Lieksassa hauskaa porukkaa...

Anonyymi

Tutkimusten mukaan Lieksassa ovat maailman hauskimmat ihmiset. Vain Nilsiä ja Jamaikan eräs pienempi paikkakunta pääsevät tuntumaan.

12

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melkein kannoilla tulevat naurulaiset. Heitä asuu Naurun saarella eli Naurulla saman verran kuin Lieksassa lieksalaisia. Lähes kaikki naurulaiset ovat lihavia, mikä aiheuttaa heille hilpeyttä ja hauskuutta.

      Vuonna 2002 Nauru otti vastaan Australian pyynnöstä tuhat turvapaikanhakijaa, jotka olivat pyrkineet Australiaan. Sitten ei enää naurulaisia naurattanut ja Nauru menetti ensimmäisen sijansa maailman hauskimpana paikkana.

      • Ehkä naurulaisia naurattaa vielä vähemmän se, kun oma saari peittyy veden alle ilmastonmuutoksen seurauksena. Sitten ei naurata sekään kun nauroivat Australian hyljeksimille turviksille, kun joutuvat itse lähtemään turvapaikan hakuun.


    • Anonyymi

      Näinhän nuo laittaa kaikkialla asiat rantaliksi mihin tunkeutuvat lepokoimaan muithen siiville

    • Nyt ei naaraata, sanoi savolaismies kun anoppi veneestä putosi.

    • Nyt naurattaa niin, niin naurattaa, että pakko osallistua.
      Nauru ei ole aina naurun asia, vaikka muuten naureskellaan ja mukavaahan se muuten nauraminen onkin, ja olkoon edelleen. Niin pitääkin.

      Mutta asiaan. Lyhyt lähihistorian kattaus Naurusta heille, jotka eivät muuten jaksa kiinnostua, kuin lyhyesti.
      Fosfaatti on sellainen meille pesuaineista ja lannoitteista lähinnä tuttu luonnonvara.

      Se oli syy, miksi naurulaisia joskus taannoin 1970- luvulla nauratti. Varsinkin sen heikkoa hallintoa nauratti. Ko. saari on esimerkki ihmisen loputtomasta ahneudesta. Kaunis paratiisisaari tuhottiin fosfaatin takia, ja luonnonrikkaus heiteltiin ympäri maailmaa muille maille markkinoille, vähän vertaa välittämättä itse Naurun luonnosta ja asukkaista. Lisäksi Australia käytti maahanmuuttoasioissa esim. 2001 Naurua ainoastaan hyväkseen. Australian kieltäydyttyä ottamasta vastaan Tampa-aluksen merestä poimimia afgaanipakolaisia, Nauru suostui toimimaan esiliinana Australialle.

      Naurun asukkaat lihoivat nauraen roskaruuan seurauksena. Presidentti Hammer de Robert osteli itselleen prameita kiinteistöjä, lentoyhtiöitä ym. Naurulaiset hän tyydytti Hesburger ja McDonald’s tuotteilla.

      Mutta pientä on itikanpissi suurissa merissä, kuin höyhen suihkuvirtauksissa.

      Itse olen miettinyt lähteväni käymään Australiassa. Se ei ole naurun asia. Kannattaa olla maassa maan tavalla. Visaa ei kannata vinguttaa yli varojensa. Tämänkaltaiset asiat kannattaa tiedostaa ennen kaukomaille matkustamista. Lisäksi lähteiden luotettavuus myös aina kannattaa tarkistaa. Kukapa sitä myrkyn vettä tahtoisi vahingossakaan juoda?

      Tässä esimerkki, että perusukin voi olla humaanisti ajatteleva. Kaiken laista on moneksi, laidasta laitaan.
      http://kirjoituksiasalosta.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221078-australian-maahanmuuttopolitiikka-taas-otsikoissa

      PS. Nyt lopetan nauramisen, koska tyhjän nauramisesta en ole koskaan pitänyt! Itkullakin on oma sijansa, mutta se on aivan toinen juttu. Vai onko?

      • Täällä oli minulla aikoinaan sellainen työkaveri joka sanoi varmaan kymmenen kertaa päivässä "tyhjän naaru on hiipivän hulluuven ensimmäenen oere".

