019 11:07
Minä+nimenomaan+olen+sitä+mieltä,+että+myös+vihapuheisiin+tulee+puuttua+tapahtuivat+ne+missä+tahansa+julkisesti.+Netti+ei+ole+mikään+viidakko,+jossa+saa+syytää+näppikseltään+mitä+tahansa+ilman+seurauksia.+Tai+mediassa+yleensä
06.09.2019 10:58
Jos+on+ollut+parisuhteessa+jonkun+kanssa,+onhan+se+ihminen+ollut+tärkeä+ja+miksi+ei+olisi+sitä+myös+eron+jälkeen.
Varmasti+ei+ollut+ihan+paras+tapa+nostaa+kissa+pöydälle+tekemällä+itselleen+isommat+viillot.+Ei+kai+se+kilpailu+ole.+Toki+siinä+tilanteessa+tekee+sen+minkä+osaa.
Hänellä+on+tainnut+olla+aika+isot+ongelmat.+Voi+se+elämä+aueta+silti,+vaikka+joskus+voi+näyttää+toivottomalta.+Koskaan+ei+voi+tietää+mikä+asia+herättää+pyrkimään+johonkin+muuhun+ja+löytämään+erilaisia+tapoja+käsitellä+pahaa+oloa+ja+ahdistusta.
06.09.2019 10:55
Vaikeaa+se+puheeksi+ottaminen+tietysti+on.+Onhan+asia+useimmille+aika+outo+ja+pelottava.+Se+saattaa+kuitenkin+avata+keskusteluyhteyden+ja+toisaalta+toista+voi+tukea+kertomaan+ja+hakemaan+apua.
06.09.2019 10:43
Tavallaan+ovat,+tavallaan+eivät.+Viiltely+kertoo+kuitenkin+siitä,+useimmiten,+että+on+paha+olla,+eikä+muita+keinoja+ilmaista+sitä.++Itsariyritykset+ja+viiltely+käyvät+kyllä+myös+käsikädessä.
06.09.2019 10:33
Todella+hyvä+näkökulma+tuo
+"Toisaalta+voi+miettiä+sitäkin,+et+onko+järkevää+tietentahtoen+käyttää+poliisin+voimavaroja+perseilemällä,+kun+poliiseilla+olis+parempaakin+tekemistä."
Poliiseilla+olisi+todella+muutakin+tekemistä+kuin+touhuta+vihapuheita+levittäjien+kanssa.+Veikkaan+kyllä,+että+useimmat+vihapuhujista+myös+teitävät+minkä+tyyppinen+juttu+aiheuttaa+poliisin+taholta+tutkinnan,+joten+taitaa+olla+aika+tietoista+härkkimistä+ja+poliisin+huomion+suuntaamista+pois+muista+rikoksista.+Poliisin+on+kuitenkin+suojeltava+kaikkia,+ei+vain+joitain+ja+puututtava+kaikkeen+rikollisuuteen,+ei+vain+johonkin.
06.09.2019 10:18
Eikö+se+ole+koko+formaatin+ideakin?+Ihmiset+istuvat+nenä+kiinni+ruudussa+odottamassa+milloin+"haarat+aukeavat".+Nytkö+piti+viisi+päivää+tuijottaa+ennen+kuin+odotus+palkittiin?
06.09.2019 10:12
Lapsen+kuolema+on+varmasti+raskain+asia+vanhemman+elämässä.+Ja+jos+lapsi+tekee+itsemurhan+,+kyllä+se+melko+hiljaiseksi+vetää.
Nuorten+pahoinvointi+ja+itsetuhoinen+käytös+ovat+huolestuttavia+asioita,+kaikkien+pahoinvointi+tietysti+on,+mutta++lapsen+ja+nuoren+kohdalla+se+on+erityisen+huolestuttavaa,+koska+lapsen+ja+nuoren+elämä+on+vielä+edessä.+Jos+he+ovat+ottaneet+selviytymiskeinoksi+itsetuhoisuuden,+se+on+hyvin+huono+tapa+selvitä.
Nuorin,+jonka+kanssa+olen+jutellut,+ja+joka+viilteli+itseään,+oli+13+vuotias.+Ja+tiedän,+että+on+nuorempiakin.+
Viiltely+on+hankala+juttu+siksi,+että+se+myös+koukuttaa.+
Vanhemmalle+on+tietysti+aikamoinen+järkytys+huomata+lapsen+viiltelevän+tai+kun+lapsi+on+yrittänyt+itsemurhaa.+Se+on+shokki,+eikä+mikään+palaa+enää+entiselleen.
06.09.2019 10:08
Ei+sinun+tarvitse+mitään.+Olitpa+lokeroija+tai+lokeroitava.+Jokainen+saa+olla+sellainen+kuin+on+ja+kohdella+toisia+kuten+haluaa.+Jotkin+tavat+kohdella+toisia+ovat+parempia+sen+toisen+kannalta,+jotkin+tavat+ovat+huonompia,+ja+jotkut+epäoikeudenmukaisia.
Jokaisella+on+oikeus+myös+omiin+näkemyksiin+ja+oikeus+myös+kertoa+niitä+ulos.+
Oikeuteen+kuuluu+myös+vastuu,+jota+kaikki+eivät+halua+taas+ottaa.
On+eri+asia+sanoa+vaikka+sinusta,+että+olet+pitkä+kuin+sanoa+että+olet+pitkä+femakko.+Varsinkaan+jos+femakkoa+käytetään+haukkumasanana.+
Niin+saa+kyllä+tehdä+,+se+vaan+ei+ole+oikein,++vaikkakaan+kaikkia+ei+kiinnosta+muu+kuin+se+oma+napa.
06.09.2019 09:14
Olet+saattanut+selittää.
06.09.2019 09:02
Lapsia+ei+meillä+saa+raiskata+kukaan.
06.09.2019 09:01
Lääkekäyttö+on+perusteltua.+Muutoin+kuuntelen+asiantuntijoita,+jotka+eivät+ole+laillistamisen+puolella.
06.09.2019 08:56
53 / 258