Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

175

1. Ja+hänelle+se+kertokaa.+Kyllä+minä+tiedän+paljastukseni.+Tarkoituksen+siinä.Ennakko-ohjeistus,+itsensä+paljastajien+ahkerille+syyttäjille.https://www.youtube.com/watch?v=60RSgQjN85I
  2. En+ollut+sinua+vielä+tuolloin+katsomassa;)60-luvulla+vasta+muutin+Pielisjärvelle+vanhempieni+kyydissä+kansakouluikäisenä.On+mukavaa+saada+tällä+palstalla+aloittajan+tarjoamaa+tietoa+Lieksan+aikaisempiin+vuosikymmeniin+liittyen.+Meitä+on+monta+ikäluokkaa+vielä+viriilisti+elossa.+Harvaan+käyvät+20-luvun+loppupuolellakin+syntyneet+ystävät+sukulaiset+ja+tutut.+30-+luvulla+syntyneitä+on+jo+enemmän.+Itse+olen+heihin+verrattuna+vielä+”nuori”.+Syntynyt+kun+olen+50-luvulla.+Eniten+elossa+olevia+suomalaisia+ihmisiä+on+varmaa+juuri+50-90+luvulla+syntyneissä.+Heitä+ilmeisesti+voidaan+pääsääntöisesti+kutsua+suureksi+ikäluokaksi+esimerkiksi+eläkelaskelmien+taloushallinnossa.+Pieni+notkahdus+tapahtui+välillä+tuossa+80-luvun+tietämillä.+Ikäluokkien+määrä+on+vaihdellut.+Sotien+jälkeen+lienee+ollut+usko+tulevaan+suuri,+ja+naimahalut+sen+myötä+sitä+mukaan.++Tätä+voi+kiertokulkua+voi+siis+kutsutaan+elämäksi.+Näin+ollen+aiheeseen+liittyen,+puu+Suomessa,+ja+sen+taloudellinen+merkitys+oli+aikoinaan+tuolloin+suuressa+merkityksessä.+Puu+kulki+eri+tavoin+pienissäkin+jokipahaisissa+teollisuutta+ja+jatkojalostusta+kohti.Suomen+Filmiteollisuus,+ennen+Markku+Pölösen+ja+vaimonsa+oikeuksien+ostoa+(2005),+ovat+suomalaisten+elokuvien+katsojien+sydämissä+monin+eri+tavoin.Paljon+olisi+siitäkin+kerrottavaa,+muta+kiinnostuneet+osaavatien+kohdistaa+nykyisin+hakunsa+muuten+kuin+minun+pitkillä+kerronnoilla.Mainittakoon+kuitenkin+asiayhteyteen+liittyen,+että+elokuva+Lieksa+on+uuden+samannimisen+yhtiön+tuotantoa.+Tukkijoella+taas+on+sitä+vanhan+tuotantoa.+Jo+1928+on+tukinuitosta+tehty+elokuvia.Lopuksi+valitsen+näytteen+meidän+ikäluokille+tutuimmasta.Olkaapa+hyvällä+päällä+siellä+elämänne+palstoilla;)https://www.youtube.com/watch?v=EgSzQK7TUQw
  3. Harmi,+kun+en+ole+käynyt+kuin+vesitornin+päällä.+Ihan+Kuopioon,+en+edes+Rissalaan,+sieltä+vielä+nähnyt.+Tuo+haavekuva+varmaan+pitää+uniini+lentäen+etsiä.+Pikkukilin+näkötornista+katselin+muutama+viikko+sitten+sekä+Kuopioon,+että+Lieksaan+päin.+Kummankaan+torin+mansikoiden+hintaa+en+vielä+hyvien+Nikon+linssien+läpikään+pystynyt+toteamaan.+Mutta+huoli+pois.+Tekniikka+kehittyy,+niin+mekin;)Näkötornin+raput+jo+ovat+kokemus+sinänsä.+Ei+korkean+paikan+välttäjille,+kammoa+kokeville.Tukeva+se+on,+jos+itse+olet+sopiva.