Kannabiskansalaisaloite - äänestä

Anonyymi

on se kumma, jos täällä saa viinasta puhua, mutta ei kansalaisäänestyksestä, joka on kaikkien kansalaisten nähtävissä ja äänestettävissä. Mitään lakia tässä ei olla rikottu.

Ennen kuin aloitteet otetaan kansalaisaloite-palveluun, niiden lainmukaisuus selvitetään.

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mä äänestin jo kesällä. Tietysti.

• Itse en ole koskaan kokeillut kannabista, joten en osaa arvioida kuinka haitallista tuo on pikässä juoksussa ihmiselle...Todennäköisesti mikäli kannabis tulisi meillä vapaaseen myyntiin, niin mahdollisesti alkoholin kulutus romahtaisi merkittävästi.. Tosin en ole lukenut/perehtynyt miten tämä on vaikuttanut näissä valtioissa missä kannabis vapautui alkoholin kulutukseen?

-Ainakin osa on sairastunut psykoosiin ja vakavaan masennukseen...Tosin oliko masennus taustalla jo ennen kannabista..Who knows.

• Etenkin kehittymättömille aivoille kannabis toki on haitallista, kuten on alkoholikin. Musta kannabiksen voisi hyvin laillistaa, mutta ikäraja olisi hyvä pitää samassa kuin alkoholillakin.
        Nuorten alkoholinkulutus onkin vähentynyt, mutta vaikea sanoa onko sekään pelkästään hyvä asia. Alkoholin tilalla on nykyään nimittäin lukematon määrä mitä epämääräisempiä aineita ja niiden sekoituksia.

Ne kokemukset mitä mulla ihan henkilökohtaisesti on päihdyttävistä aineista, niin kukka etenkin sopii mulle huomattavasti paremmin kuin alkoholi. Tosin todella harvoin sellaista polttelen. Piriä olen pari kertaa koittanut, mut se ei tosiaan ollut mun juttu. Vahvempia en uskalla koittaa, koska en uskalla ottaa sitä riskiä, et saisin itselleni alkoholiakin pahemman ristin.

Ketään en toki kannusta käyttämään mitään päihteitä.

• Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Etenkin kehittymättömille aivoille kannabis toki on haitallista, kuten on alkoholikin. Musta kannabiksen voisi hyvin laillistaa, mutta ikäraja olisi hyvä pitää samassa kuin alkoholillakin.
        Nuorten alkoholinkulutus onkin vähentynyt, mutta vaikea sanoa onko sekään pelkästään hyvä asia. Alkoholin tilalla on nykyään nimittäin lukematon määrä mitä epämääräisempiä aineita ja niiden sekoituksia.

Ne kokemukset mitä mulla ihan henkilökohtaisesti on päihdyttävistä aineista, niin kukka etenkin sopii mulle huomattavasti paremmin kuin alkoholi. Tosin todella harvoin sellaista polttelen. Piriä olen pari kertaa koittanut, mut se ei tosiaan ollut mun juttu. Vahvempia en uskalla koittaa, koska en uskalla ottaa sitä riskiä, et saisin itselleni alkoholiakin pahemman ristin.

Ketään en toki kannusta käyttämään mitään päihteitä.

itekin tuli joskus muinoin vaihdettua alkoholi kukkaan ihan suosiolla. Loppu krapulat ja muistikin toimi ja silti oli ihan jees-fiilis. Ite kanssa ton ikärajan toki laittaisin. Kakarat voivat ottaa sen onnensa elämästä, ehtii sitä myöhemminkin kokeilemaan mitä haluaa. Itse äänestin ton kriminalisoinnin poistamisen takia. Kukkaahan saa kuka haluaa sen verran, kuin haluaa, mutta se kaikki salamyhkäisyys ja hirveys pitäisi poistaa kokonaan ton aiheen ympäriltä.

Ei mulla ikinä ollut haluja kokeilla mitään muuta aineita. Ensin sitä alkoholia ja sitten kukkaa. Mitään muuta ei oo ikinä ollu, eikä tule olemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

itekin tuli joskus muinoin vaihdettua alkoholi kukkaan ihan suosiolla. Loppu krapulat ja muistikin toimi ja silti oli ihan jees-fiilis. Ite kanssa ton ikärajan toki laittaisin. Kakarat voivat ottaa sen onnensa elämästä, ehtii sitä myöhemminkin kokeilemaan mitä haluaa. Itse äänestin ton kriminalisoinnin poistamisen takia. Kukkaahan saa kuka haluaa sen verran, kuin haluaa, mutta se kaikki salamyhkäisyys ja hirveys pitäisi poistaa kokonaan ton aiheen ympäriltä.

Ei mulla ikinä ollut haluja kokeilla mitään muuta aineita. Ensin sitä alkoholia ja sitten kukkaa. Mitään muuta ei oo ikinä ollu, eikä tule olemaan.

Joskus teininä tuli ostettua pillerimuotoista ihan reseptivapaata yskänlääkettä (Lagun) ja myöhemmin jotain matkapahoinvointilääkettä (nimeä en muista), ja niitä sit alkon kanssa niin tuli edulliseksi. Noista vain tuli kahta kamalammat krapulat, niin lopetin aika äkkiä sellaset paskat. Itseasiassa noi apteekin pillerit ties millaisina sekakäyttöina ne vasta kamalaa tavaraa ovat.

• Anonyymi

En löytänyt.

Kannabiksen saisi mun mielestäni vapauttaa. Paitsi että sillä on viihdekäyttöä, se toimii myös lääkkeenä.

Mä voisin alkaa kasvattamaan... 😊

xL

• Anonyymi

Tossahan toi oli:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/4360

On aika monessa sairaudessakin ihan hoitona, mutta tuhottoman kallista sikäli kuin onnistuu reseptin saamaan. Kyllä ne pahuudet tässä maassa tapahtuu ihan viinan voimalla. Pilvessä ihmiset relaa ja on vaan hyvä olla. Tossa aloitteessa on se hyvä puoli, että se poistaa rangaistettavuuden. Ihan järjetöntä joutua elämänsä kärsimään, jos on vähän kukkaa poltellut. En nyt muista mikä maa se EU;ssa nyt on sen sallmassa. Saattaa olla, että ei täällä näitä äänestyksiä tarvita, jos EU päättää sallia käytön ja kieltää rangaistukset.

Jeps itekin äänestin jo pari kuukautta sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Tossahan toi oli:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/4360

On aika monessa sairaudessakin ihan hoitona, mutta tuhottoman kallista sikäli kuin onnistuu reseptin saamaan. Kyllä ne pahuudet tässä maassa tapahtuu ihan viinan voimalla. Pilvessä ihmiset relaa ja on vaan hyvä olla. Tossa aloitteessa on se hyvä puoli, että se poistaa rangaistettavuuden. Ihan järjetöntä joutua elämänsä kärsimään, jos on vähän kukkaa poltellut. En nyt muista mikä maa se EU;ssa nyt on sen sallmassa. Saattaa olla, että ei täällä näitä äänestyksiä tarvita, jos EU päättää sallia käytön ja kieltää rangaistukset.

Jeps itekin äänestin jo pari kuukautta sitten.

Ainakin Espanja on poistanut rangaistettavuuden kaikkien huimausaineiden käytöstä. Myynti on sielläkin kai edelleen kiellettyä.

• Anonyymi

Pistetään viestiä tähän, jos tältä palstalta tulee ääniä. Täällä näyttäs nyt olevan jo kolme äänestänyttä meitsi mukaan laskettuna :)

Niin ja aloittaja eli neljä.

• Anonyymi

Minä äänestän Sinua :D

• Anonyymi

Ei kannata ollenkaan äänestää mitään nykyään kun Suomessa ei hallinnoi mikään kansallinen demokratia vain despotia, ihan sama mitä mieltä kansa on, niin hallituksessakin istuvat aina kaikki samat ukkelit sukuineen :D

Äänestyspalkkio olisi hyvä: kun Suomen kansalainen käy äänestämässä, heti käteen 10000EUR palkkio siitä käteisenä likaiseen käteen :D

• Anonyymi

Äänestän itse itseäni ja omia mielipiteitäni pelkästään _D

• Anonyymi

Kaliforniassa näin paljon pössyttelijöitä aggressiivisisina psykoosissa, maakamassa silmät pyöreinä kadulla, ja puhumassa yksinään. En edes käynyt huonoilla alueilla. Liikenne huolettaa, koska refleksit hidastuvat. Olen silti puolesta. Pitkäaikaistyöttömälle tuo oman pään sisällä oleminen sopii paremmin kuin ainaisen kurjuuden kestäminen. Törmään myös pimeällä kujalla ennemmin pilviveikkoon kuin alkoholistin. Sain joskus reseptin, koska kipulääkkeistä tuli mahahaava. En hakenut hinnan takia. Ainakin silloin lääkkeillä ei ollut huumaavaa vaikutusta.

• Anonyymi

"This is Hollywood" .... Motley Crue: Danger :D

• Anonyymi

Yks ääni lisää. Toi aggressiivisuus kuuluu enemmän noihin viinapuolen juttuihin. Ei tosta kukasta tule kuin rento ja hyvä fiilis. Saa ottaa ihan rennosti ja chillata.

• Ja onko nuo aggressiivisiksi polttamisen jälkeen muuttuneet polttanut pilveä vai jotain ihan muuta. Kannabis ei ole ainoa poltettava päihde.

• Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Ja onko nuo aggressiivisiksi polttamisen jälkeen muuttuneet polttanut pilveä vai jotain ihan muuta. Kannabis ei ole ainoa poltettava päihde.

Fundeerasin ihan samaa.

• Anonyymi

Jos on itsevaltias niin voi määrätä niin että muuta kuin itseä ei kukaan saa äänestääkään, muuten lähtee pää poikki _:D

• Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Ja onko nuo aggressiivisiksi polttamisen jälkeen muuttuneet polttanut pilveä vai jotain ihan muuta. Kannabis ei ole ainoa poltettava päihde.

Veikkaisin, että siinä vaiheessa on poltettu vuosikymmeniä. Tiedän kyllä erään miehen, jolle 5v riitti. Nyt 15v jossain laitoksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaisin, että siinä vaiheessa on poltettu vuosikymmeniä. Tiedän kyllä erään miehen, jolle 5v riitti. Nyt 15v jossain laitoksessa.

Kuulin myös eräästä miehestä, joka oli lyönyt pöllyssä äitiään 150x puukolla. Tuostakin on paljon aikaa. Ehkä yksittäistapaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Aina laitetaan esimerkkejä pilven vaarallisuudesta esimerkkinä hevipäivittäiskäyttäja vs. pari kertaa vuodessa dokaava. Mut myrkkyjähän molemmat on, ja ei vuosikymmeniä päivittäin dokannut varmasti ole skarpimmassa kunnossa ku samanlainen pilvenpolttaja.

• Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Aina laitetaan esimerkkejä pilven vaarallisuudesta esimerkkinä hevipäivittäiskäyttäja vs. pari kertaa vuodessa dokaava. Mut myrkkyjähän molemmat on, ja ei vuosikymmeniä päivittäin dokannut varmasti ole skarpimmassa kunnossa ku samanlainen pilvenpolttaja.

Haudassa. Oli kyllä suomalaiselle jotenkin outoa, kun ihmiset polttivat avoimesti. Naistenlehdissä oli myös mainoksia, joissa kannabis oli tuotteistettu luxustuotteksi univaikeuksista kärsiville naisille. Olen samaa mieltä tuosta, että pitää erottaa kohtuukäyttö ongelmasta. Maassa makaavat vaan näyttivät niin suojattomilta. Toki sammuneet alkoholistitkin ovat sitä.

• Anonyymi

Tossa pari vuotta sitten polttelin autuaan onnellisena jointtia pihalla ja eiks siihen jostain kytät tulleet. 10 päiväsakkoa. Olihan se kiva tietysti maksaa, kun just satuin työttömänä olemaan. Tooosi kriminaali....

• Kaverin kans jouduttiin kerran putkaan (joo lähinnä oltiin paljon dokailtu), eri huoneisiin kyllä. Illalla poliisit oli kyselly häneltä pussukan sisältöä, johon hän oli vastannut et "höpöheinäähän tää". Aamulla sai sen pussukan takaisin. Ei ne siitä mitään numeroa tehny.

Myöhemmin sit kun näki meidän kaupungilla, kysyivät et "ootteko ostaneet lisää höpöheinää".

• Anonyymi
    • Lääkekäyttö on perusteltua. Muutoin kuuntelen asiantuntijoita, jotka eivät ole laillistamisen puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      881
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      828
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe