Kuinka nopeasti tuloksia ketoilulla?

Anonyymi

Milloin pitää alkaa miettiä jotain muuta laihdutussysteemiä jos ei ketoilu auta? Eli miten pian te veteraaniketoilijat huomasitte muutoksia kehossanne ja olossanne?

238

2869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja kysyt täällä kaatopaikalla ????

• Anonyymi

Tietenkin täällä! Täällähän sinä olet vastaamassa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin täällä! Täällähän sinä olet vastaamassa...

Minä olen aloittaja eikä tämä ollut minun kommenttini. En kommentoi kenenkään henkilöyttä enkä jaksa tätä ad hominem - argumentointia.

En tunne palstalla pyöriviä henkilöitä ja nimimerkkejä ja minua kiinnostaa sisältö, ei henkilöt.

• Anonyymi00151
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aloittaja eikä tämä ollut minun kommenttini. En kommentoi kenenkään henkilöyttä enkä jaksa tätä ad hominem - argumentointia.

En tunne palstalla pyöriviä henkilöitä ja nimimerkkejä ja minua kiinnostaa sisältö, ei henkilöt.

Kokeile suolistohormoneita, tosin niitä määrätään vain diabeetikoille ja ehkä joillekin sairaalloisen lihaville. Tehoavat, sekä minulla että tuttavilla. Vikana on kallis hinta jota Kela ei korvaa.

• Anonyymi00181
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Kokeile suolistohormoneita, tosin niitä määrätään vain diabeetikoille ja ehkä joillekin sairaalloisen lihaville. Tehoavat, sekä minulla että tuttavilla. Vikana on kallis hinta jota Kela ei korvaa.

"Kokeile suolistohormoneita, tosin niitä määrätään vain diabeetikoille ja ehkä joillekin sairaalloisen lihaville. Tehoavat, sekä minulla että tuttavilla. Vikana on kallis hinta jota Kela ei korvaa."

Suolistohormoonit tulee kuntoon elintapamuutoksella. Jos ei ole jotain muuta vikaa aivoissa esim ruokahaluhormonien täydellinen puutos. Lääke on pikaratkaisu joka ei toimi jos ei elintavat ole kunnossa. Jää riippuvaiseksi lääkkeestä ja jos ei voi lopettaa lääkettä niin ravinnepuutos ja rasvahappojen puute tuhoaa elimistön kun syödään vain herkkua. Hyvä esimerkki on Kelly Osbourne joka nuoresta iästään näyttää vanhemmalta kuin äitinsä. Elävältä ruumiilta.

Lääkkeillä on sivuvaikutuksensa: munuaisongelmat, haimatulehdus, sappikivitauti, mielentilahäiriöt, naisilla kaljuutuminen. Kaljuuntuminen voi johtua tosin siitä että kun nälkää ei ole, ei tule ravintoa kun syödään vain ravinneköyhää ruokaa ja syy onkin raudanpuute ja rasvahappojen puutos.

Miehillä kaljuuntuminen on kova paikka mutta naisilla vielä kovempi.

• Anonyymi

"Milloin pitää alkaa miettiä jotain muuta laihdutussysteemiä jos ei ketoilu auta?"

Paljon, paljon paljon, paljon paljon paljon, aiemmin.

Siinä vaiheessa kuin mielessä alkaa ensikerran vaivaamaan pölhöily "ketoilu".

• Anonyymi

Tääl' istun mä tunkiolla ja synkkänä katselen
        seas' roskien, kaiken looan, keto-Veijon juttujen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tääl' istun mä tunkiolla ja synkkänä katselen
        seas' roskien, kaiken looan, keto-Veijon juttujen...

Kuule jos jollain ketoilu toimii, niin eihän se ole väärin. Vai onko sinun mielestäsi?

Nyt on pakko kysyä että: Mikä sinun ongelmasi oikein on?

1) Olet ollut siis itse ketodieetillä eikä se toiminut (koska joit kaljaa, söit 200g päivässä hiilihydraatteja etkä noudattanut muutenkaan periaatteita)

2) Joku toinen noudattaa ketokarppausohjeita kuten pitää ja laihtuu ja pysyy terveenä

=> Sinä pidät kyseistä ketokarppaaja jotenkin huonona ja kartettavana ihmisenä ja hänen puheitaan valeina ja pilkkaat häntä? Ja samoin kohtelet kaikkia muitakin, jotka on huomanneet ketokarppauksen toimivan. Mikä tässä jutussa oikein nyt on? Käyt niiden kimppuun, jotka on saaneet apua ketoilusta. Minkä takia?

Tätä Veijoa en tunne enkä tiedä, mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä niin mikset sinäkin olisi, jos tunnet että olet omalla laillasi insullinia käyttämällä onnellinen?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuule jos jollain ketoilu toimii, niin eihän se ole väärin. Vai onko sinun mielestäsi?

1) Olet ollut siis itse ketodieetillä eikä se toiminut (koska joit kaljaa, söit 200g päivässä hiilihydraatteja etkä noudattanut muutenkaan periaatteita)

2) Joku toinen noudattaa ketokarppausohjeita kuten pitää ja laihtuu ja pysyy terveenä

=> Sinä pidät kyseistä ketokarppaaja jotenkin huonona ja kartettavana ihmisenä ja hänen puheitaan valeina ja pilkkaat häntä? Ja samoin kohtelet kaikkia muitakin, jotka on huomanneet ketokarppauksen toimivan. Mikä tässä jutussa oikein nyt on? Käyt niiden kimppuun, jotka on saaneet apua ketoilusta. Minkä takia?

Tätä Veijoa en tunne enkä tiedä, mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä niin mikset sinäkin olisi, jos tunnet että olet omalla laillasi insullinia käyttämällä onnellinen?

En luonnollisestikaan ketokarppausjaksolla juonut olutta enkä käyttänyt muutenkaan hiilihydraattia paitsi kasviksista. Lihaa, makkaraa ja kananmunia meni paljon. LDL-kolesteroli nousi 50%.

Ketokarppaus lihalla ja eläinrasvalla on valtavan epäterveellistä. Kannattaa miettiä kuinka karppaa.

Ei insuliinin käyttö ole iso asia. Pidän mieluummin verensokerini hyvänä sillä. Hiilihydraatin käyttö tai käyttämättömyys ei vaikuta insuliinin tarpeeseeni laisinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kellekähän tuo viesti oli tarkoitettu? Ei juuri pitemmälle metsään olisi voinut mennä.

• Anonyymi

Mut jos se toimii niin hirmu monella niin miksei sitä vois kokeilla....???

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

En luonnollisestikaan ketokarppausjaksolla juonut olutta enkä käyttänyt muutenkaan hiilihydraattia paitsi kasviksista. Lihaa, makkaraa ja kananmunia meni paljon. LDL-kolesteroli nousi 50%.

Ketokarppaus lihalla ja eläinrasvalla on valtavan epäterveellistä. Kannattaa miettiä kuinka karppaa.

Ei insuliinin käyttö ole iso asia. Pidän mieluummin verensokerini hyvänä sillä. Hiilihydraatin käyttö tai käyttämättömyys ei vaikuta insuliinin tarpeeseeni laisinkaan.

Mikä ihmeen ruokapoliisi miellät olevasi kun pidät rikollisina ihmisiä jotka on tyytyväisiä elämäänsä? Jokainen on vastuussa omasta terveydestään. Ja osaa pitää huolen itse siitä kun jokainen voi mittailla veri arvojaan. Tärkeintä on laihtuminen jos on ylipainoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut jos se toimii niin hirmu monella niin miksei sitä vois kokeilla....???

Ei niitä niin hirmun monta ole. Ne joille se ei ole sopinut eivät kirjoittele näille eivätkä muillekaan palstoille. Keto- ja VHH-palstoilta poikkeavat mielipiteet siivotaan pois.

• Anonyymi

"Paljon, paljon paljon, paljon paljon paljon, aiemmin."

Mielestäsi ketoilua ei siis kannata edes kokeilla, vaikka moni on sillä valtavasti hoikistunut?

Vertaan itseäni hiilaririippuvaisena alkoholistiin. Eikö kannata yrittää raitistua eikä yrittää juoda himoonsa vain pikkuannoksia? Huomasin äsken että pystyn ihan ilman mielitekoa katsomaan herkkuja telkkarista. Kaupassa ei tee mieli mitään sokerista kuten ennen. Ei tule signaalia aivoihin siitä miten äkkiä herkku palkitsee kun nyt ostan sitä käsiini. Kun verensokeri on tasainen niin ei aivot huuda sokeria ja on jatkuvasti kylläinen olo eikä edes heikot kun muistaa elektrolyytti nauttia.. Aivan ihmeellinen asia.

Mielestäni kannattaa. Kaksi viikkoa ja maha alkaa kutistua. Onnellinen olen.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

"Ei insuliinin käyttö ole iso asia. Pidän mieluummin verensokerini hyvänä sillä."

Anteeksi mutta luinko oikein tämän? Käytät mieluummin insuliinia kuin syöt ruokia jotka pitäisisivät sinut lääkkeettömänä? Oikeastiko? Toivottavasti et sentään kannusta muita samaan. Valintahan tuokin on. Kyllähän pitkäaikaisella lääkehoidolla on aina sivuvaikutuksensa eikä insuliini taida olla poikkeus. Mulle tuo näyttää samalta kuin että joku kannustaisi ihmisiä juomaan alkoholia, ja vakuuttaisi ettei maksakirroosi ole niin vakava juttu kun siihen on lääkkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä niin hirmun monta ole. Ne joille se ei ole sopinut eivät kirjoittele näille eivätkä muillekaan palstoille. Keto- ja VHH-palstoilta poikkeavat mielipiteet siivotaan pois.

"Keto- ja VHH-palstoilta poikkeavat mielipiteet siivotaan pois."

Aika paljon laihtuneita näyttäisi kuitenkin olevan omien selailujeni perusteella. Onpa vielä sitten lääkärinikin joka on pudottanut karpaten. Eikö karppaus.infossakin - missä on paljon laihduttaneita - ole se "tunkio" mihin häiriköt saa rauhassa kirjoittaa eriäviä mielipiteitään?

• Anonyymi kirjoitti:

"Ei insuliinin käyttö ole iso asia. Pidän mieluummin verensokerini hyvänä sillä."

Anteeksi mutta luinko oikein tämän? Käytät mieluummin insuliinia kuin syöt ruokia jotka pitäisisivät sinut lääkkeettömänä? Oikeastiko? Toivottavasti et sentään kannusta muita samaan. Valintahan tuokin on. Kyllähän pitkäaikaisella lääkehoidolla on aina sivuvaikutuksensa eikä insuliini taida olla poikkeus. Mulle tuo näyttää samalta kuin että joku kannustaisi ihmisiä juomaan alkoholia, ja vakuuttaisi ettei maksakirroosi ole niin vakava juttu kun siihen on lääkkeet.

Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon koska se ei toimi siinä. Sen sijaan suositellaan laihduttamista ja liikunnan lisäämistä koska niiden toimisesta on näyttöä.

• Anonyymi00052
        hvp27 kirjoitti:

Näin vuosien aikana on ollut paljon tutkimuksia ja johtopäätös on että insuliinin ollessa koholla ei kehon rasva juurikaan pala, siihen se ketoilu perustuukin, insuliinitason alhaalla pitämiseen. Kun kehon omaa rasvaa voidaan pitää polttoaineena niin nälkä ja mieliteot vaimenee ja tähän ilmiöön on keto paras keino. Itse olen pätkäpaastolla ja VHH:lla ja tämäkin hyvin toimii.

• Anonyymi00058
        Anonyymi kirjoitti:

Ainut joka jaksaa trollata on hpv27, syytä en tiedä miksi on jotain niin kauheaa vihaa laihdutuksen kanssa onnistujia kohtaan jos se on tapahtunut vähillä hiilareilla. Täytyy olla jotenkin sairas ihminen.

Kaikki ruokavaliovalmennukset mitä olen seurannut perustuu ketogeeniseen. Minimihiilareihin. Aika on ajanut näiden palstatrollien ohi ja yli. Kaiken huippu on kun esitetty väite että ketoosi on muka sama kuin ketoasidoosi. Syytä tälle höpinälle on osaa sanoa.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ainut joka jaksaa trollata on hpv27, syytä en tiedä miksi on jotain niin kauheaa vihaa laihdutuksen kanssa onnistujia kohtaan jos se on tapahtunut vähillä hiilareilla. Täytyy olla jotenkin sairas ihminen.

Kaikki ruokavaliovalmennukset mitä olen seurannut perustuu ketogeeniseen. Minimihiilareihin. Aika on ajanut näiden palstatrollien ohi ja yli. Kaiken huippu on kun esitetty väite että ketoosi on muka sama kuin ketoasidoosi. Syytä tälle höpinälle on osaa sanoa.

Tämä hpv27 on Antti Heikkilän suuri aliarvioitsija vuosikausia, kiinnostaisi tietää henkilö nimimerkin takana. Juutuubissa on pilvin pimein lääkärikoulutuksen saaneita lääkäreitä jotka puhuvat liiallista hiilarikuormaa vastaan kun me emme enään raivaa peltoja ja kaiva käsin ojia niin emme tarvitse kuutta perunaa ja paria limppua päivässä kulutukseen ja syömistä parin tunnin välein ettei verensokeri heittele. Kukaan ei kuole kun jättää päivässä syömiset 10 tunnin sisään, eikä tarvitse luopua leivästä kunhan pitää hiilarirajoituksen alle 100 grammaa päivässä ja jos alkaa tökkimään niin kaupasta saa hillomunkkia 24/7 mutta turha täällä on päivystää ja luulla että tervehtyy jos ei ohjeita noudata.

• Anonyymi00071
        Anonyymi kirjoitti:

"Ne joille se ei ole sopinut eivät kirjoittele näille eivätkä muillekaan palstoille. "

Entä Hpv27? Väitteesi ei pidä paikkansa.

• Anonyymi00072
        hvp27 kirjoitti:

Tämä kuulostaa aika järkyttältä. Suosittelet siis muillekin insuliinilla verensokerin normalisoimista eikä TERVEELLISTÄ RUOKAVALIOTA?

Kyllä tuommoisella asenteella varustetun henkilön puheita kannattaa varoa muutenkin jos tavoitteena on mahdollisimman monen joutua lääkehoitoon ennemmin kuin tehdä elämäntapamuutos!!

• Anonyymi00073
        Anonyymi kirjoitti:

Justiin sama kävi mielessä!!!!

• Anonyymi00074
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Tämä hpv27 on Antti Heikkilän suuri aliarvioitsija vuosikausia, kiinnostaisi tietää henkilö nimimerkin takana. Juutuubissa on pilvin pimein lääkärikoulutuksen saaneita lääkäreitä jotka puhuvat liiallista hiilarikuormaa vastaan kun me emme enään raivaa peltoja ja kaiva käsin ojia niin emme tarvitse kuutta perunaa ja paria limppua päivässä kulutukseen ja syömistä parin tunnin välein ettei verensokeri heittele. Kukaan ei kuole kun jättää päivässä syömiset 10 tunnin sisään, eikä tarvitse luopua leivästä kunhan pitää hiilarirajoituksen alle 100 grammaa päivässä ja jos alkaa tökkimään niin kaupasta saa hillomunkkia 24/7 mutta turha täällä on päivystää ja luulla että tervehtyy jos ei ohjeita noudata.

Hyvä kirjoitus!

• Anonyymi00078
        hvp27 kirjoitti:

"Kannattaa miettiä kuinka karppaa."

Mikset miettinyt?

• Anonyymi00088
        Anonyymi kirjoitti:

Hpv27 nimittäin tietää jokaisen karppaajan maailmassa sekä pääsee näkemään mitä he syövät.

• Anonyymi00090
        hvp27 kirjoitti:

Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon koska se ei toimi siinä. Sen sijaan suositellaan laihduttamista ja liikunnan lisäämistä koska niiden toimisesta on näyttöä.

Hpv27:lle.

Kannattaisko sinun tutustua vähän kansainväliseen lähdeaineistoon ja ihan tavallisiin käytäntöihin. VHH näyttää olevan tuiki tavallinen tapa hoitaa D2:stä. Netti on täynnä julkaisuja asiasta.

https://www.worldofbooks.com/en-gb/products/low-carb-diabetes-cookbook-book-david-cavan-9781785041402

"You can reverse pre-diabetes and type 2 diabetes when you change how you eat International diabetes expert David Cavan has teamed up with food writer and type 1 diabetic Emma Porter to create 100 low-carb, healthy-fat recipes to help reverse type 2 diabetes and prediabetes, and control type 1 diabetes as part of a healthy lifestyle."

https://phcuk.org/wp-content/uploads/A_5_page_low_carb_diet_leaflet_Unwin_2021-converted.pdf

A low-carbohydrate or ketogenic (keto) diet is highly effective for managing and potentially putting Type 2 Diabetes (T2D) into remission by significantly reducing blood sugar levels, increasing insulin sensitivity, and decreasing dependency on medication. By reducing carbohydrate intake, the body shifts from relying on glucose to burning fat, providing benefits such as rapid weight loss, improved cardiovascular markers, and better metabolic health

Lisäksi ketogeenista käytetään ruoka-addiktion hoidossa: pilottitutkimus

Very-Low-Calorie Ketogenic Diet: A Potential Treatment for Binge Eating and Food Addiction Symptoms in Women. A Pilot Study

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8657275/

Ja myös masennukseen voi löytyä apua ketogeenisestä ruokavaliosta...

https://www.dailymail.co.uk/health/article-15539341/keto-diet-help-reduce-symptoms-depression.html

Kaikkihan nämä sitten vaikuttaa toisiinsa... Yhteinen nimittäjä on ruokavalio. Kannattaa kokeilla!

• Anonyymi00090 kirjoitti:

Kannattaisko sinun tutustua vähän kansainväliseen lähdeaineistoon ja ihan tavallisiin käytäntöihin. VHH näyttää olevan tuiki tavallinen tapa hoitaa D2:stä. Netti on täynnä julkaisuja asiasta.

https://www.worldofbooks.com/en-gb/products/low-carb-diabetes-cookbook-book-david-cavan-9781785041402

"You can reverse pre-diabetes and type 2 diabetes when you change how you eat International diabetes expert David Cavan has teamed up with food writer and type 1 diabetic Emma Porter to create 100 low-carb, healthy-fat recipes to help reverse type 2 diabetes and prediabetes, and control type 1 diabetes as part of a healthy lifestyle."

https://phcuk.org/wp-content/uploads/A_5_page_low_carb_diet_leaflet_Unwin_2021-converted.pdf

A low-carbohydrate or ketogenic (keto) diet is highly effective for managing and potentially putting Type 2 Diabetes (T2D) into remission by significantly reducing blood sugar levels, increasing insulin sensitivity, and decreasing dependency on medication. By reducing carbohydrate intake, the body shifts from relying on glucose to burning fat, providing benefits such as rapid weight loss, improved cardiovascular markers, and better metabolic health

Very-Low-Calorie Ketogenic Diet: A Potential Treatment for Binge Eating and Food Addiction Symptoms in Women. A Pilot Study

https://www.dailymail.co.uk/health/article-15539341/keto-diet-help-reduce-symptoms-depression.html

Kaikkihan nämä sitten vaikuttaa toisiinsa... Yhteinen nimittäjä on ruokavalio. Kannattaa kokeilla!

Kannattaa tutustua tiedemiesten tekemiin yhteenvetoihin eikä karppausgurujen teksteihin. Esimerkiksi:
        https://juhaniknuuti.wordpress.com/2017/05/12/vahahiilihydraattinen-vhh-ruokavalio-ja-diabetes-2/
        Tehtyjen tutkimusten mukaan siis ketogeeninen dieetti ei ole sen parempi kakkostyypin diabetekseen kuin muutkaan laihdutusdieetit.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC2989112/
        'The animal low-carbohydrate score was associated with a higher all-cause mortality (pooled HR comparing extreme deciles=1.23, 95% CI=1.11-1.37, p-trend=0.05), cardiovascular mortality (corresponding HR=1.14, 95% CI=1.01-1.29, p-trend=0.029), and cancer mortality (corresponding HR=1.28, 95% CI 1.02-1.60, p for trend = 0.09). ' kannattaa siis katsoa ettei syö lihaa tai eläinrasvaa jos karppaa.

• Anonyymi00091
        hvp27 kirjoitti:

Kannattaa tutustua tiedemiesten tekemiin yhteenvetoihin eikä karppausgurujen teksteihin. Esimerkiksi:
        https://juhaniknuuti.wordpress.com/2017/05/12/vahahiilihydraattinen-vhh-ruokavalio-ja-diabetes-2/
        Tehtyjen tutkimusten mukaan siis ketogeeninen dieetti ei ole sen parempi kakkostyypin diabetekseen kuin muutkaan laihdutusdieetit.

'The animal low-carbohydrate score was associated with a higher all-cause mortality (pooled HR comparing extreme deciles=1.23, 95% CI=1.11-1.37, p-trend=0.05), cardiovascular mortality (corresponding HR=1.14, 95% CI=1.01-1.29, p-trend=0.029), and cancer mortality (corresponding HR=1.28, 95% CI 1.02-1.60, p for trend = 0.09). ' kannattaa siis katsoa ettei syö lihaa tai eläinrasvaa jos karppaa.

Vanhentunutta tietoa sulla eikä ollenkaan edes aiheesta! Ihan valtavasti tutkitaan nyt juurikin keto ja vhh ruokavalioa diabeteksen hoidossa.

Seuraa mielummin kansainvälistä keskustelua tässä ajassa.

• Anonyymi00093
        hvp27 kirjoitti:

Onko nämä esim:

Murdoch C, Unwin D, Cavan D, Cucuzzella M, Patel M. Adapting diabetes medication for low carbohydrate
        management of type 2 diabetes: a practical guide. Br J Gen Pract. 2019;69(684):360-1.
        2. Unwin D, Khalid AA, Unwin J, Crocombe D, Delon C, Martyn K, et al. Insights from a general practice service
        evaluation supporting a lower carbohydrate diet in patients with type 2 diabetes mellitus and prediabetes: a
        secondary analysis of routine clinic data including HbA1c, weight and prescribing over 6 years. BMJ Nutrition,
        Prevention & Health. 2020:bmjnph-2020-000072.
        3. David Unwin DH, Geoffrey Livesey,. It is the glycaemic response to, not the carbohydrate content of food
        that maters in diabetes and obesity: The glycaemic index revisited. Journal of Insulin Resistance. 2016;2016;1(1),
        a8.(https://insulinresistance.org/index.php/jir/article/view/8/11).
        4. Gjuladin-Hellon T, Davies IG, Penson P, Amiri Baghbadorani R. Effects of carbohydrate-restricted diets on
        low-density lipoprotein cholesterol levels in overweight and obese adults: a systematic review and meta-analysis.
        Nutr Rev. 2018.
        5. Unwin DJ, Tobin SD, Murray SW, Delon C, Brady AJ. Substantial and Sustained Improvements in Blood
        Pressure, Weight and Lipid Profiles from a Carbohydrate Restricted Diet: An Observational Study of Insulin Resistant
        Patients in Primary Care. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2019;16(15):2680.
        6. Evans CE, Greenwood DC, Threapleton DE, Gale CP, Cleghorn CL, Burley VJ. Glycemic index, glycemic load,
        and blood pressure: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Am J Clin Nutr.
        2017;105(5):1176-90....

Karppausguruja kaikki....? 🤔 Ei ollu edes Heikkilä mainittu missään 😂 onkohan nämä kuulleet Heikkilästä?

Jokainen löytää ihan nämä samat sivut kun hakee.

• Anonyymi00097
        hvp27 kirjoitti:

Low-carbohydrate diets are increasingly recognized in Germany and internationally as a highly effective, evidence-based approach for managing, and in many cases, reversing Type 2 Diabetes (D2/T2DM). Research, including studies within the German Center for Diabetes Research (DZD), indicates that reducing carbohydrate intake can lead to rapid weight loss, improved HbA1c levels, and reduced dependency on medication

Tarvinneeko tuota kääntää? Onpa paljo karppausguruja kun on ihan massoittain joka maassa ja oikein tieteellisissä tutkimustöissä. 😅 Ihan Saksan Diabetestutkimuskeskus on karppausguruja...Perkules ne hoitaa diabetesta karppaamisella joka paikassa jo.

• Anonyymi00093 kirjoitti:

Onko nämä esim:

Murdoch C, Unwin D, Cavan D, Cucuzzella M, Patel M. Adapting diabetes medication for low carbohydrate
        management of type 2 diabetes: a practical guide. Br J Gen Pract. 2019;69(684):360-1.
        2. Unwin D, Khalid AA, Unwin J, Crocombe D, Delon C, Martyn K, et al. Insights from a general practice service
        evaluation supporting a lower carbohydrate diet in patients with type 2 diabetes mellitus and prediabetes: a
        secondary analysis of routine clinic data including HbA1c, weight and prescribing over 6 years. BMJ Nutrition,
        Prevention & Health. 2020:bmjnph-2020-000072.
        3. David Unwin DH, Geoffrey Livesey,. It is the glycaemic response to, not the carbohydrate content of food
        that maters in diabetes and obesity: The glycaemic index revisited. Journal of Insulin Resistance. 2016;2016;1(1),
        a8.(https://insulinresistance.org/index.php/jir/article/view/8/11).
        4. Gjuladin-Hellon T, Davies IG, Penson P, Amiri Baghbadorani R. Effects of carbohydrate-restricted diets on
        low-density lipoprotein cholesterol levels in overweight and obese adults: a systematic review and meta-analysis.
        Nutr Rev. 2018.
        5. Unwin DJ, Tobin SD, Murray SW, Delon C, Brady AJ. Substantial and Sustained Improvements in Blood
        Pressure, Weight and Lipid Profiles from a Carbohydrate Restricted Diet: An Observational Study of Insulin Resistant
        Patients in Primary Care. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2019;16(15):2680.
        6. Evans CE, Greenwood DC, Threapleton DE, Gale CP, Cleghorn CL, Burley VJ. Glycemic index, glycemic load,
        and blood pressure: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Am J Clin Nutr.
        2017;105(5):1176-90....

Karppausguruja kaikki....? 🤔 Ei ollu edes Heikkilä mainittu missään 😂 onkohan nämä kuulleet Heikkilästä?

Jokainen löytää ihan nämä samat sivut kun hakee.

Viimeisestä: 'respectively.Conclusions: This review of healthy individuals indicated that a lower glycemic diet may lead to important reductions in blood pressure. However, many of the trials included in the analysis reported important sources of bias. This trial was registered at PROSPERO as CRD42016049026.'

• Anonyymi00097 kirjoitti:

Low-carbohydrate diets are increasingly recognized in Germany and internationally as a highly effective, evidence-based approach for managing, and in many cases, reversing Type 2 Diabetes (D2/T2DM). Research, including studies within the German Center for Diabetes Research (DZD), indicates that reducing carbohydrate intake can lead to rapid weight loss, improved HbA1c levels, and reduced dependency on medication

Tarvinneeko tuota kääntää? Onpa paljo karppausguruja kun on ihan massoittain joka maassa ja oikein tieteellisissä tutkimustöissä. 😅 Ihan Saksan Diabetestutkimuskeskus on karppausguruja...Perkules ne hoitaa diabetesta karppaamisella joka paikassa jo.

https://www.dzd-ev.de/en/press/press-releases/press-releases-2024/a-new-ddz-study-provides-systematic-evidence-for-the-first-time-different-diets-are-effective-in-the-management-of-type-2-diabetes

Aika moni dieetti auttaa kakkoseen saksalaisten mukaan.

• Anonyymi00100

• Anonyymi00090 kirjoitti:

Tässä on viimeisin metatutkimus (vuodelta 2025) karppauksesta ja
        kakkostyypin diabeteksestä:
        https://www.diabetesresearchclinicalpractice.com/article/S0168-8227(25)00478-4/fulltext

Sama tulos kuin aiemminkin eli karppaus laskee hiukan pitkää sokeria 3
        kk kohdalla mutta myöhemmin lasku katoaa.

'Results
        Twenty-seven RCTs (n = 2,870; 7 Eastern, 20 Western) were included.
        Across analyzed time points, no arm sustained carbohydrate intake < 10 %
        of total energy; therefore, findings generalize to low-to-moderate
        carbohydrate rather than very-low-carbohydrate. LCDs improved glycemia
        short-term: HbA1c − 0.29 %, with the largest effect at 3 months. Fasting
        blood glucose decreased overall (−7.12 mg/dL). Weight loss was greatest
        at 3 months and attenuated thereafter. At 3 months, lower actual
        carbohydrate intake was related to larger HbA1c and weight reductions.

Conclusions
        LCDs offer modest, short-term metabolic benefits for type 2 diabetes
        management, but benefits diminish over time. Cultural context may shape
        responses, underscoring individualized, culturally tailored care.'

tuo 0.29% on Suomessa käytössä olevalla asteikolla mmol/mol suurin
        piirtein 1 mmol/mol eli merkityksetön. Paastosokeri laski sitten 0.4
        mmol/l. Tuokaan ei ole paljon.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Nimen omaan pätkäpaasto on vielä tehostamassa!

• Anonyymi00105
        hvp27 kirjoitti:

https://www.dzd-ev.de/en/press/press-releases/press-releases-2024/a-new-ddz-study-provides-systematic-evidence-for-the-first-time-different-diets-are-effective-in-the-management-of-type-2-diabetes

Aika moni dieetti auttaa kakkoseen saksalaisten mukaan.

Minuakin kiinnostaa että Hpv27 sanot että laihdutus on se millä D2 lähtee. Se on kiva kuulla.

1. Mutta mikä siinä on väärin jos laihtuu karppaamisella? Sillä verensokerit siis ihan todistettavasti ja tieteellisesti tasaantuu ja normalisoituu. Täällä yksi esimerkki, verensokeri laskee ihan päivien aikana kun karppaa. Eikä juo eikä syö tiedettyjä elintarvikkeita. Kaljat, perunat ja karkit on pois. Ne ei ole elintärkeitä. Ei ravintoarvoa.

2. Lisäksi todistat oman teoriasi vääräksi koska sinähän et ole itsekään laihduttamalla parantunut diabeteksesta. Edelleen tarvit lääkkeitä. Olet tarvinnut kemiallisen karppauksen eli ozempicin, koska et voi luopua oluesta ja epäterveellisestä ruuasta.

Ei sen puoleen hei mitään, se on yksi ja sama miten sinä elät ja mitä vedät mutta onko sulla pokkaa väittää että MUIDENKIN kannattaa ennemmin syödä epäterveellisti koska "on ihan jees käyttää insuliinia" Ei ole suuri asia ei, ja esim sokeutua tai joutua raajat amputoimaan? Onhan sitä valkoisia keppejä ja sähköavusteisia pyörätuoleja ja omaishoitajia.

Senkö takia hyökkäät karppaajia vastaan kun olet myös kertonut että sinulla on lääketehtaista osinkotuloja, eli ne tienaat sairailla joten koitat saada heitä lisää. 😳 Vai ketuttaako muuten vain nähdä terveitä ihmisiä?

• Anonyymi00105 kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa että Hpv27 sanot että laihdutus on se millä D2 lähtee. Se on kiva kuulla.

1. Mutta mikä siinä on väärin jos laihtuu karppaamisella? Sillä verensokerit siis ihan todistettavasti ja tieteellisesti tasaantuu ja normalisoituu. Täällä yksi esimerkki, verensokeri laskee ihan päivien aikana kun karppaa. Eikä juo eikä syö tiedettyjä elintarvikkeita. Kaljat, perunat ja karkit on pois. Ne ei ole elintärkeitä. Ei ravintoarvoa.

2. Lisäksi todistat oman teoriasi vääräksi koska sinähän et ole itsekään laihduttamalla parantunut diabeteksesta. Edelleen tarvit lääkkeitä. Olet tarvinnut kemiallisen karppauksen eli ozempicin, koska et voi luopua oluesta ja epäterveellisestä ruuasta.

Ei sen puoleen hei mitään, se on yksi ja sama miten sinä elät ja mitä vedät mutta onko sulla pokkaa väittää että MUIDENKIN kannattaa ennemmin syödä epäterveellisti koska "on ihan jees käyttää insuliinia" Ei ole suuri asia ei, ja esim sokeutua tai joutua raajat amputoimaan? Onhan sitä valkoisia keppejä ja sähköavusteisia pyörätuoleja ja omaishoitajia.

Senkö takia hyökkäät karppaajia vastaan kun olet myös kertonut että sinulla on lääketehtaista osinkotuloja, eli ne tienaat sairailla joten koitat saada heitä lisää. 😳 Vai ketuttaako muuten vain nähdä terveitä ihmisiä?

Siis 90% kakkosista pääsee eroon lääkkeistä laihduttamalla vähintään 15 kg. Eivät kaikki.

Osa karppaajista kieltää myös täysjyväviljan, siemenöljyt, juurekset ja hedelmät jotka ovat tutkitusti terveellisiä. Osa karppaajista suosii punaista lihaa ja eläinrasvoja. Jotkut karppaajat väittävät että karppaus auttaa lukuisiin sairauksiin vaikka todistetusti se auttaa vain lääkehoitoon reagoimattomaan epilepsiaaan.

Karppaus on siis laihdutusdieetti muiden joukossa eikä se ole pitkällä tähtäimellä edes muita dieettejä tehokkaampi.
        Lainaus Knuutilta:'Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan.'.

• Anonyymi00113
        hvp27 kirjoitti:

Siis 90% kakkosista pääsee eroon lääkkeistä laihduttamalla vähintään 15 kg. Eivät kaikki.

Osa karppaajista kieltää myös täysjyväviljan, siemenöljyt, juurekset ja hedelmät jotka ovat tutkitusti terveellisiä. Osa karppaajista suosii punaista lihaa ja eläinrasvoja. Jotkut karppaajat väittävät että karppaus auttaa lukuisiin sairauksiin vaikka todistetusti se auttaa vain lääkehoitoon reagoimattomaan epilepsiaaan.

Karppaus on siis laihdutusdieetti muiden joukossa eikä se ole pitkällä tähtäimellä edes muita dieettejä tehokkaampi.
        Lainaus Knuutilta:'Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan.'.

Jos osa karppaajista tai yleensä ihmisistä on todennut kyseiset tuotteet itselleen sopimattomaksi tai tarpeettomiksi?

Eihän kaikki syö kaikkea muutenkaan. Eihän kaikki lautasmallilla tai ENElläkään syövät syö kaikkea mitä on tarjolla. Valinnanvaraa riittää. Juureksia on joka lähtöön, öljyjä on joka lähtöön ja kuituja on joka lähtöön jos viljat aiheuttaa vakavia oireita. Hyväkarppaajatkin osaksi syö kokoviljaa ja jokainen voi ylipäätään syödä mitä haluaa.

Miksi pitäisi syödä tuotteita jotka nostaa jyrkästi verensokeria jos tavoitteena on tasata sitä ja päästä remissioon? Eikö se mene pilalle kun syö väärin? Tarvii sen lääkkeen korjaamaan tilanne? En ole diabeetikko enkä itse ole asiassa asiantuntija joten en tuohon sano mitään kun tavoitteeni on estää sairastumista yhtään mihinkään.

Miten karppaaja voi "kieltää" keneltäkään mitään, en tajua tätä väitettäsi, mitä toistat, toistat ja toistat ja taas toistat, helvatti jo viimeiset 20 vuotta. Jokainen syö sitä mitä katsoo itselleen sopivammaksi ja elää valintojensa kanssa.

Olethan sinäkin näissä ketjuissa jo monta vuotta sitten kertonut olevasi hyväkarppi ja vedät kuitenkin olutta joka on huippukorkean GI:n tuotteena kaikkea muuta kuin hyväkarppausta. Vaikka joku "kieltää" toiselta ryyppäämisen niin mitä vaikutusta esim sinuun on kielloilla?

En minä ainakaan lotkauta korviani sille joka tulee kertomaan minulle kuinka epäterveellistä punaviini on. Muistan suuret resveratroli- ja viinikeskustelut täällä. :-D

Se mikä on tosi jännää on tuo että Diabetesliittokin jo on alkanut karppaamaan.

T kn

• Anonyymi00113 kirjoitti:

Jos osa karppaajista tai yleensä ihmisistä on todennut kyseiset tuotteet itselleen sopimattomaksi tai tarpeettomiksi?

Eihän kaikki syö kaikkea muutenkaan. Eihän kaikki lautasmallilla tai ENElläkään syövät syö kaikkea mitä on tarjolla. Valinnanvaraa riittää. Juureksia on joka lähtöön, öljyjä on joka lähtöön ja kuituja on joka lähtöön jos viljat aiheuttaa vakavia oireita. Hyväkarppaajatkin osaksi syö kokoviljaa ja jokainen voi ylipäätään syödä mitä haluaa.

Miksi pitäisi syödä tuotteita jotka nostaa jyrkästi verensokeria jos tavoitteena on tasata sitä ja päästä remissioon? Eikö se mene pilalle kun syö väärin? Tarvii sen lääkkeen korjaamaan tilanne? En ole diabeetikko enkä itse ole asiassa asiantuntija joten en tuohon sano mitään kun tavoitteeni on estää sairastumista yhtään mihinkään.

Miten karppaaja voi "kieltää" keneltäkään mitään, en tajua tätä väitettäsi, mitä toistat, toistat ja toistat ja taas toistat, helvatti jo viimeiset 20 vuotta. Jokainen syö sitä mitä katsoo itselleen sopivammaksi ja elää valintojensa kanssa.

Olethan sinäkin näissä ketjuissa jo monta vuotta sitten kertonut olevasi hyväkarppi ja vedät kuitenkin olutta joka on huippukorkean GI:n tuotteena kaikkea muuta kuin hyväkarppausta. Vaikka joku "kieltää" toiselta ryyppäämisen niin mitä vaikutusta esim sinuun on kielloilla?

En minä ainakaan lotkauta korviani sille joka tulee kertomaan minulle kuinka epäterveellistä punaviini on. Muistan suuret resveratroli- ja viinikeskustelut täällä. :-D

Se mikä on tosi jännää on tuo että Diabetesliittokin jo on alkanut karppaamaan.

T kn

Diabeettikko on remissiossa jos pitkä sokeri on normaali, sokerirasituskokeen tulos on normaali ja paastosokeri on normaali ilman lääkkeitä.

Verensokerin pienempi vaihtelu karppiaterialla ei siis riitä remissioon. Diabeteslääkkeet vaikuttavat lähinnä sokerinmuodostukseen elimistössä, poistavat sokeria (siis sitä itsemuodosttettua) tai joissain tapauksessa lisäävät (normalisoivat) insuliinin eritystä aterian jälkeen. Ainoastaan ateriainsuliinia käytetään kompensoimaan hiilihydraattia.

Jos ihminen toteaa karppauksen aloittamisen jälkeen että minä olen terve kun aterian jälkeiset verensokerit ovat paremmat enkä enää tarvitse lääkkeitä ja jättää vuosikontrollit väliin niin ollaan kyllä ongelmissa.

Kakkosen yleisin (oikeastaan ainut) syy on insuliiniresistenssi ja sen aiheuttaa lihavuus. Insuliiniresistenssi ihminen tuottaa jopa 4 kertaa enemmän glukoosia kuin terve. Kakkonen on siis hiukan monimutkaisempi juttu.

• hvp27 kirjoitti:

Diabeettikko on remissiossa jos pitkä sokeri on normaali, sokerirasituskokeen tulos on normaali ja paastosokeri on normaali ilman lääkkeitä.

Verensokerin pienempi vaihtelu karppiaterialla ei siis riitä remissioon. Diabeteslääkkeet vaikuttavat lähinnä sokerinmuodostukseen elimistössä, poistavat sokeria (siis sitä itsemuodosttettua) tai joissain tapauksessa lisäävät (normalisoivat) insuliinin eritystä aterian jälkeen. Ainoastaan ateriainsuliinia käytetään kompensoimaan hiilihydraattia.

Jos ihminen toteaa karppauksen aloittamisen jälkeen että minä olen terve kun aterian jälkeiset verensokerit ovat paremmat enkä enää tarvitse lääkkeitä ja jättää vuosikontrollit väliin niin ollaan kyllä ongelmissa.

Kakkosen yleisin (oikeastaan ainut) syy on insuliiniresistenssi ja sen aiheuttaa lihavuus. Insuliiniresistenssi ihminen tuottaa jopa 4 kertaa enemmän glukoosia kuin terve. Kakkonen on siis hiukan monimutkaisempi juttu.

Tässä hyvä kirjoitus kakkosen syistä: https://www.antidootti.fi/insuliiniresistenssi-insuliini-ja-tyypin-2-diabetes/

• Anonyymi00115
        hvp27 kirjoitti:

Karppaaja ei siis saa sanoa olevansa terve, jos lääkärikin on näin jo todennut? Pitäisikö nyt pyytää yhteystietojasi, että lääkärini voi ottaa sinuun yhteyttä että saa neuvoja sinulta, voit kertoa että karppaaminen lisää kuolleisuutta eikä missään nimessä hän eikä Diabetesliitto joka toteaa karppaamiseen edut, voi tietää mitään asiasta.

• Anonyymi00116
        hvp27 kirjoitti:

Karppaaminen onkin tehokas juuri insuliiniresistenssiin. 🙂

• Anonyymi00117
        hvp27 kirjoitti:

"Ei insuliinin käyttö ole iso asia. Pidän mieluummin verensokerini hyvänä sillä"

Miksi sinusta on väärin jos joku toinen pitää verensokerin hyvänä ihan ruokavaliolla?

Voitko vastata tähän!

• Anonyymi00118
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ihan todellisuuteen perustuva oletus että kaikki maailman ketokarppaajat tulisi tänne ilmoittautumaan.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Näin on, ja siis jo vhh on jo ihan mainstreamia laihdutuksessa.

Ne muut edut tulee vielä kaupan päälle! 😘

• Anonyymi00123
        Anonyymi kirjoitti:

Kellekähän tuo viesti oli tarkoitettu? Ei juuri pitemmälle metsään olisi voinut mennä.

"Kellekähän tuo viesti oli tarkoitettu? Ei juuri pitemmälle metsään olisi voinut mennä."

Hpv27 siihen vastasi, näemmä. Eli se koira lähti johon kalikka kalahti.

• Anonyymi00124
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei niitä niin hirmun monta ole. Ne joille se ei ole sopinut eivät kirjoittele näille eivätkä muillekaan palstoille. Keto- ja VHH-palstoilta poikkeavat mielipiteet siivotaan pois."

Varmastikaan ketogeeninen ruokavalio ei sovi kaikille. Niinhän on kaikkien asioiden ja ruoka-aineiden kanssa että se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Jokaisella omat haasteet. Onhan tälläkin palstalla niitä jotka ilmoittaa ettei VHH ole sopinut, eli tuo väitteesi ei pidä paikkaansa, että täällä ei heitä olisi. Eikä niitä mielipiteitä ole "siivottu pois" vaan on täällä luettavissa.

Ainakin todistettavasti yksi täällä on nimimerkillä kampanjoinut sen puolesta että VHH on väärä ja kartettava ruokavalio kaikille koska se ei ole tälle yhdelle sopinut. Meillä ei kuitenkaan ole luotettavaa tietoa siitä mitä kukakin on syönyt ja miten noudattanut jotain ruokavaliota. Vain oma olo ja terveydentila on se mistä voi vetää johtopäätöksiä jonkun sopivuudesta itselle. Pitää olla rehellinen ainakin itselleen, vaikka muille värittää juttujaan.

Meillä jokaisella on omat vaivamme jotka sanelee monesti mikä sopii ja mikä ei ja on aina kiva kuulla että ruokavalio on tehonnut johonkin ongelmaan, jos ei useampaankin. Varsinkin VHH on sellainen. Se että joku ei tänne kirjoita VHH:n myönteisistä vaikutuksista ei tarkoita ettei heitä ole olemassakaan. Kaikki ei raportoi elämäänsä keskustelupalstoilla tai somessa.

Poikkeavassa mielipiteissä ei ole mielestäni mitään ongelmaa. Jokaisella semmoinen on, jostakin. Mutta usein se "mielipiteen ilmaisu" on yleistämistä, asiatonta solvausta ja mustamaalaamista. Pitää muistaa käytöstavat silloinkin kun on eri mieltä jostakin. Ja myöskin muistaa semmoinen asia, että sivullisen mielipide jostakin on ihan eri asia kuin jonkun oma eletty kokemus. Ja varsinkin tieteellisin menetelmin tutkittu terveydentila. Se kertoo riittävästi sen mikä tärkeää.

Kyllä minä ainakin myös koen oikeudekseni kertoa oman kokemukseni ja se on minulle ihan fakta: oma terveys on palautunut ketogeenisen ruokavalion ansiosta koska muutakaan muutosta elämässäni ei ole ollut. Tässä luettelo kuukauden ajalta:

Verenpaine on normalisoitunut, allergiaoireet kadonneet, astmaoireet kadonneet, refluksi kadonnut, suolisto- ongelmat kadonneet,
        (kaikkein isoin juttu!) nivelkivut hävinneet, energia lisääntynyt, aivosumu ja väsymys poistunut, näkö parantunut, mieli on tasaantunut ja rauhoittunut, ääni kulkee kirkkaammin, palautuminen parantunut (ranneke kertoo) unihäiriöt parantuneet, kaikki veriarvot parantuneet. Paino ei ole kovasti pudonnut mutta 3 kiloa kuitenkin. Saattaa olla nestettäkin? Ainakin turvotus on lähtenyt, virtsa virtaa enemmän. En kuuluta asiasta facebookissa enkä instassa.

Se että joku kokee tämän terveyteni kohenemisen olevan väärin, saa olla vapaasti sitä mieltä.

Mutta sitten on herää jatkokysymys: miksi yhden mielestä jonkun toisen terveyden merkittävä paraneminen on väärin? Onko tämä merkki jostain sairaalloisuuden normatiivuudesta? Eli ei voi olla normaali eikä "terve" jos ei ole krooninen sairaus ja siihen kovat lääkitykset. Jos on terve, se on yliluonnollista ja maagista, tai henkilö valehtelee, verikokeet valehtelee? Terve on humanoidi sairaiden keskuudessa?

• Anonyymi00125
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Karppaaminen onkin tehokas juuri insuliiniresistenssiin. 🙂

Näin minäkin olen käsittänyt että jättämällä kaikki ne ruuat jotka insuliiniresistenssiä (hiilarit ja tärkkelys) pitää yllä, tilanne muuttuu radikaalisti. Hip Hei! Pääsee lääkkeistä!!!

• Anonyymi00134
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Näin vuosien aikana on ollut paljon tutkimuksia ja johtopäätös on että insuliinin ollessa koholla ei kehon rasva juurikaan pala, siihen se ketoilu perustuukin, insuliinitason alhaalla pitämiseen. Kun kehon omaa rasvaa voidaan pitää polttoaineena niin nälkä ja mieliteot vaimenee ja tähän ilmiöön on keto paras keino. Itse olen pätkäpaastolla ja VHH:lla ja tämäkin hyvin toimii.

Tämä oli tiivistettynä ihan koko ketoilun ydinidea! Tapu tapu kiitos! 👏

T kn

• Anonyymi00158
        hvp27 kirjoitti:

"Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon koska se ei toimi siinä. Sen sijaan suositellaan laihduttamista ja liikunnan lisäämistä koska niiden toimisesta on näyttöä."

Joka puolella kyllä jo suositellaan. Missä menneisyyden hoitokäsityksissä sinä elät. Valehteletko tietoisesti ja miksi? Sulla on jäänyt LP levysoittimen neula samaan uraan jumittaan.

• Anonyymi00159
        hvp27 kirjoitti:

Sieltä kuuluu jotain vaimeaa ininää jostain ihan asiaan liittymättömästä asiasta 👂🦟

Cardio...vascu..lar CR jr jne tutkimus jolla todistetaan X asia että se on 0. vuodelta miekka ja kilpi.

• Anonyymi00160
        hvp27 kirjoitti:

"Osa karppaajista kieltää myös täysjyväviljan, siemenöljyt, juurekset ja hedelmät jotka ovat tutkitusti terveellisiä."

Karppaaja tai kuka tahansa muu voi kieltää jotain ainoastaan itseltään. Puhut nyt ihan skebeliä. Minä olen karppi, ja sanon kaikille että jokainen kantaa kehossaan syömisensä tulokset. Muita ei voi syyttää omista virheistä, kun tieto on kaikkien ulottuvilla.

Jokainen on oikeutettu syömään mitä haluaa eikä kukaan voi kieltää syömästä mitään toiselta aikuiselta. Sinä kyllä haluat kieltää vähän kaikkea, esim hankkimasta tietoa ja kokeilemasta vähähiilarista, mutta huomaat kai ettei sillä ole tehoa. 😏 Tutkimuslinkkikokoelma ei todista mitään vaan pitää lukea mitä niissä sanotaan.

• Anonyymi00161

• Anonyymi00162
        Anonyymi00161 kirjoitti:

Tuo Knuuti esittää ihan tosissaan linkissä että diabetes estetään syömällä KUITUJA ja vieläpä kokoviljaa. Miksikäs ruisleipäkulttuurissa on D2 vallan räjähtänyt.... Ei ole oikein tehonnut...

Aika vastuutonta! Leipä ja vilja yleensäkin nostaa hirveesti verensokeria. Miten tuommoinen puoskari saa toimia julkisesti ja edesauttaa juuri diabeteksen syntymistä. Voi hitto, ei ihme että tarvitaan rutosti lääkkeitä. En ole tiennyt että nämä on näin kuutamolla koko metabolista!

• Anonyymi00168
        hvp27 kirjoitti:

Ehkä joku osuus oli sinun syömällä makkaralla,?

• Anonyymi00169
        hvp27 kirjoitti:

"Ketokarppaus lihalla ja eläinrasvalla on valtavan epäterveellistä. Kannattaa miettiä kuinka karppaa."

Kyllä kannattaa, olet niin oikeassa. Kuten myös ENE:llä olevan kannattaa miettiä mitä mahaansa pistää. Loppujen lopuksi vain sillä on merkitystä, ihan sama mitä syö ja mitä suositellaan ja mitä käsketään. Eläinrasvan ei ole vain todettu olevan mikään sydänriski vaan se moska mitä sinne rasvan mukana menee. Epäterveellisyys riippuu esim siitä onko se eläinrasva täyteen lisäaineita pumpatussa makkarassa vai esim luomupihvissä. Lisäaineita on niin paljon syömässämme ruuassa että ei minusta ole kumma että ihmiset on jo sen takia niin sairaita.

Jos karppaa niin, että mahaan meneekin liikaa hiilihydraattia, niin se ei toimi. Kun syö kalorirajoituksin, niin kannattaa katsoa, että ne kalorit koostuu muusta kuin tyhjästä energiasta. Koska sekään ei vie kovin pitkälle kun kroppa alkaa piiputtaa.

On tosi hyvä juttu että Fineli toimii taas. Se on ollut epäkunnossa jo jonkin aikaa.

T kn

• Anonyymi00173

• Anonyymi00174
        hvp27 kirjoitti:

Tässä on viimeisin metatutkimus (vuodelta 2025) karppauksesta ja
        kakkostyypin diabeteksestä:
        https://www.diabetesresearchclinicalpractice.com/article/S0168-8227(25)00478-4/fulltext

Sama tulos kuin aiemminkin eli karppaus laskee hiukan pitkää sokeria 3
        kk kohdalla mutta myöhemmin lasku katoaa.

'Results
        Twenty-seven RCTs (n = 2,870; 7 Eastern, 20 Western) were included.
        Across analyzed time points, no arm sustained carbohydrate intake < 10 %
        of total energy; therefore, findings generalize to low-to-moderate
        carbohydrate rather than very-low-carbohydrate. LCDs improved glycemia
        short-term: HbA1c − 0.29 %, with the largest effect at 3 months. Fasting
        blood glucose decreased overall (−7.12 mg/dL). Weight loss was greatest
        at 3 months and attenuated thereafter. At 3 months, lower actual
        carbohydrate intake was related to larger HbA1c and weight reductions.

Conclusions
        LCDs offer modest, short-term metabolic benefits for type 2 diabetes
        management, but benefits diminish over time. Cultural context may shape
        responses, underscoring individualized, culturally tailored care.'

tuo 0.29% on Suomessa käytössä olevalla asteikolla mmol/mol suurin
        piirtein 1 mmol/mol eli merkityksetön. Paastosokeri laski sitten 0.4
        mmol/l. Tuokaan ei ole paljon.

Tuossa lukee:

"Low-carbohydrate diets (LCDs) have emerged as a potential dietary intervention for managing glycemic control, but their effectiveness across different cultural contexts remains unclear. "

Niinpä niin, epäselväksihän se jää kun ei tutkita, että mitä hittoa ne karppaajat oikeasti syö. Jos on tehty kulttuuris-poliittinen päätös että karppaus tarkoittaa sitä, että hiilihydraattien osuus on 150g niin eihän se varmaan sitten toimi. 🤣

Karppaamisen tehoa on vaikea edes tutkia kun se on omatoiminen ruokavalio, eikä mikään hoitomuoto. Eli perustuu ihan ihmisten kokeilulle ja ihmisten siirtymisestä karppaukseen, jolloin voidaan kokemusperäisesti todeta karppauksen tehot.

• Anonyymi00182
        hvp27 kirjoitti:

"Ei insuliinin käyttö ole iso asia. Pidän mieluummin verensokerini hyvänä sillä"

Tarkoitatko että muidenkin tulisi tehdä niin? Eikö muut saisi pitää verensokeria hyvänä muilla keinolla? Esim.ruokavaliolla?

• Anonyymi00183
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei niitä niin hirmun monta ole. Ne joille se ei ole sopinut eivät kirjoittele näille eivätkä muillekaan palstoille. Keto- ja VHH-palstoilta poikkeavat mielipiteet siivotaan pois."

Sellainen jolle keto ja VHH ei sovi niin hän voi vapaasti kokeilla mitä muuta tahansa tapaa. Vaikka lääkehoitoa. Miksei voisi. Itsehän sen vaikutukset kantaa. Pääasia ettei syytä muita omasta ratkaisuista. Ei tänne tarvitse tulla kertomaan asioistaan sen takia että sinulle pitää jotain todistella. On riittävästi todistetta kun menetelmä toimii. Mikä sopii toiselle ei sovi välttis itselle.

Keto on ollut niille viimeinen keino kun on muut kokeiltu ja ikänsä jojoillut nälkäkuureilla.

• Anonyymi00184
        hvp27 kirjoitti:

"Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon koska se ei toimi siinä."

Valehtelija. Mistähän nämä oikein johtuu. Kun Diabeteksen hoidossa merkittävä verensokerin parannus on todettu jo päivän hh-rajoituksella.

• Anonyymi00185
        hvp27 kirjoitti:

"Kannattaa tutustua tiedemiesten"

Eikö nainen mielestäsi voi tehdä tiedettä? Tarviiko olla pallit?

• Anonyymi00212

• Jos kuukaudessa ei tapahdu riittävästi tai dieetti tuntuu mahdottomalta niin on aika harkita muuta.

• Anonyymi

Hei, ei tää suinkaan mahdottomalta tunnu, vaan erittäin hyvältä. Sepä tässä on, että voiko joku ruokavalio tuntua näin mukavalta, kun on siihen jotenkin oppinut että painonpudotus on / kuuluu olla kärsimystä. Nyt alkaa kohta olla pari viikkoa takana ja olo on edelleen hyvä, vaikka hetkittäin tosiaan tulee voimaton olo. Siihen olen napannut elektrolyyttijuomaa niin on helpannut heti. Luulenkin että aiemmat dieetit on kaatuneet siihen, että tulee liika heikko olo ja luulee asian johtuvan ravinnon puutteesta vaikka kyse on suoloista, jotka poistuu nesteen mukana.

Mulla oli aiemmin nesteenpoistolääkettä, ja vaikutus oli sama. Jatkan edelleen vaikka en taida olla vieläkään ketoosissa. Kalorit on alle lepokulutuksen, ja makrot simmoset kuin ne pitää olla eli rasva edellä mennään.

Kuinkas kauan sinä ketoilit?

• Anonyymi kirjoitti:

Hei, ei tää suinkaan mahdottomalta tunnu, vaan erittäin hyvältä. Sepä tässä on, että voiko joku ruokavalio tuntua näin mukavalta, kun on siihen jotenkin oppinut että painonpudotus on / kuuluu olla kärsimystä. Nyt alkaa kohta olla pari viikkoa takana ja olo on edelleen hyvä, vaikka hetkittäin tosiaan tulee voimaton olo. Siihen olen napannut elektrolyyttijuomaa niin on helpannut heti. Luulenkin että aiemmat dieetit on kaatuneet siihen, että tulee liika heikko olo ja luulee asian johtuvan ravinnon puutteesta vaikka kyse on suoloista, jotka poistuu nesteen mukana.

Mulla oli aiemmin nesteenpoistolääkettä, ja vaikutus oli sama. Jatkan edelleen vaikka en taida olla vieläkään ketoosissa. Kalorit on alle lepokulutuksen, ja makrot simmoset kuin ne pitää olla eli rasva edellä mennään.

Puolisen vuotta. Ei toiminut mulla. sitten 3 kertaa 4 viikkoa VLCD-ketoilua. 12 kiloa lähti tuolla.

Nyt hyväkarppausta.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Puolisen vuotta. Ei toiminut mulla. sitten 3 kertaa 4 viikkoa VLCD-ketoilua. 12 kiloa lähti tuolla.

Nyt hyväkarppausta.

Jos ei toiminut kaljanjuonnin takia???? Ja että 200 g hh??? Onko se ketoilua sun mielstä????

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei toiminut kaljanjuonnin takia???? Ja että 200 g hh??? Onko se ketoilua sun mielstä????

En juonut tuolloin olutta ja hiilihydraatit olivat alle 50 g.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa mittauttaa kolesteroliarvot tuossa 3 kk kohdalla.

Minulla natriumarvot ovat alakantissa tai liian alhaiset ja kaliumarvot yläkantissa. Pari kertaa päätynyt tiputukseenkin tuon takia. Minulla auttaa suola eli samariinia on aina matkakassissa ja kotona sitten silliä. Valitettavasti en pidä suolasta ollenkaan. Kohta sillivoileipä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

"En juonut tuolloin olutta ja hiilihydraatit olivat alle 50 g."

Mistä tiedämme ettet valehtele. Jos syytät aina muita valehtelusta, niin siitä voisi vetää johtopäätöksen samalla lailla että ihminen joka aina pettää muita, pelkää tulevansa petetyksi, koska se on oma "normaali".

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Alkoiko kaljankittaaminen ennen vai jälkeen insuliinin aloittamisen? Saako insuliinihoito juomaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Alkoiko kaljankittaaminen ennen vai jälkeen insuliinin aloittamisen? Saako insuliinihoito juomaan?

En "kittaa" olutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedämme ettet valehtele. Jos syytät aina muita valehtelusta, niin siitä voisi vetää johtopäätöksen samalla lailla että ihminen joka aina pettää muita, pelkää tulevansa petetyksi, koska se on oma "normaali".

Mistä tiedämme että ihmiset Heikkilän Facebook-ryhmässä eivät valehtele?

Tieto kannattaa hakea luotettavista lähteistä. Hyviä lähteitä ovat esimerkiksi Laatikaisen ja Knuutin blogi, käypä hoito -suositukset jne..

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Tieto kannattaa hakea luotettavista lähteistä. Hyviä lähteitä ovat esimerkiksi Laatikaisen ja Knuutin blogi, käypä hoito -suositukset jne..

Poikkeavia mielipiteitä esittävät henkilöt ja mielipiteet poistetaan Heikkilän Facebook-ryhmästä. Siksi sieltä ei arvosteluja eikä eriäviä mielipiteitä löydy.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

"Tieto kannattaa hakea luotettavista lähteistä. Hyviä lähteitä ovat esimerkiksi Laatikaisen ja Knuutin blogi, käypä hoito -suositukset jne.."

Onko siellä onnistumiskertomuksia ketoilusta?En pidä itse blogeja muuten mitenkään yleistettävinä, ne on vain yhden ihmisen avautumisia/kokemuksia. Nojaan itse tieteellisiin lähteisiin ja mitä enemmän kaivan sitä enemmän löytyy just vähähiilihydraattisen ruokavalion eduista terveyteen. Eivät ole pelkästään suomalaisia vaan todellakin muualla vhh tuntuu olevan vallitseva hoito esim diabeteksessä. Suomi on sellanen kansainvälinen lääketeollisuuden testausmaa. Väitetään kansalle että just kuolee jos ei ota tätä ja tätä rokotetta tai lääkettä ja joka sitten aiheuttaa vammoja ja lisäsairauksia joka vaatii uutta lääkettä. Pelolla hallintaa. Ei anneta syödä terveellisesti koska pelätään että ihmiset tervehtyy. Mihin sitten laitetaan kaikki insuliini jos ihmiset alkais syödä terveellisesti ja parantuisi elintapasairauksistaan?

Löysin sellasiakin blogeja joissa kerrotaan kuin on vhh auttanut epilepsiaan ja muihin neurologisiin sairauksiin - ja moneen muuhun. kokemusasiantuntijuus on muuta kuin joku pelkkä mielipidekirjoitus. Ja jos karppauksella ja ketoilemalla laihtuu niin sehän munkin tarkoitus on. Kiinnostaa se miten hyvin sillä voi. Ihmiset tuntuu voivan tosi hyvin kun jättää viljat ja muut sokeristuvat hiilihydraatit. Haluan myöskin voida hyvin joten haluan kokeilla sitä systeemiä...Ja koska olen jo kokeillut perunat ja lautasmallit eikä ne toimi niin on muun vuoro. Haluttiin kai että jatkan itseni tuhoa sokerilla viljoilla ja perunalla niin kauan että voidaan määrätä insuliini.

• Anonyymi kirjoitti:

"Tieto kannattaa hakea luotettavista lähteistä. Hyviä lähteitä ovat esimerkiksi Laatikaisen ja Knuutin blogi, käypä hoito -suositukset jne.."

Onko siellä onnistumiskertomuksia ketoilusta?En pidä itse blogeja muuten mitenkään yleistettävinä, ne on vain yhden ihmisen avautumisia/kokemuksia. Nojaan itse tieteellisiin lähteisiin ja mitä enemmän kaivan sitä enemmän löytyy just vähähiilihydraattisen ruokavalion eduista terveyteen. Eivät ole pelkästään suomalaisia vaan todellakin muualla vhh tuntuu olevan vallitseva hoito esim diabeteksessä. Suomi on sellanen kansainvälinen lääketeollisuuden testausmaa. Väitetään kansalle että just kuolee jos ei ota tätä ja tätä rokotetta tai lääkettä ja joka sitten aiheuttaa vammoja ja lisäsairauksia joka vaatii uutta lääkettä. Pelolla hallintaa. Ei anneta syödä terveellisesti koska pelätään että ihmiset tervehtyy. Mihin sitten laitetaan kaikki insuliini jos ihmiset alkais syödä terveellisesti ja parantuisi elintapasairauksistaan?

Löysin sellasiakin blogeja joissa kerrotaan kuin on vhh auttanut epilepsiaan ja muihin neurologisiin sairauksiin - ja moneen muuhun. kokemusasiantuntijuus on muuta kuin joku pelkkä mielipidekirjoitus. Ja jos karppauksella ja ketoilemalla laihtuu niin sehän munkin tarkoitus on. Kiinnostaa se miten hyvin sillä voi. Ihmiset tuntuu voivan tosi hyvin kun jättää viljat ja muut sokeristuvat hiilihydraatit. Haluan myöskin voida hyvin joten haluan kokeilla sitä systeemiä...Ja koska olen jo kokeillut perunat ja lautasmallit eikä ne toimi niin on muun vuoro. Haluttiin kai että jatkan itseni tuhoa sokerilla viljoilla ja perunalla niin kauan että voidaan määrätä insuliini.

Kun LCHF-dieetilllä kuolleisuus on huomattavasti suurempaa niin kyse ei ole terveellisestä ruokavaliosta.

Laatikaisella on hyvä sarja blogitekstejä karppauksesta ja kyseessä on ravitsemustieteiden tohtori.

Ainut sairaus mihin karppausta käytetään on lääkkeisiin reagoimaton epilepsia. Edelleenkään karppaus ei auta diabetekseen jollei sillä laihdu. Karppauksesta diabeteksen hoidossa luovuttiin heti kun tuli diabeteslääkkeet. Syynä se, että diabeetikot kuolivat varsin nuorena karppauksella.

Rokotevastaisuus on ikävämpi juttu. Toivottavasti et matkustele ja tuo mukanasi viruksia Suomeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Poikkeavia mielipiteitä esittävät henkilöt ja mielipiteet poistetaan Heikkilän Facebook-ryhmästä. Siksi sieltä ei arvosteluja eikä eriäviä mielipiteitä löydy.

Näinpä. Jos kokeilijoita on esimerkiksi 40 000 ja muutama ihminen on laihtunut sillä hetkellä kun kirjoittaa niin ei tuolla ole merkitystä varsinkaan kun kommentit joissa ei ole laihduttu siivotaan pois. Ihmeparantumisia tapahtuu myös muissa lahkoissa.

Käärmeöljykauppiaat ovat käyttäneet ko kikkaa jo pitkään.

Tieteellinen tutkimus lähtee liikkeelle ihan toisella metodilla eli valitaan joukko ihmisiä ja jaetaan heidät ryhmiin ja seurataan heidän terveyttään. Näin saadaan paljon objektiivisempi kuva esimerkiksi dieetin vaikutuksista.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Kun LCHF-dieetilllä kuolleisuus on huomattavasti suurempaa niin kyse ei ole terveellisestä ruokavaliosta.

Laatikaisella on hyvä sarja blogitekstejä karppauksesta ja kyseessä on ravitsemustieteiden tohtori.

Ainut sairaus mihin karppausta käytetään on lääkkeisiin reagoimaton epilepsia. Edelleenkään karppaus ei auta diabetekseen jollei sillä laihdu. Karppauksesta diabeteksen hoidossa luovuttiin heti kun tuli diabeteslääkkeet. Syynä se, että diabeetikot kuolivat varsin nuorena karppauksella.

Rokotevastaisuus on ikävämpi juttu. Toivottavasti et matkustele ja tuo mukanasi viruksia Suomeen.

"Edelleenkään karppaus ei auta diabetekseen jollei sillä laihdu."

Miksi muilla on päinvastaisia kokemuksia? Laihtuminen on sivutuote ja ihmiset pysyy edelleen terveinä vaikka normipaino saavutettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi muilla on päinvastaisia kokemuksia? Laihtuminen on sivutuote ja ihmiset pysyy edelleen terveinä vaikka normipaino saavutettu.

'Miksi muilla on päinvastaisia kokemuksia? Laihtuminen on sivutuote ja ihmiset pysyy edelleen terveinä vaikka normipaino saavutettu.'

Jälkimmäinen lauseesi vahvistaa sen, että normaalipainon saavuttaminen auttaa pitämään ihmiset terveinä. Karppaus on vain yksi keino laihtua.

Eräässä tutkimuksessa sokeriaineenvaihdunta palautui normaaliksi 86 prosentilla niistä potilaista, jotka onnistuivat pudottamaan painoa 15 kiloa. Onko karppaajilla parempia tutkimustuloksia?

• Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin Heikkilän dieetti lisää kuolleisuutta yli 20% eli ihmiset saavat enemmän syöpiä ja sydänkohtauksia. Ihmiset ovat huonoja arvioimaan omaa terveyttään.

Ihan tutkitusti karppaus parantaa pitkää sokeria hiukan ensimmäisenä vuonna muttei toisena vuonna. Lääkitystä on voitu vähentää muttei suinkaan lopettaa. 'Systematic review and meta-analysis of dietary carbohydrate restriction in patients with type 2 diabetes '. Tuossa metatutkimuksessa on käyty läpi kaikki karppaus vs normidieettitutkimukset vuoteen 2017.

Jos tiputan päivittäisen energiansaannin 800 kcal voin lopettaa insuliinin käytön mutta en kyllä raportoisi tuota lääkkeettömäksi pääsynä.

Virta Health on päässyt lopputulokseen että laihduttamalla 15 kg karppauksella 90% diabeetikoista pääsee llääkkeettömäksi. Jälleen kerran ei mitään ihmeparantumisia. Skotlannissa päästiin aivan samaan lopputulokseen VLCD-kuurilla.

• Anonyymi kirjoitti:

'Miksi muilla on päinvastaisia kokemuksia? Laihtuminen on sivutuote ja ihmiset pysyy edelleen terveinä vaikka normipaino saavutettu.'

Jälkimmäinen lauseesi vahvistaa sen, että normaalipainon saavuttaminen auttaa pitämään ihmiset terveinä. Karppaus on vain yksi keino laihtua.

Eräässä tutkimuksessa sokeriaineenvaihdunta palautui normaaliksi 86 prosentilla niistä potilaista, jotka onnistuivat pudottamaan painoa 15 kiloa. Onko karppaajilla parempia tutkimustuloksia?

Tulokset ovat suurin piirtein samoja. Heikkilän dieettiä ei kylläkään ole tutkittu interventiopohjaisesti koska tutkittaville ei saa syöttää ruokaa joka tiedetään epäterveelliseksi. Karppaustutkimuksissa ihmisiä ohjeistetaan syömään kasviproteiinia ja -rasvaa (pl. Virta Healt, joka ei ota kantaa tuohon vaan ihmiset saavat päättää itse).

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

"Rokotevastaisuus on ikävämpi juttu. Toivottavasti et matkustele ja tuo mukanasi viruksia Suomeen."

En ole tuo jolle kommentoit. Mutta minä olen sitä mieltä että kannattaa olla kriittinen tässäkin. Jos joku vaatii saada rokottaa tutkimatta seurauksia ja välittämättä niistä niin ei kannata hyväksyä ihan sinisilmäisesti rokotuksiakaan. Johan meillä on esimerkkejä narkolepsiaan sairastuneista nuorista joiden elämä tuhottu, eikä valtio suostu maksamaan korvauksia.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Ensinnäkin Heikkilän dieetti lisää kuolleisuutta yli 20% eli ihmiset saavat enemmän syöpiä ja sydänkohtauksia. Ihmiset ovat huonoja arvioimaan omaa terveyttään.

Ihan tutkitusti karppaus parantaa pitkää sokeria hiukan ensimmäisenä vuonna muttei toisena vuonna. Lääkitystä on voitu vähentää muttei suinkaan lopettaa. 'Systematic review and meta-analysis of dietary carbohydrate restriction in patients with type 2 diabetes '. Tuossa metatutkimuksessa on käyty läpi kaikki karppaus vs normidieettitutkimukset vuoteen 2017.

Jos tiputan päivittäisen energiansaannin 800 kcal voin lopettaa insuliinin käytön mutta en kyllä raportoisi tuota lääkkeettömäksi pääsynä.

Virta Health on päässyt lopputulokseen että laihduttamalla 15 kg karppauksella 90% diabeetikoista pääsee llääkkeettömäksi. Jälleen kerran ei mitään ihmeparantumisia. Skotlannissa päästiin aivan samaan lopputulokseen VLCD-kuurilla.

"Ensinnäkin Heikkilän dieetti lisää kuolleisuutta yli 20%"

En löydä netistä mitään, missä kerrottaisiin tutkimuksesta, missä kumottaisiin tämä "Heikkilän dieetti". Seuraan aktiivisesti ulkomaisten yliopistojen tutkimuksia eikä siellä tiedetä "Heikkilän dieetistä" mitään saati että sen todettaisiin lisäävän kuolleisuutta 20%.

Heikkilän ohjeet sitä vastoin näyttäisi seuraavan ihan yleisiä eurooppalaisia ja muita vhh-periaatteita mitä noissa tutkimuksissakin käsitellään.

Kaikkihan me kuollaan. Mutta terveenä, toimintakykyisenä, hoikkana ja lääkkeettömänä (sivuvaikutukset!) pysyminen mahdollisimman kauan taitaa olla jokaisen haave. Tai ei sinun, mutta varmaan useimpien.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Tulokset ovat suurin piirtein samoja. Heikkilän dieettiä ei kylläkään ole tutkittu interventiopohjaisesti koska tutkittaville ei saa syöttää ruokaa joka tiedetään epäterveelliseksi. Karppaustutkimuksissa ihmisiä ohjeistetaan syömään kasviproteiinia ja -rasvaa (pl. Virta Healt, joka ei ota kantaa tuohon vaan ihmiset saavat päättää itse).

"Karppaustutkimuksissa ihmisiä ohjeistetaan syömään kasviproteiinia ja -rasvaa (pl. Virta Healt, joka ei ota kantaa tuohon vaan ihmiset saavat päättää itse)."

Saahan ihmiset muutenkin päättää ihan itse mitä suuhunsa laittavat.

• Anonyymi kirjoitti:

"Rokotevastaisuus on ikävämpi juttu. Toivottavasti et matkustele ja tuo mukanasi viruksia Suomeen."

En ole tuo jolle kommentoit. Mutta minä olen sitä mieltä että kannattaa olla kriittinen tässäkin. Jos joku vaatii saada rokottaa tutkimatta seurauksia ja välittämättä niistä niin ei kannata hyväksyä ihan sinisilmäisesti rokotuksiakaan. Johan meillä on esimerkkejä narkolepsiaan sairastuneista nuorista joiden elämä tuhottu, eikä valtio suostu maksamaan korvauksia.

Suomessa olisi kuollut noin 1500 ihmistä sikainfluenssaan jollei ihmisiä olisi rokotettu. Etu on jälleen suurempi kuin haitta. Arvio perustuu Puolaan jossa ei rokotettu sikainfluenssaa vastaan.

Kun rokotevastaiset eivät hyväksy esimerkiksi tuhkarokkorokotusta ja tuhkarokko on vakava sairaus aikuisena niin ilman tuhkarokkorokotusta ei kannata matkustaa eikä olla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa.

Korona tappaa vähintään 30 000 ihmistä Suomessa jos pandemia saa kulkea vapaasti ja todennäköisti paljon enemmän. Anttiheikkiläläisten ei kannata paljoa kokoontua minnekään yhteen koska Anttiin uskova ei ota rokotetta vaikka sellainen olisikin.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ensinnäkin Heikkilän dieetti lisää kuolleisuutta yli 20%"

En löydä netistä mitään, missä kerrottaisiin tutkimuksesta, missä kumottaisiin tämä "Heikkilän dieetti". Seuraan aktiivisesti ulkomaisten yliopistojen tutkimuksia eikä siellä tiedetä "Heikkilän dieetistä" mitään saati että sen todettaisiin lisäävän kuolleisuutta 20%.

Heikkilän ohjeet sitä vastoin näyttäisi seuraavan ihan yleisiä eurooppalaisia ja muita vhh-periaatteita mitä noissa tutkimuksissakin käsitellään.

Kaikkihan me kuollaan. Mutta terveenä, toimintakykyisenä, hoikkana ja lääkkeettömänä (sivuvaikutukset!) pysyminen mahdollisimman kauan taitaa olla jokaisen haave. Tai ei sinun, mutta varmaan useimpien.

Lueppas tälläinen: 'Low-carbohydrate diets and all-cause and cause-specific mortality: two cohort studies.'

Eiköhän Heikkilän dieetti kuulu karppauseen jossa syödää enemmän lihaa ja eläinrasvaa kuin 90% karppaajista. Heikkilähän kieltää muut kasviöljyt kuin oliiviöljyn ja kun dieetin energiasta tulee 75% rasvasta eli noin 200 g päivässä. Siitä sitten suurin osa eläinrasvaa.

Tutkimukset ovat painottuneet kasvirasvaan ja proteiiniin eivätkä suinkaan lihaan ja eläinrasvaan.

Jos tiedät tutkimuksia joissa on syötetty tutkittaville lihaa ja eläinrasvaa niin pistä lista tänne. Tällä hetkellä pääsen noihin julkaisuihin kiinni.

• Anonyymi kirjoitti:

"Karppaustutkimuksissa ihmisiä ohjeistetaan syömään kasviproteiinia ja -rasvaa (pl. Virta Healt, joka ei ota kantaa tuohon vaan ihmiset saavat päättää itse)."

Saahan ihmiset muutenkin päättää ihan itse mitä suuhunsa laittavat.

No eivät jos seuraavat jotain dieettiä. Heikkilä esimerkiksi kieltää muut kasviöljyt kuin oliiviöljyn niin et ole Heikkilän dieetillä jos käytät rypsiöljyä. Tai käytät alkoholia.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

No eivät jos seuraavat jotain dieettiä. Heikkilä esimerkiksi kieltää muut kasviöljyt kuin oliiviöljyn niin et ole Heikkilän dieetillä jos käytät rypsiöljyä. Tai käytät alkoholia.

Rypsiöljy sopiikin parhaiten teräketjuöljyksi. Sitä varten sitä kai tuotetaan enkä ole kuullut että se mitenkään olisi ihmisravinnoksi tarkoitettukaan. Vaikka sillä on todettu olevan luontoa tuhoavaa vaikutusta niin sitä käytetään lähinnä siis voiteluun teollisuuskoneissa. Suuhun sitä ei uskalla sentään laittaa. Hölmöähän sellanen.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Suomessa olisi kuollut noin 1500 ihmistä sikainfluenssaan jollei ihmisiä olisi rokotettu. Etu on jälleen suurempi kuin haitta. Arvio perustuu Puolaan jossa ei rokotettu sikainfluenssaa vastaan.

Kun rokotevastaiset eivät hyväksy esimerkiksi tuhkarokkorokotusta ja tuhkarokko on vakava sairaus aikuisena niin ilman tuhkarokkorokotusta ei kannata matkustaa eikä olla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa.

Korona tappaa vähintään 30 000 ihmistä Suomessa jos pandemia saa kulkea vapaasti ja todennäköisti paljon enemmän. Anttiheikkiläläisten ei kannata paljoa kokoontua minnekään yhteen koska Anttiin uskova ei ota rokotetta vaikka sellainen olisikin.

"Suomessa olisi kuollut noin 1500 ihmistä sikainfluenssaan jollei ihmisiä olisi rokotettu. Etu on jälleen suurempi kuin haitta. Arvio perustuu Puolaan jossa ei rokotettu sikainfluenssaa vastaan."

Tämä varmaan lohduttaa suuresti niitä nuoria, joiden elämä on tuhottu aineella, joita piti suojata sairaudelta. Iäkkäiden ihmisten onkin luonnollista kuolla eri sairauksiin, ei nuorten! Elinikä on noussut niin, että siellä loppupäässä ei olla enää kuin lääkkeillä huumattuja zombieita. Poikkeuksena jotkut Airasamuliinit, jotka elää täyttä elämää edelleen. Eikä edes korvata nuorten murskautuneita tulevaisuudensuunnitelmia.. Ei ihme että rokotusvastaisuus on noussut.

• Anonyymi00051
        hvp27 kirjoitti:

"Ensinnäkin Heikkilän dieetti lisää kuolleisuutta yli 20% eli ihmiset saavat enemmän syöpiä ja sydänkohtauksia. Ihmiset ovat huonoja arvioimaan omaa terveyttään."

🤣🤣🤣🤣🤣

Sinäkö pystyt arvioimaan muiden ihmisten terveyden tuntematta yhtäkään karppaajaa? Missä on todisteet että Heikkilä on lisännyt kuolleisuutta 20%. Sinulla on kyllä nyt niin pahoja nuppivikoja että mene alan lääkäriin, kun tosiaan olet huono itse vikaasi arvioimaan.

• Anonyymi00075
        hvp27 kirjoitti:

Saako ihminen mielestäsi olla insuliinivastainen?

Eli saako ihminen ruokavaliollaan pitää itsensä niin hyvässä kunnossa ettei insuliinia ja muita lääkkeitä tarvita? Onko se väärin ja ketä kohtaan?

• Anonyymi00076
        hvp27 kirjoitti:

Näinpä. Jos kokeilijoita on esimerkiksi 40 000 ja muutama ihminen on laihtunut sillä hetkellä kun kirjoittaa niin ei tuolla ole merkitystä varsinkaan kun kommentit joissa ei ole laihduttu siivotaan pois. Ihmeparantumisia tapahtuu myös muissa lahkoissa.

Tieteellinen tutkimus lähtee liikkeelle ihan toisella metodilla eli valitaan joukko ihmisiä ja jaetaan heidät ryhmiin ja seurataan heidän terveyttään. Näin saadaan paljon objektiivisempi kuva esimerkiksi dieetin vaikutuksista.

"Näinpä. Jos kokeilijoita on esimerkiksi 40 000 ja muutama ihminen on laihtunut"

Ei ole tietääkseni tutkittu tätä asiaa luotettavasti.

Moni sanoo että karppaa, mutta kun kysytään että mitä syöt niin vastauksena tulee: leipää, pullaa ja perunaa. Juotavaksi olutta ja limsaa.

Ei tämä välttämättä ole valehtelua vaan vain ymmärtämättömyyttä ja sivistymättömyyttä.

• Anonyymi00079
        hvp27 kirjoitti:

Kerrot ettet juonut olutta. Kuitenkin nykyään juot. Herää kysymys miksi oluen himo on ollut puoli vuotta poissa ja se on ilmestynyt taas yhtäkkiä. Kun aiemmin olet lihonut oluella ja roskaruualla eli korkean GI:n tuotteilla. Ja väität että olet ns hyväkarppaaja joka tarkoittaa sitä että ruuan glykeeminen indeksi on ravinnon tärkein valintakriteeri. Kokojyvää jne voi syödä kun hyväkarppaa.

Mutta ei missään nimessä olutta, koska oluen glykeeminen indeksi on korkea eli 70. Se pilaa jo hyväkarppauksen jos muutenkin syö hiilihydraattipitoisesti ja muukin ravinnossa on korkean GI:n tuotteita. Eli et pysy aiemmassa kertomuksessasi vaan muuntelet juttujasi. Eli valehtelet suoraan ilmaistuna.

Eli taidat syödä vähäkalorisesti. Mutta joudut silti käyttämään insuliinia että verensokeri pysyy aisoissa. 🤔. Jos laihtuminen on lääke diabetekseen niin miksei tämä kohdallasi lainkaan toimi?? Miksei laihtuminen tuonut terveyttä?

• Anonyymi00080
        hvp27 kirjoitti:

Miksi olisi tarvetta valehdella hyvistä uutisista kun kyse on omasta terveydestä. En ole Heikkilän ryhmissä mutta kyllä laihdutus- ja Vhh-ryhmissä.

Jokainen voi kertoa oman kokemuksensa enkä oikein ymmärrä miksi kukaan alkaisi valehdella omalla nimellään? Miksi ihmeessä ja mitä saavuttaakseen joku kertoisi valetta parantuneesta terveydestään paikassa jossa koetetaan auttaa ja tukea toisia jotka käy läpi samaa?? Vertaistuki ja kokemus otetaan oman elämän parantamisen vuoksi eikä että voitaisiin "todistaa" jotain.

Ei niissä käydä mitään oikeaoppisuuskeskusteluja vaan jaetaan vinkkiä ja kokemuksia miten päästä lääkkeistä ja parantaa terveyttään!!!

• Anonyymi00081
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä edes tunnet tarvetta häiriköidä paikkansa pitämättömillä väitteillä moderoituja sivuja.

• Anonyymi00082
        hvp27 kirjoitti:

Ei mitään todisteita siitä mitä ihmiset oikeasti syö kun väittää olevansa tietyllä ruokavaliolla.

Sinäkin sanot että "hyväkarppaat" ja kuitenkin kerrot juovasi päivässä kaksikin olutta. Sehän todistaa vain sen että ihmiset ei itsekään välttämättä tiedä eikä ymmärrä mitä se karppaus tarkoittaa. Kun et sinäkään. 🤭

• Anonyymi00083
        hvp27 kirjoitti:

Sinä haluaisit varmaan olla joku Guru? 😀 Ei sitä nousta guruksi painamalla ja mustamaalaamalla muita.

• Anonyymi00084
        Anonyymi kirjoitti:

Rypsiöljy sopiikin parhaiten teräketjuöljyksi. Sitä varten sitä kai tuotetaan enkä ole kuullut että se mitenkään olisi ihmisravinnoksi tarkoitettukaan. Vaikka sillä on todettu olevan luontoa tuhoavaa vaikutusta niin sitä käytetään lähinnä siis voiteluun teollisuuskoneissa. Suuhun sitä ei uskalla sentään laittaa. Hölmöähän sellanen.

Siemenöljyjä ei pidetä enää terveellisinä. Tässäkin muutos tapahtuu hitaammin meillä Suomessa.

• Anonyymi00086
        hvp27 kirjoitti:

"Ensinnäkin Heikkilän dieetti lisää kuolleisuutta yli 20% eli ihmiset saavat enemmän syöpiä ja sydänkohtauksia. Ihmiset ovat huonoja arvioimaan omaa terveyttään."

Ei ole missään tietoa että Heikkilä dieetti lisää kuolleisuutta. Tarkoitatko että kun poistaa ruuastaan sokerit, kaljat ja viljat niin kuolee heti? 🤣 Sinäpä se olet melkoinen asiantuntija....

• Anonyymi00092
        hvp27 kirjoitti:

Kannattaa mittauttaa kolesteroliarvot tuossa 3 kk kohdalla.

Minulla natriumarvot ovat alakantissa tai liian alhaiset ja kaliumarvot yläkantissa. Pari kertaa päätynyt tiputukseenkin tuon takia. Minulla auttaa suola eli samariinia on aina matkakassissa ja kotona sitten silliä. Valitettavasti en pidä suolasta ollenkaan. Kohta sillivoileipä.

Hieman on kolesterolit nousseet mutta vielä ihan hyvät. Kolesterolit on vähän kiistanalaisetkin.

Hyväkin kolesteroli on noussut, muuten. Se olisikin kumma kun käytän rasvana avokadoöljyä, että se olisi jotenkin kolesterolia aiheuttava.

Paljon tärkeämpää on verenpaineen lasku ja erittäin syvät ja mainiot yöunet, verensokerin lasku ennen painon putoamista.

• Anonyymi00094
        Anonyymi kirjoitti:

Sun pitää perustaa se oma Facebook ryhmä missä saat solvata ihmisiä ihan mielen mukaan.

• Anonyymi00096
        hvp27 kirjoitti:

Noukin esim tämmöstä:

"Low-carbohydrate diets are increasingly recognized in Australia as an effective, science-based approach to managing and potentially putting Type 2 diabetes (T2D) into remission. Research from the CSIRO and other Australian institutions indicates that reducing carb intake can improve blood glucose control, reduce the need for medication, and facilitate significant weight loss."

Käännös:

Vähähiilihydraattisia ruokavalioita pidetään Australiassa yhä useammin tehokkaana, tieteeseen perustuvana lähestymistapana tyypin 2 diabeteksen (T2D) hallintaan ja mahdolliseen remissioon saattamiseen. CSIRO:n ja muiden australialaisten laitosten tutkimukset osoittavat, että hiilihydraattien saannin vähentäminen voi parantaa verensokerin hallintaa, vähentää lääkityksen tarvetta ja helpottaa merkittävää painonpudotusta.

Näitä on vaikka kuinka

• Anonyymi00096 kirjoitti:

Noukin esim tämmöstä:

"Low-carbohydrate diets are increasingly recognized in Australia as an effective, science-based approach to managing and potentially putting Type 2 diabetes (T2D) into remission. Research from the CSIRO and other Australian institutions indicates that reducing carb intake can improve blood glucose control, reduce the need for medication, and facilitate significant weight loss."

Käännös:

Vähähiilihydraattisia ruokavalioita pidetään Australiassa yhä useammin tehokkaana, tieteeseen perustuvana lähestymistapana tyypin 2 diabeteksen (T2D) hallintaan ja mahdolliseen remissioon saattamiseen. CSIRO:n ja muiden australialaisten laitosten tutkimukset osoittavat, että hiilihydraattien saannin vähentäminen voi parantaa verensokerin hallintaa, vähentää lääkityksen tarvetta ja helpottaa merkittävää painonpudotusta.

Näitä on vaikka kuinka

Australiassa suositellaan maltillista karppausta yhtenä dieettinä kakkosille painon hallintaan.

• Anonyymi00099
        hvp27 kirjoitti:

Australiassa suositellaan maltillista karppausta yhtenä dieettinä kakkosille painon hallintaan.

Hpv27, ihmiset osaa lukea itsekin, ei siinä sinun omituisia väliselittelyitä tarvita 😀

• Anonyymi00101
        hvp27 kirjoitti:

Laatikaiset ja Knuutit on lääkitysguruja. Seuraa sinä heitä kun kerran olet lääkityksellä jo etkä enää tervehdy.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Hpv27, ihmiset osaa lukea itsekin, ei siinä sinun omituisia väliselittelyitä tarvita 😀

Kaikkien insuliinigurujen ja kaljasieppojen jutut menettää merkityksensä välittömästi kun itse kokeilee ja itse huomaa valtavat muutokset elämässään. Niin yksinkertaisesti, ruualla.

On kuin joku olisi sytyttänyt valot. Ei mulla muuta.

• Anonyymi00108
        hvp27 kirjoitti:

Ei vaan diabeteksen hoidossa.

• Anonyymi00109
        hvp27 kirjoitti:

Yliopiston apteekki:

Tarkkaa lukumäärää siitä, kuinka moni on päässyt eroon lääkkeistä karppaamalla (vähähiilihydraattisella ruokavaliolla), ei ole saatavilla, sillä kyseessä on omatoiminen ruokavaliomuutos eikä laaja, rekisteröity lääketieteellinen hoitomuoto.

Kokemuspohjaista tietoa ja viitteitä hyödyistä on kuitenkin olemassa erityisesti tyypin 2 diabeteksen ja aineenvaihduntasairauksien hoidossa:

Tyypin 2 diabetes ja sokeriaineenvaihdunta:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi auttaa parantamaan verensokeritasapainoa, mikä voi vähentää tai poistaa diabeteslääkityksen (esim. metformiini, insuliini) tarpeen.

Painonhallinta ja verenpaine:

Karppaus voi auttaa painonpudotuksessa, mikä puolestaan voi laskea verenpainetta ja vähentää verenpainelääkkeiden tarvetta.

Lääkityksen seuranta:

Karppausta harkitsevan on tärkeää seurata lääkitystään yhdessä lääkärin kanssa, sillä ruokavaliomuutos voi vaikuttaa nopeasti, erityisesti verensokeriin ja verenpaineeseen.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Yliopiston apteekki:

Tarkkaa lukumäärää siitä, kuinka moni on päässyt eroon lääkkeistä karppaamalla (vähähiilihydraattisella ruokavaliolla), ei ole saatavilla, sillä kyseessä on omatoiminen ruokavaliomuutos eikä laaja, rekisteröity lääketieteellinen hoitomuoto.

Kokemuspohjaista tietoa ja viitteitä hyödyistä on kuitenkin olemassa erityisesti tyypin 2 diabeteksen ja aineenvaihduntasairauksien hoidossa:

Tyypin 2 diabetes ja sokeriaineenvaihdunta:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio voi auttaa parantamaan verensokeritasapainoa, mikä voi vähentää tai poistaa diabeteslääkityksen (esim. metformiini, insuliini) tarpeen.

Painonhallinta ja verenpaine:

Karppaus voi auttaa painonpudotuksessa, mikä puolestaan voi laskea verenpainetta ja vähentää verenpainelääkkeiden tarvetta.

Lääkityksen seuranta:

Karppausta harkitsevan on tärkeää seurata lääkitystään yhdessä lääkärin kanssa, sillä ruokavaliomuutos voi vaikuttaa nopeasti, erityisesti verensokeriin ja verenpaineeseen.

Kysymys Diabetesliitolle: Voiko karppaamisella päästä eroon diabeteksesta?

Diabetesliitto:

Kyllä, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla voi päästä eroon tyypin 2 diabeteksesta tai ainakin saada sen remissioon (tilaan, jossa verensokeri on normaali ilman lääkitystä). Tutkimusten mukaan ruokavaliohoito on erittäin tehokas erityisesti sairauden alkuvaiheessa.

Tässä keskeiset asiat aiheesta:
        Remissio mahdollinen: Tyypin 2 diabetes ei ole aina elinikäinen, vaan laihdutus ja verensokerin kuormituksen vähentäminen hiilihydraatteja karsimalla voivat palauttaa sokeritasapainon.

Miten se toimii: Vähentämällä nopeita hiilihydraatteja (sokeri, valkoiset jauhot) verensokeri nousee hitaammin, mikä vähentää insuliinin tarvetta ja laskee paastoverensokeria.
        VHH:n hyödyt: Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH) auttaa painonhallinnassa ja parantaa insuliiniherkkyyttä

Varotoimet: Diabeteksen lääkehoito on sovitettava heti uuden ruokavalion mukaiseksi, sillä lääkkeiden tarve voi vähentyä nopeasti, mikä voi muuten johtaa vaaralliseen hypoglykemiaan eli alhaiseen verensokeriin.

Diabetesliitto

Tärkeää: Vaikka VHH on tehokas, se ei sovi kaikille, ja ruokavalion muutoksista kannattaa aina keskustella lääkärin tai ravitsemusterapeutin kanssa.
        Tyypin 1 diabeteksessa VHH voi auttaa tasapainottamaan verensokeria ja vähentämään insuliinin tarvetta, mutta se ei paranna sairautta. "

😁😁😁😁😁

• Anonyymi00111
        hvp27 kirjoitti:

"Käärmeöljykauppiaat ovat käyttäneet ko kikkaa jo pitkään."

Sinusta siis suomen diabetesliitto on "käärmeöljykauppias".

• Anonyymi00112
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin kattoon ja siellä 0n yli 50000 seuraajaa. Niitä haistattelijoota on joka paikassa.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Kerrot ettet juonut olutta. Kuitenkin nykyään juot. Herää kysymys miksi oluen himo on ollut puoli vuotta poissa ja se on ilmestynyt taas yhtäkkiä. Kun aiemmin olet lihonut oluella ja roskaruualla eli korkean GI:n tuotteilla. Ja väität että olet ns hyväkarppaaja joka tarkoittaa sitä että ruuan glykeeminen indeksi on ravinnon tärkein valintakriteeri. Kokojyvää jne voi syödä kun hyväkarppaa.

Mutta ei missään nimessä olutta, koska oluen glykeeminen indeksi on korkea eli 70. Se pilaa jo hyväkarppauksen jos muutenkin syö hiilihydraattipitoisesti ja muukin ravinnossa on korkean GI:n tuotteita. Eli et pysy aiemmassa kertomuksessasi vaan muuntelet juttujasi. Eli valehtelet suoraan ilmaistuna.

Eli taidat syödä vähäkalorisesti. Mutta joudut silti käyttämään insuliinia että verensokeri pysyy aisoissa. 🤔. Jos laihtuminen on lääke diabetekseen niin miksei tämä kohdallasi lainkaan toimi?? Miksei laihtuminen tuonut terveyttä?

Niinpä, ei voi sanoa että hyväkarppaa, jos juo olutta kun sen glykeeminen indeksi on siellä sokerin hujakoilla. Eli se on ihan samanlaista juotavaa sokeria kuin limsakin tai hedelmämehu.

• Anonyymi00126
        hvp27 kirjoitti:

Jos et juonut olutta karpatessasi, niin mikä sai sinut aloittamaan oluen käytön karppauksen jälkeen?

Eihän oluella ole mitään lisäarvoa ravitsemuksessa eikä se sovi diabeetikoille, tai kellekään. Tietenkin kovassa alkoholiriippuvuudessa monesti diabetes on siinä samassa metabolisessa oireistossa kun maksa, haima ja munuaiset on piloilla ja tarvitsee lääkityksen että pysyy hengissä ja voi juoda edelleen.

Onko se oikeasti niin että kun on lääkitys niin voi turvallisesti juopotella? Ei tarvi muuttaa tapojaan? "Insuliini ei ole suuri asia" 😳.

Sanooko lääkäritkin näin potilaalle että jatka vain juopottelua, kun on insuliini jolla voit korjata vahingot???? 😳

• Anonyymi00127
        Anonyymi kirjoitti:

"Eräässä tutkimuksessa sokeriaineenvaihdunta palautui normaaliksi 86 prosentilla niistä potilaista, jotka onnistuivat pudottamaan painoa 15 kiloa. Onko karppaajilla parempia tutkimustuloksia?"

Minulla on tippunut vasta 3 kiloa. Mutta kaikki veriarvot on huimasti kuukaudessa parantuneet viitearvoihin.

• Anonyymi00128
        hvp27 kirjoitti:

Miksi jokainen keskustelu aiheesta riippumatta aina jossain vaiheessa kääntyy rokotuksiin?

Rokotuksia on ollut vuosikymmeniä eikä kukaan ole kuin vasta nyt alkanut vouhottaa, kun tuli covid.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Miksi olisi tarvetta valehdella hyvistä uutisista kun kyse on omasta terveydestä. En ole Heikkilän ryhmissä mutta kyllä laihdutus- ja Vhh-ryhmissä.

Jokainen voi kertoa oman kokemuksensa enkä oikein ymmärrä miksi kukaan alkaisi valehdella omalla nimellään? Miksi ihmeessä ja mitä saavuttaakseen joku kertoisi valetta parantuneesta terveydestään paikassa jossa koetetaan auttaa ja tukea toisia jotka käy läpi samaa?? Vertaistuki ja kokemus otetaan oman elämän parantamisen vuoksi eikä että voitaisiin "todistaa" jotain.

Ei niissä käydä mitään oikeaoppisuuskeskusteluja vaan jaetaan vinkkiä ja kokemuksia miten päästä lääkkeistä ja parantaa terveyttään!!!

Nyt kun on niin kova lama niin monella ei ole varaa lääkkeisiin niin on koitettava pysyä terveenä ruualla.

• Anonyymi00142
        hvp27 kirjoitti:

Miten rokotteet nyt liittyy muka karppaamiseen? On olemassa rokotevastaisia ihmisiä mutta sinä niputat heidätkin väärinlaihduttajiksi vai? Tavallaan vihattu ihmisryhmä nimeltä karppaamalla laihtuneet on siis sinun maailmassa myös rokotevastaisia? Niinkö yrität kertoa? Kun laihtuu karppaamalla sen sijaan että sairastuu ja joutuisi käyttämään insuliinia niin se on sinun maailmassa rokotevastaisuutta? Voi elämä...

• Anonyymi00163
        hvp27 kirjoitti:

En "kittaa" olutta.

Laitatko sitä pistoksina tai tiputuksessa?

• Anonyymi00164
        hvp27 kirjoitti:

Knuutin blogissa lukee että viljalla hoidetaan diabetes kuntoon. 😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣 Luotettavaa on!!! Ai perkule kun sain hyvät naurut! Leipää mahaan että verensokerit paukkuu ja sitten piikkiä pistämään.

• Anonyymi00165
        hvp27 kirjoitti:

Hpv27, miten sinä ilkeät vääristellä tutkimuksia vai etkö lainkaan lue mitä noissa sanotaan?!!

Jankutat että "Heikkilän dieetti" aiheuttaa kuolleisuutta ja sydän- ja verisuonitauteja. Kuitenkin tuossa omassa linkissäsi lukee käännettynä näin:

"Nykyiset todisteet eivät osoita LCD-dieettien lisäävän sydän- ja verisuonitautiriskiä, ​​eivätkä ne viittaa siihen, että niitä on vaikeampi noudattaa kuin muita dieettejä."

Ja:

"Lääkityksen vähentäminen: LCD-dieetit ovat erittäin tehokkaita verensokeria alentavien lääkkeiden tarpeen vähentämisessä."

Alkuperäinen:

Low-carbohydrate diets (LCDs) are highly effective in the short term (up to 6 months) for improving glycemic control and reducing body weight in type 2 diabetes patients, with greater restriction yielding better results.

While superior to high-carbohydrate diets initially, these effects often diminish after 1 year, with evidence suggesting that long-term success is linked to sustained weight loss rather than restriction intensity.
        National Institutes of Health (.gov)
        National Institutes of Health (.gov)
        +3
        Key Findings from Systematic Reviews & Meta-Analyses:
        Glycemic Control: LCDs typically yield a 0.34% to 0.5% lower HbA1c in the first 3–6 months compared to conventional, high-carbohydrate diets.
        Weight Loss & Lipid Profiles: LCDs show significantly greater reductions in BMI and triglycerides, along with increases in HDL-C, in the short term.
        Long-Term Efficacy: After 12 months, the superiority of LCDs over other diets for reducing HbA1c, weight, and blood pressure is less clear, with some studies showing no significant difference.
        Medication Reduction: LCDs are highly effective for reducing the need for glucose-lowering medications.
        Safety & Adherence: Current evidence indicates no increased cardiovascular risk from LCDs and suggests they are not more difficult to adhere to than other diets."

T kn

• Anonyymi00166
        hvp27 kirjoitti:

Lueppas tälläinen: 'Low-carbohydrate diets and all-cause and cause-specific mortality: two cohort studies.'

Eiköhän Heikkilän dieetti kuulu karppauseen jossa syödää enemmän lihaa ja eläinrasvaa kuin 90% karppaajista. Heikkilähän kieltää muut kasviöljyt kuin oliiviöljyn ja kun dieetin energiasta tulee 75% rasvasta eli noin 200 g päivässä. Siitä sitten suurin osa eläinrasvaa.

Tutkimukset ovat painottuneet kasvirasvaan ja proteiiniin eivätkä suinkaan lihaan ja eläinrasvaan.

Jos tiedät tutkimuksia joissa on syötetty tutkittaville lihaa ja eläinrasvaa niin pistä lista tänne. Tällä hetkellä pääsen noihin julkaisuihin kiinni.

Tuossakin lukee että

"Tutkimuksen luonteen vuoksi syy-seuraussuhdetta ei voida todistaa"

Siis sanotaan suoraan että joku 1980 luvulla tehty tutkimus olisi edes validi, koska ei ole tietoa mitä kymmenet tuhannet henkilöt on edes syöneet!

Sinä olet ollut toistuvasti väittämässä ettei pitkäaikaisvaikutuksista tiedetä, kun ihmisiä ei ole voitu pakottaa syömään "epäterveellisesti" mutta silti kaivat jonkun ikivanhan tutkimuksen jossa on yritetty juuri sitä pitkäaikaista kausaalisuutta selittää. Ja tutkimuksen validiteetti ja rehabiliteetti on täysin peeceestä.

Sinun todistelumatsku on ikivanhaa, 2010, mistä tuokin on peräisin oli sitä aikaa kun alettiin vasta tutkia monelta kantilta näitä asioita ja tuoda julkisuuteen näitä kiistanaiheita. Että miksi ihmiset pysyykin terveenä kun lopettaa sokerin ja nopeat hiilarit ja syö rasvaa kun nämä "tutkimukset" kerran sanoo että ihan heti kuolee kun karppaa.

Sinäkin kerran täällä suoraan totesit että karppaajat kuolee 5 v kuluessa.

• Anonyymi00167
        hvp27 kirjoitti:

"Heikkilä esimerkiksi kieltää muut kasviöljyt kuin oliiviöljyn niin et ole Heikkilän dieetillä jos käytät rypsiöljyä. Tai käytät alkoholia."

Tässä AI:n tietoa:

Pellinki-dieetti (Antti Heikkilän kehittämä):

Alkoholi:

"Sallitut alkoholit: Pellinki-dieetissä suositaan hiilihydraatittomia vaihtoehtoja, kuten kuivia viinejä, kuohuviinejä ja kirkkaita viinoja.
        Vältettävät alkoholit: Makeat viinit, oluet ja siiderit sisältävät paljon hiilihydraatteja, joten niitä tulisi välttää.

Yleisesti ottaen Pellinki-dieetti keskittyy aitoon ruokaan ja luonnollisiin rasvoihin, eikä alkoholi ole sen peruspilari, mutta se on sovitettavissa vähähiilihydraattiseen elämäntapaan."

Kasviöljyt:

Suositellut kasviöljyt:
        Oliiviöljy: Erityisesti kylmäpuristettu (Extra Virgin) on dieetin ykkösöljy.
        Kookosöljy: Suosittu erityisesti paistamisessa sen kestävyyden vuoksi.
        Avokadoöljy: Sopii hyvin salaatteihin ja ruoanlaittoon.
        Pähkinäöljyt: Esimerkiksi saksanpähkinäöljyä voi käyttää mausteena, kunhan se on kylmäpuristettua.

Dieetin logiikka on välttää teollisia siemenöljyjä (kuten rypsi-, auringonkukka- ja maissiöljyä), koska niiden valmistusprosessi ja korkea omega-6-pitoisuus eivät sovi ruokavalion periaatteisiin.

😏😏😏😏😏😏

• Anonyymi00178
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Miten rokotteet nyt liittyy muka karppaamiseen? On olemassa rokotevastaisia ihmisiä mutta sinä niputat heidätkin väärinlaihduttajiksi vai? Tavallaan vihattu ihmisryhmä nimeltä karppaamalla laihtuneet on siis sinun maailmassa myös rokotevastaisia? Niinkö yrität kertoa? Kun laihtuu karppaamalla sen sijaan että sairastuu ja joutuisi käyttämään insuliinia niin se on sinun maailmassa rokotevastaisuutta? Voi elämä...

Sitä sanotaan stigmaksi (Erwing Goffman). Lyhykäisyydessään tämä tarkoittaa ihmisten pyrkimystä liittää ja lyödä leimoja, ja tiettyihin karttamiinsa ihmisryhmiin kaikkea muutakin vihattua ja epätoivottua ominaisuutta ja vahvistaa stigmaa ja vihaa syrjinnän työkaluna. Ei nähdä enää ihmistä yksilönä, vaan nähdään se ennakkoon lätkäisty virtuaalinen leima otsassa ryhmitellään ihmistä.

Tässä siis karppaajia, joilla on joidenkin mielissä Lowcarb-leima, tai AH otsassa, ovat huonoja ihmisiä, koska eivät kiltisti tottele virallisia suosituksia tai käskyjä syödä tietyllä lailla. Lowcarb-ryhmään liitetään sitten muitakin epäilyttäviä ominaisuuksia kuten tässä rokotevastaisuus. Toisin päin onkin hauska miettiä että onko kaikki rokotevastaiset karppaajia? Tätä ilmiötä on ihan joka puolella.

Hienommin ilmaistuna:

Erving Goffmanin stigman käsite perustuu virtuaalisen ja todellisen sosiaalisen identiteetin väliseen ristiriitaan. Teoria voidaan tiivistää seuraavaksi loogiseksi rakenteeksi:

Virtuaalinen sosiaalinen identiteetti > Todellinen sosiaalinen identiteetti = Stigma

Virtuaalinen sosiaalinen identiteetti: Oletukset ja odotukset, joita muilla on yksilöstä ensivaikutelman tai sosiaalisen kategorian perusteella.

Todellinen sosiaalinen identiteetti: Ne ominaisuudet ja attribuutit, jotka yksilöllä todellisuudessa on.

Stigma: Syntyy, kun näiden kahden välillä on negatiivinen ero – yksilöllä on ominaisuus, joka "tahraa" hänet ja laskee hänen arvoaan muiden silmissä.

T kn

• Anonyymi00186
        hvp27 kirjoitti:

Blogit ei ole tieteellinen lähde vaan mielipidekirjoitus.

• Anonyymi00187
        hvp27 kirjoitti:

"Heikkilän dieettiä ei kylläkään ole tutkittu interventiopohjaisesti koska tutkittaville ei saa syöttää ruokaa joka tiedetään epäterveelliseksi."

Eli jos tutkija ei syötä ennakkoon "epäterveelliseksi tietämäänsä" rasvaa eli ennakko-olettamus ohjaa koko tutkimusta niin miten voi saada mitenkään tietoa rasvan vaikutuksista, jos sitä ei edes tutkita? 😂

• Anonyymi00188
        hvp27 kirjoitti:

Hpv27 mikä lie virtuaalihahmo lienet, mutta puhut täällä aivan roskaa menneiltä ajoilta. Oletko iäkäs joka on vain jumittunut päähänpinttymiin ja vanhoihin uskomuksiinsa? Tutkimus kehittyy vaikka sinä et selvästikään ole näin tehnyt. Vanhojen ihmisten on vaikea muuttaa sitä käsitystä mikä on joskus aktiivisena ihmisenä saatu. Kaikki se mikä toisi uutta valaistusta, torjutaan. Uskotaan että kaikki on jo sanottu ja kivitauluihin hakattu.

Se on uskontojenkin fundamentalismin syy. Kykenemättömyys kyseenalaistaa. Pelko. Jäykkä persoonallisuus ja mustavalkoinen ajattelu ja kaiken polarisointi.

• Anonyymi00189
        hvp27 kirjoitti:

Mikä hiton Heikkilä on se joka toistuu ja toistuu koko ajan? Minä ainakin noudatan vhh ruokavaliota enkä mitään heikkilää.

• Anonyymi00190
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Hpv27 yrittää luoda selkeistä tutkimustuloksista jonkun oman tulkinnan ja version. Minusta tuo on lukijan aliarvioimista. Ihmiset osaa itsekin lukea. Kaikki ei tietenkään lukemaansa ymmärrä.

• Anonyymi00191
        Anonyymi00167 kirjoitti:

"Heikkilä esimerkiksi kieltää muut kasviöljyt kuin oliiviöljyn niin et ole Heikkilän dieetillä jos käytät rypsiöljyä. Tai käytät alkoholia."

Tässä AI:n tietoa:

Pellinki-dieetti (Antti Heikkilän kehittämä):

Alkoholi:

"Sallitut alkoholit: Pellinki-dieetissä suositaan hiilihydraatittomia vaihtoehtoja, kuten kuivia viinejä, kuohuviinejä ja kirkkaita viinoja.
        Vältettävät alkoholit: Makeat viinit, oluet ja siiderit sisältävät paljon hiilihydraatteja, joten niitä tulisi välttää.

Yleisesti ottaen Pellinki-dieetti keskittyy aitoon ruokaan ja luonnollisiin rasvoihin, eikä alkoholi ole sen peruspilari, mutta se on sovitettavissa vähähiilihydraattiseen elämäntapaan."

Kasviöljyt:

Suositellut kasviöljyt:
        Oliiviöljy: Erityisesti kylmäpuristettu (Extra Virgin) on dieetin ykkösöljy.
        Kookosöljy: Suosittu erityisesti paistamisessa sen kestävyyden vuoksi.
        Avokadoöljy: Sopii hyvin salaatteihin ja ruoanlaittoon.
        Pähkinäöljyt: Esimerkiksi saksanpähkinäöljyä voi käyttää mausteena, kunhan se on kylmäpuristettua.

Dieetin logiikka on välttää teollisia siemenöljyjä (kuten rypsi-, auringonkukka- ja maissiöljyä), koska niiden valmistusprosessi ja korkea omega-6-pitoisuus eivät sovi ruokavalion periaatteisiin.

😏😏😏😏😏😏

Tuossakin siis Hpv27 valehtelee ja esittelee itse keksimään väitteitä.

Kieltää muka kasviöljyt - eikö avokado ja pähkinä ja kookos ole kasveja?

Kieltää alkoholin? - eikö esim punaviini, viina ja kuohuviini ole alkoholia?

• Anonyymi00193
        hvp27 kirjoitti:

Nyt hyväkarppausta.

Lainaus kirjoituksestasi:

"hvp27
        2019-04-28 18:56:23

(...) Karppaajathan eivät tunnetusti syö kasviksia lainkaan."

Mitäpä mieltä väitteestä? 😃

• Anonyymi00194
        hvp27 kirjoitti:

Mutta jos käsitys karppaamisesta on tuo: "karppaajat eivät syö kasviksia" kuvasi vain omaa karppaamistasi ja on vain oma käsityksesi. Eihän se kenestäkään toisesta kerro.

Kasvisten syönti (ja kaiken muunkin syönti) on oma valinta, olipa ihminen millä ruokavaliolla hyvänsä. Vaikkei karppaisi, ei kasvikset välttämättä kuulu lainkaan ruokavalioon vaan lihan lisäksi syödään pelkkää tärkkelystä ja hiilaria. Ja lautasen sivussa on salaatin lehti näön vuoksi joka jää syömättä. Eihän se maistu miltään.

Minun, karpparin lautasella on ainakin valtaosa pinta-alasta kasvista. Tietty ryyditän sen rasvalla, voinapilla tai paistan ne voissa, (tai syön öljyllä, kermalla). Lihaa tai kalaa on kämmenen kokoinen annos, sama kuin kaverin lautasella joka ei karppaa.

Ainut ero on se että mulla ei ole tärkkelyskasvia.

Välillä koko ateria esim aamupala on smoothie joka on pelkkää vihreää kasvista, ja mukana esim omenaa tai marjaa ja rasva tulee avokadosta ja pähkinäöljystä. Mikä tekee ateriastani epäterveellisen??? Sekö vain kun kerron että karppaan?

Ennusteesi mukaan minun pitäisi myös kuolla 5 vuoden sisällä koska olen jättänyt ruokavaliostani pois sokerin ja vehnäjauhot ja nopeat hiilarit ja syön mahdollisimman lisäaineetonta ruokaa. Olen nyt karpannut 4 vuotta. Veriarvot erinomaiset.

En ymmärrä miksi terveyden vaalimisesta ja lääkkeettömyyteen pyrkimisestä on tullut "epäterveellistä" ja melkein rikos joidenkin silmissä.

• Anonyymi00195
        hvp27 kirjoitti:

Jää epäselväksi, miksi arvelet Heikkilän somessa, omalla nimellään olevien ihmisten valehtelevan.

Mikä olisi motiivi noilla ihmisillä?

Minusta on aivan järjen vastaista olettaa, että joku ketogeenaisi tai karppaisi sen takia että saa todistaa joillekin tahoille menetelmän toimivuudesta.

