Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Nomikäänsheriffi
profiilit
Nomikäänsheriffi
Nomikäänsheriffi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
175
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja+hänelle+se+kertokaa.+Kyllä+minä+tiedän+paljastukseni.+Tarkoituksen+siinä.
Ennakko-ohjeistus,+itsensä+paljastajien+ahkerille+syyttäjille.
https://www.youtube.com/watch?v=60RSgQjN85I
27.07.2019 23:56
Lappeenrannassa+kerran+olin.+Elin.+Keskustelin+siellä+aika+monen+oppilaan+kanssa.+He+tiesivät+Lappeenrannan+historiaa.
https://www.youtube.com/watch?v=syhshqYNBmU
27.07.2019 23:44
En+ollut+sinua+vielä+tuolloin+katsomassa;)
60-luvulla+vasta+muutin+Pielisjärvelle+vanhempieni+kyydissä+kansakouluikäisenä.
On+mukavaa+saada+tällä+palstalla+aloittajan+tarjoamaa+tietoa+Lieksan+
aikaisempiin+vuosikymmeniin+liittyen.+Meitä+on+monta+ikäluokkaa+vielä+viriilisti+elossa.+Harvaan+käyvät+20-luvun+loppupuolellakin+syntyneet+ystävät+sukulaiset+ja+tutut.+30-+luvulla+syntyneitä+on+jo+enemmän.+Itse+olen+heihin+verrattuna+vielä+”nuori”.+Syntynyt+kun+olen+50-luvulla.+Eniten+elossa+olevia+suomalaisia+ihmisiä+on+varmaa+juuri+50-90+luvulla+syntyneissä.+Heitä+ilmeisesti+voidaan+pääsääntöisesti+kutsua+suureksi+ikäluokaksi+esimerkiksi+eläkelaskelmien+taloushallinnossa.+Pieni+notkahdus+tapahtui+välillä+tuossa+80-luvun+tietämillä.+Ikäluokkien+määrä+on+vaihdellut.+Sotien+jälkeen+lienee+ollut+usko+tulevaan+suuri,+ja+naimahalut+sen+myötä+sitä+mukaan.++Tätä+voi+kiertokulkua+voi+siis+kutsutaan+elämäksi.+
Näin+ollen+aiheeseen+liittyen,+puu+Suomessa,+ja+sen+taloudellinen+merkitys+oli+aikoinaan+tuolloin+suuressa+merkityksessä.+Puu+kulki+eri+tavoin+pienissäkin+jokipahaisissa+teollisuutta+ja+jatkojalostusta+kohti.
Suomen+Filmiteollisuus,+ennen+Markku+Pölösen+ja+vaimonsa+oikeuksien+ostoa+(2005),+ovat+suomalaisten+elokuvien+katsojien+sydämissä+monin+eri+tavoin.
Paljon+olisi+siitäkin+kerrottavaa,+muta+kiinnostuneet+osaavatien+kohdistaa+nykyisin+hakunsa+muuten+kuin+minun+pitkillä+kerronnoilla.
Mainittakoon+kuitenkin+asiayhteyteen+liittyen,+että+elokuva+Lieksa+on+uuden+samannimisen+yhtiön+tuotantoa.+Tukkijoella+taas+on+sitä+vanhan+tuotantoa.+
Jo+1928+on+tukinuitosta+tehty+elokuvia.
Lopuksi+valitsen+näytteen+meidän+ikäluokille+tutuimmasta.
Olkaapa+hyvällä+päällä+siellä+elämänne+palstoilla;)
https://www.youtube.com/watch?v=EgSzQK7TUQw
26.07.2019 00:07
Monen+monessa+siviiliautossakin+on+nykyisin+kohta+sellaista+kameratekniikkaa,+että+lainrikkojat+ovat+helposti+tunnistettavissa+ja+etsittävissä.+Jos+vielä+omistat+älypuhelimen,+olet+täydellisessä+seurannassa+nykyaikana.+En+nyt+mene+sanomaan+miten+ristiriidassa+tekniikka+ja+tietosuoja+ylipäätänsä+on,+mutta+monta+mielenkiintoista+oikeudenkäyntiä+on+oleva+tulemassa.+
Näin+se+elo+ja+kehitys+rullaa.
Loppukevennys.
https://www.youtube.com/watch?v=Z0obM5C3Lbk
11.07.2019 20:17
Sitä+ihmettelen+näissä+kouluasioissa,+että+aina+vaan+on+kyse+rahasta+ja+säästöstä+useissa+puheenvuoroissa+ja+lakkauttamisen+perusteluissa.+Lapsia+ahdetaan+opinahjoon+ja+suurempiin+yksiköihin+liiketaloudellisilla+näkemyksillä+ja+perusteilla.+Mielestäni+koko+ajatus+lähtökohtaisesti+on+väärä.+Itse+kävin+aikoinaan+kansakoulun+eräässä+kyläkoulussa.+Koulumatkani+oli+niin+lyhyt,+että+kävyn+jaksoi+heittää+pihastani+koulun+katolle.+Tulkinnassani+on+näin+ollen+hitunen+subjektiivista+nostalgiaa.+Toki+ymmärrän,+että+nykyaika+on+muuttanut+rakenteita+ja+asukastiheys+on+keskittynyt+enemmän+taajamiin,+varsinkin+lapsiperheiden+osalta.+Ja+jos+rahat+eivät+riitä+johonkin+niin+sitten+eivät+riitä.+Päätöksenteolla+on+kuitenkin+aina+vaihtoehtoja,+ja+kustannuspaikkoja+on+mahdollista+valikoida+ja+säännellä+keskenään,+mikään+ei+ole+valinnoissa+poissuljettua+jos+vain+riittävä+tahtotila+löytyy.
Tuntuu+väärältä+ajatella+lapsien+koulutusta+pelkästään+liiketaloudellisin+periaattein.+Siteeraan+tähän+Helsingin+ylipormestarin+lausahdusta+Kotiliedestä+10/19.+”Minulla+on+sellainen+ideologia,+että+jos+lapsi+tai+nuori+pääsisi+mahdollisimman+lähelle+omaa+huikeuttaan,+se+olisi+koko+yhteiskunnan+etu.”
Varmaan+viisas+nainen+tuo+ko.+ylipormestari.+Tätä+samaa+viisautta+soisi+löytyvän+myös+Lieksasta.+Se+olisi+hyvinkin+Lieksan+etu.
04.07.2019 07:30
On,+on+sama+mies,+JOKA+käväisi+Kontiorannassa!+Kerallani?
22.06.2019 22:53
Anna+jutun+aihe+ensin+itse.+Toki+siihen+pystyt,+kun+ryhdyt.+Olen+pahoillani.+Vaikutat+aidosti+yksinäiseltä+ihmiseltä?
https://www.youtube.com/watch?v=3sa2SAXpMeU
sähköistä?
22.06.2019 22:42
Taidat+poistettu+Jessika+1995+olla+sähköistä+Mars+kullattua+vailla.+Venuksen+hopean+reunus+saattaisivat+taiteelliset+kykysi+suorastaan+hurmioon.+Kaiken+kytkimiä+ei+aina+kannata+kosketella;)
22.06.2019 22:29
Aloittajan+kanssa+uskallan+kyllä+tulla+esiin+nimimerkillä+hyvin.
Asiaa.+Leikillä+tällä+tuli+mieleeni+kappaleen+sanat.+”polle+polle+”.
Mutta+ei+se+kustannustehokkuus+ole+leikkiä.+Samaan+aikaan+uusitaan+valtateiden+varteen+ilmakaapeleita,+ja+osa+porukoista+suosii+maahan+upottamista.+Nyt+tunnustan+sen+verran,+että+jos+ilman+fiksuinta+mittaria+minun+pitää+sähkövikaa+etsiä,+niin+löydän+sen+helpoiten+visuaalisesti.+Onhan+minulla+joskus+laitteitakin,+mutta+ei+röntgen+katsetta,+vielä.+Maallikko,+tavallinen+voi+verrata+sähkön+kulkua+kaikkine+potentiaalisuuksineen+puutarhaletkun+kasteluveteen.+Jos+tahdot+vettä,+avaa+hana.+
Valo+tulee+huoneeseen+siitä+kytkimestä.+Vedessä+ei+vaaraa.+Sähkö+ja+virta+tappavat.+Sillä+ei+kannata+käsiään+pestä!+Ei+kukkia+kastella!!;)
22.06.2019 21:58
Hah.+Ei+yhtään+nolota,+keskitasoisellakaan+ymmärykselläni.+Sinussa+ei+ole+etsivän+ainesta,+johtopäätöksiesi+liiallisen+pikaisen+hätäilyn+takia.+Et+aisti+tarpeellisen+tuoksuttavasti.+Olet+ehkä+älykkö,+älykäskin,+mutta+näihin+kuvioihin+hieman+raaka+tapaus.+Liian+kaavamainen+olet,+ja+ohjesääntöösi+tukehtuva.+Jospa+olisit+enemmän+seurannut+palstan+keskusteluja,+niin+et+epäilisi+nuorta+ja+minua,+tai+vanhaa+samaksi.+Pahin+ja+paras+on+nyt+juhannuksen+vietossani+ohi,+joten+pyrin+oleelliseen+tarttumaan.
Mitä+pelätä+joutavia,+varsinkin+sellaista+jolle+ei+kuitenkaan+mahda+mitään.+Miksi+olla+aina+katkera+ja+tyytymätön,+miksi+arvostella.+Eli+kuten+Rinteelän+Aleksilla+on+tapana+julistaa:+”Helvettiäkö+te+outatte,+mitä+te+outatte.+Taijän+pittää+ellää+joka+päivä,+pittää+hiplotella.”
Mitä+sanasta+lähtien,+Huovisen+Veikkoa+lainasin.
22.06.2019 19:58
Sorry.+En+yleistä+kaikkea+lieksalaisiin.+Korjaan.+Mutta+joku+yritys+tästä+kaupungista+puuttuu.+Tervettä+ja+valoisaa+eloa+kaipaisin+enemmän.+Vaski+ja+hämärän+pimeä+tuntuu+kohta+väliaikaiselta+tekohengitykseltä
21.06.2019 12:37
Itsetuntoa+ihmislajilta+ei+puutu.+Sen+vuoksi+ei+tarvitse+huolta+kantaa+lajin+sukupuutosta.+Lieksalaisten+itsetunto+on+sen+verran+rapistumassa,+jotta+siitä+hieman+huolta+kannan.+En+todellakaan+paljon.+Mutta+kuitenkin.
21.06.2019 12:33
Sinussa+on+selkeää+Pielisen+tyyntä+pintaa,+nuori+lieksalainen.+Myrskyssäkin+todennäköisesti+taivut+kuin+elon+kestävän+taipua+katkeamatta+kuuluu.
21.06.2019 10:53
Hyvin+nostettu!+Mitenkäs+se+sanonta+kuuluu,+vanhassa+vara+parempi,+sano+hirsivara;)
Tämä+seuraava+runo+on+hieman+Leinomaisen+synkkää,+vaikkei+se+Leinoa+ole.+Sopii+hyvin+kuitenkin+ennakkovaroitukseksi+sepalus+auki+veneen+laidalta+ilman+paukkuliiviäkään+vettä+heittäville+Juhannus+Urhoille.+Heistä+huomisissa+lehdissä+luemme,+kuulemme+uutisista.+He+tekivät+Juhannustaikoja+monin+eri+tavoin,+ja+näkivät+tulevan+morsiamensa,+tai+lesken,+rannalla+vielä+kerran.+Häät+vain+jäivät+pitämättä.+Hautajaiset+molemmilla.+
Kaikesta+tästä+jo+todetusta+huolimatta,+kaikille+toivotan+oikein+hyvää+ja+turvallista+Juhannusta.
Ja+se+runo.
Ylitse+kuulaan,+kimmeltävän+veen
käy+lokkein+lento+yössä+hiljalleen,
ja+kaislat+huojuu+onnen+unelmoissa.
Kuin+laulu+kuoleva
soi+siipein+havina!
Ja+laine+vierii+rannan+ruohikoissa.
Ne+lentää+laumat+lumivalkeat,
ja+suurten+merten+taakse+katoovat.
Ma+rinnassani+tunnen+riemun+salaa:
kuin+linnut+tumman+veen
elämä+murheineen
noin+katoo-+eikä+enää+koskaan+palaa.
ILMARI+PIMIÄ
21.06.2019 10:08
Yövaellukset+ovat+olleet+harvassa.+Vain+maanpuolustusharrastukseen+liittyen+ovat+olleet+tietyillä+jotoksilla.