        Hänellä se ehkä oli, koska pari vuotta sen jälkeen, kun hän palasi kotiseudulleen jonnekin Savoon, mies ampui itsensä (oli alle 30 v).
        Viina ja sen myötä tuhlattu suuri perintö oli taisi se laukaiseva tekijä.


      • Perusukki on perusukki, ja persu on aina kuitenkin persu;)


      • kamuttaja kirjoitti:

        Täällä oli minulla aikoinaan sellainen työkaveri joka sanoi varmaan kymmenen kertaa päivässä "tyhjän naaru on hiipivän hulluuven ensimmäenen oere".

        Hänellä se ehkä oli, koska pari vuotta sen jälkeen, kun hän palasi kotiseudulleen jonnekin Savoon, mies ampui itsensä (oli alle 30 v).
        Viina ja sen myötä tuhlattu suuri perintö oli taisi se laukaiseva tekijä.

        Tuo oli uskottava kertomus todellisesta elämästä. Uskottava siksi, että minunkin tuttavapiiriini on kuulunut eräs juuri samankaltainen tapaus täällä Lieksassa. Eli kuitenkin lähes viisikymppiseksi.


      • Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Tuo oli uskottava kertomus todellisesta elämästä. Uskottava siksi, että minunkin tuttavapiiriini on kuulunut eräs juuri samankaltainen tapaus täällä Lieksassa. Eli kuitenkin lähes viisikymppiseksi.

        Vanhoista opiskelukavereistani on moni tehnyt saman ratkaisun, hyvin ikävää.
        Eräät ammatit joihin moni päätyi, vaikutti jonkin verran siihen.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Vanhoista opiskelukavereistani on moni tehnyt saman ratkaisun, hyvin ikävää.
        Eräät ammatit joihin moni päätyi, vaikutti jonkin verran siihen.

        Muistuupa mieleeni lyhyeltä harjoittelujaksolta 60-luvulla Pankakosken tehtaalta eräs maalari V.S., joka kertoi, että jonakin päivänä, kun maalaa koko päivän pienissä sisätiloissa, ei seuraavana aamuna muista edellisen illan kotiin menoa.

        Maalithan eivät olleet kovin käyttäjäystävällisiä vielä noihin aikoihin. Minäkin muistan noilta ajoilta maalin nimeltä Pesto. Sen katku oli mielestäni niitä pahimpia. Maalatessani kotona kaappien ovia, oli välillä pakko pitää ulkona hengitystauko.

        Silloin lienee ollut vallalla käsitys, että mitä pahempi haju, sitä parempi lopputulos. Nykyään sama käsitys vaikuttaa olevan kotitalouden pesuaineissa. Lieneekö niissä parhaiten vaikuttavin aineosa hajuste. Mitä voimakkaamoi haju, sen parempi pesutulos!


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Muistuupa mieleeni lyhyeltä harjoittelujaksolta 60-luvulla Pankakosken tehtaalta eräs maalari V.S., joka kertoi, että jonakin päivänä, kun maalaa koko päivän pienissä sisätiloissa, ei seuraavana aamuna muista edellisen illan kotiin menoa.

        Maalithan eivät olleet kovin käyttäjäystävällisiä vielä noihin aikoihin. Minäkin muistan noilta ajoilta maalin nimeltä Pesto. Sen katku oli mielestäni niitä pahimpia. Maalatessani kotona kaappien ovia, oli välillä pakko pitää ulkona hengitystauko.

        Silloin lienee ollut vallalla käsitys, että mitä pahempi haju, sitä parempi lopputulos. Nykyään sama käsitys vaikuttaa olevan kotitalouden pesuaineissa. Lieneekö niissä parhaiten vaikuttavin aineosa hajuste. Mitä voimakkaamoi haju, sen parempi pesutulos!

        Ne oli tosiaan hirmu myrkkyjä, ja veivät monen terveyden.


    • Anonyymi

      Suomen asutus on niin heikko seitti jotta pian tämä on muutettu ja harsittu uustulokaille käyväksi.

      Kyllähän sitten näillä onkin nauruissaan pitelemistä ( ilmaisesta nakista )

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe