Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
57
Kommenttia
8242
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aivan. Lihanaudan co2 ekvivalentti on 100 kg ja punainen liha on yhdistetty lähinnä suolistosyöpiin.
21.09.2025 12:10
Käytä sitä keiju-rypsiöljyä, siinä ei ole heksaania. Heksaanin LD50 on 16 g per kg eli 100 kg miehellä 1.6 kg. Uutetussa öljyssä sitä on noin 0.5 mg per kg. Henki siis lähtee 50% todennäköisyydellä kun käyttää kerralla 3 miljoonaa kiloa uutettua kasviöljyä.
19.09.2025 04:40
Sijoitusteni arvo lisääntyy 2-2.5 k€ per kk ja viiden vuoden päästä kun jään eläkkeelle noin 3 k€ per kk.
17.09.2025 15:45
Terveysklubin tilannetta en tiedä mutta Dojon liikevaihto on noussut reilusti. Kirjoja ei ole tehty niin ihmettelen mistä liikevaihto tulee.
17.09.2025 04:28
Ei mutta uutetuissa siemenöljyissä on luokkaa 0.5 ppm heksaania eli käyttämällä miljoona kiloa heksaania saa puolisen kiloa heksaania.
Jos heksaani pelottaa niin voi siirtyä keiju-rypsiöljyyn, se on lämminpuristettu (kysyin Bungelta).
16.09.2025 09:32
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Olive_pomace_oil
Tätä on Suomessakin myynnissä.
Rypsiä ei kannata uuttaa koska puristusjäte menee rehuksi, oliivin puristusjätteellä ei ole rehuarvoa kun ei ole proteiiniakaan.
13.09.2025 19:25
Puhdistetun oliiviöljyn valmistuksessa käytetään heksaania. Meillä on rypsiöljyn valmistuksessa siirrytty puristukseen ihan taloudellisistakin syistä, puristejäte menee eläinten rehuksi joten hukkaa ei synny.
Heksaania saa helpoiten käymällä bensiiniasemalla ja hengittämällä. Uutetuissa öljyissä sitä on hyvin vähän, alle mg per kg.
13.09.2025 14:44
Minulla on melko samanlaiset kokemukset Ozempicistä. Syön sen verran että nälkä lähtee (max 400 g kerralla) enkä vatsaa täyteen kuten ennen. Töissä tulee syötyä varsin nopeasti mutta vapaalla hitaammin kuin ennen. Rasvainen ruoka ei houkuta.
Iso ongelma on kasvisten vähäisyys kun ruokamäärä on aika pieni. Kuituakin tulee liian vähän.
Käytän siis Ozempicä edelleen mutta sillä oli paljon saatavuusongelmia ja tämä havainto siltä ajalta.
09.09.2025 16:30
Ei, lue vaikka tämä: https://www.duodecimlehti.fi/duo11784
09.09.2025 04:47
Hyvin toimi sous vide - ohjelma. Kuhafileitä, suolaa, valkopippuria, tilliä ja sitruunaviipaleita. 45 minuuttia ja 52 C.
08.09.2025 04:52
Nuo ovat yleensä 2-3 litran vetoisia eli toimivat kyllä 4 hengelle. Isompiakin on eli joku oli 10 litraa.
03.09.2025 04:47
Noita on noin tusinaa merkkiä. Kalliit on tehty Euroopassa ja halvat Kiinassa. Molemmista löytyy arvosteluja netistä. Mosse on ainut jolla on maahantuoja.
Moulinex iCompanion kannattaa tarkistaa. Käytettynä saa noin 300 €.
Näissä on tärkeää ettei ylikuormita masiinaa eli leipätaikina korkeintaan 1/2 litraa enkä jauhaisi jäätyneitä hedelmiä. Parhainmillaan kastikkeissa ja keitoissa.
01.09.2025 17:08
Valitettavasti näin. Itse kun lähden töihin kello 5 niin tehosekoitinta ei voi ulvottaa aamulla.
Illalla onnistuu ruuanlaitto robotilla ja air fryerillä.
01.09.2025 04:38
Kesto on arvoitus mutta ominaisuudet ovat hyvät. Tehosekoittimena tuota ei voi käyttää ainakaan yöllä. Vaaka on myös huono (ei haittaa minua, käytän kahvivaakaa). Pilkkoo myös valkosipulia etc.. Hyvä hankinta kesämökille.
31.08.2025 16:10
Taitaa olla loppu koko maasta. Hyvä peli ja parempi kuin Kenwood kCook. Tänään makkarakeittoa ja eilen risottoa. Makkarakeittossa ei isompaa etua mutta maku on parempi kun sekoittaminen irrottaa tärkkelystä perunoista. Viikolla suunitelmissa valkokastiketta ja kalaa. Kala liedellä.
31.08.2025 08:14
Toki paistaa. Paistan vaan jauhelihaa isomman määrän kerralla ja pakastan käyttöerissä.
29.08.2025 05:29
Nuo reseptit on sovitettu keittiöroboteille. Systeemi suunnilleen sellainen, että laita kulhoon 2 sipulia neljänneksinä ja loraus öljyä ja valitse sipulin pilkonta -ohjelma, valitse kuullotusohjelma, lisää tölkkitomaatit ja paistettu jauheliha ja valitse tomaattikastikeohjelma.
28.08.2025 18:24
Käytin vastaavaa lisäosaa silloin kun keitin vielä kananmunat kattilassa, sellainen 6 munan kantoteline. Vähentää oleellisesti kananmunien rikkoontumista.
Ehkä viipalointi-, "uppomuna-", raastin- tai viipalointilisäosa on ajankohtaisempi. Tai vetolevy, jolla tuon voi parkkeerata keittiötason perille. Tai perunankuorintalisäosa.
28.08.2025 18:19
Jeps. Lisäksi kolesterolisuositus on hyvin korkea eli käytännössä liki kaikkien tulisi käyttää kolesterolilääkkeitä.
Jossain iltapäivälehdessä oli juttua jonka mukaan kolesteroliplakin repeäminen johtuisi infektiosta.
28.08.2025 06:33
Kolmessa päivässä ei liho enkä näe mitään syytä ahmia joulunakaan.
28.08.2025 04:51
4 / 413