Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
57
Kommenttia
8242
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse olen huomattavasti tarkempi. Ei edes margariinia ja jauheliha broileria, esimerkiksi. Ruuanlaittoon ei vaan jää nykyään aikaa ja ruoka on nykyään epäterveellisempää. Seurauksena kolesteroliarvot ovat huonontuneet.
05.08.2025 04:35
Kiitoksia korjauksesta. Joku 3 kananmunaa päivässä nostaakin kolesterolia jo jonkin verran.
05.08.2025 04:31
Minä keitän kerralla 6 kananmunaa ja syön siivutettuna tai munasalaattina leivän päällä. En joka viikko.
04.08.2025 15:03
Kananmunille ei ole yleistä saantisuositusta. Kolesterolia (terveillä) suositellaan alle 300 mg päivässä joten kananmuna päivässä on ok tuollakin mittarilla. Tämä kannattaa lukea: https://www.duodecimlehti.fi/duo91194
04.08.2025 04:47
Maksalaatikossa on aika vähän kolesterolia eli noin kymmenesosa kananmunasta. Imeytyminen on hyvin yksilöllistä kuten kolesterolisynteesikin ja jälkimmäinen yleensä merkittävämpää.
Suomalaisten kokonaiskolesteroli on tippunut vuodesta 1970 yli neljäsosalla ja lähinnä maitorasvan käytön vähentymisen ansiosta.
03.08.2025 08:45
Yleensä elimistö valmistaa suurimman osan kolesterolistaan itse eli kannattaa kiinittää huomiota ravinnon tyydyttyneeseen rasvaan. Toki jos syö tavattoman paljon kananmunia, katkarapuja tai sisäelimiä niin niilläkin on merkitystä.
03.08.2025 07:10
Nuo ovat feikkejä eikä takana ole tosiaankaan lääkärit tai tutkijat.
02.08.2025 05:53
Aavalla Kampissa on ollut.
01.08.2025 03:20
https://data.worldobesity.org/rankings/
Suomi on sijalla 89. lihavuustilastossa ja Suomen alapuolella lähinnä kehitysmaita ja aasialaisia.
22.07.2025 17:26
Oikein näppärä vehje. Toimii hyvin palkokasveilla, hitaasti kypsyvillä juureksilla, padoilla ja keitoilla. Useimmin siinä tekemäni ruoka on kanakeitto koipireisistä. Keitän koipireidet illalla ja ne säilyvät painekattilassa aamuun, siivous ja seuraavaksi juurekset. Viimeksi perunat. Kevyttä, halpaa ja hyvää.
09.07.2025 03:56
Minä käyttäisin pari viikkoa kuidun saannin lisäämiseen eli tavoitteena ainakin 30 g kuitua per päivä. Tuolla saattaisi välttää tai ainakin vähentää Ozempicin aiheuttamat vatsavaivat.
02.07.2025 04:41
Ei, ultraprosessoiduksi elintarvikkeeksi se muuttuisi jos siinä olisi myös lisäaineita.
Liki kaikki kaupassa myytävät elintarvikkeet ovat prosessoitu jollain tapaa. Lihakin on leikattu ruhoista ja jäähdytetty.
29.06.2025 05:44
Kyllä. Prosessoitu elintarvike kuitenkin tarkoittaa lähinnä teollisesti prosessoitua poislukien lihan leikkuu, jauhojen jauhaminen, pakastaminen etc..
28.06.2025 13:09
Tavanomaisia valmistusmenetelmiä ei pidetä prosessointina. Raja menee suunilleen savustuksessa. Esimerkiksi pekoni lasketaan ultraprosessoiduksi.
Raakaan lihaan ei myöskään saa lisätä lisäaineita.
28.06.2025 09:30
Tuo oikeastaan osoittaa sen että merkittävä laihtuminen helpottaa diabetestä. Pussikuuri voi olla monelle hyvä vaihtoehto joskin sen aikana olisi hyvä saada ravitsemusvalmennusta.
22.06.2025 10:08
Käytän benfotiamiinia koska se saattaa estää neuropatiaa mutta muuta tietoa ei ole.
13.06.2025 06:17
Olet huomattavan alipainoinen eli lääkäriin vaan. Anoreksia ei ole kivaa ja se vaikuttaa hormonitoimintaan. Ei se että sinulla olisi anoreksia (se on psyykkinen jutttu). Mitens kouluterveydenhoitaja?
07.06.2025 23:53
Kahvin kanssa ei tarvitse syödä mitään ja suomalaiset rinkelit ovat kauheita. Rinkeleiden historia on kyllä mielenkiintoinen ja itse tehdyt rinkelit hyviä. Täytyy vääntää puolen litran taikina joku päivä. Keittämisen jälkeen pakkasee n ja paisto airfryerissä. Täytteeksi kermajuustoa.
02.06.2025 15:03
Joo, kannattaa kiinittää huomiota opettajien "koulutukseen".
31.05.2025 15:32
Tieteellisesti tutkittuna karppaus ei ole tehokkaampi tapa laihduttaa. Jos karppaa niin kannattaa kiinittää huomiota rasvoihin joita syö.
31.05.2025 15:28
6 / 413