Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

175

1. Minun+mielestäni+on+parempi+tuntea+ensin+itsensä,+ennen+kuin+ryhtyy+toisien+siniä+utelemaan+epäoleellisen+tarkasti.+Luoja+on+toki+uteliaisuudenkin+ihmisille+luonut,+mutta…+Jakamattoman+yksilöllisyyden+pohjalta+pitää+olla+selvää,+että+ei+ole+kohteliasta+korostaa+palstan+piirteitä+yksilön+kustannuksella.+On+myös+syytä+huomioida+asiayhteysriippuvuus+näissä+elomme+kiemuroissa.+Jos+joku+haluaa+kirjoittaa,+vaikka+huomattavan+merkittävänä+ja+kiinnostavana+persoonana+ainoastaan+nimimerkillä,+niin+eikö+sitä+päätöstä+voisi+arvostaa,+jopa+kunnioittaa+enempiä+utelematta.
  2. Nyt+naurattaa+niin,+niin+naurattaa,+että+pakko+osallistua.+Nauru+ei+ole+aina+naurun+asia,+vaikka+muuten+naureskellaan+ja+mukavaahan+se+muuten+nauraminen+onkin,+ja+olkoon+edelleen.+Niin+pitääkin.Mutta+asiaan.+Lyhyt+lähihistorian+kattaus+Naurusta+heille,+jotka+eivät+muuten+jaksa+kiinnostua,+kuin+lyhyesti.Fosfaatti+on+sellainen+meille+pesuaineista+ja+lannoitteista+lähinnä+tuttu+luonnonvara.Se+oli+syy,+miksi+naurulaisia+joskus+taannoin+1970-+luvulla+nauratti.+Varsinkin+sen+heikkoa+hallintoa+nauratti.+Ko.+saari+on+esimerkki+ihmisen+loputtomasta+ahneudesta.+Kaunis+paratiisisaari+tuhottiin+fosfaatin+takia,+ja+luonnonrikkaus+heiteltiin+ympäri+maailmaa+muille+maille+markkinoille,+vähän+vertaa+välittämättä+itse+Naurun+luonnosta+ja+asukkaista.+Lisäksi+Australia+käytti+maahanmuuttoasioissa+esim.+2001+Naurua+ainoastaan+hyväkseen.+Australian+kieltäydyttyä+ottamasta+vastaan+Tampa-aluksen+merestä+poimimia+afgaanipakolaisia,+Nauru+suostui+toimimaan+esiliinana+Australialle.+Naurun+asukkaat+lihoivat+nauraen+roskaruuan+seurauksena.+Presidentti+Hammer+de+Robert+osteli+itselleen+prameita+kiinteistöjä,+lentoyhtiöitä+ym.+Naurulaiset+hän+tyydytti+Hesburger+ja+McDonald’s+tuotteilla.Mutta+pientä+on+itikanpissi+suurissa+merissä,+kuin+höyhen+suihkuvirtauksissa.Itse+olen+miettinyt+lähteväni+käymään+Australiassa.+Se+ei+ole+naurun+asia.+Kannattaa+olla+maassa+maan+tavalla.+Visaa+ei+kannata+vinguttaa+yli+varojensa.+Tämänkaltaiset+asiat+kannattaa+tiedostaa+ennen+kaukomaille+matkustamista.+Lisäksi+lähteiden+luotettavuus+myös+aina+kannattaa+tarkistaa.+Kukapa+sitä+myrkyn+vettä+tahtoisi+vahingossakaan+juoda?+Tässä+esimerkki,+että+perusukin+voi+olla+humaanisti+ajatteleva.+Kaiken+laista+on+moneksi,+laidasta+laitaan.+http://kirjoituksiasalosta.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221078-australian-maahanmuuttopolitiikka-taas-otsikoissaPS.+Nyt+lopetan+nauramisen,+koska+tyhjän+nauramisesta+en+ole+koskaan+pitänyt!+Itkullakin+on+oma+sijansa,+mutta+se+on+aivan+toinen+juttu.+Vai+onko?