Toki,+jos+täysrehellinen+olen.+On+eri+tyypin+yövaelluksia+joskus+ollut.+Mutta+ei+niistä+edes+kannata+supista+Supossa.
Voi+olla,+kunhan+kypsyn,+teen+jotain+juhannuksen+yövaellusta+tyylilläsi.
20.06.2019 21:53
No,+kotikyläni+on+myös+Pielisjärvellä.+Jos+sen+nyt+kakarasta+lähtien+voi+luokitella+siten.+Olen+syntynyt+aivan+toisella+puolella+Suomea.+Koivut+rapun+ja+oven+pielessä+ovat+juuri+se+muisto+juhannuksesta.+Lippu+nostettiin+salkoon+ja+rappujen+pieleen+tuotiin+rautakankireikiin+vähintään+neljä+koivua.+Eli+pitkät+ja+korkeat+raput.+Sisäänkäyntiä+ilmeisesti+juhlistettiin+näin.+Tämä+perinne+ilmeisesti+hieman+unohtumassa!+
Tästäpä+mieleeni.+Kokeilen+huomenna+mitä+tulee+mieleeni+kun+muutaman+sopivan+metsäni+reunasta+hakenen.+Mitähän+rakkaani+siihen+tuuma;)+Laulellaan+varmaan,+Sua+Lähde+Kaunis+Katselen+Likellä+vettäsi.
Koivun+reikiä+kasteltiin,+tietty.+Metsätaloudellisesti+nyttemmin+myös+Lieksassa+olen+huolehtinut+harvennustyylikkyydestä+kaikin+tavoin.
https://vahvike.fi/sites/default/files/laulujen_sanat/Sua+lähde+kaunis+katselen.pdf
20.06.2019 21:30
Harmi,+kun+en+ole+käynyt+kuin+vesitornin+päällä.+Ihan+Kuopioon,+en+edes+Rissalaan,+sieltä+vielä+nähnyt.+Tuo+haavekuva+varmaan+pitää+uniini+lentäen+etsiä.+Pikkukilin+näkötornista+katselin+muutama+viikko+sitten+sekä+Kuopioon,+että+Lieksaan+päin.+Kummankaan+torin+mansikoiden+hintaa+en+vielä+hyvien+Nikon+linssien+läpikään+pystynyt+toteamaan.+Mutta+huoli+pois.+Tekniikka+kehittyy,+niin+mekin;)
Näkötornin+raput+jo+ovat+kokemus+sinänsä.+Ei+korkean+paikan+välttäjille,+kammoa+kokeville.
Tukeva+se+on,+jos+itse+olet+sopiva.
20.06.2019 20:38
Ei+tuo+ole+relevanttia.+Väsytys+on+oivaa,+ei+typeryys.
Olin+aika+kömpelö,+kun+unohdin+loppukevennyksen.+Vaikka+ette+uskoisikaan,+niin+väitän,+että+keskustelin+Matti+T:n+kanssa+parikin+kertaa+viime+vuonna+Nurmeksessa.+Hänessä+vanhana+miehenä+huokui+kaikesta+vastoinkäymisistään+huolimatta+vielä+todellisen+merikapteenin+henki.
https://www.youtube.com/watch?v=W11QLJ_Ienc
20.06.2019 20:07
Niin,+jäi+mainitsematta,+että+Tuula+seilaa+edelleen+Höytiäisellä.+Kuuluu+kesän+ohjelmaan+käydä+"katsastamassa".
20.06.2019 18:52
Nostit+sitten+pari+vuotta+vanhan+jutun+ylös.+No,+ei+tämä+huono+valinta+ole.+Laivoja,+laivureita+ja+Tuulaa+on+mukava+muistella.+Oi+niitä+aikoja,+kun+nuorena+seilasin+ne+muutamat+kerrat.
+Pikku+hiljaa+keskikesän+tunnelmiin+virittäydytään.+Pihanurmi+1,5+ha+juuri+äsken+leikattu+ja+juhla+saa+pikimmiten+alkaa.
Olkaa+sitten+hukkumatta+siellä+vesillä.+Lämpöä+nyt+piisaa.+Toivotaan+että+ei+auringonpaiste+ja+muu+grillaa+älyä+tolkuttomaksi+siellä+vetten+päällä+veneillessä.
Hyvää+Juhannusta+toivotan+vaan+kaikille.
20.06.2019 18:47
5 / 9