Ei ei. Syy on se että halutaan pysyä terveenä ja laihtua ja etsitään keinoja tämän toteuttamiseksi. Hoikkuus ei sekään ole se taikasana vaikka auttaa asiaa. Laihakin voi olla monisairas. Tärkeintä on että ravinto tukee terveyttä.

• Anonyymi00196
        hvp27 kirjoitti:

"Karppauksesta diabeteksen hoidossa luovuttiin heti kun tuli diabeteslääkkeet. Syynä se, että diabeetikot kuolivat varsin nuorena karppauksella".

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

• Anonyymi00197
        Anonyymi kirjoitti:

"Eräässä tutkimuksessa sokeriaineenvaihdunta palautui normaaliksi 86 prosentilla niistä potilaista, jotka onnistuivat pudottamaan painoa 15 kiloa. Onko karppaajilla parempia tutkimustuloksia?"

On. Sokeriaineenvaihdunta korjautuu ihan muutamassa päivässä hiilarirajoituksella. Tämä on ihan virallisista lähteistä ja itsekin koettua.

• Anonyymi00213
        hvp27 kirjoitti:

Luin just Laatikaisen blogia kun se tuli hakuehdotuksena kun etsin hampunsiemenistä tietoa.

Olin aika järkyttynyt kun ravitsemustieteilijäksi itseään tituleeraava ei pidä hampunsiemeniä minään muuna kuin "ohimenevänä huuhaana". Vaikka se on mitä arvokkain tuote.

Se ei tiennyt YHTÄÄN MITÄÄN tuotteen ravintoarvoista, ja valtavasta aminohappo rikkaudesta ja käyttömahdollisuuksista. Eikä ole edes ottanut selvää. Miten joku voi olla noin tietämätön ja pihalla ravitsemusasioista? Onko nämä vanhat jääneet johonkin 70 luvulle? Mikä on kerran opittu kuin fundamentalisti Raamatusta niin ei mitään uutta enää pystytä oppimaan.

• Anonyymi00214
        Anonyymi kirjoitti:

"Jälkimmäinen lauseesi vahvistaa sen, että normaalipainon saavuttaminen auttaa pitämään ihmiset terveinä. Karppaus on vain yksi keino laihtua."

Ei Hpv27 ole terve vaikka on laihduttanut kymmeniä kiloja eikä ole terve kun käyttää hirveästi lääkkeitä. Outoa oli hänen kehoitus siitä että terveetkin kannattaa syödä niitä....

• Anonyymi00215
        hvp27 kirjoitti:

Mikähän hitto on Heikkilän dieetti joka on sinut saanut sekaisin kun jankutat sitä Heikkilää täällä vuodesta toiseen? Mitä itse tiedän niin se on vain yksi vhh muiden joukossa. Luomuko tekee Heikkilästä vääräuskoisen? Sehän puhuu luomun puolesta mutta muuten se on ihan tavis karppi.

Itse kuuntelen paljon Ari Miettistä ja Eric Bergiä ja Mindy Pelz jne kaikkia en muistakaan mitä nämä onkaan, löytyy valtavasti tietoa ketogeenisen terapeuttisesta vaikutuksesta. Miettisellä on itselläkin diabetes niin on sekä lääketiede, ravitsemuksen teho ja vielä oma kokemus.

• Anonyymi

Kaikenlaisillal dieteillä laihtuu yhtä nopeasti kun asettaa niille saman tavoitteen. Kunhan huolehtii proteiinien ja suojaravintoaineiden oikeamääräisestä saannista, syö vasta sitten kun kokee selviä nälän tunteita ja syö energiamäärältään pieniä annoksia (max 400 kCal).

• Anonyymi

Mulla oli lautasmallilla nälän tunne koko päivän joten oli syötävä jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syöitkö perunat kuorineen? Perunankuoret sisältävät tinuliinia, joka Lancetissa olevan meta-analyysin mukaan lisää ruokahalua. (En voi laittaa suoraa linkkiä tähän palstan sääntöjen vuoksi.)

• Anonyymi kirjoitti:

Syöitkö perunat kuorineen? Perunankuoret sisältävät tinuliinia, joka Lancetissa olevan meta-analyysin mukaan lisää ruokahalua. (En voi laittaa suoraa linkkiä tähän palstan sääntöjen vuoksi.)

Joo. Ruokahalun lisäys ei ole ainakaan huomattavaa. Lisäksi en syö perunaa kovinkaan usein.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Joo. Ruokahalun lisäys ei ole ainakaan huomattavaa. Lisäksi en syö perunaa kovinkaan usein.

Haha! Tinuliinia ei ole olemassakaan. Keksin koko jutun omasta päästäni! Missä hvp27 on lähdekritiikkisi, he-he!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha! Tinuliinia ei ole olemassakaan. Keksin koko jutun omasta päästäni! Missä hvp27 on lähdekritiikkisi, he-he!

Täh? Mikä tuossa se onnistunut kusetus on? Joku sanoi, ettei ole huomannut keksimäsi valheen mukaisella tinuliinilla olevan vaikutusta - eikä edes syö peruna.

Mun on vaikea ymmärtää, millaisia ongelmia täytyy ihmisellä olla, että pienissäkin asioissa pitää valehdella ja keksiä valheita kokeakseen onnistuvansa jossain. En arvosta yhtään valehtelua enkä näe mitään jaloa siinä, että sillä saavutetaan jotain. Toisekseen en arvosta sitäkään, että jollain on vaikeaa ruokavalion kanssa, niin pitää tahallaan yrittää ohjata väärään suuntaan valheilla ja saada toinen tarkoituksella epäonnistumaan. Se on vain erittäin lapsellista ja ala-arvoista käytöstä. Ymmärrän, ettei usein lapsuudessa kiusatut ihmiset ja huonon itsetunnon omaavat tekevät sitä aikuisiällä paljon, mutta minun mielestäni oma rikkinäisyys ei ole oikeutus sellaiseen käytökseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos syöt liian vähän, niin vika ei ole lautasmallissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh? Mikä tuossa se onnistunut kusetus on? Joku sanoi, ettei ole huomannut keksimäsi valheen mukaisella tinuliinilla olevan vaikutusta - eikä edes syö peruna.

Mun on vaikea ymmärtää, millaisia ongelmia täytyy ihmisellä olla, että pienissäkin asioissa pitää valehdella ja keksiä valheita kokeakseen onnistuvansa jossain. En arvosta yhtään valehtelua enkä näe mitään jaloa siinä, että sillä saavutetaan jotain. Toisekseen en arvosta sitäkään, että jollain on vaikeaa ruokavalion kanssa, niin pitää tahallaan yrittää ohjata väärään suuntaan valheilla ja saada toinen tarkoituksella epäonnistumaan. Se on vain erittäin lapsellista ja ala-arvoista käytöstä. Ymmärrän, ettei usein lapsuudessa kiusatut ihmiset ja huonon itsetunnon omaavat tekevät sitä aikuisiällä paljon, mutta minun mielestäni oma rikkinäisyys ei ole oikeutus sellaiseen käytökseen.

Systemaattista kusetusta tapahtuu joka puolella, puhumattakaan uskomushoitojutuista. Ihmisellä itsellään on aina lopullinen vastuu lukijana ja kuuntelijana.

"Mun on vaikea ymmärtää, millaisia ongelmia täytyy ihmisellä olla, että pienissäkin asioissa pitää valehdella ja keksiä valheita kokeakseen onnistuvansa jossain. "

En kommentoi ongelmiani, mutta minun ei tarvitse keksiä sen enempää pienissä kuin suurissakaan asioissa kokeakseni onnistuvani jossain.

Ymmärsin sitä paitsi hvp27:n joo-sanan väärin: tulkitsin sen olevan vahvistus sille, että tinuliini tosiaankin muka tekee niin, mutta 'joo' olikin vastaus kysymykseen, syötkö perunasi kuorittuina.

Toivottavasti hvp27 jatkaa edelleenkin korkeatasoista kirjoitteluaan täällä. Ja minä lupaan omalta osaltani nostaa keskustelun tasoa.

• Anonyymi00130

Merkittävin ero ja vhhn etu on siinä että sitä pystyy jatkaa ja kestää niin pitkään että merkittävä painonpudotus on tapahtunut ja saavutettu. Pitää varautua ja sitoutua vuoden ajan muutokseen että tavat muuttuu. Millään kalorirajoituksella ei kukaan kykene olemaan vuotta ilman että se jossain vaiheessa päättyy ahmimiseen kuten karkkihiihtohenkilö hyvin on sen opettanut.

Vähäkalorisella dieetillä ei pysty olemaan vaan ajautuu jojolaihdutukseen ja ahmintaan kun nälkiintyy ja joutuu olemaan jatkuvassa kieltäytymisestä. Ruokahaluhormonit on sekaisin. Tätä varten han keksittiin ozempic, se on hormoni. Ei tarvitse tehdä mitään elintapamuutosta.

Samaan pääsee karppaamalla mutta kun on kova riippuvuus esim alkoholiin ja sokeriin ylipäätään, niin tyydytetään se ruokahalu niillä ja hormoneilla. Elimistö rappeutuu järkyttävää vauhtia, katsokaa Kelly "Ozzyntytär" Osbournea, mikä vapiseva ja tutiseva vanhus on jo nuorena.

• Anonyymi00143

"Kaikenlaisillal dieteillä laihtuu yhtä nopeasti kun asettaa niille saman tavoitteen"

Ikävä kyllä näin ei ole. Jokainen eri dieettejä kokeillut voi sinulle kertoa saman:

Jatkuva nälässä olo saa "kaikenlaiset" dieetit epäonnistumaan koska nälkiintyminen kaiken tämän ruuan ja herkkupaljouden keskellä saa vain himoitsemaan yhä enemmän ruokaa. Elämä muuttuu ruoka- ja nälkä taisteluksi joka vie kaiken tilan arjessa ja esim itseltä meni nälkiintyneenä yöunet. Se oli pahinta kaikessa, unettomuus ja aamun odottaminen että saa taas jotain syödä. Meni työkykykin väliaikaisesti dieetin takia. Sanon jälleen kerran että YÖUNET palasi ja nukahdan ja herään ilman herätystäkin. Nukun keskeytyksettä, enkä hikoile. Tämä on suurin ihme. Refluksin katoaminen on toinen.

Pahimmat on ENE - pussidieetit jotka ei ole siis ruokaa vaan kemiallinen lisäaineseos. Elämä kuluu siinä hermostuneessa odotuksessa kun saa taas syödä, ihan kuin palstan karkkiukolla.

Maksimi on itsellä ollut kaksi viikkoa, kaikkia muita dieettejä. Aina dieetti päättyi kovaan syömiseen. Kaikki alkaa alusta parin lisäkilon kanssa.

Vasta karppaus toi sananmukaisesti RAUHAN, kun ruuan houkuttavuus ja etenkin hiilarihimot katosi.
        Päättelen tämän johtuvan ruokahaluhormonien toiminnan normalisoitumisena. Rasva tuntuu normalisoivan nämä ja aivojenkin sanotaan koostuvan rasvasta. Muutos on aivan uskomaton. ♥️♥️♥️♥️♥️

Itsellä pullatiski on se joka aiheutti kovimmat säädöt ja pullasta ja leivästä luopuminen tuntui ihan oikeasti kuin olisi kovat vieroitusoireet. Aivot huusi leipää!!!

Jokaisen kannattaa kokeilla se 2 viikkoa myös karppaamista ja ymmärtää heti eron. Itselläni on olo kuin olisi päässyt vapaaksi jostain helvetillisestä kurimuksesta 😊 Minusta Satu Sjöholmin valmennuksen nimi on niin osuva.

Jo 3 ketopäivän jälkeinen verenpaineen normalisoituminen ja nälän poistuminen toi tasaisen olon. Itse päättelen että nesteenpoistuminen ja hormonien vaikutus teki tämän. Paino ei ehdi laskea 3 päivässä.

• Anonyymi

Täällä taas jotkut kateelliset ikilaihduttajat ulisevat. Katodieetti on normaalisti ERITTÄIN tehokas.

Itse sain ketoilulla tiputettua painoa ensimmäisen viikon aikana 5 kiloa (95 kg -> 90 kg). Toisella viikolla paino ei tippunut enää kuin "vain" pari kiloa. Ensimmäisen viikon painonpudotus johtui käytännössä siitä, että ylimääräinen neste alkoi poistumaan kehosta.

Noiden kahden viikon jälkeen jatkoin hyvinkin vähähiilihydraattista ruokavaliota ja puolen vuoden aikana sain tiputettua yhteensä melkein 20 kiloa (95 kg -> 77 kg, pituutta minulla on sellaiset 168-169 senttimetriä).

Olen tuon "rankimman" vaiheen jälkeen edelleen jatkanut vähähiilihydraattista ruokavaliota ja nykyään painoa onkin mukavat 65 kiloa (juuri äsken punnitsin). Alkupainosta nykyiseen painoon pääseminen on vienyt suurin piirtein puolitoista vuotta.

• Anonyymi

Laihdutus parantaa varmasti terveyttäsi, mutta runsas pekonin syönti vie pois laihdutuksen etuja.

Korvaa punainen liha ja leikkeleet palkokasveilla!

• Anonyymi

Olet saanut kyllä mahtavia tuloksia! Onnittelut elämäntapamuutoksesta.

• Anonyymi

MInä ainakin voin yhtyä sinuun näin kahden viikon jälkeen jo. En ole punninnut mutta näyttäisi että vaatekoko on pienentynyt yhdellä, ja allekirjoitan tuon että nestettä on lähtenyt järjettömät määrät ja nesteturvotuksen lähteminen on varmaankin pienentänyt kokoa noinkin.

terv. aloitteleva ketoilija kahden viikon jälkeen. :-)

Tämä ei tunnu todellakaan laihdutuskuurilta vaikka se sitä alussa onkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MInä ainakin voin yhtyä sinuun näin kahden viikon jälkeen jo. En ole punninnut mutta näyttäisi että vaatekoko on pienentynyt yhdellä, ja allekirjoitan tuon että nestettä on lähtenyt järjettömät määrät ja nesteturvotuksen lähteminen on varmaankin pienentänyt kokoa noinkin.

terv. aloitteleva ketoilija kahden viikon jälkeen. :-)

Tämä ei tunnu todellakaan laihdutuskuurilta vaikka se sitä alussa onkin.

Jos jätettäisiin nuo yhtymiset jollekin toiselle palstalle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei yhtymiskauhuinen! Tässä lisää yhtymisesimerkkejä suoraan Kielitoimiston sanakirjasta:

Lumikiteet yhtyvät hiutaleiksi.
        Käsi yhtyi käteen.
        Heidän huulensa yhtyivät suudelmaan.
        Horisontissa näyttävät taivas ja maa yhtyvän.
        Humaanisuus yhtyneenä terävään älyyn.
        Hänessä yhtyvät tunne- ja tahtoihminen.
        Käsityksemme yhtyvät [= ovat samanlaiset] siinä, että – –.
        Yhtynyt vasemmisto.
        Yhtyä ilonpitoon, päätökseen.
        Yhtyä jkn mielipiteeseen.
        Yhdyn edelliseen puhujaan olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa.
        Yleisö yhtyi Maamme-lauluun.
        Yhtykäämme rukoukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos jätettäisiin nuo yhtymiset jollekin toiselle palstalle..."

=))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei yhtymiskauhuinen! Tässä lisää yhtymisesimerkkejä suoraan Kielitoimiston sanakirjasta:

Lumikiteet yhtyvät hiutaleiksi.
        Käsi yhtyi käteen.
        Heidän huulensa yhtyivät suudelmaan.
        Horisontissa näyttävät taivas ja maa yhtyvän.
        Humaanisuus yhtyneenä terävään älyyn.
        Hänessä yhtyvät tunne- ja tahtoihminen.
        Käsityksemme yhtyvät [= ovat samanlaiset] siinä, että – –.
        Yhtynyt vasemmisto.
        Yhtyä ilonpitoon, päätökseen.
        Yhtyä jkn mielipiteeseen.
        Yhdyn edelliseen puhujaan olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa.
        Yleisö yhtyi Maamme-lauluun.
        Yhtykäämme rukoukseen.

Ikinä en ole yhtynyt edelliseen puhujaan vaikka olenkin ollut samaa mieltä...

• Anonyymi00114
        Anonyymi kirjoitti:

Laihdutus parantaa varmasti terveyttäsi, mutta runsas pekonin syönti vie pois laihdutuksen etuja.

Miksi luulet että joku syö pekonia ja leikkeleitä? Mitään ei oltu mainittu niistä. Miksi ne pyörii sinun mielessä 😏

• Anonyymi00131

Hyvä sinä! Onnea! 🎉😘

• Anonyymi00132
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Miksi luulet että joku syö pekonia ja leikkeleitä? Mitään ei oltu mainittu niistä. Miksi ne pyörii sinun mielessä 😏

Sellainen joka yrittää kituuttaa ilman rasvaa vähäenergisellä dieetillä ottaa toistuvasti puheeksi sen joka on se oma herkku jonka kieltää itseltään niin että se tulee uniin ja sen syömisestä ollaan kateellisia niille jotka voi syödä kuten tässä pekonia.

Minusta tämä on hauska puoli keskusteluissa. Pekoni on Synti Numero 1. Kun se ei karppaajalle ole ollenkaan synti.

Kuitenkin nykyinen salliva laihdutus vähäenergisesti sallii kyllä pekoninkin, ja muun herkun, mutta vain joskus. Ei ole hyväksi olla liika jyrkkä.

Pekoni on herkullinen esim kananfileiden ympärillä grillatessa. Kana on niin kuiva että pekoni tuo rasvaa.

• Anonyymi00144

Tuo nesteen poistuminen tulee tosiaan heti. Jo nesteen poistuminen helpottaa sydämen toimintaa. Verenpaine tasaantuu.

• Anonyymi00145
        Anonyymi kirjoitti:

"Laihdutus parantaa varmasti terveyttäsi, mutta runsas pekonin syönti vie pois laihdutuksen etuja.

Korvaa punainen liha ja leikkeleet palkokasveilla!"

Sinulla on aina runsaat pekonit mielessä. 🥓 Kertoo ehkä omista himoistasi enemmän kuin kenenkään muun. Esim itse en syö lainkaan pekonia kun se ei maistu. Siksi pekonin synnillisyydestä puhuminen huvittaa kun näkee miten se täyttää jonkun ajatukset, joka ei edes karppaa. Onko se sinulla perimmäinen syy vihata karppaajia kun karppaajat ei pelkää pekoniakaan. Olet pekonikateudesta kärsivä. 🤭Onko joku guru kieltänyt sinulta pekonin että joudut haikailemaan sitä loppuelämäsi?? 1. Jos pekoni on sinulle noin kova himo niin syö sitä joskus. 2. Voit mennä pekonin syönnin jälkeen hakemaan synninpäästöä joltain hengelliseltä johtajalta joka on määritellyt sinun uskomusmaailmasi synnit ja pyhät asiat ja pekonin syömisen kerettiläisyydeksi. 3. Ehkä myös katumusharjoitus auttaa, syö viikko paljasta ruisleipää niin se synnin taakka voi helpottaa. Ruisleipä on oman gurun pyhä öylätti. Päälle pari kaljaakin sallitaan 4. Ja lupaa ettet koskaan enää syö pekonia. 5. Ja saarnaa taas muille pekonin synnillisyydestä keskustelupalstoilla. Toista vaiheet 1- 5. 😊

• Anonyymi00192
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kyse vain laihtumisesta vaan monen terveysongelmam poistumisesta kuten verensokerin nopea tasaantuminen, nesteen poistuminen ja allergioiden parantuminen.

Keto on terapeuttinen ruokavalio. Kun tärkkelys ja viljat jätetään, tapahtuu merkittävä muutos terveydessä. Ei ole yksistään laihdutuskeino. Paino putoaa luonnollisesti mutta ei enää putoa kun normaalipaino on saavutettu.

• Anonyymi00198

Viisikin kiloa poissa painosta, vaikka se olisikin pelkkää nestettä, on terveyttä edistävä!

Liika neste sitä paitsi rasittaa sydäntä ja munuaisia ja pitää kohonnutta verenpainetta yllä joten jo nesteen poistuminen on 👍👍👍👍👍

• Anonyymi00045

Laihtuuko nopeasti.

• Anonyymi00046

Valitsin "joko - tahi" vaihtoehdoista sen tahin.
      Eli TÄYSIN hiilarivapaa sapuskointi. En laskenut, enkä arvioinut hiilarimääriä koska söin ja join vain sellaista jossa VARMASTI tiesin olevan täysin hiilarivaapaata.
      Olen käyttänyt esimerkkeinä sinappia ja ketsuppia joita ei yleensä ajatella hiilarilähteinä mutta onhan niissäkin.
      Vesiliukoiset vitamiinit purkeista ja apteekista hyytelöityvää granulaattia suolen toiminnan jatkumiseksi. En syönyt edes mitään maanpinnan yläpuolisia vihanneksia.
      Eka viikko vaakanäyttö -5kg josta suurempi osa nestettä. Sen jälkeen viikoittain 2kg - 2.5kg joista pieni osa, inhottavaa kyllä, lihasta. Hiilarit nollassa niin ei jaksanut mitään.
      -16kg:n jälkeen ennelta suunniteltuun elämän tapaan koskien ruokailun sisältöä, määrää ja ajankohtia. Lihasvoimapainotteista liikuntaa viikoittain 5 x 2 tuntia.
      Olin 38v mies. 176cm. Muutos 96kg -> 80kg. Pari kiloa tuli suoliston totuttelun myötä ja paino säilyi siinä alkaen myöhempinä vuosina hiljalleen laskemaan.
      Nyt 172cm ja 82v paino on 76kg mutta viime vuosien turha makean mussutus on nostanut vatsaontelon viskeraalin turhan korkealle mutta vielä se ei näy labrakokeiden tuloksissa. En kuvittele eläväni ikuisesti varsinkaan nyt kun eturauhasen syövän leikkausta edeltävä lääkitys on menossa.
      Vaimoni ei ole ollut "pelikunnossa"noin vuoteen.

• Anonyymi00047

Savustettuun siikaan ei kyllästynyt mutta savulohi tympi jo parin viikon jälkeen. Silakka oli vaikeammin saatavissa. Muikku, kuha, ahven kalliita. Kuurini ei sattunut made aikaan.
        Broileria vaihdellen.
        Sika ulko- ja sisäfileiden muodossa oli suhteellisen halpaa. Maustamisessa oli otettava huomioon sinapin boikotti.

• Anonyymi00050

Dijon sinappi sopii tiukkaankin karppaukseen!!

• Anonyymi00054
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Dijon sinappi sopii tiukkaankin karppaukseen!!

Tarkistin juuri Dijonin sokerin. 34%! Käytän sitä normaalioloissa mutta 0-hiilarilinja on helpompi toteuttaa täysin ehdottomana! Ei ole vaaraa lipsumisesta eikä tarvitse laskea mitään. Ehdon 0-linja on helppo noudattaa! Eikä tarvitse miettiä josko sinappitilkan sokeri ei sotke ketosta.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Tarkistin juuri Dijonin sokerin. 34%! Käytän sitä normaalioloissa mutta 0-hiilarilinja on helpompi toteuttaa täysin ehdottomana! Ei ole vaaraa lipsumisesta eikä tarvitse laskea mitään. Ehdon 0-linja on helppo noudattaa! Eikä tarvitse miettiä josko sinappitilkan sokeri ei sotke ketosta.

Mistä tuollaisen tiedon sait?

Maille Dijon Originalin

Hiilihydraattia 3,5 g /100g
        - josta sokereita 1,9 g

100g on puoli pakkausta, 215 g pakkaus.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/maille-dijon-original-sinappi-perinteinen-maku-215-g/3036810201280

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Syötkö prosentteja?

• Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Mistä tuollaisen tiedon sait?

Maille Dijon Originalin

Hiilihydraattia 3,5 g /100g
        - josta sokereita 1,9 g

100g on puoli pakkausta, 215 g pakkaus.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/maille-dijon-original-sinappi-perinteinen-maku-215-g/3036810201280

Hiilareita joka tapauksessa eivätkä ne sovi 0-linjan ketoiluun.
        Helpointa vetää 0-linja aineittain niin ei tarvitse kytätä syömistään vaan toteuttaa ennalta päättämäänsä periaatetta.
        Normaalioloissa käytän hunaja Diojia.
        Täyskarppauksessa en laskenut hiilareiden grammoja enkä prosentteja koska pidin ne nollassa. Helpompi toteuttaa ehdottomalla EI periaatteella.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Hiilareita joka tapauksessa eivätkä ne sovi 0-linjan ketoiluun.
        Helpointa vetää 0-linja aineittain niin ei tarvitse kytätä syömistään vaan toteuttaa ennalta päättämäänsä periaatetta.
        Normaalioloissa käytän hunaja Diojia.
        Täyskarppauksessa en laskenut hiilareiden grammoja enkä prosentteja koska pidin ne nollassa. Helpompi toteuttaa ehdottomalla EI periaatteella.

Hei, kuule Dijon sinapissa on ruokalusikallistakin kohden vain 0,19 g sokeria! Siis gramman murto-osa!

Saman saat melkein hengittämällä ilmaa sokeripussi avoinna! 😂

Sinä tarkoitkin siis Honey Dijonia jossa onkin just hirveä määrä 😳 34 g sokeria /100 g. Siitäkin saa sen kymmenesosa sokeria jos ruokalusikallinen riittää. Mutta on sokerinen.

Kun Auran sinapissakin mikä oma herkku, on 22g sokeria.

Jos on täysketo menossa niin ymmärrettävää ettei halua sotkea systeemiä. 👌 Parempi pitää nollissa ja syödä sitten kun ylipaino on voitettu.

Minä en oikein voi syödä esim makkaraa ilman sinappia niin on pitänyt jättää makkaratkin, mikä ei tietenkään mikään vahinko ole. Chorizo (ylläpitokaudella) vaatii jotain etikkaista ja hapankaali sopii siihen.

• Anonyymi00133

Miten oman pelikuntosi laita?

• Anonyymi00203
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Savustettuun siikaan ei kyllästynyt mutta savulohi tympi jo parin viikon jälkeen. Silakka oli vaikeammin saatavissa. Muikku, kuha, ahven kalliita. Kuurini ei sattunut made aikaan.
        Broileria vaihdellen.
        Sika ulko- ja sisäfileiden muodossa oli suhteellisen halpaa. Maustamisessa oli otettava huomioon sinapin boikotti.

Mulla tuli ihan ällötys kaikkea savustettua kohtaan kun söin torilta ostettuja savusilakoita. Jännä asia tämäkin! Yleensä ei tämmöstä ole ollut mutta nyt ketoillessa ei enää savustettu maistu jostain syystä.

• Anonyymi00048

Aloitus on vanha mut osallistun kertomalla että keto oli se viimeinen ja ainoa joka sitten tehosi koska ketoa ja sen jälkeen VHH ta jaksaa tosi pitkään! Kokeile kuukausi ainakin niin näet muutoksen. Yli vuoden kokemus mulla. :-). Kasvisvoittoisesti. Kananmuna prot.tärkein. Luin muiden upeita kuvia ennen jälkeen kokemuksia ruokakeskusteluryhmistä
      Kaikki muut dietit oli kokeiltu, ja ne loppui valtavaan ahmimiseen pitkän nälässä olon jälkeen. Pussikuurit oli yhtä helvettiä ja samaa kemiallista kananmakuusta soppaa olis pitänyt syödän kuukausia ja elämä tuntui kamalalta. Pari viikkoa nälkää aina jaksoi korkeintaan. Koko aika meni vain ruuan ja seuraavan ruoka annoksen miettimiseen. Koko ajan nälkä vaivasi kun yritti laskea kaloreita. Muuta ei elämään mahtunu ja voi kuvitella ettei sellasta pitkään jaksa.

Ketolla pystyi hyvin olemaan ja jopa pitämään ateriavälit pätkäpaastona. Ruoka jotenkin ihan unohtui kuin verensokeri oli hyvin tasainen koko ajan. Oli omituinen tunne kun ei ollut nälkä. Rasva tasoittaa aivojen nälkähormonit, aivot on rasvakudosta?Verensokeri tasoittui 3 pv aikana. Mieli rauhoittuu. Alkoa en muutenkaan kovin käytä mutta ketolla meni loputkin juomishalut. Veri arvoista peloteltiin mutta vastoin kaikkia pelottelua minun arvot parani erinomaisiksi. En ole oikein ymmärtänyt mistä tämmöinen ketoruokavalion kohdistuva vääristely yleensä johtuu. Joku vihaa jotain yksittäistä karppajaa vissiin??? Siksi tämä vihapuhe KAIKKIA karppaaja kohtaan.
      Pitää itse kokeilla niin näkee miten tehoo. Jos joku ei toimi niin vaihtaa toiseen. Tsemppiä.

• Anonyymi00055

Tuo vaikutus alkoiluun oli yllätys. Minulla kertakokeilu riitti!

• Anonyymi00141

Ketolla, VHH:lla ja pätkäpaastolla ei sovi saada itseään kuntoon, meillä on valtaisa lääke ja terveydenhoitobisnes eikä niille sovi että ihmiset itse hoitavat itsensä kuntoon, jää rahat saamatta.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Ketolla, VHH:lla ja pätkäpaastolla ei sovi saada itseään kuntoon, meillä on valtaisa lääke ja terveydenhoitobisnes eikä niille sovi että ihmiset itse hoitavat itsensä kuntoon, jää rahat saamatta.

Tätä alkaa väistämättä pohtia!

Multa jäi karppaamisen ansiosta pois seuraavat lääkkeet:

Verenpainelääke (2 eri), unilääke, beetasalpaaja, rauhoittava lääke, allergialääke, astmalääke, refluksilääkkeet, vatsansuojalääke. Masennuslääkkeitä alettiin jo määräämään ja minä olin raunioina.

Jätin menemättä lääkäriin kun tätä kaavailtiin. Keto oli mulle viimeinen keino. Vp-lääke ja unilääke jäi pois ekalla viikolla, kun neste lähti ja unet normalisoitui, loput myöhemmin. Mieliala koheni jo varmasti nukkumisella.

Tällä hetkellä mulla ei ole lääkkeitä ollenkaan. Lääkäriin uskaltauduin myöhemmin ja hänen ilme oli hauska kun sanoin että ketokarppaan. Verikokeet erinomaiset. Ei astmaa eikä allergiaa.

Itse epäilen myös gluteenia huonon terveyden osa-aiheuttajaksi ja runsasta ruisleivän syöntiä. Ei väliä mikä perussyy. Mulla ei mene rahaa lainkaan lääkkeisiin. Lääketehdas voi olla syystä vihainen jos ihmiset pääsee pelkällä ruokavaliolla lääkkeettömäksi. Olen alkanut myös pelätä menemään lääkäriin koska jotkut määrää lääkkeitä täysin turhaan.

• Anonyymi00049

Pari viikkoa tekee jo vakuuttuneeksi että homma toimii. 👌

• Anonyymi00053

Tosi on!

• Anonyymi00059

Ketoruokavalio on monella ollut se viimeinen keino.

Ainakin vanhemmilla. Koska takaraivossa on se rasvapelko jota on istutettu 70-luvulta. Ja kun liikuntaa ei oikein jaksa niin keto on tervetullut ja ihmeellinen keino kun laihtuu ilman liikuntaa. Arki aktiivisuus riittää.

Nuoret on jo ihan omaksuneet uudet tyylit ja he elää tätä päivää. Kaikki vanhat piarut vaan jankuttaa sitä menneen maailman jargonia ja pitää apteekkia pystyssä syömällä lääkkeitä, jotka olis tarpeettomia kunnon ruokavaliolla.

• Anonyymi00061

Ne varsinaiset "tulokset" tulevat hitaasti.

Munuaisviat ja paksu- sekä peräsuolensyövät ottavat aikaa kehittyäkseen.

• Anonyymi00064

Ketogeeninen ruokavalio estää juuri nuo.

• Anonyymi00069

Itsellä parani kaikki suolistovaivat.

Aina jotkut asiasta mitääntietämättömät väittää että keto aiheuttaa ummetusta jne. Kokemus asiasta päinvastainen. Rasva pistää kyllä suolensisällön reippaasti liikkeelle.

😅

• Anonyymi00077
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Itsellä parani kaikki suolistovaivat.

Aina jotkut asiasta mitääntietämättömät väittää että keto aiheuttaa ummetusta jne. Kokemus asiasta päinvastainen. Rasva pistää kyllä suolensisällön reippaasti liikkeelle.

😅

Sama täällä. Suolisto rauhoittui eikä tullut mitään ummetusta tai muuta peloteltua. Vatsavaivat vaan katosi ja totesin tämänkin vaan ihmeissäni jälkeen päin.

T kn

• Anonyymi00095

Sain aika nopeasti tulokset:

Suoliston paraneminen, suoliston toiminta rauhoittui, ripulointi ja ummetus jäi pois. 💩 -homma toimii, vaikkei liiku.

En meinannut uskoa, että ei tule ummetusta vaikka jotkut jotka ei ole karppausta kokeilleetkaan (tai ovat syöneet mitä sattuu) yritti pelotella. Mulla ei ole ollut näin hyvä olo aikoihin.

Jätin ihan kaikki viljat pois. Moniko suolistotulehdus johtuukin viljasta!???

• Anonyymi00154

Ala mässyttää karkkia äkkiä niin heti säästyy munuaissyöviltä ja suolistosyöviltä!

Itse kyllä luin ihan päinvastoin!

"Tulehdustila: Runsas sokerin saanti voi aiheuttaa elimistössä matala-asteista tulehdusta, joka edistää syöpäsolujen kasvua.
        Verensokeri: Korkea verensokeri ja insuliinitaso voivat ruokkia syöpäsolujen aineenvaihduntaa.
        Ei syöpäruokaa suoraan: Syöpäsolut käyttävät sokeria, mutta ne hyödyntävät kaikkea glukoosia, myös terveellisistä hiilihydraateista saatua. "

• Anonyymi00175

"Ne varsinaiset "tulokset" tulevat hitaasti.

Munuaisviat ja paksu- sekä peräsuolensyövät ottavat aikaa kehittyäkseen."

Ainakin AI väitti, että vähähiilihydraattinen ruokavalio ei aiheuta sinänsä suolistosyöpiä jne vaan prosessoidut lihatuotteet, jos niitä syö paljon. Samoin kuidun ja kasvisten puute voi olla osallinen.

Mutta nämähän ei liity siis vähähiilariseen ruokavalioon, koska millä tahansa ruokavaliolla joku voi syödä paljon leikkeleitä ja makkaraa ja syödä vähäkuituisesti.

Yhteinen tekijä syöpien estämisessä on kasvisten syönti, prosessoitujen tuotteiden välttäminen.

• Anonyymi00063

Kaksi viikkoa niin on lähtenyt n 3 kiloa.

Kannustaa jatkamaan!!!

• Anonyymi00068

Hyvä hyvä! Onnea! 👍👏👏

• Anonyymi00065

Jos on tottunut syömään paljon sokeria, keksejä, karkkia, pastaa ja vehnäjauhoja niin alku voi olla vaikeaa.

Keho ja aivot pääasiassa on niin tottuneet ja riippuvuus kova että uusi systeemi vaatii 2 viikon vieroituksen. Verensokeri joka pomppii ylös alas vaatii sokeria ja verensokerin nostoa niin että olo on kuin viinaa ilman olevalla alkoholistilla tai tupakoitsijalka joka yrittää olla ilman.

Mutta kun 2 viikkoa on onnistunut kärsimään viekkareita niin on päässyt voiton puolelle.

Voi aloittaa myös pikkuhiljaa! Ensin sokeri pois, viikko sokerittomalla jne sitten pikkuhiljaa kaikki muu, viljat jne. Jos kaipaat tukea osta valmennus!

• Anonyymi00066

Laihdun erittäin nopeasti

• Anonyymi00067

Ketogeeninen dieetti on kaikkein nopein, tulokset näkee ja tuntee ihan viikossa tai parissa.

Laitan tähän omat havainnot:

1. Nesteturvotuksen poistuminen 3 päivässä, keventynyt olo ja hyvät yöunet

2. Verenpaineen normalisoituminen

3. Mielialan nousu

4. Nälän poistuminen

5. Painon nopea lasku

6. Ei tarvi liikuntaa vaan laihtuu koomakulutuksella

7. Sopii huomattavan ylipainoisille hyvin

8. Allergioiden ja nivelkipujen poistuminen, viskeraalirasvan nopean poistumisen kautta astman ja refluksin paraneminen, verensokerin paraneminen, viljan aiheuttaminen suolisto- ongelmien paraneminen, triglyseridien paraneminen, kolesterolin paraneminen = terveys paranee, veriarvot paranee ja sairaudet vähenee.

9. Alkoholia voi nauttia, kuivat viinit, shampanja, kirkkaat ja konjakki, gin jne. Ei olutta.

10. Suurin osa ravintoloista ja lounasruokaloista ottaa jo huomioon karppauksen, ja lisukkeet voi valita vähähiilarisina. Tässä huima edistys.

11. Leipää voi tehdä vähähiilarisena itse.

Vähemmän mukavat havainnot:

1. Jos syönyt ennen paljon hiilaria, kaljaa ja makeaa ja viljaa, tulee vieroitusoireet (kuin tupakasta ja viinasta) ne kestää elektrolyyteillä ja vähentämällä vähitellen hiilareita: ensin sokerit, sitten viljat, sitten hedelmät.

2. Nestetason tarkkailu, veden juomisen ja elektrolyyttien nauttiminen pakollista, mahdollinen heikotus paranee sillä.

3. Ei voi liikkua suurella rasituksella, ei ne räjähtävää voimaa. Voi lisätä hyviä hiilareita jos liikkuu paljon, EI sokeria eikä viljoja. Mielummin hedelmää, banaania jne jossa kuitua.

4. Ei voi juurikaan ostaa menoevästä kioskilta, eväät pitää tehdä itse.

• Anonyymi00087

Mulla kova makeanhimo ja joku outo syömisen pakko tunne tuli 4 päivän ketokuurin jälkeen. Mulla oli tosi vaikea olo, aivan hirveä.

Musta tuntui että kuolen jos en saa leipää tai jotain missä vähinkin hiilihydraattia. Ymmärrän nyt esim tupakkavierottujia. Seuraava päivä oli vähä parempi ja syöminen helpotti oloa. Olin päättänyt siis etten syö MITÄÄN enää klo 18 jälkeen. Tänään oli jo tosi hyvä olo, tasainen ja levollinen olo ja nälkä vaimeni, ja mieliteot katosi. Samoi kaamea hikoilu ja tärinä. Mutta oli oikeesti VIEROITUSOIREET! En syönyt leipää mutta otin maustamatonta rahkaa ja mustikoita. Hieman hiilaria siis. Tämä illalla.

Otin varmuudeksi elektrolyyttivettä viereen ja hain lisää kaupasta. Kummallista on yöunien pituus ja hyvät unet. Tuntee itsensä levänneeksi. Miten kummassa viljat voi aiheuttaa unettomuutta!! Myös kivut lakkasi! Kun unet paranee niin se vaikuttaa myös painonhallintaan.

• Anonyymi00171
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Mulla kova makeanhimo ja joku outo syömisen pakko tunne tuli 4 päivän ketokuurin jälkeen. Mulla oli tosi vaikea olo, aivan hirveä.

Musta tuntui että kuolen jos en saa leipää tai jotain missä vähinkin hiilihydraattia. Ymmärrän nyt esim tupakkavierottujia. Seuraava päivä oli vähä parempi ja syöminen helpotti oloa. Olin päättänyt siis etten syö MITÄÄN enää klo 18 jälkeen. Tänään oli jo tosi hyvä olo, tasainen ja levollinen olo ja nälkä vaimeni, ja mieliteot katosi. Samoi kaamea hikoilu ja tärinä. Mutta oli oikeesti VIEROITUSOIREET! En syönyt leipää mutta otin maustamatonta rahkaa ja mustikoita. Hieman hiilaria siis. Tämä illalla.

Otin varmuudeksi elektrolyyttivettä viereen ja hain lisää kaupasta. Kummallista on yöunien pituus ja hyvät unet. Tuntee itsensä levänneeksi. Miten kummassa viljat voi aiheuttaa unettomuutta!! Myös kivut lakkasi! Kun unet paranee niin se vaikuttaa myös painonhallintaan.

Kortisolitasot on korkealla kun ei nuku ja stressaa eikä palaudu rasittavasta liikunnasta. Tämä olisi hyvä karkkihiihtäjänkin lukea:

AI:

"Korkeat kortisolitasot voivat tehdä laihtumisesta todella turhauttavaa, sillä kortisoli on "stressihormoni", joka ohjaa kehoa säästämään energiaa pahojen päivien varalle.
        Tässä on tiivistettynä, miten se käytännössä jarruttaa kehitystä:

Keskivartalolihavuus: Kortisoli edistää rasvan varastoitumista erityisesti vatsaontelon alueelle (viskeraalinen rasva). Tämä johtuu siitä, että vatsapiirin rasvasoluissa on enemmän kortisolireseptoreita kuin muualla kehossa.

Lihasmassan hupeneminen: Kortisoli on katabolinen eli kudosta hajottava hormoni. Se voi purkaa lihaskudosta energiaksi, mikä hidastaa perusaineenvaihduntaa. Mitä vähemmän lihasta, sitä vähemmän kaloreita kuluu levossa.

Verensokerin heilahtelut: Kortisoli nostaa verensokeria vapauttamalla sokeria maksasta, jotta keholla olisi energiaa "taistele tai pakene" -tilanteeseen. Tämä nostaa insuliinitasoja, mikä taas pysäyttää rasvanpolton ja lisää näläntunnetta.

Mieliteot: Korkea kortisoli saa aivot himoitsemaan nopeaa energiaa, kuten sokeria ja rasvaisia ruokia ("lohturuoka"), mikä tekee dieetissä pysymisestä vaikeampaa.
        Nesteen kertyminen: Kortisoli vaikuttaa suolatasapainoon ja voi aiheuttaa turvotusta, jolloin paino ei putoa vaa’alla, vaikka rasvaa palaisikin.

Mitä asialle voi tehdä?
        Liian kova dieetti tai liiallinen liikunta (esim. pelkkä HIIT-treeni) voi itse asiassa nostaa kortisolia entisestään. Joskus laihtuminen vaatiikin paradoksaalisesti enemmän unta, kevyempää kävelyä ja parempaa palautumista."

Ketogeeninen dieetti ja kortisoli:

Ketogeeninen dieetti on elimistölle merkittävä aineenvaihdunnallinen muutos, joka vaikuttaa kortisolitasoihin eri tavoin riippuen siitä, missä vaiheessa dieettiä olet.
        Tässä on tiivistelmä ketoosin ja kortisolin suhteesta:

1. Alkuvaihe (sopeutumisvaihe)
        Kun hiilihydraatit jätetään pois, elimistö tulkitsee sokerin puutteen stressitilana. Kortisolitasot usein nousevat tilapäisesti, koska kortisolin tehtävänä on auttaa vapauttamaan varastosokeria (glykogeenia) ja kiihdyttää glukoneogeneesiä (sokerin valmistusta proteiinista), jotta aivot saisivat energiaa ennen kuin ketoaineiden tuotanto on täydessä vauhdissa. Tämä voi aiheuttaa "keto-flunssan" oireita ja unettomuutta.

2. Pitkäaikainen vaikutus
        Kun keho on rasva-adaptoitunut (yleensä 2–4 viikon jälkeen), tilanne tasaantuu:
        Tulehdustilan lasku: Ketoosi voi laskea elimistön yleistä tulehdustilaa, mikä vähentää kroonista stressikuormaa ja voi siten tasapainottaa kortisolin eritystä.
        Verensokerin tasaisuus: Koska verensokeri ei heilahtele, kortisolin ei tarvitse "pelastaa" tilannetta verensokerin romahduksilta.

3. Mahdolliset sudenkuopat
        Kortisolitasot voivat jäädä pysyvästi korkealle, jos:
        Kalorivaje on liian suuri: Ketoosi yhdistettynä nälkiintymiseen on voimakas stressitekijä.
        Liian kova treeni: Hiilihydraattien puute voi nostaa treenin aikaista kortisolivastetta, jos keho ei saa riittävästi lepoa.

Elektrolyyttien puute: Suolan ja magnesiumin puute stressaa lisämunuaisia.
        Tiivistettynä: Ketoosi voi aluksi nostaa kortisolia, mutta oikein toteutettuna se voi auttaa tasapainottamaan hormonitoimintaa vähentämällä insuliinihuippuja."

• Anonyymi00085

Oma kokemukseni. Liuskat alkoivat värjääntymään toisena, ja vahvemmin kolmantena päivänä.Ensimmäisen viikon aikana painoni putosi 91kg > 86kg josta suurin osa nestettä. Sen jälkeen 1,5kg - 1,8kg viikossa.
      Sivuvaikutuksena "hihat olivat täysin tyhjät" ja joku muukin osa anatomiaa pahasti häiriintynyt. Kun kuurin loputtua totuin suolistoa granulaattihyytelön asemesta sekaravintoon niin rekyylinä tuli painoa takaisin 2kg - 3kg mutta pysähtyi siihen.
      Ylös pompannut kolestroli asettui 1,5kk:n aikana.

• Anonyymi00089

Huomasin muutaman päivän ketokuurin aikana että ääneni kulkee paremmin ja on kirkkaampi. Puhun työkseni. En hengästy, on ilmeisesti ollu astmaoireistoakin, olen ollut tästä huolissaan, oireet on poissa. Myös silmät näkee terävämmin. Kiloja ei ole tippunut vielä mutta oloissa on kummallisen iso muutos. Nestettä on lähtenyt.
      Nukun todella hyvin ja sikeää unta, nukahdan itsekseen n klo 22.30 ja herään puoli 6. Tämä on erikoisin ja merkittävin muutos. En meinannut uskoa kun mulle sanottiin tästä. Nyt se on mullakin koettuna. Jaksan koko työpäivän väsymättä. Ihmeellistä!

Toinen asia: omituiset kivut joita on yölläkin on tyystin poissa. Nivelet olkapäissä ja ranteissa ja polvissa on olleet vaivana eikä syytä löydy. Nyt kivut vaan meni pois.

Voiko tää olla viljoista vai sitten nesteen poistumisesta tämä juttu? Viljat on pois täysin. Tämä on ainoa totaalimuutos. Sokeria hitusen saattaa tulla kun olen leiponut viljatonta, mokkapalat ja siihen tulee 80% suklaatakin päälle. En aio syödä kuin jos muilla on pullaa kahvin kanssa. Pari palaa silti meni suuhun leipoessa.

• Anonyymi00172

Viljat voi aiheuttaa just tukkoisuutta, yskimistä ja limakalvojen turvotusta. Ja turvotusta muutenkin.

• Anonyymi00098

"Milloin pitää alkaa miettiä jotain muuta laihdutussysteemiä jos ei ketoilu auta? Eli miten pian te veteraaniketoilijat huomasitte muutoksia kehossanne ja olossanne?"

Viikossa - kahdessa. Se oli just parasta kun olo ja keho reagoi nopeasti. Se oli yllätys. Ensin tuli kyllä oikeasti vieroitusoireita, mutta olo parani nopeasti. Pitää juoda paljon. En ole ollut karkinsyöjä ikinä mutta leipää on mennyt ja kevyt tuotteita. Huomasin että rasva on korvattu sokerilla monissa tuotteissa eli sokeria on tullut varmaan ilman karkkiakin. Lihaa en syö juurikaan. Laihduin 15 kg ilman "laihduttamista" ainakaan ei tuntunut dieetiltä 🙂. Aikaa meni n 2 kk. Alussa paljon ja sitten tasaantui. Jatkoin siitä ottamalla enemmän hiilaria mutta viljat kokonaan pois. Oli suurin muutos, leipää teen välillä itse ja nyt joskus gluteenitonta kauraleipää pala jos tekee mieli. Huomaan vain että jos kauraakin alkaa syömään niin pian sitä alkaa syömään liikaa jos vaikka kiirettä kun paketista ottaminen on helppoa. Suklaa tummana ja herkkuu on, marjat pakastimessa on tärkeä saa herkkua sieltä ja kermavaahtoa ja pähkinävoita yms mukaan. Syön joskus perunaa ja ns hyväkarpaan, hiilaria n 50 g ja joskus lipsahtaa ylikin. Helppo pitää varsinkin jos ottaa tavan pätkäpaastota. Kilo tulee joskus takaisin mutta nopeasti sitten pitää "korjaus päivän" eli voi pitää nollahiilaripäivän esim pelkkää munaa 🤭

• Anonyymi00102

Munapäivä on paras päivä!🍳

Itse paistan avokadoöljyssä tai teen munavoita.

• Anonyymi00106

Tässä ihan tieteellinen kooste suomennettuna (Britannian Diabeteksen hoito lähteet):

"Vähähiilihydraattiset ruokavaliot tarjoavat merkittäviä etuja, pääasiassa nopeuttavat painonpudotusta vähentämällä ruokahalua, alentamalla insuliinitasoja ja polttamalla varastoituneita rasvoja. Ne ovat erittäin tehokkaita aineenvaihdunnan terveyden parantamisessa, erityisesti vähentämällä vaarallista viskeraalista rasvaa, alentamalla triglyseridejä, lisäämällä HDL-kolesterolia ja vakauttamalla verensokeria tyypin 2 diabeteksen hallinnassa."

https://nutritionsource.hsph.harvard.edu/carbohydrates/low-carbohydrate-diets/

Diabetes UK
      ----
      Ketogeeninen ei ole tietenkään suositeltua sillä D2-sairaat käyttää lääkkeitä jotka laskee verensokeria itsessään ja jos siihen menee sorkkimaan ilman että vähentää insuliinia niin onhan se vaarallista.

Mut moni diabeetikko kertoo että he on saaneet pikkuhiljaa vähennettyä lääkärin kanssa lääkkeitä ja päässeet ruokavaliolla kokonaan eroon lääkkeistä. Karppaamalla. Jotkut on ominkin päin näin tehneet.

Keto lienee ihan terveitä varten, jotka haluaa muuttaa suunnan ennen kuin sairastuukaan. Ketolla laihtuu niin nopeaan että se on suurin etu. Kun se läski sairastuttaa. Elintavat myös. Ei ole terveellistä laihduttaa karkilla ja kaljalla vaikka kaloreita olis vain 500 koko päivänä.

• Anonyymi00121

Tutkimuksilla ei ole oikein mitään painoarvoa, jos ne väittää muuta kuin omat tutkitut veriarvot ja terveys ja tilanne kertoo että kaikki on hyvin.

• Anonyymi00122

Vaihtoehtona on VHH eli vähähiilihydraattinen ruokavalio. Ketoa helpompi siirtyä sokeriruokavaliosta.

• Anonyymi00135

Onko hyviä ruoka ehdotuksia?

• Anonyymi00136

Löytyy vaikka kuinka googlettamalla.

• Anonyymi00153

Karppaus.infosta löydät valtavan resepti varaston.

• Anonyymi00176

Hyviä keto ja vhh-reseptejä saat vaan laittamalla hakuun ketoreseptit. Niin yksinkertaista.

• Anonyymi00137

Mulla HDL -kokesteroli eli se hyvä, nousi kun olen ollut ketoruokavaliolla. Muakin peloteltiin että LDL eli paha nousee ja suonet menee tukkoon. Toisin kävi. Molemmat arvot hyvät. Lienee muista elintavoista johtuvia kuin ketoilusta nää suonen tulokokset.

On turha syyttää ruokavaliota jos esim tupakoi ja nuuskaa jne.

• Anonyymi00138

Munuaisvaivojen kehittyminen ei ole nopeaa. Se vie jopa vuosia.

• Anonyymi00139

Jos sinulla on noita ongelmia niin kannattaa käydä välillä tutkituttamassa ne munat.

• Anonyymi00140

Enpä ole kuullutkaan että sokerin ja turhan hiilihydraatin jättäminen aiheuttaa munuaisongelmia.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Enpä ole kuullutkaan että sokerin ja turhan hiilihydraatin jättäminen aiheuttaa munuaisongelmia.

Samaa mieltä, mikä siitä sokerista tekee niin terveellistä että sitä pitäisi munuaisten terveyden takia syödä?

• Anonyymi00148
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Samaa mieltä, mikä siitä sokerista tekee niin terveellistä että sitä pitäisi munuaisten terveyden takia syödä?

Turhan jättäminen tarkoittanee, että hilareiden mittava korvaaminen proteiineilla saattaa ylikuormittaa munuaisia. Lihaa > proteiinia > typpeä > ureaa = virtsaa.

• Anonyymi00149
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Turhan jättäminen tarkoittanee, että hilareiden mittava korvaaminen proteiineilla saattaa ylikuormittaa munuaisia. Lihaa > proteiinia > typpeä > ureaa = virtsaa.

Minusta tämä on niin yksinkertainen asia että vaikea käsittää että joku yhä jankuttaa tätä samaa. 🙄

Tajuutko kun selkokielellä laitan sinulle esimerkin??:

1. Runsashiilarinen:
        Perunoita 3, 1 dl teollinen rasvajauho kastike, Broilerin rintafilee, tuore salaatti, ruisleipäsiivu margariinilla (1 tl) maitolasi ja kahvi (sokeripala)
        Energiaa 716 kcal, proteiinia 56,4g

2. Vähähiilarinen:
        Broccolia 3 dl, Broilerin rintafilee, 1 dl aurajuusto-kermakastiketta ja tuore salaatti, vesilasi, kahvi (ei sokeria)
        Energiaa 618 kcal, proteiinia 53,0 g.

Kerro nyt mikä 2. aterian (vähemmästä) proteiinista tekee siitä munuaisille vahingollisemman kuin 1!

• Anonyymi00150
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Minusta vaikuttaa että urea on jäänyt kiertämään päähäsi. Suonet tämän olettamuksen kommenttisi perusteella. Ei ollut henkilökohtaista vaan viaton lohkaisu vain.

• Anonyymi00152
        Anonyymi00148 kirjoitti:

"Liiallinen sokerin saanti ja pitkään koholla oleva verensokeri (diabetes) vaurioittavat munuaisia merkittävästi. Korkea sokeritaso rasittaa munuaiskeräsiä, mikä voi johtaa munuaisten vajaatoimintaan, valkuaisaineiden karkaamiseen virtsaan ja lopulta dialyysihoitoon. Hyvä sokeritasapaino ja terveellinen ruokavalio suojaavat munuaisia."

(Duodecim)

• Anonyymi00170

"Munuaisvaivojen kehittyminen ei ole nopeaa. Se vie jopa vuosia."

Kuinka monta vuotta sinulla meni ja millainen ruokavalio oli?

• Anonyymi00177
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Minusta tämä on niin yksinkertainen asia että vaikea käsittää että joku yhä jankuttaa tätä samaa. 🙄

Tajuutko kun selkokielellä laitan sinulle esimerkin??:

1. Runsashiilarinen:
        Perunoita 3, 1 dl teollinen rasvajauho kastike, Broilerin rintafilee, tuore salaatti, ruisleipäsiivu margariinilla (1 tl) maitolasi ja kahvi (sokeripala)
        Energiaa 716 kcal, proteiinia 56,4g

2. Vähähiilarinen:
        Broccolia 3 dl, Broilerin rintafilee, 1 dl aurajuusto-kermakastiketta ja tuore salaatti, vesilasi, kahvi (ei sokeria)
        Energiaa 618 kcal, proteiinia 53,0 g.

Kerro nyt mikä 2. aterian (vähemmästä) proteiinista tekee siitä munuaisille vahingollisemman kuin 1!

Puuttuu tuo sokerinpala? 😏

• Anonyymi00155

Ruotsin diabetesasiantuntijat ja terveydenhoitoviranomaiset ovat nyt alkaneet pitämään karppausta uusien tutkimusten valossa merkittävänä diabeteksen hoidossa:

'LCHF-ruokavaliota (Low Carb High Fat) ja diabetesta, erityisesti tyypin 2 diabetesta, koskeva tutkimus osoittaa merkittäviä vaikutuksia verensokerin hallintaan ja painonpudotukseen, mutta myös keskustelua turvallisuudesta ja pitkäaikaisvaikutuksista. Tässä on yhteenveto alan uusimmista tutkimuksista (2024-2026):

Tehokas tyypin 2 diabeteksessa: Ketogeenisten LCHF-ruokavalioiden on osoitettu parantavan HbA1c-arvoa (pitkäaikainen sokeri) ja vähentävän insuliinintarvetta tyypin 2 diabetesta sairastavilla. Tutkimukset tukevat, että ne voivat vakauttaa verensokeritasoja ja helpottaa painonpudotusta, mikä on keskeistä tyypin 2 diabeteksen hoidossa.

Nopea vaikutus insuliiniherkkyyteen: Tutkimukset osoittavat, että vähentynyt hiilihydraattien saanti voi parantaa insuliiniherkkyyttä PÄIVÄN kuluessa."

Se on kumma kun tämän pitää mennä näin päin ennenkuin kelkka kääntyy. Mahtaa erästä hävettää.
      Ajatella kun täällä ammattilaiskaljottelija on koko ajan väittänyt että vain laihdutus auttaa diabetekseen ja nyt oikein Ruotsin(kin) viranomaistaho toteaa että se olikin nyt sitten ne hiilarien vähentämiset jotka on nopean muutoksen ja painonpudotuksen takana. 🤭

• Anonyymi00156

Lisää lisää:

"LCHF on ollut kiistanalainen, mutta nykyään vähähiilihydraattista ruokavaliota suositellaan usein ylipainoisille ja tyypin 2 diabetesta sairastaville. Jos haluat syödä LCHF:n mukaan, valitse lihaa, kalaa, kananmunia, luonnonrasvaa ja maanpäällisiä vihanneksia. Sokeria ja tärkkelyspitoisia ruokia, kuten pastaa, leipää, riisiä ja perunoita, tulisi välttää."

Näin se mualima muuttuupi.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Lisää lisää:

"LCHF on ollut kiistanalainen, mutta nykyään vähähiilihydraattista ruokavaliota suositellaan usein ylipainoisille ja tyypin 2 diabetesta sairastaville. Jos haluat syödä LCHF:n mukaan, valitse lihaa, kalaa, kananmunia, luonnonrasvaa ja maanpäällisiä vihanneksia. Sokeria ja tärkkelyspitoisia ruokia, kuten pastaa, leipää, riisiä ja perunoita, tulisi välttää."

Puustinen olis nyt mielissään, mahtaako enää seurata ees keskustelua. Oli pahus oikeassa. Ja kaikki kokeilleethan tietää tämän jo ennestään. On alettu uskaltaa tuoda tätä esille ns virallisissa teksteissä. Tässä ollutkin outo lääketieteen kaksoisstandardi. On niitä jotka pitää kiinni siitä että voi syödä mitä vain kunhan korjaa insuliinilla vahingot. Ehkä ne lääkärit jotka saa niin hyvät sponssirahat lääketehtaalta että on pakko markkinoida edelleen lääkehoitoa. Ozempic tullut rinnalle. Ja Ozempiciä pitkään käyttäneet näyttää järkyttäviltä.

Kaverin mies oli lääkäri, (kuoli syöpään) ja on ihan tunnettua piireissä että lääketehtaat kustantaa lääkäreille matkoja, maksaa kursseja, konferensseja ja hotelleja, rahoittaa tutkimuksia joissa halutaan tietty lopputulos ja muita etuja kun lääkäri suostuu määräämään asiakkaille tiettyjä tuotteita.

Miksi joku sitten tappaisi kultamunia munivan kanan ja alkaisi kehottaa potilaita parantamaan itseään ruokavaliolla?

Onneksi jotkut lääkärit ajattelevat ensisijaisesti potilaan etua ja kannustaa hoitamaan ruokavaliota. Kuten monesti todettua, sokeririippuvuus joka tulee joskus alkoholin jätettyä ja on joillakin yhtä kova kuin viinariippuvuus eikä sokerista ja sokeristuvista tuotteista ei voi siksi luopua. Ihmiset valitsee usein helpoimman tien.

• Anonyymi00180
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Lisää lisää:

Kerrataampas:

"hvp27
        2020-05-16 20:46:59

Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon koska se ei toimi siinä. Sen sijaan suositellaan laihduttamista ja liikunnan lisäämistä koska niiden toimisesta on näyttöä."

🤭🤭🤭

• Anonyymi00179

Itsellä on nyt melkein 2 vk takana. On ollut aika kauheata ja väliin ihanaa. Ihanaa on makeat yöunet ja ajatusten terävöityminen ja pirteys ja kauheata miten on ollut riippuvainen kaikesta roskasta. Tukkoisuus ja äänen pettäminen on poissa. On varmaan joku ravinnepuutos ollut taustalla. Ja kuinka terveellisesti nyt syön! ☺️ Vihreitä kasviksia menee paljon kun niillä korvaan perunat ja riisi yms. Kun suolan käytöstä kokoajan varoitellaan niin on ollut töystyö oppia juomaan tarpeeksi ja syömään suolaa ja mineraaleja. Kun tuli aivan hirveä ja heikko olo ja makasin vain sängyssä yhes vaiheessa niin tila korjaantu juomalla elektrolyytti ä ja vettä (leaderin)

Näyttää että adaptoitumista olis tapahtunut. Syön 4 krt päivässä . Pitää nauttia jotain suolaista että pärjää yön yli, mukana tietenkin magnesiumia ja kaliumia. En olis uskonut että näillä muutoksilla elämänlaatu paranee näin valtavasti.

• Anonyymi00207

Nyt olen hankkinut ketotikut ja mulla väri oli pinkki, Purkin kyljessä sanottiin että lievä ketoosi päällä. On ihan mielenkiintoista seurata että miten väri muuttuu. Työpaikkalounaalla on vaikeampi tietää mitä ruoka sisältää ja ruokaan on voitu lisätä jauhoja ja sokeria. Vaikkei syö tärkkelyslisuketta. Kastikkeita ja muuta ei voi enää syödä ja ilmeisesti pitää eväät alkaa tehdä että voi varmistaa ketoosit.

• Anonyymi00208

Nimenomaan ELÄMÄNLAATU. Se on kumma miten nopeasti tulee muutos. Siis vaikka läskiä ei ole poistunut vielä, on olo parantunut valtaisasti. Aluksi oli tosi paha olla mutta se muuttui mulla viikon aikana. Onko se neste vai viljat, jotka tuo huonon olon....? Nyt nukuttaa ja nukahtaa niin helposti ilman lääkityksiä.

• Anonyymi00216
        Anonyymi00208 kirjoitti:

Nimenomaan ELÄMÄNLAATU. Se on kumma miten nopeasti tulee muutos. Siis vaikka läskiä ei ole poistunut vielä, on olo parantunut valtaisasti. Aluksi oli tosi paha olla mutta se muuttui mulla viikon aikana. Onko se neste vai viljat, jotka tuo huonon olon....? Nyt nukuttaa ja nukahtaa niin helposti ilman lääkityksiä.

Oot syönyt aikaisemmin LIIKAA hiilihydraattia,siitä se vain johtuu.

• Anonyymi00199

Toimiiko vielä?

• Anonyymi00200

Kyllä olo kevenee äkkiä!

• Anonyymi00201

Omaan ketoiluuni en tarvinnut mitään resptiä.
      Vain ehdoton raja, että suuhun vain sitä missä tietää, ettei siinä VARMASTI ole tippaakaan hiilihydraattia.
      Olin varautunut aineenvaihdunna arkistekin toimintojen muutoksiin.
      Nollakuituisen ruokavalion suoliston toiminnan jatkuvuuden turvasin hyytelöityvällä granulaatilla.
      Virtsan erityksen tehostumisesta olin saanut ennakkotunnun huolehtiessani proteiinin riittävästä saamisesta osana punttitreenien jälkihoitoa.
      Rasvaton painoni oli 70kg ja sillä perusteella laskin protskun nettotarpeekseni noin 150g. Jos tankkasin osankin myöhemmin illalla niin vessassa sai vierailla ainakin alkuyöstä. Viimeiset protskut naamaan ennen klo18 niin rakko tyhjeni riittävän aikaisin.
      Tälle kokemusperäiselle havainnolleni en kaipaa mitään tieteellistä selitysta. Puolesta eikä vastaan.

• Anonyymi00202

Tuo on mielenkiintoista, että proteiini vaikutti tohon sun virtsaamisen. Entäs suola yms? Mulla kans illallinen mahd.aikaisin ja sitten olen joutunu juomaan elektrolyyttivettä reilusti just nukkumaan mennessä että yön yli pysyy neste ettei tarvi laukata vessassa yöllä. Saatan ottaa juusto palankin jos en vettä.

Millä lailla syöt nykyään, mua kiinnostaa. Eli syötkö nykyään enempi normiruokavaliolla vai oletko pysytellyt karppina?

• Anonyymi00204
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Tuo on mielenkiintoista, että proteiini vaikutti tohon sun virtsaamisen. Entäs suola yms? Mulla kans illallinen mahd.aikaisin ja sitten olen joutunu juomaan elektrolyyttivettä reilusti just nukkumaan mennessä että yön yli pysyy neste ettei tarvi laukata vessassa yöllä. Saatan ottaa juusto palankin jos en vettä.

Millä lailla syöt nykyään, mua kiinnostaa. Eli syötkö nykyään enempi normiruokavaliolla vai oletko pysytellyt karppina?

Painoni pudotus oli kuurinomainen jonka jälkeen siirryin ennalta suunnittelemaani elämäntapaan ml. ruokailu joka suhteessa.
        Kun ikääntyessä ( 82v ) on kokonaiskulutus vähentynyt olen kiinnittänyt huomiota suojaravinteisiin ja proteiiniin. Kipristelen salilla kuudesti viikossa mutta suurten lihasryhmien kuormitus on heikentynyt.
        Varsinainen murhe on leikkausta odottava eturauhasen syöpä. Katetroin rakon 3 - 4 kertaa vuorokaudessa.

• Anonyymi00205

Tässä lääketieteellistä tietoa ja painonpudotuksen tehosta: ketogeenisellä vs kalorirajoituksella

https://youtu.be/7mKFV7C2Lak?is=oNDcnFGZh9gAEZ9G

Tosi mielenkiintoisia videoita.

Instassa oli myös erään lääketehdas jätin entisen myyntijohtajan kertoma siitä miten lääketehdas hylkäsi tuotekehittelystä ja tuotannosta lääkkeet jotka parantaa nopeasti. Tehdas panostaa lääkkeisiin joihin ihmiset saadaan riippuvaisiksi ja näin jatkuva kassavirta on taattu. Näihin saadaan apua lääketehtaiden maksamilta lääkäreiltä jotka määrittelee viitearvot siten että terveetkin ihmiset saadaan määriteltyä sairaiksi ja lääkkeen käyttäjiksi loppuikänsä.

• Anonyymi00206

Onko nyt tullut tulosta.

• Anonyymi00209

En ole harkinnut edes keton lopettamista kun tämä on lopulta se ainut keino millä tuntuu läski lähtevän ilman ponnistuksia ja nälkää ja säätämistä ja pakkoliikuntaa. Tästä hyvä sitten lisätä vähän hiilihydraattia jossain kohtaa. Mutta huomaa kuinka hankala olo tulee tärkkelyksestä. Vasta kun sen aiheuttamat ongelmat on poissa tajuaa miten hyvää ja laadukasta elämä on. 5kg pois alle 4 vk ilman kuurilla olon tunnetta, herkutellenkin, kaikki refluksivaivat, unettomuus jne on historiaa. ♥️ Voi kun kaikki sais tämän saman onnistumisen elämyksen. ♥️♥️♥️ Alku oli vaikea, mutta vain 1. viikko. Himot leipään oli ihan kauheat. Nyt ei enää tee mieli ja olo on tasainen.

• Anonyymi00210

Onko nyt tullut tulosta

• Anonyymi00211

Onko nyt tullut tuloksia ?

• Anonyymi00217

Kyllä on kokoajan! 😄

• Anonyymi00218

Toimii

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      116
      4296
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      31
      2364
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      88
      2207
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      37
      1700
    5. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      1363
    6. 37
      1295
    7. Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä

Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk
      Tv-sarjat
      16
      1234
    8. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      48
      1119
    9. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      28
      1095
    10. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      80
      1024
    Aihe