Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Nomikäänsheriffi
profiilit
Nomikäänsheriffi
Nomikäänsheriffi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
175
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+nopsasta+vastauksestasi+ko.+asiaan.+Minulle+täysin+riittävä+selvennys/+palaute.+Sen+aikaisen+lehden+painettu+teksti+vaikuttaa+minusta+uskottavammalta+kuin+joku+Wikipedian+tieto.+Sen+tiedän,+että+sinäkään+et+Wikiin+suuresti+usko.+Lähteitä+muitakin+on+monenmoisia.
Erittäin+hyvin+valittu+tuo+louhia+sana+asiayhteyteen+soveltaen.+Sanavalintaasi+pidän+erittäin+onnistuneena.
Tuo+Kaiku+on+kyllä+melkoinen+tietopankki.+Ymmärrän+hyvin,+miksi+Karjalaisen+toimitus+on+joutunut+poistaman+kopiointimahdollisuuden+näiltä+arkistosivuiltaan.+Kyse+on+ilmeisesti+pitkälti+tekijänoikeuksista+ehkä,+ynnä+muusta.
13.12.2019 18:54
Kyllä+minua+kiinnostaa+paikkakunnan+historia,+murresanat+ja+muu+enemmän+kuin+tämä+em.+palstan+”vakiopaska”+suoraan+sanottuna.+Anteeksi+tämä+kyseenalainen+ilmaus,+mutta+siisti+se+vielä+on,+verrattuna+mihin+kykenisin.+Se+on+siitä+lievimmästä+päästä.
Sitten+varsinaiseen+aiheeseen.
Aloituksesta+muistelemaan+omaa+ensimmäistä+Kolin+käyntikertaa.+Se+tapahtui+70-luvulla+jalan+kiiveten+siitä+Alamajalta+polkua+pitkin+Ukko-Kolille.+Rantaan+tulimme+moottoriveneellä+Pielisjärveltä.+Silloin+Kolilla+oli+jo+hotelli+ja+ravintola.+Nykyisin+Kolilla+tulee+käytyä+miltei+joka+kesä.+Viimeksi+viime+kesänä+Erämessuilla.+Nuorempana+harrastin+myös+laskettelua,+eli+Kolin+rinteetkin+tulivat+tutuiksi+Jurttivaaran+ohella.
Mielenkiintoni+heräsi+myös+etsimään+Karjalaisen+arkistoista+Koli+artikkeleita.+Yksi+juttu+on+kirjoitettu+torstain+30:s+lokakuuta+1924+lehteen.+Siinä+silloinen+läänimme+maaherra+on+tehnyt+Tie-+ja+Vesirakennusten+ylihallitukselle+esityksen+auto+ja+hevostien+rakentamisesta+siitä+kansakoulun+sivuitse+vaaran+länsirinnettä+Kolin+ylämajalle.+Joensuu-Juuka+tieltä+oli+silloin+jo+tie+Pielisen+rantaan.+Siihen+aikaan+ei+manattu+huonoa+pysäköintitilaa+Kolin+huipulla,+vaan+sitä,+että+tie+joka+alun+perin+suunniteltiin+Kolin+matkailua+ajatellen+ei+ollut+vielä+rakennettu+ylös+asti.+Vain+Pielisen+rantaan.+Siitä+sitten+piti+vaivalloisesti+kiivetä+ylös+jyrkkää+polkua+pitkin+Ylämajalle.+Maaherra+pyytää+asiaa+kiireellisesti+käsiteltäväksi.
Jutun+lopussa+todetaan+seuraavaa,+olisikohan+Karjalaisen+kommentti..+”Puolestamme+lausumme+kiitollisuutemme+maaherralle+hänen+esityksensä+johdosta/jota+pidämme+paikalleen+osuneena.+Toivomme,+että+Tie-ja+Vesirakennuksen+ylihallitus+ensi+tilassa+ratkaisee+asian+esityksen+mukaisesti/+sillä+tieosahan+on+lyhyt+ja+sen+kuntoon+laittamisen+välttämättömyys+eittämätön.”
Ja+jokunen+vuosihan+siinä+sitten+meni.+Torstaina+1.kesäkuuta+1933+em.+lehti+kirjoittaa.+Huom!+Aloittajan+vuosiluku+1959+on+paljon+myöhäisempi,+eli+tästä+voitanee+keskustella+kohteliaasti,+mikä+vuosiluku+pitää+paikkansa?+
”Kolin+maantie+valmistuu.+Helluntain+seutuvilla+päästään+Ylämajan+läheisyyteen.+Suomen+Matkailijayhdistyksen+Kolin+majat+avataan+käytäntöön+tänään...+Mukavaa+on+siis+pääsy+Kolin+huipulle.+Ei+kun+istuu+vaan+voimavaunussa...+Mainittakoon,+että+Suomen+matkailijayhdistyksen+jäsenet+saavat+Kolilla+10+%:n+alennuksen.”
PS.+Kirjoitin+tämän+lukemalla+vanhanajan+fonttia.+Eli+siinä+saattaa+olla+tulkintavirheitä+ym.+Ei+ihan+jokapäiväistä+tuo+vanha+teksti+ja+sen+lukeminen+minulle;)
13.12.2019 17:34
Mikä+hätä+on+poistuttamalla?
Kanssani+kansa+saa+leikkiä+ilman+känsiä.
No+ei+muualla,+kuin+huomenaamulla+kahvinkeittimen+pannussani+ole+kuumaa.+K+Naisarvioista+ei+nyt+sitten+kovin+enempää.
No,+Riikka+Purran+kysymykseen+sen+verran,+että+ei+suurissa+asioissa+kysellä+henkilökohtaista+vastuuta,+kun+kaikkien+tiedossa+on+kokonaisvaltainen+oman+Suomen+maamme+etu.+Parempi+olisi+pohdiskella+täysseuraamuksia+ja+oikeuslaitoksen+kantokykyä.+Myös+kansalaisten+luotonantokantokykyä+vaali+ääninemme+ja+seuraamuksineen+kokonaisvaltaisesti+olisi+syytä+kysellä+ja+kyseenalaistaa..+.
En+kovin+ammattimaisena+Haavistonkaan+selvityksiä+tai+selityksiä+ympäripyöreinään+pidä,+mutta+aina+on+parempi+ensin+tutkia+hutkimatta.
Odotellaan+nyt+ensi+viikkoa+aivan+rauhallisin+mielin.
Niinhän+se+sanonta+kuuluu,+että+aamu+on+iltaa+viisaampi.+Saako+paha+aina+palkkansa?+No,+sattuuhan+sitä,+että+joskus+näköjään+saa;)+Nyt+haluan+korostaa,+että+ensi+viikko+on+tätä+viikkoa+viisaampi.
Ei+minulla+muuta,+kuin+jatkakaa.+Lepo!
12.12.2019 23:01
Joo,+nytpä+minä+myös+muistin,+kun+vaimoni+antoi+palautetta+valikoivasta+muististani.+Olipa+sitten+avioliitto+tai+hallitussopiminen+kaikkine+sitoumuksineen,+niin+kaikki+lähtee+terveen+ymmärryksen+pohjalta+vehkeilemättä,+kieroilematta,+mielestäni.+Tämä+valikoiva+muistini+oli/on+kyllä+aika+simppeliä+liitossamme.
Jos+olin+unohtanut+tekemisen+taidon,+niin+liitossa+sitoumukset+ovat+toisen+osapuolen+tarpeista+huolehtimista,+eivät+alistamista+tai+ansiovertaamista.+Pahinta+kun+luottamus+häviäisi+totaalisesti.
Suomalainen+on+huumorintajuinen,+mutta+ei+suomalaisenkaan+huumorintaju+kaikkea+kestä..+Jäyhyyttä+löytyy+kerroksittain,+iloisuutta+osittain+sopivasti+maistellen+eri+vivahtein.
Toivokaamme.+Sillä+turha+on+uskomattomien+mitään+rukoilla;)+uskomatonta+on+vain+tämä+nykytouhu.
Tämä+ei+ole+mikään+kevennys.+Loppua+ei+ole+vielä+näkyvissä.
Sitten+kun+on+taas+kaikki+riskit+ja+konfliktit+käyty,+niin+taas+sitä+sitten+uudestaan+toivotaan.+Finlanders+yhtyeeltä+löytyy+toivomista.
Minun+valintani+on+kuitenkin+nyt+tämä+seuraava.+Ennen+kuin+nauratte,+toivon,+että+ajattelette+todella+syvältä+sukeltaen!;)
Tunnustettava+on,+että+Jackson+ja+Richie+ovat+alansa+ammattilaisia.+Musiikki+heissä+elää.
https://www.youtube.com/watch?v=Glny4jSciVI
PS.+Minulle+saa+antaa+laidasta+kuin+laidasta+palautetta.+Kestän+sen+kyllä.+Olen+suomalainen,+mutta+en+perussuomalainen;)
11.12.2019 20:52
Niin,+Hesarin+pilapiirroksessa+oli+tänään+Haaviston+ja+ulkoministeriön+poraamisesta+aihe.+Siinä+rouva+luki+lehdestä,+todeten+sekavan+tuntuiseksi+tuota+ulkoministeriön+kiistaa.+Siihen+toteaa+äijä.+-+Mitä+sitä+enää+vaahtoamaan,+edellisen+hallituksen+toilailuja.
Totean+kuitenkin,+että+kaikki+muodostettiin+muutaman+ministerivaihdoksen+ja+hyvävelipetaamisen+pohjalta+edellisen+hallituksen+ohjelman+ym.+pohjalle+siten,+että+perintö+on+vahvempi+kuin+rintaperillisille.+Kyllä+Marin+on+sen+tilanteen+edellisen+hallituksen+”äidinmaidossaan”+maistanut+ja+kokenut.+No,+miten+siinä+sitten+lähdet+puhtaalta+pöydältä+tai+pohjalta?+Et+mitenkään.+
Kyllä+moni+suomalainen+nyt+pohtii,+että+olisiko+sittenkin+ollut+viisaampaa+jo+suosiolla+järjestää+uudet+vaalit?+Kuten+asiantuntija+totesi,+että+jos+tämä+nyt+johtaa+vielä+näihin+uusiin+vaaleihin,+niin+sitten+kyllä+jo+ulkomaita+myöten+nauravat+naurismaan+aidatkin.+Ymmärrän+kyllä+hyvin+miksi+uusia+vaaleja+nyt+pelätään+kuin+ruttoa.++Kun+sanon+totuutta+muuntelematta,+en+ole+mikään+persufani,+vaikka+osaltaan+kyllä+tiettyjä+heidän+mielipiteitään+valmis+olenkin+allekirjoittamaan.+Mutta+niinhän+se+on,+että+mikään+puolue+ei+pysty+täysin+tyydyttämään+yhdenkään+yksilön+todellista+arvopohjaa.+Sen+voin+rehellisesti+sanoa,+että+perussuomalaisia+en+ole+koskaan+äänestänyt,+enkä+tule+äänestämään.+
+
Tilanne+on+sikäli+vakava,+että+kaikki+vaihtoehdot+tuntuvat+minun+mielestäni+nyt+aika+vaikeilta+ja+epätyydyttäviltä.+Rehellisesti+kun+sanon,+niin+toivon+tilanteen+rauhoittuvan+ja+päätyvän+onnellisesti.+Hallituksella+olisi+muutakin+tehtävää+nykytilanteessa+kuin+tanssia+jatkuvassa+mollissa+farssitanssia.+Se+rauhoittuminen+on+kyllä+melkein+Mission+Impossible,+vaikka+itse+Tom+Cruise+olisi+pääministerinä.+Pahasti+on+hallitus+itsensä,+perintöineen,+pulaan+ja+ahdinkoon+ajanut.+
Koko+tämä+kalabaliikki+on+syntynyt+mielestäni+osittain+ja+pitkälti+nykytiedotuksen+erittäin+nopeasta+ja+median+yliaktiivisesta+ryntäilystä.+Kilpailu+on+kovaa,+kuka+saa+julkaista+seuraavan+raflaavan+uutisen.+Nykypoliitikolta+vaaditaan+aivan+kohtuuttoman+suurta+mediauskottavuustaitoa.+Sääliksi++minulla+alkaa+jo+käydä+parrasvaloissa+olevia.+Vaikka+olisi+ammattitaitoa+hoitaa+asioita,+niin+silmätikkuna+nyt+joutuu+olemaan.
Todettakoon+lopuksi,+että+sääli+on+sairautta+ja+pelko+veren+heikkoutta.+Tuo+sananlasku+on+jotenkin+aivan+outo;)
11.12.2019 17:50
Kuvia+näyttää+löytyvän+Karjalattaria+ja+Karjalaista+paremmin+Finna-arkiston+sivuilta.+
https://www.finna.fi/Record/pielinen.M011-352165
09.12.2019 16:27
Tuo+Mikonsalmen+silta+tosiaan+rakennettiin+samoihin+aikoihin,+ja+olipa+aika+lailla+samannäköinenkin+Lieksan+kaarisillan+kanssa.+Yksi+kaarinen+kylläkin+vain.
Eivät+muuten+olleet+Lieksanjoen+sillan+osalta+1880-luvullakaan+ja+eteenpäin+siitä+ratkaisut+kiistattomia.+Hyvällä+syyllä+voimme+todeta,+että+historia+toistaa+itseään.+Päätöksenteon+ja+rakentamisen+suhteen+olivat+kyllä+tuolloin+paljon+nopeampia.+
Löysin+Kaiku+arkistosta+alempana+tulevaa+seuraavaa.+Tuplaveetä+käytin+lainauksessani,+koska+teksti+on+sitä+vanhanajan+tyylillä+koukeroisesti+kirjoitettua.+Ei+puhettakaan,+että+kopiointi+olisi+onnistunut.+Onneksi+sen+verran+lyhyitä+tekstejä,+että+hyvin+jaksan+neljälläkin+sormella+kirjoittaa;)+Lehdessä+näyttää+olevan+sekaisin+uutta+ja+vanhaa.+Tuo+vanha+teksti+on+aika+mielenkiintoista+luettavaa+nykyihmiselle.+Esim.+s+kirjaimessa+ainakin+on+näköjään+kahta+eri+kirjasinta+käytössä,+jos+nyt+edes+oikein+osasin+tulkita.
Karjalatar+Joensuusta+kirjoittaa+sivulla+2+keskiviikkona+25+p.+Elokuuta.+1886
”Lieksanjoen+silta,+joka+on+näihin+asti+ollut+monenmoisten+kiistelyjen+alaisena+ja+jonka+valmistumisesta+jo+olemme+ennen+maininneet,+on+nyt+hywäksytty+yleisenä+liiketienä+käytettäwäksi”.
Seuraava+ko.+silta+käsittelevä+artikkeli+on+sitten+8.+toukokuuta+1909.
”Lieksanjoen+silta.
Suostumalla+Pielisjärven+kunnan+tekemään+anomukseen,+on+läänin+kuvernööri+kieltänyt+50+markan+sakon+uhalla+tukki+/+ym.+lauttojen+kiinnittämisen+Lieksan+sillan+aukoissa+ja+niskahirsissä.”
Edellä+oli+kyse+vanhasta+sillasta.+Sitten+jutuissa+siirrytään+jo+vuoteen+1929+maalis-+ja+kesäkuulle,+kaarisillan+rakentamiseen.+Jutuissa+käsitellään+mm.+Pielisjärven+kunnanvaltuuston+kokouspäätöksiä+sillan+rakentamisen+suhteen.+Esim.+pankinjohtaja+Kilpeläinen+tekee+Tie-+ja+vesirakennushallitukselle+anomuksen,+että+silta+rakennettaisiin+6+m+leveäksi,+eikä+aiotun+4m.+80+sm.+leveäksi.+Ja,+Kulkulaitosministeriö+myönsi+erityisen+määrärahan+jalkakäytävän+rakentamiseksi+Lieksanjoen+sillalle.+
Ensimmäinen+kuvan+löytysin+Nurmeksen+Mikonsalmen+sillasta+vuodelta+1929.+Lieksan+sillasta+vasta+1965,+parru+ja+lankkukorjausta+käsittelevästä+artikkelista.
Lähde:+Karjalaisen+Kaiku.
09.12.2019 16:20
On+se+kummitusmaisen+kummallista+miten+joidenkuiden+on+vaikeaa+ymmärtää+totuuden+ja+valehtelun+ero.+En+nyt+sinusta,+hyvä+asiantuntija+puhu,+vaan+yleensä.+Varsinkin+meidän+korkeassa+ja+vastuullisessa+asemassa+olevista,+äänillämme+valituista+valtakunnan+eri+luottamustehtäviin+valituilta+edustajilta+voisi+toivoa+täysrehellisyyttä+joka+mutkassa+ja+heti.+He+ovat+meidän+valtakirjalla+hoitamassa+meidän+asioitamme.+Me+suomalaiset+olemme+heidän+työnantajansa.+Alkaa+olla+perusteltua+syytä+epäillä,+että+oma+suu+on+lähempänä+kuin+meidän,+kansakunnan+ja+valtakunnan+etu.+
Naurettavalta+tuntuu,+kun+puhemies+Vanhanen+kieltää+valehtelu+sanan+käyttämisen+eduskunnan+istunnoissa,+vedoten+arvokkuuteen+yms.+Kyllä+arvokkuus+on+menetetty+aivan+muista+syistä,+kuin+selkosuomen+ja+kielen+eri+termien+käytön+takia.+Tekopyhyyttä+ja+kaksinaismoraalista+on+keksiä+käyttää+jotain+”muunneltua+totuutta”+jne.+On+syytä+kysyä,+miten+tähän+sekopäitten+toimintamalliin+onkaan+tultu?+Hätävalheenkin+jälkeen+on+parasta+aina+heti+korjata+ja+tunnustaa+valheensa.+Silloin+seuraamusten+taakka+jää+pääsääntöisesti+huomattavasti+pienemmäksi.+Kaikenmaailman+peittely-yritykset+ja+jälkiseuraamukset+vain+lisäävät+ja+kasvattavat+pahan+seuraamusten+vuorta.+Pitäisi+olla+itsestään+selvää,+mutta+ei.+Ihmettelen,+että+edustajissa+on+aivan+fiksujakin+ihmisiä,+ja+silti+he+sortuvat+kömpelösti+perusasioiden+ymmärtämättömyyteen+toinen+toisensa+jälkeen,+vuosi+vuodelta+uudestaan+ja+edelleen.+Aivan+kuin+historian+toistoon+tässä+harmillisessa+asiassa+olisi+mahdotonta+saada+katkoa.
Eipä+muuta+tällä+kertaa.+Kyllä+harmittaa+hölmöys.+Ihmissuvun+hölmöys+taitaa+olla+äärettömämpi+kuin+universumi.
Ei+tässä+synkässä+tilassa+jaksa+edes+loppukevennystä+miettiä;)
01.12.2019 17:24
Suomen+kieli+särähti+jostain+syystä?+Kahdella+t+kirjaimella+vai+yhdellä?+Nuoruutamme+vai+nuoruuttamme.
No,+on+kai+nyt+pyydettävä+TAAS+anteeksi.+Kyllä+kai+se+nyt+on+kahden+teen+paikka;)
28.11.2019 00:21
Kolmatta+linjaa+takaisin?+Emme+me+nuoruutamme+saa+takaisin;)
28.11.2019 00:12
Vaikka+kirjoitustani+kommentoit,+et+ilmeisesti+minulta+kysy,+aidosti+ja+olettaen,+ymmärtäen,+vastatkoon+hän,+Kamuttaja+itse.++Kamuttajan+puolesta+en+hänen+tahtojaan+asiaan+tutustumatta+voi+esiin+tuoda,+en+kysymyksesi+vastaussisältöä+enempää+edistää...+En+Kamuttajamiestä+enempää+tunne,+kuin+tämän+palstan+kautta+muutamia+vuosia,+jutustelun+ja+sanojen+oikean+väännön+kautta.++
Omasta+puolestani+sen+verran,+että+kysytty+on+mukaan+.+Lähtisinkö?+En.+Minulla+on+parempaa+tekemistä.+Tiettyjen+asioiden+kohdalla+osaan+sanoa+EI.+Olin+kolmekymmentä+vuotta+turhan+myötäilevää+sorttia+monessa+asiassa.+Toki+hoitamassa+myös+"kolmatta+linjaa+takaisin".
Sorry.+Pyydän+vilpittömästi+itsekkyyttäni+anteeksi,+toki+moni+on+aivan+varmasti+helpottunut,+kun+minua+ei+politiikka+kiinnosta...+Olen+nykyisin+yhdistysihminen,+en+poliitikko.+Ahnetta+edunajuria+ette+saa+minusta+tekemälläkään,+ette+sanatuppeen+nylkemällä.+
Jos+olisin+kaksikymmentä+viisi+vuotta+nuorempi,+etsisin+hänet+käsiini,+ja+neuvottelisin+tietyistä+asioista+ja+arvoista.+Nyt+tänä+aikana,+on+tyytyminen+lupsakkaan+olotilaan.
27.11.2019 23:57
Olen+kanssasi+täysin+sama+mieltä.+Jos+tämän+palstan+aloituksia+tämän+vuosikymmenen+viimeisellä+kuluvalla+vuodella+olisi+laitettava+paremmuusjärjestykseen,+niin+tämä+aloitus+kuuluu+ehdottomasti+parhaimmistoon,+ellei+jopa+parhaaseen.+Se+on+selvää+ja+helposti+ymmärrettävää+selkosuomea.+
Politiikan+teko+ja+eri+intressipiirit+ovat+sotkeneet+monilla+eri+sektoreilla+viime+aikoina+yhteiskuntamme+rahoitusrakenteet+sekä+hyvän+ja+aidon+terveen+moraalin+tunteen+siihen+pisteeseen,+että+se+alkaa+olla+ns.+keväisellä+heikolla+neulajäällä.+Se+jää+on+pettävää,+vaikka+onkin+paksua.+Pettävä+jää,+liian+ohut+teräsjääkin+aiheuttaa+kylmän+kylvyn,+jos+kokonaiskantokyky+ei+ole+hallinnassa.+
Kun+olemme+nyt+seuranneet+tämän+uuden+hallituksen+pahasti+kompuroivaa+alkutaivalta,+niin+on+aivan+oikeutettua+kysyä,+missä+on+se+oikea,+pienen+Suomen+kansan+kantokykyluokituksen+tervejärkinen+tolkun+arviointi,+ja+missä+vaiheessa+Suomen+ja+sen+kuntien+alukset+vuotavat+niin+pahasti,+että+pelastusrenkaita+olemme+kilvan+huutamassa.+No,+ei+tämä+nykytilanne+ole,+kun+rehellisesti+arvioin,+yksin+nykyhallinnon+vika.+Kyllä+on+syytä+monessa+aikaisemmassakin+hallituksessa+ja+eduskunnassa,+kuin+kuntapäättäjissä.+Älkäämme+unohtako+myöskään+laillisesti+toimivia+lobbareita.+Ihmetyttää+ihan+suuresti,+miksei+neuvonantajissa+ja+ministereissä+ole+ryhtiä+ja+selkärankaa,+jota+me+suurin+osa,+kansalaisista+toivomme.+Taitaa+olla+pelkkä+märkä+uni+nykyisin.
Minua+eivät+maahanmuuttajat+ole+koskaan+haitanneet+tai+häirinneet+henkilökohtaisesti,+päinvastoin.+Olen+suhtautunut+siihen+lähinnä+yhteiskuntapoliittisella+ja+monikulttuurisella+mielenkiinnolla.+No,+täytyy+tunnustaa,+että+olen+ehkä+joskus+tälläkin+palstalla+sortunut+lievään+rasismiin,+jos+nyt+tätä+kulunutta+palstan+lempisanaa+on+syytä+edes+tässä+yhteydessä+käyttää.+Pitänee+pyytää+nyt+julkisesti+anteeksi,+koska+kaikenlaisia+asioita+on+nyt+trendikästä+pyydellä+anteeksi;)
+Kaikilla+kolikoilla+on+kääntöpuolensa.+Sen+verran+olen+ekonomisti+vieläkin,+nyt+muutama+kuukausi+eläkkeelle+jäätyäni,+että+kaikenlaisilla+rahavirroilla+on+ainakin+jonkinasteinen+siirtymä+meidän+kaikkien+taskuun.+Se+vaan+harmittaa,+jos+sen+rahavirran+pohja+on+kyltymätön,+hedelmätön,+pölisevä+ja+mitään+tuottamaton+autio+erämaa.+
No+onneksi+saivat+tuon+postin+lakon+edes+loppumaan.+Syytä+on+kysyä,+oppivatkohan+tästä+koetusta+mitään?+Pelottaa,+etteivät+oppineet+yhtään+mitään.
Loppukevennykseksi+valitsen+nyt+”tuoreena”+eläkeläisenä+pari+mietelausetta.
On+naurettavaa+lähteä+eläkkeelle+65-vuotiaana.+Minulla+oli+siinä+iässä+vielä+finnejä.
George+Burns
Kun+Winston+Churchilillista+tuli+pääministeri,+hän+oli+65-vuotias,+ja+oikeutettu+vanhuuseläkkeeseen.
John+Colville
27.11.2019 18:33
Tähän+tietty,+pieni+leikki.+Minun+omatuntoni+on+aika+puhdas,+koska+en+sitä+kovin+usein+käytä;)
Olkaa+Te+tuomareitani.
19.11.2019 21:06
Pitkästä+aikaa+on+tällä+palstalla+joku+järkevä+kirjoitus.+Populistipuolueet+eivät+ennenkään+ole+tätä+maata+rakentaneet.+Valitettavaa,+että+moni+kansalainen+on+hieman+johdateltavissa+muutamien+yksittäisten+asioiden+esille+nostamisen+”ihanuuteen”,+ja+tulkitsevat+sitten+kannatustaan+suppealla+ymmärryksellä+kokonaistilannetta+näkemättä,+ymmärtämättä.+
Nykyisen+hallituksen+toiminta+on+monesta+syystä+vaikeitten+haasteitten+edessä,+se+on+totinen+tosiasia.+Ei+ole+helppoa+paikata+esim.+edellisten+hallitusten+tunaroinnin+vaikutuksia,+ja+sitä+myöten+on+lyhyellä+tähtäimellä+helppo+lähteä+Halla+-+Ahon+Jussin+humppaan+mukaan.+
Perussuomalaisten+kannatus+on+politiikan+koukeroissa+pintapuolisten+ja+lyhytnäköisten+ihmisten+hetken+hurmatila.+Se+on+ehkä+pitkälti+katoavaa+ennen+seuraavia+vaaleja.+Niihin+on+kuitenkin+toivottavasti+yli+kolme+vuotta+aikaa.+Mikään+ei+tietenkään+ole+tulevaisuuden+aikakirjoihin+vielä+kirjoitettu.
Onneksi+uhmaikä+on+ollut+aina+muutaman+vuoden+pituinen.+No,+kenellä+kestää,+kenellä+ei.+Muutamilla+poliitikoilla,+nimeä+mainitsematta,+se+on+kestänyt+jo+monta,+monta+monituista+vuotta+ja+herraties,+kuinka+kauan+vielä+kestää...;)
07.11.2019 18:44
Nyt+minua,+hieman+pientä,+mutta+vain+mikropromillen+verran+pientä,+ärsyttää+palstakiusaajien+kokonaislooginen+persoonallisuuden+vientipohja,+mutta+sikäli+ymmärrettävä+palstatyperyys,+että+potkitaan+omaan+kauniiseen+ymmärryksen+oletettavaan+likinilkkaan.+Kannattaa+pureutua+hieman+itseensä,+ja+ennen+kaikkea+siihen,+kuinka+hyvä+ja+suuri+olet+sinä+pilkkaaja+ja+arvostelija+kaikessa+tiedossasi+edes+itsellesi.
Siksi+hieman+asetun+pankon+puolelle.+Ei+sivistynyt+kommentoija+jatkuvasti+syytä+tai+herjaa.+Ongelmiin+on+etsittävä+kelpoisia+ratkaisuja.+Ei+yksilötason+ymmärrystä+korostaen+tai+arvostellen,+vaan+useimmille+meille+käyvää+ymmärrystä+hahmottaen.+Kommentoinnin+olisi+oltava+enemmän+hyvän+tahdon+eleenä+ilmaistua,+kuin+päinvastoin.+Perustelujen+olisi+syytä+olla+asiallisia+ja+todenmukaisia+jo+siksikin,+että+se+antaisi+kullekin+paremman+pohjan+jatkaa+aitoa+ongelmanratkaisun+kehittämistä.+Ongelmia+on+kaikkialla+ja+kaikilla.+Eritasoisia+meillä+itse+kullakin+niitä+on.+Eri+lähdöistä+ja+kohdista+syntyneitä.+Asenteita+ja+asentoja.+Voin+sanoa,+että+minulla+henkilökohtaisesti+niitä+aivan+sopivasti+riittää.+Riittäköön,+se+kasvattaa.+Kestän+sen+kyllä.
Tällä+palstalla+minua+hieman+häiritsevät,+sekä+rasistiset,+että+liian+suvaitsevaiset+kannanotot.+Molempia+on+yllin+kyllin+liikaa,+keskittymättä+varsinaiseen+kehitysratkaisumalliin.+
Tieteellisesti+yritetään+todistella+oman+tahdon+ja+ymmärrystarpeen+tosiasioita+ohi+todellisen+tapahtuvan.+Tämä+tarkoittaa+mielestäni+sitä,+että+ottakaa+aivan+omat+aivonne+ja+kykynne+käyttöön,+jotta+ette+olisi+kaiken+johdateltavissa.+Hyvin+sopii+kysyä,+missä+on+totuuden+henki?+Ja+nyt+en+mitään+virrenveisuuta+ja+enkelitaivaita+tässä+yhteydessä+tarkoita.+
Anteeksi,+että+levyni+mittasuhteissani,+sopivan+pienissä,+savinen+neulani+hieman+lämpeni.+
Tähän+raskaan+kevyeen+tekstailuuni+valitsen+itsekkäästi+Teiltä+kyselemättä+loppukevennyksen.
Kestäkää+kaikesta+kaikkea.+Vahvistutte,+tai+miten+vain+haluatte;)
https://www.youtube.com/watch?v=-V4llOjug_Q
22.10.2019 18:13
Tämä+syrinä,+tutina+on+lähisana+vapinalle.+Läheltä+voitaneen+etsiä+myös+sanaa+pärinä.+Päristetään+esimerkiksi+huulia+torvea+soitaessa,+saadaksemme+sointuvan+sävellajin,+tai+jonkun+toivottavan+äänen.
+Seuraava+on+nyt+hieman+alatyylistä,+mutta+kokonaispalstayhteyteen+sopivaa.+Olkaa+huumorintajuisia.+Minä+aloittaisin+torvensoiton+harjoittelun+yrittämällä+puhaltaa+pierun+aitoa+ääntä.+Äänimaailma,+ja+kaikki+muukin,+on+monipuolista,+oman+tekijänsä+ja+aistijansa+tuotos,+missä+milloinkin,+miten+milloinkin.+
Milloin+minulla+ei+muuta,+tai+parempaa+tekemistä+ole,+lueskelen+seuraavaa+tiedostoa.+Sieltä+löytyy+aina+jotain+mielenkiintoista.+En+aivan+loppuun+ole+vielä+jaksanut+tätä+lueskella,+kun+on+osaani+tyydyttävä.+Täyttä+ei+mikään.
http://jkorpela.fi/kirjaimet/tarinoita.pdf
Jukka+Korpelalta+lainaan+tähän+samaan+yhteyteen+sopivan,+erään+sitaatin+Wikipediasta.
"Välineenä+se+siis+on+verrattavissa+julkisen+vessan+seinään,+joskin+vessan+seinästä+ei+voi+yhtä+helposti+kokonaan+poistaa+kirjoitusta."
Tuulellakin+on+omat+päristettävänsä.+Aikoinaan+luin+jostakin+kirjasta,+ja+päristyksestä,+silva+sanan.+Muistaakseni+siinä+oli+melkein+myrskystä+kyse,+kun+ilma+oli+silvan+päristäjä?+Mutta,+mitä+se+silva+on+täsmälleen?+Jotain+on+ilmeistä,+pärisevää,+puun+rungossa.
14.10.2019 16:14
Filosofoikaamme.
Mutta+hei!+Eihän+pankko+täysin+väärässä+ole.+Molemmat,+sekä+bensa,+että+diesel+ovat+ymmärryksessämme+polttomoottorin+käyttöaineita.+Laajempi+elon+ymmärrys+suo+suorimmassa+määrin+sympatian+ja+empatian+erottelukykymme+määräymmärrystä.+Jatkuva+herja+ei+ole+tyhjää+enempi.+
Muistan+hyvin,+kun+eräs+ystäväni,+vanha+sellainen,+hajamielisyyttään+tankkasi+dieselainetta+väärin,+ahneeseen+autonsa+verotankkiin.+Savutti+sitten+aika+perkeleesti.+Mutta+kone+ei+mennyt+siitä+rikki,+ei+mäsäksi;)+Sen+pituinen+se.+Autoin+tietenkin+empaattisesti.+Eikä+ollut+iltasatuauto+sittenkään+se+vielä.+Niitä+riittää.+Siis+iltasatuautoja.
Loppukevennys+nyt+pelkin+sanoin+päivän+kunniaksi.
Only+osalyrics.
Sain+sielukseni+vain+käytetyn+auton+ja+kiireen+pois
Sinä+saatanan+kone,+älä+hyydy,+älä+hyydy+nyt.+
Kettuselta+toki+lainattu.
10.10.2019 22:26
Otsikon+mukaan+nähtiin+Lieksassa,+ja+sitten+varsinaisessa+jutussa+näyttäytyi+Liperissä.+Lieneekö+toimittajan+sekoilua,+vai+onko+ollut+kaksi+eri+arotaskua?+Linnuntietäkin+Liperin+keskustasta+Lieksan+keskustaan+on+kuitenkin+matkaa+93km.+754m.+No,+en+tiedä,+nopeastikos+yksi+arotasku+tuon+matkan+flyygaa.+Onko+tuo+nyt+niin+nuugaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/harvinainen-arotasku-nahtiin-viikonloppuna-lieksassa-lintutapahtuman-yleisin-bongaus-oli-valkoposkihanhi/7580180#gs.8gqtqi
09.10.2019 09:57
Oletpas+nyt+oikeassa.+Hyvä+pankko.
Hyvin+tunnen+tuon+”eläkeukon”.+On+mielestäni+erittäin+mukava+ja+fiksu+ihminen.+Auttaa+tietotaidollaan+monta+asiaa+toistenkin+työllistämiseksi.+Minä+kutsun+sitä+omistautumiseksi+elämälle+mukavin+ja+hyvin+piirtein;+en+ahneudeksi,+en+kateudeksi.
25.09.2019 17:20
En+minäkään+tiedä+onko+Hissa+kaukaisesta+galaksista+vai+Tutankhamon+tai+peräti++Akhenaten;+meidän+kaikkien+lystiksemme+ilmestynyt+selkänsä+kääntänyt+tai+vinon+vakaasti+otettava+profeetta.+Sen+verran+haasteellinen+on+hänen+antinsa,+että+aivan+mielenkiinnosta+yritän+hänelle+parhaani+mukaan+vastata:
En+muuten+tiennytkään,+että+egyptiläiset+hallitsijat+jo+tunsivat+noin+hyvin+kivien+ja+maan+rakenteet.+Ehkäpä+he+jopa+käyttivät+pyramidien+valtavia+lohkareita+rakennustyömaalle+siirtäessään+jonkunlaista+esiasfalttia.+Tai+Suomi+Tyres+vahvoja+ja+pitäviä+renkaita.+Tuotakaan+en+ole+monesta+tietolähteestä+lukenut,+että+egyptiläiset+jo+esidynastisella+ajalla+hallitsivat+kehittyneemmän+asteen+verotuksen+ja+prosenttilaskun.+Olet+aivan+ylivertainen+historian+asiantuntija,+Komusi+varteenotettava+kilpailija.+Todella+hyvä+ja+hieno+juttu,+että+olet+jakanut+meille+osan+tutkimuksiesi+vivahteikkaista+suuntauksistasi+miltei+selkokielisesti.+Selkokieliset+ilmauksesi+ovat+sopivan+haasteellisia+ja+antavat,+sopivan+laajasti+rajatun+vahvan+tietopaketin+muinaisilta+ajoilta.+Hienoa+myös+se,+että+olet+tutustunut+jo+ainakin+sataan+eaa.+vaikuttaneeseen+merkkihenkilöön.+En+osaa+näin+jaa.+ajassamme+muuta+sanoa,+kuin+todella+mahtavaa,+hienoa.
Tuosta+mainitsemastasi+yökirjoittelusta+vielä+sen+verran,+että+se+on+todellakin+yksilöllistä.+Omalla+kohdallani+olen+havainnut,+että+yökirjoittelu+menee+joskus+aikalailla+turhanpäiväiseksi+sössöttämiseksi,+syystä+tai+toisesta.+Kohdallasi+en+kyllä+ole+huomannut+suurtakaan+eroa+kirjoititko+yösydännä,+ennen+tai+sen+jälkeen.+Ole+vain+edelleen+tyylillesi+uskollinen,+eipä+tuosta+paljon+voi+hurskaammaksi+tulla;)
Ja+sitten+menkäämme+varsinaiseen+asiaan,+mutta+lyhyesti+ja+ytimekkäästi.+Yritysmaailmasta+nämä+”Rengashemmot”+hyvin+tunnen+molemmat.+Heidän+käsissään+ja+tietotaidolla+on+todella+hyvät+mahdollisuudet+vaikka+mihin.+Tämä+oli+todella+hyvä+uutinen.+Toki+tämän+tiesin+jo+ennen+median+uutisointia.+Sen+verran+juttelen+kaupungilla+hyvien+ystävien+kanssa.
PS.+Kiitos+jos+jaksoit+lukea+kaiken+pikahömppäni.+Tuupataan+toisiamme+Hämärän+kaupan+illassa,+tulevana+perjantaina.
25.09.2019 17:14
3 / 9